» »

Domače branje: Peter Hugo: Permanent Error (2011)

Domače branje: Peter Hugo: Permanent Error (2011)

Slo-Tech - Pokrajina bi lahko navdihnila režiserje postapokaliptičnih filmov. Skozi pritlehen dim so se prebijale sence osamljenih domačih živali, ki so zatavale na smetišče Agbogbloshie - obsežen predel na obrobju Akre, glavnega mesta Gane. Med odvrženimi računalniškimi zasloni, zakopanimi tipkovnicami in razmetanimi trdimi diski so tekali otroci in pomagali staršem, ki so preiskovali elektronske odpadke in v košare nabirali vse, kar bo hotela odkupiti lokalna podružnica velike korporacije za predelavo odpadkov. Ostale kose pa so odvrgli, zakopali ali skurili na neštetih majhnih nedigitalnih kresovih.

Poti izrabljenih simbolov informacijske družbe so zelo slabo raziskane. Zahodni potrošniki vedo le, da so stari računalnik s podstrešja ali kleti dali nekam „stran“. Verjetno so ga na poseben dan pustili na dvorišču, od koder so ga odpeljali zbiralci nevarnih odpadkov. Ta računalnik je zamenjal nekaj zbirnih mest, se znašel na tovorni ladji in pristal nekje na obalah Afrike ali Kitajske. Če je bil še vedno uporaben, ga je na poti iz pristanišča prestregel trgovec in ga odpeljal na svojo stojnico, kjer ga je kupil kak študent. Če je bil prestar celo za „tretji svet“, se je njegova pot končala na velikih odlagališčih, kakršen je Agbogbloshie.

Žalostno posmrtno življenje nekdanjih najnovejših elektronskih igračk je pritegnilo južnoafriškega fotografa Petra Hugota, ki je dobro poznal tovrstna odlagališča in je več mesecev preživel tudi na Agbogbloshieju. Tam so nastali posnetki, iz katerih je pozneje sestavil odmevno, večkrat nagrajeno fotografsko razstavo o ločevalcih nevarnih odpadkov – Permanent Error. Beležil je podobe, kakršnih ni mogoče videti na spletnih straneh velikih izdelovalcev zabavne elektronike in pred katerimi se ne bodo fotografirali glasniki informacijske družbe: revščino in onesnaženje, ki bo več generacij zastrupljalo tamkajšnje prebivalce. A tudi prikazal, zakaj je lahko novi računalnik v lokalnem supermarketu tako poceni in kako neutemeljeno je bilo prepričanje, da bodo nove tehnologije postale velike družbene izenačevalke.

Ko svetleča elektronska tablica postane nevarna smet, njeno potovanje zelo nazorno pokaže, v katerih smereh se pretaka globalni kapital, kako potujejo informacije in kam se stekajo odpadki visokorazvitih informacijskih družb. Geografija smeti ne dovoljuje dvomov, kje so središča in kje obrobja, kdo kolonizira in kdo je še vedno koloniziran.

46 komentarjev

Gregor P ::

Po svetu je ogromno krajev, kjer "sodobna družba" odvrže ogromno raznovrstnih nevarnih odpadkov, vendar to verjetno več nobenega ne gane in se morda po novem "lepše" sliši, če gre nekje predvsem za računalniško opremo; tako se lahko tudi "informacijska družba" malo zamisli:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

HAM ::

Na zalost iskorisamo 3 svet zato da mi zivimo kot zivimo. Najprej nam delajo kot
suznji za male pare da imamo kao razviti vse na pladnju in ne predrago nato jih se zasujemo
s smetmi! Sramota za ves zahodni svet.

nodrim ::

Sramota že, noben od nas pa ne bo nehal uporabljat vsega, kar nam pridelajo ...

Invictus ::

Lahko si ti prvi ...

Sam vem da ne bom ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

sirotka ::

HAM je izjavil:

Na zalost iskorisamo 3 svet zato da mi zivimo kot zivimo. Najprej nam delajo kot
suznji za male pare da imamo kao razviti vse na pladnju in ne predrago nato jih se zasujemo
s smetmi! Sramota za ves zahodni svet.

Pa začni delat za 100€/mesec in zbiraj doma staro robo. Če je neb hotel/pustil uvažat, je pač neb dobil.

gruntfürmich ::

kaj bi morali spremeniti oz. kako bi to moralo izgledati v bodoče?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Relanium ::

Vbistvu je tu potrošnik še najmanj kriv.
Itak ima oprane možgane do kraja, ker pač mora NUJNO imet tablico, čeprav ima računalnik za internet, mora nujno imet nov telefon čeprav ima nokio 3310, mora obvezno met nov 3D LED HDTV bla bla...

Problem je bolj v kapitalizmu in marketingu, ljudje smo pa bolj ovce.

Manu ::

gruntfürmich je izjavil:

kaj bi morali spremeniti oz. kako bi to moralo izgledati v bodoče?

Izdelke bi morali delati iz materialov, ki se jih da reciklirati (na primer tipkovnice).
Verjetno se dajo elektronske komponente ponovno uporabiti. Tukaj nimam popolnega znanja.

Odpadke iz zahodnega sveta bi moral hraniti (predelati) zahod sam. Ni problem v tem, da uporabljamo elektroniko. Problem je v tem, kako sprejmemo vse posledice sodobnega življenja. Smeti bi najraje podtaknili nekam daleč stran od našega kraja, ampak potem jih mora nekdo, ki ni čisto nič kriv, sprejeti - in še to proti svoji volji.

Ne delaj drugemu to, kar nočeš, da bi drugi delali tebi. Če se tega držiš, potem ti nima kdo kaj očitat.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

thramos ::

Kako pa ti skrbiš za svoje odpadke?

Manu ::

Tu govorimo o tem kako mi kot družba ravnamo z odpadki. Posamezniki potem le sledijo tem smernicam.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

jype ::

thramos> Kako pa ti skrbiš za svoje odpadke?

Tako da se izogibam nakupu izdelkov, ki jih je treba prepeljat na drugo stran planeta, ki imajo omejen rok trajanja ali ki se prodajajo v embalaži.

V teoriji. V praksi včasih sploh nimaš več izbire.

sirotka ::

jype je izjavil:

thramos> Kako pa ti skrbiš za svoje odpadke?

Tako da se izogibam nakupu izdelkov, ki jih je treba prepeljat na drugo stran planeta, ki imajo omejen rok trajanja ali ki se prodajajo v embalaži.

V teoriji. V praksi včasih sploh nimaš več izbire.


Jaz gledam na to bolj pri zelenjavi, kar nimamo svojega, da se kupuje domača roba in načeloma pri vseh stvareh gledam, da so iz Slovenije. Pri it opremi pa načeloma nimaš izbire, slej ko prej bo pristala nekje v smeteh.

Da bi to spremenil, pa ne vem, v bližnji prihodnosti ne vidim neke drugačne izbire, robe na tone, mi jo nočemo, ostali nekaj zaslužijo, ostalo pač zakopljejo/zažgejo. Ampak saj pravim, če bi rekli stop, se to pač nebi dogajalo in bi morali sami nekaj pogruntat.

TRIROG ::

Ironija: Greš na deponijo, zagledaš uporabne stvari, za katere točno veš kako bi jih uporabil (npr ohišje računalnika), jih hočeš odnest in ti to preprečijo - ker je prepovedano.

TallCezar ::

QL članek

Bistri007 ::

Manu je izjavil:

Tu govorimo o tem kako mi kot družba ravnamo z odpadki. Posamezniki potem le sledijo tem smernicam.
Ej, to ti je tipičen levičar. Dajmo napisati regulacije še pa še, da potonemo v predpisih...

Iz članka:
Geografija smeti ne dovoljuje dvomov, kje so središča in kje obrobja, kdo kolonizira in kdo je še vedno koloniziran.
Kolonializem je bil veliko breme za države kolonizatorske, saj so za vzdrževanje kolonij morale vlagati veliko sredstev. Tega zgornjega odstavka ne razumem - kdo so sedaj tiste države kolonizatorke, ki bi v te "kolonije" vlagale veliko denarja?
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

NeDiCaprio ::

@bistri007
Regulacijo zagovarjam takrat, ko pride do očitne in hude napake trga ...
bolje ispast' glup nego s' aviona ...

enadvatri ::

To niso edini nevarni odpadki v naših gospodinjstvih in podjetjih, predstavljajo pa velik delež.

To ni odgovornost korporacij in proizvajalcev, pač pa nas samih potrošnikov in lokalnih skupnosti, ki smo dolžni poskrbeti za odpadke, ki jih "proizvedemo" (mimogrede, odpadek je proizveden z nakupm in ne proizvodnjo, ker po tej logiki že sedaj financiramo ravnanje z odpadki).

Rešitev je preprosta, povišanje komunalščin in nadgradnja lokalnih centrov za ravnanje z odpadki, da bodo sposobni predelave ter trajnega odlaganja (mimogrede, veliko bolj nevarne odpadke iz gospodinjstev odlagamo že sedaj tudi doma).

gruntfürmich ::

Manu je izjavil:

Izdelke bi morali delati iz materialov, ki se jih da reciklirati (na primer tipkovnice).
Verjetno se dajo elektronske komponente ponovno uporabiti. Tukaj nimam popolnega znanja.

Odpadke iz zahodnega sveta bi moral hraniti (predelati) zahod sam. Ni problem v tem, da uporabljamo elektroniko. Problem je v tem, kako sprejmemo vse posledice sodobnega življenja. Smeti bi najraje podtaknili nekam daleč stran od našega kraja, ampak potem jih mora nekdo, ki ni čisto nič kriv, sprejeti - in še to proti svoji volji.

Ne delaj drugemu to, kar nočeš, da bi drugi delali tebi. Če se tega držiš, potem ti nima kdo kaj očitat.

načeloma se da vse reciklirati, samo high tech rabiš. pri elektroniki morda tudi veliko ročnega dela; ali pa ne.

ampak finta je da smo se že nekako privadili da se večina zadev proizvede v 3. državah.
zakaj je potem tako zelo nemoralno če potem tudi sami za te odpadke poskrbijo? sj tudi če od tega ne bi imeli koristi se s tem ne bi bavili... po eni strani.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

nUUb ::

TRIROG je izjavil:

Ironija: Greš na deponijo, zagledaš uporabne stvari, za katere točno veš kako bi jih uporabil (npr ohišje računalnika), jih hočeš odnest in ti to preprečijo - ker je prepovedano.

Exactly.
i7 2600k@4.8GHz - nV 760 - 850 EVO 250GB - 4TB FreeNAS
ASUS 1920x1080@144Hz

alphasaphir ::

fotograf ali njegov pomočnik je v prvem tednu na em odpadu dobil respiratorne težave in je bil sprejet v bolnico...

poweroff ::

Bistri007 je izjavil:

Kolonializem je bil veliko breme za države kolonizatorske, saj so za vzdrževanje kolonij morale vlagati veliko sredstev.

Ja seveda. Zatiranje stane. Poglej koliko ZDA vlagajo v Irak. Ampak večina vlaganj gre v zatiranje.
sudo poweroff

Fritz ::

gruntfürmich je izjavil:


ampak finta je da smo se že nekako privadili da se večina zadev proizvede v 3. državah.
zakaj je potem tako zelo nemoralno če potem tudi sami za te odpadke poskrbijo? sj tudi če od tega ne bi imeli koristi se s tem ne bi bavili... po eni strani.

Seveda, delo in smeti 3. državam, profiti (za elite) in izdelki pa nam. Nič nemoralnega...niti približno, saj trickle down efekt poskrbi, da si lahko kupijo poceni LCD TV in se seznanijo s tem, kje lahko kakšnemu zahodnjaku prodajo ledvico.

Saj, če jim mi že nekaj stoletij ne bi grenili življenja, bi se nemara res ukvarjali s čim bolj zdravim in z modrostmi, ki so bile v raznih civilizacijah današnjega 3. sveta znane, še preden je v Evropi sploh obstajalo nekaj civilizaciji podobnega.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

gruntfürmich ::

in kako bi naj stvar izgledala, ali veš samo kako naj ne bi izgledala?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Fritz ::

Zelo enostavno, razstaviti in reciklirati bi morali te naprave po standardih, ki veljajo pri nas, kar seveda stane, ne pa da takšne smeti izvozimo in se delamo, da nič ne vemo. Je to dovolj ali pričakuješ, da ti prilepim še projektno dokumentacijo za Center za ravnanje z nevarnimi odpadki?

Eden največjih biznisov neapeljske camorre (lokalna neapeljska mafija v italijanski regiji Campania) je odstranjevanje nevarnih odpadkov iz bogatega industrijskega severa Italije. Za nevarne odpadke poskrbijo za precej nižjo ceno kot bi stala strokovna in varna razgradnja ter nevtralizacija teh odpadkov, saj jih enostavno razmečejo po celi regiji, zakopavajo pod plast zemlje na kateri se goji zelenjava ali pase živina, odmetavajo v potoke ipd. Seveda je ta posel tudi 'severnjakom' v korist, saj za 'reševanje' problema nevarnih odpadkov plačajo bistveno manj. V Campanii pa zaradi tega nastradajo vsi, tudi tisti, ki s tem biznisom nimajo nobene zveze.

In seveda, da je potrebna 'levičarska' regulacija, ki gre neotom in plehkotom v nos (pa ni levičarska temveč gre za common sense). Če skupen zrak, vodne vire in zemljo daš v neomejeno razpolago posameznikom, bodo ti to tudi neomejeno zasvinjali, če jim bo to prinašalo dobiček kajti takšna je paradigma našega ekonomskega sistema.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Bistri007 ::

Jaz sem za to, da imajo podjetja in potrošniki na izbiro:
- ali želijo svoje odpadke voziti na super ultra deluxe smetišče z veliko stopnjo reciklaže,
- ali želijo svoje odpadke odložiti na ekonomičen način in reciklirati samo stvari, s katerih reciklažo se zasluži.

Če imamo povsod takšno izbiro ponudnikov in paketov, naj smetarska podjetja ponudijo:
- osnovni paket smetarjenja
- ultra deluxe smetarjenje z über reciklažo

In naj se potem vsak sam odloči, kaj bo imel :D
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

gruntfürmich ::

Fritz je izjavil:

Zelo enostavno, razstaviti in reciklirati bi morali te naprave po standardih, ki veljajo pri nas, kar seveda stane, ne pa da takšne smeti izvozimo in se delamo, da nič ne vemo.

to je zelo enostransko razmišljanje. če se gremo tko, bi še lahko rekli da morajo biti tudi te stvari narejene po naših standardih; kar bi potegnilo za samo da se več ne bi zadeve proizvajale v 3.sv. pač pa zopet pri nas. na koncu koncev to ni niti slabo; sam to zagovarjam, vendar uprašanje če je sploh še kdo pripravljen na tako stvar... zato se mi ustrajanje pri naši reciklaži zdi čisto mimo razmišljanje; kot da je proizvodnja toliko čistejša, ki pa jo že toleriramo.
reciklaža pri nas pa je kot sem že omenil, zelo enostranska stvar...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Fritz ::

gruntfürmich je izjavil:

Fritz je izjavil:

Zelo enostavno, razstaviti in reciklirati bi morali te naprave po standardih, ki veljajo pri nas, kar seveda stane, ne pa da takšne smeti izvozimo in se delamo, da nič ne vemo.

to je zelo enostransko razmišljanje. če se gremo tko, bi še lahko rekli da morajo biti tudi te stvari narejene po naših standardih; kar bi potegnilo za samo da se več ne bi zadeve proizvajale v 3.sv. pač pa zopet pri nas. na koncu koncev to ni niti slabo; sam to zagovarjam, vendar uprašanje če je sploh še kdo pripravljen na tako stvar... zato se mi ustrajanje pri naši reciklaži zdi čisto mimo razmišljanje; kot da je proizvodnja toliko čistejša, ki pa jo že toleriramo.
reciklaža pri nas pa je kot sem že omenil, zelo enostranska stvar...

No, saj se v bistvu razumeva in celo strinjava. V paradigmi globaliziranega sveta z ekonomskim sistemom kot ga imamo (če poenostavim), je pač kot normalno sprejeto, da se vse seli tja kjer so stroški nižji in dobički (lastnikov) višji, ne glede na dejansko ceno, ki se za to plača (slabo plačani delavci brez pravic, onesnaženje ipd.).

Tudi tisti severni Italijani morda kdaj pojedo kakšne svoje težke kovine in teratogene snovi, v kakšnem prehrambenem izdelku iz zastrupljenih predelov južne Italije pa se tega niti ne zavedajo. In bogsigavedi kaj vse pride k nam v sadju in oreščkih iz 3. sveta. Tudi tukaj sta zdravje in kontrola le moteča dejavnika za dobiček.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Bistri007 ::

gruntfürmich je izjavil:

reciklaža pri nas pa je kot sem že omenil, zelo enostranska stvar...

Reciklaža sama sebe plača! Če se ti je ceneje narediti nov pleh iz aluminij piksen kot iz rude - potem z reciklažo zaslužiš.

Če ti je ceneje narediti plastiko iz stare plastike kot iz oglikovodikovih surovin - potem to narediš. Ampak aluminij se splača, plastika in papir pa ne. In ja, reciklaža papirja je kemično zelo svinjska stvar, ki obremenjuje vode. Bolje je za papir uporabiti novo pridelano celulozo - je vodotokom bolj prijazno...

Če je že govora o elektronskih odpadkih in so tako problematični - zakaj nimaš posebnega zabojnika zanje, ga imaš pa za gnile banane?
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bistri007 ()

Markoff ::

Relanium je izjavil:

Vbistvu je tu potrošnik še najmanj kriv.
Itak ima oprane možgane do kraja, ker pač mora NUJNO imet tablico, čeprav ima računalnik za internet, mora nujno imet nov telefon čeprav ima nokio 3310, mora obvezno met nov 3D LED HDTV bla bla...

Problem je bolj v kapitalizmu in marketingu, ljudje smo pa bolj ovce.

Jao, spet en salonarski levičar. Spet je kriv kapitalizem. In marketing. In neoliberalizem. In vse druge floskule, ki jih trobijo tisti, ki so jim številke tako tuje kot pigmejcem raketna znanost.

Imaš prav, zagotovo v centralnoplanskem gospodarstvu ni ne marketinga, ne potrošnje, živeli smo od zraka, o težkih kovinah in radioaktivnih snoveh se nam ni sanjalo, vsi smo pridelovali samo hrano in se ukvarjali z lesno industrijo, tako rekoč v stiku z naravo smo bili. A ne?

Repeat after me: problem je v dejstvu, da je recikliranje dražje kot pa kupovanje novih surovin. Pika. Neekonomičnost ubije podjetje. Kapitalizem, centralnoplansko gospodarstvo, nema veze. Čut za okolje, nema veze. Itak je to očitno problem nekih revežev tam sredi puščave.

Kako v resnici rešiti ta problem, je žal stvar politikov in največjih držav na svetu, ki diktirajo globalno politiko.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Markoff ::

Bistri007 je izjavil:

Manu je izjavil:

Tu govorimo o tem kako mi kot družba ravnamo z odpadki. Posamezniki potem le sledijo tem smernicam.
Ej, to ti je tipičen levičar. Dajmo napisati regulacije še pa še, da potonemo v predpisih...

Iz članka:
Geografija smeti ne dovoljuje dvomov, kje so središča in kje obrobja, kdo kolonizira in kdo je še vedno koloniziran.
Kolonializem je bil veliko breme za države kolonizatorske, saj so za vzdrževanje kolonij morale vlagati veliko sredstev. Tega zgornjega odstavka ne razumem - kdo so sedaj tiste države kolonizatorke, ki bi v te "kolonije" vlagale veliko denarja?

Eh, čaki mal, no, jaz se imam toliko za levičarja, kot se imam za pingvina (pun intended), ma nekaj je treba vedeti: prosti trg ni uspešen pri zagotavljanju dobrobiti za okolje in za socialna vprašanja (btw, tole je direktno iz ene študijske knjige zelo zelo priznanega mednarodnega izpita na področju ekonomije oz. financ, da me kdo ne bo obtožil, da prodajam levičarsko herezijo), zato je regulacija na tem področju nujno potrebna, če želimo zagotavljati minimalne standarde kakovosti življenja. Za skoraj vse ostalo je prosti trg praktično najboljša izbira.

Torej: ekološki standardi, če bi veljali enako ali vsaj minimalno enaki za cel planet, bi nekaj takega v bodoče preprečevali. Vsaj večinoma, vsega se ne da, ma to niti ni namen. Očitno v Gani ne dajo kaj dosti na ekologijo, države podjetij, ki so spravili ti smeti dol do njih, pa ne najbolj posrečeno zakonodajo.

Regulacija, dokler o njej govorimo le v smislu pravnega okvirja, ne neposrednega poseganja na trg, ni prav nič napačna sama po sebi. Večinoma je celo zelo zaželena. Dokler seveda temelji na logiki in znanosti. Npr. iz obeh pojmov izključujem CO2 prevaro.

alphasaphir je izjavil:

fotograf ali njegov pomočnik je v prvem tednu na em odpadu dobil respiratorne težave in je bil sprejet v bolnico...

Če se prav spomnim raznih člankov, so deponije smeti pravi generator raznih plinov, kot je npr. metan. Kaj veš, kaj vse tam izpuhteva.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Markoff ::

Fritz je izjavil:

Saj, če jim mi že nekaj stoletij ne bi grenili življenja, bi se nemara res ukvarjali s čim bolj zdravim in z modrostmi, ki so bile v raznih civilizacijah današnjega 3. sveta znane, še preden je v Evropi sploh obstajalo nekaj civilizaciji podobnega.

Črnski del Afrike je imel pred belci par desettisočletij prednosti (takrat so severni črnci izgubili pigment in postali belci), imeli so neskončno več surovin in hrane kot belci. In kaj so s tem naredili?

Pojdi na obisk v osrednjo Afriko. Po možnosti izven turističnih krajev. Marsikaj ti bo jasno.

Njih je izobilje popolnoma izmaličilo v smislu delovnih navad in potrebe po inovacijah. Zato pa so jih belci, ki živijo v manj bogatem okolju, dobesedno zgazili.

PS: vprašaj se, ali so belci v Afriki prevzeli npr. obstoječe plantaže, rudnike in infrastrukturo, ali so jo zgradili sami? Kako torej lahko rečeš, da belci kradejo lokalcem surovine, če pa je lokalcem popolnoma vseeno za njih oz. jih sploh ne znajo izkoristiti? Pa ne, da kakorkoli zagovarjam izkoriščanje, samo ne mi bluzit, da se njim karkoli krade.

Črnci v Afriki morajo najprej sami pri sebi razčistiti, kaj sploh hočejo od svoje prihodnosti. Vse ostalo bo sledilo tej samoodločitvi. Niti celotna ameriška vojska ne more zasesti cele celine, tako da so lepo sami gospodarji svoje usode. Belci so samo prikladen izgovor za njihov epic fail od gospodarskega razvoja.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Tamius Han ::

TRIROG je izjavil:

Ironija: Greš na deponijo, zagledaš uporabne stvari, za katere točno veš kako bi jih uporabil (npr ohišje računalnika), jih hočeš odnest in ti to preprečijo - ker je prepovedano.

?Wut? A je prepovedano?

Med poletnimi počitnicami, ko sem šel na bližnji center za zbiranje odpadkov 'naropat' večjo količino nekaj PC ventilatorčkov, ki bi jih postavil v do-it-yourself hladilno ploščo za laptop... Pa mi ni noben težil, da ne smem.

Bistri007 ::

Markoff, se strinjam, dobro napisano :)

Glede: "prosti trg ni uspešen pri zagotavljanju dobrobiti za okolje in za socialna vprašanja"
Prosti trg ti da visok GDP/capita - kar pomeni, da si lahko privoščiš čistejše tehnologije, čistejšo vodo, kvalitetnejšo hrano. Pri "socialnih vprašanjih" pa moraš vedeti, da "revščino" merijo z Ginijevim koeficientom ( Gini coefficient @ Wikipedia ), ampak to je mera neenakosti, ne mera "revščine".
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

@nny ::

Tamius Han je izjavil:

TRIROG je izjavil:

Ironija: Greš na deponijo, zagledaš uporabne stvari, za katere točno veš kako bi jih uporabil (npr ohišje računalnika), jih hočeš odnest in ti to preprečijo - ker je prepovedano.

?Wut? A je prepovedano?

Med poletnimi počitnicami, ko sem šel na bližnji center za zbiranje odpadkov 'naropat' večjo količino nekaj PC ventilatorčkov, ki bi jih postavil v do-it-yourself hladilno ploščo za laptop... Pa mi ni noben težil, da ne smem.


Zbirni center Barje - vsi odpadki so last Snage; uradno obvestilo, ki piše na tabli pri vhodu.
Pod roko se seveda dogaja marsikaj. Smeti so zaslužek in tega ne spoznava samo komunala, temveč tudi mnogi mali zbiralci, ki skušajo na ta način preživeti.

Iz zgodbe bi se dalo narediti tudi kaj več, na primer dokumentarec.
'For most of history, Anonymous was a woman.' Virginia Woolf

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: @nny ()

jype ::

Bistri007> Prosti trg ti da visok GDP/capita - kar pomeni, da si lahko privoščiš čistejše tehnologije, čistejšo vodo, kvalitetnejšo hrano.

Ne otresaj z nesmisli, lepo prosim. Kje ti vidiš visok GDP na popolnoma prostem trgu Somalije?

Visok GDP imaš v pazljivo reguliranih gospodarstvih severne evrope, ki jih desničarji zmerjajo s socialističnimi.

SkipEU ::

Kje pa imaš prosti trg v Somaliji? Ravno države v razsulu so najlepši pokazatelj, kaj se dogaja, ko ni prostega trga. Vsako stvar obvladuje en klan, potrošniki pa nimajo nobene izbire.

Pa ko že govoriš o gospodarstvih severne Evrope ... res da imajo visok BDP, vendar so to za mene eni reveži, kjer jim država ne pusti, da uživajo sadove svojega dela. In zato se pametni in najbolj sposobni množično ne preseljujejo tja, ampak izseljujejo.

SkipEU ::

poweroff je izjavil:

Bistri007 je izjavil:

Kolonializem je bil veliko breme za države kolonizatorske, saj so za vzdrževanje kolonij morale vlagati veliko sredstev.

Ja seveda. Zatiranje stane. Poglej koliko ZDA vlagajo v Irak. Ampak večina vlaganj gre v zatiranje.


Pojdi malo po teh zatiranih državah, ki so jih kolonizirali stoletje in dve nazaj. Zakaj danes ni nič drugače kot takrat? Zakaj še železnica vedno gre po isti poti, šole in bolnice so še vedno v istih stavbah? Niti oprema ni nova. Zakaj v nobeni še danes kolonializirani "državi" nočejo več samostojnosti? Kolonizacija je bila njihova največja razvojna priložnost v zgodovini, ki pa je velika večina ni izkoristila. Takšnemu, pravzaprav zastonjskemu prenosa znanja in kapitala, nismo bili priča nikoli več v zgodovini in nikoli več ne bomo ob vsej zaščiti know-howa.

Tear_DR0P ::

Bistri007 je izjavil:

Jaz sem za to, da imajo podjetja in potrošniki na izbiro:
- ali želijo svoje odpadke voziti na super ultra deluxe smetišče z veliko stopnjo reciklaže,
- ali želijo svoje odpadke odložiti na ekonomičen način in reciklirati samo stvari, s katerih reciklažo se zasluži.


Na kako dolgi rok pa meriš ekonomičnost ravnanja z odpadki? Samo iz danes na jutri? Ali tudi kaj se zgodi z zdravjem naslednje generacije?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

jype ::

SkipEU> Kje pa imaš prosti trg v Somaliji?

Kdo pa določa kakršnekoli pogoje trgovanja v Somaliji?

WarpedGone ::

Regulacijo zagovarjam takrat, ko pride do očitne in hude napake trga ...

"Huda napaka trga" je vedno posledica predhodne regulacije. Trg je selfbalancing zadeva.
Vsaka regulacija pomeni obteževanje posameznih kosov tega trga, da se doseže drugačen balans, ki bolj diši tistim, ki imajo moč postavljanja teh uteži.

Pod črto: prosti trg je čista neovirana evolucija.
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::

Fritz je izjavil:

No, saj se v bistvu razumeva in celo strinjava. V paradigmi globaliziranega sveta z ekonomskim sistemom kot ga imamo (če poenostavim), je pač kot normalno sprejeto, da se vse seli tja kjer so stroški nižji in dobički (lastnikov) višji, ne glede na dejansko ceno, ki se za to plača (slabo plačani delavci brez pravic, onesnaženje ipd.).

je res, ja. zato sam ne vidim smisla zakaj bi pri proizvodnji te stvari tolerirali, pri ravnanju z odpadki pa ne. oboje je umazano, oboje ima enako prioriteto, zato mi je mimo eno da, drugo ne.

Bistri007 je izjavil:

Reciklaža sama sebe plača! Če se ti je ceneje narediti nov pleh iz aluminij piksen kot iz rude - potem z reciklažo zaslužiš.

Če ti je ceneje narediti plastiko iz stare plastike kot iz oglikovodikovih surovin - potem to narediš. Ampak aluminij se splača, plastika in papir pa ne. In ja, reciklaža papirja je kemično zelo svinjska stvar, ki obremenjuje vode. Bolje je za papir uporabiti novo pridelano celulozo - je vodotokom bolj prijazno...

Če je že govora o elektronskih odpadkih in so tako problematični - zakaj nimaš posebnega zabojnika zanje, ga imaš pa za gnile banane?

odpadki so zelo delikatna tema. to premnogi spoznajo ko je prepozno; takrat ko nobena krajevna skupnost noče imeti odlagališča ali centra, ali pa boknedaj da smetarji začnejo stavkati.
ampak šele takrat začnejo taki 'strokovnjaki' razmišljati, kako težka je ta problematika... in da ni to samo 'to se splača to ne', 'to je tko to ni'...
in da neka stvar obremenjuje vode ne sodit kar po nekih čudnih informacijah, pogosto takih ki poznajo tehnologijo samo izpred 50. let...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

Regulacijo zagovarjam takrat, ko pride do očitne in hude napake trga ...

"Huda napaka trga" je vedno posledica predhodne regulacije. Trg je selfbalancing zadeva.
Vsaka regulacija pomeni obteževanje posameznih kosov tega trga, da se doseže drugačen balans, ki bolj diši tistim, ki imajo moč postavljanja teh uteži.

Pod črto: prosti trg je čista neovirana evolucija.

Evolucija vodi neizbežno do tega, da je nekdo na vrhu in mu nihče nič ne more. Če pa ni ničesar, kar bi tega najmočnejšega oviralo (=ni nobene regulacije), bo ta najmočnejši za malco pojedel vso konkurenco, za tem pa še cel trg. Kakor hitro pa vpelješ pravila, ki bi temu najmočnejšemu preprečevala uničevanje konkurence, pa že reguliraš trg in ta ni več prost.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Fritz ::

Markoff je izjavil:


Imaš prav, zagotovo v centralnoplanskem gospodarstvu ni ne marketinga, ne potrošnje, živeli smo od zraka, o težkih kovinah in radioaktivnih snoveh se nam ni sanjalo, vsi smo pridelovali samo hrano in se ukvarjali z lesno industrijo, tako rekoč v stiku z naravo smo bili. A ne?

V tistem istem času so tudi na zahodu uničevali svoje okolje, ker se nihče ni preveč oziral na to. Šele z močno vidnimi znaki posledic in s prihodom zelenih idej v politični prostor, so se zadeve začele spreminjati in to, seveda, z regulacijo.

Markoff je izjavil:


Repeat after me: problem je v dejstvu, da je recikliranje dražje kot pa kupovanje novih surovin. Pika. Neekonomičnost ubije podjetje. Kapitalizem, centralnoplansko gospodarstvo, nema veze. Čut za okolje, nema veze. Itak je to očitno problem nekih revežev tam sredi puščave.

Jp, ekonomistična miselnost je enostavna. Tega, da so resursi omejeni še niste jemali. Ali pa tega, da z onesnaženjem prizadenemo tako okolje kot človeka in da potem družba v celoti plačuje odpravo posledic? No, saj mi je že znana predlagana rešitev...privatizirajmo vse in naj butelj, ki je dihal onesnažen zrak kar sam plačuje za svojega raka. Če si to lahko privošči, seveda...

Markoff je izjavil:


Kako v resnici rešiti ta problem, je žal stvar politikov in največjih držav na svetu, ki diktirajo globalno politiko.

Globalno politiko diktira kapital, v obliki interesnih skupin in korporacij. Če bi jo diktirali neskorumpirani politiki v imenu ljudi (državljanov), potem zadeve ne bi niti približno potekale tako kot potekajo danes.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Fritz ::

TESKAn je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Regulacijo zagovarjam takrat, ko pride do očitne in hude napake trga ...

"Huda napaka trga" je vedno posledica predhodne regulacije. Trg je selfbalancing zadeva.
Vsaka regulacija pomeni obteževanje posameznih kosov tega trga, da se doseže drugačen balans, ki bolj diši tistim, ki imajo moč postavljanja teh uteži.

Pod črto: prosti trg je čista neovirana evolucija.

Evolucija vodi neizbežno do tega, da je nekdo na vrhu in mu nihče nič ne more. Če pa ni ničesar, kar bi tega najmočnejšega oviralo (=ni nobene regulacije), bo ta najmočnejši za malco pojedel vso konkurenco, za tem pa še cel trg. Kakor hitro pa vpelješ pravila, ki bi temu najmočnejšemu preprečevala uničevanje konkurence, pa že reguliraš trg in ta ni več prost.

Čista neovirana evolucija je to, da jaz pridem do nekoga, mu odbijem glavo, ker sem močnejši-hitrejši-sposobnejši-pametnejši-etc. in si zagotovim omejene resurse zase. Prosti trg je kot božiček. V resnici ne obstaja, nikoli ni in nikoli ne bo. Vse kar vidimo kot je le utvara tega.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Manu ::

Bistri007 je izjavil:

Manu je izjavil:

Tu govorimo o tem kako mi kot družba ravnamo z odpadki. Posamezniki potem le sledijo tem smernicam.
Ej, to ti je tipičen levičar. Dajmo napisati regulacije še pa še, da potonemo v predpisih...


Ne uporabljaš argumentov, ampak sodbe.

No potem pa ukini vse zakone, ki te omejujejo in zaživi svobodno življenje. Aha, ne ... naj se ukinejo zakoni samo zate, da boš svoboden za druge pa naj se ohranijo, da te ščitijo?

Pišeš nesmisle.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Manu ::

WarpedGone je izjavil:

Regulacijo zagovarjam takrat, ko pride do očitne in hude napake trga ...

"Huda napaka trga" je vedno posledica predhodne regulacije. Trg je selfbalancing zadeva.
Vsaka regulacija pomeni obteževanje posameznih kosov tega trga, da se doseže drugačen balans, ki bolj diši tistim, ki imajo moč postavljanja teh uteži.

Pod črto: prosti trg je čista neovirana evolucija.

Do neke mere se strinjam s tem: velike korporacije postavljajo umetne regulacije.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dajatev za odjavljeno vozilo (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19930032 (16588) Miha 333
»

Požar v Kemisu v Sinji Gorici (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
38665032 (28213) zmaugy
»

Domače branje: Peter Hugo: Permanent Error (2011)

Oddelek: Novice / Domače branje
4614909 (12847) Manu
»

Mikrovalovi spreminjajo gumo in plastiko v nafto in plin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25923084 (17125) Pyr0Beast
»

Kdo si shranjuje smeti v gozd za boljše čase???

Oddelek: Problemi človeštva
253162 (2674) krneki0001

Več podobnih tem