» »

Nov avto do 33.000

Nov avto do 33.000

Temo vidijo: vsi
««
12 / 13
»»

YosovaI ::

Graf kako relativno počasi so v začetku 19.stoletja ljudje konje zamenjevali za avtomobili (ni bilo instantno):


Nekateri res terajo in izkoriščajo EVje, več kot 6000 km v samo enem mesecu!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

jan_g ::

Ampak ... Slovenija ni Norveška. Kako hitro so pred sto leti na ozemlju Slovenije presedlali s konjev na avte? Kolikšen je bil lansko leto delež prodanih BEV pri nas? Nekje sem bral, da okoli 5%. Gre bolj počasi, zato se mi zdi prepoved ICE avtov z letom 2035 malo prehitra za nas. Norvežanom pa verjamem, da ne predstavlja težav.

Kripto mesi ::

Tale naš inženirček Niko Kralj je res pravi kralj lepljenja random člankov in driskanja po forumih.

YosovaI ::

Kdo d fak je to, kakšnih random člankov in kakšno driskanje, lepo sem pojasnil celo zadevo.

Ampak ... Slovenija ni Norveška.

Seveda ni. Gre pa cel svet v smeri Norveške. Ne samo Evropa, ampak cel svet. Glej statistike.

Kolikšen je bil lansko leto delež prodanih BEV pri nas?

Nekje 7 % po spominu. Ni malo. Sploh glede na to da par let nazaj je bil pod 1 %.

Gre bolj počasi, zato se mi zdi prepoved ICE avtov z letom 2035 malo prehitra za nas.

Ni prehitro, do tam je še veliko let. Več kot desetletje. Ravno video ki sem ti ga prilepil govori o tem da se pri VSAKI novi tehnlogiji stvar najprej dviga počasi, nato pa se hitrost adopcije čedalje bolj povečuje, gre eksponetno. Slovenija pač še ni v eksponetni fazi, ampak čez par let ko bodo EVji že za nakup cenejši, takrat bo tudi Slovenija vstopila v ekponentno fazo. ;) Že leta 2030 (torej 5 let PRED prepovedjo EU) ne bo skoraj nihče več HOTEL kupit novega naftnega avta. Ker zakaj bi ga? Naftni avto bo takrat že za nakup stal več, nato pa bo stal še 7 do 10 krat več za vožnjo od EVja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

Norvežanom pa verjamem, da ne predstavlja težav.

Tesla model 3 je bila v prvem četrtletju 2023 najbolj prodajan avto v Evropi in najbolj prodajan avto na svetu. Ne glede na vrsto pogona. Preprosto najbolj prodajan avto. Google it. Delež električnih avtov pri prodaji v Evropi je že preko 30 %. Ko se bo NAKUPNA cena električnega in naftnega avta izenačila (po napovedih strokovnjakov pred 2027) lahko računaš da se bo vse skupaj še desetkrat pospešilo.

25 % ČISTIH električnih avtov v Evropi, če pa šteješ še hibride notr, pa že okrog 40 %:
https://cleantechnica.com/2023/02/02/op...

Pa ne sam v Evropi, tudi na kitajskem:
https://cleantechnica.com/2023/05/31/35...

In tudi na svetu je delež že 14 procenten.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Gregor P ::

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

YosovaI ::

Evo tale slika lepo kaže kako hitro se dviga delež električnih avtov v Evropi. Leta 2019 komaj 5 %, leto kasneje že 12 %, še leto kasneje (torej 2021) pa že 23 %. Izjemno hitro gre gor iz leta v leto, hitreje kot sem pričakoval, kljub temu da sem navdušenec nad električnimi vozili sem mislil da bo vendarle šlo počasneje. Ampak zgleda ne.


Gregor P je izjavil:

A to nekdo omenja Norveško?

Norway's oil production seen rising by 15% in 2023


Norveška nafto izvaža. Če ti pa Norveška ni všeč, pa glej Irsko ali katerokoli drugo državo v Evropi, povsod se delež naglo dviga:
https://cleantechnica.com/2022/10/14/29...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

kixs ::

Delez novo prodanih in ne delez na splosno.

YosovaI ::

kixs je izjavil:

Delez novo prodanih in ne delez na splosno.

Seveda, saj sem napisal. Ves čas že govorim o deležu novo prodanih.

Recimo Slovenija:
Dva meseca po pocenitvi: v Slovenijo vsaj 30 tovornjakov s teslami
https://siol.net/avtomoto/novice/dva-me...

Samo za oris, najbolj prodajan avto v Sloveniji je bil Renault Clio, v 2023 se jih je prodalo 561, Tesle modela Y pa se je v Sloveniji v prve par mesecih 2023 prodalo kar 323, kar je izjemno dober rezultat, glede na to da je Tesla 3x dražja do 5x od Cliota.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

kixs ::

Moral bi vedet kaj so zamenjali s Teslo Y. Cliota verjetno ne.

YosovaI ::

kixs je izjavil:

Moral bi vedet kaj so zamenjali s Teslo Y. Cliota verjetno ne.

Seveda ne. Hočem samo povedat ko primerjaš najbolj prodajan bencinski avto proti najbolj prodajanemu električnemu in to v Sloveniji je razmerje 561 proti 323. Kar je izjemno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

Večina Slovencev samo od sebe pravi da bo njihov naslednji avto električen ali hibridni (kar 35 % Slovencev pa bo vzelo čisti električni avto, trenutno je tako, delež pa bo samo še rasel ko bodo cene padale in zmogljivosti naraščale, od leta 2027 ko bo cena za nakup električnega avta v trgovini ista kot za bencinskega pa bo delež rasel še dosti bolj strmo. Danes je električni avto cenejši od bencinskega v večini primerov ko upoštevaš prihranke na gorivu v 10 do 15 letih, ampak 2027 pa strokovnjaki napovedujo isto ceno v trgovini kot za bencinske. Googlajte "electric cars price parity" in boste dobil članke.):
When shopping for a new car, the vast majority of Slovenes will opt for a hybrid or electric vehicle
https://www.eib.org/en/press/all/2022-0...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

jan_g ::

Če večina 1. februarja 2022 (datum članka) rekla, da bo kupila hibridni ali električni avto in kar 35% BEV, potem zakaj je bila prodaja BEV 2022 zgolj 5%?

kixs ::

Glede na vse pluse, bi malokdo imel raje kaj drugega kot EV. Je pa precej razlogov, da jih se nimamo. Vecinoma cena in kaj dobis za to.

Cena novega se bo izenacila, kar pa ne pomeni, da bo en ali drug "poceni". Cene tako enih kot drugih so in bodo previsoke.

Marketinske fore pusti pri miru.

YosovaI ::

jan_g je izjavil:

Če večina 1. februarja 2022 (datum članka) rekla, da bo kupila hibridni ali električni avto in kar 35% BEV, potem zakaj je bila prodaja BEV 2022 zgolj 5%?


Moraš brat kaj piše in tut razumet kokr piše. Večina je 1.januarja 2022 rekla da bo NJIHOV NADLEDNJI avto električen ali hibriden, vendar večina ne kupuje avto vsako leto. Počakaj 5 do 10 let in potem boš lahko videl če bodo res naredili to kar so rekli.

Glede na vse pluse, bi malokdo imel raje kaj drugega kot EV. Je pa precej razlogov, da jih se nimamo. Vecinoma cena in kaj dobis za to.

Mislim da se lahko oba dva strinjava da je cena za nakup samo začasen problem, ki čez nekaj let ne bo več obstajal:
EVs will be cheaper than petrol cars in all segments by 2027, BNEF analysis finds
https://www.transportenvironment.org/di...

Že danes pa so kar se total cost of ownershipa tiče električni avti v veliki večini primerov cenejši kot bencinski ko poračunaš vse stroške, tudi to kolk daš za gorivo v 15 let in za servise. Ampak večino folka itak gleda samo na nakupno ceno. Ampak tudi ta bo kmalu enaka za EVje in nato nižja.

Cena novega se bo izenacila, kar pa ne pomeni, da bo en ali drug "poceni". Cene tako enih kot drugih so in bodo previsoke.

Marketinske fore pusti pri miru.

Seveda se avti nasploh dražijo, nič novega, povsem pričakovano. Ljudje bodo slej ko prej spoznali da imeti 4 avte na eno gospodinjstvo ni mus, daleč od tega, da se shajati tudi samo z enim ali dvema. ALi ceno z nobenim, odvisno od situacije. Marketinške fore pustim pri miru ja. Električni avti so čedalje cenejši (ali pa za isti denar dobiš vedno večjo zmogjivosti), naftni pa vedno dražji (ker so EURO okoljski standardi vedno večji, ter še drugi faktorji so tukaj).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Rok Woot ::

Zanimivo je edin, da na konja greš komot pijan, pa te sam domov pripelje, boljša navigacija kot Tesla.

Jaz se ne morem odločit med Teslo in notranjim izgorevanjem. Pri Tesli me moti, da nima fizičnih stikal, notranja kvaliteta je polom (če recimo primerjam z Audijem), teža, majhen domet (sploh če je vroče/mraz in ga goniš). Težji je avto, bolj je nevaren, razen v primeru ko je težji od sosedovega. Pa to, da ima pri maks hitrosti polom od dometa, argument je pa, da je omejitev 130 ne pije vode, zakaj pa grejo potem hitreje? Pač naj me okara nekdo, ki zadnjih 10 let ni prekoračil omejitve hitrosti.

Všeč mi pa je izredno nizka cena, glede na zmogljivost, asistenca pri vožnji je napram drugim super.

Vse zgoraj omenjeno je pač na trenutno stanje avtomobilov. Drugače je še pomanjkljivosti pri vseh, recimo ne spreminjajo medosne razdalje med mestom in avtocesto itd ...

River0123 ::

Vau, tale tema je pa res eksplodirala.
No kakorkoli, Tesle zame niso, ker res ogromno prevozim in nimam casa oz se mi ne da vmes polnit. Se posebej ne, ko grem na dopust, tako da EV, dokler ne bodo imeli sprejemljivega ranga, absolutno odpadejo. Cas je denar, tako da je ceneje bencin tocit.

Rok Woot ::

Končni odgovor, pa zaslediš. Ni normalne limuzine za 33k, cene so šle v pm, kvaliteta pa v k.

River0123 ::

Rok Woot je izjavil:

Končni odgovor, pa zaslediš. Ni normalne limuzine za 33k, cene so šle v pm, kvaliteta pa v k.


Zal imas prav. Razen Honde, ki jo je prilepil eden izmed forumerasev, so zgleda casi, ko gres po nov avto in skesiras v gotovini res mimo, tako da zgleda, da mi tokrat kredit ne uide...

jan_g ::


Moraš brat kaj piše in tut razumet kokr piše. Večina je 1.januarja 2022 rekla da bo NJIHOV NADLEDNJI avto električen ali hibriden, vendar večina ne kupuje avto vsako leto. Počakaj 5 do 10 let in potem boš lahko videl če bodo res naredili to kar so rekli.


Seveda sem prebral, ampak za vsakogar, ki je leta 2022 kupil nov avto, je bil to njegov NASLEDNJI AVTO. Glede na to, da anketirajo na nekem vzorcu in to potem posplošijo na celotno populacijo, potem bi bilo za sklepati, da tistih par tisoč izmed splošne populacije, ki so kupili avto leta 2022, porazdeljenih podobno kot anketiranci. Ali pa je anketa zanič in ni zaobjela različnih relevantnih skupin prebivalstva. Seveda čez 10 let bo rezultat drugačen, ampak ne zaradi te ankete.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jan_g ()

matobeli ::

River0123 je izjavil:

Rok Woot je izjavil:

Končni odgovor, pa zaslediš. Ni normalne limuzine za 33k, cene so šle v pm, kvaliteta pa v k.


Zal imas prav. Razen Honde, ki jo je prilepil eden izmed forumerasev, so zgleda casi, ko gres po nov avto in skesiras v gotovini res mimo, tako da zgleda, da mi tokrat kredit ne uide...


Če se sprijazniš z testnim avtom in karavanom pol bi nekaj takega prišlo v upoštev:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

b3D_950 ::

Zakaj bi nekdo letno z osebnim avtom delal >50.000km. Kje je point tega početja, razen, če imaš plačan čas x3, ki ga izgubljaš v teh konzervah.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

jWill55 ::

Rok Woot je izjavil:

Zanimivo je edin, da na konja greš komot pijan, pa te sam domov pripelje, boljša navigacija kot Tesla.

Jaz se ne morem odločit med Teslo in notranjim izgorevanjem. Pri Tesli me moti, da nima fizičnih stikal, notranja kvaliteta je polom (če recimo primerjam z Audijem), teža, majhen domet (sploh če je vroče/mraz in ga goniš). Težji je avto, bolj je nevaren, razen v primeru ko je težji od sosedovega. Pa to, da ima pri maks hitrosti polom od dometa, argument je pa, da je omejitev 130 ne pije vode, zakaj pa grejo potem hitreje? Pač naj me okara nekdo, ki zadnjih 10 let ni prekoračil omejitve hitrosti.

Všeč mi pa je izredno nizka cena, glede na zmogljivost, asistenca pri vožnji je napram drugim super.

Vse zgoraj omenjeno je pač na trenutno stanje avtomobilov. Drugače je še pomanjkljivosti pri vseh, recimo ne spreminjajo medosne razdalje med mestom in avtocesto itd ...


Podpišem. Imam Audija, sem vozil Teslo slab teden in me je predvsem zmotila vsa cheap plastika in "kitajski" občutek v avtomobilu. Doseg pa je občutno prenizek, če ga vozim z enako hitrostjo kot trenutnega dizelaša. Električni avto vidim pri sebi le kot 2. avto za po mestu, na dopuste in izlete pa se ne mislim vozit in 30-60 min stat in iskat polnilnice. Mi več pomeni čas kot bilokaj druga.

Slopek ::

b3D_950 je izjavil:

Zakaj bi nekdo letno z osebnim avtom delal >50.000km. Kje je point tega početja, razen, če imaš plačan čas x3, ki ga izgubljaš v teh konzervah.

Lahko se vsak dan vozi iz same zabave? Zakaj te sploh briga početje drugih? Odpri o tem novo temo, ker debata tu, ne teče o teh tvojih skrbeh.
@matobeli, meni je ta Mazda kar huda, ampak ne za dobrih 4000 km mesečno. To je kar nekaj denarja za bencin, ampak vsak ve kaj lahko in kaj mu odgovarja.

Pithlit ::

Glede na to da op sam pravi da je opcija krede do 50k... Pride tudi kak polestar2 v poštev. Ki je pa že en dejansko lep kos avta.
Life is as complicated as we make it...

YosovaI ::

jan_g je izjavil:


Moraš brat kaj piše in tut razumet kokr piše. Večina je 1.januarja 2022 rekla da bo NJIHOV NADLEDNJI avto električen ali hibriden, vendar večina ne kupuje avto vsako leto. Počakaj 5 do 10 let in potem boš lahko videl če bodo res naredili to kar so rekli.


Seveda sem prebral, ampak za vsakogar, ki je leta 2022 kupil nov avto, je bil to njegov NASLEDNJI AVTO. Glede na to, da anketirajo na nekem vzorcu in to potem posplošijo na celotno populacijo, potem bi bilo za sklepati, da tistih par tisoč izmed splošne populacije, ki so kupili avto leta 2022, porazdeljenih podobno kot anketiranci. Ali pa je anketa zanič in ni zaobjela različnih relevantnih skupin prebivalstva. Seveda čez 10 let bo rezultat drugačen, ampak ne zaradi te ankete.


Ljudje ki so "naravno" po 10 do 15 letih kupili nov avto ravno lani je malo. Tisti ki pa bodo kupili avto naravno po tem ko bodo starega imeli 10 do 15 let, na tiste "se pa še čaka" in ti niso kupili lani. No težko razložit, ampak pomoje štekaš.

b3D_950 je izjavil:

Zakaj bi nekdo letno z osebnim avtom delal >50.000km. Kje je point tega početja, razen, če imaš plačan čas x3, ki ga izgubljaš v teh konzervah.


Stari ne vem, ampak kr dost folka se dejansko voz po 50.000 km na leto in več:
Se čudite zastojem? Ti podatki pojasnijo marsikaj.
https://siol.net/avtomoto/novice/ti-pod...


No sicer pa EV se splača tudi pri zelo nizki letni kilometrini če zbereš tak model ki ni dost dražji. Doba 15 let pa gasa računat. Al pa če ga je plan vmes prodajat pa kupit novga, pol vračunat da enako starega EVja 2 do 3x dražji prodaš kot ICEja. Pač vsak si mora zračunat zase, tako da kakulator v roke pa gasa. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

Pithlit je izjavil:

Glede na to da op sam pravi da je opcija krede do 50k... Pride tudi kak polestar2 v poštev. Ki je pa že en dejansko lep kos avta.


Zakaj bi vzela polestarja proti Tesli model 3 long range? Zares sprašujem. Ni tesla kar brez razloga najbolj prodajan avto v Evropi in tudi na svetu (Q1 2023). Pa sej ne da je POlestar2 slab, ni slab, ampak Tesla 3 LR je boljša. Pa nisem fan tesle, ampak ponuja pa največ avta za svojo ceno.

Evo celo Tesla Y skupaj z 4500 EUR subvencije in to long range različica, ne samo Tesla 3 LR:
https://www.tesla.com/sl_si/modely/desi...

Evo za lažjo primerjavo:
Tesla Y Long range: https://ev-database.org/car/1619/Tesla-...
Polestar 2 Long range: https://ev-database.org/car/1818/Polest...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Pithlit ::

Ker Tesla je grda ko greh. Build quality je tud wn kurc v primerjavi z bilo čim primerljivim.
Life is as complicated as we make it...

YosovaI ::

Videz Tesle je subjektivna matrika, večini je ok, če nekomu pač recimo ni, potem jo pač ne bo kupil če mu je to res najbolj pomembno. Glede kvalitete je pa res bila v kurcu leta 2018 ko se je začela proizvonja modela 3, leta 2019 se je že precej izboljšalo, dandanes pa folk zelo pohvali kvaliteto Tesel z Berlinske tovarne in tudi iz tovarne v Shanghaju. Ampak vsakemu svoje. Če pa primerjaš specifikacije, ima polestar2 cirka 2x slabše specifikacije, na Bjornovi 1000 km challengu lestvici se ne uvrsti niti med prvih 30.. (ps časi v spodnjem grafu so izmerjeni v praksi, niso teoretični).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Goran's Blog ::

Sam sem testiral Teslo S model cca 14 dni (sme tudi napisal nekje v temi).
Glede pospeškov top avto, notranjost pa mi ni všeč kar je pa stvar okusa.

No za dobri 10.000-15.000km na leto kar naredim bo naslednji rabljen Dizel za naslednjih 8-10 let nato pa mogoče bo pravi čas za električarja.

YosovaI ::

Rok Woot je izjavil:

Zanimivo je edin, da na konja greš komot pijan, pa te sam domov pripelje, boljša navigacija kot Tesla.

Jaz se ne morem odločit med Teslo in notranjim izgorevanjem. Pri Tesli me moti, da nima fizičnih stikal, notranja kvaliteta je polom (če recimo primerjam z Audijem), teža, majhen domet (sploh če je vroče/mraz in ga goniš). Težji je avto, bolj je nevaren, razen v primeru ko je težji od sosedovega. Pa to, da ima pri maks hitrosti polom od dometa, argument je pa, da je omejitev 130 ne pije vode, zakaj pa grejo potem hitreje? Pač naj me okara nekdo, ki zadnjih 10 let ni prekoračil omejitve hitrosti.

Všeč mi pa je izredno nizka cena, glede na zmogljivost, asistenca pri vožnji je napram drugim super.

Vse zgoraj omenjeno je pač na trenutno stanje avtomobilov. Drugače je še pomanjkljivosti pri vseh, recimo ne spreminjajo medosne razdalje med mestom in avtocesto itd ...


Pretiravaš. Dobro fizična stikala je stvar osebnega okusa, nekaterim je všeč, enim pač ni, tu nimamo kaj. Kvaliteta dandanes iz Berlinske in Shanghaiske tovarne je dobra. Teža Tesle 3 je ista kot pa pri primerljivem bencinskem BMW M3ju, domet je 400 do 500 km v praksi, kar je več kot dovolj za 99 % dni za 99 % uporabnikov (tisti 1 % dni, torej 3 do 4 dneve na leto ko prevoziš več kot je domet v avtomobila v enem dnevu pa pač 20 minut postanka na hitri DC polnilnici, po 3 urah vožnje ko baterijo sprazniš si tako ali tako že utrujen, lačen ali te tišči scat, tako da 20 minut počitka prav pride in ga naredijo tudi vsi vozniki naftnih avtov. Dometa je izmerjeno 450 km pri 120 km/h, 400 km pri 130 km/h, ter še vedno lepih 315 km pri 150 km/h.

YosovaI ::

Doseg pa je občutno prenizek, če ga vozim z enako hitrostjo kot trenutnega dizelaša.

Z normalno avtocestno hitrostjo 130 km/h Tesla model 3 naredi izmrjenih v praksi 400 km. Vprašaj se iskreno, kolikokrat V ENEM LETU, narediš več kot 400 km v enem dnevu? Večina ljudi nekaj dni na leto. Takrat pa 20 minut pavze na 3 ure vožnje ravno paše (tako pavzo naredijo tudi vozniki naftnih vozil).

na dopuste in izlete pa se ne mislim vozit in 30-60 min stat in iskat polnilnice.

Once aggain, koliko dni na leto imaš izlet daljši od 400 km v enem dnevu? Je problem če moraš na ta dan na 3 ure narest 20 minut pavze ki jo narediš tudi sedaj z dizlom. Iskreno si odgovori na ta vprašanja in odgovor bo jasen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

kixs ::

A se lahko nehas non-stop ponavljat! Vsi vemo kar pises in vsak se naj sam odloci kar mu pase. Dokler se ima izbiro.

YosovaI ::

No kakorkoli, Tesle zame niso, ker res ogromno prevozim

Kot takšen si IDEALEN kandidat za električni avto, pod pogojem da lahko polniš doma seveda (80 % ljudi v Sloveniji po statistiki lahko).

kixs je izjavil:

A se lahko nehas non-stop ponavljat! Vsi vemo kar pises in vsak se naj sam odloci kar mu pase. Dokler se ima izbiro.


Ne razumeš. On tega še ni slišal, ponavlja pa fejlane argumente oziroma mite ki ne držijo v praksi. Če bi imel legit razlog recimo, ne morem met EVja ker po 5 urnem poizvedovanju ni nobene vrjante da bi inštaliral domačo polnilnico v blok, ker mi sosedje ne dajo dovoljenja, potem ja okej, takrat EV res ni za tebe. ALi pa EV ni za mene ker prevozim samo 5 km na dan. Okej, EV se ti finančno ne splača v tem primeru, okej. Samo ne mi s tem fejlanim argumentiranjem da ne boš mel EVja ker enkrat na let ne moreš do morja v 5 urnem šusu vožnje brez postanka. 5urna vožnja brez postanka je mučenje ki se ga grejo samo mazohisti (večina ljudi naredi postanek tudi z dizlom).

Preberi članek in boš razumel, je lepo napisano:
Samo brez panike, še naprej se boste lahko vozili na morje v Dalmacijo in na Sardinijo!
https://tehnozvezdje.si/samo-brez-panik...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

River0123 ::

YosovaI je izjavil:

Doseg pa je občutno prenizek, če ga vozim z enako hitrostjo kot trenutnega dizelaša.

Z normalno avtocestno hitrostjo 130 km/h Tesla model 3 naredi izmrjenih v praksi 400 km. Vprašaj se iskreno, kolikokrat V ENEM LETU, narediš več kot 400 km v enem dnevu? Večina ljudi nekaj dni na leto. Takrat pa 20 minut pavze na 3 ure vožnje ravno paše (tako pavzo naredijo tudi vozniki naftnih vozil).

na dopuste in izlete pa se ne mislim vozit in 30-60 min stat in iskat polnilnice.

Once aggain, koliko dni na leto imaš izlet daljši od 400 km v enem dnevu? Je problem če moraš na ta dan na 3 ure narest 20 minut pavze ki jo narediš tudi sedaj z dizlom. Iskreno si odgovori na ta vprašanja in odgovor bo jasen.


Ene 4x. Ampak navadno ne vozim 130, pa tudi pri klimi ne sparam. Ampak glavni problem je letni dopust, to zame ni 2 tedna v Porecu, ampak potovanje po Evropi. Lani sem naredil recimo 6000km v 5ih tednih dopusta. Ob hitrejsi voznji in, klimi sem tankal 8-9x. Na tesli bi to bilo 15 polnjenj, v idealnih pogojih voznje. Ce bi res bilo samo tako simpl, da na prvi benzi ustavis za 20 min bi se slo. Realnost pa je taka, da moras tocno splanirat vnaprej, vedet kje lahko polnis, cakat ce so polnilnice zasedene. Vidis to je problem, ker je zame letni dopust konkreten eurotrip in mi predstavlja pomembno regeneracijo. In si ne predstavljam ukvarjanja z iskanjem polnilnice po 10urah voznje. Ce se pa to porihta v naslednjih 10-letih in uredi infrastruktura pa zna bit, da bom pri naslednjem avtu resno razmisljal o EV. Zaenkrat dlje od hibrida ne grem.
Ps: uporabniku zgoraj, ki sprasuje kako se mi da dnevno dlje vozit v sluzbo... glede na to, kako prezivim letni dopust po 45.000km voznje med letom, je ocitno, da mi je voznja najmanjsi problem in pogosto v uzitek :)

matobeli ::

Pa nič me pogrešaš neke vznemirljivosti?

Ne sicer da je slabo, ampak novi avto so tolk brezvezni, vsedeš se notr, nažgeš tempomat in navigacijo, odkruzaš tistih nekaj sto kilometrov, bam, si na cilju.

EV ponuja spet malo več segmentov v vožnjo, moraš načrtovat pot, moraš tehtati med hitrostjo potovanja in časom za polnjenje...

Sej vem da smo to hoteli, da avto služijo nam in ne obratno, sam obenem je pa vožnja postala brezveze.

DamijanD ::

YosovaI: daj malo napiši o sebi, vemo, da si v zadnjih 10ih letih več kot 2000 ur posvetil EVjem (ampak zakaj); vemo da imaš nekega rabljenega EVja. Nisi pa povedal koliko km narediš na leto in kakšna je tvoja maksimalna razdalja za en izlet/pot.

Ne vem kakšni so bili tvoji sošolci na strojnem faksu, da verjamejo v mite, ampak tukaj na slo-techu v mite bolj ali manj ne verjamemo in znamo logično razmišljat. nihče tukaj ne misli, da rabiš 3 dni, da z EVjem prideš do Splita, ker vemo, da bi v tem času prišel do tam s kolesom.

Problem vseh tvojih fanatičnih prepričevanj, dejstev, trditev je da veljajo za lepe razmere in če trdiš, da se nekaj da prepeljati brez polnjenja in ti ostane še par procentov, potem ti že dež, veter (lahko celo samo druga temperatura, ker že gostota zraka vpliva na doseg) (da ne omenim snega) to lahko preprečita. In vsi vemo, da te iste razmere vplivajo tudi na ICE vozila, ampak pri meni idealno pomeni 1100+, stalni sneg pa enih 900 km dosega - v vsakem primeru dovolj, da sploh ne razmišljam(o) o tem.

Nonstop naprej potiskaš Teslo M3, brez da bi pomislil, da mogoče oblika avta ne ustreza vsem (potrebam, ki jih ljudje imamo).

Kar ti hočem sporočit (pa se bojim, da ne boš dojel), je da verjetno s svojimi objavami tukaj prej kakšnega odvrneš od EVja, kot pa ga prepričaš za EV. V vsakem primeru pa zapacaš vsako temo, ki se vsaj približno dotika EVjev (ali vozil na splošno). V glavnem bolj ali manj delaš samo škodo tukaj. Bi bilo pa zanimivo slišati zakaj tako rad prepričuješ/siliš ljudi v EVje?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

m0LN4r ::

Kdo bo pa sel z dogocasnim EVjem na Passo dello Stelvio se vozit, pa rajs zakuris EV, kot pa da gres z avtom popolnoma brez emocij.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Miki N ::

Zdaj ima folk že problem, ker EVji menda ne utišajo več Sosedovih, kot so jih še pred kratkim. Poznam enega, ki si je hotel kupiti Teslo, samo kao vmes so si jo - citiram - "kupili vsi" (razen Inžinirčka) in je potem menda šel na neko dražjo zadevo, niti ne vem kaj pa mislim, da dejansko niti ni važno.

Kako so že rekli Hladno Pivo? Težko je biti kul.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

Pithlit ::

matobeli je izjavil:

EV ponuja spet malo več segmentov v vožnjo, moraš načrtovat pot, moraš tehtati med hitrostjo potovanja in časom za polnjenje...

To ni feature :)):)):))

Pa glede na to kolk 'talentov' je na cestah, daleč od tega da vožnja ne bi bila vznemirljiva.
Life is as complicated as we make it...

Pithlit ::

DamijanD je izjavil:

Kar ti hočem sporočit (pa se bojim, da ne boš dojel), je da verjetno s svojimi objavami tukaj prej kakšnega odvrneš od EVja, kot pa ga prepričaš za EV. V vsakem primeru pa zapacaš vsako temo, ki se vsaj približno dotika EVjev (ali vozil na splošno). V glavnem bolj ali manj delaš samo škodo tukaj. Bi bilo pa zanimivo slišati zakaj tako rad prepričuješ/siliš ljudi v EVje?

Ko bo nehal v svojih izračunih in prepričevanjih upoštevat zgolj najbolj optimistične scenarije za EV, pa najmanj optimistične za ICE... ga bo folk mogoče začel celo resno jemat. Dejstvo je da je za mnogo ljudi že sedaj EV povsem smotrna izbira. In s časom se bo ta množica le še povečevala. Ni za vse. Nekaterim udobje in brezskrbnost (OP, pa še marsikdo) pomenita več od tistega jurja na leto ki bi ga teoretično 'prihranili'. Drugi objektivno nimajo možnosti polnjenja. Tretji si ne morejo privoščiti tako velike začetne investicije in se raje na obroke (v obliki goriva) vozijo in vzamejo v zakup višji TCO. Četrtim dol visi, važno da do cilja pa nazaj pridejo... Petrolhead-i so dejansko v tako grozni manjšini da se nikoli ne bo poznalo.

Ampak dokler na SpritMonitor vidim zapise v stilu 3kwh/100km... enostavno ne bom verjela. Sploh dokler se relativno nepristranski folk poklicno ukvarja s testiranjem in take zapiše gladko postavi na laž. Jaz verjamem da je 16kwh/100km povsem izvedljivo - v določenih pogojih.
Life is as complicated as we make it...

Gregor P ::

Verjetno se razume, da razen če nisi odvisnik od vonja bencina, da noben zares ne uživa v tem, ko ima avto na bencin ali dizel in da ne hodi z veseljem na bencinske črpalke tistih 5 minut na mesec ali dva tedna. Če imaš možnost doma, še avto rajši sam opereš kot da bi moral tam čakati v vrsti na pralnico.

Tako da večina nas bi rajši vozila super sodobna tehnološko napredna vozila že najmanj od Knight Riderja dalje, le da trenutni EV-ji pač še niso ta prav alternativa za običajne potrošnike. Morda bodo v naslednjih 15 letih, morda pa pride na trg še kaj boljšega. Vendar dokler pa rabiš avto za 33k (max TCO), potem pač nimaš ravno druge izbire kot da vsaj zaenkrat posežeš po klasiki.

Saj res; kakšno gorivo je sploh uporabljal Kitt?!? Grem malo prebrskat splet :D

Update:
What fuel does KITT run on?
KITT - Wikipedia
KITT primarily uses hydrogen fuel. However, his complex fuel processor allows him to run on any combustible liquid, even regular gasoline. In one episode, KITT mentioned his fuel economy was at least 65 miles per gallon.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Shallowfish ::

Meni je pa plug-in hibrid totalno sfaljen koncept. Razumljiv za nekoga iz LJ, ki se 2x na teden zapelje iz Rudnika v BTC v trgovine in obenem polni doma, za vse ostale primere bedarija. Pri avtocestni vožnji višja poraba od ekvivalentnega vozila na dinozavre. Imaš tudi best of both worlds, motor na dinozavre z omejeno življensko dobo IN ŠE (pregrešno drago) baterijo, brez katere avto noče vžgat (beri https://evclinic.eu/). Super ane, dva failure pointa in dvojni servisni stroški v enem vozilu ;) aja, pa če misliš da to vsaj pomeni da ne rabiš 12V svinčenega akumulatorja... Naivno mišljenje.

Da o teh hibridih, ki niso niti plug-in ne začenjam. To je šele svetovna bedarija...

Miki N ::

Gregor P je izjavil:


Saj res; kakšno gorivo je sploh uporabljal Kitt?!? Grem malo prebrskat splet :D

Update:
What fuel does KITT run on?
KITT - Wikipedia
KITT primarily uses hydrogen fuel. However, his complex fuel processor allows him to run on any combustible liquid, even regular gasoline. In one episode, KITT mentioned his fuel economy was at least 65 miles per gallon.


Evo, kombiniran motor, ChatGPT v armaturko, une ledice si imel pa v vsaki reviji za hobi elektroniko že v sedemdesetih. Če ga še KIA naredi za spodobno ceno, mislim, da imamo končno "game changerja"!

 Inžinirček kmalu? (slika je simbolična)

Inžinirček kmalu? (slika je simbolična)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

jWill55 ::

YosovaI je izjavil:

Doseg pa je občutno prenizek, če ga vozim z enako hitrostjo kot trenutnega dizelaša.

Z normalno avtocestno hitrostjo 130 km/h Tesla model 3 naredi izmrjenih v praksi 400 km. Vprašaj se iskreno, kolikokrat V ENEM LETU, narediš več kot 400 km v enem dnevu? Večina ljudi nekaj dni na leto. Takrat pa 20 minut pavze na 3 ure vožnje ravno paše (tako pavzo naredijo tudi vozniki naftnih vozil).

na dopuste in izlete pa se ne mislim vozit in 30-60 min stat in iskat polnilnice.

Once aggain, koliko dni na leto imaš izlet daljši od 400 km v enem dnevu? Je problem če moraš na ta dan na 3 ure narest 20 minut pavze ki jo narediš tudi sedaj z dizlom. Iskreno si odgovori na ta vprašanja in odgovor bo jasen.


130 km/h se ne vozim, prej 150-160 km/h po AC, če pogoji dopuščajo. In takrat doseg pade na koliko, 310-320 km? Torej se je potrebno ustavit. Koliko dni na leto imam izlet, kjer naredim 400km v enem dnevu? To je samo 200 km v eno smer, torej vsaj 30x letno. Ni problem 20 min pavze, če je polnilnica fraj. Kar pa ni. In da se mi zgodi, da bi moral 1 uro čakat, da napolnim, hvala lepa :) Plus tega je avto neuporaben, če imaš otroka in si naložen, ker enostavno ni dovolj prostora. Raje vzamem 3 leta staro Q5 ali Q7 s polno opremo za manjši denar kot Teslo.

Shallowfish ::

jWill55 je izjavil:

130 km/h se ne vozim, prej 150-160 km/h po AC, če pogoji dopuščajo. In takrat doseg pade na koliko, 310-320 km? Torej se je potrebno ustavit. Koliko dni na leto imam izlet, kjer naredim 400km v enem dnevu? To je samo 200 km v eno smer, torej vsaj 30x letno. Ni problem 20 min pavze, če je polnilnica fraj. Kar pa ni. In da se mi zgodi, da bi moral 1 uro čakat, da napolnim, hvala lepa :) Plus tega je avto neuporaben, če imaš otroka in si naložen, ker enostavno ni dovolj prostora. Raje vzamem 3 leta staro Q5 ali Q7 s polno opremo za manjši denar kot Teslo.


A maš ti slučajno lasten pas da dosegaš take hitrosti na teh naših avtocestah :))

Nakup nekega avtomobila je čisto enostavna računica, prvo preveriš ali izpolni tvoje nujne pogoje (čakanje na polnilnici in gledanje Netflixa ali pa obisk bencinske vsake toliko da lahko kupiš čike in vplačaš stave), ali spraviš notr vso kramo, ki ti jo baba naloži (lupinca velikosti zakonske postelje in voziček, večji od twingota), ali si ga zmožen vzdrževat tudi po poteku garancije (99,9% of people don't know this, but...), ali si ga zmožen tankat/polnit (nima veze, saj vedno tankaš za 20 eur ane?). Nekateri tudi iščete neke gumbeke za šlatat, nekateri ste pa na to alergični. Kot vedno obstajajo tudi neke srednje opcije.

Jaz z mojo dnevno relacijo 140 km ne mislim več kupit dizla, če bi delal pa več kilometrov pa še manj... Da bom lastnoročno financiral enmu plačo na lokalnem Petrolu, hvala lepa :)) potem so pa tu še servisi, ki jih pri nekem rabljenem dizlu lih ne manjka. I'll take my simple washing machine electric car please and thank you.

m0LN4r ::

Miki N je izjavil:

Zdaj ima folk že problem, ker EVji menda ne utišajo več Sosedovih, kot so jih še pred kratkim. Poznam enega, ki si je hotel kupiti Teslo, samo kao vmes so si jo - citiram - "kupili vsi" (razen Inžinirčka) in je potem menda šel na neko dražjo zadevo, niti ne vem kaj pa mislim, da dejansko niti ni važno.

Kako so že rekli Hladno Pivo? Težko je biti kul.

EVji tudi niso neslisni, pac cvilijo in poleti laufa hlajenje na polno.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

matobeli ::

Proti traktorjem je marsikaj neslišno

sreda ::

Dobavitelj materiala za baterije Tesla je že drugo leto zapored na vrhu seznama kršiteljev človekovih pravic

https://www.theverge.com/2023/6/15/2376...

Sicer predvidevam, da ta dobavitelj dobavlja tudi za ostale električarje, kakor tudi elektroniko. Ampak v avtu je tega materiala mnogo več kot v elektroniki.

Miki N ::

sreda je izjavil:

Dobavitelj materiala za baterije Tesla je že drugo leto zapored na vrhu seznama kršiteljev človekovih pravic

https://www.theverge.com/2023/6/15/2376...

Sicer predvidevam, da ta dobavitelj dobavlja tudi za ostale električarje, kakor tudi elektroniko. Ampak v avtu je tega materiala mnogo več kot v elektroniki.


Tega je veliko tudi v J. Ameriki, recimo Čile ipd. kjer so razfukali cele pokrajne za večinoma odprte kope materialov za vaše evejčke s katerimi švigate - če se je na poti razvoja znašla kaka vasica se je vaščane minimalno odplačalo, tečnejše pa so prepričalo drugače. Zdaj so vsi za.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()
««
12 / 13
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2708249360 (11003) DamijanD
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058128227 (88292) D3m

BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17223716 (21599) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25633236 (29767) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17924304 (22341) bluefish

Več podobnih tem