bit-tech.net - ArcSoft je razvil aplikacijo, ki s pomočjo grafičnega čipa dvigne kvaliteto DVD filmov in standardnega televizijskega signala kvalitete, ki je zelo blizu signalu visoke ločljivosti. SimHD, sicer vtičnik, ki stane 20 dolarjev, deluje s prav tako ArcSoftovim TotalMedia Theatre, poleg teh dveh aplikacij pa je močno priporočljiva še (zaenkrat le) nVidiina grafična kartica s CUDA podporo. Geforce 8600 GT naj bi ločljivost dvignil do 720p standarda, medtem ko bo kartica iz 8800 ali 9600 (in višjih) serij zadostovala za 1080p ločljivost, obenem pa bo poraba centralnega procesorja lebdela v okolici petnajstih procentov.
Podpora za druge čipe, predvsem grafične kartice iz rdeče-zelenega tabora, naj bi bila na poti, nVidia pa trdi, da so zahtevnega post-procesiranja zmožni le njeni čipi. Vsekakor pa je, če tehnologija dejansko deluje, tako kot oglašujejo, zelo zanimiva, sploh za lastnike obsežnih zbirk DVDjev in HD sposobnih prikazovalnikov. Zavedati se je treba, da je dodaten strošek še TotalMedia Theatre, ki v paketu s SimHD stane 90 dolarjev, kar pa je v primerjavi z desetinami DVDjev oz. njihovih HD duplikatov relativno nizka cena.
Kakšne hude razlike ni za pričakovat in tole primerjat s pravim 1080p videom je čista bedarija. Itak pa večina ljudi DVDjev ne gleda preko PCa in jim tole čisto nič ne nuca.
LG 77CX OLED TV; Marantz SR6010 7.2: 5x Focal Sib, 2x Focal Cub, 2x Focal
Little Bird; PS5, Xbox Series X, PS4 Pro, Xbox One, PS3, Vero 4K, Samsung
UBD K8500 4K UHD, Philips BDP2180/12
Ja boljše kot če bi film povečal na cel zaslon v WMP definitivno. Prav tako zagotovo ne more izgledati tako dobro kot če bi 720p film gledal na celem zaslonu...
Dajte no... To je video varianta zadev, ki so bile pred leti popularne v fotografiji. Povišanje ločljivosti z nekmi fraktalskimi algoritmi pa sem pa tja. Seveda obstaja bolj očem prijazna povečava kot bilinearna interpolacija, ampak kjer informacije ni, si jo pač lahko kvečjemu zmisliš, pa če še tako kompliciraš (recimo razpoznaš linije, vzorce, pa jih potem raztegneš, pomnožiš)... Masterblaster je kar zadel bistvo.
Eni res naredijo vse, da bi izpadli pametni. Gredo tako dalec, da uporabijo fancy besedo, ki pa z bistvom novice nima nobene zveze.
3p: ti sploh ves kaj je to fraktal (zdaj, ce si ze zacel s fraktalskimi algoritni)? In kaj ima to opraviti z rdeco nitjo pisanja.
Strinjal bi se le s tistim delom, kjer pravis, da si je treba informacijo, kjer je pac ni, izmisliti. Ocitno to pocnejo na dovolj 'pameten' nacin, da se zadeva obnese.
DVD 720x576, HD 720p 1280x720, full HD 1920*1080 Mislim, da se gre tukaj za neko neko vrsto interpolacije, enako kot pri scanerjih, fotoaparatih ali pa softversko po lastni želji. Če interpoliraš sliko na več pikslov, je slika pač bolj fina, bolj na drobno nazobčana in malo zablurana (če se vključi poleg še mehčanje robov). Taka slika zgleda lepše, sploh če je zelo povečana ali prikazana na velikem ekranu. Zmogljive grafične kartice v sodelovanju z dovolj zmogljivim procesorjem pa lahko prežvečijo vse to v real time. Tole je za pozdravit, očitno se je samo čakalo na dovolj zmogljive komponete in izjemno moč katero pri GF nudi CUDA.
Torej praviš več pixlov => več informacij? Ima potem bilinearna transformacija 800x600 pixlov na 1920x1080 pixlov enako informacij kot bikubična (ali pa fraktalna) transformacija 800x600 pixlov na 1920x1080 (in zakaj bo 99% ljudi ugotovilo, da je drugi primer boljši kot prvi)? Tudi iz 2x2 pixla velike slike lahko z bilinearno transformacijo naredim poljubno mnogo pixlov... Ali pa se lahko sprijaznimo, da pixel ni nujno informacija?
Tudi iz 2x2 pixla velike slike lahko z bilinearno transformacijo naredim poljubno mnogo pixlov...
Nobeno računanje ne zviša količine informacije. Vsako računanje informacijo zmanjša. Natančneje, odplakne jo z entropijo, ki nastaja kot posledica računanja.
Če interpoliraš sliko na več pikslov, je slika pač bolj fina, bolj na drobno nazobčana in malo zablurana (če se vključi poleg še mehčanje robov). Taka slika zgleda lepše, sploh če je zelo povečana ali prikazana na velikem ekranu. Zmogljive grafične kartice v sodelovanju z dovolj zmogljivim procesorjem pa lahko prežvečijo vse to v real time.
To so znale že grafe iz devetdesetih. Le da je stvar zdaj še za en korak izboljšana.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Ne. Finta je, da standardni prikaz teh informacij "suxa" in ta "novi" način malo več informacij na ekran (v oko) spravi. Tak kot če gledaš strip ponoči, potem pa pri dnevni svetlobi. Strip ima še vedno enako informacij, a naenkrat jih ti več dojameš.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Ni protislovja. Informacija pač v datoteki je. Iz nje se lahko potegne samo "projekcija na črnobelo" in ta predvaja. Lahko se pa naredi iz tiste informacije maksimalno možno dobra slika in predvaja.
Več kot informacije je shranjene na "ploščku" in v dekoderju, pa ni mogoče potegniti ven. Zakaj v dekoderju? V dekoderju je lahko info, da je modro treba "mau zadušit", ker jo koder preveč naglasi. Naprimer.
Ni bistveno to zadnje. Pač pa da je komot zakodirane več informacije, kot se jo odkodira in prikaže. Da so bili dosedanji dekoderji mau neoptimalni.
Ne, ni omenjeno. Tut ne vem, kakšen upscaler je v kuhinjskem predvajalniku DVD-jev, a to je kakšen DSP? A zmore današnji GPU + ustrezen SW nalogo opravit vsak tako dobro kot jo npr. Cell v PS3? Al tut tam gre čez GPU?
kuglvinkl: Ne, večina teh predvajalnikov in tudi nekateri TV-ji imajo to rešeno z namenskimi DSP-ji. PS3 ima to rešeno softwaresko s Cell-om. Glede kvalitete je pa vse odvisno od logike, ki je implementirana v teh čipih oziroma programju na GPU/CPU, oziroma kaj je čip sploh sposoben delat realtime.
MrStein: Če gledaš stip ponoči potem jasno omejiš kaj bo tvoje oko zajelo. Če pa gledaš film v originalni ločljivosti in ti v očesu pokrije kot X ali pa če gledaš film povečan čez cel zaslon in ti spet pokrije kot X (torej si ustrezno dlje stran) je pa to praktično ista količina informacij neglede na to kakšen upscaler si naredil. Če pa gledaš povečan film z manjše razdalje boš pa seveda začel občudovati napačne predpostavke upscale algoritma (da so piksli kvadratni, da je 0.5 v ramu = 0.5 na zaslonu,...). In informacije ki jih tako zavoziš so neproporcionalno večje od tistih, ki jih pridobiš z boljšim dekodiranjem originalnega 576 vrstičnega videa.
Definiraj "gledati film v originalni ločljivosti". To je ločljivost negativa ? Prve kopije ? Druge ? Kopije na DVD-ju ? Dekodirana kopija v DVD predvajalniku ? Obdelana kopija v TV aparatu ? (na tej točki smo že precej daleč od originala, ne glede kak ga definiraš)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
sicer je nekdo tole že napisal, ampak nič hudega če ponovimo ;-) ps3 tudi upscalea vse kar mu vtakneš not na toliko kot ti tv zmore. dejansko je slika nekoliko lepša, ne da se pa primerjati s hd filmi (torej neupscaleanimi v isti resoluciji).
zanimivo zanimivo. po eni strani je to kar fascinantno, po drugi pa skrajno primitivno za leto 2009, da se še vedno pogovarjamo o dvd@mpeg2 zadevi
če prav razumem, se pač program odloči v katerem delu velikega piksla bo naredil mejo - ostrejšo - in ga s tem razbil na manjše. po eni strani zelo zanimivo, po drugi pa nastane neka fikcija, vendar bo za človeško oko verjetno čist ok.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
obstaja kak program, ki bi med dva frejma vrinil tretji frejm z lastnostmi nekje na sredini obeh dveh? tak način bi se mi zdela zanimiva metoda zviševanja fpsjev, kjer bi taka aplikacija najprej prepoznala določene elemente vsake slike, jih povezala s črto in prekopirala na polovico črte pri tretjem frejmu ...
obstaja kak program, ki bi med dva frejma vrinil tretji frejm z lastnostmi nekje na sredini obeh dveh? tak način bi se mi zdela zanimiva metoda zviševanja fpsjev, kjer bi taka aplikacija najprej prepoznala določene elemente vsake slike, jih povezala s črto in prekopirala na polovico črte pri tretjem frejmu ...
točno to dela sonijeva tehnologija v televizijah pri 200 Hz. vrine (mislim da) 3 frejme. baje je slika veliko bolj tekoča (kar bi skorajda morala biti). edini problem je tudi tu, da se gleda 3 frejme fikcije. zdaj če so to dokaj natančne interpolacije realnosti je super, če pa niso....
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Vsi 100 Hz LCDji to počnejo. 200 Hz pa vrinejo celo tri slike. O.
mislim da ni to tko enostavno. nekatere televizije so vrivale - podvajale - frejme, te sonijeve in še neke druge pa so jih 'delale'. več je v enem izmed zadnjih monitorjev zapisanega.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
nekatere televizije so vrivale - podvajale - frejme,
AFAIK vse ustvarijo neko vmesno sliko (drugo vprašanje je, kako dobro jim to uspeva). Samo s podvajanjem ne bi nič naredil (pri LCD). Druga stvar je 100 Hz pri katodnih tv. Dopuščam seveda tudi možnost, da kakšni noname Kitajci zavajajo kupce in pri 100 Hz LCD-ju samo podvojijo slike, ne da bi jih kakorkoli obdelali.
obstaja kak program, ki bi med dva frejma vrinil tretji frejm z lastnostmi nekje na sredini obeh dveh? tak način bi se mi zdela zanimiva metoda zviševanja fpsjev, kjer bi taka aplikacija najprej prepoznala določene elemente vsake slike, jih povezala s črto in prekopirala na polovico črte pri tretjem frejmu ...
Ja. Vsak boljši TV (LCD) ima to. Pa večina aktualnih Windows programov za DVD predvajat (WinDVD in podobni).
gruntfürmich:
nekatere televizije so vrivale - podvajale - frejme
Na LCD-ju ni razlike med "prikažem frejm 1 , prikažem frejm 2" in "prikažem frejm 1 , še enkrat prikažem frejm 1, prikažem frejm 2"
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
> 3p: ti sploh ves kaj je to fraktal (zdaj, ce si ze zacel s fraktalskimi algoritni)? In kaj ima to opraviti z rdeco nitjo pisanja.
Fraktalni algoritmi so in obstajajo. Z njimi se dela predvsem komprimiranje slik. Osnova za algoritme so t.i. space-filling curves (hilbertova ali pa peanova krivulja npr.). Piksli oz. njihove lokacije se zakodirajo kot zaporedje določenega števila bitov, odvisno od ločljivosti, pravi položaj na ekranu pa se izračuna na podlegi prej omenjenih črt. Zelo učinkovito kodiranje, še lepše pa je, da lahko ločljivost zmanjšamo, če procesor ne zmore sproti računati slike.
Glede povečevanja detajlov pa se stirnjam s Thomasom. Če pogledam, da moj AMD 800 mhz procesor komaj zmore predvajanje DVD filma (bog ne daj, da bi še kaj laufalo v ozadju), potem je tukaj notri kar nekaj računanja. In močno domim, da je pri DVD formatu prikazana res vsa informacija, ki je zapečena na plošček.
Dvd predvajalnik OPPO DV 983H s pomočjo Anchor Bay VRS čipa druge generacije približa kvaliteto predvajanega DVDja kvaliteti Blu-Raya (1080p) Vir podatka : test naprave v 74 številki (iz 2008) zagrebškega HiFiMedia