» »

Zakaj ima formula 1 tako visoko presečne gume?

Zakaj ima formula 1 tako visoko presečne gume?

dzinks63 ::

:)) Za cestne avtomobile velja kot dobra športna guma zelo nizek presek . Tu veljajo preseki skozi 40 ali še manj
pri formuli pa je guma kot na traktorju.
Sploh mi ni jasno . Je to kakšna Anjštanova fizika ali kaj?
Prosim za odgovore

lp jani

jRk0 ::

tako, cisto na pamet bi ugibal, da zaradi teze. tako siroke in velike felne bi bile kar tezke. to pomeni tezji zasuk kolesa - slabi pospeski, in tezje zoperstavljanje centrifugalni sili - slabse zavorne zmoznosti.

no, to je zgolj ugibanje, bo kdo drug pravilno povedal:D
You fuck up once, you loose two teeth.

dzinks63 ::

:)) O kakšni teži pa govoriš, saj je formula zgrajena iz karbona , magnezija , titana in še kakšnih drugih visoko tehnoloških materialov.
Je eden izmed najlažjih avtomobilov sploh.

Metulj-1 ::

Pravila FIA-e določajo takšno višino gume. Gotovo načrtna tehnološka omejitev.

BigWhale ::

Obraba. Extremne temperature. Boljsi oprijem.

Zaradi 'vec' gume se lahko celotno kolo deformira ob raznih obremenitvah.

Zakaj je za avtomobile povsem drugacna guma boljsa? Kdo ve, najbrz zato, ker bolj fancy zgleda... ;>

IceIceBaby ::

O kakšni teži pa govoriš, saj je formula zgrajena iz karbona , magnezija , titana in še kakšnih drugih visoko tehnoloških materialov.


Teža koles (nevzmetena teža) ima velik vpliv na zmogljivosti avtomobila. Veliko večji kot vzmetena teža. 1kg lažje kolo se že pri navadnem avtu v praksi precej pozna.

Zakaj je za avtomobile povsem drugacna guma boljsa? Kdo ve, najbrz zato, ker bolj fancy zgleda... ;>


Ni to zaradi izgleda. Gume z nižjim presekom imajo nižjo stransko steno (duh! :)) to pa pomeni, da je stena lahko trša in se v ovinkih manj deformira. Manj deformacije pa pomeni boljšo vodljivost avtomobila in boljši občutek na volanu.

F1 ima omejeno velikost platišč na 13", zato so gume precej visokopresečne. Amapk glede na to, da pri F1 praktično ni finančnih omejitev lahko s pomočjo dobrih materialov tudi iz teh "balonarc" naredijo zelo zmogljive gume z zelo trdimi stenami, ki se verjetno deformirajo precej manj kot dobre športne gume na cestnih avtomobilih.

Jackal ::

Še ena zanimivost - platišča so omejena na 13" zato, da s tem omejijo velikost zavornih diskov.
Walking the way is something completely different than imagining the way.

OwcA ::

Teža koles (nevzmetena teža) ima velik vpliv na zmogljivosti avtomobila. Veliko večji kot vzmetena teža.

Dokler smo na gladki podlagi (cesti), je verjetno bolj pomembna vztrajnost (vrteča se masa), saj le-te upliva tako na spreminjanje smeri kot pospeševanje oziroma zaviranje.

lahko s pomočjo dobrih materialov tudi iz teh "balonarc" naredijo zelo zmogljive gume z zelo trdimi stenami, ki se verjetno deformirajo precej manj kot dobre športne gume na cestnih avtomobilih.

Ne bi se čudil, če (plastične seve) deformacije delujejo kot nekakšna [polžasta] vzmet in shranijo energijo ter tako ohranjajno lepenje dlje. Iz podobnega razloga imajo tudi dragsterji (kjer so te deformacije lepo vidne) zelo debele pogonske gume.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

krneki0001 ::

Ali je kdo pomislil, da je taka guma nadomestek vzmetenja pri formuli?

Kolikor vem formule nimajo vzmetenja in ga s temi gumami dobijo nekaj, poleg tega mora biti taka guma, ker je več zraka se zadeva manj segreva, kot bi se recimo v nizkopresečni gumi in je zaradi tega dalj časa obstojna - je ni treba menjat vsakih 20km pri takih hitrostih, ker če pogledate rally menjajo gume po vsaki etapi, torej na 5 do 20km prevoženih.

bzp ::

nebivedu: formule seveda imajo vzmetenje, svoj cas so imeli celo aktivnega ... Enako AFAIK niso "napumpane" z zrakom, itak nimajo klasicne zracnice ...

IceIceBaby ::

Dokler smo na gladki podlagi (cesti), je verjetno bolj pomembna vztrajnost (vrteča se masa), saj le-te upliva tako na spreminjanje smeri kot pospeševanje oziroma zaviranje.


Verjetno imaš prav, jaz nisem ravno specialc v fiziki :) Uglavnem, gre za to, da teža feltne bistveno vpliva na zmogljivosti :)

Ne bi se čudil, če (plastične seve) deformacije delujejo kot nekakšna [polžasta] vzmet in shranijo energijo ter tako ohranjajno lepenje dlje. Iz podobnega razloga imajo tudi dragsterji (kjer so te deformacije lepo vidne) zelo debele pogonske gume.


Guma, ki je manj napumpana "drži" bolj kot tista bolj napumpana, ker se bolj deformira in ima stik s podlago na večji površini. "trade-off" za boljši oprijem pa je slabša vodljivost in manj natančen občutek pri vožnji.

Še en filmček deformacije gum na dragu :)

krneki0001 ::

Na offroadu se gume spustijo tudi na manj od 1 bar, zato da je vodljivost po terenu odlična, če pa s tako gumo zapelješ na asfalt boš pa plesal po cesti.

BZP - tisto njihovo vzmetenje v F1 je kr neki - ga je bore malo v primerjavi z ostalimi cestnimi avtošporti.

Gume pa so nafilane s plinom - ki se še manj segreva in je temperaturno manj občutljiv.

IceIceBaby ::

nebivedu, napiši v google "F1 suspension" in se čudi. Podvozje je, in ga je ravno prav, da F1 dirkalniki letijo skozi ovinke z nenormalnimi hitrostmi. Je pa postavljeno precej drugače kot v cestnih avtomobilih.

jype ::

nebivedu>Na offroadu se gume spustijo tudi na manj od 1 bar

?

To pomeni, da so _PRAZNE_ ?

IceIceBaby ::

jype, niso povsem prazne, ampak veliko bolj prazne kot pri navadnih, cestnih avtomobilih. Tudi pri drag dirkah se gume spustijo, nekateri baje vozijo tudi z 0.5 bara, kar omogoča boljši oprijem na štartu.

OwcA ::

nebivedu>Na offroadu se gume spustijo tudi na manj od 1 bar

?

To pomeni, da so _PRAZNE_ ?

Upoštevaj, da imajo relativno veliko prostornino (32" in večje gume na 15" platišču), tako so pri 1 bar daleč od prazne.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

BigWhale ::

Ampak se vedno je 1bar zlo blizu zunanjega tlaka... vcasih celo manj... :)

iskra ::

Pri pumpanju gum se gleda nadtlak. Tlak okolice + tisto, kar ti pokaže barometer, je absolutni tlak. Se pravi, če imaš gumo na 0,5 bar napumpano, bo absolutni tlak v njej 1,5 bar ;)
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

kixs ::

V F1 imajo gume od 0,6 do 1,1 bara (nadtlaka). Odvisno od pogojev. Nafilane so seveda s posebno mesanico dusika.

LP

krneki0001 ::

BW, ja dobesedno so skor prazne. Nekateri imajo še zanimivo zadevo še ena notranja zračnica in 2 ventilčka. Ta zračnica ki je samo po feltni porazdeljena in tišči na rob feltne, tako da guma ne more dol iz roba. In potem imaš recimo to zračnico nafilano na 2 bara, sama guma p aje nafilana na 0,4 bara (a je ne potegne iz feltne) in ta zadeva gre noro dobro po blatu.

OwcA ::

Druga rešitev za utrditev sten pa je beadlock:

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: OwcA ()

Dinko ::

sam je se ena zadeva..

1. pozablate da ceprav je formula "lahka" in ko se pele 300 km/h je potem težka okoli 2 tone
2. pri tako visokih obratih kot se vozi formula in s takimi zracnicami...da bi ble napumpane na 1.8 bara al kolk ze...bi gumo pr 300 dobesedno raztrgalo...zato more bit tok bl spuscena..
Dinko

Dr_M ::

no jest mam na svojmu atvju gume napumpane na 0.3 bara. pa ne gre 300km/h, niti ne za teren da bi mel dober oprijem, ampak za voznjo po cesti :)

zakaj le tako malo?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

DimmniBurek ::

0.3 Bar ni malo, če šteješ še atmosferski tlak ki je približno 1Bar8-)
There Is No Stronger Drug Than Reality

Dr_M ::

ja ves, men na kompresorju kaze 1 bar ce je prazn... :\ :\ pa je cist tocn, mar ne?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

DimmniBurek ::

Kaj?
There Is No Stronger Drug Than Reality

madmitch ::

DimmniBurek, a se ti norca delaš al maš 11 let?
Da bomo zate strokovnjaka natančni, ima 0,3 nadtlaka. To je za nas lajike tisto kar na tankšteli pokaže, ko v gume prdnemo. Če ti v navodilih od avta piše spredaj 2,1 Bar, zadaj 1,9 Bar, koliko ti mora pokazati, ko jih greš pumpat? Ti verjetno to še malo računaš, al pa tvoj oči.

Drugače je pa taka pumparca kar vredu za F1, na ravnini se veliko bolj deformira, nalegalna površina se neprimerno zmanjša, trenja je manj in tisočinke letijo, v ovinkih in ob zaviranju pa se ob manjši hitrosti nalegalna površina poveča, vodljivost je boljša...
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: madmitch ()

Azrael ::

@Dr_M:

Verjetno so gume tako malo obremenjena na enoto površine, ki se dotika cestišča, da tlak 0.3bar zadostuje za normalno obnašanje vozila pri vožnji po asfaltu. 0.3bar pomeni približno 0.3kg/cm2

@DimmniBurek:

Za tlačne posode, zračnice, jeklenke in podobne reči je dogovor, da je v njih tlak 0 bar, ko je notranji tlak v posodi enak zunanjemu zračnemu tlaku in so temu primerno tudi umerjeni manometri, ki v potem kažejo nadtlak ali podtlak, glede na zračni tlak. Wikipedia.
Nekoč je bil Slo-tech.

Dr_M ::

Azrael: tocno tako, te gume se nad 0.8 bara (nad)tlaka spremenijo v balone :D :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

OwcA ::

trenja je manj

Trenje (ali natančneje lepenje) je prej zaželjeno, ker je to robni pogoj za oprijem koles, če ga premagamo, začne kolo podrsavati namesto, da bi se kotalilo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

TESKAn ::

V ovinku ja, na dolgi ravnini pa mislim, da ni preveč zaželjeno:).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

postar_si ::

Kako je pa pri pri običajnih avtomobilih? V kolikor so preveč napumpane jih rabi posredini, v kolikor so premalo pa ob robovih, a to drži? Kako je z niskopresečnimi, je bolje da so manj ali bolj napumpane?

Azrael ::

Tako je kot si povedal, če je tlak previsok gume požre na sredi tekalne površine, če je prenizek pa na robu. Ni pomembno kakšen presek gume imajo, tlak mora biti pravšnji. Če tlak ni pravi se kmalu jasno pokaže, ali je tlak prenizek ali previsok.
Nekoč je bil Slo-tech.

OwcA ::

V ovinku ja, na dolgi ravnini pa mislim, da ni preveč zaželjeno:).

Milsim, da je kar povsod, ker bolj kot kolo spodrsava (premagamo lepenje), več energije izgubimo. Bistvo kotaljenja je, da sistem zavrtimo okoli osi, ki prebada stično ploskev med kolesom in podlago.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

madmitch ::

Owca, seveda imaš prav, a je temu vendarle tako. Če se spomniš, so pred časom izdelovali (ne vem če jih še) pnevmatike, ki so imele po sredini tekalne površine trak, ki je bil nad profilom. Pri določeni hitrosti in po ravnem je avto peljal samo še po tem traku. Tako na oko je bil širok 1/3 cele tekalne površine. Podobno se dogaja pri F1.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

OwcA ::

Zanimivo, nisem vedel, da je naveza aerodinamika-gumarstvo tako dovršena, da lahko optimiziramo že za prehodne pojave.
Otroška radovednost - gonilo napredka.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nove gume: kaj izbrati, oziroma je še kje ceneje? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13541717 (27052) beta1
»

Obraba letnih pnevmatik? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6216750 (15132) GrimReaper
»

letne gume - kombinacija (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15149436 (39235) theBill
»

Polnjenje kolesarskih pnevmatik na Petrolovih avtomatskih tlačilkah

Oddelek: Šport
1812446 (11711) jype
»

Cestarje znova presenetilo... (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Na cesti
31620607 (13051) krneki0001

Več podobnih tem