» »

Nov avto do 33.000

Nov avto do 33.000

Temo vidijo: vsi
««
11 / 13
»»

tonttu ::

YosovaI je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

zakaj pa ti nimaš tesle, ko jo tako hvališ? pa zakaj je tvoji starši nimajo?


Ne kupujem novih avtov, se mi to ne zdi racionalno. Če pa bi kupoval nove avte, potem bi definitivno kupil teslo, saj je daleč najcenejša opcija.

A Tesla ni tako zelo ugodna, da se ti splaca v vsakem primeru? No ja, saj zares je to tocno to, kar ze cel cas pravim... najbolj pameten, denarja ni pa niti za 10 let star skoraj nepokreten Citroen Zero s katerim tako rad opletas. Kot je napisala Pithlit, nimas za burek, vsem ostalim pa najedas, kaksni kreteni so, ker ne dajo za avto 3x vec kot so pripravljeni dati. V anglescini je en tak rek "put your money where your mouth is", ki bi se ga pocasi lahko zacel drzati. Ja vem, predrago je, pa ni racunice, ampak ko jebe to, ko je treba ostalim najedat 24/7.

kixs ::

Lepo je teoretizirati.

Naj dajo na trg nekaj pametnega za ~25k€ in ~50kwh baterijo z dosegom ~300km, da se lahko peljem v LJ in nazaj brez slepanja.

Curve Ball ::

YosovaI je izjavil:

Kripto mesi je izjavil:

Samo omreznina bo sla 100% gor, kaj sele cena elektrike: https://n1info.si/novice/slovenija/mini...

Ja nic, se bomo se vedno zastonj vozili.


Ne razumeš članka. Omrežnina bo različna glede na to kdaj boš porabljal. Električni avto lahko porablja takrat ko je najbolj poceni. Če boš porabljal takrat ko omrežje ni obremenjeno, potem boš plačal manj kot sedaj, če pa boš porabljal takrat ko je omrežje obremenjeno, pa boš plačal več kot sedaj. Overall se pa omrežnina ne bo zvišala. Sicer pa omrežnina predstavlja samo 20 % cene elekrike, tako da tudi če se bi hipotetično podvojila to pomeni da bi se elektrika povečala za 20 % (faktor 1,2), torej iz 1,5 EUR na 100 km na 1,8 EUR na 100 km, torej za 0,3 EUR na 100 km gor. Kar je zanemarljivo. Imel boš visoko in nizko sezono, visoka sezona bo pozimi, nizka pa poleti, potem boš imel pa še 3 časovne bloke vsak dan. Takole bo:


Ampak v praksi pa boš v resnici plačal ŠE MANJŠO omrežnino kot sedaj, ker električni avto je vseeno kdaj se fila in se lahko fila takrat ko je nizka omrežnina (ponoči). Torej plačal boš še manj kot zdaj. Ker kaj je pravzaprav cilj tega spremenjenega obračunavanja omrežnine? To da ljudje SPODBUDIJO, oziroma kdo bi lahko rekel tudi prisilijo da porabljajo elektriko takrat ko omrežje ni obremenjeno in jo ne porabljajo takrat ko je obremenjeno. In električni avti so perfektni za to. Plačal boš še manj kot zdaj s to novo omrežnino.

kixs je izjavil:

EV je tako ucinkovit in ko das na streho kolo, ucinkovitost strmoglavi. Vsaj tak sem bral pred leti... cakam na link o tem mitu ;)


To ni res. Doseg pri montaži kolesa na streho pade iz 200 na 169 milj, kar pomeni da doseg pade za 15 %. Se pozna, ampak daleč od tega da bi doseg strmoglavil kot pravijo tvoji miti. ;)
Link:

Printscreen iz zgornjega posnetka kjer so strnjeni podatki testa:


daj idiot, preberi članek ki ti ga je linkat in ne piši povsem lažnive info. Kje so moderatorji, tole je že smešno.

Pithlit ::

kixs je izjavil:

Lepo je teoretizirati.

Naj dajo na trg nekaj pametnega za ~25k€ in ~50kwh baterijo z dosegom ~300km, da se lahko peljem v LJ in nazaj brez slepanja.

To jaz govorim že kar nekaj časa. Pa dobivam odgovore da se tud EV za 50k€ bolj splača od bencinarja za 20k€. Od nekoga ki živi v lastnih sanjah.
Life is as complicated as we make it...

kixs ::

Js tudi. Tesle 3 mi ni za kupovat, ker pride se zavarovanje cca 1k€.

matobeli ::

Ja pizda, kolk bliže 25k pa še more pridt :D
"CENA PO PREJETI EKO SUBVENCIJI EKO 28.400 €"
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Na zalogi, pa še gratis polnilnico za jurja dobiš zraven.

kixs ::

Mora imeti toplotno crpalko.

matobeli ::

Pa res, ok, pol pa čez kakšen let :))

Goran's Blog ::

Kaj ste na kratko ugotovili tisti ki ne dela 50.000km na leto, da je elektrika brezveze ? :)

Pithlit ::

matobeli je izjavil:

Ja pizda, kolk bliže 25k pa še more pridt :D
"CENA PO PREJETI EKO SUBVENCIJI EKO 28.400 €"
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Na zalogi, pa še gratis polnilnico za jurja dobiš zraven.

Tudi za to sem rekla da je zanimiv.

Goran's Blog je izjavil:

Kaj ste na kratko ugotovili tisti ki ne dela 50.000km na leto, da je elektrika brezveze ? :)

Nope, nekje 30k pa res. Odvisno sicer kolk se ima človek namen skeširat. Če se odločaš med Sanderotom pa EV6, pol ne bo šlo skozi. Sej ni glih težko preračunat, tko da vsak lahko sam zase pregrunta.

matobeli je izjavil:

Pa res, ok, pol pa čez kakšen let :))

Se še ne mudi. Tud trg rabljenih se bo mal razvil tko da ne bo več EV-jev s po 200kkm ki se prodajajo k da bi bli zlati (včasih za več keša kot je prvi kupec dal zanj).
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

matobeli ::

Goran's Blog je izjavil:

Kaj ste na kratko ugotovili tisti ki ne dela 50.000km na leto, da je elektrika brezveze ? :)


Če razmišljaš o novem EV ali ICE in je velikost "golfa" ustrezna, pol ga imaš v 10letih pokritega tud če furaš samo 15kkm letno. Friking navadna Kia ceed ni več pod 20k...

Samo če vzameš najcenejšo dačo se računica izide šele nekje po 15letih. Ampak nekak ne vidim polnih cest sanderotov na plin.

Pithlit je izjavil:

Tud trg rabljenih se bo mal razvil tko da ne bo več EV-jev s po 200kkm ki se prodajajo k da bi bli zlati (včasih za več keša kot je prvi kupec dal zanj).


Točno to, tiste stare kante z 200km dosega se bodo mogle prodajat za drobiže.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

Curve Ball ::

Kdaj se ti pa splača za drugi avto če narediš pod 10k na leto? Za prvi avto je pa no-go zaradi dosega. Še zmeraj k...

Mato989 ::

Če razmišljaš o novem EV ali ICE in je velikost "golfa" ustrezna, pol ga imaš v 10letih pokritega tud če furaš samo 15kkm letno. Friking navadna Kia ceed ni več pod 20k...

Samo če vzameš najcenejšo dačo se računica izide šele nekje po 15letih. Ampak nekak ne vidim polnih cest sanderotov na plin.


To drži samo če lahko vklopiš vsak dan doma... če ne moreš in vedno tankaš na polnilnicah je dejansko ICE boljši kot EV
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

matobeli ::

Ti ne rabiš ne EV ne ICE.

Curve Ball ::

A jaz al Mato? Rabim drugi avto pa četudi delam pod 10k s tem brez skrbi.

matobeli ::

Curve Ball je izjavil:

Kdaj se ti pa splača za drugi avto če narediš pod 10k na leto?


Odvisno kolk stane drugi avto, če je to Kia ceed za 20k (najcenejša z nekim mlinčkom not), pol jo maš pokrito v 14kkm letno @10let, torej v cca 140kkm, kar pomeni 14let pri 10kkm/letno.

Ampak po izkušnjah kolegov se "sekundarni EV" hitro prelevi v primarno vozilo in je "pasat" sam še za res dolge relacije.

Curve Ball je izjavil:

A jaz al Mato?


Mato dela od doma in ga najbolj od vsega skrbi kako bo svoj EV polnil v bloku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

Gregor P ::

Za drugi avto je tudi kakšen dobro ohranjen Hyundai Atos dober, samo toliko gledaš, da še ima servo in klimo pa je zadeva rešena. In to dela dokler pač ne zgnije. Itak se minimalno voziš in porabiš minimalno bencina (tudi sicer je očitno povprečna poraba max 6L/100 km). Servisa pa praktično ne rabi več videti, ker ga res lahko doma sam šraufaš in menjaš dele po potrebi. Ampak ni sedaj to tema.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

matobeli ::

Ali pa '95 terenc itak ne delaš tolk km da bi se poraba poznala :))

Pithlit ::

Curve Ball je izjavil:

A jaz al Mato? Rabim drugi avto pa četudi delam pod 10k s tem brez skrbi.

Za drugi avto si lahko kakšnega Up!-a omisliš. Oz. CityGo. Za tistih dobrih 20k pa dometom ene 120km je čez glavo za mestno in pri mestno uporabo, pa froce v vrtec/šolo dostavljat. (glede cifer sem mal na pamet, k se bo nekdo skor ziher na vsako črko obesil). Računica je v mestni vožnji še bolj na strani ev.
Life is as complicated as we make it...

Curve Ball ::

Razlika v ceni recimo Up letnik 2018 med bencinarjem in elektro je cirka 6500€. Če delaš 10k na leto še zmeraj rabiš 10let da to not prineseš. (na palec...)

Gregor P ::

Pithlit je izjavil:

Curve Ball je izjavil:

A jaz al Mato? Rabim drugi avto pa četudi delam pod 10k s tem brez skrbi.

Za drugi avto si lahko kakšnega Up!-a omisliš. Oz. CityGo. Za tistih dobrih 20k pa dometom ene 120km je čez glavo za mestno in pri mestno uporabo, pa froce v vrtec/šolo dostavljat. (glede cifer sem mal na pamet, k se bo nekdo skor ziher na vsako črko obesil). Računica je v mestni vožnji še bolj na strani ev.
Jaz pa mislim, da imamo ravno pri teh mestnih malčkih vedno manj izbire pri EV, ker ne more biti okrnjena Dacia za 23.000 evrov optimalna izbira - to je najmanj za 10.000 evrov predrago. Če pa res hočeš nekega malčka, pol ti pa sedaj hočejo uturiti EV krš ala AMI-je ipd. za 7.000 evrov. Katastrofa od izbire;((
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

YosovaI ::

Curve Ball je izjavil:

YosovaI je izjavil:

Kripto mesi je izjavil:

Samo omreznina bo sla 100% gor, kaj sele cena elektrike: https://n1info.si/novice/slovenija/mini...

Ja nic, se bomo se vedno zastonj vozili.


Ne razumeš članka. Omrežnina bo različna glede na to kdaj boš porabljal. Električni avto lahko porablja takrat ko je najbolj poceni. Če boš porabljal takrat ko omrežje ni obremenjeno, potem boš plačal manj kot sedaj, če pa boš porabljal takrat ko je omrežje obremenjeno, pa boš plačal več kot sedaj. Overall se pa omrežnina ne bo zvišala. Sicer pa omrežnina predstavlja samo 20 % cene elekrike, tako da tudi če se bi hipotetično podvojila to pomeni da bi se elektrika povečala za 20 % (faktor 1,2), torej iz 1,5 EUR na 100 km na 1,8 EUR na 100 km, torej za 0,3 EUR na 100 km gor. Kar je zanemarljivo. Imel boš visoko in nizko sezono, visoka sezona bo pozimi, nizka pa poleti, potem boš imel pa še 3 časovne bloke vsak dan. Takole bo:


Ampak v praksi pa boš v resnici plačal ŠE MANJŠO omrežnino kot sedaj, ker električni avto je vseeno kdaj se fila in se lahko fila takrat ko je nizka omrežnina (ponoči). Torej plačal boš še manj kot zdaj. Ker kaj je pravzaprav cilj tega spremenjenega obračunavanja omrežnine? To da ljudje SPODBUDIJO, oziroma kdo bi lahko rekel tudi prisilijo da porabljajo elektriko takrat ko omrežje ni obremenjeno in jo ne porabljajo takrat ko je obremenjeno. In električni avti so perfektni za to. Plačal boš še manj kot zdaj s to novo omrežnino.

kixs je izjavil:

EV je tako ucinkovit in ko das na streho kolo, ucinkovitost strmoglavi. Vsaj tak sem bral pred leti... cakam na link o tem mitu ;)


To ni res. Doseg pri montaži kolesa na streho pade iz 200 na 169 milj, kar pomeni da doseg pade za 15 %. Se pozna, ampak daleč od tega da bi doseg strmoglavil kot pravijo tvoji miti. ;)
Link:

Printscreen iz zgornjega posnetka kjer so strnjeni podatki testa:


daj idiot, preberi članek ki ti ga je linkat in ne piši povsem lažnive info. Kje so moderatorji, tole je že smešno.


Idiot si ti, ne jaz, debil prfuknjen. Članek je o novih omrežninah, isto kot piše tudi tukaj, sem prebral vse:

Velika sprememba pri računu za elektriko
https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc...

Oba dva članka, tako tvoj kot moj govorita o popolnoma isti stvari!!!!

Na kratko: omrežnina sedaj strane okrog 0,03 € na kWh, kar predstavlja cca 20 % stroška računa za elektriko. Če boš porabljal ponoči bo omrežnina MANJŠA kot sedaj, če pa boš porabljal v konici porabe pa bo VIŠJA KOT SEDAJ! In z električnim avtom lahko brez problema filaš ponoči ko bo omrežnina višja kot je sedaj, ker lahko ZBEREŠ KDAJ BOŠ FILAL, razumeš to al tud to ne!?!??!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

S tabo je nemogoče diskutirati, imaš izgleda vgrajeno neko napako v glavi... Omrežnina ni 20% ampak preko 30%, omrežnina se bo bistveno povečala za vse in ne bo ostala enaka oziroma nižja kot ti in to zaradi potrebnih vlaganj v infrastrukturo zaradi sončnih, avtov, TČ.

YosovaI ::

Omrežnina se bo zvišala samo za tiste ki ne bodo prilagajali svoje porabe elektrike glede na stanje, tisti ki pa jo BODO, pa bodo imeli nižje omrežnine kot jo imajo sedaj.

S tabo je nemogoče diskutirati, imaš izgleda vgrajeno neko napako v glavi.

Ni res, oba dva veva kdo od naju ima napako v glavi in kristalno jasno je da to nisem jaz. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

YosovaI je izjavil:

Omrežnina se bo zvišala samo za tiste ki ne bodo prilagajali svoje porabe elektrike glede na stanje, tisti ki pa jo BODO, pa bodo imeli nižje omrežnine kot jo imajo sedaj.


Debil preberi si članek. Omrežćnina se bo v povprečju zvišala za vse in to za ogromno, špekulira se 100%. Toliko novega denarja morajo pobrati vosu kronan.

YosovaI ::

Omrežnina ni 20% ampak preko 30%, omrežnina se bo bistveno povečala za vse

1. Ne, omrežnina je okrog 20 % računa, ti bom dokazal v naslednjih postih.
2. Tudi če bi res bila 30 % in tudi če bi se povečala na 60 % to samo pomeni da se strošek iz 0,03 EUR na kWh za omrežnino dvigne na 0,06 EUR na kWh. Kar je 3 cente po kWh več. Kar pri 100 km vožnje pomeni 60 centov več, ali 0,6 EUR več. Kar ni bistveno povečanje. Logika, jo imaš?

Debil preberi si članek. Omrežćnina se bo v povprečju zvišala za vse in to za ogromno, špekulira se 100%.

Debil si ti, ne jaz. A lahko že nehaš z ad hominem logical fallacy? NIMAŠ ARGUMETOV? Sem prebral članek. Bil sem tudi na strokovni konferenci dnevov energetikov kjer je bilo isto rečeno. Omrežnina se bo zvišala samo za tiste ki ne bodo prilagajali svoje porabe elektrike glede na stanje, tisti ki pa jo BODO, pa bodo imeli nižje omrežnine kot jo imajo sedaj.

Debil preberi si članek. Omrežćnina se bo v povprečju zvišala za vse in to za ogromno, špekulira se 100%. Toliko novega denarja morajo pobrati vosu kronan.

Vosu kronan si ti, ne jaz.

Še enkrat. Omrežnina dandanes znaša dobre 3 cente na kWh. Če se bo povečala za 100 %, potem je to 6 centov na kWh, je tako? Torej koliko potem se to pozna pri 100 km vožnje električnega avta ki porabi 18 kWh na 100 km? 0,54 € na 100 km komaj. Torej bo strošek iz 1,5 € šel na 2 € ČE BI PORABLJAL V ČASU TA VELIKE OMREŽNINE. Ampak zakaj ne bi raje filal ćez noč če pa lahko?!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

YosovaI je izjavil:

Omrežnina ni 20% ampak preko 30%, omrežnina se bo bistveno povečala za vse

1. Ne, omrežnina je okrog 20 % računa, ti bom dokazal v naslednjih postih.
2. Tudi če bi res bila 30 % in tudi če bi se povečala na 60 % to samo pomeni da se strošek iz 0,03 EUR na kWh za omrežnino dvigne na 0,06 EUR na kWh. Kar je 3 cente po kWh več. Kar pri 100 km vožnje pomeni 60 centov več, ali 0,6 EUR več. Kar ni bistveno povečanje. Logika, jo imaš?

Debil preberi si članek. Omrežćnina se bo v povprečju zvišala za vse in to za ogromno, špekulira se 100%.

Debil si ti, ne jaz. A lahko že nehaš z ad hominem logical fallacy? NIMAŠ ARGUMETOV? Sem prebral članek. Bil sem tudi na strokovni konferenci dnevov energetikov kjer je bilo isto rečeno. Omrežnina se bo zvišala samo za tiste ki ne bodo prilagajali svoje porabe elektrike glede na stanje, tisti ki pa jo BODO, pa bodo imeli nižje omrežnine kot jo imajo sedaj.


Pa pizda, kako si ti naredil faks, če ne znaš sešteti 1+1. Omrežnina se bo, ne glede na nov obračun, zvišala za vse, ker potrebujejo denar za modernizacijo omrežja. Od kje misliš da bo prišel denar za to? Iz lufta? Tisto kar bodo lahko pridobili iz Evropskih skladov bo dosti premalo.

Ma burek debilen, sploh ne vem kaj ti odgovarjam, saj te tudi berem še samo na ene 5%. Pa še to je izgleda preveč.

Zgodovina sprememb…

YosovaI ::

Pa pizda, kako si ti naredil faks, če ne znaš sešteti 1+1.

Znam se sešteti 1+1 za razliko od tebe.

režnina se bo, ne glede na nov obračun, zvišala za vse, ker potrebujejo denar za modernizacijo omrežja. Od kje misliš da bo prišel denar za to? Iz lufta? Tisto kar bodo lahko pridobili iz Evropskih skladov bo dosti premalo.

Za večin uporabnikov s bo res lahko zvišala (niso še znane cene za novo omrežnino, tako da to so špekulacije), ampak večina uporabnikov se ne bo prilagajala z porabo ker se jim to ne da. Misliš da bo večila ljudi prala cunje v pralnem stroju sredi noči na timer? ne bo. Torej bojo plačali več kot sedaj. TISTI KI PA SE BODO PRILAGAJALI Z PORABO PA BODO PLAČALI MANJ KOT SEDAJ, JE TO TAKO TEŽKO RAZUMETI?!

In omrežnina bo najnižja PONOČI, ravno takrat ko se električni avti filajo! Torej plačal boš še manj kot sedaj če boš filal ponoči, tako kot večina ki ima električni avto že sedaj dela.

Ma burek debilen, sploh ne vem kaj ti odgovarjam, saj te tudi berem še samo na ene 5%. Pa še to je izgleda preveč.


1. Burek debilen si ti, ne jaz.
2. Ravno to je problem, bereš samo 5 % tega kar napišem, zato pa tudi NE DOJAMEŠ PRAVILNO KAJ SEM SPLOH POVEDAL; NATO PA NAMESTO DA BI NAPADAL MOJO RESNIČNO STALIŠČE; NAPADAŠ TVOJE IZMIŠLJENO STALIŠČE KER SI NAROBE PREBRAL KAJ SEM SPLOH NAPISAL.

Nimaš argumentov, vse kar znaš je ad hominem logical fallacy:
Ad Hominem (Abusive)
Description: Attacking the person making the argument, rather than the argument itself, when the attack on the person is completely irrelevant to the argument the person is making.



When others verbally attack you, take it as a compliment to the quality of your argument. It is usually a sign of desperation on their part. ;)


CITIRAM:
Pet časovnih blokov, dve sezoni in dve vrsti dnevov Časovni blok predstavlja obdobje znotraj dneva in je določen ločeno za višjo in nižjo sezono ter delovni dan in dela prost dan. Časovnih blokov z različno tarifno postavko je čez leto pet, znotraj dneva so trije, strošek za uporabo omrežja v posameznem bloku pa je odvisen od obremenjenosti omrežja. Najdražji je časovni blok 1 in se pojavi le v višji sezoni, najcenejša je uporaba omrežja v časovnem bloku 5, ki nastopi le v nižji sezoni.

Več na: https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc... - www.zurnal24.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

Višja sezona je določena za november, december, januar in februar, nižja za ostale. Za vsak dan se na podlagi ur konične obremenitve sistema določijo ure visoke, srednje in nizke obremenitve. "Časovni bloki v urah visoke in srednje obremenitve med delovniki so usklajeni s trajanjem sedanje višje tarife - VT, časovni bloki v urah nižje obremenitve pa s trajanjem nižje tarife - MT. V dela prostih dnevih in v nižji sezoni najdražji časovni blok 1 nikoli ne nastopi," poudarjajo na agenciji. Tarife omrežnine za obračunsko moč in energijo se bodo razlikovale glede na posamezen časovni blok. Ko bo omrežje najbolj obremenjeno, bodo najvišje, ko bo najmanj obremenjeno, pa najnižje. "Tako bodo odjemalci s cenovnim signalom spodbujeni k prilagajanju odjema in vplivanju na trenutne in tudi prihodnje stroške za uporabo omrežij."

Več na: https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc... - www.zurnal24.si

Dogovorjena in presežna obračunska moč Podlaga za obračun omrežnine za moč v posameznem časovnem bloku bo dogovorjena obračunska moč. Do zdaj je bila ta odvisna od načina priključitve na omrežje (enofazni ali trifazni) ter nazivne jakosti omejevalca toka, zato odjemalec ni mogel vplivati na višino omrežnine za moč. To se bo spremenilo, saj bo dogovorjeno obračunsko moč vnaprej določil elektrooperater na podlagi odjemalčevega dejanskega profila porabe kot povprečje treh konic odjema električne energije v posameznem časovnem bloku v obdobju zadnje višje sezone. Odjemalec bo lahko vnaprej določeno dogovorjeno obračunsko moč spremenil glede na svojo pričakovano porabo. Če lahko spremeni, ali razporedi svojo porabo in uporablja omrežje v času, ko so tarife nižje, bo neposredno vplival na svoje stroške in si znižal mesečni račun za omrežnino, hkrati pa pomagal razbremeniti omrežje v času najvišjih obremenitev. "Ta koncept bo močan signal za prilagajanje lastnega odjema," pravijo na agenciji. "Če se bo odjemalec odločil za nižjo dogovorjeno moč od predlagane, bo plačal omrežnino na nižjo moč. Hkrati bo distribucijski operater ugotavljal ali dosežena moč presega dogovorjeno. Če bo prišlo do preseganja, bo plačal za vsak 15-minutni presežek dodaten znesek, določen po aktualni tarifni postavki za moč za časovni blok, v katerem je prekoračitev nastala ob upoštevanju uporabniške skupine in faktorja utežitve. Če bo teh presežkov malo, bodo verjetno koristi zmanjšanja dogovorjene obračunske moči kljub vsemu večje od stroškov plačila presežne moči."

Več na: https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc... - www.zurnal24.si

Omrežnina za obračunsko moč bo bolj obremenjena Tretja ključna novost je izrazito večja stroškovna obtežitev tarif za moč v primerjavi s tarifami za energijo, nasprotno, kot to velja zdaj. "Ker so stroški povezani predvsem z zmogljivostjo omrežja in konično obremenitvijo, ki dajeta signal za morebitno ojačenje omrežja, je prav, da se ti v večji meri pokrivajo s tarifno postavko za moč." Kako bo nov tarifni sistem deloval v praksi? Ali bomo po novem morali ves čas razmišljati o tem, kdaj uporabljamo katerega od električnih aparatov in naprav ter poznati vse časovne bloke na pamet? "Ničesar se ne bo treba učiti na pamet ali pa se nenehno obremenjevati, kdaj vključiti gospodinjske aparate. Simulacije kažejo, da se stroški omrežnine za odjemno skupino gospodinjstev v povprečju na letni ravni ne bodo bistveno spremenili, razlikovali pa se bodo sezonsko," odgovarjajo na agenciji. Dveletno prehodno obdobje za gospodinjstva "Za gospodinjstva in male poslovne odjemalce je določeno tudi prehodno obdobje - dve leti po začetku uporabe novega obračunskega akta se jim ne bo obračunala presežna moč, bodo pa na računih obveščeni o prekoračitvah oziroma stroških, ki bi jim lahko nastali, če bi se te določbe uporabljale. Tako bo dovolj časa, da spoznajo možnosti prilagajanja dogovorjene moči in s tem neposrednega vpliva na višino stroška za omrežnino. Po poteku prehodnega obdobja, v katerem bodo ustrezno informirani in bodo svoj profil porabe lahko spremljali prek spletnega portala mojelektro.si, pa se jim bo presežna moč začela zaračunavati." Če pa bodo gospodinjski odjemalci dogovorjeno moč spremenili že v prehodnem obdobju, se jim bo že pred iztekom tega obračunala morebitna presežna moč. Kako bo odjemalec vedel, da je presegel dogovorjeno obračunsko moč? "Morebitno preseganje dogovorjene moči v posameznem časovnem bloku, ki se bo opazovalo v 15-minutnem intervalu, lahko gospodinjski odjemalec kar dobro predvidi, če sešteje moči naprav, ki jih bo sočasno aktiviral. Takih naprav v gospodinjstvu ni veliko, sočasna uporaba v največjem možnem obsegu je običajno redkost, zato je nadzor izvedljiv brez večjih težav," odgovarjajo na agenciji. Potrebne informacije bodo na voljo na spletnih straneh agencije. "To pomeni, da bodo lahko z manjšim ali večjim časovnim zamikom vključitve določene naprave brez težav uporabljali omrežje znotraj dogovorjene moči. Morebitni redki presežki pa ne bodo pomembneje vplivali na stroške uporabe omrežja." PROFIMEDIA Znižanje obračunske moči, kdaj bo to smiselno Pomembna novost je, da bomo odjemalci obračunsko moč lahko prilagodili večkrat na leto, in sicer prek portala mojelektro.si ali neposredno pri elektrooperaterju. "Za spremembo dogovorjene obračunske moči se bo uporabnik lahko odločil na primer ob nakupu električnega vozila in polnjenja tega doma, zaradi zamenjave energenta za ogrevanje ali naložbe v OVE oziroma hranilnik energije ter sistem za upravljanje z njo. Odloči se lahko tudi za spremembo moči le v določenem časovnem bloku: na primer, ker bo določeno napravo načrtno uporabljal samo v določenih časovnih blokih. Sprememba dogovorjene obračunske moči je smiselna, če se spremenijo navade uporabnika ali če ta aktivno upravlja svoj odjem," naštejejo razloge za spremembo moči. Pri spremembi dogovorjene moči bo treba vedno upoštevati pravilo, da mora biti v višjem časovnem bloku enaka ali višja kot v prejšnjem. To pomeni, da dogovorjena moč v bloku 2 ne more biti nižja kot v bloku 1. Znižanje dogovorjene obračunske moči je smiselno tudi, "če analiza 15-minutnih koničnih moči kaže, da je ta določena na podlagi t. i. osamelcev. Denimo, da je gospodinjstvo trikrat na leto v višji sezoni s sočasno uporabo pečice, opekača, kuhalnika vode, pralnega, sušilnega in pomivalnega stroja ter sušilca za lase in ob morebitnem delovanju toplotne črpalke ustvarilo najvišje tri 15-minutne konice moči. V ostalih obdobjih pa tako obsežne sočasne uporabe ni bilo in so naslednje največje konice tudi za nekaj kW nižje. V tem primeru se ob upoštevanju, da se raba energije ne bo bistveno spremenila, vsekakor splača prilagoditi predlagano obračunsko moč, saj so lahko prihranki pri omrežnini znatni." Odjemalec mora seveda prepoznati vzroke za osamele konice in poskrbeti, da takšne sočasne obremenitve ne bo več povzročil. Zmanjšanje dogovorjene moči je smiselno tudi, če se delovanje porabnika, ki pomembneje vpliva na konično obremenitev, prestavi v obdobje nižje obremenitve omrežja, denimo z uporabo časovne stikalne ure za vtičnico. Omrežnina za presežno moč od leta 2026 Od leta 2026 se bo omrežnina za presežno moč obračunavala tudi za gospodinjstva. "Če bo gospodinjski odjemalec spremenil dogovorjeno obračunsko moč in jo bo enkrat ali dvakrat prekoračil za 1 kW v najdražjem časovnem bloku 1, bo za to na podlagi obstoječih simulacij na testnih tarifah doplačal nekaj več kot 3 oziroma manj kot 5 evrov. Če bodo presežki porazdeljeni po različnih časovnih blokih, bodo stroški nižji, saj bo omrežnina za presežno moč zaradi nižjih tarifnih postavk v teh časovnih blokih nižja." Prekoračitve dogovorjene obračunske moči ne povzročijo pomembnejših dodatnih stroškov, če se zgodijo v časovnih blokih z nizkimi tarifnimi postavkami. Številne prekoračitve v dražjih časovnih blokih pa lahko pomembneje povečajo stroške omrežnine, tudi nad raven stroškov, ki bi jih odjemalec imel, če ne bi prilagodil obračunske moči. Rabo energije bo treba aktivno spremljati in nadzorovati "Obveščanje o presežni moči bo zagotovljeno vsaj prek spletnega portala mojelektro.si, predvidevamo pa, da bodo elektrooperaterji odjemalcem zagotovili tudi druge načine obveščanja, na primer prek mobilnih aplikacij. Treba je poudariti, da gre pri prilagoditvi obračunske moči večinoma za odločitev za prehod v aktivni odjem, kar pomeni, da je treba rabo energije aktivno spremljati in jo nadzorovati, ne pa prepuščati naključjem. Vstopno raven aktivnega odjema je možno zagotoviti brez omembe vrednih naložb, s spremembo miselnosti in določenih navad ter z mesečnim spremljanjem prekoračitev in ustreznimi ukrepi, ki so lahko zelo preprosti in stroškovno nepomembni," pravijo v agenciji. Koliko bo omrežnina nižja, če bo odjemalec spremenil dogovorjeno obračunsko moč? "V tem trenutku še ne moremo odgovoriti. Potekajo aktivnosti določitve tarifnih postavk omrežnine na podlagi podatkov iz leta 2022. Dokončne tarifne postavke omrežnine za leto 2024 bomo izračunali jeseni." Naredili so nekaj simulacij. Če manjši gospodinjski odjemalec z letno porabo približno 4000 kWh, v povprečju potrebuje 3 kW moči, zaračunava pa se mu dogovorjena obračunska moč 5 kW, ker to izhaja iz treh največjih konic v višji sezoni preteklega obdobja, bi lahko znižanje na 4 kW v vseh časovnih blokih pomenilo za približno 11 odstotkov nižje letne stroške za omrežnino, pod pogojem, da se novo določena obračunska moč ne prekorači. K temu lahko prispevajo že majhne spremembe navad. DEJAN MIJOVIĆ Enako gospodinjstvo, ki ima denimo grelnik sanitarne vode, lahko z uporabo časovne stikalne ure in časovno omejitvijo obratovanja grelnika na časovne bloke nizke in srednje obremenitve zmanjša stroške omrežnine za približno 3 odstotke (zaradi znižanja dogovorjene obračunske moči v časovnem bloku največje obremenitve za 0,3 kW, v ostalih časovnih blokih pa za 0,2 kW). Če se odloči za naložbo v preprost sistem za pametno vodenje gospodinjskih naprav, so lahko prihranki tudi več kot 6 odstotkov (zaradi znižanja obremenitve izključno v najdražjem časovnem bloku in ustreznega znižanja dogovorjene obračunske moči za 1 kW). Če pa bi s tem sistemom uspeli znižati obremenitve tudi v drugih časovnih blokih, pa so lahko prihranki še znatno višji. Gospodinjski odjemalec, ki uporablja električno energijo za ogrevanje prostorov ali tople vode in ima letno rabo 13.500 kWh (v uporabi lahko ima tudi električno vozilo), v primeru namestitve sončne elektrarne z močjo 5 kW, hkrati pa nadzirano polni električno vozilo v časovnih blokih nižje obremenitve, ter s prigraditvijo hranilnika električne energije in vodenja polnjenja (glajenje dosežene moči) lahko zmanjša obračunsko moč na minimalno predpisano, tj. 2 kW. Tako zmanjša strošek za omrežnino kljub presežni moči (s hranilnikom se ne uspe zgladiti vseh konic) za približno 20 odstotkov. Ali bodo različnim tarifam sledili dobavitelji s cenami elektrike? Nov tarifni sistem omogoča, da "odjemalec denimo namenoma nekoliko poveča dogovorjeno moč v časovnem bloku 2 in 3, če mu bo dobavitelj v teh nudil izrazito cenejšo energijo na podlagi produktov na osnovi dinamičnih cen, ali na podlagi fiksnih produktov, prilagojenih omrežninski tarifi. Tako bo sicer strošek omrežnine v teh blokih nekoliko višji, a bo zato odjemalec precej manj plačal za dobavljeno energijo in s tem dosegel neto prihranke." "Na agenciji smo prepričani, da bodo dobavitelji prepoznali ustreznost časovne razporeditve, saj nov tarifni sistem omogoča maksimiranje skupnih neto koristi. Podpira uvedbo novih poslovnih modelov na področju dobave in agregacije in ga lahko izkoristijo za zagotovitev konkurenčne prednosti," še dodajajo. Spremenil se bo tudi račun za električno energijo Obračunski del za omrežnino bo razširjen, saj bo prikazoval omrežnino za energijo in omrežnino za dogovorjeno moč za več časovnih blokov. Če bo dosežena moč višja od dogovorjene, bo prikazana tudi omrežnina za presežno moč. Nov račun bomo prvič prejeli februarja 2024 za obračun električne energije za januar 2024. Pravico do spremembe dogovorjene moči pa bomo lahko prvič uveljavili do konca letošnjega leta pred prvim obračunskim obdobjem po novi metodologiji, ki se bo začela uporabljati 1. januarja 2024.

Več na: https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc... - www.zurnal24.si

Torej na kratko kaj vemo:

1. Špekulira se da se bo cena omrežnine za povprečno gospodinjstvo ki se ne prilagaja s porabo glede na stanje omrežja zvišala za nekaj centov na kWh (večina gospodinjstev se ne prilagaja s porabo ali pa minimalno), vendar to NE VELJA za električni avto, ker tisti se polni PONOČI V NAJCENEJŠEM BLOKU OMREŽNINE! Skratka nimaš prav.


2. Tudi če bi se cena omrežnine res podvojila kot praviš in če bi iz neznanega razloga filal električni avto čez dan v najdražji tarifi, bi to pomenilo samo dvig cena na 100 km za bogih pol evra. Ni veliko. AMpak nevem zakaj bi ga filal čez dan, če ga pa lahko ponoči ko je ceneje? Večina folka električni avto že sedaj fila ponoči na poceni tarifo. Ponoči ne samo da bo omrežnina poceni, tudi tarifa je ponoči cenejša kot čez dan.

3. Glede na špekulacije (ker novih cen omrežnine še ni znanih) bo večina recimo 90 % gospodinjstev ki porablja energijo kadar se jim sprdne plačala več kot sedaj, tistih 10 % ki pa bodo porabljali takrat ko bo poceni pa bodo plačali manj kot sedaj. Država bo pa še vedno pobrala več denarja kot sedaj, ker večino gospodinjstev bo plačala več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

Misliš da bom bral tvoj copy paste ;). Vse kar moraš vedeti je, da za vlaganja v omrežje potrebujejo milijarde. Te milijarde bo pa inženirček našel na drevesu ali pa pri mamici...

YosovaI ::

Nisem pri mamici, za razliko od tebe. Sicer pa odgovarjaj z ARGUMENTI, ne pa z ad hominem logical fallacy. Jaz sem ti argumente dal, ti vse kar si naredil je to da si žalil. Ja sej država bo dobila več!
3. Glede na špekulacije (ker novih cen omrežnine še ni znanih) bo večina recimo 90 % gospodinjstev ki porablja energijo kadar se jim sprdne plačala več kot sedaj, tistih 10 % ki pa bodo porabljali takrat ko bo poceni pa bodo plačali manj kot sedaj. Država bo pa še vedno pobrala več denarja kot sedaj, ker večino gospodinjstev bo plačala več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

ad hominem gor ali dol, si že vsem na tem forumu večkratno dokazal da ti manjka kar nekaj koleščkov v glavi...

YosovaI ::

4. Torej ja, če boš porabljal elektriko kadar se ti sprdne boš plačal več kot sedaj (takih je večina gospodinjstev), če pa se BOŠ TRUDIL in porabljal takrat ko je obremenitev omrežja nizka pa boš plačal manj kot sedaj. Električni avto se lahko sam odločiš kdaj boš filal (daš na timer kdaj se filanje začne). Manj bodo plačali tudi tiste izjeme ki imajo baterijski zalogovnik (recimo Tesla Powerwall).

ad hominem gor ali dol, si že vsem na tem forumu večkratno dokazal da ti manjka kar nekaj koleščkov v glavi...

Oba dva veva komu od naju manjkajo koleščki v glavi in kristalno jasno je da to nisem jaz. Zmanjkalo ti je ARGUMENTOV, zato si se zatekel k žaljenju, ker je to edino kar ti je še preostalo. Desparate si ker nimaš argumentov.

When others verbally attack you, take it as a compliment to the quality of your argument. It is usually a sign of desperation on their part. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

Ok ;) , imaš prav, lol

YosovaI ::

Vse kar sem ti jaz povedal zdele ti pove tudi strokovnjak Dušan Lukič v oddaja RTVSLO z naslovom Avtomobilnost. Postnetka prilagam spodaj. NIma smisla nadaljevati debate preden jih ne pogledaš:



Tisti ki bo imel domači baterijski zalogovnik (MOON, Tesla Powerwall, Huawei ali kater drug) bo plačal MANJ KOT SEDAJ (takih bo nekaj procentov folka), večina ki pa tega ne bo imela in ne bo gledala kdaj porablja energije pa bo plačala več kot sedaj. Država bo pobrala več denarja na ta način. AMpak kot pravim, tisti ki ima električni avto se lahko odloči kdaj ga bo filal in bo plačal manj kot pred spremebami omrežnine. Celoten cilj cele reforme je SPOSBUDITI ljudi da porabljajo takrat ko omrežje ni obremenjeno in ljudi STIMULIRATI da NE PORABLJAJO, ko je obremenitev omrežja velik (zvečer ipd). Seveda tisti ki bo imel baterije ne bo nič rabil pazit kdaj porablja, bo za to skbela elektronika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

Tipa, ki je zadolžen za marketing za električna vozila pri Porsche Slovenija okličeš za neodvisnega strokovnjaka :)) Tebi nekaj res manjka, pa ne samo kolesca ;))

YosovaI ::

Curve Ball je izjavil:

Tipa, ki je zadolžen za marketing za električna vozila pri Porsche Slovenija okličeš za neodvisnega strokovnjaka :)) Tebi nekaj res manjka, pa ne samo kolesca ;))

Lej majster, sodiš v naprej in še pogledal posnetka nisi, tebi manjkajo kolesca, ne meni. ;) Bogi se mi zdiš da moraš ostale žalit, zato da se sam bolje počutiš, ubog si v duši. Nisi sploh mogel pogledal obeh posnetkov (niti enega ne), ker si odpisal dobesedno 1 minuto za tem ko sem ti posnetka dal. Govoriš na pamet.

ps: in ne, Dušan Lukič ni zadolžen za marketing. Je pri Porsche Slovenija, ni pa v marketingu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Gregor P ::

Torej pol bolj preferiraš Porschejeve Taycane al kako?8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Masayoshi ::

YosovaI je izjavil:

Curve Ball je izjavil:

Tipa, ki je zadolžen za marketing za električna vozila pri Porsche Slovenija okličeš za neodvisnega strokovnjaka :)) Tebi nekaj res manjka, pa ne samo kolesca ;))

Lej majster, sodiš v naprej in še pogledal posnetka nisi, tebi manjkajo kolesca, ne meni. ;) Bogi se mi zdiš da moraš ostale žalit, zato da se sam bolje počutiš, ubog si v duši. Nisi sploh mogel pogledal obeh posnetkov (niti enega ne), ker si odpisal dobesedno 1 minuto za tem ko sem ti posnetka dal. Govoriš na pamet.

ps: in ne, Dušan Lukič ni zadolžen za marketing. Je pri Porsche Slovenija, ni pa v marketingu.


Valda nisem šel brat markenting krapa prodajalca megle. Seveda ni v marketingu, je:
"Vodja projekta Nova mobilnost" LOL...

YosovaI ::

Curve Ball je izjavil:

Razlika v ceni recimo Up letnik 2018 med bencinarjem in elektro je cirka 6500€. Če delaš 10k na leto še zmeraj rabiš 10let da to not prineseš. (na palec...)

E-up je takrat ko je bil nov stal 12.000 €. Danes ga ne proizvajajo več, cena za 5 let starega rabljenega pa je precej višja kot pa je bila nakupna cena avta, to drži. Kdor je priložnost zamudil za e-upa, jo je pač zamudil.

Masayoshi ::

Še jaz probal kako se menja uporabniško ime, da mal zmedem inženirčka ;)

a_borlak ::

Lukič neodvisni strokovnjak :D. BTW, v tem trenutku še vedno ne vemo, koliko več bomo plačevali, tako da govoriti, da se splača kupiti baterijski zalogovnik za 10k€ zato, da boš prihranil morda 20€ na mesec ...

YosovaI ::

Masayoshi je izjavil:

YosovaI je izjavil:

Curve Ball je izjavil:

Tipa, ki je zadolžen za marketing za električna vozila pri Porsche Slovenija okličeš za neodvisnega strokovnjaka :)) Tebi nekaj res manjka, pa ne samo kolesca ;))

Lej majster, sodiš v naprej in še pogledal posnetka nisi, tebi manjkajo kolesca, ne meni. ;) Bogi se mi zdiš da moraš ostale žalit, zato da se sam bolje počutiš, ubog si v duši. Nisi sploh mogel pogledal obeh posnetkov (niti enega ne), ker si odpisal dobesedno 1 minuto za tem ko sem ti posnetka dal. Govoriš na pamet.

ps: in ne, Dušan Lukič ni zadolžen za marketing. Je pri Porsche Slovenija, ni pa v marketingu.


Valda nisem šel brat markenting krapa prodajalca megle. Seveda ni v marketingu, je:
"Vodja projekta Nova mobilnost" LOL...


Ja je vodja projekta in je zadolžen za elekrične avtomobile, baterijske hranilnike in sončne elektrarne, vendar ni v marketingu. Lej Delete_This trdi da država rabi več denarja in ga bo dobila od omrežnin. In sej ga bo dobila ja, 95 % folkom se bo položnica zvišala, 5 % pa se bo položnica za elektriko znižala, ker bodo baterijski hranilnik ali električni avto polnili samo takrat ko bo cena elektrike in omrežnine nizka. Ampak to ne pomeni da si zvečer ko je peak porabe omrežja ne boš smel skuhat jajc. Lahko si jih boš, vendar ta energija ne bo šla iz omrežja, amapak iz tvojega baterijskega zalogovnika, za tistih par procentov ki bodo pač to imeli (isto velja za električni avto, ti lahko ZBIRAJO kdaj bodo filali in bodo plačali še manj kot sedaj, 95 % gospodinjstev pa več. Upam da nisem preveč komplicirano povedal in da se bo dalo razumeti. :)

tako da govoriti, da se splača kupiti baterijski zalogovnik za 10k€ zato, da boš prihranil morda 20€ na mesec ...

Ja plačal boš MANJ na mesec kot sedaj če se boš prilagajal s porabo. Mi imamo porabe sedaj 170 € elektrike na mesec, po tanovih omrežninah ker bomo imeli baterijski zalogovnik bo to recimo nekje 50 € mesečno manj. Ampak mi nismo baterijskega zalogovnika kupili zaradi teh omrežnin, mi smo ga kupili ker ga rabimo za sončno elektrarno (netmetering kjer lahko nimaš baterije so nam namreč zavrnili). Ampak če že mamo baterijski zalogovnik, potem ga bomo pač uporabljali še za to (elektronika skrbi za vse to, je vse avtomatizirano).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Curve Ball ::

Najprej 90%, zdaj že 95%, še mal pa bomo na 99,9999% in pol boš končno pri resnici. Z vsakim postom mal prilagodiš cifre ;), bi bi zabaven, če ne bi bil tako zblojen in kopirajoče dolgovezen.

YosovaI ::

Curve Ball je izjavil:

Najprej 90%, zdaj že 95%, še mal pa bomo na 99,9999% in pol boš končno pri resnici. Z vsakim postom mal prilagodiš cifre ;), bi bi zabaven, če ne bi bil tako zblojen in kopirajoče dolgovezen.

Obviously ne vem točnega procenta koliko gospodinjstev bo kupilo baterijski zalogovnik za 10.000 EUR, sklepam pa da verjetno ne dosti. Že če bo 5 % v bližnji prihodnosti kupilo baterijski zalogovnik bo že veliko, verjetno še manj. Ti misliš da bo večina kupila baterijski zalogovnik za 10.000 EUR al kaj? Seveda ne bo. Večina bo plačala več, tisti ki bodo imeli baterijski zalogovnik pa manj. Oba dva veva kdo od naju je zblojen in kristalno jasno je da to nisem jaz. Sem šel čez tvoje prejšnje poste tu na Slotechu in samo trolaš in žališ, ne samo mene, tudi vse ostale. Očitno se le tako lahko počutiš bolje, se mi smiliš, res se mi..

Mi osebno baterijski zalogovnik RABIMO za sončno elektrarno ker ni netmeteringa. Dobili bomo tudi 5000 EUR subvencije za baterijski zalogovnik, tako da nas bo suma sumarum stal samo 5 jurjev. Ampak kot pravim, rabimo ga za sončno elektrarno, ne za omrežnine. Ampak ker ga že mamo, bo se pa zraven ponucal še za omrežnine "handlat".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

kixs ::

Na vsako streho soncne celice, hranilnik v klet, avto na baterije... koliko casa je to vzdrzno? Tako za surovine, kot tudi odpadke?

a_borlak ::

Baterije za zalogovnike znajo biti v prihodnosti na osnovi natrija, tako da je vsaj ta del ne bo tako ekološko sporen. Si mislim.

YosovaI ::

Je 1000x bolj vzdržno kot pa današnja izredno svinjska generacije elektrike in svinjski naftni avtomobili, surovine ne bodo problem, to je mit (google it).

a_borlak je izjavil:

Baterije za zalogovnike znajo biti v prihodnosti na osnovi natrija, tako da je vsaj ta del ne bo tako ekološko sporen. Si mislim.


Bravo, končno en ki se vsaj malo pozanima. Taki so redki. CATL je napovedal masovno proizvodnjo natrijevih baterij že letos, torej 2023 (natrijev klorid = kuhinjska sol, ki so jo polna vsa svetovna morja). Pa tudi dananšnje baterije na osnovi litija niso sporne, niti količinsko litij NI redek element in ga je veliko, mitom ki jih plasira naftna industrija navkljub.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Gregor P ::

:D

... closer than we think (1950):







The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

YosovaI ::

Mediji marsikatero neumnost napišejo, drži. Ampak da se cel svet pomika k električnim avtom je pa tudi vsakomur dandanes jasno. V Evropi je lani že več kot 30 % novo prodanih avtomobilov bilo električnih. Na Norveškem že preko 90 %. Celo na svetu preko 14 %. Delež gre izjemno hitro gor, vsak let po 10 % gor zadnje 2 leti.

Sej a misliš da so ljudje ko so se pojavili avtomobili instantno presedlali iz konjev v avtomobile? Niso, prehod je trajal neke 10 do 20 let. Nič ni instantno, čeprav bi si včasih želeli da bi bilo.

Tole je vredno pogledat :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()
««
11 / 13
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 446 47 48 49 )

Oddelek: Na cesti
2412201365 (847) Gregor P
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058114461 (74526) D3m

BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17221833 (19716) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25629784 (26315) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17922374 (20411) bluefish

Več podobnih tem