» »

Skrivnostni velemojster goja kar Googlov AlphaGo

Skrivnostni velemojster goja kar Googlov AlphaGo

qz.com - V zadnjih tednih sta se na internetu pojavila neznana igralca goja, ki sta imela vzdevka Magister(P) in Master(P). Njune identitete nismo poznali, smo pa dodobra spoznali njune veščine, saj sta na strežnikih Tygem in FoxGo pometala s konkurenco. Hitro so se zato začeli širiti sumi, da ne gre za človeka. Sedaj so v Googlu oziroma njegovi podružnici DeepMind razkrili, da gre v resnici za starega znanca AlphaGo v preobleki.

Spomnimo, da je AlphaGo za ogromno publicitete poskrbel lani marca, ko je s 4:1 zmlel Leeja Sedola, enega najboljših igralcev goja na svetu. Tedaj so številni ugotavljali, da je človeštvo proti računalnikom izgubilo še eno dotlej neosvojljivo trdnjavo, to je antično kitajsko igro go, ki je neprimerno kompleksnejša (z vidika števila kombinacij) kakor šah. Najviše postavljeni igralec goja Ke Jie pa se je še vseeno muzal in trdil, da ga AlphaGo ne bo premagal.

AlphaGo se z njim še ni pomeril, a Ke Jie je sedaj dejal, da boljšega od AlphaGo ta hip in da se bo moralo človeštvo goja začeti učiti od računalnikov. AlphaGo je nanizal šestdeset zmag pod psevdonimom Master in en neodločen izid, ker igralec ni dokončal igre. Demis Hassabis, ustanovitelj podjetja DeepMind, sedaj pa vodja te enote v Googlu, je potrdil, da je Master nova eksperimentalna verzija AlphaGo, ki so jo na internetu neuradno testirali pod tem imenom. AlphaGo je kot Master premagal tudi številko tri svetovnega goja, to je Jung-hwan Park, in številko pet, to je Yuta Iyama.

Vse se tudi strinjajo, da je go neprimerno kompleksnejša igra, kot si lahko mislimo, zato imajo možnost za izboljšave tako ljudje kakor računalniki. A za zdaj ne kaže, da umetna inteligenca svoj primat spet prepustila ljudem.

17 komentarjev

korenje3 ::

alpha go je zmagal vseh 60 iger in premagal tudi najboljšega na svetu kitajca Ke Jie.
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

marko20 ::

Kaboom ::

lahko bi pokazali igro Magister(P) vs. Master(P) :D
Če se zatakne - pritisni močneje. Če se zlomi - bil je skrajni čas za nakup novega.

Phantomeye ::

AlphaGo se z njim še ni pomeril, a Ke Jie je sedaj dejal, da boljšega od AlphaGo ta hip in


manjka 'ni'.

korenje3 ::

alphago je igral 3 igre proti ke jie in vse zmagal. lahko tudi uploadam vseh 60 iger če koga zanima.
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

7982884e ::

torej za go ze lahko recemo, da je racunalnik proti cloveku prvic zmagal v 2015, clovek proti racunalniku pa zadnjic zmagal v 2016
za sah je ta vmesna doba trajala precej dlje, ce se ne motim

korenje3 ::

nek brute-force algoritem ki je bil uporabljen pri šahu se niti približno ne more primerjat z alphago. pri šahu je računalnik vedel že po 3. potezi kako odigrati igro do konca za najboljši izid.
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

popster ::

eh zato ne igram šaha preko internetu ker je veliko cheaterjev, lahko pa se pomirimo v zivo, mr goog :D

7982884e ::

korenje3 je izjavil:

pri šahu je računalnik vedel že po 3. potezi kako odigrati igro do konca za najboljši izid.

to seveda ni res, samo reward funkcija je bila pri sahu lazja za izracunat

korenje3 ::

7982884e je izjavil:

korenje3 je izjavil:

pri šahu je računalnik vedel že po 3. potezi kako odigrati igro do konca za najboljši izid.

to seveda ni res, samo reward funkcija je bila pri sahu lazja za izracunat


"deep blue vs casparov"

The system derived its playing strength mainly from brute force computing power.
vir: Deep Blue (chess computer) @ Wikipedia
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

konspirator ::

Bi bilo zanimivo videti, kako bi se obnesel AI namesto brute force v šahu.
Lepote Švedistana:
http://www.funnyjunk.com/Sweden+yes/funny-pictures/5544604/

7982884e ::

The system derived its playing strength mainly from brute force computing power.

ce je deep blue brute force, tezko reces da alphago ni. ceprav je brez dvoma "inteligenten". konec koncev je njegova racunska moc vec milijonkrat visja od deep blueja, docim "racunska moc" lee sedola nikakor ni bistveno drugacna od kasparova.

Bi bilo zanimivo videti, kako bi se obnesel AI namesto brute force v šahu.

danasnji sahovski programi so precej, precej bolj sofisticirani od deep blueja, tudi po tem da delajo dosti manj "brute forcanja" pri doloceni racunski moci. pri taki hudo specializirani in hudi optimizirani nalogi bo deep learning algoritem zelo tezko prisel blizu (cetudi ne bo imel problemov premagat cloveka).

korenje3 ::

Današnji osebni računalniki so 300x hitrejši od deep bluja (če upoštevamo moč grafične kartice). Tako da potrebe po nekem programu ki dela z neural networki je nesmisel. Bruteforce se tudi smatra kot AI, s tem da so lahko predlagane določene pozicije. Medtem ko alphago z samoučenjem sam najde predloge za poteze.

naj omenim še da je alphago začel samoučenje v najbolj primitivnem načinu.

pa še to, program v šahu pri vsaki potezi pregleda 1 milijon potez ali več, alphago jih je okrog 5k-10k. Ta ki je igral blitz 60 iger še manj, bi rekel okrog 1k potez.
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

gus5 ::

AlphaGo, mega-računalnik z umetnimi nevronskimi omrežji, ki mu omogočajo učenje in igranje goja in ki je že premagal najboljše človeške igralce te igre, je moral priznati kar 100 porazov v 'dvobojih' s svojim AI tekmecem DeepGo Zerom. Če se je AlphaGo 1 učil na primerih človeških dvobojev iz preteklosti, Zero igra najprej sam s seboj in se uči na lastnih napakah, ki jih kakopak odpravlja in izboljšuje svojo igro. Če se je DeepGo 1 učil s pomočjo človeških izkušenj, s pomočjo prenosa znanja, pa je Zero samo-učeča 'zverina', ki ne potrebuje več niti človeških izkušenj oz. znanja. V samo nekaj dneh je sam odkril trike, ki jih je človeštvo 'akumuliralo' stoletja in jih nato nadgradil z lastnimi. Skratka, ljudje ne le, da ne morejo več premagati AI v igri go, AI odkriva nove trike v igri, o katerih se ljudem niti sanja ne! Tem 'strojem' je človeško znanje le ovira!

pegasus ::

In sploh ne gre za "mega računalnik", pač pa zgolj en pc s štirimi TPUji. Starejše AlphaGo postavitve so bile precej večje.

gus5 ::

pegasus je izjavil:

In sploh ne gre za "mega računalnik", pač pa zgolj en pc s štirimi TPUji. Starejše AlphaGo postavitve so bile precej večje.
Ne 'mega' zato, ker ima 'le' 4 TPU, pač pa zato, ker še vedno potrebuje 'a huge amount of computing power'.

matobeli ::

Kolko pa je ta huge amount v električni moči?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

AlphaGo v prvi partiji premagal najboljšega igralca

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
424519 (1653) nevone
»

Zadnja priložnost za človeštvo v goju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
503445 (1557) jype
»

Popravni izpit za človeštvo v goju še pred koncem leta?

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
102767 (1610) keworkian
»

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
436928 (2669) bMozart
»

4:1 - konec človeške superiornosti v goju

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
214163 (1957) Jst

Več podobnih tem