Forum » Znanost in tehnologija » Vlak, ki potuje z nadzvočno hitrostjo
Vlak, ki potuje z nadzvočno hitrostjo
Ch4N93 ::
na vsemogočnem webu sem našel novico o vlaku, ki bo (ko/če bo) potoval s hitrostjo cca. 6500 km/h
vlak naj bi potoval po nekakšnem tunelu cca. 100 m nad dnom oceana.
v tunelu naj bi vzpostavili vakuum, vlak pa bi premikali s pomočjo magnetov.
zdaj pa jaz vas vprašam: ali je kaj takega možno?
torej fiziki, strojniki, kuharji... (pa tudi drugi) , naj se debata začne...
vlak naj bi potoval po nekakšnem tunelu cca. 100 m nad dnom oceana.
v tunelu naj bi vzpostavili vakuum, vlak pa bi premikali s pomočjo magnetov.
zdaj pa jaz vas vprašam: ali je kaj takega možno?
torej fiziki, strojniki, kuharji... (pa tudi drugi) , naj se debata začne...
Marjan ::
Seveda je možno. Vendar zaradi same zasnove in tehničnih rešitev, ki so za to potrebni, cena vrtoglavo naraste. To je edina "omejitev". Bi blo pa fajn se peljat... :)
Alec999 ::
stara novica ... na Discovery ze zdavni bla cela oddaja o tem. V teoriji (laboratoriju) je to njbrz mozno .. v praksi je pa tole bl krhko.
K se tle enkrat zgodi nesreca v/s tunelom ne prezivi noben :|
par stvari k se men zdijo slabe pri tem tunelu:
- cena izgradnje
- stroski
- vzdrzevanje
- varnost
- trajnost
- smiselnost
K se tle enkrat zgodi nesreca v/s tunelom ne prezivi noben :|
par stvari k se men zdijo slabe pri tem tunelu:
- cena izgradnje
- stroski
- vzdrzevanje
- varnost
- trajnost
- smiselnost
Vesoljc ::
je bla tud oddaja na discoveryu o tem. podmorski predor cez atlantik, ta varjanta z tunelom na dnu morja je bojda zelo svoh zaradi ogromnih pritiskov ter tektonike. bolsja naj bi bila z plavajocim tunelom, ki bi imel poleg dveh "cevi" tudi zracne mehurje, ki bi z vzgonom, drzale tunel nekaj dest metrov pod povrsino morja. se vedno bi pa moral bit prvezan na dnu, da ga ne odnese ;)
vse skupi velka buca, imho ;)
vse skupi velka buca, imho ;)
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
BigWhale ::
> K se tle enkrat zgodi nesreca v/s tunelom ne prezivi noben :|
Ce avionu na 35.000 cevljih odpade krilo, tudi zelo malo ljudi prezivi ;)
Ce avionu na 35.000 cevljih odpade krilo, tudi zelo malo ljudi prezivi ;)
jype ::
Ja samo je lazje mal potolct po krilu, ko je letalo se na tleh, kot pa po vakuumski cevi na dnu oceana :)
A se kdo spomne kako je James Bond po plinovodu sibal v eni mini kapsuli :)
A se kdo spomne kako je James Bond po plinovodu sibal v eni mini kapsuli :)
Thomas ::
Sem gledal tisto oddao na DC, ja.
Delovalo bi. Tudi bi lahko bilo zelo varno. Če bi bilo kdaj treba, zagotovo.
Delovalo bi. Tudi bi lahko bilo zelo varno. Če bi bilo kdaj treba, zagotovo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
darian ::
Tud jaz sem gledal oddajo. Sam mislim da je bila tam omenjena večja hitrost... nisem pa povsem siguren.... Drugače so pa merili razdaljo New York City in London, za katero bi potrebovali s takšnim vlakom približno uro. Zanimiv projekt.
Thomas ::
Seveda, tam je bila omenjena prva kozmična hitrost, blizu 8km/sek. To bi dosegali s pospeškom skoraj 1 g 18 minut, potem bi 18 minut tako hitro vozili in bi potniki čutili breztežnost, potem pa 18 minut zaviranja z skoraj -1 g.
54 minut potovanja.
V brezračnem prostoru na magnetih, za kaj takega ni nobene ovire.
Aha, še to, v osrednjih 18 minutah, bi v vlaku vladala breztežnost.
54 minut potovanja.
V brezračnem prostoru na magnetih, za kaj takega ni nobene ovire.
Aha, še to, v osrednjih 18 minutah, bi v vlaku vladala breztežnost.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Double_J ::
8000km/h. Končna hitrost! Tako so rekli.
Dve šivanki...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Double_J ()
jype ::
Zoprno. Kako bi pa stregli pijaco? Mehurcki pomarancnega soka bi plavali mimo po hodniku :)
Po moje tak projekt ni ekonomsko upravicen. Enostavno ne vidim zakaj bi hotel clovek potovat iz Londona v New York tolikokrat na dan, da bi se nekomu splacalo to zgradit. Zagotovo so danes cenejsa supersonicna letala ki potujejo po ionosferi. Niso pa hitrejsa in tudi kar se tice varnosti nisem preprican, da so kaj boljsa. Pa problem s strezenjem pijace tudi ostane, ceprav je malce manjsi :)
Sicer pa glavni problem v transportu danes niso velike razdalje, ravno obratno, se mi zdi da najvec preglavic ljudem delajo razdalje do 200 km. Tu bi supersonicni vlak lazje sluzil svoj kruh, samo s pospeski ne vem kako bi slo... Ze zdaj so nekatere podzemne zeleznice do starih mam precej neizprosne.
Po moje tak projekt ni ekonomsko upravicen. Enostavno ne vidim zakaj bi hotel clovek potovat iz Londona v New York tolikokrat na dan, da bi se nekomu splacalo to zgradit. Zagotovo so danes cenejsa supersonicna letala ki potujejo po ionosferi. Niso pa hitrejsa in tudi kar se tice varnosti nisem preprican, da so kaj boljsa. Pa problem s strezenjem pijace tudi ostane, ceprav je malce manjsi :)
Sicer pa glavni problem v transportu danes niso velike razdalje, ravno obratno, se mi zdi da najvec preglavic ljudem delajo razdalje do 200 km. Tu bi supersonicni vlak lazje sluzil svoj kruh, samo s pospeski ne vem kako bi slo... Ze zdaj so nekatere podzemne zeleznice do starih mam precej neizprosne.
Zheegec ::
Hm, kot Gardaland, samo tam je 1g samo za nekaj sekund
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Thomas ::
Ne, ne, vprašanje variante.
Je pa treba povedati, da 1 g pri pospeševanju v "visečem stolu", se občuti kot 1,4 - skupaj z gravitacijo!
Je pa treba povedati, da 1 g pri pospeševanju v "visečem stolu", se občuti kot 1,4 - skupaj z gravitacijo!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
EjTi ::
2,4 km dolg podvodni tunel v Bostonu je koštal $750 millionov (http://www.roadstothefuture.com/Fort_Mc.... Ravna črta od UK od USA je pa okoli 5500km. Cena je potem okoli (verjetno dosti višja) $1,7 trilijona. Koliko avijonov dobiš za ta denar :)
darian ::
Hm... 1,4 g je pa za povprečnega potnika kar precej, ali ne? Kolk je sploh rekord za človeka?
TribesMan ::
Vojaški piloti so podvrženi veliko večjim g pospeškom samo ti pospeški trajajo zelo kratek čas da bi bil 18 minut pod 1.4g bi znalo pa marsikomu srce kar precej zatrepetati...... za kakšne stare mamce zna biti pa že kaj manj kot 1.4g velik problem...
LP
TribesMan
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
snow ::
> Aha, še to, v osrednjih 18 minutah, bi v vlaku vladala breztežnost.
Kam je pa gravitacija šla? Saj se nebi gibali navpično navzdol z g?
1.4g 18 minut... to bi te mal tišalo nekam ja.
V F1 majo na ovinkih do 3.5g...
Kam je pa gravitacija šla? Saj se nebi gibali navpično navzdol z g?
1.4g 18 minut... to bi te mal tišalo nekam ja.
V F1 majo na ovinkih do 3.5g...
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Phil ::
Malo gravitacije najbrž izniči kriv tunel (centrifugalna sila) in visoka hitrost samo ne bi rekel da za 1g.
LP
LP
Matjazy ::
Mogoče že je ja, vprašanje je kako je smiselno... že da bi v takem tunelu ''nardil'' vakuum bi bla cela pizdarija...
Pol vlak bi pa itaq samo poapešval, mal bi se na polno pelu, pa spet kmal bremzu...
Po mojem se nebo nikol nardil.
Pol vlak bi pa itaq samo poapešval, mal bi se na polno pelu, pa spet kmal bremzu...
Po mojem se nebo nikol nardil.
Thomas ::
Zakaj je breztežnost v satelitu, ki 200 km nad Zemljo brzi s hitrostjo 7,9 km/sek?
Centrifugalna sila in gravitacija sta "nasprotno enaki".
Ista velja za vlak, ki gre 200 km nižje po tunelu. Z makrostališča ni velike razlike med tem vlakom in navadnim satelitom. Samo kakšnih 50 km/uro.
Centrifugalna sila in gravitacija sta "nasprotno enaki".
Ista velja za vlak, ki gre 200 km nižje po tunelu. Z makrostališča ni velike razlike med tem vlakom in navadnim satelitom. Samo kakšnih 50 km/uro.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
keber ::
Glede vlaka imam naslednje mnenje - vse se da, samo če se hoče in če so zato potrebni resursi. No, tega drugega ni. Bolj pametno bi bilo med Aljasko in Kamčatko skopati tunel (kar so neki dolgoročni načrti), ki bi se uporabljal za tovorni promet. Daljše potniške razdalje pa pustimo letalom. Najprej pride Airbus 380, plani pa so že (vsaj tako na Discoveryu) gradnja letečih kril za več tisoč ljudi. Vlaki pridejo v poštev samo za srednje dolge in kratke razdalje. Na daljše razdalje je avion precej bolj rentabilen. Sploh pa se ugotavlja, da vlaki na magnetni blazini sploh niso poceni niti po izgradnji, kar sedaj ugotavljajo Kitajci, ki imajo svojega v Šanghaju. Vse bolj kaže, da bo ostal najverjetneje edini na Kitajskem (in tudi svetu) kar za lep čas.
Sci-Fi ::
Sam tolk
Magnetni vlak v Šanghaju ni edini na svetu. Imajo ga tudi v Nemčiji, na Japonskem, pa mogoče še kje. Ne vem niti če je edini v javni uporabi, se mi zdi da je del nemškega tudi. Nisem pa siguren.
Sam tolk
Magnetni vlak v Šanghaju ni edini na svetu. Imajo ga tudi v Nemčiji, na Japonskem, pa mogoče še kje. Ne vem niti če je edini v javni uporabi, se mi zdi da je del nemškega tudi. Nisem pa siguren.
Sam tolk
Sci-Fi is the best way to dream
Tody ::
Huh ekonomično pomoje se jim ful splača samo začtnega kapitala bi teško nabral.... Grem glavo stavit da bi velik biznisemov šlo v ameriko (tam si v 1 uri !!!!) par ur na sestanku na enga big maca in potem čez eno uro si že lahko nazaj "doma" torej one day trip v USA bi veliko ljudem veliko zmanjšal stroške oz prišparal veeeeliko časa. Samo let Zurich Atlanta traja 8-9 ur.
BigWhale ::
Concorde je bil kar se tega tice precej drag... Za potnike, svinjsko drag... Takle 'vlakec' bi bil se ene desetkrat drazji... Zelo verjetno...
TribesMan ::
Sam jest ne verjamem da bi povprečen človek preživel dva tako naporna potovanja v enem dnevu... Zadeva mora biti zelo naporna. Če premislite da so nekateri že pri potovanju z avijonom pol še 2 dni bolni... tole bi ti pa štalo naredilo.
LP
TribesMan
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
keber ::
Sci-Fi: Trenutno je vlak v Šanghaju edini, za katerega kupiš karto in se usedeš v njega. Vsi ostali so samo preizkusni (Nemčija, Japonska, drugi nimajo omembe vrednih projektov).
Vlak, kot je predlagan ni in ne more biti rentabilen, ker se ne bo nikol našlo tolko ljudi, ki bi nujno rabil iz EU v NY pridet v eni uri namesto npr treh (kak naslednik Concorda, ko bo).
Vlak, kot je predlagan ni in ne more biti rentabilen, ker se ne bo nikol našlo tolko ljudi, ki bi nujno rabil iz EU v NY pridet v eni uri namesto npr treh (kak naslednik Concorda, ko bo).
perci ::
Zakaj se ne bi raje v Ljubljani uploadali in v NY potem downloadali v eno drugo telo ;).
Sam moral bi met povsod kako telo na zalogi.
Sicer pa, ko bi prejsnjega zapustil, bi tvojega naselil nekdo drug .
Tak začasni "Protokol". A ne Thomas .
Sam moral bi met povsod kako telo na zalogi.
Sicer pa, ko bi prejsnjega zapustil, bi tvojega naselil nekdo drug .
Tak začasni "Protokol". A ne Thomas .
Zgodovina sprememb…
- spremenil: perci ()
Thomas ::
Perci razmišlja v tapravo smer. Samo ne dovolj daleč.
Atlantik je čista potrata, če je vsaka kapljica lahko nov Atlantik. Še enkrat to ne gre, enkrat pa že.
Potem imaš pa čas da jadraš čez v soncu in vetru. Al pa da gradiš podmorske tunele ...
Atlantik je čista potrata, če je vsaka kapljica lahko nov Atlantik. Še enkrat to ne gre, enkrat pa že.
Potem imaš pa čas da jadraš čez v soncu in vetru. Al pa da gradiš podmorske tunele ...
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Jah vsaka tema ima potencial, da zavije v transhumanizem. Kar je po svoje (meni) logično, ampak ni vedno najbolj produktivno. Ostanimo pri vlaku in pri Zemlji taki kot je! Tudi zanimiva hipoteza, kaj bi bilo s tem.
Torej, ko tako razmišljam, ugotavljam, da so hitrosti nekaj tisoč kilometrov na uro realne, orbitalne pa niti ne. Energetska in posledično ekonomska učinkovitost je pa tako velika, da vakuumske tunele bi se splačalo načrtovat. Pa naj bi bili pod zemljo ali v morju. Poraba energije je liter bencina na potnika na 1000 kilometrov, ali pa še manj!
Torej, ko tako razmišljam, ugotavljam, da so hitrosti nekaj tisoč kilometrov na uro realne, orbitalne pa niti ne. Energetska in posledično ekonomska učinkovitost je pa tako velika, da vakuumske tunele bi se splačalo načrtovat. Pa naj bi bili pod zemljo ali v morju. Poraba energije je liter bencina na potnika na 1000 kilometrov, ali pa še manj!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
snow ::
Saj pa pri zaviranju bi lahko tud kaj energije nazaj dobil a ne? ;)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Maximus ::
perci nevem ce si si to glih zmislu. K
okr se spomnem sm gledu enkrat film na to temo. Tko na izi krimic.
LP!
okr se spomnem sm gledu enkrat film na to temo. Tko na izi krimic.
LP!
Thomas ::
Tudi, praktično vso.
Kot je atta omenil zgoraj, James Bond je šel po naftovodu. Tisto ni blo slabo.
Jest recimo, sem pripravljen leč v tako kapsulo (ljubkovalno trugo), ki po izčrpani cevi odbrzi s hitrostjo nekaj 1000 km/h v Split ali v Pariz. Ne bi kričal, ampak mirno ležal. Se mi zdi precej bolje od vsakega aviona ali vlaka.
(Sem se pa včeraj prvič peljal z nagibnim vlakom po Slovenski progi. Wow!)
Kot je atta omenil zgoraj, James Bond je šel po naftovodu. Tisto ni blo slabo.
Jest recimo, sem pripravljen leč v tako kapsulo (ljubkovalno trugo), ki po izčrpani cevi odbrzi s hitrostjo nekaj 1000 km/h v Split ali v Pariz. Ne bi kričal, ampak mirno ležal. Se mi zdi precej bolje od vsakega aviona ali vlaka.
(Sem se pa včeraj prvič peljal z nagibnim vlakom po Slovenski progi. Wow!)
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
> delval Inertia Dampeners
Z drugimi besedami - zrušili Newtona. Heh ...
Z drugimi besedami - zrušili Newtona. Heh ...
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
perci ::
Maximus: Nisem nobenega takega filma gledal, ceprav je ze krneki dal link za eno podobno zadevo, res pa je da si nisem zmislil nic novega.
Thomas: In kaj se ti je zdelo tok wow na nagibnem vlaku? Jst sem se par let nazaj iz Porta do Lisbone peljal z enim takim s hitrostjo 220km/h pa morm rect, da sploh ne opazis hitrosti. Tut ko gledas cez okno se ne zdi nic kriticno, edin na digitalnem stevcu v vagonu vidis hitrost ;).
Thomas: In kaj se ti je zdelo tok wow na nagibnem vlaku? Jst sem se par let nazaj iz Porta do Lisbone peljal z enim takim s hitrostjo 220km/h pa morm rect, da sploh ne opazis hitrosti. Tut ko gledas cez okno se ne zdi nic kriticno, edin na digitalnem stevcu v vagonu vidis hitrost ;).
Thomas ::
No, mau sem off topic. Samo to sem hotel reči, da sem kar navdušen nad nagibnimi vlaki v Sloveniji. Po DB sem se že peljal celo z boljšim - ampak vseeno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
keber ::
Francoski TGV je zanimiv na prvi hitri progi v franciji. Je malo bolj zavita maš zato večji občutek hitrosti. Res dobro.
keber ::
Tole je moje mnenje, kako se bo odvijal razvoj prometa v prihodnje.
Avto:
Najprej seveda bo vsak avto imel gps ali kaj podobnega ter razne radarje ob strani, da se bo vsaj na avtocestah lahko promet odvijal samodejno, kar že poskušajo s tovornjaki in avtobusi. Torej da bi se vozili v nekakih konvojih s kakim metrom ali dva medsebojne razdalje pri 160 km/h. Seveda človek to ne more odreagirat v kritičnih situacijah, zato bo to prevzel računalnik.
Ampak v mestih bo pa človek verjetno še vedno povzročal gužvo, ker si ne predstavljam, kako bi računalnik odvijal skozi zagonetne ulice - zazdaj. Mogoče bodo precej kasneje avtomobili postali bolj nekakšni minivlaki brez človeške komande, saj bi vozil čisto sam po željah potnikov, kar bi pomenilo izničenje nesreč ter večje potovalno udobje. Hitrost bi verjetno ostala v okvirih današnjih avtomobilov, če bi zato uporabili današnje ceste (daleč najbolj smotrno)
Vlaki:
brez teh ne bo šlo, posebej pri transportu velikih množic. Še vedno bomo ostali pri starih dobrih tirnicah, seveda pa strojevodje verjetno ne bodo več potrebne (v Koebenhavnu ga na podzemni nimajo več). Podzemne bodo še vedno najhitrejše prevozno sredstvo po velemestih, na srednje razdalje pa hitri vlaki, podobni današnjim. Vlaki na magnetni pogon bodo verjetno primerni za srednjevelike in velike razdalje, čeprav je še vedno problem v stroških izgradnje. Za doseganje večjih hitrosti bodo tire verjetno "ovili" v prozorne cevi, kjer bodo dosegli podtlak in s tem zmanjšanje zračnega upora (vakuum najbrž še ne bo na začetku). Da se bomo z njimi vozili pod morsko gladino med celinami, to ravno ne verjamem preveč. Vsaj ne kmalu.
Letala:
Ta bodo še vedno vladar dolgih transportov. Kratke in srednedolge jim marsikje že pobira hitra železnica. Avioni bodo še večji, najbrž pa tudi spet hitrejši (me zanima, kaj bo prinesel x-prize) - seveda ne oboje naenkrat. Verjetno bomo enkrat doživeli preobrazbo današnjih letal v leteča krila, ki bodo precej povečala kapaciteto in zmanjšala porabo na potniški km.
Cevi v stilu Jamesa Bonda? Izvedljivo že mogoče leta 2200, samo jaz med potovanjem raje gledam skozi okno.
Avto:
Najprej seveda bo vsak avto imel gps ali kaj podobnega ter razne radarje ob strani, da se bo vsaj na avtocestah lahko promet odvijal samodejno, kar že poskušajo s tovornjaki in avtobusi. Torej da bi se vozili v nekakih konvojih s kakim metrom ali dva medsebojne razdalje pri 160 km/h. Seveda človek to ne more odreagirat v kritičnih situacijah, zato bo to prevzel računalnik.
Ampak v mestih bo pa človek verjetno še vedno povzročal gužvo, ker si ne predstavljam, kako bi računalnik odvijal skozi zagonetne ulice - zazdaj. Mogoče bodo precej kasneje avtomobili postali bolj nekakšni minivlaki brez človeške komande, saj bi vozil čisto sam po željah potnikov, kar bi pomenilo izničenje nesreč ter večje potovalno udobje. Hitrost bi verjetno ostala v okvirih današnjih avtomobilov, če bi zato uporabili današnje ceste (daleč najbolj smotrno)
Vlaki:
brez teh ne bo šlo, posebej pri transportu velikih množic. Še vedno bomo ostali pri starih dobrih tirnicah, seveda pa strojevodje verjetno ne bodo več potrebne (v Koebenhavnu ga na podzemni nimajo več). Podzemne bodo še vedno najhitrejše prevozno sredstvo po velemestih, na srednje razdalje pa hitri vlaki, podobni današnjim. Vlaki na magnetni pogon bodo verjetno primerni za srednjevelike in velike razdalje, čeprav je še vedno problem v stroških izgradnje. Za doseganje večjih hitrosti bodo tire verjetno "ovili" v prozorne cevi, kjer bodo dosegli podtlak in s tem zmanjšanje zračnega upora (vakuum najbrž še ne bo na začetku). Da se bomo z njimi vozili pod morsko gladino med celinami, to ravno ne verjamem preveč. Vsaj ne kmalu.
Letala:
Ta bodo še vedno vladar dolgih transportov. Kratke in srednedolge jim marsikje že pobira hitra železnica. Avioni bodo še večji, najbrž pa tudi spet hitrejši (me zanima, kaj bo prinesel x-prize) - seveda ne oboje naenkrat. Verjetno bomo enkrat doživeli preobrazbo današnjih letal v leteča krila, ki bodo precej povečala kapaciteto in zmanjšala porabo na potniški km.
Cevi v stilu Jamesa Bonda? Izvedljivo že mogoče leta 2200, samo jaz med potovanjem raje gledam skozi okno.
snow ::
Pač boš mel monitor namesto okna pa boš gledal kar boš hotel :)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Thomas ::
> Pač boš mel monitor namesto okna pa boš gledal kar boš hotel :)
Za tanajvečje sladokusce bo kanal, na katerem bo taka slika, kot da je cev prozorna.
Za tanajvečje sladokusce bo kanal, na katerem bo taka slika, kot da je cev prozorna.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
keber ::
Ja, saj ob zanimivih kanalih bi že zdržal
Samo za moje pojme zo ni smiselno. Take cevi so primerne za tekočine, za ljudi je verjetno bolje predelat obstoječe ceste in železnice, bi bilo bolj učinkovito. Predstavljajte si novo tako cev speljat do vsake hiše. Cesta je že danes.
Samo za moje pojme zo ni smiselno. Take cevi so primerne za tekočine, za ljudi je verjetno bolje predelat obstoječe ceste in železnice, bi bilo bolj učinkovito. Predstavljajte si novo tako cev speljat do vsake hiše. Cesta je že danes.
snow ::
Kake vsake hiše? :)
London - New York.
London - New York.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
perci ::
Mah, v bistvu si ne predstavljam kako bi bil lahko strošek gradnje takega tunela kadarkoli v prihodnosti upravičen. Po mojem bo prej prislo do kake druge vrste hitrega transporta.
Thomas ::
Z dovolj razvito tehnologijo kopanja tunelov, ni nič problem. Včasih je vsak meter tunela zahteval v povprečju eno človeško življenje, uporabljali so pa dleta, krampe in lopate.
Vrtalna mašina brez posadke bi bila povsem varna. Bi bila draga? Vedno cenejše in boljše bodo.
Vrtalna mašina brez posadke bi bila povsem varna. Bi bila draga? Vedno cenejše in boljše bodo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
keber ::
>> Kake vsake hiše? :)
>> London - New York.
Zakaj pa potem kapsule za enega ali nekaj ljudi? Itak, to je izjemno oddaljena prihodnost.
>> London - New York.
Zakaj pa potem kapsule za enega ali nekaj ljudi? Itak, to je izjemno oddaljena prihodnost.
keber ::
Glede vrtalnih mašin ...
Bil sem na gradbišču soških elektrarn, ko so z TBM (tunnel boring machine) vrtali dovodne rove. Mašina je dolga okrog 50 metrov (tako na uč), dela skoraj sama. Človek samo nadzoruje samodejen proces, okrog cele mašine (ampak to je res STROJ, moral bi ga videt, kaj to dela) je le nekaj ljudi. Ostali ljudje so poleg mašine še samo za geodezijo in prevažanje vlakcev z materialom. Ampak brez človeka še lep čas ne bo šlo. Kajti ob težavah je tak stroj samo kup pleha. In tukaj bo treba še veliko narediti.
Bil sem na gradbišču soških elektrarn, ko so z TBM (tunnel boring machine) vrtali dovodne rove. Mašina je dolga okrog 50 metrov (tako na uč), dela skoraj sama. Človek samo nadzoruje samodejen proces, okrog cele mašine (ampak to je res STROJ, moral bi ga videt, kaj to dela) je le nekaj ljudi. Ostali ljudje so poleg mašine še samo za geodezijo in prevažanje vlakcev z materialom. Ampak brez človeka še lep čas ne bo šlo. Kajti ob težavah je tak stroj samo kup pleha. In tukaj bo treba še veliko narediti.
DavidJ ::
Ideja je zanimiva, vendar bi pri njeni izvedbi ostali tam kjer smo sedaj (brez tunela). Že zdaj je protokol pri vkrcanju na letalo grozno počasen. Vsak tretji zahteva, da pokažeš nekakšne "papirje", na vsakih 10 metrov stoji nekdo s puško in pazi na vkrcavanje teroristov in še česa. Ob stopnji varnosti, ki bi jo takšen transport potreboval, bi bila procedura vkrcavanja na tak vlak verjetno daljša.
Gibanje v 36 minutah zaviranja in pospeševanja, ne bi bilo mogoče, v 24 minutah breztežnosti pa nič manj nenavadno. Zaradi tega bi od potnikov verjetno odpadle nosečnice, otroci, starejši, invalidi itd.
V Sloveniji železničarji vsak dan -- pa naj bo dež, sonce ali sneg -- pregledujejo tire. Hodijo ob njih in pazijo, da ni kakšen vijak odvit, da na tirih ni ovir, ... Ravno tako je vsaj ena postaja v vsakih 10 kilometrov. Nismo še tako daleč, da bi lahko to delo, čeprav v tunelih, opravljali roboti.
Gibanje v 36 minutah zaviranja in pospeševanja, ne bi bilo mogoče, v 24 minutah breztežnosti pa nič manj nenavadno. Zaradi tega bi od potnikov verjetno odpadle nosečnice, otroci, starejši, invalidi itd.
V Sloveniji železničarji vsak dan -- pa naj bo dež, sonce ali sneg -- pregledujejo tire. Hodijo ob njih in pazijo, da ni kakšen vijak odvit, da na tirih ni ovir, ... Ravno tako je vsaj ena postaja v vsakih 10 kilometrov. Nismo še tako daleč, da bi lahko to delo, čeprav v tunelih, opravljali roboti.
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
Avenger ::
Heh, Atlantski podvodni tunel je zaenkrat še čista fikcija. Kot ste že omenili je zelo realna prepreka blazen strošek in nato mogoče še hujše, dejstvo, da Zemlja ni pri miru kot se zdi in tudi če bi uspelo tisto s sidranjem lebdečega tunela, bi bila to še vedno krasna tarča terorističnih napadov. Kok že stane popravilo uničenih nekaj kilometrov tunela?
Letalski prevoz bo očitno zelo kmalu zelo cenejši, seveda bi tisti, ki jim je čas bistven faktor, plačali tudi desetkratno od business classa, da bi bili NY - London v 1 uri, ampak po mojem takih ni dovolj, da bi se gradnja tega tudi dolgoročno splačala. Nay way. Prej se bo urseničilo Thomasovo protokolarno beam-me-up-Scotty transportiranje kot pa to.
Obenem rahlo dvomim v tistih 18 minut breztežnosti in mislim, da bi bile za tak podvig potrebne večje hitrosti.
Letalski prevoz bo očitno zelo kmalu zelo cenejši, seveda bi tisti, ki jim je čas bistven faktor, plačali tudi desetkratno od business classa, da bi bili NY - London v 1 uri, ampak po mojem takih ni dovolj, da bi se gradnja tega tudi dolgoročno splačala. Nay way. Prej se bo urseničilo Thomasovo protokolarno beam-me-up-Scotty transportiranje kot pa to.
Obenem rahlo dvomim v tistih 18 minut breztežnosti in mislim, da bi bile za tak podvig potrebne večje hitrosti.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
snow ::
> Obenem rahlo dvomim v tistih 18 minut breztežnosti in mislim, da bi bile za tak podvig potrebne večje hitrosti.
a = v2/r
r = 6400 km
a = g = 9,81 m/s2
v = ?
----------------------------
a = v2/r
r = 6400 km
a = g = 9,81 m/s2
v = ?
----------------------------
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 135679 (29875) | Okapi |
» | Musk naposled ponudil pokuk v svoj prvi tunel (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 25177 (11065) | Meizu |
» | The Boring Company (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 42477 (30199) | Okapi |
» | Avtomobilizem prihodnosti (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 31062 (27119) | gulfstream |
» | TGV novi rekorder med vlaki (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11539 (9218) | Vantage |