» »

Nove gume: kaj izbrati, oziroma je še kje ceneje?

Nove gume: kaj izbrati, oziroma je še kje ceneje?

1
2
3

M-XXXX ::

Lahko jih tudi 10.000 kupcev ocenjuje, pa še vedno ni nujno, da to drži. Saj veš, kako subjektivne ocene ima folk pri avtih/porabi/gumah.
Mene zanimajo izključno meritve.

Ja vendar moraš štet, da imajo na isti strani ljudje podobno znanja ne glede na gumo katero ocenjujejo. In če 1000 laikov pravi da je ena guma dobra in 1000 laikov pravi da je ena guma zanič lahko dejansko sklepaš katera je BOLJŠA od druge.

Če imaš pa premajhno bazo podatkov (recimo zgornji primer 2 ali pa 10 ali kaj podobnega) pa iz tega čisto nič ne zveš ker je preveliko naklučje in prevelika možnost vplivanja na rezultat. Ni podjetju problem narediti 10 računov, 1000 je pa že manj verjetno.

Nejcos ::

www.gumenadom.com najcenejše gume kar sm jih videl v slo, pa še free shiping

Veron ::

A se ti hecaš? To samo reklamo delaš, ker na hitro pogledano par cen, pa so gume tudi po 5eur za kos višje...

theBill ::

Dejansko ima Gumax.si zelo dobre cene, sicer se najde kje kakšen model gume še za kak € ceneje, ampak generalno so zelo poceni.

Nejcos ::

Veron je izjavil:

A se ti hecaš? To samo reklamo delaš, ker na hitro pogledano par cen, pa so gume tudi po 5eur za kos višje...


Kako pa naj napišem da jim ne naredim reklamo, jz sm pač gledal gume 215 50 r17 in se ble tukaj najceneje od save, fulda itd, za ostale nism gledal, pač sm napisal da si lahko še kdo pogleda in oceni

gruntfürmich ::

M-XXXX je izjavil:

Ja vendar moraš štet, da imajo na isti strani ljudje podobno znanja ne glede na gumo katero ocenjujejo. In če 1000 laikov pravi da je ena guma dobra in 1000 laikov pravi da je ena guma zanič lahko dejansko sklepaš katera je BOLJŠA od druge.

kako pa lahko sklepaš to? če pa ne vedo kaj ocenjujejo! 'zdi se mi dobra' in 'zdi se mi slaba' vodi samo v katastrofo. in sem prepričan da tule je v veliki meri samo odraz tega koliko so dali za gumo in koliko ji zaupajo.
čeprav bi lahko pri velikem vzorcu kaj pametno ven prišlo, vendar pa sem glede teh gum zelo zelo skeptičen.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Dr_M ::

čeprav bi lahko pri velikem vzorcu kaj pametno ven prišlo, vendar pa sem glede teh gum zelo zelo skeptičen.


Se strinjam. Ceprav neko okvirno predstavo si lahko naredis, to se vedno ne pomeni, da si lahko ta mnenja naredis za dejstvo.
Je pa pri gumah dejansko tudi odvisno od avta. Lahko se neke gume na enmu avtu zelo dobro obnesejo, na drugem pa bolj slabo.

l0g1t3ch ::

Eno vprašanje, trenutne letne gume so stare 3 leta in imajo še več kot polovico profila. Bi bile sedaj četrto sezono že res neuporabne in nevarne zaradi otrdele gume ?
Nevem namreč al jih pustim servisu da jih fuknejo stran al jih dam znancu, ki pravi da so to še super gume. Pa nočem da se ubije potem :| (čeprav imam občutek da jih bo itak servis prodal na bolhi :D)

Gre se za dimenzijo 215/50 R17, znamke se ne spomnim vem edino da je bla na drugem al tretjem mestu ADAC testa letnih gum ko je bla kupljena.

SuperVeloce ::

Sicer nisi povedal, za katere gume gre (model), ampak načeloma je po treh letih večina gum (ob normalni uporabi) še varnih. Mogoče so lahko problematični zelo hladni deževni dnevi, vendar če tvoj prijatelj meni, da jih še lahko uporabi, se ne sekiraj in mu jih podari. Bo že pazil na svojo rit :)

AngelOfDeath ::

Po 3 letih še bi guma morala bit ok.

Jaz sem opazil probleme šele pri gumi starejši od 5 let.
edit: Slovnica

GrimReaper ::

4-5 let mora dobra guma normalno zdržat, za Savsko je pa 3 leta že dovolj. Sem včeraj probal Conti TS830 voženo 3 sezone, pa je še zelo mehka, nisem opazil da bi bila kaj trša kot takrat ko je bila nova.
Tako da upam da bo zdržala še 2 sezoni, ker profila je še okol 8mm.

Itak morš met mal občutka, zdej z zimskimi zjutraj lepo prime, popoldne pa ne smeš s celim gasom skozi ovinke.
Enako se je dalo lansko leto zvozit še 8. sezono Bridgestone Turanzo, še bolje so prijele v večini razmer kot zdej zimske pri 15 stopinjah. Enkrat ali dvakrat je blo na meji na kakšnih zahrbtnih ovinkih, drugače pa nič posebnega. Če bi šel lahko nazaj, bi jih sicer po 7. sezoni menjal, ker 7. sezono pa nisem opazil poslabšanja.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

Buggy ::

GrimReaper je izjavil:

4-5 let mora dobra guma normalno zdržat, za Savsko je pa 3 leta že dovolj. Sem včeraj probal Conti TS830 voženo 3 sezone, pa je še zelo mehka, nisem opazil da bi bila kaj trša kot takrat ko je bila nova.
Tako da upam da bo zdržala še 2 sezoni, ker profila je še okol 8mm.

Itak morš met mal občutka, zdej z zimskimi zjutraj lepo prime, popoldne pa ne smeš s celim gasom skozi ovinke.
Enako se je dalo lansko leto zvozit še 8. sezono Bridgestone Turanzo, še bolje so prijele v večini razmer kot zdej zimske pri 15 stopinjah. Enkrat ali dvakrat je blo na meji na kakšnih zahrbtnih ovinkih, drugače pa nič posebnega. Če bi šel lahko nazaj, bi jih sicer po 7. sezoni menjal, ker 7. sezono pa nisem opazil poslabšanja.


ce v sezoni delate po 4000km s kaksnim lahkim 60KM avtom po mestu, potem res ni problem imeti gumo 4-5 sezon :))
Nova guma ima 8mm profila, tako da ne vem kako imas po 3 sezonah se vedno isto globino profila...drugace pa imajo zimske gume praviloma vec silice v strukturi pnevmatike in ne postane tako hitro "plasticna" kot letna.

Skratka vazni so kilometri, ki jih naredite ter s kaksnim avtomobilom (teza, moc in pogon) ter po kaksnih cestah se vozite, se najvec pa kako vozite. Povprecna pnevmatika naj bi ob popvrecni uporabi zdrazal nekje od 25-35Kkm. Menda nihce vec ne vozi pnevmatike, ki ima se samo cca 2-3mm profila (upam). Marsikateri pnevmatiki se pri taki obrabi mocno spremenijo karakteristike (zaviranje, bocno odnasanje) ze ne suhem, kaj sele na mokrem, ce pa je ta obraba se v navezi s samo starostjo pnevmatike (vec kot 5 let) pa se toliko huje. Torej tisti, ki ponosno govori o tem kako vozi 8 let in vec staro gumo je miloreceno smesen.

Jaz ravno ta trenutek kupujem nove letne, ker se lanske Michelin Primacy HP po 25Kkm v dimenziji 225/45/17 za v smeti...imajo se cca 1 mm do indikatorja (cca 3mm) profila in grozno drsijo po ovinkih, kjer je gladek asfalt (sajba) da je groza. V mokrem letos z njimi na sreco se nisem vozil, je pa razlika od zimske TS850 grozovita....v slabsem pomenu.

Torej zanima me, ce je kdo lani kupil Pirelli P7 Cinturato BLUE v dimenziji 225/45/17 in kako je bil zadovoljen z njo. Sam bom sicer rabil razred (94W XL) ki ima ojacane bocnice, saj je avto relativno tezak (1650 kil) karavan s pogonom spredaj (200+ KM) ter voznja vecji del ovinkov po hribih.
Preizkusil sem ze Pirelli P7 (brez cinturato/blue), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Sava UHP, Continental SportContact 3 ter trenutne Michelin Primacy HP...zadovoljen z njimi po napisenem vrstnem redu...vse pa so tudi zdrzale okoli 25-30Kkm na mojem avtu z mojim nacinom voznje.

Torej lepo bi prosil za kaksno informacijo glede lanske Pirelli P7 Cinturato BLUE v (priblizno) moji dimenziji, ker kot berem, je guma zelo uravnotezena, dobra pri obrabi, na mokrem ter izjemna pri zaviranju. Karakteristike kot so glasnost in "lepota" profila me popolnoma nic ne zanimajo.

WarpedOne ::

En divji brainfart:
Precej robe se lahko vrne če nisi zadovoljen. Al pa lahk sprobaš par različnih zadev in nato vzameš tisto, ki ti najbol 'paše'.

Je kje kak presvetli prodajalec gum al pa kar karkoli, ki omogoča da na avto dam par različnih gum in z vsako nardim neki testnih KM?
Sej veste ... proof is in the puding.
Dve različni guma se na dveh različnih avtomobilih ne bosta obnašali enako dobro/slabo ker so pač avtomobili različni.
Are you not tired of being wrong again and again?

Utk ::

Jaz ravno ta trenutek kupujem nove letne, ker se lanske Michelin Primacy HP po 25Kkm v dimenziji 225/45/17 za v smeti...imajo se cca 1 mm do indikatorja (cca 3mm) profila in grozno drsijo po ovinkih, kjer je gladek asfalt (sajba) da je groza. V mokrem letos z njimi na sreco se nisem vozil, je pa razlika od zimske TS850 grozovita....v slabsem pomenu.

Katere druge bi s tem profilom sigurno še dobro držale. Tako da ne moreš iz tega sklepat, da je problem ali v profilu ali pa v 25 kkm. Morda je problem v michelinu.

Buggy ::

Hja, to s "testno gumo" bi bila zelo dobrodosla ponudba, ideja mi je zelo vsec, morda pa bi lahko kaksen vulkanizer/dobavitelj to lahko vkljucil v svojo ponudbo.
Gumo (zacetni sloj po par km zdrgnes) bi si lahko razlizne stranke celo sezono sposojale, servisi dobijo placano premontazo in veliko potencialnih strank, ki bi si lahko pnevmatiko sposodilo za vikend na Racelandu >:D

@Utk: ja se strinjam, recimo GY F1 Asymmetric 2, ki sem jih imel pred Michelin je pobralo sicer se malo bolj, ampak so se drzale tudi ko so bile zradirane zelo dobro...seveda govorim to za pogonski par, zadnje so se vedno relativno dobro ohranjene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

energetik ::

Buggy je izjavil:

ce v sezoni delate po 4000km s kaksnim lahkim 60KM avtom po mestu, potem res ni problem imeti gumo 4-5 sezon :))
Nova guma ima 8mm profila, tako da ne vem kako imas po 3 sezonah se vedno isto globino profila...
Komot. Jaz imam TS800 in zdajle po 2 zimah sem pomeril in imajo še vse praktično 8mm profila. Avto 1400kg in 104KM. Narejenih pa s temi gumami cca. 7000km v teh 2 zimah.
Pri prejšnjem avtu z UG7+ narejenih ~20.000 zimskih km v 4 letih, pa so imele še 6-7mm profila. Nekateri pač vozimo umirjeno in ne gonimo po ovinkih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Buggy ::

Zimske se tudi pri meni obdrzijo dosti dlje kot letne. Delno zaradi tega ker je snezna podlaga bolj hvalazena kar se obrabe tice, pa v zimskih razmerah sem tudi do ovinkov bolj prizanesljiv, ker nekaj zdrave pameti pa vseeno se primorem, pa se zimske imamo manj casa na avtomobilu kot letne, se pa strinjam s teboj, da je najvecji porabnik gume ravno za volanom.

Kar mi je bilo smesno je podajati informacijo kako imas nedotaknjeno gumo (8mm) po treh sezonah, brez da navedes se ustrezne okoliscine. V garazi bi verjetno tudi po petih sezonah imel se vedno prvotnih 8mm ;)

Dr_M ::

Zimske gume imajo 9mm profila.

Engineer_ ::

energetik je izjavil:

Buggy je izjavil:

ce v sezoni delate po 4000km s kaksnim lahkim 60KM avtom po mestu, potem res ni problem imeti gumo 4-5 sezon :))
Nova guma ima 8mm profila, tako da ne vem kako imas po 3 sezonah se vedno isto globino profila...
Komot. Jaz imam TS800 in zdajle po 2 zimah sem pomeril in imajo še vse praktično 8mm profila. Avto 1400kg in 104KM. Narejenih pa s temi gumami cca. 7000km v teh 2 zimah.
Pri prejšnjem avtu z UG7+ narejenih ~20.000 zimskih km v 4 letih, pa so imele še 6-7mm profila. Nekateri pač vozimo umirjeno in ne gonimo po ovinkih.


7000 km v dveh zimah. Ni čudno da jih nisi nič porabil, saj se sploh nič ne voziš. To nima veze z gonjo po ovinkih, to ima veze s tem da ti avta skoraj ne rabiš.

also, ko se tako hvališ da ne goniš skozi ovinke...tvoje gume bodo čez 1 do največ 2 leti za v smeti, pa tudi če bodo imele 4 mm ali 8 mm profila ;)

20.000 km pa je imho 1 moja zimska sezona, pa mi gume zdržijo 3 leta ;) Skozi ovinke avta ne šparam. niti ga ne šparam na snežni podlagi. Govorim pa o Continental TS seriji, ki jo imam na mazdi. Pač dobra guma. Dober oprijem + dobra obraba gume.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

Buggy ::

hmm, ravno sedaj sem dobil dobro ponudbo za novi model Fulda SportControl 225/45/17 94w XL za 90€...to je cca 20€ ceneje kot sem planiral dati za P7, zgleda pa tudi solidna guma. Pozna kdo?

Buggy ::

Sem se kar odlocil in vzel te SportControl "Sava" pnevmatike Made in Slovenia :)) So DOT1014, sem se pa zmotil pri hitrostnem razredu, ki ni W ampak Y. Gumo mi je vulkanizer napolnili 2.4 bara, kar se mi zdi malce premalo (sam sem jih do sedaj polnil 2.6), vendar je vztrajal da naj bi tako bilo.
Za ta avto je sicer predvidena vrednost polnjenja pri treh odraslih 2.6bara, zdaj pa nisem cisto preprican ali naj velja specifikacija gume ali tisto, kar je definirano za avto? Osebno se mi je pri voznji v ovinke zdel obcutek malo prevec "cigumi" lahko pa da se moram se odvaditi Michelink, kjer sem bolj kot ne driftal :P

Kako pa vi polnite gume?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

Engineer_ ::

vedno polnim na zgornjo specificirano cifro (torej tisto, ki je za polno obremenjeno vozilo) in morda še 0.1 ali 0.2 bara čez.

v enem izmed vozil recimo imam specificirano 2.1 za prazno vozilo, 2.3 za polno, jaz jih polnim na 2.5.


tlak v gumah je nekaj kar mora vsak voznik sam odkriti. Univerzalne cifre ni, oziroma so napačne. Edina univerzalna metoda je, da avto vedno polni na vsaj max specificiran tlak. Bo šel avto lepše skozi ovinke in porabil ti bo manj ker bo manj upora.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

Buggy ::

Engineer_ je izjavil:

vedno polnim na zgornjo specificirano cifro (torej tisto, ki je za polno obremenjeno vozilo) in morda še 0.1 ali 0.2 bara čez.

v enem izmed vozil recimo imam specificirano 2.1 za prazno vozilo, 2.3 za polno, jaz jih polnim na 2.5.


tlak v gumah je nekaj kar mora vsak voznik sam odkriti. Univerzalne cifre ni, oziroma so napačne. Edina univerzalna metoda je, da avto vedno polni na vsaj max specificiran tlak. Bo šel avto lepše skozi ovinke in porabil ti bo manj ker bo manj upora.


Tocno tako sem jaz razmisljal, zato pa me je zmotilo tole zatrjevanje profesionalca in sem sedaj malo zbegan, ker 2.6 bara je za malo obremenjen avto, 2.8bara pa za polnega...seveda za to dimenzijo na mojem avtu 8-O

 lanske Michelin Primacy HP

lanske Michelin Primacy HP



 letosnje nase gore list :)

letosnje nase gore list :)



 razlika je ocitna

razlika je ocitna

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

WarpedOne ::

Pusti profesionalca naj tumba svoje.
Prvi merodajen podatek je priporočilo proizvajalca avta. To kvečjemu mal adaptiraš po svoje - če ceniš udobje in si prpravlen žrtvovat kak deci porabe, polniš na spodnjo priporočeno mejo. Če ceniš nižjo porabo in si prpravlen žrtovat enmau udobja polniš na zgornjo mejo.
Pol lahk še pogledaš profil pnevmatike - če ma relativno več gume ob straneh kot na sredi mogoče filaš kak decibar manj, kot pa če ma več gume v srednjem delu in relativno šibka ramena - potem filaš kak decibar več.

Pol je tle še tipična cesta - če maš velik AC pumpaš več kot če maš velik razdrapanih regionalk al pa celo makadama. Ampak vse to je le par deciBarov v plus al pa minus glede na priporočilo.
Js mam spredi recimo priporočen 2.8 in morm vsakič znova fehtat da dvigne iz 2.5. Zadaj mam priporočen 2.4 pa ostanem tiho zadovoljen.
Are you not tired of being wrong again and again?

mihec87 ::

Buggy je izjavil:

Sem se kar odlocil in vzel te SportControl "Sava" pnevmatike Made in Slovenia :)) So DOT1014, sem se pa zmotil pri hitrostnem razredu, ki ni W ampak Y. Gumo mi je vulkanizer napolnili 2.4 bara, kar se mi zdi malce premalo (sam sem jih do sedaj polnil 2.6), vendar je vztrajal da naj bi tako bilo.
Za ta avto je sicer predvidena vrednost polnjenja pri treh odraslih 2.6bara, zdaj pa nisem cisto preprican ali naj velja specifikacija gume ali tisto, kar je definirano za avto? Osebno se mi je pri voznji v ovinke zdel obcutek malo prevec "cigumi" lahko pa da se moram se odvaditi Michelink, kjer sem bolj kot ne driftal :P

Kako pa vi polnite gume?


Eh vulkanizerji bi tak večina vsi filali na 2,4 bara, še kombi ko ma predpisano 2,8 spredi pa neki čez 3 zadaj..

SuperVeloce ::

Buggy je izjavil:

Sem se kar odlocil in vzel te SportControl "Sava" pnevmatike Made in Slovenia :)) So DOT1014, sem se pa zmotil pri hitrostnem razredu, ki ni W ampak Y. Gumo mi je vulkanizer napolnili 2.4 bara, kar se mi zdi malce premalo (sam sem jih do sedaj polnil 2.6), vendar je vztrajal da naj bi tako bilo.
Za ta avto je sicer predvidena vrednost polnjenja pri treh odraslih 2.6bara, zdaj pa nisem cisto preprican ali naj velja specifikacija gume ali tisto, kar je definirano za avto? Osebno se mi je pri voznji v ovinke zdel obcutek malo prevec "cigumi" lahko pa da se moram se odvaditi Michelink, kjer sem bolj kot ne driftal :P

Kako pa vi polnite gume?

Jaz sem sicer bolj nezadovoljen z letnimi fuldami (zimske so mi dokaj pasale), nisem pa nikoli točno teh imel. Je pa imel kolega obojne (te in savine) in so mu UHP bolj všeč. Je pa to vse relativno na avto in dimenzijo.
Polni toliko, kot imaš specificirano +-0,2bara po občutku. Če je podvozje naštimano, boš že sam videl, koliko jih pobira glede na tvojo vožnjo in kdaj bolj primejo. (edit: vidim, da so nekaj podobnega že pisali pred mano ;) )

Zgodovina sprememb…

GrimReaper ::

ce v sezoni delate po 4000km s kaksnim lahkim 60KM avtom po mestu, potem res ni problem imeti gumo 4-5 sezon
Nova guma ima 8mm profila, tako da ne vem kako imas po 3 sezonah se vedno isto globino profila...

Poleti 7 mesecev x 500km, pozimi 5 mesecev x 500km, pa 105KM ima avto, največ se vozi izven naselja, ponavadi kolker da avto od sebe.
Nove TS830 so imele 9mm. Je pa res, da ima večina gum točno 8,0mm, tudi zdaj kupljene Premium Contact 5.
Prvo sezono sem drugače prišel na sprednjih dveh iz 9,3 na 8,8mm. Potem drugo sezono sem jih rotiral in sem porabil sprednje (oz. tiste označene z zadaj) iz 9,0 na 8,0mm.
To sezono pa sem jih spet dal na prvotno rotacijo in prišel iz nekje 8,3 na 7,5mm. Tam 0,5-1mm na sezono gre, če delaš po 4000km.
Zadnje imajo pa še 7,8-8,0mm, tako da bom imel 4. sezono še praktično nove gume na prednji osi.
Ja, dobro je to če se ne voziš veliko, precej prišparaš na stroških. Meni je drugače že za bencin škoda dajat več kot tistih 60-65EUR oz. za en tank na mesec, se da denar tut bolj pametno porabit.

Drugače sem pa precej razočaran glede izgleda, ko sem šel iz Bridgestone Turanza ER300 na Conti PC5 205/55/16.
Prejšnje so imele res ravne bočnice, zdej imam pa balone gor, še precej bolj okrogle bočnice imajo kot zimske TS830 195/65/15.
Sej drugače 205/55/16 niso neki športnega izgleda, to mislim da se prične pri nekje 225/45/17 oz. 10cm ali manj sidewalla. Ampak vseeno so Bridgestone izgledale precej dobro za samo 16".
Recimo tudi pri širini kontaktne površine je velika razlika, 165 proti 185mm. 165mm so imele recimo že Goodyear Efficient Grip 195/50/15 na prejšnjem Puntu.
Ampak kaj češ, očitno gre danes vse na nižjo porabo. Sport Contact pa sploh ni za dobit v tej dimenziji.
Drugače glede performans me ne skrbi, ker itak avto preveč plava v ovinkih, tako da tudi boljše gume nebi pomagale.
Gre se samo za to da sem imel prej kaj za pogledat in sem vsako sezono komaj čakal da sem dal gor letne gume. Zdej pa tega veselja očitno ne bo več.
Seveda gledam zdej tut ostale avtomobile, in jih je zelo malo, ki imajo tako okrogle gume.

Pa primejo po 60km tut bolj slabo oz. danes je blo že malo bolje. Če prestavim pri 4000 iz prve v drugo in na hitro spustim sklopko, ne škriplje več, pri 5000 pa še kar.
Tistega da prekine pospeševanje v drugi prestavi pri največjem navoru - 4000rpm, pomoje tut ni več, moram jutri še enkrat probat.
Sej drugače sem bral da moraš počakat 300-500km da ratajo hrapave in dobijo pravi oprijem.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

Zgodovina sprememb…

SuperVeloce ::

ja ER300 dobro zgleda, ima tudi tist rim guard al kako se reče v marsikateri dimenziji.

Zgodovina sprememb…

Buggy ::

tega res nikoli ne bom razumel, da ljudje kupujejo gume po sistemu kako izgleda...tistemu zobu pa se pa res rece rim protection in ni tam zaradi izgleda ampak zaradi fukcije, ki jo guma kot edini stik s cesto tudi mora imeti...profil included.

Dr_M ::

Tista zascita za platisca je bolj tako tako... Meni ga je uspelo odbit ene 5cm z robom feltne vred, pri 5km/h.

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

tlak v gumah je nekaj kar mora vsak voznik sam odkriti. Univerzalne cifre ni, oziroma so napačne. Edina univerzalna metoda je, da avto vedno polni na vsaj max specificiran tlak. Bo šel avto lepše skozi ovinke in porabil ti bo manj ker bo manj upora.
Ni res. Vsekakor to ni univerzalno, razen če popolnoma žrtvuješ udobje in še nekaj oprijema na mokrem.
Jaz filam na minimalni specificiran tlak = 2,1 bar(dokler smo 3 notr + malo prtljage), sicer mi preruka vse kosti na teh naših zluknjanih kolovozih, hkrati pa se mi bolj obrablja sredina. Ne vem, kaj ste tolk obsedeni s tem filanjem nad max specifikacijami.

GrimReaper ::

Vulkanizer mi vedno na 2.3 bar napolni, pomoje kar vsem enako, ker je pač ena srednja vrednost med 1.9 in 2.7. Privijanja jima pa sploh ne zaupam, ker vse pretegnejo s tisto pištolo, tako da montiram raje kar sam. Sej več kot 10min na gumo ni.
Zdej sem spustil na 2.2 bar. V manualu drugače piše 1.9 bar do 3 osebe, pa 2.4 za ECO. Ne vem, raje dam mal več, še za rezervo, če malo spusti.
Čeprav pri avtu kar dobro držijo zrak, v nasprotju s kolesom kjer jih moraš na 1-2 meseca filat. Recimo zimskih letos sploh nisem pumpal, pa niso spustile niti za 0.1 bar.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

Zgodovina sprememb…

dzinks63 ::

Kakšne vulkanizerje to imate, pri nas najprej po občutku privije s pištolo , potem pa vsa kolesa pravilno zategne z moment kjučem.

Buggy ::

dzinks63 je izjavil:

Kakšne vulkanizerje to imate, pri nas najprej po občutku privije s pištolo , potem pa vsa kolesa pravilno zategne z moment kjučem.


jaz tudi ne vem..meni je isto naredil

AndrejO ::

Buggy je izjavil:

Engineer_ je izjavil:

vedno polnim na zgornjo specificirano cifro (torej tisto, ki je za polno obremenjeno vozilo) in morda še 0.1 ali 0.2 bara čez.

v enem izmed vozil recimo imam specificirano 2.1 za prazno vozilo, 2.3 za polno, jaz jih polnim na 2.5.


tlak v gumah je nekaj kar mora vsak voznik sam odkriti. Univerzalne cifre ni, oziroma so napačne. Edina univerzalna metoda je, da avto vedno polni na vsaj max specificiran tlak. Bo šel avto lepše skozi ovinke in porabil ti bo manj ker bo manj upora.


Tocno tako sem jaz razmisljal, zato pa me je zmotilo tole zatrjevanje profesionalca in sem sedaj malo zbegan, ker 2.6 bara je za malo obremenjen avto, 2.8bara pa za polnega...seveda za to dimenzijo na mojem avtu

In oba sta se motila. Pnevmatike za osebna vozila so izdelane po standardu. V EU je to ETRTO.

Standard med drugim predpisuje nosilnost pnevmatike glede na deklariran indeks nosilnosti in tlak. Če pnevmatika teh tehničnih predpisov ne izpolnjuje, potem ne more dobiti dovoljenja za uporabo in se je v EU tudi ne sme prodajati.

Seveda se pojavljajo odstopanja zaradi dodatnih dejavnikov, nikakor pa to ni nekaj kar se bi delalo na pamet. OK, v domači garaži ljudje počno vse sorte. V delavnici, kjer naj bi bili strokovnjaki, pa morajo prekleto dobro vedeti kaj se zgodi, če avto obuješ namesto v originalno nosilno 91 v varianto 95XL. Ali pa zakaj je tlak pri 91 in 94XL za isto nosilnost enak. Ali pa zakaj nekateri delajo napako, ko kupijo XL pnevmatike in si mislijo, da bodo imele pri istem tlaku večjo nosilnost (npr. 91 in 91XL - pri istem tlaku bo XL imela manjšjo in ne večjo nosilnost).

Komur se da, lahko z iskalnikom poišče magične besede ETRTO tire pressure chart in si pogleda kako to izgleda.

Ponekod imajo zakon, ki tistemu, ki zamenja pnevmatiko predpisuje, da da na avto novo nalepko s podatki o pravilnih tlakih. V Sloveniji se ne spomnem, da bi imeli kaj takšnega, ampak škodilo pa verjetno ne bi.

Buggy ::

Standard med drugim predpisuje nosilnost pnevmatike glede na deklariran indeks nosilnosti in tlak. Če pnevmatika teh tehničnih predpisov ne izpolnjuje, potem ne more dobiti dovoljenja za uporabo in se je v EU tudi ne sme prodajati.


mogoce homologacija in kartoncek, ki ga ima vsak avto ali guma pri prodajalcu ni dovolj?!

Seveda se pojavljajo odstopanja zaradi dodatnih dejavnikov, nikakor pa to ni nekaj kar se bi delalo na pamet. OK, v domači garaži ljudje počno vse sorte. V delavnici, kjer naj bi bili strokovnjaki, pa morajo prekleto dobro vedeti kaj se zgodi, če avto obuješ namesto v originalno nosilno 91 v varianto 95XL. Ali pa zakaj je tlak pri 91 in 94XL za isto nosilnost enak. Ali pa zakaj nekateri delajo napako, ko kupijo XL pnevmatike in si mislijo, da bodo imele pri istem tlaku večjo nosilnost (npr. 91 in 91XL - pri istem tlaku bo XL imela manjšjo in ne večjo nosilnost).


daj tole malo bolj konkretiziraj. 95 teznostni razred v moji dimenziji ne obstaja, kar pa se tice XL pnevmatik pa sem res slisal, da naj bi se polnile manj, zato pa sprasujem. Do sedaj sem vedno polnil tudi XL pnevmatike na predpisano vrednost avta in so bile lepo pobrane po celi tekalni povrsini in tudi v ovinkih so se obnasale prickovano. Kaj zelis sploh povedati?

priznam pa da nisem sel googlat za tvojim ETRTO, ker v svoji 20 letni vozniski izkusnji prvic slisim zanj...nas pa lahko malo razsvetlis ali pa tudi ne, ker je pomoje stvar tako marginalna, da ni omembe vredna...lahko pa seveda razlozis to novo dogmo.

faking teoretiki ;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

AndrejO ::

Buggy je izjavil:

Standard med drugim predpisuje nosilnost pnevmatike glede na deklariran indeks nosilnosti in tlak. Če pnevmatika teh tehničnih predpisov ne izpolnjuje, potem ne more dobiti dovoljenja za uporabo in se je v EU tudi ne sme prodajati.


mogoce homologacija in kartoncek, ki ga ima vsak avto ali guma pri prodajalcu ni dovolj?!

Saj to je to. Homologacija je postopek s katerim se ugotovi, da neka pnevmatika ustreza nekem standardu. Sedaj boš po novem pač vedel o katerem standardu je govora.

Buggy je izjavil:

daj tole malo bolj konkretiziraj. 95 teznostni razred v moji dimenziji ne obstaja, kar pa se tice XL pnevmatik pa sem res slisal, da naj bi se polnile manj, zato pa sprasujem.

Tabele, ki jih predpisuje ETRTO so "konkretizacija". Pnevmatika pa mora tem ustrezati. Ena kopija standarda je tukaj.

Primer "konkretizacije" za tipično kombilimuzino tipa Ceed/Focus/Golf/Leon:

Homologacija za vozilo pravi pnevmatika z indeksom nosilnost 91, predpisan tlak 2,1 bar. Recimo, da jih ni na zalogi, imajo pa na zalogi 93 in 94XL. Če želiš montirati te, moraš najprej po tabeli poiskati kaj je predpisal proizvajalec vozila.

91 pri 2,1 bar ima nosilnost ... pogledaš po tabeli za standardno nosilnost ... 535kg.
93 ima nosilnost 535kg pri ... pogledaš po tabeli za standardno nosilnost ... med 2,0 bar in 2,1 bar.
94XL ima nosilnost 535kg pri ... pogledaš po drugi tabeli, za XL nosilnost ... 2,2 bar.

Enako pogledaš tudi za tlak pri polno obremenjenem vozilu. Kar dobiš ven je nov par min/max tlaka za gumo, ki ima drugačen indeks nosilnosti. Odvisno od izbire pnevmatike bi ti lahko "mojster" dal nalepko, kjer bi bile nove številke in stvar bi bila elegantno rešena.

Je tukaj še nekaj zapletov, ampak načeloma iz višine 20.000 čevljev je to vsaj zame dokaj dober približek dejanskem stanju.

Buggy je izjavil:

Do sedaj sem vedno polnil tudi XL pnevmatike na predpisano vrednost avta in so bile lepo pobrane po celi tekalni povrsini in tudi v ovinkih so se obnasale prickovano. Kaj zelis sploh povedati?

Da imaš srečo, ker temu lahko tudi ne bi bilo tako. Razlike so sicer minimalne, ampak to je srečna posledica standarda in načina dela proizvajalcev, ne pa pravilnosti tvojega sklepanja.

Sploh pa se mi zdi zelo slaba tolažba, če po recimo 10k ugotoviš, da si pritisk zadel. Kaj pa, če ga nisi? To bi pomenilo, da si se 10k km vozil z vozilom, ki ni bilo optimalno varno. To se da izpeljati bolje. Je pa za "bolje" potrebno vedeti tudi nekaj malega o "teoriji".

Buggy je izjavil:

priznam pa da nisem sel googlat za tvojim ETRTO, ker v svoji 20 letni vozniski izkusnji prvic slisim zanj...nas pa lahko malo razsvetlis ali pa tudi ne, ker je pomoje stvar tako marginalna, da ni omembe vredna...lahko pa seveda razlozis to novo dogmo.

Oh, to je ena "marginalna" evropska organizacija, ki ravno letos praznuje 50. obletnico obstoja, ki se ukvarja s standardizacijo pnevmatik, platišč in ventilov preko celotne Evrope oziroma EU.

Sicer ne verjamem, da za njo še nisi slišal, verjamem pa, da si omembo kratice takoj pozabil, ker koga pa briga kdo je spisal tisto tabelico. Ena omemba je recimo tukaj. Za tvojo informiranost je ETRTO verjetno pomemben približno toliko, kot je pomemben ISO. Neposredno verjetno nič, ampak matica M5 je pa še vedno "zakon" (ISO 4032).

Ker je tukaj govora o tehničnih standardih, ki zanimajo samo in izključno tiste, ki se s to konkretno stroko ukvarjajo, voznika tipično te stvari ne zanimajo in ga ne rabijo zanimati. Vzameš natančno tisto, kar je na kartončku, in stvar bo klapala. Kdor pa uporablja stvari, ki odstopajo od vnaprej znanih in predpisanih v navodilih za uporabo, pa je dobro, če te stvari pozna. Tako, da ne sedaj z nekimi "novimi dogmami". To so stare stvari. Samo "domači mojstri" jih praviloma ne poznajo.

Buggy je izjavil:

faking teoretiki ;((

:)
Ti faking teoretiki so poskrbeli, da sploh lahko izbiraš med različnimi pnevmatikami in se v postopku ne ubiješ, ker bi jih vsak proizvajalec delal po svojih gabaritih. Potem bi šele bilo pestro izbrati karkoli drugega razen originalno montiranega.

Kar mene bolj sekira so "praktiki" v raznih delavnicah, kjer nimajo pojma o pojmu. Potem pa imaš narobe napolnjene pnemvatike, zaradi preveč sile "odbrušene" navoje in ostala sranja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

MadMax ::

dzinks63 je izjavil:

Kakšne vulkanizerje to imate, pri nas najprej po občutku privije s pištolo , potem pa vsa kolesa pravilno zategne z moment kjučem.

Manj škrti vulkanizerji si kupijo pištolo z nastavljivim momentom zategovanja...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

dzinks63 ::

Sedaj imajo ljudlje dokaj vse poštimano, obvezna oprema v vsakem avtomobilu, vse homologirano, ustrezne gume, privezan si, luči ok, pijan nisi, praktično ti nimajo kaj najdit in nisi za ničesar kaznovan, policist dela preventivio zastonj, brez učinka za državni proračun. Po vsem prebranem, manjka samo še zakonska podlaga, da ti policist izmeri pritisk v pnevmatiki in če ni v okviru normativov, sledi kazen, recimo; +-5do10% bar 100€, +-10do30%bar 200€, +-30do50% bar 300€, nad+-50% bar 500€, tega bo pa ohoho, sekira bi jim padla v med.

Utk ::

Ta standard dela razliko za vsako kilo in decibar, na avtu pa pise od do pol bara razlike odvisno od tvoje volje, pa se ni se nihce ubil tudi ce je sel se za decibar izven tiste nalepke. Tako da ne pretiravat.

Matej_K ::

Ima kdo kakšno informacijo da bi bile gume cenejše v AUT? Kakšno trgovino ki dostavlja tudi v slo?
... .. .

Dr_M ::

Sej imas pnevmatike tudi na geizhalsu. Pomoje kaksne velike razlike ni.

AndrejO ::

Utk je izjavil:

Ta standard dela razliko za vsako kilo in decibar, na avtu pa pise od do pol bara razlike odvisno od tvoje volje,

Pol bara razlike ni odvisno od tvoje volje. Potem, ko prišteješ vplive velikih temperaturnih nihanj (pomlad, jesen) in vožnje (ki bo tlak dvignila) se ti razlika še bolj "napihne".

Potem imaš pa problem...

Če imaš manj napolnjeno, boš ustavljal na krajši razdalji, vendar pa boš imel težavo, ker boš pri višji hitrosti uničeval stransko steno, tvegal bočni zdrs in med dežjem tvegal akvaplaning.

Če imaš bolj napolnjeno, boš imel dobro stabilnost v ovinkih in minimalno tveganja akvaplaninga, vendar pa boš tvegal, da boš pri kakšni luknji, ki so jih magistralke polne, gumo izpostavil tolikšnem stresu, da bo popustila (dobiš grdo bulo ali še kaj hujšega), vožnja pa bo mnogo bolj "trda" in neudoba.

"Pravilnega" tlaka ni. Je pa tlak, ki predstavlja dober kompromis vsemi slabostmi in prednostmi. Ko pa greš polno otovorjen na morje ali pa za dobro voljo po nemških AC, pa se "tipični pogoji vožnje" že spremenijo toliko, da je potrebno prilagoditi tudi tlak.

Najslabše je, če zamenjaš pnevmatike in potem ne veš točno, če je po menjavi ta "povprečno dober" tlak še vedno pravilen ali ne. Samo to.

Utk je izjavil:

pa se ni se nihce ubil tudi ce je sel se za decibar izven tiste nalepke. Tako da ne pretiravat.

Motiš se. Prvič. Drugič. Tretjič.

Seveda boš rekel, da to nima veze, ker se zelo redko dogaja. Ampak če je to z nekaj malega časa (cca. 1min vsak mesec) enostavno preprečiti, zakaj pa ne.

Utk ::

Nic se ne motim. Pri avtih pise od 2,3 do 2,7 ali kaj podobnega, tu imas pol bara fore, po tvojih linkih pa postane nevarno ce imas se za pol bara pod minimumom, recimo pod 2 v tem primeru. Ne pa ce imas natovorjen 2,3. Itak pa to takoj opazis ce so toliko premalo napumpane. Ce ne bolje da ne gres nikoli vec kot 80 pa bos tudi kar varen.

D3m ::

Trenutno sem na Dunlop SP Sport 3000A (letnica 2009) drugo leto odvisno kakšne bojo nameravam menjati za Sava Intensa UHP.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

BC3 ::

jaz sem zelo zadovoljen z evergreen eu72 (205/50-17 in 225/45-17).
kupil pred dvema letoma za 65evr na kos...

GrimReaper ::

dzinks63 je izjavil:

Kakšne vulkanizerje to imate, pri nas najprej po občutku privije s pištolo , potem pa vsa kolesa pravilno zategne z moment kjučem.

Kako delajo ne vem, vem pa da tiste parkrat ko sem bil pri vulkanizerju (pač samo prvič ko jih scentrirajo), sem jih potem vedno težko odvil. Še s podaljšano ročko (tisti obični teleskopski ključ za 5EUR, mora bit okol 50cm raztegnjena) meni ni šlo (70kg) in mi je moral pomagat fotr.
Sam zategnem z okol 80-120Nm, 30cm ročka, teža zgornjega telesa nekje 30kg. Se pravi če sam nisem mogel odtegnit s 50cm ročko in bi šlo verjetno šele s 60cm, je moral vulkanizer zategnit z nekje 150-200Nm.
Sicer povsem zastopim, ker nočejo imet problemov s tem, da bi se kateremu losali vijaki.
Sam pa drugače čez ene 10-20km še enkrat zategnem, pa potem čez 100km še enkrat preverim.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

Zgodovina sprememb…

SuperVeloce ::

Ja zategnejo, ni problemov, če se losajo vijaki, lahko pa kaj poči, kar je huje.

energetik ::

Ponavadi se kolesa zategujejo na 90-110Nm. Moment ključ je dobra naložba, četudi je poceni iz Bauhausa. Tudi če sfali za 10% sem še vedno nekje v rangu.
Moj vulkanizer zateguje z moment ključem, ampak vseeno malce preveč; no na srečo imam 2 kompleta felten in menjam sam. Malo namažem vijake s keramično ali bakreno mastjo, moment ključ na 100Nm in gasa.

WarpedOne ::

Ponavadi se kolesa zategujejo na 90-110Nm.

Razen kadar ne. Različne dimenzije koles, različne felge, različni proizvajalci sistema => različni navori.
Niso vulkanizerji enciklopedije, ki za vsak avto to vejo iz glave, zato pač delajo zadeve po nekem povprečju. Ki nikol ne bo zelo narobe, bo pa redko res prav.
Zato je treba v roke vzet knjigo z navodili in človeku povedat, kako morajo zadeve bit nastavljene/zategnjene.
Are you not tired of being wrong again and again?
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 437 38 39 40 )

Oddelek: Na cesti
1975173855 (6560) Raindancer
»

Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28742337 (13119) slemarko
»

2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
38260119 (32532) gruntfürmich
»

Obraba letnih pnevmatik? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
629968 (8350) GrimReaper
»

letne gume - kombinacija (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15129060 (18859) theBill

Več podobnih tem