» »

esej - bedarija

esej - bedarija

«
1
2

zlobcek ::

Komu se zdi esej totalna bedarija?

Namreč zdele sem gledal od moje tamale 4!?!? strani dolg teks, na roke napisan v nevem, 120min? In ji ga je prfoksa zabila. In pazte to, esej sem nesu v Lj k drugi kolegici z doktoratom in mi dejansko reče "ja tole bi mogl bit vsaj 3. Nekaj je pač slovničnih napak in problemov z stavki, vendar je to več kot za cvek".

Sej ne rečem, tud jest sem ga pisal ene 5 let nazaj, ga parkrat zabil in nazadnje sem imel pred maturo popravca samo zarad tega, tako da sem maturo potem naredil jeseni s Slovenščino, ocenjeno s 3. Prfoksa mi je pa, ko sm popravca naredil, rekla da ni sans da spacam maturo iz SLO.

Ma to je eno zajebavanje folka. Vsaka prfoksa ga poprav po svoje, vsaki se zdi prav nekaj druzga. Če ne zadaneš nitke, ki je všeč določeni profesorci si dejansko u p... Na to sranje profesorce lovijo ljudi, ki jih ne marajo. In enostavno nimaš kej nardit. Iz lastnih izkušenj vem, da je tko, saj sem imel slovnico 3 in odletu čist samo zarad eseja. In to zato, ker sm prfoksi reku, da so bli itak vsi pesniki poscani pjancki, od katerih noben pojma ni mel kaj pise. Se najmanj, ko so zadeve pesnil. In slavisti so iz tega naredil eno veliko znanost, da imajo kej počet.

Kdo ve, kakšen sistem imajo na tujem, ker se mi zdi tole res en velik kretenizem. Poleg tega 100% (ja, vsi) ljudje, ki jih poznam, niso eseja po maturi nikoli več povohali na 1000km.

Zakaj ne dajo na maturi večjega poudarka na slovnico ali bolj uporabne zadeve. Recimo prošnje al nevem kaj. In pol se čudi cela slovenija, ker 95% ljudi ne zna napisat navadne položnice. (Meni se že v osnovi zdi neko blefiranje z zgodovino čista bedarija. Sej ne da ni pomembna, ZAME ni pomembna). Nej se gre to učit kdor hoče in nej piše eseje iz literarnih del poscanih pjanckov cel življenje. Zarad mene mu enga preberem na grobu.

Vem, da s to temo globalno nisem naredil kaj dosti, vendar sem vsaj nekam povedal, kar mislim :)) .

Lep dan še naprej
Zobček
  • spremenil: zlobcek ()

ShowDown ::

Tudi jaz se strinjam s tem da so pisali vse pesmi, romane, črtice...., eni vlki alkoholiki, mi pa iz tega delamo znanost in nevem kaj vse.

SaXsIm ::

dej pokaž ta esej. Ker meni se zdi pisanje esejev čisto vredu stvar, ubistvu je edina stvar, ki jo pišem 4-5 brez kakšnega posebnega truda.
SaXsIm

zlobcek ::

Hey!

Ma nažalost nimam skenerja tuki.

Ubistvu je to stvar, ki mi ni jasna. Poglej, ti pišeš esej 4-5 brez problema. Si kdaj pogledal, kako zgleda esej za šut? Ali pa za dve recimo. No jaz sem in dejansko se mi ne zdi toliko drugačen, da bi ga lahko objektivno ocenil s tako razliko. Vse kar se vidi je to, da dva nista prepisovala. Piše pa dejansko vse večinoma enako, ker itak ne morš napisat neki žblj, lahko samo drugače obrneš isto. Je to vredno padca treh ocen?

In ravno to je problem pri eseju. Oceni ga lahko čisto vsaka baba u srednji šoli drugač. Eni diši to, drugi drugo. Če zadaneš si na zeleni veji, drugače pušiš k... Se mi je že zgodilo, da sem poslušal enga mojstra, ki je spacal esej, ga dvakrat skopiral in nesel dvema različnima profesoricama (paralelke). Dobil bi pri eni oceno lih za glih 2, pri drugi 4.

Pojasnite mi to!

LP Zlobcek

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

Matek ::

Ojoj. To zgodbo sem slišal že milijonkrat. Nekdo piše šut esej, ga nese nekam drugam popravit, dobi kao ful dobro oceno od tam in pol tarna o krivici, ki mu je bila storjena.

Za začetek se strinjam s SaXsImom, pokaži esej, povej na kakšni šoli je bil napisan, meni so se zadeve prav tako ponavadi zdele smešno enostavne.

To z alkoholiki je eno veliko pretiravanje. Strinjam se, da se morda nekatere ustvarjalce malce preveč idealizira (Prešeren in Cankar, naprimer), ker so mnogi imeli manj lepo življenje, kot ga opisujejo učbeniki, ampak kaj ima to zveze z njihovo ustvarjalnostjo? Tudi če bi si pomagali s kakšnimi substancami, to še ne pomeni, da njihova dela nimajo vrednosti, so potrebovali pač določeno iniciativo. Najbolj smešno pa je, da lahko nekdo reče, da so bili vsi eni veliki alkoholiki. A berete sploh, kaj ste napisali? Mislim, tudi sam včasih kako pesem skup zmečem, ampak bom raje nehal, da ne postanem predober, ker bom alkoholik. In kako preveliko znanost vidite v tem? To je tako kot da bi kdo rekel: "V čem je hec teh bioloških učbenikov, ki recimo navaden noht in njegovo nastajanje lahko opišejo na par deset straneh, če pa je to pač moj noht, ki si ga bom itak ostrigel". Vsako stvar se da zelo izčrpno analizirati, če se tebi stvar ne zdi zanimiva, je to tvoj problem.

Slavistke se na veliko zgražajo nad eseji in grozijo s padanjem na maturi, ker je stopnja pisanja esejev nizka, i guess. Pasti jih pa več kot določen odstotek na maturi ne more, ker se vse ocene porazdelijo po določenih pravilih in tudi če vsi pišejo slabe eseje, bo padel samo določen del spodnjih.

Kar se tiče slovnice, bi se strinjal, zdi se mi, da se na jeziku premalo dela, je pa res da nikakor ne bi ukinil književnosti, morda bi jo samo rahlo omejil.

Drugače pa je esej pač subjektivna stvar, zato pade pogosto tudi kaka subjektivna ocena. Gotovo so kdaj krivi profesorji, ki so preveč ozkogledni, a vse prevečkrat sem slišal pritožbe različnih dijakov, ki na papir preprosto namečejo ogromen kup dejstev, jih ne znajo povezati v smiselno celoto, potem se pa sprašujejo, zakaj so dobili slabo oceno. Saj sem ja vse prav napisal.

Subjektivnost je dvorezen meč, na eni strani prinaša morebitno nepravičnost, na drugi pa ponuja vsaj malo kreativnosti. Že tako se vsi pritožujejo nad okostenelostjo šolskega sestema, ki je preveč faktografski in ne razvija potenciala mladine, ampak se posveča predvsem učenju na pamet. A zdaj bi radi pa še edino stvar, kjer lahko pokažeš svoje mnenje, ukinili? Najbolje, da vse zreduciramo na popolnoma enoličen nivo in uvedemo samo absolutno pravilne in nepravilne odgovore. Potem bomo pa tekmovali v memoriziranju.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Stepni Volk ::

Navodilo za pisanje esejev - iz zapisanega sledi, da je zadeve dobra stvar, spodbuja k lastnemu razmišljanju, kot piljenju pravopisa.

zlobcek ::

MadManMato ne gre se zato, da bi kdorkoli esej ukinil. Mene večinoma moti to, da se te stvari ne da oceniti objektivno. In s tega stališča se mi ocene ne zdijo preveč pravične. Tebi je lahko govorit, ker nisi imel problemov. Neveš, koliko sranja sem dal jaz skozi, ker nisem imel pojma zakaj sem pisal določen kup kracarije šut, zraven mene je pa model dobil 4 za zelo podoben zmazek. S tem da mi je profesorca rekla na vprašanje kaj je narobe: "ja primož veš, za esej je treba prebrat knjigo in se naučit stvari, ki smo jih imeli pri pouku". Potem, ko sem ji pokazal, da piše not v spisu vse isto, kot v zvezku z obnovami in vsem kar smo počeli pri urah mi je rekla: "ja za pozitivno je treba stvari malo bolj povezat". Ma pejt u k... pol baba če sama neveš kua bi rada. K sm resno dobu občutek da ji kr neki ne diši in enostavno si po njenem mnenju nism zaslužu več k šus. Pri eni drugi sem si pa. In potem sem "slovarci" napisal neuradno nevem, 5 esejev. Na koncu mi je rekla "ja primož, zdej je pa res viden napredek". S tem da se mi je zdel od prvega do zadnjega vsak čist isti. En teden kasnej sem pa spet zabil. In ne govorit o eni kreativnosti. Tale esej je čista umetnost in s tem nedorečena do amena. Večji umetnik ko si, boljšo oceno dobiš. Defenitivno se z esejem občutek okostnelosti nebo zmanjšal. Škoda, ker sem sam strojnik in ne vidim rešitve nefleksibilnosti šolskega sistema v predmetu slovenščina.

In mi gre resno to na jetra, ker sem okusu na lastni pesti isti problem. Če po duši nisi umetnik in očitno ni noben v naši familiji, lepo pri eseju j... mat... Ne glede na to, koliko maš lepo pisavo ali koliko imaš dovzeten spomin u možganih za pumpanje.

Tekst o pjanckih zgoraj je bil pa bolj ali manj namenjen mojemu razmišljanju o pametnih slavistih po vsem svetu, ki so iz tega naredili cisto znanost. Živ primer sem slišal nedolgo nazaj na TV-ju od enega novopečenega pisatelja ali pesnika, nevem točno (mogoče ve kdo drug). Njegovo delo so vzeli kot osnovo za neko učno podlago, ker je pač tako dober. On sam je na TV-ju reku, od kje tem ljudem taka znanost in strokovna razmišljanja iz nevem kolk dolge knjige, ki jo je pisal sem in tja, ko je imel čas in so ga nazadnje kolegi prepričali, da jo je objavil. Njemu se je namreč zdelo to navadno skorpucalo.

In še samo za informacijo - nazadnje k sm spacal popravca iz slove s 3 ane (Esej sem napisal enako kot vseh 10 prej), sem dobil uspeh prav dober (sicer zarad predmetov iz stroke, ampak vseeno). Nebi reku, da bi bil bluzač na kubik. Prav zato mi tolk smrdi to. Sej drugač se nebi bunil. Enostavno je blo nemogoče pridt z esejem nad šus in nikol nism vedu zakaj.

Stepni Volk, lepo se ti zahvaljujem za link. Če ima kdo še kaj, kjer bi bili naloženi dobro ocenjeni eseji, se priporočam.

LP

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

Matek ::

Do neke mere razumem, da se lahko posameznik vpraša, kako lahko nekdo eno pesem opiše na ogromnih količinah papirja in jo čist analizira - a je res avtor vse to upošteval, ko je pisal neko kratko pesmico. Seveda ne, ampak saj mi ne poskušamo zgolj odkriti, kaj je pesnik mislil. Enako lahko psihologi analizirajo neke najosnovnejše, drobne vzorce obnašanja, potem pa napišejo ogromne študije o tem, saj ni posameznik v eni situaciji nenadoma reagiral in obenem premišljeval vsega, kar je v tovrstnih študijah omenjeno. Enako pesnik pač izlije svoje občutke na papir, izpili slog, potem pa poskušajo strokovnjaki vleči vzporednice med ustvarjalci iz določenih obdobij in z določenih kulturnih področij.

Če po duši nisi umetnik in očitno ni noben v naši familiji, lepo pri eseju j... mat... Ne glede na to, koliko maš lepo pisavo ali koliko imaš dovzeten spomin u možganih za pumpanje.

Jah, je pa zanimivo, da se noben ne pritoži nad kako glasbeno, likovno in športno vzgojo, ki so marsikje v celoti še dosti bolj subjektivne od eseja, ki je le del predmeta slovenščina, najbrž bo problem v tem, da pri prvih treh subjektivnost zgolj zniža oceno, pri drugem pa je razlika pozitivno-negativno.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matek ()

McHusch ::

Poglejte si recimo smernice za ocenjevanje eseja na maturi. Ne moreš verjeti, kako je vse skupaj razdelano do najmanjše podrobnosti, tako da subjektivnosti pri eseju skorajda več ni. Treba je pač podobno kot v kontrolni nalogi odgovoriti na vprašanja, le da v vezani obliki.

Matek ::

McHusch, heh, sam poznam stvar, pa mi ni všeč... Enostavno se mi zdi, da je vse preveč razdelano, če bi mene vprašali, bi dal kot esej sam eno dost široko misel za iztočnico, potem pa naj se ocenjuje kreativnost, ne pa zgolj poznavanje dejstev in razlage knjige. Bolj kot ga pa takole čisto zbanalizirajo, pa dejansko izgubi svoj pomen. Naj dajo raje vprašanja o vsebini knjige.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

zlobcek ::

MadManMato se strinjam s tabo glede interpretiranja besedil, da vlečejo smernice in drugo.

Res je tudi, da je tukaj več ali manj problem v tem, da se gre zgolj zato, ker je v končni fazi nastal problem ocene. Moti me edino stvar, ker se daje taka teža na tako (po mojem mnenju) nefukncionalno ocenjevanje. Iz stališča objektivnosti. Na področju srednješolskega pouka seveda. Je pa podal MCHusch dobro alternativo...

McHusch - vsa stvar je v tem, da je maturitetno popravljanje eseja nekaj drugega. Sej v končni fazi sem hotel to dopovedat. Sam poznam dve profesorici, ki popravljata maturitetna dela. Ena od teh mi je popravla moj "šus". Ravno zato maturo naredi toliko ljudi, ker se nobenemu od profesorjev pri slabem eseju ne gre ali je nekaj povezano ali ne, ker s pravilnimi odgovori na zastavljena vprašanja brez večjih slovničnih napak ocenijo direktno z oceno 2. In je po mojem mnenju to tudi pravi način. Tako da lahko tudi ljudje brez posluha za slavistično lepoto 4000 postavljenih besed brez problema pridejo skozi. Tisti ki pišejo eseje za 4 ali 5 zarad mene loh popravljajo pisavo, da je vsa pod istim kotom in ocenjujejo lepoto vejic.

Fora je u tem, da sem jest vedno znal stvari, ki smo jih delali. Vedno sem imel tud vse odgovore napisane. Kako je bilo povezano se nisem nikol obremenjeval. Očitno je blo za en k... Ampak to, kaj je dosti za 2, sem že takrat vedel, ker mi je slo res ornk za nohte in bolj ko sem razlagal prfoksi nej si utakne svincnik u p... k je smotana, bl mi je tezila o enih visjih standardih sole in njenga ucenja, da res vsi nardijo pol maturo in bla bla bla.

Kriteriji nej bojo taki k na maturi. Vseen mi je za une ki ne preberejo knjige in skos zabušavajo. Jest nisem bil tak in tud moja seka pomoje ni in ji teče voda u grlo ko hudič, prfoksa jo pa zajebava zarad tega, k trava raste prot nebu. Tko k je mene in to se pomoje dogaja kr redno pri dost ljudeh.

MadManMato: po moje ocenjevanje ne more bit bazirano na luftu. Vsaj ne tisto, kar rabiš za dokončat redno šolanje. Res se mi tko zdi:)) To je glih tko k bi ti pr matematki en dal petko u redovalnco pri vprašanju kolk je 1+1 in bi reku da je 3, ker je za prfoksa trojka lepša številka od dvojke.

Keri spomini so mi prsli spet u glavo po tolk dolgem času:D Živa nočna mora.
V končni fazi more itak vsak prlezt mim vsega, da gre loh u nove zmage.

LP Zlobcek

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

Matek ::

Evo, zdejle si že boljše predstavu svoj vidik, se že skoraj popolnoma strinjam :D . Za dvojko bi moralo biti dovolj, če enostavno v dokaj nepovezanem tekstu odgovoriš na vsa vprašanja, kot je to dovolj tudi na maturi.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

McHusch ::

Se strinjam, tudi meni tako masovno produciranje šablonskih esejev (3/4 se jih bo letos začelo: Raskolnikov je glavni junak v romanu Zločin in kazen, ki ga je napisal F. M. Dostojevski ... dolgčas za umret) niti slučajno ni všeč. A je to edini instrument, ki omogoča, da je ocenjevanje vsaj količkaj objektivno in primerljivo med različnimi ocenjevalci. Če so eseji potem duhamorni, problem ocenjevalcev. Meni ne bo treba prebrati 100 takih esejev, ampak bom z Zločinom in Visoško opravil v treh urah za vse večne čase. >:D

Glede ocenjevanja esejev pri pouku pa tole. V razredu na sosednji gimnaziji (Mato: namig frau Ut..ša :D) so v prvih dveh, mogoče še v tretjem letniku, vsi konstantno pisali 1 in 2, nekaj najboljših pa 3. Kasneje je veličastno oznanila, da bo odslej ocenjevala po - pazi to, kak bavbav - MATURITETNIH kriterijih. Posledica: povprečna ocena je zrasla z 2 na 3. Pojavljajo se celo štirice in petke.

In ja, vsak profesor SLO pri pouku ocenjuje po njemu ljubših kriterijih. Mogoče njemu ljubših ni prava beseda, ampak bi moral reči po tistih, ki se njemu (lahko celo objektivno) zdijo najboljši, najpravičnejši, najobjektivnejši. In to mi ni všeč, čeprav se da že iz obravnave knjige v šoli, najkasneje pa po dveh pogorelih esejih pogruntati, kaj hoče.

Še ena zgodbica, tokrat z naše šole: Sošolki A profesorica stalno očita preveč publicistični slog, vse odkar je izvedela, da gre ta študirat novinarstvo. Sošolki za štos naslednji esej napiše prijateljica z druge šole, ona ga samo prepiše in odda. Komentar: A, preveč publicistični slog imaš.

Sicer pa, kaj si sam mislim o slovenščini v šolstvu pove moj podpis.

;-) ::

esej je edina stvar katero napišem za 4 al pa 5 brez da povoham knjigo..

recept: dolg uvod, kratko bistvo (v bistvu so v bistvu samo tvoje misli), zaključek pa še en doug sklep...

bistvo je da bistva sploh ni:D

McHusch ::

Sam da se ti ne bo v tretjem in četrtem letniku ustavilo...

;-) ::

če bo prfoksa še vedno naj naj kolegica od moje mame se mi:D nebo..drgač pa:( :( :(

baker ::

Jest sm pa šut pisu:( :(
sm pozabu knjigo prebrat:\

BluPhenix ::

EWEER: uh, pa ti bo ta naj naj kolegica tvoje mame ocenjevala zadevo tudi na maturi?


Aja pa že ker si tako lepo napisal, napiši še v keri šoli je to, da jo prijavim, ker se pri nas favoritizma ne sme izvajati.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

jype ::

Pri eseju bodite kreativni in natancni. Ce vam zaradi kreativnosti zalima negativno, potem ste lahko na tako oceno ponosni. Ce starsi tega ne razumejo, imate pa smolo. Zlazite se.

Moji profesorici so bili moji eseji zelo vsec, ampak ocenila jih je slabo, ker ni imela izbire. Nisem se drzal "zahtev", sem se pa vedno bil pripravljen pogovarjat o tem kako so zahteve pri esejih bedaste. Eseje se pise zato da se trenira pisanje in preverja razumevanje napisanega v delih, ki se jih obravnava. Kadar knjige nisem prebral sem vedno dobil zelo dobro oceno, ker sem vedel, kaj moram pisat: tisto, kar pise v spremni besedi.

Trinitron ::

Pri šolskem eseju gre predvsem za to, da na nek način razmišljaš in interpretiraš literarno delo na katerega se esej nanaša. Ne gre toliko za dolžino in slovnične napake. Esej je pač ocenjen glede na vsebino in uporabljeno besedišče, ne toliko glede na napake...

Sam eseje brez težav pišem 5. Do sedaj sem mislim da samo en esej pisal 4, pa še to predvsem zato, ker sem knjigo zgolj preletel in je nisem pozorno prebral.

In ja, osebno takoj prepoznam, kdaj je esej za pet, kdaj pa za štiri ali tri. Vsi ostali eseji, ki dobijo manjšo oceno, pa so povečini obupni, s totalno faljeno temo, ali pa le obnavljajo vsebino zgodbe brez interpretacije.

In pa še nekaj: pri eseju je ključna oblika.
- uvod + teza
- 1. argument
- 2. argument
- 3. argument
- n-ti argument
- (Protiargument) ni potrebno
- zaključek

Zgodovina sprememb…

Dami ::

Sn mel celo gimanzijo probleme samo s temi eseji. Al je bil šut al pa -2. Pol k smo esej pisal na maturi smo se pogovarjali o čem smo pisali pa mi prav prfoksa da sn zajebal. Nakar se izkaže da me je esej rešu kr sn ustni (js sn isto skregan z vsemi pijančki in ubogimi otroci kmetov katere "dela" se je treba piflat na pamet) in slovnico čist zasral. Se strinjam da je na maturi bolše ocenjevanje, sam problem je kr folk profesorji čist potolčejo še predn pridejo do nje.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

Daedalus ::

Za lastno nesposobnost ni treba kriviti "bednih pijančkov" al pa "zateženih slovkarc..." Rajš se malo vprašaj, zakaj si v šoli in zakaj dobivaš slabe ocene, a ne?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

LapD ::

Jst sm dobil občutek da taka kot je ocena tvojega prvega eseja, bodo tudi vse naslednje. Seveda če se profesor ne zamenja. V srednji šoli sem skoz ampak res skoz dobil 2, -2 ali +2. Kako sm naredu slo maturo z 5 mi ni jasno, ker knjige niti videl nism. Glih tko je blo s sošolkami, ki so recimo v prvem letniku dobile 5 ali 4, jih je ta ocena spremljala tud če so napisale slabši esej. To ocenjevanje bo zmer subjektivno in se ne da drugače narest. V razredu je važno kok si profesorju všeč, na maturi pa, da je ocenjevalcu tvoj stil všeč. Nobene druge umetnosti.

Dami ::

Ne morem se bolj strinjati z LapD. In Daedalus, sej ni problem s pijančki, problem je ker so le-ti za slaviste kot neki svetega, čeprav pomoje noben točno ne more vedet za vse texte kaj je un misli s tem pa s tem besedilom povedat. Važn je da je si je en slavist to po svoje interpretiral in mi se mormo zej to učit na pamet in nič drugega. Kaj če jaz nek text razumem po svoje? Sedi, ena. In nisem nesposobn, v esejih sem zajel vse kar je blo treba razlozit glede kake knjige, vendar stare to ne zanima ampak nam rajš kaže za vzor eseje dijakinj ki pišejo tja v 3dni kao umetniško in nič ne povejo kar je blo treba. Zato ne maram teh predmetov in bom vedno skregan s slavisti in s književnostjo (vsaj od pijančkov pa sirot pijanih kmetov itd.). Ko po par letih poskušanja in prilagajanja ne uspeš ti res ne preostane drugega kot da sam zasovražiš vse skupaj.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

BluPhenix ::

Važn je da je si je en slavist to po svoje interpretiral in mi se mormo zej to učit na pamet in nič drugega. Kaj če jaz nek text razumem po svoje? Sedi, ena.

Pa znaš povedat kako si ti razumel? Znaš argumentirat? Podat neko misel idejo, ki bo povezana z besedilom? Če ja, pol je napaka v učitelju in ga pač obdelaš kot je treba. Če pa ne, če pa samo rečeš meni se pa zdi da ni hotel to povedat, ali pa "to samo vi mislite da je hotel nekaj povedat, to so blodnje nekega pijančka", pol je pa prav da dobiš 1. Drugače pa zahtevaj komisijo in naj povedo al sprejmejo tvojo interpretacijo al ne.

Zato ne maram teh predmetov in bom vedno skregan s slavisti in s književnostjo (vsaj od pijančkov pa sirot pijanih kmetov itd.).

Prosim razloži zakaj je delo nekega premožnega pisatelja več vredno kot tisto ki ga je napisala sirota pijanega kmeta, ali pa tudi pijanec. Sej se dandanes to tudi dogaja, najboljše pesmi navadno nastanejo ko je avtor precej zadet in prerasejo v kult. Nekateri razumejo kaj je avtor imel v mislih ko je zadevo pisal, nekateri pač ne.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Stepni Volk ::

LapD - Kako si slovenščina na maturi opravil z 5 tudi mene zelo čudi. Predvsem zato, ker v primeru, da je tvoja trditev resnična, bi jo moral opraviti s 5. Ne z.

Osnovna šola je bila čista vojna s slovenščino. Prva dva letnika so bili spisi, eseji, nareki ocenjevani od 2 do maksimalno 3. Poligon boja se je tako nadaljeval. Reševala me je književnost, kjer sem prejemal 2 oceni višje. Pripomoglo je tudi, dejstvo, da sem večino obravnavanih knjig že zdavnaj prežvečil. Knjige sem namreč začel prebirati prav zaradi vojn v osnovni šoli. Leposlovje resničo pomaga... tako kot, če rešiš 1000 integralov, Taylorjevih vrst in ostakov, pred izpitom Analize I.
S tretjim letnikom se je zamenjala učiteljica in ocene so poskočile. Njej je bilo najbolj pomembno lastno razmišljanje. Četudi ni bilo enako njenemu, samo, da si dal iz sebe več, kot neko obnovo nečesa. Da si mislil, delal zaključke, povezoval stvari, čutil...
Na naslov "29 november" sem spisal *ZF zgodbo, ki ni imela blage veze z rojstnim dnevom SFRJ. Ni jo motilo. Naenkrat sem bil vsepovsod po šolskem glasilu in medrazrednem pedistalu. Tako visoko, da mi je bilo že nerodno. Vsakič, ko je bilo na vrsti spraševanje o pesmih, esejih, knjigah in je kdo od sošolcev resnično "utupil" z razlago, se je obrnila k meni:
"No, kaj vi menite?"
In sem povedal, kar sem mislil, občutil... Čez čas mi je postalo že tako zoprno, da nisem več hotel odgovarjati... okolica te začne sovražiti.

Razlika med profesorji je. A še pomembnejše je sposobnost prilagoditi jim. Bolj se jim lahko prilagodiš, boljše zate. Saj tudi v prihodnjem življenju čakajo različni šefi, ki se jim bo potrebno enako prilagajati. Fleksibilnost.

Najpomembnejše je, da bareš, bereš, bereš... to mi manjka. Pravzaprav sedaj na leto preberem manj knjig, kot sem jih tedaj v tednu dni (cca. 3). Kar lahko opazite tudi v vedno bolj šepajoči slovenščini... da o tipkanju in posledičnih napakah, ne govorim :8)


* V tejle temi imate en moj podoben ZF izpad: članki o hišah prihodnosti?

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

Kaj če jaz nek text razumem po svoje? Sedi, ena.

Komot. Če znaš svoje razumevanje dobro utemeljiti, ne bo ena. Jaz sem konstanto debatiral s slavistkami in jim "prodajal" svoje interpretacije. Pa nisem nikol dobil šusa. Čudno, ne?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Stepni Volk ::

Sva že dva.
Samo debata ne more priti iz nič.

snow ::

Moje največje veselje je bilo konec slovenščine v srednji šoli - predvsem zaradi esejev in podobnih traparij :)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

_marko ::

Jao... ko se spomnim na te eseje podobne stvari. Slovenščine pa res nisem maral.
Jaz se v 3. in 4. letniku več nisem podpisoval na eseje in pisal sem v stilu kot, da sem punca ( končnice; mislila, naredila...)
No skratka, potem so ocene bile višje vsaj za 1 oceno :)

Je pa bil daleč najslabši predmet na maturi.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: _marko ()

whatever ::

Hehe, se spomnim kako sem v 4. letniku pisal dvakrat esej 2, potem na maturi sem pa dobil 7 pik od 8. In ja, tudi pri meni je slovenščina na maturi bila najslabše ocenjen predmet.;)

Fizikalko ::

Hja, prfoksi so pač prfoksi. Mene je razredničarka, ki nas je mela slovenščino, non stop šopala s trojkami. ker se kao ne poturdim dovolj (ocene je relativizirala glede na mnenje o tvjem maksimalnem dosegu - kar je nefer in neumnost). To, da se nisem trudil, je bilo seveda res, ampak to IMO nima veze - če je esej vsaj za 4, mi daj 4 in pika. No, ko sem dobil 8 točk pri slovenščini na maturi (leta 97) >:D , je bla pa ful navdušena - kao: saj sem vedela, da bo tako :( . Ja, če si vedela, bi mi pa vsaj normalno vsa leta eseje ocenjevala! Še dobr, da sem slovnico vedno pisal 5 in si tako ohranil kolikor toliko normalne ocene na koncu. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fizikalko ()

gzibret ::

Jaz imam s srednjo tudi slabe izkušnje. Pri matematiki sem se cel čas moral boriti za 4, na maturi pa pišem 8 pik. Biologijo mi je dala 3 (neke osebne zamere je gojila do mene), pisal pa sem 5. Recimo. Kaka beda! ;((
Vse je za neki dobr!

gzibret ::

PS - pa na faxu sem imel vse matematike 10!
Vse je za neki dobr!

_marko ::

gzibert:
pri Cedilniku?
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

gzibret ::

Nas je imel matematiko 1 Georg Mejak, Matematiko 2 Černe (se ne spomnim imena), matematiko v geologiji (statistika 2) pa en naš lokalni prof. (Šušteršič).
Vse je za neki dobr!

balocom ::

mah to pisarjenje spisov in esejev se men zdi glupo;(( , v OŠ nim meu šans za 2 dobit pr spisu, pa tut niso dost povedal kako naej ga sploh nardimo, pol pa 1. letniku SŠ 3. spis 4 !, ki bi zihr biu ocenjen -0 v OŠ;(( ;(( .

OŠ pa je ena od bul znanih v NM po pifalriji.

EDIT: Razlika med prfoksi je tut v tem da so ene bul usmerjene v slvnico, druge pa v kniževnost. Aja, men se zdi 45 min mau premalo za napisat ustvarjaln esej/spis.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: balocom ()

mare_ ::

(ot: balocom: kdo te pa je imel slovenščino v oš?)

balocom ::

Ma primka ne bom pisau, ime pa je Mira.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

root987 ::

45 min vam dajo za pisanje eseja/spisa? [:\\]

Osebno v tem času še do sredine jedra ne pridem...
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Tilen ::

Esej na maturi je 120 min, mi ga pišemo v šoli 2x 45 min (blok ura SLO)

Se pa strinjam da je ocenjevanje dostikrat subjektivno. Se je ze recimo zgodilo da so eni meli 3 pa profesor sploh ni prebral itd... AMpak pustimo zdaj to.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

Tear_DR0P ::

heh spis in esej ni isto.
je pa večina esejev za maturo bolj podobnih spisom. sam nisem nikol mel težav s pisanjem spisov ali esejev - razen tega, da mi je bilo mučno. nikol namreč nisem pisal tako, kot bi jaz hotel, ampak tako kot je bilo pričakovano. sma se s prfokso za slovenščino spročkala v 4. letniku, glede črne orhideje, ko smo se pripravljal na esej, se jaz namreč nisem povsem strinjal z interpretacijo - ko partizan gregor ustreli katarino naj bi šlo za simbolični spolni odnos, tle sem jst reku da se ne grem več - no esej sem vseeno interpretiral tako, kakor so nakazovale smernice v literaturi, da bi ga naj in sem dobil 5. Tudi na maturi sem ga pisal kar dobro, hvala bogu - saj sem v slovničnem delu pisal zelo slabo.
pomen eseja je velik, kdor ne zna eseja napisat, ne bo nikol napisu zelo lepe diplome in ne bo nikol ampak res nikol mogu doktorirat, ker morš bit sposoben kakšen znanstveni članek skupi spravit. Pr nas na FDVju je kar se esejev tiče več ko pol folka nepismenga - da ne govorim o sposobnosti predstavitve svojih stvaritev.

kako se natrenirat pisat dobre eseje - z branjem. Jaz sem bral povprečno tri knjige na teden, med poletnimi počitnicami tudi tri na dan. Ata je hotu, da knjige ne samo berem,ampak pišem tudi obnove, kar nikol nisem hotel, pa mi je danes žal, bi pisal še bolje kot znam. Danes preberem vsaj eno knjio na teden, se prisilim, tudi če nimam časa - ker ko sem prišel na faks, sem nehal brat in sem do pred letom in pol povsem opešal.

Ja esej je kul, kreativnost pa v šoli ni bla nikol cenjena, malce bolj kot v vojski mogoče - takpne so vsaj moje izkušnje.

Matr sm se razpisu, pa sm šele dober začel, kar sm hotu povedat:)

ko pišete esej, pazite, da nobene besede ne ponavljate večkrat, kot je nujno potrebno, ko treniraš si esej preber na glas, če zveni kot da bi jecljal, kot da preskakuje plošča, če besedilo ne teče "kot voda v kozarec", potem ga je potrebno predelat, al pa sprejet slabo oceno.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

SebaR ::

Mi smo danes prvič v tem šolskem letu pisali esej celi dve šolski uri, moram reči da je 200% lažje in prvič sem napisal besedilo daljše od treh strani. Sicer nisem profi v esejih ker je malokateri pozitiven ampak če ima človek dovolj časa, si tudi lažje privošči nakladat pač o tistem kar je treba.

Smeh je da imam za profesorico slovenščine žensko ki je med taglavnimi med sestavljalci mature oz. kar glavna (baje) in ma tako hude kriterije da dol padeš :D.

Na maturi mi bo tudi veliko lažje napisati esej ker so tam podana navodila oz. te točke ki te vodijo skozi besedilo. Tako vsaj veš o čem pisati.:)

p.s. Če imaš tezo je pol eseja že napisanega :D
Povej ti to raje komu brez nog, da bo lahko skakljal po cesti...
:>

BluPhenix ::

Če je med sestavljalci mature ima takšn kriterije kot so na maturi. Niso ne hudi, ne lahki.

Pri nas je imela malo hujše kriterije kot na maturi, malo težko je bilo delat med letom je pa šla maturia zato skozi brez težav.

In to taglavna ... več učiteljev sestavlja maturo. In če pri njej pišeš dobro boš tudi na maturi pisal dobro.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

OldSkul ::

Evo, jst sem dobil predmaturitetni esej 31 točk od 50. Bil sem najboljši od fantov, punce pa večinoma itq vse boljše.
Pri meni je pa tako, da lahko kakšen esej zelo dobro pišem, kakšnega pa zelo slabo in dobim tudi 2. Je pač tako, da mi ne odgovarja vsaka knjiga, za katere itq menim, da so potrata mojega časa. Recimo Zločin in kazen. Jst sm si nabavu od SparkNotes modro knjižico, ker je vse razloženo. Bral pa knjige ne bom, ker vem, da kar bom prebral bom itq večino sprot pozabil.

JanezekNovak ::

Sramota šolstva je, da ljudje berejo samo povzetke knjig, ki bi jih morali prebrati.

Več knjig prebereš bolje ti bo šla pisana beseda od rok!

Glede esejev se pa strinjam z Daedalus-om, da je bistvo, da znaš svoje teze utemeljiti, čeprav niso enake učiteljevim tezam.
Dokler so te teze utemeljene ne bi smel nikoli dobiti ocene ena.

V šolah bi moralo biti več esejev, saj je bistveno, da znajo ljudje v pisni obliki svoja mišljenja povezati z naučenimi (prebranimi) dejstvi, ter podati argumente in protiargumente za svoje teze.
Seveda mora biti ta napisani sestavek slovnično in pravopisno pravilen.

Problem nastane, ker določeni ljudje, ko končajo šolo niso funkcionalno pismeni.
http://www.euroairsoft.com/

OldSkul ::

A zdej če boš znal esej napisat poš pa funkcionalno pismen?
A boš znal dohodninski obrazec izpolnit, če boš znal esej napisat?
Esej pri tem nima veze.
Problem šolstva je tudi v tem, da se bolj malo ubada z praktičnimi problemi, ki jih imaš potem v življenju. Saj človek še normalnega pisma ne zna napisat!

In SparkNotes knjižice niso nobeni povzetki. Notri so lepo razložene vse osebe, motivi, zgodba itd. Kupi si kakšno enkrat. Za jurja se splača.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OldSkul ()

BluPhenix ::

Em, kaj pa je povzetek drugega kot to?

Je cela knjiga? Ne? No, pol je povzetek.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

OldSkul ::

Tudi analize so notri. Analiza pa ni povzetek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OldSkul ()

JanezekNovak ::

Kaj pa pritožbo boš znal napisat, kaj pa prošnjo, kaj pa recimo pismo, kaj pa e-mail, kaj pa diplomo, kaj pa post na forum...

Misliš, da je funkcionalna pisemnost samo izpolnitev obrazca za dohodnino!?

SparkNotes knjižica je samo pripomoček, ne pa leposlovno delo!

Pa da ne boš narobe razumel, nimam nič proti SprakNotes knjižicam, še več, če je analiza dela noter, še celo pozdravljam uporabo teh knjižic.
Vendar samo kot pripomoček, ne pa, da samo to knjižico preberš!
http://www.euroairsoft.com/
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Alamut, Krasni novi svet - Matura 2003 SLO (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Šola
25033861 (13818) Machete
»

Zakaj se večina maturantov najbolj boji slovenščine ? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
11924991 (18916) m0LN4r
»

Eseji v srednjih šolah?

Oddelek: Šola
459263 (8144) [D]emon
»

Problem v šoli. Zaplet s profesorico. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Šola
15917137 (2980) Sodck
»

Ocenjevanje spisov

Oddelek: Problemi človeštva
345285 (4761) Thrivial

Več podobnih tem