» »

TGV novi rekorder med vlaki

TGV novi rekorder med vlaki

vir: CNN
CNN - CNN poroča o novem hitrostnem rekordu, ki ga je dosegel eden izmed bolj znanih hitrih vlakov -- francoski TGV. S pomočjo določenih modifikacij, med drugim so mu nadeli kolesa z večjim radijem in močnejši motor s 25.000 konjskimi močmi, je dosegel hitrost 574,8 km/h, kar je precej bolje od prejšnjega rekorda iz leta 1990, pri katerem so se peljali zgolj 515,3 km/h. Train a grande vitesse je tako postal najhitrejši konvencionalni vlak na svetu, hitreje od njega se je pred štirimi leti peljal le lebdeči japonski vlak, pa še ta ga je prehitel zgolj za 6,1 km/h. Preberite izvorno novico.

73 komentarjev

«
1
2

keber ::

>>> Train a grande vitesse je tako postal najhitrejši konvencionalni vlak na svetu,
Pravzaprav je TGV najhitrejši konvencionalni vlak že od samega nastanka tam nekje leta 1978. ;)

No, v realnosti je to res samo tehnična predstavitev, vlaki bodo na tej progi sicer vozili z 320 km/h.

Izi ::

In kakšen smisel ima doseganje takih hitrost, če ne bodo v praksi nikoli tudi v prihodnosti vozil z niti približno tako hitrostjo?
Gostota našega ozračja pri tleh je enostavno prevelika za take hitrosti.

Rohnenje motorjev je približno enake jakosti kot pri reaktivnem avionu.
Hudi tresljaji se širijo daleč naokoli, zato ne sme biti nobenih stavb v bližini.
Ljudje, ki so si ogledali testno vožnjo so imeli zaradi zračnega pritiska, ko je mašina švignila mimo, bolečine v ušesih :D
In če bi se zgodila najmanjša napakica, bi lahko delčke tega vlaka pobirali raztreščene kakšnih 10 kilometrov naokoli >:D

Tudi precej avtov gre 250 km/h pa se nikoli ne vozimo več kot 130 km/h.
Naj raje delajo več na varčnosti in ne na preseravanju z nesmiselno hitrostjo.
Koliko energije gre v nič zaradi enega samega takega nesmiselnega testa.

TGV-ji že sedaj, in bodo tudi naprej, vozijo največ z 320 km/h pa še to samo na nekaterih delčkih proge, daleč od vsakega naselja. Večji del proge, pa ne gredo nič kaj hitreje kot osebni avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

ALTbla ::

in ce bi vsi tako razmisljali bi se se danes vozili z vleki na premog 30km/h, le da bi porabil en kos premoga na 100km poti >:D
kaj imate vedno nekateri proti poskusom in razmisljanju o izboljsavah? ce nebi nekateri hoteli stvari izboljsati bi vsi se vedno tekali okoli z motiko v roki po njivah kot v starem veku..
sicer temu poskusu ni namen kaj drugega kot poizkusiti koliko lahko gre, nabiti se malo image in ustvariti poceni reklamo je trditi da vec kot 300km/h nima smisla pravtako neumno. ravnotako so bili zadovoljni z 100km/h pred 50 leti, pa danes vsi vidimo da gre lahko veliko bolje. mogoce ni resitev v taksni tehnologiji, ampak to ne pomeni da lebdeci vlak naprimer nebi mogel voziti z 600km/h ali vec. in v stoletju ko je cas neprecenljive vrednosti in svet vedno manjsi je potreba po hitrem prevozu se toliko vecja. js osebno vem da bi bil zelo vesel ce bi se vozil z vlakom v maribor pou ure namesto 2.5h vsak teden dvakrat, pa nazalost zaenkrat to se ni mozno. in ravno zaradi taksnega misljenja, saj nam je ja 80km/h, ali kolko se pac dobesedno jajcajo te vlaki naokrog, cisto dovolj. namesto da se je vlagalo v proge in vlake tako kot drugje po evropi, kjer so vlaki nekaj cisto drugega kot pri nas. nobenih tresljajev, nobenih nerodnih pospeskov/bremzanj, internet, potovanje z 300km/h.. ne, pri nas 2h poslusas klonk klonk vsake 10sekund in se z uzitkom pozibavas v ovinkih/pri zaviranju oz pospesevanju. saj ne recem da bi bilo realno pricakovati to kar ima evropa, ampak malce bolje bi pa lahko bilo.. da sploh ne omenim da sem se danes peljal z vlakom iz leta 1975 do zidanega mosta, sem mislil da sem padel v nek zgodovinski filem, kako so stvari izgledale pred sodobno tehnologijo :\. sem mislil da so te muzeicne primerke ze odstavili iz uporabe, pa ocitno temu ni tako.
ah, pa saj bo mogoce tudi pri nas nekoc bolje..

epicus ::

Gomulke še vedno redno vozijo po primorskem, pa še kje, pa čeprav so leta 2002 izjavili da bodo v dveh letih zamenjali vse. Vendar se zgleda, da prejšni direktor SŽ, na to ni kaj veliko zmenil, glede na to, da je izjavil, da on nima v službi kaj delat 8 ur - zanj so bile 4 ure čisto dovolj;(
Open mind for a different view

ALTbla ::

ja to pa je direktor.. nic ne dela pa keshira veliko >:D

darkolord ::

Prejšnji rekord je bil nekaj čez 550... Iz letošnjega februarja

sm0key ::

to je pač prikaz, ali show-off, če hočete....demonstracija kako dober vlak je TGV. Francozi razturajo.

Asriel ::

in ce bi vsi tako razmisljali bi se se danes vozili z vleki na premog 30km/h, le da bi porabil en kos premoga na 100km poti


nvem, če bi 1 kos premoga goru 3 ure in več :)

sicer pa imaš prav :D
Always Outnumbered Never Outgunned

Tic ::

UUuuu, to bi jaz vozil :))
persona civitas ;>

opeter ::

Tic, ampak pri tem vozilu nimaš šans, da bi zategnil ročno ;)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

zee ::

priporocena hitrost voznje vlakov v sloveniji je 50 km/h...ostalo si lahko samo predstavljate.

podatek sem dobil od prijatelja, ki dela na SZ.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

BigWhale ::

zee, razlozi kako lahko ICS prevozi LJ-MB razdaljo v 1:40 ure... ;>

zee ::

na to vprasanje mi pa prijatelj ni znal odgovoriti :( je blo tudi meni sila sumljivo 8-)
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

keber ::

>>> priporocena hitrost voznje vlakov v sloveniji je 50 km/h...ostalo si lahko samo predstavljate.

Na katerem odseku? ;)
Priporočena hitrost voznje vlakov se določa za vsak odsek posebej, ne pa kar počez. Tale tvoj kolega je strašno dobro obveščen.

Bug ::

ellow

Jaz pa sem cul od kolega, da je odvisno :D
pac...naj bi bila max hitrost na nasih strekah nekje do 130 km/h za potniske in do 100 km/h za tovorne vlake...
spet odvisno na katerih obmocjih... mi mamo v nasem kraju recimo eno mesto kjer je max dovoljena hitrost 30 km/h - kacure pac :P
Vendar v vsakem primeru mamo zeleznice za en nic... razen ICS-a pa onih Siemensov (lokalnih potniskih) je ostalo kramo povozil cas... kar se tice potniskega prometa seveda... Đuro Đakovičeve dizelke pa so se vedno dobre za tovorni promet in pogoje kaki so na strekah...

Pac, bo treba vlagat se ohoho, da se bomo lahko vozili z nekimi "hitrimi" hitrostmi... ne pa da recimo rabim za 65 km razdalje eno vuro pa pol jajcanja...

lp,
bug

Gregor P ::

Sam sem tudi dobesedno razočaran nad stanjem naše SŽ ... saj nočete vedeti, koliko časa človek šele rabi, če gre z vlakom v tujino:'(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Tutankhamun ::

Avtobus pride iz LJ v KP prej kot pa vlak (2.5h). Pol se pa jokajo da nimajo dinarja, k se noben ne voz s tako počasnelo od vlaka...
AMD Phenom QUAD 9950 Black Edition, 8GB

StajercSSS ::

Vseen pa je vlak velik cenejš od avtobusa,pa v nekaterih primerih tut bolj udoben (Večina vlakov je itaq sam sranje..)...
Zato se tist,ki hoče pocen prevoz in ma čas,vozi z vlakom.
Voziš se v formuli, pred tabo je podmornica, za tabo pa vesoljska ladja.
Kako se rešiš iz te situacije?
Rečeš ciganu naj ustavi vrtiljak.

SSH ::

poz!

Sem imel to priliko da sem delal na SŽ v motorni delavnici. Fantje in dekleta, glede na robustnost teh san xXXx motorjev si upam garantirati da se še leta ne bo premaknilo na bolje, saj dokler bojo "mašine" šle tak kot grejo nebo novih. Je pa drug problem v "nategovanju" kablov v zraku. mislim, da je EU standart 12kg/m. slovenci pa se nategujemo z minimumom nekje 5kg/m če se motim. Fora je v tem da so vsi kabli "znucani" že prek sredine!.... >:D (za številke nisem 100% če so točne.). Se pa dogaja recimo da gre kakšen siemens prehitro 'skoz ovinek' in zaradi prevelikega nagiba v ovinku kabel skoči POD pantograf (to je tisto na vlaku kar se vleče pod žicami) rezultat je velik, zelo velik POK in pantograf ob štreki. Zato tudi tista izjava da je PRIPOROČLJIVA hitrost, po EU standardih, glede na razmere na slovenskih štrekah borih 50km/h.

Torej za kakšne večje hitrosti rabimo nove kable :D potem je tu še obnova prog :D Sami vlaki pa niso tolk bogi kot so videt, saj so generalno obnovljeni na vsakih nekaj let. Pa še v gomolke so začeli NOVE klime 'šraufat'.

lp, FReAK.
MSI NEO4 SLI PLATINUM, A64 3000+@2500mhz, 2048mb geil 2.5-3-3-5 245mhz,
MSI NX7800GT 256DDR3, 300GB maxtor 16MB cache, LC6420 (420W)

keber ::

Rekla kazala? :D

edge540 ::

Ko berem te članke o hitrostnih rekordih vlakov se vedno sprašujem, če bi se morda dalo narediti nekaj podobnega v tunelu, kjer bi bil podtlak? Ne rabi bit vakum ali kaj blizu tega, že če bi razredčili zrak (beri izčrpali), tako da bi ga bilo v tunelu (oz pač neki cevi, kakor hočete) polovica normalne količine, bi lahko na energiji prišparali ogromno ali dosegali večje hitrosti. Da se ne menimo, kaj bi lahko storili, če bi bili blizu vakuma. Mach3+ vlaki mogoče?:)

Kaj mislite, je vsaj teoretično izvedljivo? Če odštejemo stroške seveda, ki zagotovo nebi bili majhni.:)

Jux ::

Že pred nekaj časa sem gledal na discoveryu ravno o teh hitrostnih rekordih vlakov. In ravno tam so razlagal, da se raziskuje koncept vlaka v tunelu, kar bi bilo jako zanimivo za povezave EU - Rusija - Kitajska. Vlaki naj bi lebdeli na magnetih znotraj blizuvakumskega tunela, hitrosti cca. 2.5Gm/h (2500kmh).

IMO super ideja.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com

Izi ::

Ne pozabiti, da je med Francijo in Nemčijo ena sama ravnina, medtem ko je Slovenija bolj kot ne gorska državica.
Nikoli se ne vozimo naravnost ampak, vedno gor in dol. Razen Štajerci imajo nekaj ravnine :D

To so uradni podatki za Slovenijo:
Naš najhitrejši vlak ICS, na relaciji med Ljubljano in Mariborom dosega brzino 160 km/h (samo na ravninah).
Rekord pa ima taisti vlak leta 1998 med preizkušanjem na ravnini blizu Maribora je bila dosežena brzina 208 km/h.

Je pa tudi moje mnenje, da bi bilo potrebno vlake spraviti v tunele, potem pa bi lahko sanjali o zvočnih hitrostih.

OldSkul ::

Tale tunel v morju je tudi tako izjemno drag projekt, da se ga noben še nekaj časa ne bo lotil...

SSH ::

poz!

" Nikoli se ne vozimo naravnost ampak, vedno gor in dol. Razen Štajerci imajo nekaj ravnine :D"

Težava ni GOR / DOL. pri nas v slo je težava LEVO / DESNO :D


lp, FReAK.
MSI NEO4 SLI PLATINUM, A64 3000+@2500mhz, 2048mb geil 2.5-3-3-5 245mhz,
MSI NX7800GT 256DDR3, 300GB maxtor 16MB cache, LC6420 (420W)

Hitri ::

To je pa res. Ljubljana-Koper po železnici je 153 kilometrov, zato se z vlakom voziš pol dneva, z avtom pa slabo uro.

darkolord ::

Mnja, tudi teh 153 kilometrov bi lahko šlo še kar hitro, če se ne bi vlak ustavil v vsaki vasici

bond007 ::

Mene nekaj druga moti. Ne samo, da rabi vlak recimo iz Celja v MB več kot 1 uro (to še potrpim - pač vmesne postaje), ampak tudi sama cena vozovnice mi je pretirana. Dati 7€ za povratno vozovnico (in še ta cena je z popustom, ki stane cca 20€ za 1 leto) je v primerljivo z ceno bencina, ki ga porabim na relaciji Ce-Mb-ce, če se peljem čisto SAM v avtu (če sma dva, so stroški logično pol manjši na osebo). S tem, da se z avtom pripeljem čisto do stanovanja in mi ni potrebno še iz postaje 20 minut pešačit.

In vlak naj bi bil cenovno ugoden :\ - je pa res, da če imaš srečo, lahko še to uro lepo stojiš na vlaku, si krepiš mišice in opazuješ 1. Ljudi okoli sebe in 2. Naravo skozi okno - ni lepšega res:\ . Aja pa še vlaki so statistično bolj varni - evo sej se najde nekaj plusov, če jih res iščeš.

darkolord ::

Na daljše razdalje je občutnejša razlika v ceni (na primer če greš Ljubljana - Budimpešta pride povratna vozovnica okoli 40 eur, pri avtu bi te samo bencin v eno smer stal glih tolko)

Zgodovina sprememb…

kekz ::

TGVji so špica! Čisto v praksi:
Od Seville do Madrida (po spominu) slabi 2 uri, za (menda) okoli 550 km. ;)

bond007 ::

Na daljše razdalje je občutnejša razlika v ceni (na primer če greš Ljubljana - Budimpešta pride povratna vozovnica okoli 40 eur, pri avtu bi te samo bencin v eno smer stal glih tolko)


Seveda, se popolnoma strinjam. Cena v odvisnosti od razdalje je podobna logaritemski funkciji. No vseeno pa je dejstvo, da če najdeš še kako osebo, ki bi šla s tabo v Budimpešto, pa si že praktično konkurenčen cenovno vlaku. No jst sem bolj imel v mislih promet znotraj države - recimo vsakdanje ali pa tedenske migracije delavcev, študentov,... Za take je prevoz z vlakom predrag, glede na avto. In potem ogorčenje, kako lahko ima toliko študentov svoj avto parkiran pred faksom.

Vsekakor bi bilo potrebno znižati cene javnega prevoza na to raven, da bi se ti po sloveniji dejansko splačalo furati z vlakom ( pa ne samo na relaciji MB-Koper z 100 umesnimi postajami in parimi prestopanji:\ )

kekz ::

Do Sicilije je vlak dražji od letala 8-O
Voziš se pa 18 ur proti 2 uram letenja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kekz ()

Poldi112 ::

Za relacijo Ce-Mb ne vem, ampak najdražja karta brez popustov na relaciji LJ-MB mene pride ceneje kot avto. Plus da ima avto še dodatne stroške (servisi, registracija). Tako da čeprav vlak ni poceni je še vedno najugodnejši, če si sam.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

_marko ::

Poldi:
Mb-Lj = cca 120km
poraba 7l/100km
= 8,4l * 240SIT/l= cca 2000SIT
cestnina =1300SIT

Vse skupaj= 3300SIT
Čas vožnje je pa skoraj 1 uro krajši kot pri valku, ki stane 3 jurje. Če se izogneš eni cestnini te stane enako kot vlak.

Pa ne se jezit, ker sem računal v tolarjih. :8)
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Trdi ::

In kakšen smisel ima doseganje takih hitrost, če ne...

Ponavadi ima maksimalna hitrost tudi eno malček veze s povprečno potovalno hitrostjo, a ne da?

aj raje delajo več na varčnosti in ne na preseravanju z nesmiselno hitrostjo.

V tem je finta, kolega. Hitrost čim bližja letalski, varčnost pa precej boljša in cena potovanja nižja. Mislim, da si malce zaspal, kar se tiče transporta z vlakom. Vlaki bi radi tekmovali z letali, ne pa z osebnimi avtomobili.

priporocena hitrost voznje vlakov v sloveniji je 50 km/h...ostalo si lahko samo predstavljate.

podatek sem dobil od prijatelja, ki dela na SZ.

Kot so ti že ostali povedali, to je odvisno od odseka. 50km/h prog ni ravno tako veliko v Sloveniji, je pa res, da je priporočena hitrost v vsakem naselju nekje v tem rangu.

Vendar v vsakem primeru mamo zeleznice za en nic... razen ICS-a pa onih Siemensov (lokalnih potniskih) je ostalo kramo povozil cas... kar se tice potniskega prometa seveda... Đuro Đakovičeve dizelke pa so se vedno dobre za tovorni promet in pogoje kaki so na strekah...

Pejmo po vrsti...Najprej priporočam branje tegale mini člančiča. Smo? Torej že precej kmalu bi se gomulk morali znebiti. Je pa nekaj drugega res... Gomulke vsaj na nekaterih odsekih vozijo ob terminih, ko je 95% potnikov mularije, ki na vsakem potovanju vlak uniči do podna. Poglejte recimo jutranji vlak Jesenice-Ljubljana. To bando bi jaz spravil v živinske vagone, ne pa v vlake, ki koštajo nekaj sto milijonov evrov skupne investicije! ;((
Kot drugo, upam, da ste opazili ceno vlakov? Da ni ravno majhna, a ne da? To so resne investicije in pač do leta 2010 naj bi to bilo poštimano več ali manj, kar se tiče garniture.
V povezavi s točko dve, je tule točka tri - potniški promet tako ali tako dela velik minus za SŽ. Predstavlja par procentov, morda 3% od skupnega prometa. Ostalo je vse tovorni promet. Đuro Đakovičeve dizelke? Ja, še vedno vozijo in niso slabe. Ampak SŽ so v fazi nabavljanja20 lokomotiv Siemens Eurosprinter, na naših tirih lahko opazite tudi tole verzijo lokomotive. Po mojem, da so do zdaj nabavili že večino od teh načrtovanih 20 komadov. Gre za zelo moderno lokomotivo, ki vozi lahko s povprečno hitrostjo 200km na uro, ima pa tudi svetovni rekord med tovrstnimi samostojnimi lokomotivami s 3xx kilometri na uro.

Slovenske železnice se za tovrstne posodobitve vlakov in lokomotiv odločajo zaradi liberalizacije trga. Niso več "monopolist" v Sloveniji. Hkrati pa lahko naše lokomotive in strojevodje vozijo po tujih progah. Zato je seveda tu tudi možnost hitrejšega potovanja v tujino, kar se je nekdo pritoževal, saj ne bo več menjanja lokomotiv in strojevodij na mejah. Teoretično vas slovenska lokomotiva in slovenski strojevodja lahko pripelje v Nemčijo, če potujete s hitrim mednarodnim vlakom.

Kaj je potem problem slovenskega železniškega prometa? Zakaj vse to javkanje nad počasnostjo, tiri bla bla bla? Ja, tire je treba menjat! A veste kolk to stane? Poglejte malo, koliko je Slovenija vložila v avtoceste. Pa primerjajte to s tem, koliko je Slovenija vložila v železniško infrastrukturo. Nula! Konvergira k ničli, razlika je tako ogromna. Naložbe v infrastrukturo bi prav tako morale biti milijardne. Po zagotovilih vlade naj bi tudi bile, do leta 2023 al kako že? Ko bodo enkrat tiri taki kot morajo biti, se bo peljalo z 200+ kilometri na uro, prej pač ne. Kolikor denarja, toliko muzike.

Kar se pa tiče magnetnih vlakov, nobene težave ni, da bi že v tem trenutku vozili z 900+ kilometri na uro. Vendar pa je trenutni problem te tehnologije v tem, da višja hitrost potencira energijo oziroma stroške, je daleč od linearnega povezave med hitrostjo in stroški. Zato je nekako pol od te max hitrosti pričakovana potovalna hitrost, kar je seveda še vedno veliko. Se mi pa zdi, da se preizkuša že neka nova tehnologija, ki je ugodnejša kar se tega tiče. Dolgoročno je pač cilj te industrije dosegati hitrosti potniških letal, vendar ob nizkih stroških in nizkem onesnaževanju okolja.
Trdota d.o.o.

bond007 ::

@_marko:

s tem, da si pri izracunu uzel najcenejšo možno ceno za vlak - se pravi 2. razred. Pa avto ti tudi lahko manj kot 7l pije, če že res hočeš, pa si še vseeno prej na cilju, kot z vlakom. PA čas je baje denar:)

Če se pelješ v 1. razredu z vlakom te cca 20€ povratna karta. VIR

Glede ostalih stroškov za avto - jasno sam avto predstavlja strošek - registracija, servisi,... Ampak, če avto že imaš, je skoraj nesmisel se voziti z vlakom. Če pa avta nimaš in ga ne rabiš za ostale stvari, potem pa kar na vlak. Ampak paziti je treba, da ga ne zamudiš - naslednji pelje šele čez kako uro. Da ne omenjamo stroškov povezanih s tem, kako priti do postaje oz. kako priti iz železniške do tam, kamor si namenjen. Pri avtu teh težav ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bond007 ()

bMozart ::

Nardiš tunel iz katerega izsesaš zrak ven, da dobš vakum, daš notri vlak katerega postaviš na magnete. Pa si v Ameriki v pol urce;) :D

p.s: za slabosti med vožnjo ne odgovarjamo>:D (za razred A pod dodatno opremo vlak vsebuje tudi taxi2 vrečke:)

Se opravičujem za deja vu.
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bMozart ()

zee ::

Portugalska: Lizbona-Porto Eurostar vlak (hitrost ~200 kmh), karta 25 EUR, cca 500 kilometrov.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

darkolord ::

na naših tirih lahko opazite tudi tole verzijo lokomotive

A tale je Živa?

Poldi112 ::

ICS 2. razred stane LJ-MB 3.000 sit. Seveda je vzel 2. razred, še vedno je bolj udoben od velike večine avtomobilov.

Glede na to da vozi 1h40min dvomim da ti prideš v MB 1 uro prej. Moraš pošteno divjati po avtocesti.

Plus da na vlaku lahko počivaš/bereš/delaš, v avto pa voziš.

IC, ki vozi 1h50min, je pa še cenejši (po spominu 2000sit). Regionalnih sploh ne gledam, ker predolgo vozijo.

Če se z avtom izogneš cestnini se ti pa tudi čas potovanja podaljša.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Poldi112 ()

_marko ::

Poldi:
- čas z avtomobilom je vsaj 1 uro krajši, saj moraš priti tudi do železniške in od železniške postaje do cilja
- ko se izogneš avtocesti okrog vranskega izgubiš 5 min
- vlak, ki ga želiš vozi na recimo vsaki 2 uri(ker nočeš ICSa ali pa potniškega, ker je prepočasen)
- ...

Ni računice, nikakor se ne splača vozit z vlakom. Zato pa je stanje v Sloveniji takšno kot je.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Poldi112 ::

Mogoče ni računice zate, ampak meni se splača. Če se mi res mudi ali imam veliko prtljage grem z avtom, sicer z vlakom.

Glede tvojih argumentov, vse je res, ampak:
Na eni cestninski postaji izgubiš 5 min, koliko pa na ostalih?
Avto nabira kilometre, ki jih pri vožnji z vlakom ne.
Na vlaku počivaš, v avtu voziš.

Saj te nimam želje prepričevati, ampak stanje je daleč od katastrofalnega. Stanje je tako kot je ker nam gre dobro, ne ker bi imeli predrag javni transport. Tudi ljubljančani imajo avto samo za po LJ. Pač, plačajo udobje. Ni pa to potreba in nima veze s ceno javnega prevoza. Malo offtopic, ampak tudi če bi bil LPP zastonj bi bilo veliko avtomobilov.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

kekz ::

Kolega je ugotovil, da se iz Kranja v Lj. splača voziti z vlakom na šiht. Službo ima zelo blizu postaje, zjutraj pa je z avtomobilom praktično nemogoče priti v Ljubljano z avtomobilom.

SSH ::

Poz!

"
Kaj je potem problem slovenskega železniškega prometa? Zakaj vse to javkanje nad počasnostjo, tiri bla bla bla? Ja, tire je treba menjat! A veste kolk to stane? Poglejte malo, koliko je Slovenija vložila v avtoceste. Pa primerjajte to s tem, koliko je Slovenija vložila v železniško infrastrukturo. Nula! Konvergira k ničli, razlika je tako ogromna. Naložbe v infrastrukturo bi prav tako morale biti milijardne. Po zagotovilih vlade naj bi tudi bile, do leta 2023 al kako že? Ko bodo enkrat tiri taki kot morajo biti, se bo peljalo z 200+ kilometri na uro, prej pač ne. Kolikor denarja, toliko muzike."

To sem danes že 1x omenil, pa še 1x napišem! v SLO niso toliko težavni tiri, kot so sami kabli. Zaboga, saj sem se vendar mesečno s kombijem vozil po pantografe, ki jih je odtrgalo zaradi prenizkih / premalo napetih kablov.

to je podobno pri avtomobilih. Če je cesta raz(f/r)ukana ali pa če so 'hude razmere' (izkusili pred kratkim ko je snežilo.) je kljub max omejitvi recimo 130km/h. Priporočljiva hitrost glede na razmere občutno nižja.

zato je priporočljiva hitrost povsod razn na ravninah cca. 50km/h. v vsakem nagibu je nevarnost da kabel skoči pod vlečno stran pantografa, zato se max. hitrost zniža. pa ni važno al je đuro al je fiat al je siemens. Kar leti na zračni štrom je omejeno zaradi razmer s kabli. Žalostni pa so prizori ko đuro dizli, grejo mimo siemensov, saj nimajo težav zaradi kablov.

lp, FReAK.
MSI NEO4 SLI PLATINUM, A64 3000+@2500mhz, 2048mb geil 2.5-3-3-5 245mhz,
MSI NX7800GT 256DDR3, 300GB maxtor 16MB cache, LC6420 (420W)

Izi ::

Tudi ljubljančani imajo avto samo za po LJ.

Poldi, a si ti že kdaj vozil z avtom po Ljubljani? :D
Ljubljančani imamo avte samo za izven mesta. Ljubljana je tako prenatrpana z avti, da greš peš hitreje, o parkirnem prostoru pa lahko samo sanjaš. In v Ljubljani ni zastonjskega parkiranja, vsaka ura te stane najmanj euro.
Da o tem, da med 7h in 10h in med 14h in 18h ves promet popolnoma stoji in se ne premakne nikamor, sploh ne govorim
Iz predmestja Ljubljane rabiš v Kranj dobrih 10 minut, medtem ko rabiš iz predmestja Ljubljane v center Ljubljane tudi celo uro, in potem seveda ne moreš nikjer parkirati avto.
Tako, da se Ljubljančani, centra mesta na daleč izogibamo, če pa že pa gremo z kolesom :D

Trdi ::

To sem danes že 1x omenil, pa še 1x napišem! v SLO niso toliko težavni tiri, kot so sami kabli. Zaboga, saj sem se vendar mesečno s kombijem vozil po pantografe, ki jih je odtrgalo zaradi prenizkih / premalo napetih kablov.

No, sem danes še napisal, pa bom še enkrat. Problem so tiri, kabli so mala malca. Kar se pa tvojih velecenjenih kablov tiče, saj imaš proge BREZ kablov, pa je na njih omejitev 50 km/h, na drugih odsekih (prav tako brez kablov) pa je omejitev lahko višja. Tiri so tisti, ki omejujejo hitrost bolj ali manj. Upam, da to ni veliko presenečenje, in da vsi vemo, da v Sloveniji obstajajo tudi neelektrificirane proge?!
Trdota d.o.o.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Trdi ()

Azrael ::

>v SLO niso toliko težavni tiri, kot so sami kabli.

Hvala za razlago, sedaj razumem zakaj so nekdaj iz postaje v Lescah proti Jesenicam vlaki redno speljevali kot na dirkah, danes pa s hitrostjo ostarelega polža.

In še, so Siemens potniški vlaki res tako kvalitetni, kot se govori?

Ko so se pojavili so bil skoraj neslišni, lani jeseni pa sem poslušal na postaji Sl. Javornik, znano žvenketanje in mislil da prihaja Gomulka, pripeljal pa je Siemens. Ali Siemens samo ni dovolj robusten za razmere in razgrajaške potnike na SŽ?
Nekoč je bil Slo-tech.

sm0key ::

Ljubljančani imamo avte samo za izven mesta. Ljubljana je tako prenatrpana z avti, da greš peš hitreje, o parkirnem prostoru pa lahko samo sanjaš. In v Ljubljani ni zastonjskega parkiranja, vsaka ura te stane najmanj euro.

si prepričan? Poznam kar nekaj družin, pri katerih ma vsak 18+ letnik svoj avto. And guess what? En ma fax 10min peš pa se pelje z avtom. Sam. Foter se vozi iz Trnovega v Šiško z avtom na šiht, mtka dela v Lavrici. Obadva se vozita sama. To je konkreten primer, poznam pa jih še nebroj...ljubljančani so ene razvajene riti, če je treba 5min peš hodit jih že pete bolijo... Ampak to je pri tistih kjer je denar pri hiši, verjemi se jih pa večina trudi "da se čimprej osamosvojijo z avtomobili" (beri: začnejo fjakat čez center in polnit ulice z ogabnim plehom). Sam imam avtomobil že dobrih 6 let. Živim v Ljubljani. Na šiht se vozim s kolesom kadar le morem, ob res slabem vremenu grem s trolo. Avtomobil imam samo za vožnjo izven Ljubljane. Moj point: familije si kupujejo avtomobile, zato da lahko vsak vozi svojega, kar pomeni polne ceste karavanov, limuzin in enoprostorcev v katerih večinoma SEDI EN SAM ČLOVEK. Kar štejte, bodite pozorni, to je dostikrat moje kratkočasenje; karikirano povprečje je, da se šele na vsak 15-20 avtomobil peljeta po dva....Ampak glej....štoparjem pa tudi nihče ne ustavlja. toliko v vednost in kulturo.

SSH ::

Poz!

BREZ kablov, pa je na njih omejitev 50 km/h, na drugih odsekih (prav tako brez kablov) pa je omejitev lahko višja


Žal si si izbral napačno osebo. V motorni delavnici kjer sem delal (in še vedno delam, kadar me potrebujejo), se z lokomotivami pelje na testno vožjo. Resda nisem stojevodja, ampak oči pa na srečo imam. omejitev skoz naselje kjer je polno ljudi itd... je čisto drugo kot omejitev na prostem z ovinki zaradi razmer na štreki. Sicer sem po večinoma na mehaničnem oddelku, sem pa tudi na električnem že kar nekaj krat bil. in prosim, verjemi mi na besedo, pantograf, ki leži OB štreki ni posledica slabih tirov 8-O

kar pa jaz govorim o PRIPOROČLJIVIH hitrostih pa je nekaj čisto drugega kot TI MENI govoriš o DOVOLJENIH hitrostih, spet nekdo drug govori o MAKSIMALNIH hitrostih. ti meni govoriš o omejitvi zaradi mosta, naselja.... jaz tebi govorim o PRIPOROČILU zaradi obrabljenih kablov, obrabljenih tirov. Tudi tam kjer slovenski vlak doseže 100km/h je priporočilo še vedno NIŽJE.

Bom pa se potrudil, pa poskusil slikat kable, da vidite o čem govorim. To bom storil takoj, ko dobim nazaj svojo opremo.


Azrael, tvoja ugotovitev je pravilna. Kar pa se tiče siemensov pa je stvar takšna. Povsod po razvitem svetu se vlaki priredijo za štreko. Predvsem mam v mislih blaženje recimo, zračno, torzijsko, na fedre.... V slo pa se kupi kar je najboljše na papirju in je dovolj poceni. Siemensi so dost kvalitetni. Za ropot pa so krivi tiri in predvsem motnje, ki se ustvarjajo zaradi spodrsavanja kablov. Glede na to, da si iz istega področja kot jaz (elektro..) vem, da veš kaj se dogaja pri 'nizkih' napetostih in ogromnih tokovih. Sploh pa si lahko to prekinjanje (ob stebru je kabel višje na sredini nižje) predstavljaš kot kakšno 200V 100A PWM regulacijo >:D >:D (ne vzemite tega preresno) logično pa ne more bit 100 tonski stroj z 2mW+ neslišen :D (cifre ponovno govorim po občutku).

lp, FReAK.
MSI NEO4 SLI PLATINUM, A64 3000+@2500mhz, 2048mb geil 2.5-3-3-5 245mhz,
MSI NX7800GT 256DDR3, 300GB maxtor 16MB cache, LC6420 (420W)
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hawking izkusil breztežnost

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
314568 (2941) OChack
»

Spam

Oddelek: Omrežja in internet
91225 (943) Self-Defence
»

Tehnološke novosti v Philadelphiji

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
82343 (2003) Saladin
»

Aretirali hekerja, ki je ogrozil pristanišče jedrskih podmornic

Oddelek: Novice / Varnost
214019 (3294) Daliborg
»

Britanija želi kriminalizirati ogledovanje nasilne pornografije (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
12711349 (9578) BBB

Več podobnih tem