Forum » Loža » Resnica o škodljivosti dizla
Resnica o škodljivosti dizla
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
A tale ti je lep ali grd? Sam iz ferbca me zanima:
Pa res si poglej posnetek vsaj par minut, ne sam za 2 sekundi fliknit očesa gor :)
SUV? Ne hvala. Verjemi, vse nove EVje sem že videl na YT.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Nostradamus_ ::
PacificBlue je izjavil:
Domet je zanimiva stvar:) Poln avto, cela familija ko gre na dopust, na morje..ni enako samo voznik, ali sopotnik zraven. Tu so še kar razlike.
Pol pa ugotovis da moras ze v LJ iskat el. postajo, ce si iz stajerskega konca.
Doseg električnega avtomobila pa najsi je poln ali prazen ni praktično nič drugačen. Tesla model 3 samo z voznikom ima 540 km dometa, polno naložen z potniki in pritljago pa cca 500 km. Ni to nevem kaka razlika. Z 500 km Slovenijo prevoziš 2x tja in počeš.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Domet je zanimiva stvar:) Poln avto, cela familija ko gre na dopust, na morje..ni enako samo voznik, ali sopotnik zraven. Tu so še kar razlike.
Pol pa ugotovis da moras ze v LJ iskat el. postajo, ce si iz stajerskega konca.
Doseg električnega avtomobila pa najsi je poln ali prazen ni praktično nič drugačen. Tesla model 3 samo z voznikom ima 540 km dometa, polno naložen z potniki in pritljago pa cca 500 km. Ni to nevem kaka razlika. Z 500 km Slovenijo prevoziš 2x tja in počeš.
Ah, kako je lepo, če si omejen zgolj na Slovenijo...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Nostradamus_ ::
Nostradamus_ je izjavil:
A tale ti je lep ali grd? Sam iz ferbca me zanima:
Pa res si poglej posnetek vsaj par minut, ne sam za 2 sekundi fliknit očesa gor :)
SUV? Ne hvala. Verjemi, vse nove EVje sem že videl na YT.
V kakšnem rangu gledaš vozilo ki ga imaš namen kupiti? (toliko da vem kaj iskat zate)
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
PacificBlue ::
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Domet je zanimiva stvar:) Poln avto, cela familija ko gre na dopust, na morje..ni enako samo voznik, ali sopotnik zraven. Tu so še kar razlike.
Pol pa ugotovis da moras ze v LJ iskat el. postajo, ce si iz stajerskega konca.
Doseg električnega avtomobila pa najsi je poln ali prazen ni praktično nič drugačen. Tesla model 3 samo z voznikom ima 540 km dometa, polno naložen z potniki in pritljago pa cca 500 km. Ni to nevem kaka razlika. Z 500 km Slovenijo prevoziš 2x tja in počeš.
Ne bi ravno tako rekel. Mislim da so se vecje razlike. Na teslini strani imas konfigutator pa se tam bolj vidi. Imam kolega, ki dela v Samsung fabriki baterij v Gradcu, tam okol je velik teslinih voznikov, pa noben ne divja po avtocesti, jasno zakaj.
:3
Nostradamus_ ::
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Domet je zanimiva stvar:) Poln avto, cela familija ko gre na dopust, na morje..ni enako samo voznik, ali sopotnik zraven. Tu so še kar razlike.
Pol pa ugotovis da moras ze v LJ iskat el. postajo, ce si iz stajerskega konca.
Doseg električnega avtomobila pa najsi je poln ali prazen ni praktično nič drugačen. Tesla model 3 samo z voznikom ima 540 km dometa, polno naložen z potniki in pritljago pa cca 500 km. Ni to nevem kaka razlika. Z 500 km Slovenijo prevoziš 2x tja in počeš.
Ah, kako je lepo, če si omejen zgolj na Slovenijo...
Ni treba bit omejen samo na Slovenijo. Električni avti imajo po 500 km dosega in lahko potuješ tudi kam dlje (napolni se čez noč v domači garaži z samo 10 sekund dela da vštekaš kabel notr). Če rabiš še it kam dlje od 500 km imaš javne polnilnice, ki ti dopolnijo napolnijo avto v 15 minutah. Byorn Nyland je delal teste in če potuješ v kraj 1000 km stran porabiš z električnim avtom samo 9 ur 50 minut, z bencinskim pa 9 ur 25 minut. Torej je razlike manj kot pol ure če je razdalja 1000 km. Če je razdalja manj kot 500 km (kar je 364 dni v letu ponavadi, razen kadar greš na dopust), potem je razlike 0 minut. Poleg tega z električnim avtom ti ni treb obiskovati bencinskih črpalk, kar ti prihrani 2 uri časa na leto.
Potovanje na 1000 km oddaljeno lokacijo z električnim avtom v manj kot 10 urah:
Ista pot z bencinskim avtom pa traja podobno časa (9 pa pol ure cca):
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
Nostradamus_ je izjavil:
A tale ti je lep ali grd? Sam iz ferbca me zanima:
Pa res si poglej posnetek vsaj par minut, ne sam za 2 sekundi fliknit očesa gor :)
SUV? Ne hvala. Verjemi, vse nove EVje sem že videl na YT.
V kakšnem rangu gledaš vozilo ki ga imaš namen kupiti? (toliko da vem kaj iskat zate)
Ne nameravam kupiti novega avta. Sem kupil še enega velikega dizla z vsemi omenjenimi stvarmi, ki so mi pomembne letos - boljša polovica mi je zaplenila mojega, ko ga je nekajkrat peljala sama. Pa je tudi ona prej imela v mislih električnega, ampak enostavno ni primerjave.
Sem pa v tem času dobro prečesal ponudbo in ni bilo ničesar pametnega in tudi zdaj jo še spremljam.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Nostradamus_ ::
PacificBlue je izjavil:
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Domet je zanimiva stvar:) Poln avto, cela familija ko gre na dopust, na morje..ni enako samo voznik, ali sopotnik zraven. Tu so še kar razlike.
Pol pa ugotovis da moras ze v LJ iskat el. postajo, ce si iz stajerskega konca.
Doseg električnega avtomobila pa najsi je poln ali prazen ni praktično nič drugačen. Tesla model 3 samo z voznikom ima 540 km dometa, polno naložen z potniki in pritljago pa cca 500 km. Ni to nevem kaka razlika. Z 500 km Slovenijo prevoziš 2x tja in počeš.
Ne bi ravno tako rekel. Mislim da so se vecje razlike. Na teslini strani imas konfigutator pa se tam bolj vidi. Imam kolega, ki dela v Samsung fabriki baterij v Gradcu, tam okol je velik teslinih voznikov, pa noben ne divja po avtocesti, jasno zakaj.
So take razlike, je Bjorn stestiral. Večina porabe je tako ali tako na račun zračnega upora, ki je neodvisen od teže. Večja teža samo proporcionalno poveča kotalni upor in dodatne 300 kg predstavlja samo 20 % dodatne teže, če upoštevaš da je kotalni upor samo 20 % porabe, to pomeni da je razlike v dometu 4 % (0,2 x 0,2 = 0,04 = 4 %). Ne divljajo pa zato, ker tako še dodatno šparajo. Pri 120 km/h imaš porabo 17 kWh, kar te stane 1,36 EUR na 100 km, pri 150 km/h imaš pa porabe 22 kwh, kar je 1,76 EUR na 100 km, skoraj pol evra več na 100 km. Na času pa z divjanjem ne prišparaš skoraj nič, par minut na celo furo.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
D3m ::
e-Golf je omejen na 160 km/h
ID.3 je 165 km/h
:D
Nostradamus_ ::
Pa omejitev hitrosti ima EV tudi.
e-Golf je omejen na 160 km/h
ID.3 je 165 km/h
:D
Kar ne predstavlja problema, glede na to da je omejitev v večini evrope 130 km/h ali manj. Ima pa tesla hitrost 263 km/h ;P
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Domet je zanimiva stvar:) Poln avto, cela familija ko gre na dopust, na morje..ni enako samo voznik, ali sopotnik zraven. Tu so še kar razlike.
Pol pa ugotovis da moras ze v LJ iskat el. postajo, ce si iz stajerskega konca.
Doseg električnega avtomobila pa najsi je poln ali prazen ni praktično nič drugačen. Tesla model 3 samo z voznikom ima 540 km dometa, polno naložen z potniki in pritljago pa cca 500 km. Ni to nevem kaka razlika. Z 500 km Slovenijo prevoziš 2x tja in počeš.
Ne bi ravno tako rekel. Mislim da so se vecje razlike. Na teslini strani imas konfigutator pa se tam bolj vidi. Imam kolega, ki dela v Samsung fabriki baterij v Gradcu, tam okol je velik teslinih voznikov, pa noben ne divja po avtocesti, jasno zakaj.
So take razlike, je Bjorn stestiral. Večina porabe je tako ali tako na račun zračnega upora, ki je neodvisen od teže. Večja teža samo proporcionalno poveča kotalni upor in dodatne 300 kg predstavlja samo 20 % dodatne teže, če upoštevaš da je kotalni upor samo 20 % porabe, to pomeni da je razlike v dometu 5 %. Ne divljajo pa zato, ker tako še dodatno šparajo. Pri 120 km/h imaš porabo 17 kWh, kar te stane 1,36 € na 100 km, pri 150 km/h imaš pa porabe 22 kwh, kar je 1,76 € na 100 km, skoraj pol evra več na 100 km. Na času pa z divjanjem ne prišparaš skoraj nič, par minut na celo furo.
Bistvo hitre vožnje ni prihranek na času, ampak manj dolgočasna uporabniška izkušnja. Da se moram peljat 500 km v eno smer 120 km/h, se mi strga od dolgcajta. Tukaj sicer pomaga res dober hifi (ki ga večina avtov nima), ampka kljub temu...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Vice ::
Nostradamus_ je izjavil:
Ko bodo električna vozila manj škodljiva za okolico kot današnji dizli bom pa mogoče premislil.
Električna vozila SO ŽE DANES 10x manj škodljiva za okolico od dizlov.
Vozila na električni pogon osnasnežujejo vsaj 10x manj, poleg tega je lokacija onasneževanja mnogo boljša (elektrarne so na obširnem podeželju kjer se svinarjija razredči do izredno majhnih vrednosti, dizli pa so v strnjenem mestu kjer se svinarija zgosti in jo vdihne veliko število ljudi). Električni avtomobili onesnažijo manj ker fizično porabijo 4x manj energije na kilometer (zaradi svoje velike učinkovitosti), ter zato ker imajo elektrarne veliko boljše filtre. Ena jedrska elektrarna lahko poganja 1,5 miljona avtomobilov, kar je več kot zadosti da bi prav vsak avto v Sloveniji lahko bil električen. Jedrska elektrarna ne onasnežuje (proizvaja jedrske odpadke, vendar je teh volumsko izredno malo in so spravljeni na varno mesto).
Do določene točke se strinjam vendar, ko pa začenš upoštevati še proizvodnjo in reciklažo pa žal ves ta prihranek uporabe vozila se izniči in žal je vpliv CO2 emisij krepko več kot v celotni dobi novega dizla.
Pod črto samo proizvodnja in reciklaža električnega vozila zasvinja okolje veliko bolj kot proizvodnja, uporaba in reciklaža današnjega dizla skupaj.....
Nostradamus_ ::
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Nostradamus_ je izjavil:
PacificBlue je izjavil:
Domet je zanimiva stvar:) Poln avto, cela familija ko gre na dopust, na morje..ni enako samo voznik, ali sopotnik zraven. Tu so še kar razlike.
Pol pa ugotovis da moras ze v LJ iskat el. postajo, ce si iz stajerskega konca.
Doseg električnega avtomobila pa najsi je poln ali prazen ni praktično nič drugačen. Tesla model 3 samo z voznikom ima 540 km dometa, polno naložen z potniki in pritljago pa cca 500 km. Ni to nevem kaka razlika. Z 500 km Slovenijo prevoziš 2x tja in počeš.
Ne bi ravno tako rekel. Mislim da so se vecje razlike. Na teslini strani imas konfigutator pa se tam bolj vidi. Imam kolega, ki dela v Samsung fabriki baterij v Gradcu, tam okol je velik teslinih voznikov, pa noben ne divja po avtocesti, jasno zakaj.
So take razlike, je Bjorn stestiral. Večina porabe je tako ali tako na račun zračnega upora, ki je neodvisen od teže. Večja teža samo proporcionalno poveča kotalni upor in dodatne 300 kg predstavlja samo 20 % dodatne teže, če upoštevaš da je kotalni upor samo 20 % porabe, to pomeni da je razlike v dometu 5 %. Ne divljajo pa zato, ker tako še dodatno šparajo. Pri 120 km/h imaš porabo 17 kWh, kar te stane 1,36 € na 100 km, pri 150 km/h imaš pa porabe 22 kwh, kar je 1,76 € na 100 km, skoraj pol evra več na 100 km. Na času pa z divjanjem ne prišparaš skoraj nič, par minut na celo furo.
Bistvo hitre vožnje ni prihranek na času, ampak manj dolgočasna uporabniška izkušnja. Da se moram peljat 500 km v eno smer 120 km/h, se mi strga od dolgcajta. Tukaj sicer pomaga res dober hifi (ki ga večina avtov nima), ampka kljub temu...
Saj z električnim lahko tudi divjaš če te je volja, pač boš imel namesto 500 km samo 300 km dosega in plačal boš pol evra več na 100 km. Ampak lahko divjaš če hočeš tudi z električnim :)
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
codeMonkey ::
WhiteAngel je izjavil:
off topic : fak navor dizla ubija mrtve, kakšen je to užitek vozit.
Navor električnih avtov je večji od dizla. Navorna karakteristika električnega motorja je superiorna dizlu.
Tale krivulja je zanimiva. Nisem vedel, da ima EV tudi RPM? Ali ni prenos EV pogona direktno na os brez sklopke in menjalnika.
Stekam kaj te je zmotilo. Slika je neumnost. Takole priblizno to zgleda:
Razlika v udobju je predvsem pri speljevanju (pri normalni voznji). Pa tudi ta slika je precej simbolicna, ker je precej odvisno od avtomobilov, ki bi ju rad primerjal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
zmaugy ::
Saj z električnim lahko tudi divjaš če te je volja, pač boš imel namesto 500 km samo 300 km dosega in plačal boš pol evra več na 100 km. Ampak lahko divjaš če hočeš tudi z električnim :)
In tukaj nastopi problem.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PacificBlue ::
Pa omejitev hitrosti ima EV tudi.
e-Golf je omejen na 160 km/h
ID.3 je 165 km/h
:D
horry shit!
:3
Nostradamus_ ::
ko pa začenš upoštevati še proizvodnjo in reciklažo pa žal ves ta prihranek uporabe vozila se izniči in žal je vpliv CO2 emisij krepko več kot v celotni dobi novega dizla.Pod črto samo proizvodnja in reciklaža električnega vozila zasvinja okolje veliko bolj kot proizvodnja, uporaba in reciklaža današnjega dizla skupaj.....
To ne absolutno drži. Niti slučajno. Poglej si video strokovnjaka inženirja in vse znanstvene študije v opisu videa. Če upoštevaš proizvodnjo, uporabo in reciklažo, ima električni avto mnogo mnogo nižje izpuste CO2. CO2 sam po sebi sicer ni škodljiv (v normalnih količinah), vendar pa povzroča efekt tople grede (ogrevanje ozračja). Nimaš pa pri električnem avtomobilu tudi dušikovih oksidov, žveplovih dioksidov, trdih delcev direktno, kar pa proizvedejo elektrarne pa je 10x manj kot proizvede dizel, ker moraš upoštevati da samo ena polovica jedrske elektrarne lahko nadomesti v celoti vse osebne avtomobile v Sloveniji. In jedrska nič ne osnažuje.
References:
MIT Emissions Study - https://bit.ly/2zeYfqd
Cradle To Grave Emissions Estimates - https://bit.ly/2rEhB4D
Vehicle Production Emission Estimates (Low) - https://bit.ly/2yGoEh8
Vehicle Production Emission Estimates - https://bit.ly/2yoX6hC
Vehicle Production Emission Estimates (High) - https://bit.ly/2dhB1Tu
EV Battery Production Emissions - https://bit.ly/2yCMwSY
End Of Life Emissions - https://bit.ly/2ETHh77
Annual Vehicle Use Emissions - https://bit.ly/2Sxo65K
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
joejoe ::
In vedno, čisto 100% vedno, se izkaže za mimosunek.
Škoda časa za branje.
D3m ::
PacificBlue je izjavil:
Pa omejitev hitrosti ima EV tudi.
e-Golf je omejen na 160 km/h
ID.3 je 165 km/h
:D
horry shit!
Aneda. :)
Bom kar ostal na ICE.
Sploh, ko pomislim, da s službenim Peugeot Partnerjem drvim top 175 km/h po cesti. xD
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
Nostradamus_ ::
Saj z električnim lahko tudi divjaš če te je volja, pač boš imel namesto 500 km samo 300 km dosega in plačal boš pol evra več na 100 km. Ampak lahko divjaš če hočeš tudi z električnim :)
In tukaj nastopi problem.
300 km ni problem, boš pač se ustavil za 20 minut na hitri polnilici in nafilal za dodatnih 300 km. In to lahko kolikorat hočeš. 300 km pri 150 km/h je 2 uri vožnje. Pri 120 km/h je dosega 500 km. Paše mal pretegnit noge za 20 minut na 2 uri vožnje, it is not such a big deal, kokr ti misliš da je. Če pelješ po omejitvah je pa 500 km dometa. Povprečen slovenec pa na dan naredi 41 km samo. 99,9 % njegovih voženj pa je krajših od 500 km.
Vsakič, ko vidim zapis "Resnica o..." se vprašam "ja, čigava resnica"?
In vedno, čisto 100% vedno, se izkaže za mimosunek.
Škoda časa za branje.
Resnica znanstvenikov in njihovih znanstvenih študij. Če ti misliš da od znanstvenikov veš več, se GLOBOKO MOTIŠ (si hodeči Dunning Kruger, zgoogli kaj to je).
Exhaust fumes from diesel engines do cause cancer, a panel of experts working for the World Health Organization says.
.It concluded that the exhausts were definitely a cause of lung cancer and may also cause tumours in the bladder."
Diesel Exhaust Causes Lung Cancer
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Diesel exhaust fumes 'definitely' cause cancer
https://scienceblog.cancerresearchuk.or...
Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
Debra T Silverman
American Journal of Epidemiology, Volume 187, Issue 6, June 2018, Pages 1149-1152, https://doi.org/10.1093/aje/kwy036
https://academic.oup.com/aje/article/18...
Air pollution & the brain: Subchronic diesel exhaust exposure causes neuroinflammation and elevates early markers of neurodegenerative disease
Shannon Levesque,1 Michael J Surace,1 Jacob McDonald,2 and Michelle L Block:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Diesel exhaust inhalation increases thrombus formation in man
Andrew J. Lucking, Magnus Lundback, Nicholas L. Mills, Dana Faratian, Stefan L. Barath
https://academic.oup.com/eurheartj/arti...
Experimental exposure to diesel exhaust increases arterial stiffness in man
https://link.springer.com/article/10.11...
The Toxicity of Diesel Exhaust: Implications for Primary Care
https://www.jabfm.org/content/21/1/55.s...
Prenatal exposure to diesel exhaust PM2.5 causes offspring ? cell dysfunction in adulthood
https://journals.physiology.org/doi/ful...
Diesel engine exhaust accelerates plaque formation in a mouse model of Alzheimer's disease
Maja Hullmann,1 Catrin Albrecht,1 Damiën van Berlo,1,7 Miriam E. Gerlofs-Nijland
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
The National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH):Carcinogenic Effects of Exposure to Diesel Exhaust
https://www.cdc.gov/niosh/docs/88-116/d...
Alzheimer's 'is linked to diesel engine fumes': Tiny particles emitted could help to form plaques in the brain that cause the disease
https://www.dailymail.co.uk/health/arti...
Scientists find evidence of link between diesel exhaust, risk of Parkinson's
https://medicalxpress.com/news/2020-05-...
Link between diesel exhaust and risk of Parkinson's discovered
https://neurosciencenews.com/parkinsons...
Diesel exhaust linked to magnetic particles in our brains and Alzheimer's Disease
http://www.movingforwardnetwork.com/201...
. https://theconversation.com/how-we-disc...
Prenatal and early-life diesel exhaust exposure causes autism-like behavioral changes in mice
https://particleandfibretoxicology.biom...
Prenatal exposure to diesel exhaust particles causes anxiety, spatial memory disorders with alters expression of hippocampal pro-inflammatory cytokines and NMDA receptor subunits in adult male mice offspring
https://www.sciencedirect.com/science/a...
Effect of prenatal exposure to diesel exhaust on dopaminergic system in mice
https://www.sciencedirect.com/science/a...
.Ischemic and Thrombotic Effects of Dilute Diesel-Exhaust Inhalation in Men with Coronary Heart Disease
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N...
..Impaired vascular function after exposure to diesel exhaust generated at urban transient running conditions
https://link.springer.com/article/10.11...
Noče skopirat delujočih linkov, poglej v to temo, imaš delujoče linke znanstvenih študij. Tema: klik:
WHO:dizli definitivno povzročajo raka, čas je da jih pošljemo na smetišče zgodovine! kamor tudi spadajo.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
300 km ni problem, boš pač se ustavil za 20 minut na hitri polnilici in nafilal za dodatnih 300 km. In to lahko kolikorat hočeš. 300 km pri 150 km/h je 2 uri vožnje. Paše mal pretegnit noge za 20 minut na 2 uri vožnje, it is not such a big deal, kokr ti misliš da je. Če pelješ po omejitvah je pa 500 km dometa. Povprečen slovenec pa na dan naredi 41 km samo. 99,9 % njegovih voženj pa je krajših od 500 km.
Ne ne ne. Bom kar 1000 km odpeljal z enim tankom dizla... Itak zadnjih 200 km sem že utrujen malo in grem bolj počasi...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Nostradamus_ ::
300 km ni problem, boš pač se ustavil za 20 minut na hitri polnilici in nafilal za dodatnih 300 km. In to lahko kolikorat hočeš. 300 km pri 150 km/h je 2 uri vožnje. Paše mal pretegnit noge za 20 minut na 2 uri vožnje, it is not such a big deal, kokr ti misliš da je. Če pelješ po omejitvah je pa 500 km dometa. Povprečen slovenec pa na dan naredi 41 km samo. 99,9 % njegovih voženj pa je krajših od 500 km.
Ne ne ne. Bom kar 1000 km odpeljal z enim tankom dizla...
Probleme vidiš tam kjer jih ni. Naredi kot hočeš, zaradi mene če se še naprej voziš 6x dražje in slabše, ter zraven zastrupljaš sebe in okolico.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
300 km ni problem, boš pač se ustavil za 20 minut na hitri polnilici in nafilal za dodatnih 300 km. In to lahko kolikorat hočeš. 300 km pri 150 km/h je 2 uri vožnje. Paše mal pretegnit noge za 20 minut na 2 uri vožnje, it is not such a big deal, kokr ti misliš da je. Če pelješ po omejitvah je pa 500 km dometa. Povprečen slovenec pa na dan naredi 41 km samo. 99,9 % njegovih voženj pa je krajših od 500 km.
Ne ne ne. Bom kar 1000 km odpeljal z enim tankom dizla...
Probleme vidiš tam kjer jih ni. Naredi kot hočeš, zaradi mene če se še naprej voziš 6x dražje in slabše, ter zraven zastrupljaš sebe in okolico.
Ne. Zaradi neustrezne ponudbe in ker mi ob obstoječi slabi ponudbi pač tako bolj odgovarja.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Nostradamus_ ::
PacificBlue je izjavil:
Pa omejitev hitrosti ima EV tudi.
e-Golf je omejen na 160 km/h
ID.3 je 165 km/h
:D
horry shit!
Aneda. :)
Bom kar ostal na ICE.
Sploh, ko pomislim, da s službenim Peugeot Partnerjem drvim top 175 km/h po cesti. xD
Vem da trolaš. :P Amapk z električnim lahko tudi drviš 175 km/h po avtocesti, z Teslami lahko celo 263 km/h drviš ;P
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
Kot pravim zaradi mene če se še naprej voziš 6x dražje in slabše, ter zraven zastrupljaš sebe in okolico. Zmeraj imaš pri vsakem avtu minuse in pluse. Če plusi prevagajo in pri električnem prevagajo, potem se splača. A ni zanimovo da minuse napihujete in iz muhe delate slona samo taki, ki električega avta še nikoli niste probali in ne vete kaj govorite. Vsak ki ga je probal ti bo povedal da so fanj zadeva in se splačajo. Če ti je pomanjkanje zvočnikov ki imajo tako dober zvok kot je v Ljubljanskem koloseju tako velik minus za si pripravljen zanemariti vse pluse, potem se pač še naprej vozi 6x dražje in slabše. Zaradi mene, sam si svoje sreče kovač.
PacificBlue je izjavil:
Pa omejitev hitrosti ima EV tudi.
e-Golf je omejen na 160 km/h
ID.3 je 165 km/h
:D
horry shit!
Aneda. :)
Bom kar ostal na ICE.
Sploh, ko pomislim, da s službenim Peugeot Partnerjem drvim top 175 km/h po cesti. xD
Vem da trolaš. :P Amapk z električnim lahko tudi drviš 175 km/h po avtocesti, z Teslami lahko celo 263 km/h drviš ;P
Ahh, Apple “argument”. Iz tvojih postov se mi zdi da kar kriči “car salesman”
PS: Pa ravno 6 krat dražje (in slabše, o moj bog, zdaj sem pa res šokiran). Kaj pa če je 4,76 krat dražje in 2,12 krat boljše?
IL_DIAVOLO je izjavil:
Dokler streha ne odfrci.
Haha, amsterdamski taksisti so čist navdušeni nad Teslami. Ko niso na servisu...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Nostradamus_ ::
Nostradamus_ je izjavil:
Kot pravim zaradi mene če se še naprej voziš 6x dražje in slabše, ter zraven zastrupljaš sebe in okolico. Zmeraj imaš pri vsakem avtu minuse in pluse. Če plusi prevagajo in pri električnem prevagajo, potem se splača. A ni zanimovo da minuse napihujete in iz muhe delate slona samo taki, ki električega avta še nikoli niste probali in ne vete kaj govorite. Vsak ki ga je probal ti bo povedal da so fanj zadeva in se splačajo. Če ti je pomanjkanje zvočnikov ki imajo tako dober zvok kot je v Ljubljanskem koloseju tako velik minus za si pripravljen zanemariti vse pluse, potem se pač še naprej vozi 6x dražje in slabše. Zaradi mene, sam si svoje sreče kovač.
PacificBlue je izjavil:
Pa omejitev hitrosti ima EV tudi.
e-Golf je omejen na 160 km/h
ID.3 je 165 km/h
:D
horry shit!
Aneda. :)
Bom kar ostal na ICE.
Sploh, ko pomislim, da s službenim Peugeot Partnerjem drvim top 175 km/h po cesti. xD
Vem da trolaš. :P Amapk z električnim lahko tudi drviš 175 km/h po avtocesti, z Teslami lahko celo 263 km/h drviš ;P
Ahh, Apple “argument”. Iz tvojih postov se mi zdi da kar kriči “car salesman”
PS: Pa ravno 6 krat dražje (in slabše, o moj bog, zdaj sem pa res šokiran). Kaj pa če je 4,76 krat dražje in 2,12 krat boljše?
IL_DIAVOLO je izjavil:
Dokler streha ne odfrci.
Haha, amsterdamski taksisti so čist navdušeni nad Teslami. Ko niso na servisu...
Z električnim si dosti manj na servisu kot z dizlom. Avtov pa ne prodajam, ne glede na to kaj ti zmotno misliš. Zanimivo se mi zdi da ste največji nasprotniki napredka tisti, ki o tematiki pogovara nimate pojma, pa naj je to pri električnih avtih, ali pa pri kakšni drugi temi. Električni avtomobili so od 5 do 7x cenejši na kilometer. Vožnja z električnim pride 1,3 EUR na 100 km, z bencinarjem pa 6,5 EUR do 9,1 EUR na 100 km (povprečna poraba od 5 litrov do 7 litrov, cena 1,3 EUR reprezentativna cena v običajna cena kot je bila pred korono).
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Nostradamus_ ::
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Siddh ::
Razvoj baterij je prepočasen. Baterije se starajo, ampak proizvajalci se tega ognejo za nekaj časa s tem da že v štartu baterijo predimenzionirajo in je "nazivna" kapaciteta nižja od dejanske. S časom se nato baterija degradira iz prvotne kapacitete na nazivno brez da bi uporabnik opazil. Seveda se degradacija nadaljuje tudi pod nazivno kapaciteto. Tesla zato priporoča da baterijo napolniš do konca samo, če boš takoj po polnjenju jo pričel prazniti. Toyota dela isto v hibridnih sklopih priusov ipd.
Tisti, ki zagovarjate preklop na EV, ste se prepričani če slovensko energetsko omrežje to prenese?
100 km vožnje z EV porabi 15 kWh iz baterije.
Slovenci prepotujemo v povprečju 7200 km letno od tega 84 % razdalje z osebnimi avtomobili. To znese 6048 kilmetrov prevoženih z avtom na leto na prebivalca. Če bi vse osebne avtomobile menjali za EV bi s tem porabil slovenec na leto 907.2 kWh energije za vožnjo. To še treba povečati za vsaj 10 % zaradi izgub pri polnjenju itd. in dobimo 998 kWh na leto. Pomnožimo to z 2,081 milijona prebivalcev in dobimo 2,077 GWh porabljene el. energije v enem letu za vožnjo slovencev z osebnimi avtomobili.
Slovenija je v letu 2019 porabila 13.775,681 GWh električne energije, proizvedla pa 15.224,354 GWh.
S preklopom na EV bi se tako naša letna poraba električne energije povečala na 13.777,758 kar znaša povečanje za 0.015 %. In ja, tudi mene je ta številka presenetila, vbistvu komaj verjamem in sem prepričan da sem se nekje zmotil. Super bi bilo če nekdo drug te številke preveri, ker se mi zdi res premali odstotek.
Seveda to ne pomeni da bi energetsko omrežje brez problema preneslo polnjenje EV vozil. Tukaj še je potrebno upoštevati špice porabe, transformatorji za gospodinjstva tudi verjetno niso dimenzionirani da se cela soseska priklopi z 5 kW polnilci.
Glede na to da bi avte najverjetneje polnili ponoči bi to blagodejno vplivalo na višek proizvodnje oz. na čas (pre)nizke porabe ponoči.
Ni pa poraba in prenos energije edini problem. Vbistvu zgleda da sploh ni problem.
Večji problem so emisije CO2 in drugih plinov. Po statistiki vseeno druge dejavnosti in panoge proizvedejo precej več izpustov.
Je pa zanimivo primerjati izpuste CO2 v celotni življenski dobi vozila. Spodaj je pripeta slika, ki kaže 22 % nižje izpuste za EV vozila, vendar v to niso vračunani izpusti in posledice reciklaže. Pravtako ni nikjer podano koliko je ta življenska doba ki jo omenjajo.
Naslednja slika prikazuje verjetno bolj realno sliko. Vidimo da v proizvodnji tesla proizvede 3x več CO2 kot kompaktni avto. Skozi uporabo pa je nekje na istem kot kompaktni avto, full size bmw pa ima dvakrat veččje izpuste med uporabo. V dobi razgradnje imajo vsi približno enake izpuste, vendar za teslo so podatki prikazani brez razgradnje baterije!
Rad bi še videl izpuste za kak večji SUV npr. X5, Q7 ipd.
Problem raziskav je da si jih vsi prilagajo po svoje. Zagovorniki bencinarjev bodo na plan privlekli razgradnjo baterij, nižje izpuste pri krajši življenski dobi, zanemarili pa bodo izpuste zaradi menjav olja, posledice slabega vzdrževanja itd. Zagovorniki EV avtov pa zanemarijo kako se proizvaja elektrika, kako večja teža vpliva na obrabo pnvematik in cest in skrivajo dejstva o proizvodnji in razgradnji baterij ter pridobivanju surovin za njih.
Na koncu EV vozila ne bodo rešila problema izpustov toplogrednih plinov. Kot jaz vidim, so uporabna da se prestavi lokacija izpustov iz mest na elektrarne, kar je načeloma uporabno, sploh če je povečanje porabe energije tako nizko kot smo izračunali. Na podeželju pa ne vidim smisla.
Ljudje vseeno kupujejo avto iz praktičnih razlogov, med njimi so tudi občasne daljše vožnje. In tam EV odpade.
Edini realen zaključek, kako zmanjšati izpuste, je to da se začne spodbujati nakupe manjših, ekonoomičnih vozil. V sliki zgoraj vidimo, da ima kompakten mitsubishi v življenski dobi enake izpuste kot Tesla oz. celo manjše in to brez upoštevanja razgradnje baterije. Pa to samo za desetino cene. Ravno tako se v njem lahko peljejo 4 osebe, sicer manj udobno.
Po mojem mnenju bo EV dosegel nek tržni delež in se tam ustalil kot še ena opcija med bencinom, dizlom in LPG ali CNG. Izbrali ga bodo tisti, ki bodo izkoristili njegove prednosti in se sprijaznili ali pa izognili slabosti.
Viri:
električna energija
prevoženi kilometri
izpusti CO2
CO2 izpusti bencin proti EV
primerjava EV, full-size sedan, compact
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Siddh ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
Z električnim si dosti manj na servisu kot z dizlom. Avtov pa ne prodajam, ne glede na to kaj ti zmotno misliš. Zanimivo se mi zdi da ste največji nasprotniki napredka tisti, ki o tematiki pogovara nimate pojma, pa naj je to pri električnih avtih, ali pa pri kakšni drugi temi. Električni avtomobili so od 5 do 7x cenejši na kilometer. Vožnja z električnim pride 1,3 EUR na 100 km, z bencinarjem pa 6,5 EUR do 9,1 EUR na 100 km (povprečna poraba od 5 litrov do 7 litrov, cena 1,3 EUR reprezentativna cena v običajna cena kot je bila pred korono).
Ej, a veš da mi čist dol visi za tole, kar si napisal? Kot prvo, elektrika na hitri polnilnici je dražja od nekih idealnih izračunov, električni avto je veliko dražji, uporabniška izkušnja pa kot rečeno slabša.
Meni to, da lahko naredim skoraj 1000 km z enim tankom brez da bi moral v naprej raziskovati pot in planirati polnjenje (in seveda že pred odhodom ne pozabit priklopit na štrom) in to, da imam v svojem dizel avtu (ki ima vse sodobne stvari za zmanjšanje škodljivih emisij) vse tisto, kar mi je pomembno in o čemer lahko povprečni uporabnik električarja samo sanja, pomeni več od tvojih hipotetičnih prihrankov. Ki se na koncu izkažejo kot močno prenapihnjeni morda.
In če res moram tankati na poti, traja minutko ali dve in ne pol fakin ure. Polnilnih mest kolikor hočeš.
Pozimi me ne zebe, poleti mi ni vroče in ne furam se za kamioni po avtocesti, da bi se privlekel do naslednje polnilnice brez vlečne službe.
Nostradamus_ je izjavil:
Tudi če bi bilo res, imaš z električnim nižhe stroške servisiranja, ker so servisi manj pogosti in ni treba menjati olja, jermenov in miljon filtrov, ter ker se električni kvarijo mnogo manj kot pa komplicirani dizli in bencinarji z miljon gibajočimi se delčki. Električni so izredno enostavni, gibajočih delov pa imajo zelo malo. Povavadi vse kar sse zamenja je zračni filter za kabino, ter še kakšno malenkost (lahko narediš tudi sam).
Aha. In seveda se bojo proizvajalci in serviserji odpovedali temu viru prihodka. Dream on.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
jest10 ::
Tisti, ki zagovarjate preklop na EV, ste se prepričani če slovensko energetsko omrežje to prenese?
100 km vožnje z EV porabi 15 kWh iz baterije.
Slovenci prepotujemo v povprečju 7200 km letno od tega 84 % razdalje z osebnimi avtomobili. To znese 6048 kilmetrov prevoženih z avtom na leto na prebivalca. Če bi vse osebne avtomobile menjali za EV bi s tem porabil slovenec na leto 907.2 kWh energije za vožnjo. To še treba povečati za vsaj 10 % zaradi izgub pri polnjenju itd. in dobimo 998 kWh na leto. Pomnožimo to z 2,081 milijona prebivalcev in dobimo 2,077 GWh porabljene el. energije v enem letu za vožnjo slovencev z osebnimi avtomobili.
Slovenija je v letu 2019 porabila 13.775,681 GWh električne energije, proizvedla pa 15.224,354 GWh.
S preklopom na EV bi se tako naša letna poraba električne energije povečala na 13.777,758 kar znaša povečanje za 0.015 %. In ja, tudi mene je ta številka presenetila, vbistvu komaj verjamem in sem prepričan da sem se nekje zmotil. Super bi bilo če nekdo drug te številke preveri, ker se mi zdi res premali odstotek.
Jp si se zmotil. Narobe si upošteval decimalke proizvodnje in porabe.
Recimo:
Leta 2016 smo v Sloveniji proizvedli 15.550 GWh
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jest10 ()
Nostradamus_ ::
Ej, a veš da mi čist dol visi za tole, kar si napisal?
To da ti dol visi za dejstva, vemo.
Kot prvo, elektrika na hitri polnilnici je dražja od nekih idealnih izračunov
Elektrika na javni polnilnici petrol je 3 EUR na 100 km, amapk to letne računice ne spremeni kaj dosti ker je 95 % polnjenja doma čez noč pri ceni 1,3 EUR an 100 km. Navaden avto ima pa stroška za gorivo od 6,5 EUR do 9,1 EUR na 100 km (pri 1,3 EUR/l za nekorona čas).
električni avto je veliko dražji
Ni res, Na dolgi rok je elektični avtomobil veliko cenejši.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Nostradamus_ ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
Ej, a veš da mi čist dol visi za tole, kar si napisal?
To da ti dol visi za dejstva, vemo.
Kot prvo, elektrika na hitri polnilnici je dražja od nekih idealnih izračunov
Elektrika na javni polnilnici petrol je 3 EUR na 100 km, amapk to letne računice ne spremeni kaj dosti ker je 95 % polnjenja doma čez noč pri ceni 1,3 EUR an 100 km. Navaden avto ima pa stroška za gorivo od 6,5 EUR do 9,1 EUR na 100 km (pri 1,3 EUR/l za nekorona čas).
električni avto je veliko dražji
Ni res, Na dolgi rok je elektični avtomobil veliko cenejši.
Očitno ne. Srečno pri tem, da najdemo električarja z vsemi stvarmi, ki sem jih naštel pod 50 kEUR. Da ne omenjam, rabljenega trga, ki ga razen zgonjenih Tesel in nekaj azijskih jajčk sploh ni.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Nostradamus_ ::
uporabniška izkušnja pa kot rečeno slabša.
Ni res, govoriš na pamet ker uporabniške izkušnje z električnim še imel nisi nikoli.
Meni to, da lahko naredim skoraj 1000 km z enim tankom brez da bi moral v naprej raziskovati pot in planirati polnjenje (in seveda že pred odhodom ne pozabit priklopit na štrom) in to, da imam v svojem dizel avtu (ki ima vse sodobne stvari za zmanjšanje škodljivih emisij) vse tisto, kar mi je pomembno in o čemer lahko povprečni uporabnik električarja samo sanja, pomeni več od tvojih hipotetičnih prihrankov.
Precenjuješ koliko je treba načrtovat. Za vse dni v letu, razen kadar greš na dopust ni treba načrtovati nič, ker ti doseg čez noč v domači garažu nafilanega avta zadošča. Malenkost načrtovanja rabiš samo ko greš na dopust nekam daleč: takrat vneseš lokacijo v navigacijo avta in ta ti sam izračuna na kateri polnilnici rabiš polniti in koliko minut.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
uporabniška izkušnja pa kot rečeno slabša.
Ni res, govoriš na pamet ker uporabniške izkušnje z električnim še imel nisi nikoli.
Meni to, da lahko naredim skoraj 1000 km z enim tankom brez da bi moral v naprej raziskovati pot in planirati polnjenje (in seveda že pred odhodom ne pozabit priklopit na štrom) in to, da imam v svojem dizel avtu (ki ima vse sodobne stvari za zmanjšanje škodljivih emisij) vse tisto, kar mi je pomembno in o čemer lahko povprečni uporabnik električarja samo sanja, pomeni več od tvojih hipotetičnih prihrankov.
Precenjuješ koliko je treba načrtovat. Za vse dni v letu, razen kadar greš na dopust ni treba načrtovati nič, ker ti doseg čez noč v domači garažu nafilanega avta zadošča. Malenkost načrtovanja rabiš samo ko greš na dopust nekam daleč: takrat vneseš lokacijo v navigacijo avta in ta ti sam izračuna na kateri polnilnici rabiš polniti in koliko minut.
Dej si odmašit ušesa. Nekateri se ne vozimo samo na dopuste daleč. Saj vem, car salesman mentaliteta.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Nostradamus_ ::
Tisti, ki zagovarjate preklop na EV, ste se prepričani če slovensko energetsko omrežje to prenese?
100 km vožnje z EV porabi 15 kWh iz baterije.
Slovenci prepotujemo v povprečju 7200 km letno od tega 84 % razdalje z osebnimi avtomobili. To znese 6048 kilmetrov prevoženih z avtom na leto na prebivalca. Če bi vse osebne avtomobile menjali za EV bi s tem porabil slovenec na leto 907.2 kWh energije za vožnjo. To še treba povečati za vsaj 10 % zaradi izgub pri polnjenju itd. in dobimo 998 kWh na leto. Pomnožimo to z 2,081 milijona prebivalcev in dobimo 2,077 GWh porabljene el. energije v enem letu za vožnjo slovencev z osebnimi avtomobili.
Slovenija je v letu 2019 porabila 13.775,681 GWh električne energije, proizvedla pa 15.224,354 GWh.
S preklopom na EV bi se tako naša letna poraba električne energije povečala na 13.777,758 kar znaša povečanje za 0.015 %. In ja, tudi mene je ta številka presenetila, vbistvu komaj verjamem in sem prepričan da sem se nekje zmotil. Super bi bilo če nekdo drug te številke preveri, ker se mi zdi res premali odstotek.
Jp si se zmotil. Narobe si upošteval decimalke proizvodnje in porabe.
Recimo:
Leta 2016 smo v Sloveniji proizvedli 15.550 GWh
Torej 6048 km letno na Slovenca.
To pomeni da en avto porabi na leto: 17 kWh/100 km x 60,48 = 1028 kWh na leto
Avtov v Sloveniji je cca miljon : 1.000.000 avtov x 1028 kWh na leto na avto = 1.028.000.000 kWh = 1.028.000 MWh= 1028 GWh
Slovenska proizvodnja je okoli 16.000 GWh na leto, kar pomeni da 1028 GWh predstavlja 6,4 % proizvodnje Slovenske eletrike, ni dosti. Seveda bo elektrike zadosti.
Nostradamus_ je izjavil:
uporabniška izkušnja pa kot rečeno slabša.
Ni res, govoriš na pamet ker uporabniške izkušnje z električnim še imel nisi nikoli.
Meni to, da lahko naredim skoraj 1000 km z enim tankom brez da bi moral v naprej raziskovati pot in planirati polnjenje (in seveda že pred odhodom ne pozabit priklopit na štrom) in to, da imam v svojem dizel avtu (ki ima vse sodobne stvari za zmanjšanje škodljivih emisij) vse tisto, kar mi je pomembno in o čemer lahko povprečni uporabnik električarja samo sanja, pomeni več od tvojih hipotetičnih prihrankov.
Precenjuješ koliko je treba načrtovat. Za vse dni v letu, razen kadar greš na dopust ni treba načrtovati nič, ker ti doseg čez noč v domači garažu nafilanega avta zadošča. Malenkost načrtovanja rabiš samo ko greš na dopust nekam daleč: takrat vneseš lokacijo v navigacijo avta in ta ti sam izračuna na kateri polnilnici rabiš polniti in koliko minut.
Dej si odmašit ušesa. Nekateri se ne vozimo samo na dopuste daleč. Saj vem, car salesman mentaliteta.
Večina se ne vozi vsakodnevno več kot 200 km, kaj šele 500 kolikor je dosega. Kolikokrat na leto se pelješ več kot 500 km stran?
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
Ni res, govoriš na pamet ker uporabniške izkušnje z električnim še imel nisi nikoli.
Ravno toliko, da nisem prevzet s tem. Najbolj smešni so bili tako opevani pospeški.
Večina se ne vozi vsakodnevno več kot 200 km, kaj šele 500 kolikor je dosega. Kolikokrat na leto se pelješ več kot 500 km stran?
Kar pogosto. Dovolj da mi je pomembno. Včasih naredim tudi več kot 1000 km v enem dnevu.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Nostradamus_ ::
In če res moram tankati na poti, traja minutko ali dve in ne pol fakin ure.
Kakšen ure neki: samo 15 minut. Tankanje na poti za EV traja za pol baterije samo 15 minut. Pol baterije je za 250 km (glej zgornjo polovico ekrana za Tesla model 3).
Pozimi me ne zebe, poleti mi ni vroče in ne furam se za kamioni po avtocesti, da bi se privlekel do naslednje polnilnice brez vlečne službe.
Te pozimi ne zebe tudi v električnem avtu, ima gretje veš. Ti poleti ni vroče tudi v električnem avto ima klimo veš. Se ti ni treva furati za kamijoni na avtocesti če nočeš. O kakšne probleme imate nekateri: pametujete o stvareh o katerih ne veste nič: električni avtomobil ti vedno kaže koliko je še dosega, ponilnice pa so vsake 10 km, dosega pa 500 km.
Ravno toliko, da nisem prevzet s tem. Najbolj smešni so bili tako opevani pospeški.
Zakaj so ti pospeki smešni? Pospeški so v solidnih električnih mnogo boljši kot pri bencinarjih in dizlih.
Kar pogosto. Dovolj da mi je pomembno. Včasih naredim tudi več kot 1000 km v enem dnevu.
Nisi odgovoril na vprašanje KOLIKOKRAT NA LETO. Ali je to 1x ali je 3x? Tudi z EV-jem lahko narediš 1000 km v enem dnevu in to v podobnem času kot bi razdaljo naredil z bencinskim avtom. Je bjorn Nyland na YOutubo ravno to testiral v praksi.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
In če res moram tankati na poti, traja minutko ali dve in ne pol fakin ure.
Kakšen ure neki: samo 15 minut. Tankanje na poti za EV traja za pol baterije samo 15 minut. Pol baterije je za 250 km (glej zgornjo polovico ekrana za Tesla model 3).
Če so vse zvezde in planeti pravilno poravnani. Ker vozim hitreje, moram polniti v obe smeri, se zajebem in pozabim iti dol pravočasno in se moram na naslednjem odcepu vrniti nazaj in še enkrat ... Z dizlom pač rečem ... no največkrat rečem, do doma bo še do vrh glave dovolj nafte v tanku. Če moram pa tankat na poti in sfalim, pač tankam na naslednji pumpi.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Nostradamus_ ::
Nostradamus_ je izjavil:
Ej, a veš da mi čist dol visi za tole, kar si napisal?
To da ti dol visi za dejstva, vemo.
Kot prvo, elektrika na hitri polnilnici je dražja od nekih idealnih izračunov
Elektrika na javni polnilnici petrol je 3 EUR na 100 km, amapk to letne računice ne spremeni kaj dosti ker je 95 % polnjenja doma čez noč pri ceni 1,3 EUR an 100 km. Navaden avto ima pa stroška za gorivo od 6,5 EUR do 9,1 EUR na 100 km (pri 1,3 EUR/l za nekorona čas).
električni avto je veliko dražji
Ni res, Na dolgi rok je elektični avtomobil veliko cenejši.
Očitno ne. Srečno pri tem, da najdemo električarja z vsemi stvarmi, ki sem jih naštel pod 50 kEUR. Da ne omenjam, rabljenega trga, ki ga razen zgonjenih Tesel in nekaj azijskih jajčk sploh ni.
Seveda je: če izključiš zahtevo da rabiš zvočni sistem tak kot je v ljubljanskem koloseju (ker takega nimaš tudi v 99 % bencinskih avtov), potem dobiš za 21 jurjev MG5 električni karavan. Rabljen trg pa obsega tudi veliko drugih modelov, ne samo to kar si rekel:ima Renault Zoe, pa Nissan Leaf pa Hyunday Kona, pa Hyunday ionic ipd.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nisi odgovoril na vprašanje KOLIKOKRAT NA LETO. Ali je to 1x ali je 3x?
Seveda sem ti - tako natančno kot se mi zdi potrebno.
Seveda je: če izključiš zahtevo da rabiš zvočni sistem tak kot je v ljubljanskem koloseju (ker takega nimaš tudi v 99 % bencinskih avtov), potem dobiš za 21 jurjev MG5 električni karavan.
Žajfa,..
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Nostradamus_ ::
Nisi odgovoril na vprašanje KOLIKOKRAT NA LETO. Ali je to 1x ali je 3x?
Seveda sem ti - tako natančno kot se mi zdi potrebno.
Nisi, izgoibaš se vprašanju kolikorat na leto narediš več kot 500 km v enem dnevu? Kako natančno se ti zdi potrebno? češnje,..
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
zmaugy ::
Nostradamus_ je izjavil:
Nisi odgovoril na vprašanje KOLIKOKRAT NA LETO. Ali je to 1x ali je 3x?
Seveda sem ti - tako natančno kot se mi zdi potrebno.
Nisi, izgoibaš se vprašanju kolikorat na leto narediš več kot 500 km v enem dnevu? Kako natančno se ti zdi potrebno? češnje,..
Jasno, izogibam se postati preveč osebnih podatkov.
PS: Tistega kitajskega pleha se tudi z dvometersko palico ne bi dotaknil po tvojem zateženem spamanju...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Nostradamus_ ::
več toka daš v motor večji bodo vrtljaji? Ne ni res. Več toka teče skozi, večji je navor.
Drži. Vendar sem razlogo poenostavil za uporabnika ki nima pojma in mu stvari ne moreš razlagati v podrobnosti, ta uporabnik je bil WhiteAngel in je napisal tole:
Tale krivulja je zanimiva. Nisem vedel, da ima EV tudi RPM? Ali ni prenos EV pogona direktno na os brez sklopke in menjalnika.
Kot vidiš uporabnik nima pojma in ne moreš mu zadeva komplicirati, amapk moraš poenostaviti razlago.
To pa več ni tako ugodno, če gledaš da se večina vozi z clioti za 13k EUR.
Za tiste je primeren električni Volkswagen E-up za 12 jurjev po subvenciji. Ista oz. celo nižja cena.
Baterije se starajo, ampak proizvajalci se tega ognejo za nekaj časa s tem da že v štartu baterijo predimenzionirajo in je "nazivna" kapaciteta nižja od dejanske. S časom se nato baterija degradira iz prvotne kapacitete na nazivno brez da bi uporabnik opazil. Seveda se degradacija nadaljuje tudi pod nazivno kapaciteto. Tesla zato priporoča da baterijo napolniš do konca samo, če boš takoj po polnjenju jo pričel prazniti. Toyota dela isto v hibridnih sklopih priusov ipd.
Drži. Z tabo ki so ti osnove jasne se lahko pogovarjava na malo višjem nivoju: kjub navedenim stvarem, je degradacija baterije še vedno zelo majhna in znaša v povprečju samo 1 % na leto ali še manj.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Nostradamus_ ()
Nostradamus_ ::
Seveda to ne pomeni da bi energetsko omrežje brez problema preneslo polnjenje EV vozil. Tukaj še je potrebno upoštevati špice porabe, transformatorji za gospodinjstva tudi verjetno niso dimenzionirani da se cela soseska priklopi z 5 kW polnilci.
Glede na to da bi avte najverjetneje polnili ponoči bi to blagodejno vplivalo na višek proizvodnje oz. na čas (pre)nizke porabe ponoči.
Točno tako, če omrežje brez problema zdrži dnevno porabo ki je višja kot če bi ponoči vsi filali EV-je, potem bo tudi filanje EV-jev ponoči zdržalo.
Ni pa poraba in prenos energije edini problem. Vbistvu zgleda da sploh ni problem.
Večji problem so emisije CO2 in drugih plinov. Po statistiki vseeno druge dejavnosti in panoge proizvedejo precej več izpustov.
Transport proizvede znaten delež CO2. Sploh pa ni CO2 edini problem okolja. V bistvu sploh ni tak problem, kot se ga forsira. Mnogo večji problem so SOx, Nox, PM10, PM2,5, aromatski oglljikovodiki, CO, ozon ipd, kar pa električni avtomobili ne proizvajajo na licu mesta, proizvodnja naštega pri elektrarnah pa je veliko manjša od dizlov in bencinarjev, ker imajo elektrarne boljše filtre, poraba energije električnih pa je 4x nižja ni kilometer. Poglej Wikipedijo in glej koliko KWh na 100 km porabi katera oblika prevoznega sredstva.
Recimo:
Volkwagen Passat bencinar: 83.51 kWh na 100 km, Tesla model 3 samo 15 kWh na 100 km. Če zdeliš 83,5 / 15 dobiš da Tesla porabi kar 5,5 krat manj energije na kilometer.
Energy efficiency in transport @ Wikipedia
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Nostradamus_ ::
Naslednja slika prikazuje verjetno bolj realno sliko. Vidimo da v proizvodnji tesla proizvede 3x več CO2 kot kompaktni avto. Skozi uporabo pa je nekje na istem kot kompaktni avto, full size bmw pa ima dvakrat veččje izpuste med uporabo. V dobi razgradnje imajo vsi približno enake izpuste, vendar za teslo so podatki prikazani brez razgradnje baterije!
Rad bi še videl izpuste za kak večji SUV npr. X5, Q7 ipd.
Razgradnja baterije skoraj nič ne prispeva k CO2, večinoma nanese proizvodnja baterije. Poglej te študije, v življenski dobi električni avtomobil glede na povprečje proizvedene elektrike proizvede 5 do 10x manj CO2 kot dizelski.
References:
MIT Emissions Study - https://bit.ly/2zeYfqd
Cradle To Grave Emissions Estimates - https://bit.ly/2rEhB4D
Vehicle Production Emission Estimates (Low) - https://bit.ly/2yGoEh8
Vehicle Production Emission Estimates - https://bit.ly/2yoX6hC
Vehicle Production Emission Estimates (High) - https://bit.ly/2dhB1Tu
EV Battery Production Emissions - https://bit.ly/2yCMwSY
End Of Life Emissions - https://bit.ly/2ETHh77
Annual Vehicle Use Emissions - https://bit.ly/2Sxo65K
Zagovorniki EV avtov pa zanemarijo kako se proizvaja elektrika, kako večja teža vpliva na obrabo pnvematik in cest in skrivajo dejstva o proizvodnji in razgradnji baterij ter pridobivanju surovin za njih.
Ni res, jaz nić ne zanemarim in skrivam. Nisem zanemaril proizvodne elektrike in pridobivanje surovin za baterije in proizvosnjo baterij, VSE TO JE UPOŠTEVANO v tem videu strokovnjaka (na koncu komentarja bo video): električni avtomobili skupaj z vključeno PROIZVODNJO, UPORABO (proizvodnja elektrike je tu notri ) in RECIKLAŽO proizvedejo veliko manj CO2 kot bencinski in dizelski. Ostalih svinarij pa še bolj manj kot je stanje glede CO2. Obraba pnevmatik cest je praktično enaka, ker so tudi teže električnih podobne (morda so za 5 % do 10% težji).
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 250778 (12421) | DamijanD |
» | Električni avtomobili (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Problemi človeštva | 15938 (15117) | sbawe64 |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23758 (21641) | hojnikb |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33379 (29910) | bluefish |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24393 (22430) | bluefish |