Novice » Znanost in tehnologija » Go: človek proti računalniku 2-0
_Enterprise_ ::
seveda nihče ne ve kako milijarde nevronov pripelje do tega da gre lačen človek jest
lahko pa efektivno simuliraš situacijo na precej preprostejšem nivoju - if lačen, pejd žret.
samo hočem povedat, da verjamem, da obstaja algoritem, ki bi z malo računske moči premagal dobrega človeškega igralca v šahu al pa v tej igri. ker človek ne dela kej dosti računskih operacij med igranjem (nimam v mislih klikota vseh nevronov)
lahko pa efektivno simuliraš situacijo na precej preprostejšem nivoju - if lačen, pejd žret.
samo hočem povedat, da verjamem, da obstaja algoritem, ki bi z malo računske moči premagal dobrega človeškega igralca v šahu al pa v tej igri. ker človek ne dela kej dosti računskih operacij med igranjem (nimam v mislih klikota vseh nevronov)
antonija ::
Ne obstaja, ker moras upostevat se if lacen, if horny, pejd fukat, else pejd zret pa se marsikateri drugi if pride vmes. Rect da zato, ker znas replicirat del rezultatov ki jih imajo mozgani, lahko simuliras delovanje mozganov do te mere da jih nadmudris, je neumnost. Premetavat stevilke jasno da znajo computerji boljs, ker so narejeni za to. Prepoznat govor enga prekmurca kot slovenscino in razumet kaj je povedu pa kompjuterjem ne gre najboljs naprimer. Prevajat med jeziki tud ne, pa bi moglo delat al kaj?
Za ene stvari so kompjuterji bogi napram cloveku in s takim metodam kot jih imamo zdaj zelo zelo pocasi plezamo proti izenacenem polozaju. Za prehitet cloveka bo treba nekej druzga pogruntat.
Za ene stvari so kompjuterji bogi napram cloveku in s takim metodam kot jih imamo zdaj zelo zelo pocasi plezamo proti izenacenem polozaju. Za prehitet cloveka bo treba nekej druzga pogruntat.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
jype ::
Vemo, da so človeški možgani v največji meri zgolj stroj za prepoznavanje vzorcev. Vsa "režija" je fiziološko bistveno enostavnejša in biološko diferencirana od preostalega dela.
antonija> Za prehitet cloveka bo treba nekej druzga pogruntat.
Sej smo že - ampak je trenutno predrago.
Po drugi strani smo pa človekov potencial prehiteli že s šibenrehnerjem.
antonija> Za prehitet cloveka bo treba nekej druzga pogruntat.
Sej smo že - ampak je trenutno predrago.
Po drugi strani smo pa človekov potencial prehiteli že s šibenrehnerjem.
_Enterprise_ ::
prepoznavanje govora je nekej (čist) drugega kot common sense v človeških možganih, in oboje se da simulirat. za common sense (logično mišljenje) imaš kot primer milijone aplikacij in programov na trgu, vsak od njih je zmožen delati en majhen delček tega, kar je zmožen človek, je pa v tem precej boljši
za prepoznavanje govora imaš tud že precej zmogljive aplikacije (recimo un na androidu, ki tvoj govor spremeni v text), ki rabijo samo zapleten algoritem, ne pa tud farme superračunalnikov. razumevanje tega je spet druga stvar, ampak se dela na tem in ko bo fertik, bo spet en zakompliciran algoritem, ne pa tud potraten v smislu 5 ur kalkulacij da pogrunta, kaj je nekdo z enim stavkom mislu
sicr pa je to mal offtopic
za prepoznavanje govora imaš tud že precej zmogljive aplikacije (recimo un na androidu, ki tvoj govor spremeni v text), ki rabijo samo zapleten algoritem, ne pa tud farme superračunalnikov. razumevanje tega je spet druga stvar, ampak se dela na tem in ko bo fertik, bo spet en zakompliciran algoritem, ne pa tud potraten v smislu 5 ur kalkulacij da pogrunta, kaj je nekdo z enim stavkom mislu
sicr pa je to mal offtopic
antonija ::
Sej se strinjam da je na enih podrocjih computer bolj ucinkovit od cloveka, ampak na drugih ga pa clovg gladko nabrise. Go je en tak primer, drugi je recimo prevajanje, tretji prepoznava vzorcev na slikah (tle ne vem kolk so captche se ucinkovite ampak net jih je poln), itd.
Trend res kaze da se computer bliza na vsah podrocjih, ampak marsikje se je to blizanje zacelo ustavljat dalec pod zmogljivostjo mozganov. Mogoc le ni vse tolk lahko simulirat na siliciju is all I'm sayin'.
Trend res kaze da se computer bliza na vsah podrocjih, ampak marsikje se je to blizanje zacelo ustavljat dalec pod zmogljivostjo mozganov. Mogoc le ni vse tolk lahko simulirat na siliciju is all I'm sayin'.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
rasta ::
Algoritmi (? la minmax), ki temeljijo na (neposrednem) preizskovanju prostora potez, verjetno ne bodo nikoli kaj prida igrali go-ja. V bistvu niti šaha ne zmorejo brez nekih pomožnih ekspertnih sistemov (knjižnice otvoritev).
Problem se bo verjetno reševalo tako kot ponavadi -- z dodajanjem dodatnih plasti oz. abstrakcijo. Mislim, da je ključen korak formalizacija strategij, rezultirajoči prostor strategij pa bo enostavno preizskati.
S takim algoritmom pa bi verjetno tudi precej olajšali urok razsežnosti.
Misliti, da so človeški možgani najoptimalenjši stroj za igranje go-ja v vesolju je pa po mojem mnenju precej naivno.
Tudi vse predpostavke o "nadaravnosti" možgan (t.i. duše) imajo malo podpore v rezultatih nevroloških in psiholoških znanosti.
Če se sklicujemo na zravo pamet, lahko primerjamo z matematiko: čeprav se (trenutno) nikomur ne sanja, kako dokazati Riemannovo hipotezo, nihče zanjo ne misli, da je nekaj "nezemeljskega" oz. nek paramatematični pojav.
Problem se bo verjetno reševalo tako kot ponavadi -- z dodajanjem dodatnih plasti oz. abstrakcijo. Mislim, da je ključen korak formalizacija strategij, rezultirajoči prostor strategij pa bo enostavno preizskati.
S takim algoritmom pa bi verjetno tudi precej olajšali urok razsežnosti.
Misliti, da so človeški možgani najoptimalenjši stroj za igranje go-ja v vesolju je pa po mojem mnenju precej naivno.
Tudi vse predpostavke o "nadaravnosti" možgan (t.i. duše) imajo malo podpore v rezultatih nevroloških in psiholoških znanosti.
Če se sklicujemo na zravo pamet, lahko primerjamo z matematiko: čeprav se (trenutno) nikomur ne sanja, kako dokazati Riemannovo hipotezo, nihče zanjo ne misli, da je nekaj "nezemeljskega" oz. nek paramatematični pojav.
Tear_DR0P ::
rasta - tudi človek ne more šaha igrati brez knjižnice otvoritev. no lahko ga, ampak jaz igram šah ravno malo bolje, kakor random generator. z vsako igro šaha, pa se bom naučil nekaj novih trikov in si sestavil svojo knjižnico potez, po katerih bom igral šah. in verjamem da je računalnik to sposoben narediti precej hitreje kakor jaz.
sicer nimam pojma o go, vendar sem prepričan, da velja podobno.
sicer nimam pojma o go, vendar sem prepričan, da velja podobno.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
3p ::
Oh kod enim edeja, da računalniki šah, go, in podobne zadeve igrajo "kar v tri dni nekakšen bruteforce"? Ste na glavo padli? V bistvu se te zadeve igrajo tako, da taktiko in pravila primerno zagodiraš v odločitvni algoritem. To pa ni nujno trivialno.
In kako igramo ljudje? Ja, pravila in strategije (+izkušnje) vgradimo v svoj "algoritem".
In kako igramo ljudje? Ja, pravila in strategije (+izkušnje) vgradimo v svoj "algoritem".
49106 ::
Kaj pa je drugega, če računalnik preveri vse možne kombinacije in se potem odloči za optimalno?
jype ::
antonija> Mogoc le ni vse tolk lahko simulirat na siliciju is all I'm sayin'.
Ker je računalniška znanost kot jo danes poznamo inherentno zaporedna - možgani pa ne. Možgani so "zvezani" tako, da počnejo vse hkrati, kar je v določenih primerih seveda ogromen plus, v drugih pa hud minus. Možgani, čeprav razmeroma počasni, vzorce primerjajo s hitrostjo, ki se nam intuitivno zdi še precej višja od resnične, so pa možgani narejeni tako, da vhodne podatke bogato opremijo z dražljaji, ki temeljijo na izkušnjah (glej "pavlov zvonček") in tako sploh ni treba, da vidimo jasno sliko, preden se možgani že odločijo o njeni vsebini (pogosto tudi narobe, a praviloma v korist našega preživetja).
Pomembno je, da se tega zavedamo, preden primerjamo računalnike, ki so diskretni stroji in možgane, ki so hevristični stroji.
Ker je računalniška znanost kot jo danes poznamo inherentno zaporedna - možgani pa ne. Možgani so "zvezani" tako, da počnejo vse hkrati, kar je v določenih primerih seveda ogromen plus, v drugih pa hud minus. Možgani, čeprav razmeroma počasni, vzorce primerjajo s hitrostjo, ki se nam intuitivno zdi še precej višja od resnične, so pa možgani narejeni tako, da vhodne podatke bogato opremijo z dražljaji, ki temeljijo na izkušnjah (glej "pavlov zvonček") in tako sploh ni treba, da vidimo jasno sliko, preden se možgani že odločijo o njeni vsebini (pogosto tudi narobe, a praviloma v korist našega preživetja).
Pomembno je, da se tega zavedamo, preden primerjamo računalnike, ki so diskretni stroji in možgane, ki so hevristični stroji.
Thomas ::
Računalniška znanost ni več inherentno zaporedna. Maš več jeder, najmanj to.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
.:joco:. ::
A se pri tej igri tut štopa, kolk časa je kdo na potezi?
Če ne, potem "supernost" računalnika nebi smela met veze?
Če ne, potem "supernost" računalnika nebi smela met veze?
"Is science true?"
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.
3p ::
Messiah: Računalnik ne preveri vseh možnih kombinacij (ker jih je preveč na ta način ne more iskati poteze dovolj daleč v globino). Tudi če bi lahko pregledal vse poteze (do globine N) bi bilo netrivialno izbrati najboljšo potezo.
jype ::
Thomas> Računalniška znanost ni več inherentno zaporedna. Maš več jeder, najmanj to.
Ah, več (128.000 na mašini kjer sem jaz delal raziskovalne naloge, na primer) procesorjev smo mel že 15 let nazaj, pa algoritmi od takrat niso kaj prida napredovali, ker so računalniki kot že rečeno diskretni stroji. Dokler nimaš vmesnega rezultata _ne moreš_ delat naprej, praktično ves research je šel v optimizacijo komunikacije, ki dejansko lahko bistveno skrajša algoritme, ki jih je mogoče paralelizirati (recimo FFT lahko izdatno pospešiš na tak način), nikakor pa ne more skrajšati NP-hard računsko zahtevnih reči, kakršni so nekateri odločitveni problemi, med katere spada tudi praktično vsaka poteza igre Go (in kjer že dolgo časa čakamo na kvantne stroje, ki bodo vsaj del tega zoprnega prostora problemov odprli tudi fizičnim računalnikom).
V možganih se določeni dražljaji propagirajo naprej še preden reč sploh pride do odločitve na podlagi vhodnih dražljajev. Ni tako redko, da možgani šele po tistem, ko je fizična posledica dražljaja že izvedena, celoten potek obrnejo, ker se izkaže za nesmiselnega oziroma nezaželjenega (diagnostika s testom miotatičnega refleksa temelji na tem, da centralni živčni sistem inhibira sicer inicialno močan refleks na podlagi "prave" obravnave dražljaja v možganih - čeprav so refleksne živčne poti genetsko določene, v osebkih, kjer se ne uporabljajo, zelo hitro izgubijo svojo funkcijo in avtomatični refleks preneha).
To so sicer mnogi že primerjali z branch predictionom in podobnimi pipeline optimization mehanizmi v sodobnih računalnikih, a gre za (logično gledano) povsem drugačne vrste operacij, ki se dogajajo z drugačnim namenom (imeti vgrajene mehanizme, ki omogočajo naučeno prioritizacijo dražljajev z visoko hitrostjo je velika in očitna evolucijska prednost).
Ah, več (128.000 na mašini kjer sem jaz delal raziskovalne naloge, na primer) procesorjev smo mel že 15 let nazaj, pa algoritmi od takrat niso kaj prida napredovali, ker so računalniki kot že rečeno diskretni stroji. Dokler nimaš vmesnega rezultata _ne moreš_ delat naprej, praktično ves research je šel v optimizacijo komunikacije, ki dejansko lahko bistveno skrajša algoritme, ki jih je mogoče paralelizirati (recimo FFT lahko izdatno pospešiš na tak način), nikakor pa ne more skrajšati NP-hard računsko zahtevnih reči, kakršni so nekateri odločitveni problemi, med katere spada tudi praktično vsaka poteza igre Go (in kjer že dolgo časa čakamo na kvantne stroje, ki bodo vsaj del tega zoprnega prostora problemov odprli tudi fizičnim računalnikom).
V možganih se določeni dražljaji propagirajo naprej še preden reč sploh pride do odločitve na podlagi vhodnih dražljajev. Ni tako redko, da možgani šele po tistem, ko je fizična posledica dražljaja že izvedena, celoten potek obrnejo, ker se izkaže za nesmiselnega oziroma nezaželjenega (diagnostika s testom miotatičnega refleksa temelji na tem, da centralni živčni sistem inhibira sicer inicialno močan refleks na podlagi "prave" obravnave dražljaja v možganih - čeprav so refleksne živčne poti genetsko določene, v osebkih, kjer se ne uporabljajo, zelo hitro izgubijo svojo funkcijo in avtomatični refleks preneha).
To so sicer mnogi že primerjali z branch predictionom in podobnimi pipeline optimization mehanizmi v sodobnih računalnikih, a gre za (logično gledano) povsem drugačne vrste operacij, ki se dogajajo z drugačnim namenom (imeti vgrajene mehanizme, ki omogočajo naučeno prioritizacijo dražljajev z visoko hitrostjo je velika in očitna evolucijska prednost).
49106 ::
Messiah: Računalnik ne preveri vseh možnih kombinacij (ker jih je preveč na ta način ne more iskati poteze dovolj daleč v globino). Tudi če bi lahko pregledal vse poteze (do globine N) bi bilo netrivialno izbrati najboljšo potezo.
Verjetno govoriš o Go-ju, saj to, da pri Go-ju ni možno preveriti vse možno kombinacije piše v novici. Jaz sem mislil na šah :D
MrStein ::
A se pri tej igri tut štopa, kolk časa je kdo na potezi?
Če ne, potem "supernost" računalnika nebi smela met veze?
Če bi šlo za dodatnih 5 minut procesiranja, potem res ne, ampak ponavadi gre za dodatnih nekaj milijard let, tako da to odpade...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
antonija ::
Vsaka turnirska Go igra je IIRC stopana. Eni turnirji imajo sicer smesno dolge case...
Go (game) @ Wikipedia
Go (game) @ Wikipedia
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Icematxyz ::
Stava predpisuje, da mora Tromp premagati računalnik, ki lahko stane največ pet tisoč dolarjev, tako da čisto fer dvoboj le ni.
To vse pove.
darkolord ::
Oh kod enim edeja, da računalniki šah, go, in podobne zadeve igrajo "kar v tri dni nekakšen bruteforce"? Ste na glavo padli? V bistvu se te zadeve igrajo tako, da taktiko in pravila primerno zagodiraš v odločitvni algoritem. To pa ni nujno trivialno.
In kako igramo ljudje? Ja, pravila in strategije (+izkušnje) vgradimo v svoj "algoritem".
"Taktika" računalnikov pri šahu je na primer trenutno še najbolj podobna "preračunat čimvečje število potez v globino in izbrat tisto, pri kateri bo seštevek vrednosti lastnih figur največji". Ni bruteforce kar v tri dni, ne moreš pa tudi reč temu nekaj posebno pametnega (ni nobenega drugega intermediate cilja).
Nekako za primerjavo, Deep Blue je preračunal približno 200 milijonov potez v sekundi, Kasparov pa baje tri. Pa je vseeno Modri kar zašvical - rezultat je bil 3.5-2.5 in ne 6-0.
Vprašanje je edino, ali je algoritem Kasparova tako zahteven, da ga računalniki ne bi mogli izvajati hitreje. Jaz mislim, da ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
GregiB ::
Kar računalniku pri igranju šaha še vedno manjka in zakaj Kasparovu zadostujejo ocvene treh pozicij na sekundo je PLAN! Šah nima intuicije, ne "čuti" pozicije. Izračunava vse variante po sistemu "brute force"... Ti sistemi so potem optimizirani, različno za različne programe (min-max metoda ipd.)
If you think there's a solution, you're part of the problem! - George Carlin
smash ::
Kar računalniku pri igranju šaha še vedno manjka in zakaj Kasparovu zadostujejo ocvene treh pozicij na sekundo je PLAN! Šah nima intuicije, ne "čuti" pozicije. Izračunava vse variante po sistemu "brute force"... Ti sistemi so potem optimizirani, različno za različne programe (min-max metoda ipd.)
kaj to pomeni da človek čuti pozicijo?
antonija ::
kaj to pomeni da človek čuti pozicijo?
Podobno je temu da ko vidis hamburger (ali pa kero kol drugo hrano ki ti je vsec) kar "ves" da je dober, brez da bi ga probal al pa nardil analize in teste ce je dober.
Ker ne poznam taprave besede za to opisat jst tud uporabljam izraz "cutiti", ampak vem da ni taprav. Ubistvu gre za to, da ocenis situacijo kot dobro/slabo brez da bi sel "racunat" vse mozne poteze, ker se jih (sploh na zacetku) ne da. Vse skupaj je pa se vedno odlocanje glede na tvoje izkusnje (sliko pozicije si moral ze prej videt, al pa vsaj nekaj podobnega, da lahko ocenis zadevo glede na prejsnje rezultate).
Pri Go-ju je med igro se dodaten rpoblem kako oceniti trenuten meta-rezultat. Dobri igralci znajo zelo dobro preracunati rezultat kljun temu da je pol plate se prazne, stejejo pa ze osvojene tocke, pa morebitne tocke (obeh igralcev), pa vpliv "mocnih" kamnov, itd. Ne vem ce obstaja kaksen dobro definiran index za oceno rezuzltata (tisti kompjuterski ki jih jaz poznam so polomija, vsaj dokler ni plata dobro napolnjena), zna pa bit to kr huda ovira za racunalnike.
Slabsi igralci zelo slabo ocenjujejo vmesne rezultate v zacetkih igre.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
smash ::
kaj to pomeni da človek čuti pozicijo?
Podobno je temu da ko vidis hamburger (ali pa kero kol drugo hrano ki ti je vsec) kar "ves" da je dober, brez da bi ga probal al pa nardil analize in teste ce je dober.
Ker ne poznam taprave besede za to opisat jst tud uporabljam izraz "cutiti", ampak vem da ni taprav. Ubistvu gre za to, da ocenis situacijo kot dobro/slabo brez da bi sel "racunat" vse mozne poteze, ker se jih (sploh na zacetku) ne da. Vse skupaj je pa se vedno odlocanje glede na tvoje izkusnje (sliko pozicije si moral ze prej videt, al pa vsaj nekaj podobnega, da lahko ocenis zadevo glede na prejsnje rezultate).
Pri Go-ju je med igro se dodaten rpoblem kako oceniti trenuten meta-rezultat. Dobri igralci znajo zelo dobro preracunati rezultat kljun temu da je pol plate se prazne, stejejo pa ze osvojene tocke, pa morebitne tocke (obeh igralcev), pa vpliv "mocnih" kamnov, itd. Ne vem ce obstaja kaksen dobro definiran index za oceno rezuzltata (tisti kompjuterski ki jih jaz poznam so polomija, vsaj dokler ni plata dobro napolnjena), zna pa bit to kr huda ovira za racunalnike.
Slabsi igralci zelo slabo ocenjujejo vmesne rezultate v zacetkih igre.
kako po tvojem človek oceni situacijo, ne da bi šel v ozadju pogledat v "bazo", "izkušnje", ter malo poračunat zadeve med sabo, ter vrnit nazaj nek response, da je zadeva ok ali ne? verjetno nima odzadi nekega randomizerja, ki naključno vrača rezultate :)
hočem rečt, verjetno bi računalnik pravtako lahko pogledal v svoj spomin, izkušnje (bazo), ter vrnil primerni response...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: smash ()
antonija ::
Razlika je v tem, da znas situacijo ocenit glede na tocno doloceno zaporedje potez ki si ga izracunal v glavi, lahko jo pa ocenis tudi glede na podobne situacije v preteklosti, pri cemer ne poznas tocnega zaporedja potez ki sledijo. Slednji opciji se rece da se situacijo "cuti", ceprav je ta izraz precej zanic.
Meni se zdi to podobno kot ima racunalnik grozne probleme s prevajanjem jezikov (cloveskih), kljub vsem moznim zbirkam, bazam, slovnicam, itd. Ne gre mu pa ce ga ubijes. Za ene stvari je simulacija na siliciju pac manj uspesna kot na cloveskih mozganih.
Meni se zdi to podobno kot ima racunalnik grozne probleme s prevajanjem jezikov (cloveskih), kljub vsem moznim zbirkam, bazam, slovnicam, itd. Ne gre mu pa ce ga ubijes. Za ene stvari je simulacija na siliciju pac manj uspesna kot na cloveskih mozganih.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Hair ::
"simulacija na siliciju" se izvaja koliko... 50, 100 let? človeški možgani pa evoluirajo že xy tisoč let.
normalno je, da so na nekaterih redkih področjih še vedno bolj uspešni možgani. zaenkrat.
normalno je, da so na nekaterih redkih področjih še vedno bolj uspešni možgani. zaenkrat.
Whenever people agree with me, I feel I must be wrong.
LuiIII ::
Ja dokler bodo programirali človeški možgani, bo verjetno kar težko doseči človeku primerno inteligenco. Pač programiramo binarne stroje na nam razumljiv način. Po vsej verjetnosti obstaja bolj optimalen pristop, ki pa nam morda ni dostopen. Morda bodo kdaj v prihodnosti evolucijski algoritmi pripeljali do teh rešitev? Ne vem ker se premalo spoznam na to, vem pa da so rezultati evolucijskih algoritmov že sedaj včasih nam in našim pričakovanjem tuji in nerazumljivi.
Lion29 ::
zanima me ena stvar...
ali mozgani dolocenega osebka z dolocenimi izkusnjami v doloceni situaciji VEDNO odreagirajo enako?
torej, da malo obrazlozim kam ciljam.... predstavljajte si, da prvic pred seboj zagledate racun:
18920 - 8799 =
ali mislite, da bi mozgani v vsaki situaciji isto odreagirali???
torej mislite da bi vasi mozgani do mikrosekunde enako hitro "oddali" rezultat recimo ce ste pod tusem, ce ste v pojstli, ce ste v soli, ce ste v prometu, ce ste bolani, ce ste ravnokar pretekli 100m, ce gledate v mednozje prekrasni deklini, ce dezuje, ce vas zebe, ce ste lacni, ce ste spili prej caj... etc, etc....
problem je, ker je to nemogoc testirat...
a preprican sem, da tudi ce bi bili 100% enaki pogoji in bi lahko mozgane ob prvir eakciji resetiral nazaj in ponovil vajo, da bi dobil drugacen rezultat.... najbolje se bi videlo po tem kaksno pot naredijo impulzi po nevronski mrezi... vedno bi bila drugacna....
antonija ima prav, mozgani so tako kompleksna zadeva, da nismo niti na 1/1000 procenta spoznavanja kompleksnosti, kaj sele obnasanja....
najvecji "problem" pa je v tem, da je to organski "stroj" v katerem se odvija na miljarde procesov in se venomer spreminja....
antonija ima prav, ko pravi, da mozgani znajo oceniti pozicijo, nekako cutiti situacijo in optimalno odreagirato nanjo...
ena mind blowing adaptacija mozganov, ki je mene zelo presunila, ko sem gledal en dokumentarec je, adaptacija na izlocanje "nepomembnih" zvokov iz okolja...
torej, clovek sedi v hrupnem okolju in se pogovarja s sogovornikom... mozgani se znajo tako fokusirati, da dejansko slisimo sogovornika in dobesedno izlocimo ves ostali "crap" iz okolice...
da bomo to dognali in znali simulirat bo trajalo vsaj 50 let
ali mozgani dolocenega osebka z dolocenimi izkusnjami v doloceni situaciji VEDNO odreagirajo enako?
torej, da malo obrazlozim kam ciljam.... predstavljajte si, da prvic pred seboj zagledate racun:
18920 - 8799 =
ali mislite, da bi mozgani v vsaki situaciji isto odreagirali???
torej mislite da bi vasi mozgani do mikrosekunde enako hitro "oddali" rezultat recimo ce ste pod tusem, ce ste v pojstli, ce ste v soli, ce ste v prometu, ce ste bolani, ce ste ravnokar pretekli 100m, ce gledate v mednozje prekrasni deklini, ce dezuje, ce vas zebe, ce ste lacni, ce ste spili prej caj... etc, etc....
problem je, ker je to nemogoc testirat...
a preprican sem, da tudi ce bi bili 100% enaki pogoji in bi lahko mozgane ob prvir eakciji resetiral nazaj in ponovil vajo, da bi dobil drugacen rezultat.... najbolje se bi videlo po tem kaksno pot naredijo impulzi po nevronski mrezi... vedno bi bila drugacna....
antonija ima prav, mozgani so tako kompleksna zadeva, da nismo niti na 1/1000 procenta spoznavanja kompleksnosti, kaj sele obnasanja....
najvecji "problem" pa je v tem, da je to organski "stroj" v katerem se odvija na miljarde procesov in se venomer spreminja....
antonija ima prav, ko pravi, da mozgani znajo oceniti pozicijo, nekako cutiti situacijo in optimalno odreagirato nanjo...
ena mind blowing adaptacija mozganov, ki je mene zelo presunila, ko sem gledal en dokumentarec je, adaptacija na izlocanje "nepomembnih" zvokov iz okolja...
torej, clovek sedi v hrupnem okolju in se pogovarja s sogovornikom... mozgani se znajo tako fokusirati, da dejansko slisimo sogovornika in dobesedno izlocimo ves ostali "crap" iz okolice...
da bomo to dognali in znali simulirat bo trajalo vsaj 50 let
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
MrStein ::
Popolnoma enakih situacij ni.
Če drugo ne, se razlikujejo po času dogodka.
Če drugo ne, se razlikujejo po času dogodka.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
_Enterprise_ ::
Meni se zdi to podobno kot ima racunalnik grozne probleme s prevajanjem jezikov (cloveskih), kljub vsem moznim zbirkam, bazam, slovnicam, itd. Ne gre mu pa ce ga ubijes. Za ene stvari je simulacija na siliciju pac manj uspesna kot na cloveskih mozganih.kaj? ne moreš zdej na primeru takega razmeroma preprostega načina strojnega prevajanja ocenit silicij kot inferioren. preprost način pa je zato, ker vse te zbirke, ki si jih naštel, niso nič povezane, ker je zakomplicirano. ko pa bo enkrat izdelan program ki bo videl vzorce v posameznem stavku in pol sledil tapravim algoritmom, nakoncu ustvaril pravilen database tega stavka in jih v obratni smeri izrazil v drugem jeziku, pol bo pa to to. te prevajalniki ki jih mamo zdej so kvečjem posiljena brute force varianta.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _Enterprise_ ()
smash ::
zanima me ena stvar...
torej, clovek sedi v hrupnem okolju in se pogovarja s sogovornikom... mozgani se znajo tako fokusirati, da dejansko slisimo sogovornika in dobesedno izlocimo ves ostali "crap" iz okolice...
da bomo to dognali in znali simulirat bo trajalo vsaj 50 let
to dela računalnik že danes veliko bolje od človeka
obstajajo mikrofoni (usmerjeni), ki izolirajo zvok pogovora med dvema človekoma tudi na nekaj sto metrov (mogoče celo več, nisem prepričan)
sem pa zihr, da človek kaj takega ni sposoben
Thomas ::
Kolikor sem jaz (naposled) dojel Enterpriesa misli on tko, da ima človek neke algoritme v glavi optimirane na čimmanj computinga. Tako da isto zadevo človek s svojimi jezikovno (in drugače ?) optimiranimi procesi v glavi, naredi za delček cene, ki jo mora ponavadi plačati silikon.
Sprašujem.
Sprašujem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Lion29 ::
zanima me ena stvar...
torej, clovek sedi v hrupnem okolju in se pogovarja s sogovornikom... mozgani se znajo tako fokusirati, da dejansko slisimo sogovornika in dobesedno izlocimo ves ostali "crap" iz okolice...
da bomo to dognali in znali simulirat bo trajalo vsaj 50 let
to dela računalnik že danes veliko bolje od človeka
obstajajo mikrofoni (usmerjeni), ki izolirajo zvok pogovora med dvema človekoma tudi na nekaj sto metrov (mogoče celo več, nisem prepričan)
sem pa zihr, da človek kaj takega ni sposoben
ma valda ni bilo misljeno tako
stvar se namrec ne odvija v hardweru (torej v usesih) amapk v sodftweru, torej mozganih... oz. bi rekli tako... editing and processing..... torej clovek je lahko psotavljen in obrnjen vedno enako a se lahko osredotoci na razlicne zvoke... osredotocanje in procesiranje se dogaja v mozganih.... mozgani so se sposobni tako prilagajat, da svojo racunsko moc osredotocijo na tisto kar se jim zdi najbolj relevantno!... dokaz je v tem, da ti dejansko slisis vse a procesiras in si zapomnis samo tisto kar se tebi oz. tvojim mozganom zdi najbolj relevantno... selektivni spomin...
po eni strani je lahko to tudi slabo, seveda
se en tak primer selektivnega spomina je bolecina pri porodu...mah ne bom zasel sem v to debato, ker se res premalo spoznam in tisto kar sem spremljal sem spremljal zelo povrsno.... vsekakor pa zadosti, da vem, da so mozgani mnogo kompleksnejsi kot si folk zeli priznat
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
WarpedGone ::
Nekako za primerjavo, Deep Blue je preračunal približno 200 milijonov potez v sekundi, Kasparov pa baje tri. Pa je vseeno Modri kar zašvical - rezultat je bil 3.5-2.5 in ne 6-0.
Kako si "hardcore mašinisti" razlagate da je mašina z vidljivosto 200 milijonov potez v prihodnost izgubila 40% iger proti drugi mašini, ki vidi le tri milijone potez daleč?
Ali je šah takšne sorte igra, da ima začetna pozicija na razpolago tako "močan" vzvod vodenja igre, da lahko v mnogih primerih pripelje do skoraj zanesljive zmage ali pa teh tri milijone vidnih človeških potez ni merjenih z enakim vatlom kot onih 200.
Možgani so poleg računskenga stroja hkrati tut spominska banka. V enem. Vsak computing ima instant na razpolago rezultate preteklega computinga in del rezultata vzporednega computinga.
Mi nimamo še niti teoretičnega modela za opis tazga computinga. Lahko izračuna več kot turing? Težko. Lahko hitreje? Očitno da.
Zbogom in hvala za vse ribe
smash ::
WarpedGone je izjavil:
Nekako za primerjavo, Deep Blue je preračunal približno 200 milijonov potez v sekundi, Kasparov pa baje tri. Pa je vseeno Modri kar zašvical - rezultat je bil 3.5-2.5 in ne 6-0.
Kako si "hardcore mašinisti" razlagate da je mašina z vidljivosto 200 milijonov potez v prihodnost izgubila 40% iger proti drugi mašini, ki vidi le tri milijone potez daleč?
Ali je šah takšne sorte igra, da ima začetna pozicija na razpolago tako "močan" vzvod vodenja igre, da lahko v mnogih primerih pripelje do skoraj zanesljive zmage ali pa teh tri milijone vidnih človeških potez ni merjenih z enakim vatlom kot onih 200.
Možgani so poleg računskenga stroja hkrati tut spominska banka. V enem. Vsak computing ima instant na razpolago rezultate preteklega computinga in del rezultata vzporednega computinga.
Mi nimamo še niti teoretičnega modela za opis tazga computinga. Lahko izračuna več kot turing? Težko. Lahko hitreje? Očitno da.
kasparov vidi 3 miljone potez vnaprej?!? resno?
antonija ::
normalno je, da so na nekaterih redkih področjih še vedno bolj uspešni možgani. zaenkrat.
Ta podrocja niti niso tko redka... ce proces vljucuje premetavanje cifer/bitov pol racunalnik zmaga. Ce pa gre za kaksno bolj fuzzy zadevo ki je mozgani (vsaj zavestno) ne opravijo z racunanjem (kar je priblizno vse z jeziki, prepoznavanjem slik, reakcijam na zmedene situacije, etc.) pol pa racunalnik pogrne na celi crti.
ne moreš zdej na primeru takega razmeroma preprostega načina strojnega prevajanja ocenit silicij kot inferioren.
Ravno to je strasno lep primer. Za "ucenje" silicija imamo na voljo prakticno idealen set podatkov, boljsega od tega ne bos dobil. Na projektih, pri katerih racunala prevajajo cloveske jezike dela nebroj firm, posameznikov, pa se vedno ni racunalniski prevajalnik pol p!@ke vreden. In ta razvoj traja ze odkar se jaz spomnim.
obstajajo mikrofoni (usmerjeni), ki izolirajo zvok pogovora med dvema človekoma tudi na nekaj sto metrov (mogoče celo več, nisem prepričan)
To je napacen odgovor. Racunalnik bi moral iz galame (brez specializirane opreme za zajem podatkov) razbrati kdo kaj govori. Navsezadnje lahko tudi clovek uporabi usmerjen mikrofon s filtri in problema sploh ni.
Predvsem sem pa preprican da ni niti enega samega samcatega dokaza da se da _vse_ "algoritme", ki jih znajo mozgani, prenest na silicij. Poleg tega ga pa tud ni heroja, ki bio si upal trditi (s klavzulo put your money where your mouth is) da mi pa poznamo vse mozne algoritme ki jih mozgani izvajajo. Brez tega dvojega je teza o racunalniskem ubernessu samo trollanje.
Se vedno ne razumem zakaj se je tako tezko sprijaznit z dejstvom, da (kljub 20, 30 let intenzivnih raziskav in gore dnarja in opreme) computer na enih podrocjih nima za burek proti cloveskim mozganom. Sej je precej dobro znano da se arhitekturi obeh "procesorjev" mocno razlikojeta ze po zasnovi (serial vs. parallel), da je en strogo digitalen drugi pa bolj tko-tko, itd. Razlicna sta. En je boljsi za eno, en pa za drugo.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
rasta ::
Večvrednostni kompleks je pa v ljudeh res globoko zakoreninjen ...
Prav noben trden argument ne govori v prid večvrednosti človeškega uma napram računalnikom -- še nič takega se ni našlo, kar človeški um zna in je za (teoretičen) Turingov stroj neizvedljiva. Ali pa vsaj izgleda tako.
S tem se je ukvarjal Kurt Gödel, avtor teoremov o nepopolnosti, ki je bil mnenja, da matematika je mogoče že omejena s tema dvema teoremoma, vendar pa za človeško intuicijo to ne velja. Ampak ni prišel daleč.
Povsem druga stvar pa so napovedi, kdaj bo računalnik premagal človeka v Go. To je precej bolj domena šlogaric, kot znanosti.
Jasno je, eksaktna rešitev z optimalno potezo najverjetneje oz. skoraj gotovo ni možna (zaradi ogromnega števila kombinacij). Torej bo potrebno v algoritem vgraditi kar precej fint.
Da je človeški um prišel do svojega algoritma se je v miljonih letih opravilo ogromno preračunov (computinga, v procesu evolucije seveda). Naivno je pričakovati, da bomo prišli do enako dobrega algoritma z bistveno manj preračunov, ampak to je že druga tema.
Torej, trditve o večni superiornosti ljudi nad umetno narejenimi napravami je precej pogumna trditev oz. bluz. Odgovor na vprašanje, kdaj bomo izgubili superiornost v vseh ozirih, pa precej bolj nejasen oz. odprt za diskusijo.
Prav noben trden argument ne govori v prid večvrednosti človeškega uma napram računalnikom -- še nič takega se ni našlo, kar človeški um zna in je za (teoretičen) Turingov stroj neizvedljiva. Ali pa vsaj izgleda tako.
S tem se je ukvarjal Kurt Gödel, avtor teoremov o nepopolnosti, ki je bil mnenja, da matematika je mogoče že omejena s tema dvema teoremoma, vendar pa za človeško intuicijo to ne velja. Ampak ni prišel daleč.
Povsem druga stvar pa so napovedi, kdaj bo računalnik premagal človeka v Go. To je precej bolj domena šlogaric, kot znanosti.
Jasno je, eksaktna rešitev z optimalno potezo najverjetneje oz. skoraj gotovo ni možna (zaradi ogromnega števila kombinacij). Torej bo potrebno v algoritem vgraditi kar precej fint.
Da je človeški um prišel do svojega algoritma se je v miljonih letih opravilo ogromno preračunov (computinga, v procesu evolucije seveda). Naivno je pričakovati, da bomo prišli do enako dobrega algoritma z bistveno manj preračunov, ampak to je že druga tema.
Torej, trditve o večni superiornosti ljudi nad umetno narejenimi napravami je precej pogumna trditev oz. bluz. Odgovor na vprašanje, kdaj bomo izgubili superiornost v vseh ozirih, pa precej bolj nejasen oz. odprt za diskusijo.
WarpedGone ::
kasparov vidi 3 miljone potez vnaprej?!? resno?
Ne, to je ocena iz posta katerega sem citiral. Nebi se spuščal v resnost te cifre.
Tudi če je "prava" cifra samo 300 al pa 30, to le ojača tezo da teh N človeških predvidenih potez ne more bit enake sorte reč kot računalniških 200 milijonov. Če bi blo bi moral bit rezultat gladkih 6:0 že zdavnaj pred Deep Blue-jem.
Pravo vprašanje tule je, kakšne sorte operacij možgani sploh delajo. Zna bit da poskušamo primerjat odtenke roza barve z maso ceglov.
Zbogom in hvala za vse ribe
antonija ::
Isto kdaj bo racunalnik znal prevajati iz enaga jezika v drugi... pa v tretji in tako naprej kot zna veliko ljudi. Ze "prevajanje" med nglasi gre racunalnikom bolj slabo, ljudje pa to pocnemo brez posebnih instrukcij, novih "algoritmov" ali cesa podobnega. Sej bi bilo fino da bi pogruntali kako to delajo mozgani in zadevo implementirali na silicij, ampak zdaj ze zelo dolgo casa brcamo v temo. Al se mogoce motim?
Ker vse kar slisim/berem od strani, ki se ne strinja z mano, je "ne, nimas prav". "Nehej bit nadut, nehej imet kompleksa vecvrednosti, nehej mislit da kej ves ker ne ves". Kul, nimam prav. Imam kompleks, nic ne vem. AMpak to sele po tem ko bo od taiste strani prisel kaksen tehten argument zakaj hudica pa racunalnik ne zna prevajat, zakaj ne resuje captcha-ugank po tekocem traku, zakaj ne premaga cloveka v go-ju? Zakaj zna premagat mozgane samo v aplikacijah, kjer brute force racunanje in ogromen, dobro definiran spomin prinasata izrazito prednost?
Bom zanekrat kar vztrajal pri "z argumenti in empiricnim znanjem potrjeni) tezi da cloveski mozgani na nekaterih podrocjih silicij zmeljejo, se cez zapeljejo z valjarjem, dajo v rikverc, in se enkrat grejo cez zato da ziher nic ne ostane. In to konstantno, brez kaksnih hudih umskih naporov.
Ker vse kar slisim/berem od strani, ki se ne strinja z mano, je "ne, nimas prav". "Nehej bit nadut, nehej imet kompleksa vecvrednosti, nehej mislit da kej ves ker ne ves". Kul, nimam prav. Imam kompleks, nic ne vem. AMpak to sele po tem ko bo od taiste strani prisel kaksen tehten argument zakaj hudica pa racunalnik ne zna prevajat, zakaj ne resuje captcha-ugank po tekocem traku, zakaj ne premaga cloveka v go-ju? Zakaj zna premagat mozgane samo v aplikacijah, kjer brute force racunanje in ogromen, dobro definiran spomin prinasata izrazito prednost?
Bom zanekrat kar vztrajal pri "z argumenti in empiricnim znanjem potrjeni) tezi da cloveski mozgani na nekaterih podrocjih silicij zmeljejo, se cez zapeljejo z valjarjem, dajo v rikverc, in se enkrat grejo cez zato da ziher nic ne ostane. In to konstantno, brez kaksnih hudih umskih naporov.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Thomas ::
Samo ena finta je, da Kasparov dobro vidi vnaprej. Akumuliran ima nek nacomputan izrek tipa "konj na robu je napol v grobu" in "zaostali kmet je šibka točka" in tko naprej. Taki teoremi (ni nujno vsi resnični, nekateri tudi napačni), plavajo v glavi Kasparova kakor večji in manjši kosi ledu na vodi. V teh "kosih", oziroma "verjetnih teoremih" je naakumuliranega veliko preteklega computinga. Nekaj iz lastnih izkušenj, nekaj it teoretičnih knjig. Naprimer tista o zaostalem kmetu je že iz knjig.
Turing s teoremi, je še vedno Turing. Samo mau manj mu je treba migat. Včasih bistveno manj.
Turing s teoremi, je še vedno Turing. Samo mau manj mu je treba migat. Včasih bistveno manj.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
_Enterprise_ ::
Kolikor sem jaz (naposled) dojel Enterpriesa misli on tko, da ima človek neke algoritme v glavi optimirane na čimmanj computinga. Tako da isto zadevo človek s svojimi jezikovno (in drugače ?) optimiranimi procesi v glavi, naredi za delček cene, ki jo mora ponavadi plačati silikon.pol si me pa narobe razumel, mi v glavi mamo neke algoritme za katere nucamo polno možgansko računsko moč med vsakodnevnimi opravili (nezavestno), se bi pa dalo te algoritme precej preprosteje simulirat na računalniku.
Sprašujem.
Ravno to je strasno lep primer. Za "ucenje" silicija imamo na voljo prakticno idealen set podatkov, boljsega od tega ne bos dobil. Na projektih, pri katerih racunala prevajajo cloveske jezike dela nebroj firm, posameznikov, pa se vedno ni racunalniski prevajalnik pol p!@ke vreden. In ta razvoj traja ze odkar se jaz spomnim.kaj ti nuca idealen set podatkov, če vse te prevajalne pogruntavščine probavajo prehitevat, preskakovat in z brute forcom priti do rezultata? noben strojni prevajalnik do zdaj še ne dela na principu ekstrahiranja vseh možnih podatkov iz enega besedila in potem v obratni smeri prevajanja v drug jezik. vsi najprej besede prevedejo, pol pa za silo ene vzorce iščejo in vstavljajo noter nove besede. treba je lepo sprocesirat naravni jezik, zdej zakaj tega še ni ne vem, verjetno zato ker je težko. ampak, kot sem reku, ko enkrat bo tak psotopek napisan, ne boš rabu procesorske farme zadej pa par ur kalkulacij, da ti en stavek prevede
z vsemi drugimi stvarmi za katere ti postavljaš ljudi za večvredne, recimo to tvoje izluščevanje posameznih zvokov, je isto. maš tud že programe ki so dost dobri v tem, da se približajo človeku pa pač nucajo bit precej boljši. sej človek tud rabi več let, da je dober v tem. eni, ki so bli gluhi do svoje odraslosti, pol se je pa nevemkaj zgodil in sonazaj dobil sluh, tud niso sposobni slišat govora.
nevem, a ste eni slepi al kaj, na iponu maš aplikacijo ki ti v realnem času prevede napise v sliki s kamere, na androidu maš voice recognition ki dela zelo malo napak in še bilokje drugje take pogruntavščine za katere folk 20 let nazaj ne bi verjel. ne moreš rečt da je silicij inferioren, inferioren je softwer. pa ne za dolg.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _Enterprise_ ()
darkolord ::
Ne, to je ocena iz posta katerega sem citiral. Nebi se spuščal v resnost te cifre.Kasparova zmožnost je bila ocenjena na TRI poteze v sekundi, ne tri milijone.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Thomas ::
Vendar nek teorem, kot naprimer "ne vlači kraljice prezgodaj ven", odtehta milijone kalkulacij na sekundo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Lion29 ::
Vendar nek teorem, kot naprimer "ne vlači kraljice prezgodaj ven", odtehta milijone kalkulacij na sekundo.
a ni to slab teorem?
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
darkolord ::
Vendar nek teorem, kot naprimer "ne vlači kraljice prezgodaj ven", odtehta milijone kalkulacij na sekundo.
Seveda, glih v tem je "štos".
Pa tudi vizualizacija na primer pomaga - človek takoj vidi, kje je ukleščen, kje ima luknje v svoji in nasprotnikovi obrambi, kje so skoncentrirane sovražnikove sile... Računalniku pa vse to čisto nič ne pomeni, iz njegovih podatkovnih struktur nič od tega ni direkt evidentno; on koncepta sredine polja verjetno sploh ne pozna, vsakemu šahovskemu pamžu pa je jasno, da je precej verjetno, da bo zmagal tisti, ki osvoji in uspe ubraniti sredino polja.
Človeku je bilo hitro jasno da za golo preračunavanje nima dovolj kapacitet in je skozi čas razvil kup teh grobo definiranih "teoremov"...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
smash ::
Vendar nek teorem, kot naprimer "ne vlači kraljice prezgodaj ven", odtehta milijone kalkulacij na sekundo.
Seveda, glih v tem je "štos".
Pa tudi vizualizacija na primer pomaga - človek takoj vidi, kje je ukleščen, kje ima luknje v svoji in nasprotnikovi obrambi, kje so skoncentrirane sovražnikove sile... Računalniku pa vse to čisto nič ne pomeni, iz njegovih podatkovnih struktur nič od tega ni direkt evidentno; on koncepta sredine polja verjetno sploh ne pozna, vsakemu šahovskemu pamžu pa je jasno, da je precej verjetno, da bo zmagal tisti, ki osvoji in uspe ubraniti sredino polja.
Človeku je bilo hitro jasno da za golo preračunavanje nima dovolj kapacitet in je skozi čas razvil kup teh grobo definiranih "teoremov"...
torej previdevam, da če računalnik poslika igralno tablo ter z nekim algoritmom ugotovi, da je kar nekaj figuric na sredini table, da potem na enak način kot jaz lahko sklepa, da je v prednosti, ker drži sredino table...
skratka...tako kot jaz nimam pojma o konceptu sredina polja, in ga moram šele z nekimi izkušnjami ter pravili, pridobiti, lahko enako naredi tudi stroj
Thomas ::
a ni to slab teorem?
Včasih je. Ponavadi je pa kar okay. Če je nasprotnik nastavil kraljico, tako da jo z izhodom kraljice lahko ubiješ ... potem boš to storil. Tile teoremi niso tako gladki, so bolj kosmati in nekateri so si v direktnem nasprotju. S kalkuliranjem odločaš med tem, česa se boš (bolj) držal. Vmes, med igro, kakšen nov teorem celo narediš. "Če žrtvujem kraljico v tejle poziciji, bo nasprotnik poražen v par potezah."
Najbrž tudi toreme iz širšega konteksta. "Me ne bo matiral dovolj hitro in mu bo padla zastavica, če zakompliciram tkole".
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
gzibret ::
Morda bo kaj pomagalo.... So delali neke kognitivne eksperimente s profesionalnimi šahisti. Pokazali so jim šahovsko tablo za sekundo, dve, oni pa so morali potem postaviti figure tako, kot so videli. Zadeva je čudovito delovala, ko so jim kazali slike realnih partij. Ko so jim pa pokazali random razporeditve, pa si niso in niso mogli prav zapomnit.
Zgleda ima človek v glavi neke by-pass algoritme, ki blazno pospešijo computing. In ti algoritmi se zgradijo tekom tisoč in tisoč partij, ki so jih ti šahisti odigrali.
Zgleda ima človek v glavi neke by-pass algoritme, ki blazno pospešijo computing. In ti algoritmi se zgradijo tekom tisoč in tisoč partij, ki so jih ti šahisti odigrali.
Vse je za neki dobr!
darkolord ::
skratka...tako kot jaz nimam pojma o konceptu sredina polja, in ga moram šele z nekimi izkušnjami ter pravili, pridobiti, lahko enako naredi tudi strojSigurno.
Ampak nekaterim tak način ni v interesu... Radi bi samo dokazali premoč stroja in grejo na sigurno - edina popolnoma zanesljiva rešitev je seveda "brute force" vseh potez.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Skrivnostni velemojster goja kar Googlov AlphaGoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9605 (5989) | Isotropic |
» | Računalnik premagal človeka v goju (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 20667 (17550) | antonija |
» | V šahu čedalje več remijev, prednost belega pa ostaja (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27236 (20171) | Jst |
» | Kasparov vs Junior (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 15100 (11961) | Thomas |