Forum » Problemi človeštva » Ocenjevanje spisov
Ocenjevanje spisov
Tic ::
Pozdrav
Prejšen teden smo pisali spise. Opazil sem, da od ocene ni važna kvaliteta spisa. Važno je kako je tvoj stil pisanja ušeč proxi. Recimo primer: Berem od sošoca1 in sošolca2 spis. Kaj ugotovim:
1. Spis: Popolnoma osnovnošolsi spis. Nič poglobljenega razmišlanja (je bilo priporočeno) ni nič posebnega. (3napake) Ocena 3
2. Spis: Dobra zasnova, _res_ globoko razmišljanje in dobro medesbojno ujemanje, dobro čuten uvod, jedro, zaključek. Skratka resno lepo za brati. (4 napake) Ocena 1
Mislm WTF. Saj vem, da je vedno bilo tako in še nekaj časa bo. Vendar to ni prav. Totalna neumnost od proxe. Nevem, ali učenca 2 toliko nemara, da se izživlja nad njim ali kaj. Res mi ni jasno.
Prejšen teden smo pisali spise. Opazil sem, da od ocene ni važna kvaliteta spisa. Važno je kako je tvoj stil pisanja ušeč proxi. Recimo primer: Berem od sošoca1 in sošolca2 spis. Kaj ugotovim:
1. Spis: Popolnoma osnovnošolsi spis. Nič poglobljenega razmišlanja (je bilo priporočeno) ni nič posebnega. (3napake) Ocena 3
2. Spis: Dobra zasnova, _res_ globoko razmišljanje in dobro medesbojno ujemanje, dobro čuten uvod, jedro, zaključek. Skratka resno lepo za brati. (4 napake) Ocena 1
Mislm WTF. Saj vem, da je vedno bilo tako in še nekaj časa bo. Vendar to ni prav. Totalna neumnost od proxe. Nevem, ali učenca 2 toliko nemara, da se izživlja nad njim ali kaj. Res mi ni jasno.
persona civitas ;>
iskra ::
No, povej nam, koliko si dobi, učenec 2?
Jst sm mel podobne probleme ... Pol pa k smo meli za napisat en spis na temo šole, sm jo prbil ob zid na račun useh spisov in spraševanj za 3 leta nazaj ... Pol je mela pa malo več 'restepka' do mene k je vidla d mam predolg jezik in d si upam še komu kej zgobcat
Najbolš da 'učenec 2' nese svoj spis še h kakemu drugemu proxu da ga oceni ... 2. mnenje lahko spremeni oceno (poznam več primerov)!
Jst sm mel podobne probleme ... Pol pa k smo meli za napisat en spis na temo šole, sm jo prbil ob zid na račun useh spisov in spraševanj za 3 leta nazaj ... Pol je mela pa malo več 'restepka' do mene k je vidla d mam predolg jezik in d si upam še komu kej zgobcat
Najbolš da 'učenec 2' nese svoj spis še h kakemu drugemu proxu da ga oceni ... 2. mnenje lahko spremeni oceno (poznam več primerov)!
Thrivial ::
>Važno je kako je tvoj stil pisanja ušeč proxi.
Heh, v bistvu je to najpomembnejsi element dobrega spisa. Druga stvar je ali je prfoxa zadosti kompetentna ocenjevati spise. V povprecju pa je vseeno tako, da so najbolje ocenjena tista dela, ki se najbolj drzijo navodil. Ce je bilo navodilo grobo orisati odnos protagonista in sovrazne okolice, ki ga je vodila v tragicni konflikt in si ti globoko zabluzil si pac skrenil s temem in upraviceno dobil nizjo oceno.
Totalna neumnost od tebe, da jamras na forumu, kjer ti niti pod razno ne moremo povedati nic konkretnega, ker ne poznamo ne esejev in ne prfoxe. Kaj pa hoces slisati? Prfoxa je svinja, ti si pa velemojster peresa...
P.s. Tole kar si napisal tukaj si ne zasluzi pozitivne.
lp
Heh, v bistvu je to najpomembnejsi element dobrega spisa. Druga stvar je ali je prfoxa zadosti kompetentna ocenjevati spise. V povprecju pa je vseeno tako, da so najbolje ocenjena tista dela, ki se najbolj drzijo navodil. Ce je bilo navodilo grobo orisati odnos protagonista in sovrazne okolice, ki ga je vodila v tragicni konflikt in si ti globoko zabluzil si pac skrenil s temem in upraviceno dobil nizjo oceno.
Totalna neumnost od tebe, da jamras na forumu, kjer ti niti pod razno ne moremo povedati nic konkretnega, ker ne poznamo ne esejev in ne prfoxe. Kaj pa hoces slisati? Prfoxa je svinja, ti si pa velemojster peresa...
P.s. Tole kar si napisal tukaj si ne zasluzi pozitivne.
lp
:: Member of Eror Team ::
... and Eror Team is gone...
... and Eror Team is gone...
root987 ::
Heh, jaz sem na spisu pred kratkim(tema: Odiseja - napisati smo morali "lastno" Odisejo z istimi lokacijami in liki ter možnostjo, da spremenimo vrstni red lokacij) poskusil bolj po "pisateljsko" pisati. Na koncu dobil 3 z manj napakami kot sošolka, ki je dobila 4. Razlog bi naj domnevno bil miselni prehodi. Še danes ne vem kaj je to in kaj bi naj pisal oz. kaj sem imel narobe.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
Zgodovina sprememb…
- spremenil: root987 ()
undefined ::
Tic, mogoče bi drugič uspel objavit oba spisa na forum, pa bi potem lahko mi ocenili in podali mnenje, kaj je dobro in kaj ne. Zdaj pa nam ti lahko samo slamo prodajaš, žal.
Tic ::
Velja. Drugič vam prinesem spise. Da boste videli sami
Vi pa ste me narobe razumeli. Tema je namenjena splošem pogovarjanju o tem in ne mojemu tarnanju. Namreč ta problematika je očitna in se problem rešuje tudi v časopisih (če kaj berete)
Skratka... oh.
Vi pa ste me narobe razumeli. Tema je namenjena splošem pogovarjanju o tem in ne mojemu tarnanju. Namreč ta problematika je očitna in se problem rešuje tudi v časopisih (če kaj berete)
Skratka... oh.
persona civitas ;>
Tic ::
Thrivial: Navodila so bila jasno podana in kar je bilo zahtevano, je bilo zajeto v spisu.
Aja... ocenjuješ moj post? D0h.
Aja... ocenjuješ moj post? D0h.
persona civitas ;>
Thrivial ::
Edino iz tvojega pisanja, Tic, lahko potegnem vzporednico z oceno spisa; drugega inputa nimam. Po prebranem sodec slovnica ni ravno ne vem kaj...
P.s. Spis? Si se v osnovni soli? Mi smo namrec v gimnaziji od zacetka pisali eseje...
lp
P.s. Spis? Si se v osnovni soli? Mi smo namrec v gimnaziji od zacetka pisali eseje...
lp
:: Member of Eror Team ::
... and Eror Team is gone...
... and Eror Team is gone...
McHusch ::
To, da spis postane v srednji šoli esej, sam zato, ker je v srednji šoli, gre tudi meni na jetra. Spis ni esej.
V osnovni šoli se pišejo spisi, takisto tudi vsaj v prvih dveh letih srednje šole. Naša profesorica je lepo rekla, da bomo kar nekaj časa pisali spise in spise z razmišljanjem, šele potem pa se začnemo pogovarjati o esejih. In ji dam stoodstotno prav. Za pisanje eseja je potrebno nekaj znati.
Kot primerjavo. Na sosednji gimnaziji so že prvo šolsko nalogo pisali esej. Ob tem, da nihče sploh ni vedel, kaj esej je. Ocene so bile temu primerne. Prfoxa je pač smatrala, da so že v osnovni šoli vzeli eseje (year, right). Mi v drugem letniku še nismo pisali esejev. Bojda v zadnji konferenci.
Glede ocenjevanja pa takole. Načeloma, so profesorji korektni. A mislite, da potem, ko tri ure popravlja spise, gre prfoxa gledat, kdo je že tisti, ki si ga ja vzela na piko in zbijat ocene? Malo morgen. Nekorektnost, če se sploh pojavi, je posledica nezbranosti po prebranem dvajsetem spisu. Je pa vprašanje, kaj je prednostno. Pravopisne napake, slovnične napake, vsebinska povezanost, držanje navodil, 'sofisticiranost'. Vsak prfox ima druge prioritete.
Uf, sm se razpiso. :>
V osnovni šoli se pišejo spisi, takisto tudi vsaj v prvih dveh letih srednje šole. Naša profesorica je lepo rekla, da bomo kar nekaj časa pisali spise in spise z razmišljanjem, šele potem pa se začnemo pogovarjati o esejih. In ji dam stoodstotno prav. Za pisanje eseja je potrebno nekaj znati.
Kot primerjavo. Na sosednji gimnaziji so že prvo šolsko nalogo pisali esej. Ob tem, da nihče sploh ni vedel, kaj esej je. Ocene so bile temu primerne. Prfoxa je pač smatrala, da so že v osnovni šoli vzeli eseje (year, right). Mi v drugem letniku še nismo pisali esejev. Bojda v zadnji konferenci.
Glede ocenjevanja pa takole. Načeloma, so profesorji korektni. A mislite, da potem, ko tri ure popravlja spise, gre prfoxa gledat, kdo je že tisti, ki si ga ja vzela na piko in zbijat ocene? Malo morgen. Nekorektnost, če se sploh pojavi, je posledica nezbranosti po prebranem dvajsetem spisu. Je pa vprašanje, kaj je prednostno. Pravopisne napake, slovnične napake, vsebinska povezanost, držanje navodil, 'sofisticiranost'. Vsak prfox ima druge prioritete.
Uf, sm se razpiso. :>
Tic ::
@Thrivial: Oprosti, vendar te prosim, da prosto poljubno pisanje ne enačiš z pisanjem spisa. Hvala.
Edit: Mimogrede, jaz sem dobil oceno 2 in sploh nisem pomislil na možnost ocenjevanja lastnega spisa. d0h
Edit: Mimogrede, jaz sem dobil oceno 2 in sploh nisem pomislil na možnost ocenjevanja lastnega spisa. d0h
persona civitas ;>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tic ()
Thrivial ::
Sorry. Ocitno si tale thread zacel precej drugace, ko si si ga zamislil v glavi.
lp
lp
:: Member of Eror Team ::
... and Eror Team is gone...
... and Eror Team is gone...
Tic ::
Ocitno si tale thread zacel precej drugace, ko si si ga zamislil v glavi.
Žal se ne spomnim, kako sem si ga zamislil. Pogovor pa je na začetku kar zašel
persona civitas ;>
Fury ::
Thrivial.. da se eno tvojo tocno podrem
jest ko pisem po forumih in po ircu in podobnih zadevah skor nikol ne uporablam locil razen kaksne pikce. vejc sploh ne maram razen če kej nastevam oz. bi blo prevec nejasno brez vejc. ko pisemo spis nardim zlo mal napak in vse skup napisem slovnicno in jezikoslovno pravilno.
tok o sklepanju o slovnici iz postov
drgac pa Tic sem tut jest podobne zadeve opazu.. samo pr nas je predvsem tko da tut ce napises sicer dobr spis, ki pa drgac precej od navodil odstopa, dobis slabo oceno, ker na maturi cim gres stran od navodil letijo pike na izi
jest ko pisem po forumih in po ircu in podobnih zadevah skor nikol ne uporablam locil razen kaksne pikce. vejc sploh ne maram razen če kej nastevam oz. bi blo prevec nejasno brez vejc. ko pisemo spis nardim zlo mal napak in vse skup napisem slovnicno in jezikoslovno pravilno.
tok o sklepanju o slovnici iz postov
drgac pa Tic sem tut jest podobne zadeve opazu.. samo pr nas je predvsem tko da tut ce napises sicer dobr spis, ki pa drgac precej od navodil odstopa, dobis slabo oceno, ker na maturi cim gres stran od navodil letijo pike na izi
Tic ::
Se strinjam. Nam je dala točna in jasna navodila, ki smo se jih držali. Lahko rečem za veliko večino.
persona civitas ;>
Thrivial ::
@Fury: jaz (zaenkrat) o tebi lahko sklepam izkljucno na podlagi tistih nekaj kilobajtov besedila, ki sem ga kdaj prebral. Ce sicer pises prakticno diametralno bolje, jaz tega se vseeno ne morem vedeti.
@Tic: ce jaz prav razumem kasnejsi kontekst si hotel debatirati o splosnem problemu slovenskega solstva, ostali pa smo to razumeli kot tvoj oseben problem.
lp
@Tic: ce jaz prav razumem kasnejsi kontekst si hotel debatirati o splosnem problemu slovenskega solstva, ostali pa smo to razumeli kot tvoj oseben problem.
lp
:: Member of Eror Team ::
... and Eror Team is gone...
... and Eror Team is gone...
jRk0 ::
Lej kako je na maturi in tudi v srednji soli s tem:
dana so ti navodila, kaj je potrebno kje napisat, kaj v uvodu zajet, kaj v jedru, kaj v zakljucku. koliko oseb mores opisat in obravnavat in vse.
drzis se nacela: ta oseba je taka pa taka, kar se vidi iz tega pa tega v knjigi. S tem in onim dejanjem je pokazala, da je v primerjavi s to pa to osebo, taka pa taka.
trditve, argumenti (kje razberes to) in tako naprej.
cisto formalno!
v bistvu sploh ni zazeljeno prevec globoko razmisljanje, ker je v tem primeru ocena slaba ali pa celo engativna...
na enem taboru je ena punca napisala esej taki , ampak cisto nic se ni drzala navodil in ocena takega eseja bi bila po moje negativna...in to ji je tudi profesorca potem poveadala, ker tudi na maturi velja to.
napisat mores kaj je profesorci vsec in ne kaj je tebi...jebesh tako drzavo.
dana so ti navodila, kaj je potrebno kje napisat, kaj v uvodu zajet, kaj v jedru, kaj v zakljucku. koliko oseb mores opisat in obravnavat in vse.
drzis se nacela: ta oseba je taka pa taka, kar se vidi iz tega pa tega v knjigi. S tem in onim dejanjem je pokazala, da je v primerjavi s to pa to osebo, taka pa taka.
trditve, argumenti (kje razberes to) in tako naprej.
cisto formalno!
v bistvu sploh ni zazeljeno prevec globoko razmisljanje, ker je v tem primeru ocena slaba ali pa celo engativna...
na enem taboru je ena punca napisala esej taki , ampak cisto nic se ni drzala navodil in ocena takega eseja bi bila po moje negativna...in to ji je tudi profesorca potem poveadala, ker tudi na maturi velja to.
napisat mores kaj je profesorci vsec in ne kaj je tebi...jebesh tako drzavo.
You fuck up once, you loose two teeth.
root987 ::
A ugotoviti kaj imajo profesorji in profesorice radi, je pa lahko tudi zelo težko...[
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
Gandalfar ::
niti ne .. samo preberi si boljse ocenjena dela in poglej zakaj je pri tebi zbijala pike
root987 ::
Jaz pa to še nameravam v kratkem...
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
Roadkill ::
Jah men pa ni jasno v čem je problem.
Pač povej prfoxi, da naj utemelji oceno.
V nobenem primeru ne more dati ocene 1 za nekaj kar se da prebrat.
Resnično dobijo za spis kol le taki primerki, ki do čisto sfaleni ali pa slovnično katastrofalni...
Če se ti zdi, da je spis odličen in je dobil 1 pač povej to prfoxi.
Ne more rečt, da je to zato ker ji ni všeč.
Fora je v tem, da je ocenjevanje eseja na maturi že tako formalno, da ni važno kako napišeš, le da napišeš vse informacije ki so potrebne.
Edina nagrada za lepše izražanje sta +2 dodatni točki, ki jih ocenjevalec nameni tistim, ki imajo očitno moljši čut za pisanje kot ostali... kar je pa precej redka zadeva.
Ne vem no... v OŠ je blo to vse bolj na blef, v SŠ pa pri nas pač ne. Tisti ki so pisali šut so ponavadi napisali take zmazke, da bi se človek kar razjokal... Dvojka je ta tiste, ki so esej napisali zelo slabo, a so vsaj zadeli temo, ostalo pa za tiste, ki so napisali nekaj kulturnega...
5 je načeloma težko dobit, ker malo ljudi tako lepo piše, ker je težko zajet čisto vse podatke in ker nekaterim slovnica pač ne leži.
OK, da ne bom kr neki nabijal... tole me zanima.
Kakšni spisi so bili to? Na primer kakšen je bil naslov? Kakšna je bila določena dolžina?
Nekak se mi zdi čudno tistle, da je imel en spis 3 napake drugi pa 4. Jest na primer nisem imel nikoli manj kot 5-10 napak, pa sem večino esejev pisal 4-5...? Je pa res, da je bila povprečna dolžina teh esejev okrog 3 strani (precej majhen font) :)
Pač povej prfoxi, da naj utemelji oceno.
V nobenem primeru ne more dati ocene 1 za nekaj kar se da prebrat.
Resnično dobijo za spis kol le taki primerki, ki do čisto sfaleni ali pa slovnično katastrofalni...
Če se ti zdi, da je spis odličen in je dobil 1 pač povej to prfoxi.
Ne more rečt, da je to zato ker ji ni všeč.
Fora je v tem, da je ocenjevanje eseja na maturi že tako formalno, da ni važno kako napišeš, le da napišeš vse informacije ki so potrebne.
Edina nagrada za lepše izražanje sta +2 dodatni točki, ki jih ocenjevalec nameni tistim, ki imajo očitno moljši čut za pisanje kot ostali... kar je pa precej redka zadeva.
Ne vem no... v OŠ je blo to vse bolj na blef, v SŠ pa pri nas pač ne. Tisti ki so pisali šut so ponavadi napisali take zmazke, da bi se človek kar razjokal... Dvojka je ta tiste, ki so esej napisali zelo slabo, a so vsaj zadeli temo, ostalo pa za tiste, ki so napisali nekaj kulturnega...
5 je načeloma težko dobit, ker malo ljudi tako lepo piše, ker je težko zajet čisto vse podatke in ker nekaterim slovnica pač ne leži.
OK, da ne bom kr neki nabijal... tole me zanima.
Kakšni spisi so bili to? Na primer kakšen je bil naslov? Kakšna je bila določena dolžina?
Nekak se mi zdi čudno tistle, da je imel en spis 3 napake drugi pa 4. Jest na primer nisem imel nikoli manj kot 5-10 napak, pa sem večino esejev pisal 4-5...? Je pa res, da je bila povprečna dolžina teh esejev okrog 3 strani (precej majhen font) :)
Prjatu ::
No tkole pa da še jaz svoje pristavim, moja boljša polovica je namreč prfoksa , pa sem nehote včasih udeležen tudi pri ocenjevanju spisov ter esejev. Vsekakor se strinjam z Roadkillom, je vse zelo lepo povedal. Torej, treba se je držati navodil, ne pisat kozlarij samo zato da napišeš dve strani ali več, spis ali esej mora imeti rep in glavo, ne nabijat misli kar vsepoprek, tako kot jaz v tem postu. Če je delo dobro, se tudi zaradi slovnice kdaj pogleda skozi prste, sploh če se napake istega tipa ponavljajo (no ja, v navodilih za ocenjevanje ki jih ima prfoks je ravno obratno), pa še veliko drugih stvari je, bi se najbrž dalo napisat deset zapovedi kako napisat dober spis oz. esej.
Kar se pa tiče marat oz. ne marat, pa imet na piki, se je kdo že kdaj mogoče vprašal ali je res prfoksov užitek talat kole ter popravce (jaz moram dostkrat iskati točke, da moja draga lahko prilima bogo dvojko), pa met zarad tega samo še dodatno delo, pokvarjene počitnice (ja tudi prfoksi imajo pokvarjene počitnice zarad popravcov), pa en kup ponavljanj pisanja, pa nevem kaj še vse...
No pa da ne bom predolg, se še oglasim če se bo tole razvilo v pravo smer, ne v jamranje, pa lahko še mojo vprašam će ma kakšen nasvet
Kar se pa tiče marat oz. ne marat, pa imet na piki, se je kdo že kdaj mogoče vprašal ali je res prfoksov užitek talat kole ter popravce (jaz moram dostkrat iskati točke, da moja draga lahko prilima bogo dvojko), pa met zarad tega samo še dodatno delo, pokvarjene počitnice (ja tudi prfoksi imajo pokvarjene počitnice zarad popravcov), pa en kup ponavljanj pisanja, pa nevem kaj še vse...
No pa da ne bom predolg, se še oglasim če se bo tole razvilo v pravo smer, ne v jamranje, pa lahko še mojo vprašam će ma kakšen nasvet
Something else is controlling me!
Tic ::
Tako je. Pisanje spisa je kot pisanje nekega uradnega obrazca. Navedi zahtevane podatke in pika. To je to.
Sploh mi ne diši.
Sploh mi ne diši.
persona civitas ;>
Roadkill ::
Jah fora je v tem, da je pisanje spisa že skoraj kot izpolnjevanje formularja zato, da bi bilo ocenjevanje bolj objektivno in manj zapleteno...
Je pa res, da s tem eseji zgubijo pomen, ki je po mojem ta, da človeka naučijo, da je zmožen napisat en malo daljši sestavek, ki je smiselen in morda celo berljiv. Da, to v življenju celo kdaj prav pride.
Seveda večina gleda na eseje le kot na "še en mučini pripomoček naših zlovnih slovarc".
Pri pisanju spisa ima "nadarjenost" le malo vpliva... Važno je, da temo poznaš do obisti, da si v življenju prebral kako lepopisno delo in da si zbran ko pišeš.
Nam je slovarca vedno govorila, da je konceptni list najpomembnejši del eseja. Po eni strani je to res, saj si s tem zagotoviš, da napišeš vse kar je od tebe zahtevano in da to napišeš v nekem logičnem zaporedju. Po drugi strani smo si pa ljudje tako različni, da poznam par folka (mednje spadam tudi sam), ki niso nikoli v SŠ napisali konceptnega lista...
Fora je v tem, da jaz preprosto ne prenesem, da bi si določil kako bom pisal, pač začnem pisat in sproti pazim, da ima zadeva nek pomen in logično zaporedje.
Skrajno bedna stvar je omejitev dolžine po besedah. To je sploh hudo pri angleških esejih... mislim, da je število besed omejeno na 50 besed natančno (250-300?), kar je čisti idiotizem. 50 besed je le en kratek odstavek...
Mene je pri eseju iz angleščine malo zaneslo, tako da sem napisal okrog 100 besed preveč in sem na koncu črtal en odstavek. :)
Ne vem, zakaj pišem tole, kar skoraj ni povezano s topicom (morda bi si moral konceptni post napisat) ;)
Da še kaj koristnega napišem... pisanje esejev ni prirojena zadeva. Stvar se da naučit in zaobvladat v relativno kratkem času (eno leto?). S tem seveda ne namigujem na to, da bi morali vsak dan intenzivno pisali eseje :D
Recimo eno uporabno orodje, ki ni nezakonito, je posnemanje. Posnemajte tiste, ki pišejo boljše eseje od vas. Seveda morate najprej odvreči svoj ego in biti odprti za predloge in nasvete. Pa gotovo ste prebral že vsj nekaj knjig. Gradivo, ki ga berete za "domače branje", je večinoma zelo kvalitetno (ok, edin Alamut je zelo povprečno napisan, a to odlična zgodba prikrije), tako da se vsekakor splača poglobit v strukturo stavkov, izbiro okrasnih pridevkov in ostale elemente, ki določajo kvaliteto.
Recimo ena stvar, ki je tako rutinska, da eseji postanejo že dolgočasni, a pač prinaša točke:
Pri eseju morate vsaj parkrat uporabiti "mislim" ali "menim" oziroma druge inačice.
npr: "Menim, da je Razkolnikov ravnal prav, ko je fental Aljono Ivanovno, saj/ker je bila ničvredna oderuška uš." (ok, pomen stavka je ignorirajte - ura je pozna :D)
No s tem primerom sem sam hotu pokazat na to, da je vedno treba pisati večstavčne povedi, kjer v eni povedi poveste trditev/mnenje in to utemeljite. Je tudi več (2) stpenj utemeljevanja, a razlike nikoli nisem popolnoma razumel... Poglobljeno utemeljevanje (več točk) pomeni, da trditev utemeljite, razložite in še ponazorite z vsaj enim primerom iz knjige (citat zaželjen) -- nekaj v tem smislu.
Najslabši možen stavek je: "Razkolnikov je morilec." Tole bi bilo dopustno le, če bo sledila ena zelo obširna razlaga zakaj tako mislite, pa tudi v takem primeru je pika pri tem stavku povsem nepotrebna. Vedno je potrebno razlagat in utemeljevat in se izogibati raznim dokončnim grobim povedim.
Pa recimo še ena zanimiva zadeva... V OŠ so nam učiteljice vedno prestrašeno govorile: "Vedno pišite kratke in preproste stavke, saj boste tako naredili najmanj napak."
To je načeloma res, saj so vejice precej problematična zadeva (v tem postu jih manjka vsaj 5), a ravno z večstavčnimi povedmi izkazujete svoje poznavanje jezika.
In čeprav slovenisti temu nasprotujejo, je, po mojem mennju, v določenih primerih dobro uporabit kako malo bolj učeno tujko, samo zato, da profesorici malo razkažete svoj besednjak. Seveda pa trikrat premislite, saj ni hujšega kot masovno napačno rabljen termin. :)
S tem mislim, da uporabite kako "rasno diskriminacijo", ne pa "rekurzivno zaporedje" :)
Pa še kanček humorja je vedno dobrodošel. Vendar pa priporočam, da temeljito premislite kako humorno misel boste napisali in kam. Ponavadi to paše v zaključek. Pa kaka dovolj očitna ironija vedno pali. :)
Pa "Odstavki so vaši prijatelji"! Vsakič, ko se vam zdi da ste obdelali neko temo naredite odstavek.
Če pri eseju, ki je dolg 3 strani, naretite tri (uvod,jedro,zaključek) odstavke, je to nekao kot če ne bi naredili nobenega.
Seveda morate pa esej tako splanirati, da ne boste skakali nepovezano iz teme v temo, kar pripomore, da podobne misli združite v en odstavek, ker je pretirana raba odstavkov lahko moteča. Z besedo 'pretirana' ciljam na dvovrstične odstavke...
10 odstavkov na 3h straneh pa ni nič posebnega.
Nekak si ne morem pomagat. Prsti kar sami od sebe tipkajo... očitno sem spil preveč kave.
Pa sploh ne vem zakaj to pišem, kot da bi bil kak obseden pisec esejev... Eseje sploh ne pišem tako dobro, kot se morda zdi po temle "deljenju nasvetov"... upam pa, da bo kdo kaj koristnega našel v tejle zmedeni kopici besed.
Je pa res, da s tem eseji zgubijo pomen, ki je po mojem ta, da človeka naučijo, da je zmožen napisat en malo daljši sestavek, ki je smiselen in morda celo berljiv. Da, to v življenju celo kdaj prav pride.
Seveda večina gleda na eseje le kot na "še en mučini pripomoček naših zlovnih slovarc".
Pri pisanju spisa ima "nadarjenost" le malo vpliva... Važno je, da temo poznaš do obisti, da si v življenju prebral kako lepopisno delo in da si zbran ko pišeš.
Nam je slovarca vedno govorila, da je konceptni list najpomembnejši del eseja. Po eni strani je to res, saj si s tem zagotoviš, da napišeš vse kar je od tebe zahtevano in da to napišeš v nekem logičnem zaporedju. Po drugi strani smo si pa ljudje tako različni, da poznam par folka (mednje spadam tudi sam), ki niso nikoli v SŠ napisali konceptnega lista...
Fora je v tem, da jaz preprosto ne prenesem, da bi si določil kako bom pisal, pač začnem pisat in sproti pazim, da ima zadeva nek pomen in logično zaporedje.
Skrajno bedna stvar je omejitev dolžine po besedah. To je sploh hudo pri angleških esejih... mislim, da je število besed omejeno na 50 besed natančno (250-300?), kar je čisti idiotizem. 50 besed je le en kratek odstavek...
Mene je pri eseju iz angleščine malo zaneslo, tako da sem napisal okrog 100 besed preveč in sem na koncu črtal en odstavek. :)
Ne vem, zakaj pišem tole, kar skoraj ni povezano s topicom (morda bi si moral konceptni post napisat) ;)
Da še kaj koristnega napišem... pisanje esejev ni prirojena zadeva. Stvar se da naučit in zaobvladat v relativno kratkem času (eno leto?). S tem seveda ne namigujem na to, da bi morali vsak dan intenzivno pisali eseje :D
Recimo eno uporabno orodje, ki ni nezakonito, je posnemanje. Posnemajte tiste, ki pišejo boljše eseje od vas. Seveda morate najprej odvreči svoj ego in biti odprti za predloge in nasvete. Pa gotovo ste prebral že vsj nekaj knjig. Gradivo, ki ga berete za "domače branje", je večinoma zelo kvalitetno (ok, edin Alamut je zelo povprečno napisan, a to odlična zgodba prikrije), tako da se vsekakor splača poglobit v strukturo stavkov, izbiro okrasnih pridevkov in ostale elemente, ki določajo kvaliteto.
Recimo ena stvar, ki je tako rutinska, da eseji postanejo že dolgočasni, a pač prinaša točke:
Pri eseju morate vsaj parkrat uporabiti "mislim" ali "menim" oziroma druge inačice.
npr: "Menim, da je Razkolnikov ravnal prav, ko je fental Aljono Ivanovno, saj/ker je bila ničvredna oderuška uš." (ok, pomen stavka je ignorirajte - ura je pozna :D)
No s tem primerom sem sam hotu pokazat na to, da je vedno treba pisati večstavčne povedi, kjer v eni povedi poveste trditev/mnenje in to utemeljite. Je tudi več (2) stpenj utemeljevanja, a razlike nikoli nisem popolnoma razumel... Poglobljeno utemeljevanje (več točk) pomeni, da trditev utemeljite, razložite in še ponazorite z vsaj enim primerom iz knjige (citat zaželjen) -- nekaj v tem smislu.
Najslabši možen stavek je: "Razkolnikov je morilec." Tole bi bilo dopustno le, če bo sledila ena zelo obširna razlaga zakaj tako mislite, pa tudi v takem primeru je pika pri tem stavku povsem nepotrebna. Vedno je potrebno razlagat in utemeljevat in se izogibati raznim dokončnim grobim povedim.
Pa recimo še ena zanimiva zadeva... V OŠ so nam učiteljice vedno prestrašeno govorile: "Vedno pišite kratke in preproste stavke, saj boste tako naredili najmanj napak."
To je načeloma res, saj so vejice precej problematična zadeva (v tem postu jih manjka vsaj 5), a ravno z večstavčnimi povedmi izkazujete svoje poznavanje jezika.
In čeprav slovenisti temu nasprotujejo, je, po mojem mennju, v določenih primerih dobro uporabit kako malo bolj učeno tujko, samo zato, da profesorici malo razkažete svoj besednjak. Seveda pa trikrat premislite, saj ni hujšega kot masovno napačno rabljen termin. :)
S tem mislim, da uporabite kako "rasno diskriminacijo", ne pa "rekurzivno zaporedje" :)
Pa še kanček humorja je vedno dobrodošel. Vendar pa priporočam, da temeljito premislite kako humorno misel boste napisali in kam. Ponavadi to paše v zaključek. Pa kaka dovolj očitna ironija vedno pali. :)
Pa "Odstavki so vaši prijatelji"! Vsakič, ko se vam zdi da ste obdelali neko temo naredite odstavek.
Če pri eseju, ki je dolg 3 strani, naretite tri (uvod,jedro,zaključek) odstavke, je to nekao kot če ne bi naredili nobenega.
Seveda morate pa esej tako splanirati, da ne boste skakali nepovezano iz teme v temo, kar pripomore, da podobne misli združite v en odstavek, ker je pretirana raba odstavkov lahko moteča. Z besedo 'pretirana' ciljam na dvovrstične odstavke...
10 odstavkov na 3h straneh pa ni nič posebnega.
Nekak si ne morem pomagat. Prsti kar sami od sebe tipkajo... očitno sem spil preveč kave.
Pa sploh ne vem zakaj to pišem, kot da bi bil kak obseden pisec esejev... Eseje sploh ne pišem tako dobro, kot se morda zdi po temle "deljenju nasvetov"... upam pa, da bo kdo kaj koristnega našel v tejle zmedeni kopici besed.
Vanich ::
Hja, pri meni v srednji šoli je bil pa čist drugi problem. Prfoksa mi je namreč zanalašč dajala eno ali dve oceni nižje za spise, samo zato, da sem drugič napisal še boljšega.
Tega sicer ne bi niti opazil - so pa drugi, ko so brali moje spise.
So me zajebaval da prfoksa onanira na moje spise.
Je imela take izpade kot: "...jada, jada jada, blah, blah, blah,....ja zakva pa jest to vam sploh govorim, sej tko nimate pojma zakva se gre, edin Pepca verjetno ve..."
Poj mi pa da šus al pa dve za spis.
Pa brez slovničnih napak.
Če malo pomislim za nazaj, je blo klele definitivno nekej narobe.
Al' z njo, al' pa z mano.
Tega sicer ne bi niti opazil - so pa drugi, ko so brali moje spise.
So me zajebaval da prfoksa onanira na moje spise.
Je imela take izpade kot: "...jada, jada jada, blah, blah, blah,....ja zakva pa jest to vam sploh govorim, sej tko nimate pojma zakva se gre, edin Pepca verjetno ve..."
Poj mi pa da šus al pa dve za spis.
Pa brez slovničnih napak.
Če malo pomislim za nazaj, je blo klele definitivno nekej narobe.
Al' z njo, al' pa z mano.
Tic ::
Roadkill: Vse pohvale Lepo napisano in uporabno.
Vse to je prav, vendar je zelo pomembno poznavanje tematike. Mi smo pisali "Razmišjanje o Tartuffu"
Zanimivo, da jih več kot pol ni prebralo komedije, pa vendar, so pisali dobro. Smeh
Vse to je prav, vendar je zelo pomembno poznavanje tematike. Mi smo pisali "Razmišjanje o Tartuffu"
Zanimivo, da jih več kot pol ni prebralo komedije, pa vendar, so pisali dobro. Smeh
persona civitas ;>
undefined ::
> Če malo pomislim za nazaj, je blo klele definitivno nekej narobe.
> Al' z njo, al' pa z mano.
In si jo povabu kam v dvoje? Pred celim klasom bi to najbolj izpadlo.
> Al' z njo, al' pa z mano.
In si jo povabu kam v dvoje? Pred celim klasom bi to najbolj izpadlo.
Grey ::
Kok pa spise sovražim ej...v 1. letniku smo pisal asociativni spis... ona nam je dala fotko(črnobelo in slaba kvaliteta!) in morali smo pisati o tem na kaj nas spomni...js dubu sliko(v resnici je biu neki vulkan in folk, uni kontejnerji bajte...) in začeu pisat. Mene je to spomnilo na morje, na sliki so bile palme, veliko folka je bilo in kontejnerji so prikolice...IN KAJ DOBIM !!!???
"Js nism vidla nobene povezave s sliko in spisom. Ocena 1 " WTF js sm mislu da bom popenu ej!!! pa sploh nism meu nobene napake in velik sm biu napisu, to bi bla vsaj 4...ampak ne po njeno je šut. Spisi ne bi smel bit sploh ocenjeni. Morali bi imet samo na koncu analizo tvojega spisa, popravljene napake ampak ocene pa NE.
"Js nism vidla nobene povezave s sliko in spisom. Ocena 1 " WTF js sm mislu da bom popenu ej!!! pa sploh nism meu nobene napake in velik sm biu napisu, to bi bla vsaj 4...ampak ne po njeno je šut. Spisi ne bi smel bit sploh ocenjeni. Morali bi imet samo na koncu analizo tvojega spisa, popravljene napake ampak ocene pa NE.
Thrivial ::
Fury: to so defaultne(prednastavljene) nastavitve. O tebi ne bom sklepal kvecjemu v primeru, da ti ne napises niti bita. Simpl.
lp
lp
:: Member of Eror Team ::
... and Eror Team is gone...
... and Eror Team is gone...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Eseji v srednjih šolah?Oddelek: Šola | 9808 (8689) | [D]emon |
» | Zandja naloga pri prvi poli poklicne mature v slovenščini.Oddelek: Šola | 2589 (2209) | Velki |
» | Problem v šoli. Zaplet s profesorico. (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Šola | 17801 (3644) | Sodck |
» | esej - bedarija (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 8940 (7790) | pingec |
» | Slovnica pred vrati! (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 5134 (4462) | rasta |