Forum » Loža » Toplotna črpalka
Toplotna črpalka

foofighter ::
Koliko imate ponavadi nihanja med koeficientom porabljene in oddane energije skozi mesece?
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.

Magic1 ::
?!? Po kateri logiki bi pa imel decembra in januarja 3, zdaj februarja pa 1,5? Neki si narobe gledal, ali pa se je kaj pokvarilo.
Magic

foofighter ::
Par številk sem že prebral prav... Tudi jaz ne vidim logike v tem, zato pa sprašujem kakšna so normalna nihanja in gibanje med meseci.

telexdell ::
foofighter je izjavil:
Par številk sem že prebral prav... Tudi jaz ne vidim logike v tem, zato pa sprašujem kakšna so normalna nihanja in gibanje med meseci.
Absolutne številke niti niso tako pomembne. Po logiki pa velja- toplejši kot je mesec, večje mora biti razmerje. Mesecu dec-jan-feb so običajno najhladnejši v letu zato bi tam razmerje moralo biti povprečje bolj skupaj. Zato je za februar zagotovo nekaj narobe.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
https://www.bolha.com/toplotne-crpalke/...
Tale. Prihraniš 10K.
Tale. Prihraniš 10K.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

johnnyyy ::
foofighter je izjavil:
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
Vrednost je precej nizka. Sicer pa so tudi temperature sedaj izjemno nizke, tako da mogoče bi bil to vzrok (odvisno od lokacije).

joez7 ::
Utk, rezda ni 2k, je pa 2.5K. Ma pa rabljeno za 1.5k. Pa še janez je.
Ne se sekirat, moja ma COP pri 0 ~ 2.5, pri -8 pa pade pod 1.8, pri 5 pa ma ~3.5. Najbolj jo matrajo defrosti, med 2 in -2. Lahko poskusiš malo omejit zgornjo temperaturo DV, sam se ti lahko zgodi, da boste mel mal hladnej. Sem spregledal, maš radiatorje ali talno. Za radiatorje ~ 50°C je kar normalno 1.5.
foofighter je izjavil:
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
Vrednost je precej nizka. Sicer pa so tudi temperature sedaj izjemno nizke, tako da mogoče bi bil to vzrok (odvisno od lokacije).
Ne se sekirat, moja ma COP pri 0 ~ 2.5, pri -8 pa pade pod 1.8, pri 5 pa ma ~3.5. Najbolj jo matrajo defrosti, med 2 in -2. Lahko poskusiš malo omejit zgornjo temperaturo DV, sam se ti lahko zgodi, da boste mel mal hladnej. Sem spregledal, maš radiatorje ali talno. Za radiatorje ~ 50°C je kar normalno 1.5.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

telexdell ::
Ne se sekirat, moja ma COP pri 0 ~ 2.5, pri -8 pa pade pod 1.8, pri 5 pa ma ~3.5. Najbolj jo matrajo defrosti, med 2 in -2. Lahko poskusiš malo omejit zgornjo temperaturo DV, sam se ti lahko zgodi, da boste mel mal hladnej. Sem spregledal, maš radiatorje ali talno. Za radiatorje ~ 50°C je kar normalno 1.5.
Pri meni pa je pri 0°C COP preko 4 on pri -8°C še vedno preko 3,5. Na 1,8 bi COP padel pri tam -25°C. To pa je razlika med Azijskimi in EU TČ. Če imaš SE in neto meritve te cenovno res ne udari po žepu. Če pa elektriko plačuješ...
Pa februarja za polovico slabš SCOP kot Januarja, ko je tak mraz kot je sedaj bil dan ali dva vztrajal več kot teden. Ni ja...
PS- Imam SE a če bi moja TČ pri vodi 50°C delala s COp 1,5 leti z mano vred, ker sem jo kupil, skozi okno

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
Mam SE in letnega viška prek 3MWh, na knap bi se lahko grel na el.. Pa najcenjšo TČ - dokler bo-bo, pol pa gledam za kako R290. COP pa gledam, glede na merilec el. in kalorimeter, nekak ne zaupam izračunani vrednosti same TČ. :)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

DamijanD ::
Pri COPu morate tudi povedati kakšen tip ogrevanja imate. Je le malo razlike ali mora TČ delati na ~30 za v talno ali pa na 45+ za v radiatorje (pri recimo -10)

Utk ::
https://www.bolha.com/toplotne-crpalke/...
Tale. Prihraniš 10K.
Ni slabo.
Tu je se ceneja:
https://klima-uredaj.hr/proizvod/fuji-a...

Utk ::
Pri teh stvareh je hitro 5 jurjev razlike. V ekstremu tudi 8 ali pa 10. Tudi če črpalka dela 20 let (bogdaj), je to 250 do 500 evrov na zimo razlike. Res tolk prišpara?

telexdell ::
telexdell in kakšno TČ imaš, če ni skrivnost?
Nibe F2120-16, 300l zalogovnik, radiatorji aklimat prve serije (iz leta 1982), hiša iz leta 1960 toplotno saniran ovoj in menjano stavbno pohištvo (cca 15 let nazaj). Ogrevam cca 150 m2 na 500 m n.v. in 4,5 ure hoje do 2126 m vrha v karavankah z okrog 5 MWh elektrike letno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::
Pri teh stvareh je hitro 5 jurjev razlike. V ekstremu tudi 8 ali pa 10. Tudi če črpalka dela 20 let (bogdaj), je to 250 do 500 evrov na zimo razlike. Res tolk prišpara?
In kaj naj potem delam z denarjem, če bi prešparal toliko? Ga dam na banko, da ga poje inflacija? Kupim avto za 40 jurjev in ga čez 10 let vržem na rafudo? Dam denar v kripto, da bom imel še več denarja in še večje probleme z denarjem?
Sarkazem off
Ko nekaj kupiš moraš pač upoštevati nekaj dejavnikov- najprej da izbereš nekaj , kar ti ustreza po karakteristikah. Potem izmed več možnosti ločiš tisto, kar ti ustreza in si lahko privoščiš. Na koncu pa kupiš tisto kar ti ustreza, si lahko privoščiš in ti dene dobro pri duši. Da bi mi vsako jutro ko grem v garažo alipopoldne, ko pridem iz službe in grem poleti in pozimi mimo TČ in bi tam stal tista gmota kovine... Kakor za koga, zame pač to ni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Ok, potem je nibe za tiste, ki ne vejo kam z denarjem. Sej to je vse kar nekateri trdimo :)
Nisem pa vedel da nibe ni gmota kovine, to pa priznam.
Nisem pa vedel da nibe ni gmota kovine, to pa priznam.

telexdell ::
Ok, potem je nibe za tiste, ki ne vejo kam z denarjem. Sej to je vse kar nekateri trdimo :)
Nisem pa vedel da nibe ni gmota kovine, to pa priznam.
Zato pa obstaja forum, da človek zve kaj novega. Pa še kdaj...

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::
foofighter je izjavil:
Koliko imate ponavadi nihanja med koeficientom porabljene in oddane energije skozi mesece?
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
1,5 je izjemno malo. Ali greješ radiatorje na 55+˚C in/ali imaš za pomoč še el. grelce zraven. Ali pa je kaj narobe s TČ.
Zdajle sem šel počekirat mojega Vaillanta. Zunaj je -2°, v talno gre 29° voda. Žre 900W pri COP=3,3. Če vštejem še kak defrost, se COP zniža morda tam do 3,2.
vires in numeris

aborko ::
Zadnje par dni hisa rabi verjetno nekje 100kWh toplote dnevno, poraba el. za TC je cca 40 kWh dnevno. V radiatorje gre nekje 38 stopinj (ponoci) in do 42 cez dan, nekaj se porabi se za gretje SV, COP te dni verjetno tam okoli 2,5., še dokaj ok predvsem zato ker ni toliko vlage. Zdaj ponoci so defrosti na nekje 80-90 min, ko pa je dosti vlage pa tudi na manj kot 40 min, takrat bi rekel da je COP cca 2 ali celo pod 2. El. grelcev nimamo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()

sbawe64 ::
Ta, o katerem je govora tukaj, ne spada pod Daikin. Saj zgoraj lepo piše, da se prodaja v glavnem na Poljskem.
Imam papirologije in cenikov kolikor hočeš. Vendar nočejo spustiti cen. Čeprav jim je prodaja strmoglavila.
Ok, še malo o toplotnih, ker je te dni tapravi test.
Foter ima bajto na Blokah. Gre za 40 let staro hišo, ogreva se 160 m2 z radiatorji.
Izolacija je boga, pritličje oz. pol klet nič, betonski cegu 30 cm.
Prvi štuk 4 cm stiropor, na podstrešju 10 cm stiroporja.
Okna so doma narejena, vezana z dvemi šajbami, U=3,0.
Tastaremu sem zmontiral zastonjsko, ok, 650 evrsko toplotno 9kW in pustil peč na drva, just in case.
Ko lahko berete, je te dni ta ponoči okrog minus 20, tudi podnevi je minus.
Toplotna relativno normalno to prebavlja. Čez noč pade notranja temperatura iz 24 na 23 stopinj, ampak se potem čez dan pobere nazaj.
Tako da mu peči, tudi pri tako slabi hiši in tako "slabi" toplotni, ni treba zaganjati.
Malo se hecam, toplotna sploh ni slaba, le zelo poceni je bila.
TC je IVT Ax09 ? Na koliko moči dela, če se prav spomnim ji najbolj ustreza 66% ?
Koliko kWh ima porabe na leto ? Greje s njo tudi sanitarno vodo ?
https://www.bolha.com/toplotne-crpalke/...
Tale. Prihraniš 10K.
Tole je monoblock (kot npr. LG thermia V) ?
foofighter je izjavil:
Koliko imate ponavadi nihanja med koeficientom porabljene in oddane energije skozi mesece?
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
1,5 je izjemno malo. Ali greješ radiatorje na 55+˚C in/ali imaš za pomoč še el. grelce zraven. Ali pa je kaj narobe s TČ.
Zdajle sem šel počekirat mojega Vaillanta. Zunaj je -2°, v talno gre 29° voda. Žre 900W pri COP=3,3. Če vštejem še kak defrost, se COP zniža morda tam do 3,2.
Pri kakšni stari hiši ala feryz foter je tisto čisto običajna številka.
Tam mora biti DT okoli 50°C.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()

windigo ::
Pri kakšni stari hiši ala feryz foter je tisto čisto običajna številka.
A ni feryz tisti fotr, ki je odkril eno staro zalogo in organiziral nakupe poceni IVT Ax09 v Sloveniji in ima zato pravico in dolžnost vse veleznalce občasno malo pošpikat?
Ceterum censeo Balandeque fascistum esse

sbawe64 ::
To sta dve različni osebi, feryz z novogradnjo, sončnico in zafiro, ter na drugi lokaciji njegov ata v starejši hiši.
Skupinski nakup od enega Škota/Angleža je organiziral feryz (slava mu!), davnega 2018.
https://www.podsvojostreho.net/forum/sh...
Skupinski nakup od enega Škota/Angleža je organiziral feryz (slava mu!), davnega 2018.
https://www.podsvojostreho.net/forum/sh...
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()

Dionis ::
Če bodo še komu cene ponudb prišle prav, še tukaj kopiram objavo.
Sem pa prejel še ponudbo za Mitsubishi Zubadan za 11,5k€. Je pa to izvedba split in potem freonska povezava med zunanjo in notranjo enoto. Zdaj sicer druge prednosti, da ne more zmrzniti zunanja enota v primeru daljšega izpada elektrike ali kakšne druge napake ne vidim ali se motim?
To mi je rekel, da mu po izračunih glede na dane podatke (izolacija, okna, približna poraba) izpiše da bi bilo zadosti 13,5kW, dal bi pa potem 14kW črpalko.
Kot sem omenil nibe je 13kW (cena 17-18k€)
Pa dobil sem še ponudbo od Kronoterma za hudih 19k€. Pri slednji ponudbi me pa tudi moti, ker je dal 10,5kW črpalko + grelce 2+2+2kW. Torej, če prav razmišljam, ko bi bili mrzli dnevi bi te grelci dogrevali sistem, kar pomeni da je takrat izkoristek (z grelci) 1:1.
Sem pa prejel še ponudbo za Mitsubishi Zubadan za 11,5k€. Je pa to izvedba split in potem freonska povezava med zunanjo in notranjo enoto. Zdaj sicer druge prednosti, da ne more zmrzniti zunanja enota v primeru daljšega izpada elektrike ali kakšne druge napake ne vidim ali se motim?
To mi je rekel, da mu po izračunih glede na dane podatke (izolacija, okna, približna poraba) izpiše da bi bilo zadosti 13,5kW, dal bi pa potem 14kW črpalko.
Kot sem omenil nibe je 13kW (cena 17-18k€)
Pa dobil sem še ponudbo od Kronoterma za hudih 19k€. Pri slednji ponudbi me pa tudi moti, ker je dal 10,5kW črpalko + grelce 2+2+2kW. Torej, če prav razmišljam, ko bi bili mrzli dnevi bi te grelci dogrevali sistem, kar pomeni da je takrat izkoristek (z grelci) 1:1.

Magic1 ::
Ali bo kdo razložil zakaj so grelci sploh potrebni? Rabiš enega v odtoku, da ti banja od zunanje enote ne zamrzne (pod kW). Ostalo je BS. Se mi zdi da je izkoristek od Kronoterma v slabih pogojih tako zanič, da rabi polno grelcev, da se sploh približa nazivni moči.
Magic

T743 ::
No izkoristek SCOP Kronotermove po 3 letih je cca 4,10 grelci so pa 2+2+2 standard v notranji enoti. Pa je hiša brez izolacije in na radiatorjih. V teh 3 letih je z grelci pokurila "hudih" 20 Kw oziroma ni omembe vredno. Omembe vredna pa je cena 10kw modela za 19kEur. Pred 3mi leti je bila 12Kw z notranjo enoto, brez stv (imam posebej) in komplet predelavo kurilnice 14Keur oz po subvenciji cca 11.5Keur.
Zgleda so cene poletele oziroma še letijo v nebo.
Če bi jaz bil Dionis bi gladko vzel najcenejšo...
Zgleda so cene poletele oziroma še letijo v nebo.
Če bi jaz bil Dionis bi gladko vzel najcenejšo...

6151 ::
Če bodo še komu cene ponudb prišle prav, še tukaj kopiram objavo.
Sem pa prejel še ponudbo za Mitsubishi Zubadan za 11,5k€. Je pa to izvedba split in potem freonska povezava med zunanjo in notranjo enoto. Zdaj sicer druge prednosti, da ne more zmrzniti zunanja enota v primeru daljšega izpada elektrike ali kakšne druge napake ne vidim ali se motim?
To mi je rekel, da mu po izračunih glede na dane podatke (izolacija, okna, približna poraba) izpiše da bi bilo zadosti 13,5kW, dal bi pa potem 14kW črpalko.
Kot sem omenil nibe je 13kW (cena 17-18k€)
Pa dobil sem še ponudbo od Kronoterma za hudih 19k€. Pri slednji ponudbi me pa tudi moti, ker je dal 10,5kW črpalko + grelce 2+2+2kW. Torej, če prav razmišljam, ko bi bili mrzli dnevi bi te grelci dogrevali sistem, kar pomeni da je takrat izkoristek (z grelci) 1:1.
Lol, 10k+ za toplotno črpalko.
7900X3D | 32GB | 6800 | 4 TB

Magic1 ::
Seveda če je subvencija 2500€. Kdo pa mislite da bo teh 2500€ pospravil? 8000€ TČ izvedba te bo na računu stala 10000€, saj 2500€ dobiš iz malhe. Podobno kot baterije pri SE, ki so 2x cene zaradi subvencij.
Magic

DamijanD ::
Če bodo še komu cene ponudb prišle prav, še tukaj kopiram objavo.
Sem pa prejel še ponudbo za Mitsubishi Zubadan za 11,5k€. Je pa to izvedba split in potem freonska povezava med zunanjo in notranjo enoto. Zdaj sicer druge prednosti, da ne more zmrzniti zunanja enota v primeru daljšega izpada elektrike ali kakšne druge napake ne vidim ali se motim?
To mi je rekel, da mu po izračunih glede na dane podatke (izolacija, okna, približna poraba) izpiše da bi bilo zadosti 13,5kW, dal bi pa potem 14kW črpalko.
Kot sem omenil nibe je 13kW (cena 17-18k€)
Pa dobil sem še ponudbo od Kronoterma za hudih 19k€.
To so cene z montažo in vso ostalo šaro?

telexdell ::
Ali bo kdo razložil zakaj so grelci sploh potrebni? Rabiš enega v odtoku, da ti banja od zunanje enote ne zamrzne (pod kW). Ostalo je BS. Se mi zdi da je izkoristek od Kronoterma v slabih pogojih tako zanič, da rabi polno grelcev, da se sploh približa nazivni moči.
Pri moji je grelec na odtoku ranga 100 W in se vključi le med defrostom. 6 kW grelec pa je za primer, če mi TČ odpove, da do popravila ne bom na mrazu. Na srečo ima v 8. letih 0,5 min delovanja zaradi testiranja ob zagonu TČ.
Glavni razliki med TČ z vodno povezavo in TČ s plinsko povezavo sta:
Plinska povezava se dela na terenu, zato je večja verjetnost za puščanje plina
TČ s plinsko povezavo imajo praviloma slabši SCOP
Pa- če bi mi za dolgo zmanjkalo elektrike bi me najmanj skrbela zunanja enota in precej bolj mraz v hiši...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

trancer01 ::
Ne se sekirat, moja ma COP pri 0 ~ 2.5, pri -8 pa pade pod 1.8, pri 5 pa ma ~3.5. Najbolj jo matrajo defrosti, med 2 in -2. Lahko poskusiš malo omejit zgornjo temperaturo DV, sam se ti lahko zgodi, da boste mel mal hladnej. Sem spregledal, maš radiatorje ali talno. Za radiatorje ~ 50°C je kar normalno 1.5.
Pri meni pa je pri 0°C COP preko 4 on pri -8°C še vedno preko 3,5. Na 1,8 bi COP padel pri tam -25°C. To pa je razlika med Azijskimi in EU TČ. Če imaš SE in neto meritve te cenovno res ne udari po žepu. Če pa elektriko plačuješ...
Pa februarja za polovico slabš SCOP kot Januarja, ko je tak mraz kot je sedaj bil dan ali dva vztrajal več kot teden. Ni ja...
PS- Imam SE a če bi moja TČ pri vodi 50°C delala s COp 1,5 leti z mano vred, ker sem jo kupil, skozi okno![]()
Ne vem, kako ti toplotna kuri manj, kot navaja proizvajalec na energijski nalepki: pri +2 je COP 3,96, pri -2 pa 2,48. Pa to so laboratorijski podatki.

DamijanD ::
tudi meni se zdijo te cifre malo visoke. Vprašanje pa je kako je prišel do teh cifer a je to nekaj kar TČ sama sporoča ali kaj drugega? Sam imam dokaj pesimističen COP, ker gledam porabo na shellyu (in to zajame tudi vse obtočne črpalke in ventile). Upošteva tudi razmeroma visoko porabo, ko je TČ v idle (20-24 W !!!! )
telexdell: zakaj imajo split izvedbe praviloma slabši SCOP? A je pri prenosu toplote s plinom več izgub, kot pri prenosu z vodo? Ali je razlika v tem, ker split meri proizvedeno toploto šele v notranji enoti (torej izgube s prenosom so že upoštevane) - monoblock pa verjetno meri toploto na zunanji enoti (torej ne upoštevamo morebitnih izgub pri prenosu)?
telexdell: zakaj imajo split izvedbe praviloma slabši SCOP? A je pri prenosu toplote s plinom več izgub, kot pri prenosu z vodo? Ali je razlika v tem, ker split meri proizvedeno toploto šele v notranji enoti (torej izgube s prenosom so že upoštevane) - monoblock pa verjetno meri toploto na zunanji enoti (torej ne upoštevamo morebitnih izgub pri prenosu)?

trancer01 ::
Ne se sekirat, moja ma COP pri 0 ~ 2.5, pri -8 pa pade pod 1.8, pri 5 pa ma ~3.5. Najbolj jo matrajo defrosti, med 2 in -2. Lahko poskusiš malo omejit zgornjo temperaturo DV, sam se ti lahko zgodi, da boste mel mal hladnej. Sem spregledal, maš radiatorje ali talno. Za radiatorje ~ 50°C je kar normalno 1.5.
Pri meni pa je pri 0°C COP preko 4 on pri -8°C še vedno preko 3,5. Na 1,8 bi COP padel pri tam -25°C. To pa je razlika med Azijskimi in EU TČ. Če imaš SE in neto meritve te cenovno res ne udari po žepu. Če pa elektriko plačuješ...
Pa februarja za polovico slabš SCOP kot Januarja, ko je tak mraz kot je sedaj bil dan ali dva vztrajal več kot teden. Ni ja...
PS- Imam SE a če bi moja TČ pri vodi 50°C delala s COp 1,5 leti z mano vred, ker sem jo kupil, skozi okno![]()
Ne vem, kako ti toplotna kuri manj, kot navaja proizvajalec na energijski nalepki: pri +2 je COP 3,96, pri -7 pa 2,48. Pa to so laboratorijski podatki.
Popravek, nibe ima COP 2,48 pri -7 stopinjah Celzija. Realni SCOP je v večni Slovenije običajno (bistveno) nižji, kot je naveden v prodajnem katalogu proizvajalcev, ker je pri nas pozimi okoli 0 stopinj Celzija, ko je v zraku največ vlage, kar zelo vpliva na izkoristek toplotne črpalke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()

trancer01 ::
Okoli 0 stopinj Celzija je ponavadi zelo visoka relativna zračna vlažnost in to precej muči zračne toplotne črpalke.

lonewolf_ ::
foofighter je izjavil:
Koliko imate ponavadi nihanja med koeficientom porabljene in oddane energije skozi mesece?
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
Imaš pomožni grelec? Se ti vklaplja avtomatsko?
Okoli 0 stopinj Celzija je ponavadi zelo visoka relativna zračna vlažnost in to precej muči zračne toplotne črpalke.
Tako je, med 0 in 8°C bo TČ prehajala v nekaj več defrostov kot pri nižjih temp. Na izobraževanju Daikin so imeli graf prikazan za Althermo 3, kjer je bil COP pri -7°C malenkost boljši kot pa pri 0°C. Ravno zaradi defrostov.
R7 5700G + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: lonewolf_ ()

telexdell ::
foofighter je izjavil:
Koliko imate ponavadi nihanja med koeficientom porabljene in oddane energije skozi mesece?
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
Imaš pomožni grelec? Se ti vklaplja avtomatsko?
Okoli 0 stopinj Celzija je ponavadi zelo visoka relativna zračna vlažnost in to precej muči zračne toplotne črpalke.
Tako je, med 0 in 8°C bo TČ prehajala v nekaj več defrostov kot pri nižjih temp. Na izobraževanju Daikin so imeli graf prikazan za Althermo 3, kjer je bil COP pri -7°C malenkost boljši kot pa pri 0°C. Ravno zaradi defrostov.
Čudno- pri nas so sedaj takšne temperature pa je zadnji defrost bil 25.2. 0b 7:15 uri zjutraj. Ko pa so temperature pod nulo jih je pa med 5..7 na dan. Nad +4°C pa se še ni zgodil noben defrost- vsaj HA mi ga ne kaže.
Se pa pri temperaturah okrog 0°C običajno pojavi en defrost na vsak cikel obratovanja TČ. To se ne spremeni niti pri temperaturah pod -10°C- tudi tam je običajno en defrost na vsak cikel obratovanja TČ. Očitno niso vse TČ enake.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

lonewolf_ ::
foofighter je izjavil:
Koliko imate ponavadi nihanja med koeficientom porabljene in oddane energije skozi mesece?
Toplotna je bila zaštartana šele v sredini decembra. In v tem mesecu in tudi v januarju je bil koeficient okoli 3, zdaj v februarju je okoli 1,5.
Imaš pomožni grelec? Se ti vklaplja avtomatsko?
Okoli 0 stopinj Celzija je ponavadi zelo visoka relativna zračna vlažnost in to precej muči zračne toplotne črpalke.
Tako je, med 0 in 8°C bo TČ prehajala v nekaj več defrostov kot pri nižjih temp. Na izobraževanju Daikin so imeli graf prikazan za Althermo 3, kjer je bil COP pri -7°C malenkost boljši kot pa pri 0°C. Ravno zaradi defrostov.
Čudno- pri nas so sedaj takšne temperature pa je zadnji defrost bil 25.2. 0b 7:15 uri zjutraj. Ko pa so temperature pod nulo jih je pa med 5..7 na dan. Nad +4°C pa se še ni zgodil noben defrost- vsaj HA mi ga ne kaže.
Se pa pri temperaturah okrog 0°C običajno pojavi en defrost na vsak cikel obratovanja TČ. To se ne spremeni niti pri temperaturah pod -10°C- tudi tam je običajno en defrost na vsak cikel obratovanja TČ. Očitno niso vse TČ enake.
Morda si bolj na _suhem_ okolju.
R7 5700G + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S

Dionis ::
Če bodo še komu cene ponudb prišle prav, še tukaj kopiram objavo.
Sem pa prejel še ponudbo za Mitsubishi Zubadan za 11,5kEUR. Je pa to izvedba split in potem freonska povezava med zunanjo in notranjo enoto. Zdaj sicer druge prednosti, da ne more zmrzniti zunanja enota v primeru daljšega izpada elektrike ali kakšne druge napake ne vidim ali se motim?
To mi je rekel, da mu po izračunih glede na dane podatke (izolacija, okna, približna poraba) izpiše da bi bilo zadosti 13,5kW, dal bi pa potem 14kW črpalko.
Kot sem omenil nibe je 13kW (cena 17-18kEUR)
Pa dobil sem še ponudbo od Kronoterma za hudih 19kEUR.
To so cene z montažo in vso ostalo šaro?
Da to so cene z vsem komplet. Tudi z notranjo enoto in bojlerjem za sanitarno. Ker trenutno je bojler še od peči za kurilno olje (znotraj nje).
To da bi vzel najcenejšo od zgoraj naštetih in da je recimo poznana, ja bi recimo potem vseeno vzel Mitsubishi (pač split varianta). Poleg pišem še na forum pod svojo streho. In dobil danes odgovor recimo: Če je obremenjen, je Zubadan zelo požrešen, pa kompresor zna po nekaj letih mučenja odpovedat poslušnost.
telexdell: Kar se tiče, če odpove elektrika, je tudi kamin še na voljo, ali morda generator in kurilna peč in olje in lahko vsaj krmilje laufam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Dionis ()

telexdell ::
telexdell: Kar se tiče, če odpove elektrika, je tudi kamin še na voljo, ali morda generator in kurilna peč in olje in lahko vsaj krmilje laufam.
Izpad elektrike je bil mišljen v kontekstu strahu pred zamrznitvijo zunanje enote. Če boš lahko naštimal generator za oljno peč pol boš verjetno tudi lahko zaprl 2 in odpr druga 2 ventila da boš spustil vodo iz zunaje enote.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::
Pa sej ima že vsak vsaj eno klimo doma. Če TČ crkne, ne bo noben zmrznil. Drugače pa greš še po dva kaloriferčka za 10EUR, da premostiš tistih par dni na desetletje. Izolirana bajta pa itak ne bo pretirano izgubila v parih dneh tudi brez kurjave. Monoblok bi edini potreboval ne grelec, da v primeru odpovedi skrbi, da voda ne zamrzne. Samo za to je dovolj že 1kW. Problem je če odpove elektronika, takrat pa vsi varnostni mehanizmi odpovejo in je treba it urgentno v akcijo. Seveda le v primeru zunanjega monobloka. Pri split teh težav ni, saj nima kaj zmrznit.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

trancer01 ::
Obstajajo avtomatski varnostni ventili, ki izpustijo vodo iz zunanje enote, če dlje časa ni napajanja in se voda preveč ohladi.
Kar se pa tiče računanja COP, pa večina narobe računa tako trenutni kot povprečni COP, saj ne upošteva ustrezno vseh dejavnikov, ki nanj vplivajo. Povprečna azijska toplotna črpalka ima SCOP okoli 3,5 na talnem gretju oz. okoli 2,5 na radiatorskem. Na talnem pozimi okoli 3 ali še manj v neugodnih vremenskih razmerah, v prehodnih mesecih pa do nekje 4,5, ne glede na to, kaj piše v reklamnih katalogih proizvajalcev. Boljše toplotne črpalke z večjimi uparjalniki pa tudi pozimi realno dosegajo COP do okoli 4, v prehodnih obdobjih pa preko 5, zato je tudi SCOP blizu 4 na letni ravni.
Kar se pa tiče računanja COP, pa večina narobe računa tako trenutni kot povprečni COP, saj ne upošteva ustrezno vseh dejavnikov, ki nanj vplivajo. Povprečna azijska toplotna črpalka ima SCOP okoli 3,5 na talnem gretju oz. okoli 2,5 na radiatorskem. Na talnem pozimi okoli 3 ali še manj v neugodnih vremenskih razmerah, v prehodnih mesecih pa do nekje 4,5, ne glede na to, kaj piše v reklamnih katalogih proizvajalcev. Boljše toplotne črpalke z večjimi uparjalniki pa tudi pozimi realno dosegajo COP do okoli 4, v prehodnih obdobjih pa preko 5, zato je tudi SCOP blizu 4 na letni ravni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trancer01 ()

telexdell ::
Debata je, če zmanjka elektrike- takrat ti ne pomaga nobena klima in noben grelec. Da ti zunaja enota ne zmzne pa je dovolj da odpreš dva ventila in voda steče iz nje. Da ti pa ne steče še iz celotnega sistema ogrevanja pa moraš zapreti dva druga ventila.
Če pa je elektrika in ti ckrne TČ pol pa je odvisno od okvare in starosti TČ ali se ti sploh splača sekirati, če še zmrzne za povrh.
Glede temperatur v hiši- ne živimo vsi v modernih 0 energetskih hišah zgrajenih po pures standardih... in tako že po uri ali dveh brez ogrevanja občutiš padec temperature.
Če pa je elektrika in ti ckrne TČ pol pa je odvisno od okvare in starosti TČ ali se ti sploh splača sekirati, če še zmrzne za povrh.

Glede temperatur v hiši- ne živimo vsi v modernih 0 energetskih hišah zgrajenih po pures standardih... in tako že po uri ali dveh brez ogrevanja občutiš padec temperature.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::
Sej skoraj nihče ne živi v "moderni 0 energetskih" hišah, ni smiselno. Že če imaš zidano hišo s vsaj 15cm izolacije, je zadosti izolativnosti in akumulirane toplote v zidovih, da ne bo temperatura drastično padla v parih dneh.
Seveda nekateri pustijo kup toplotnih mostov, naredijo ogromna okna od tal do stropa, ali celo imajo zračenje 24/7 na kip in posledično se hiša zelo hitro shladi.
Seveda nekateri pustijo kup toplotnih mostov, naredijo ogromna okna od tal do stropa, ali celo imajo zračenje 24/7 na kip in posledično se hiša zelo hitro shladi.
Magic

telexdell ::
Sej skoraj nihče ne živi v "moderni 0 energetskih" hišah, ni smiselno. Že če imaš zidano hišo s vsaj 15cm izolacije, je zadosti izolativnosti in akumulirane toplote v zidovih, da ne bo temperatura drastično padla v parih dneh.
Seveda nekateri pustijo kup toplotnih mostov, naredijo ogromna okna od tal do stropa, ali celo imajo zračenje 24/7 na kip in posledično se hiša zelo hitro shladi.
Definiraj drastično- ali je to padec za 3°C ali padec za 30°C? Da se v hiši ne počutim več prijetno oz. občutim padec temperatura ke dovolj že 3-4 ure manjšega ogrevanja. Da pa bo zmznila voda WC kotličku bo pa res potrebno nekaj dni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Dionis ::
Obstajajo avtomatski varnostni ventili, ki izpustijo vodo iz zunanje enote, če dlje časa ni napajanja in se voda preveč ohladi.
Kar se pa tiče računanja COP, pa večina narobe računa tako trenutni kot povprečni COP, saj ne upošteva ustrezno vseh dejavnikov, ki nanj vplivajo. Povprečna azijska toplotna črpalka ima SCOP okoli 3,5 na talnem gretju oz. okoli 2,5 na radiatorskem. Na talnem pozimi okoli 3 ali še manj v neugodnih vremenskih razmerah, v prehodnih mesecih pa do nekje 4,5, ne glede na to, kaj piše v reklamnih katalogih proizvajalcev. Boljše toplotne črpalke z večjimi uparjalniki pa tudi pozimi realno dosegajo COP do okoli 4, v prehodnih obdobjih pa preko 5, zato je tudi SCOP blizu 4 na letni ravni.
Potemtakem mora imeti avtomatski ventil dodatno napajanje ala UPS, če čaka lahko dalj časa, da ni elektrike. Sej OK, to je res ekstremni primer, da zmanjka elektrike za dalj časa in bi dejansko lahko kaj zmrznilo. Pa še to, da te ni doma.
Katera naj bi bila povprečna in katera potem dobra azijska TČ jaz ne vem, ker nimam izkušenj s tem. Načeloma za moj primer, eventuelno ne potrebujem z odličnim SCOP-om, ker imamo sončno elektrarno. Važna mi je neka srednja zadeva, ki bi na dolgi rok čim dlje delovala ali je že to med seboj kolerira. Dobre TČ, ki so vzdržljive imajo tudi navadno dober SCOP?
Ker na koncu bi šel res v ta ekstrem, če temu sploh še lahko rečem, da grem v Kitjasko TČ, ki jo dobiš ze cca 2k€, kupiš 2 in jo po potrebni menjaš. In če obe skupaj delajo slabih 10 let, sem na primer zmagal.

telexdell ::
Termostatski ventili na radiatorjih ne potrebujejo nobenega napajanja pa se sami odprejo, ko je v prostoru bolj hladno in zaprejo, ko je dovolj toplo. Zakaj pri vodi, katera gre v TČ ne bi nek ustrezen ventil mogel delati enako?
Če bi bil prepričan, da ti bo Kitajska TČ delala zanesljivo pričakovan čas pol razmišljaš povsem racionalno. Če pa v to nisi prepričan, si pa pred enako dilemo kot sem sam, pred nakupom EV- ali vzet cenejšega Kitajca pol pa mogoče ne bo več zastopnika in servisa čez npr. 5 let, ko se bo začel kvariti ali vzet eno od renomiranih znamk in to pač plačati?
Če bi bil prepričan, da ti bo Kitajska TČ delala zanesljivo pričakovan čas pol razmišljaš povsem racionalno. Če pa v to nisi prepričan, si pa pred enako dilemo kot sem sam, pred nakupom EV- ali vzet cenejšega Kitajca pol pa mogoče ne bo več zastopnika in servisa čez npr. 5 let, ko se bo začel kvariti ali vzet eno od renomiranih znamk in to pač plačati?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::
Sej skoraj nihče ne živi v "moderni 0 energetskih" hišah, ni smiselno. Že če imaš zidano hišo s vsaj 15cm izolacije, je zadosti izolativnosti in akumulirane toplote v zidovih, da ne bo temperatura drastično padla v parih dneh.
Seveda nekateri pustijo kup toplotnih mostov, naredijo ogromna okna od tal do stropa, ali celo imajo zračenje 24/7 na kip in posledično se hiša zelo hitro shladi.
Definiraj drastično- ali je to padec za 3°C ali padec za 30°C? Da se v hiši ne počutim več prijetno oz. občutim padec temperatura ke dovolj že 3-4 ure manjšega ogrevanja. Da pa bo zmznila voda WC kotličku bo pa res potrebno nekaj dni.
Do 10°C ni drastično. Če ti pade temperatura iz 23°C na 16°C v 3-5 dneh pač ne boš pretirano trpel. Ni najbolj prijetno, samo to ni reden dogodek, tako da pretirano hudo pa tudi ni. Pa to govorimo, da nimaš nobenega dodatnega vira toplote. Ena klima ti dnevni prostor komot ogreva na 22°C+, kalorifer pa na 20°C. Noben ne bo zmrznil v enem tednu v normalno izolirani hiši brez delujoče TČ...
Jaz sem prejšnji teden nekaj delal na elektriki in sem ogrevanje izklopil. Naslednji dan mi moja potarna, da je malo hladno. Seveda sem pozabil nazaj vklopit in je temperatura po 16. urah padla iz 24 na 22°C. Pa je bilo mrzlo zunaj, rekordno za letos.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

energetik ::
Debata je, če zmanjka elektrike- takrat ti ne pomaga nobena klima in noben grelec. Da ti zunaja enota ne zmzne pa je dovolj da odpreš dva ventila in voda steče iz nje. Da ti pa ne steče še iz celotnega sistema ogrevanja pa moraš zapreti dva druga ventila.Že 100x ista debata. Da odpreš tista 2 ventila, moraš biti doma. Nekateri pa, ne moreš verjeti, gremo pozimi tudi na smučarijo za kakih 5 dni. Preden bi jaz zaznal, da je doma zmanjkalo štroma in bi do tja prišel kakšen kompetentni sorodnik, je zunanji izmenjevalec že kocka ledu.
Če pa je elektrika in ti ckrne TČ pol pa je odvisno od okvare in starosti TČ ali se ti sploh splača sekirati, če še zmrzne za povrh.
Glede temperatur v hiši- ne živimo vsi v modernih 0 energetskih hišah zgrajenih po pures standardih... in tako že po uri ali dveh brez ogrevanja občutiš padec temperature.
Zato pa imam v monobloku antifriz, da mi ni treba skrbeti za take bedarije.
Nazadnje sem med smučarijo izklopil TČ za 6 dni, bilo je res mraz, ponoči-8, čez dan 0, pa je temp. v bajti padla iz 22 na 16°. Če TČ ne dela 1 dan, sploh ne vem, da se je kaj zgodilo.
vires in numeris

lonewolf_ ::
Debata je, če zmanjka elektrike- takrat ti ne pomaga nobena klima in noben grelec. Da ti zunaja enota ne zmzne pa je dovolj da odpreš dva ventila in voda steče iz nje. Da ti pa ne steče še iz celotnega sistema ogrevanja pa moraš zapreti dva druga ventila.Že 100x ista debata. Da odpreš tista 2 ventila, moraš biti doma. Nekateri pa, ne moreš verjeti, gremo pozimi tudi na smučarijo za kakih 5 dni. Preden bi jaz zaznal, da je doma zmanjkalo štroma in bi do tja prišel kakšen kompetentni sorodnik, je zunanji izmenjevalec že kocka ledu.
Če pa je elektrika in ti ckrne TČ pol pa je odvisno od okvare in starosti TČ ali se ti sploh splača sekirati, če še zmrzne za povrh.
Glede temperatur v hiši- ne živimo vsi v modernih 0 energetskih hišah zgrajenih po pures standardih... in tako že po uri ali dveh brez ogrevanja občutiš padec temperature.
Zato pa imam v monobloku antifriz, da mi ni treba skrbeti za take bedarije.
Nazadnje sem med smučarijo izklopil TČ za 6 dni, bilo je res mraz, ponoči-8, čez dan 0, pa je temp. v bajti padla iz 22 na 16°. Če TČ ne dela 1 dan, sploh ne vem, da se je kaj zgodilo.
AFAIK caleffijev ventil se odprejo sami ko se le-ti ohladijo pod 6°C. In če so pravilno montirani - na najnižji točki sistema, ne bo nobena TČ zmrznila.
Da pa ti ne bi voda iztekla iz celotnega sistema... no ja. En kubik vode napram zmrznitvi TČ je kar poceni ali?
R7 5700G + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S
Mortar Titanium | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
beQuiet 700W Gold | Fractal Design Define S

energetik ::
In ko pride štrom nazaj? Obtočna začne delat v prazno.
Antifriz je poceni in je 100% ziher, brez komplikacij izpusta.
Antifriz je poceni in je 100% ziher, brez komplikacij izpusta.
vires in numeris

DamijanD ::
Če imaš antifriz, ali je potrebno potem na kakšno komponento bolj paziti? recimo na izbiro boljerja za SV ?