» »

Avtomobilizem prihodnosti

Avtomobilizem prihodnosti

sidd ::

Kot v filmu I, robot, kateri sistem se mi je edini dopadel od vseh futurističnih zadev v filmih!

Nadomestilo elektronike s plehom pa tole - nažalost je še vedno manj zanesliva kot kos pleha. Dok štromarji ne pošlihtajo tega, bo še vedno zraven čista mehanika. Sej je bilo tudi v medijih prikazano kako "uspešno" trenutno deluje sistem za preprečevanje trkov na cesti med vožnjo. Avtomobil se zabije čelno kot za šalo.

Drugače pa tako ali tako oblikovalci vedno povzročajo sive lase inženirjem. Vedno kje pride kak z nekim nemogočim radijem ali pa neko nepravilno obliko. Enako kot arhitekti v gradbeništvu krivijo lase gradbincem :)

Za dreamlinerja pa nisem vedel da ima tudi rebra kompozitna. Sem spremljal več ali manj samo evropejca pri razvoju. Pa še to samo zadnjih par let. No, zato pa ima boeing toliko preglavic z krili. Tile kompoziti! :D.

Ena takšna tehnologija ki se mi zdi sila zanimiva je in-wheel pogon za avtomobile! Vendar "problem" je potem tule nevzmetena masa avtomobila, ki se zelo poveča. Vendar mislim da je tole več kot očitno prihodnost. Tako bi imel edini premikajoči se del na avtomobilu točno tam, kjer je potreben - kolo. Koliko prostora bi se tako sprostilo in oblikovalske svobode, pa si kar ne morem predstavljati. No, seveda, ko odkrijejo next best thing po namazanem kruhu - ultra super baterije ;((
no idea for signature
signed
I

Pyr0Beast ::


Ena takšna tehnologija ki se mi zdi sila zanimiva je in-wheel pogon za avtomobile! Vendar "problem" je potem tule nevzmetena masa avtomobila, ki se zelo poveča. Vendar mislim da je tole več kot očitno prihodnost. Tako bi imel edini premikajoči se del na avtomobilu točno tam, kjer je potreben - kolo. Koliko prostora bi se tako sprostilo in oblikovalske svobode, pa si kar ne morem predstavljati. No, seveda, ko odkrijejo next best thing po namazanem kruhu - ultra super baterije ;((

Bah.

Neumnost.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

fpbs ::

Vsekakor je prihodnost EV z vgrajenimi motorji v kolesih.

gulfstream ::

Elektro motor v kolesu ni slaba ideja, morda celo v kombinaciji s kakšnim planetnim reduktorjem (po potrebi).

WarpedGone ::

Neki je dobra ideja neki čist druzga pa tehnično izvedljiva ideja.

Motorjev v kolesih ni, ker jih še ni nihče sposobn narest takšne, kot bi res moral bit:
- do 20kg
- vsaj 25 kW
- vsaj do 1500 rpm
- vsaj 500 Nm štartnega navora
- odporni na tresljaje, prah
- ...

Edit: pa na ceno ne smemo pozabt.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

fpbs ::

WarpedOne: Tu imaš motor, ki ustreza tvojim pogojem : http://www.ntn.co.jp/english/products/r...

energetik ::

Pa zakaj bi sploh tlačil EM v kolo? Polosovina je poceni in učinkovita rešitev. Pa magari če ima vsaka svoj EM v motornem prostoru. Da ne omenjam nevzmetene mase.

gulfstream ::

Polosovina


Polgred:)

Pa zakaj bi sploh tlačil EM v kolo?


Predvsem pri kakšnem terencu bi znalo to prav priti..ne pa da so občutljivi deli izpostavljeni cesti. Nič več diferenciala (spredaj in zadaj, pa še ene visco sklopke na sredi (ali česa drugega) in malo morje gredi).

Kar se željenega momenta tiče... če ima 25kW, preko preprostega in lahkega planetnega reduktorja brez problema spraviš ven karkoli hočeš.

edit: Na drugi strani v linku od fpbs je lepa skica kako je rešen prenos, ki je že vgrajen v ta EM pogonski sklop.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> WarpedOne: Tu imaš motor, ki ustreza tvojim pogojem ...
Moj papirnat motor je še boljš kot njihov papirnat motor!

>> Pa zakaj bi sploh tlačil EM v kolo?
Čist teoretično je to ultimativni višek razvoj pogona - gnana so vsa kolesa brez dodatne porabe prostora in z minimalno gibajočimi se deli. Imaš maksimalno možno kontrolo nad navorom (v plus in minus) nad posameznim kolesom in lahk špilaš maksimalno možno kontrolo stabilnosti vozila.

Kolk je v praksi res profita od tega je pa druga zgodba. Obstoječi namenski elektropogoni pohacajo relativno zelo malo prostora, komaj kaj več kot navadna os z diferencialom. Na cesti še kakih 15 let tega ne bo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Ni mi čisto jasno, zakaj naj to ne bi šlo glede in-wheel motorja. Pač zmontiraš magnete direkt na feltno in jo uporabiš kot zunanji rotor.

Tam, kjer je danes disk pa postaviš stator z elektromagneti.

Obstoječi disk pa zmanjšaš in ga skupaj s čeljustmi predvidiš za zasilno bremzanje + ročna in predvidiš skoraj izključno elektromagnetno bremzo med vožnjo in to je to.

Z magneti še skorajda na pnevmatiki bi moral pa že imeti solidno ročico za spodoben navor...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Trajni magneti v kolesu so švoh ideja, zelo hitro bi mel felgo ko ježek, polno kovinskih smeti gor. Pa še njihova masa in toplotna nestabilnost so vprašljive lasnosti.
Sej v principu je stvar odlična. Tehnična izvedljivost danes/tukaj je tisto kar je problem - in da stvar dela brez večjih problemov 10 let brez da se ga dotakneš.

Po Tesli se pljuva ker stane 120.000 USD. En tak približno spodoben in-wheel motor (ko ti ga dejansko uspe kupit) stane danes polovico tega zneska (bazirano na totalni odsotnosti kakršnega koli cenika teh reči). Pa nucaš vsaj dva pa še cel avto okrog.

Stvar se bo zgodila slej ko prej, sam zaenkrat še noben ne zna stvari naredit zares OK.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

WarpedGone je izjavil:

Trajni magneti v kolesu so švoh ideja, zelo hitro bi mel felgo ko ježek, polno kovinskih smeti gor. Pa še njihova masa in toplotna nestabilnost so vprašljive lasnosti.


Pajade. Magnetne poti zaključiš na zunanji strani skozi sam obroč. Izven dtega bo šlo le malo magnetnega polja, sploh pa bo nad njimi guma, torej govorimo o vsaj 8 cm do plašča gume. Ni variante, da bi bili opilki problem.

Toplotna nestabilnost je problem samo pri Nb magnetih, Samarij Cobalt ima kritične temperature daleč nad tem, kar bo feltna kdajkoli videla.
Slednji resda nima takih magnetnih jakosti kot Nb, a tu itak niso zahtevane. Volumna za magnete je na voljo več ko preveč.


Kar se mase tiče, poglej koliko magnetnega materiala je v modelarskih motorjih, ki dosežejo 1kW- praktično nič. Ne vidim kako bi bila ta lahko problem pri feltni, ki itak tehta kar nekaj, sploh če odšteješ ostale mase, ki jih tako prišparaš.


Sej v principu je stvar odlična. Tehnična izvedljivost danes/tukaj je tisto kar je problem - in da stvar dela brez večjih problemov 10 let brez da se ga dotakneš.


Če znajo naredit soliden ICE motor, ki je pln kompromisov, pa kar nekako traja, valjda znajo uštimat par magnetov in elektromagnetov v trajen sistem...


Po Tesli se pljuva ker stane 120.000 USD. En tak približno spodoben in-wheel motor (ko ti ga dejansko uspe kupit) stane danes polovico tega zneska (bazirano na totalni odsotnosti kakršnega koli cenika teh reči). Pa nucaš vsaj dva pa še cel avto okrog.


Ne vidim zakaj, izven modernosti in majhnih serij. In trga, ki je pripravljen plačat take denarje.


Stvar se bo zgodila slej ko prej, sam zaenkrat še noben ne zna stvari naredit zares OK.


Počakaj na kako resno avtomobilsko ime s solidnimi labi, ki bo poleg osnovne ideje opravilo še "pozadinski rad" in se resno pozabavalo s trajnostjo in neželjenimi interakcijami...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Brane, show me one.
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

WarpedGone je izjavil:

Trajni magneti v kolesu so švoh ideja, zelo hitro bi mel felgo ko ježek, polno kovinskih smeti gor. Pa še njihova masa in toplotna nestabilnost so vprašljive lasnosti.
Sej v principu je stvar odlična. Tehnična izvedljivost danes/tukaj je tisto kar je problem - in da stvar dela brez večjih problemov 10 let brez da se ga dotakneš.

Po Tesli se pljuva ker stane 120.000 USD. En tak približno spodoben in-wheel motor (ko ti ga dejansko uspe kupit) stane danes polovico tega zneska (bazirano na totalni odsotnosti kakršnega koli cenika teh reči). Pa nucaš vsaj dva pa še cel avto okrog.

Stvar se bo zgodila slej ko prej, sam zaenkrat še noben ne zna stvari naredit zares OK.

Alu felne,keramični ali karbonski diski pa bo. :)

energetik ::

Mogoče bo to praksa pri kakšnih specialnih terencih, kjer bo želja po krmiljenju vsakega kolesa posebej, ampak za množično vsakdanjo vožnjo po recimo mestu pa ne rabiš nobenih fensi in-wheel motorjev, ampak nek poceni EM, montiran pod havbo ter navaden diferencial+polgredi(kot pravi gulfstream:)). Itak so glavni problem pri e-avtu baterije in njihov kWh/kg.

Brane2 ::

Ko bo stvar prešla v serijo, bo IMHO in-wheel tudi najcenejša zadeva.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Brane, show me one that I can buy.

PML Flightlink se je hvalil da so nardili superduper inwheel motor. Kazali so prototipni Mini s temi motorji (ki je na sliki imel pod kolesi zataknjene lesene klocne ...). Volvo se je neki ustil da bo njihov bodoči elektro avto imel take motorje - od takrat ni več besede ne o pogonu, še manj o avtomobilu, PML je pa zaprl štacuno.
Mitsubishijev MiEV v obliki prototipa je mel take motorje, ko je stvar šla naprej so šli na klasiko - motor pod haubo, diferencial in polosi. Michelin je kazal ful dobro animacijo kako bi tak sistem deloval, mel so tut neke statične prototipe. Interesa v industriji po tej stvari je veliko, poskušajo a ratalo ni še nikomur. Znajo nardit zadevo, ki sfura par krogov po testnem poligonu in dobro zgleda na razstavi. Kej več pač še ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

WarpedOne - klik. Tle maš "one that you can buy". Eno kolo pa košta 150 EUR od kitajca.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

>> Največja moč 4 kW
Se pravi, konstantna moč cca 500 W.
Ko bo ta podatek vsaj krat 10, ostale cifre pa največ krat dva, se pa začnemo pogovarjat in gledat pričakovano življensko dobo in odpornost na zunanje vplive.

Na pecikl lahko montiraš praktično karkoli. V avto pač ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

od kod ti domneva, da so ozko grlo motorji ?

In ne mi razlagat, da v feltno ne moreš spravit več ko 500W za drobiž...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Sm te že fehtal, da mi pokažeš, kje si ga lahko kupim.
Nucam 50kW inwheel motor, do 20kg, do 2000 rpm, 2000 Nm štartnega navora in ki ne potrebuje tekočinskega hlajenja. Za človeško ceno i.e ranga nekaj tisoč EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Pojma nimam.

Ne ukvarjam se s tem. Samo pravim, da in-wheel motor za normalen avto z močjo ekvivalentno recimo bencinarju 75-100 km ne bi smel biti problem.

Za normalen denar, brez nekih eksotičnih materialov in prijemov- v veliki seriji, seveda.
On the journey of life, I chose the psycho path.

TESKAn ::

4 kW na motor, dva imata skupaj 8 kW. Konstantna moč je pa odvisna samo od hlajenja.

Odpornost na zunanje vplive? V motor grejo trije kabli za štrom not, pet žic za senzorje ven, pa še dva "šlaufa" za vodno hlajenje. Vse to je v pestu, okrog pesta je notranji ležaj, za ležajem je pa vse zaprto. Z drugimi besedami, v notranjost motorja ne pride nič. Tako da so edini problem vibracije.

50 kW inwheel, ki ne bo potreboval tekočinskega hlajenja? Bencinarja najbrž ne bi našel s takimi karakteristikami, sploh ne na tako majhnem prostoru. Rahlo nerazumna zahteva?
In zakaj pričakuješ, da bo, ko bodo enkrat naredili tak motor (če ga že niso - firme pač ne obešajo na veliki zvon, kaj delajo inženirji v njihovih razvojnih oddelkih) in bo šel v serijsko proizvodnjo, ta imel ceno 60.000 EUR oz. 60.000 EUR za dva/štiri motorje? Če ti kitajci naredijo 4 kW motor za 150EUR, potem tudi 50 kW ne bo šel čez tisočaka/dva.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Se strinjam, v konceptu je trivialno.

Le obstaja ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

Cene so odvisne predvsem od povpraševanja. Ko bo zadeva pršla na masovnem tekočem traku bodo cene primerno šle navzdol.

Zgodovina sprememb…

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Glede "in wheel" motorjev in pa hibridov je, zgodovinsko gledano, pionir sam Ferdinand Porsche. Le-ta je leta 1899 za firmo Lohner zasnoval prvo vozilo, ki je po konceptu serijski hibrid. Imel je bencinski motor, ki je poganjal generator. Nadalje banko akumulatorjev in pa kolesa z elektromotorjem v pestu:

Lohner Porsche @ Wikipedia


Porsche je kasneje pri Austro-Daimlerju za K.u.K vojsko razvil zelo resno vlečno vozilo oz. traktor "Artilleriegeneratorwagen M.16". Zadeva je imela bencinski motor, ki je poganjal generator, le-ta pa elektromotor samega traktorja in pa osi (gredi) vlečnih vozil. S tem vozilom so po cestah, "off-road" terenih in železnici (na kolesih so se ustrezno mejale "gume" oz. bandaže) vozili najtežje škodine havbice in možnarje. Zadeva je bila v uporabi tudi na soški fronti.

http://en.valka.cz/viewtopic.php/t/50947


Skratka, konceptualno gledano, so zadeve stare več, kot 100 let.

Tako, malo, za intermezzo....

LP

Jože

fpbs ::

WarpedOne o ceni se boš lahko pogovarjal, če boš naročil vsaj par tisoč komadov, pa še to ne od nekoga, ki razvija motor za lasten namen.

Valvoline ::

Tole je blo zanimljivo ene par let nazaj,ne vem do kam so prišli britanci,verjetno kriza naredila svoje. Kot koncept je avto odličen.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> WarpedOne o ceni se boš lahko pogovarjal, če boš naročil vsaj par tisoč komadov, pa še to ne od nekoga, ki razvija motor za lasten namen.
Naslov, kamor se lahk obrnem?
Klasičen motor dobim za prgišče papirja v lokalni trafiki. Če bi ble inwheel zadeve res tako "preproste", le zakaj jih ni v vseh štacunah polno? Sploh ker na njih delajo že vsaj 100 let, kot je lepo pokazu barbarpapa1.

@valvoline:
To je tisti PML katerga omenjam.
Dlje od koncepta niso prišli. Hudič je bil zopet v dolgočasnih mondenih detajlih. Vzdržljivost, zanesljivost, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Valvoline ::

Mam občutek da se v razvoj EV tehnologije občutno premalo investira. Verjetno naftni lobiji še dodatno prispevajo k temu. Prej se bodo lotil nafte najt na marsu k pa spodobnega EV-ja naredl.

:))

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Valvoline je izjavil:

Mam občutek da se v razvoj EV tehnologije občutno premalo investira. Verjetno naftni lobiji še dodatno prispevajo k temu. Prej se bodo lotil nafte najt na marsu k pa spodobnega EV-ja naredl.

:))

Mam občutek da se glede EV tehnologije čisto preveč bluzi.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

fpbs ::

Res je, da prvi začetki razvoja EV segajo 100 let nazaj. Ves ta razvoj je bil vsa ta leta močno oviran. Še leta 2002, je Bush podpisal odlok o uničenju nekaj čez 2000 EV, katere so uničili v Nevadi. Samo spletom okoliščin sedanje krize in politične naklonjenosti, se lahko zahvalimo razvoju, ki je dosegel tako stopnjo, da se ga ne da več vstaviti. V EV tehnologijo se trenutno vlaga največ. Kitajci, ki imajo ogromne količine nahajališč litija, neodima in drugih kovin, vidijo v EV zgodovinsko priložnost, da postanejo vodilni proizvajalec EV.
Če pogledaš samo zadnje(nekaj dnevne)novice na internetu, boš zasledil kup novosti, ki se dogajajo v vezi s tem. Skoraj ne mine mesec, da nebi bilo kakšne novice o naprimer izgradnji nove linije za izdelavo akomulatorjev.

Pyr0Beast ::

Ma pa ne spet od začetka. Jaoooooo
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Snohman ::

Meni so tudi zelo všeč in-wheel motorji, predvsem zaradi usmerjanja navora real time na vsakem kolesu posebej, fantastično za vozne lastnostiin delovanje ESPja.

Ampak; težava je kot ste že ugotovili, v nevzmeteni masi, pojavi se več težav:

-potreben je precej večji amortizer, da duši nihanje tako težkega sistema kolesa
-velika vztrajnost kolesa - slabo za zavijanje, torej ''handling''

Pyr0Beast ::

Meni so tudi zelo všeč in-wheel motorji, predvsem zaradi usmerjanja navora real time na vsakem kolesu posebej, fantastično za vozne lastnostiin delovanje ESPja.

Ker zdej tega ne moreš početi z 4mi osnimi motorji ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Snohman ::

Ja seveda lahko, ampak a si že videl kje takšen elektro avto? Večini tako ali tako zadostuje pogon spredaj.
Ko pa bo tale in-wheel dovolj razvit, da bo dejansko uporaben(če sploh kdaj), pa se bojo večkrat pojavili 4WD sistemi, saj bodo preprostejši za izdelavo kot pa 4WD sistemi z polgredmi in ostalo šaro.

A. Smith ::

Snohman je izjavil:

Meni so tudi zelo všeč in-wheel motorji, predvsem zaradi usmerjanja navora real time na vsakem kolesu posebej, fantastično za vozne lastnostiin delovanje ESPja.

Ampak; težava je kot ste že ugotovili, v nevzmeteni masi, pojavi se več težav:

-potreben je precej večji amortizer, da duši nihanje tako težkega sistema kolesa
-velika vztrajnost kolesa - slabo za zavijanje, torej ''handling''



Imaš popolnoma prav.

Na tem forumu je to sicer prvi omenil TribesMan. Če imaš v kolesu motor, in ta motor naredi kolo bistveno težje, ti tudi amortizer ne reši celega problema. Ker bo kolo grbina zabila navzgor in bo v njem nakopičene toliko gibalne količine, da se bo dvignil cel avto. Ko je sunek sile tolikšen, da lahko premaga težo avta, se bo avto pač dvignil. Zajeten amortizer bo to samo zakasnil. Če bi bil pa res že tako dolg, da ne bi dvignilo karoserije, bi bilo pa kolo vseeno skrajno dolgo v zraku. Kaj to pomeni za lego na cesti, ni treba posebej razlagat.

Temu bi se morda dalo izogniti, če bi naredili motor peresno lahek. Recimo ogrodje iz titana, pa polprevodnik pri sobnih temperaturah (menda se tudi v tem počasi napreduje), da se izognemo težkemu bakru. In pa zelo kvalitetni in odporni magneti. In vse to po zmerni ceni? Tega še desetletja ne bo.

Pyr0Beast je izjavil:

Meni so tudi zelo všeč in-wheel motorji, predvsem zaradi usmerjanja navora real time na vsakem kolesu posebej, fantastično za vozne lastnostiin delovanje ESPja.

Ker zdej tega ne moreš početi z 4mi osnimi motorji ?


Tako je, s 4mi osnimi motorji lahko to izvedeš popolnoma učinkovito. Audi E-tron je primer, recimo.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

WarpedGone ::

>> Ker zdej tega ne moreš početi z 4mi osnimi motorji ?

Seveda lahko, sam nucaš še tiste polosi, pa ne izpade tko fency ...

>> Ja seveda lahko, ampak a si že videl kje takšen elektro avto?

Ja. AMP Motorworks se grejo neke polserijske predelave v EV. Oni v avto zmontirajo dva elektromotorja, ki vsak poganja svoje kolo. Vmes so seveda polosi.

Glede nevzemetene teže:

Pomembno je razmerje vzmetena : nevzmetena teža. S tršimi amortizerji se da nekaj narest ampak od česa pa se odrivajo amortizerji/vzmeti, ko tiščij kolo ob cesto? Od vzmetene teže. Če ta ostane ista, nevzmetena masa pa se podvoji, imaš pol nižji "pospešek" kolesa proti podlagi.
Pogreb v ovinkih.

Za občutek kake številke so v igri:
Našel sem prospekt za Renault Laguna Coupe, kjer piše da je nevzmetene mase na eni obesi ob 225/45R18 gumah, Alu felgah in 330 diskih: 55,8 kg spredaj in 52,2 kg zadaj. 20 kg zraven in maš za 40% slabši oprijem. Najs.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TESKAn ::

Kaj pa če daš ta motor v malo ožje gume, recimo v kak manjši avto, kjer ima elektropogon itak največ smisla (kot prevozno sredstvo za v službo/po nakupih, kamor ti pač ni treba it v ogromnem SUVju), da imaš kolo + motor = enaka teža kot večje kolo? Če lahko naredijo vzmetenje, ki prenese Laguninih 55 kg, bodo pa naredili še vzmetenje, ki bo preneslo teh ~50 kg kolesa in motorja skupaj.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Lahko, ko ga enkrat lahko kupiš in plačaš.
Ampak pol se vprašaš kolk in kaj točno si pravzaprav res profitiral (poleg coolness-a)?

Na prostoru skorajda nič. V takšnih malih zadevah 4kolesni pogon ni ravno glavni fičr, tut huda stabilnost in športnost ni prioriteta. Dva motorja bota imela večjo šanso okvare kot samo eden. Rezultat pod črto: en motor v liniji osi.

Takšne inwheel zadeve majo največ smisla ravno v resnih SUVih in terencih, kjer dejansko nucaš pogon pod vsemi kolesi in profitiraš od dobre porazdelitve navora.

Twingo tega ne nuca in tega profita ne čutiš. Špara se pa praktično čisto vsak EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Zakaj ne bi nucal nečesa, kar bi spravilo mehaniko v kolesa in bi ob bateriji, kot jo ima Tesla (vgrajena v dno avta) naenkrat imel še en prtljažnik? In ko govorimo o velikoserijski proizvodnji, kaj je ceneje, in - wheel motor ali enak motor, namontiran v avtu, ki ima poleg tega še prenos na kolo? Pa še izgube so manjše, za povrh.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Še en prtljažnik imaš KLJUB "klasičnemu" pogonu - motor na mestu diferenciala in dve polosi. Glej Tesla Model S.

En 200kW motor je cenejši in zanesljivejši kot štirje 50kW motorji. Sploh če jih morš tekočinsko hladit.

Kje vidiš manjše izgube? Tut inwheel zadeve nucajo (interni) reduktor.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedOne s temi kilovati si vsaj za polovico preteral, sploh za prve EV ki se bodo pojavili. Za začetek vsi proizvajalci najavljajo manjše avtomobile.

WarpedGone ::

Jah, če baje sploh ni problem narest tazga motorja, v čem je pol problem s 50 kW? Al pa vsaj 25 kW?
Elektrozadeve bodo tipično težje kot bencinske, kar pomeni da za povprečne performanse nucaš vsaj enako moč. 100 kW pod havbo ni nič posebnega, ko avto tehta tono in pol ali več.

Sm že napisal, pa se ne prime:
V malih mestnih gajbicah ne potrebuješ 4-kolesnega pogona z ibersuperduper EPS sistemom in ultrafinim doziranjem navora na vsakem kolesu. Tega ne boš mogu prodat.
25 kW mlinček pod zadnjo klopjo je vrh glave dost in to že obstaja.

Resen profit inwheel zadev maš pri kakih dvo-tonskih terencih in še težjih transportnih off-road AWD zadevah, kjer pa nucaš štartne navore ranga 5 kN na kolo (sedanji reduktorji) in pa še kej čez 50 kW moči na kolo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

Snohman je izjavil:

Meni so tudi zelo všeč in-wheel motorji, predvsem zaradi usmerjanja navora real time na vsakem kolesu posebej, fantastično za vozne lastnostiin delovanje ESPja.

Ampak; težava je kot ste že ugotovili, v nevzmeteni masi, pojavi se več težav:

-potreben je precej večji amortizer, da duši nihanje tako težkega sistema kolesa
-velika vztrajnost kolesa - slabo za zavijanje, torej ''handling''

Kaj pa če se vozilo naredi da ma pogon(in wheel) na zadnjih kolesih? Kot opcija dodatnih slabših(lažjih na sprednjih?
A se neb s tem težava z kinetičnim momentom in stabilnosti takoj odpravila?

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Ne rešiš ničesar, pravzaprav še poslabšaš.

Stabilen avto ma primerljivo dober oprijem spredaj in zadaj. Če maš zadaj slabši oprijem kot spredaj ti odnese rit in zavrti. Še hujše, kot če ti manjka oprijema spredaj in noče tko ornk zavijat kot ti sučeš volan.
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

WarpedGone je izjavil:

Ne rešiš ničesar, pravzaprav še poslabšaš.

Stabilen avto ma primerljivo dober oprijem spredaj in zadaj. Če maš zadaj slabši oprijem kot spredaj ti odnese rit in zavrti. Še hujše, kot če ti manjka oprijema spredaj in noče tko ornk zavijat kot ti sučeš volan.

Spredaj boš pa mel akumulatorsko težo,kot pr unem miniju.

Zgodovina sprememb…

Bellatrix ::

Kakorkoli razvoj avtomobilov bo svoj maksimum dosegel najkasneje v 30 letih. Namesto da raziskujete kako vgradit elektromotor v kolo, raje razmislite kako bi pripravili avtomobil do tega da bi začel leteti:D.
Po cesti namreč smo omejeni na določene hitrosti, in na prostor. Če bi potovali po zraku bi se razširile širše možnosti...
People are quick to judge and slow to correct themselves.

WarpedGone ::

@valvoline:
Nevzmetena teža. Avto, ki ima zanič oprijem spredaj in zadaj je bolj "stabilen" kot avto, ki ima spredaj super oprijem, zadaj pa zanič. Prvo se pelje predvidljivo zanič, drugi je pa v ovinkih vrtavka.

Baterija v nosu le še ojača karakter vrtavke.
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

WarpedGone je izjavil:

@valvoline:
Nevzmetena teža. Avto, ki ima zanič oprijem spredaj in zadaj je bolj "stabilen" kot avto, ki ima spredaj super oprijem, zadaj pa zanič. Prvo se pelje predvidljivo zanič, drugi je pa v ovinkih vrtavka.

Baterija v nosu le še ojača karakter vrtavke.

Vsekakor pa bo precej bolj stabilen kot pa varijanta z pogonom spredaj. Obnašal se bo v najslabšem primeru kot uni mal stareši porsheji k lepo zdrsavajo z ritko v ovinkih :)

Zgodovina sprememb…



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
42357128 (6333) pegasus
»

Resnica o škodljivosti dizlov (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
40626116 (13953) m0LN4r
»

Musk naposled ponudil pokuk v svoj prvi tunel (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9610731 (5374) Okapi
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25540506 (29201) PredatorX

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
62976868 (65968) Ziga Dolhar

Več podobnih tem