» »

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more

WizzardOfOZ ::

dosgrut je izjavil:

če si pa kao menjal baterijo v sklopu garancije (ki znaša 8 let), kajneda.


Zakaj bi jo menjal v sklopu garancije. Sej je bila najeta, renault je moral dat drugo, pa nič se ne šteje pod garancijo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

feryz ::

Ustavite konje, tema je o umazani resnici dizlov.
EV so zlati, ni nobenih umazanih resnic.
Dokler ne vidiš, kako se izdelujejo.

Btw, od kje pa mislite, da prihajajo subvencije za EV? Iz lufta? Ali mogoče iz strahovito obdavčenih fosilnih goriv?

WizzardOfOZ ::

V evropi je treba samo subvencije ukinit, pa se bo hitro pokazalo, kako dragi in zanič so EV.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

dosgrut ::

WizzardOfOZ je izjavil:

dosgrut je izjavil:

če si pa kao menjal baterijo v sklopu garancije (ki znaša 8 let), kajneda.


Zakaj bi jo menjal v sklopu garancije. Sej je bila najeta, renault je moral dat drugo, pa nič se ne šteje pod garancijo.


Vsi moderni električni avtomobili ponujajo dolgo garancijo na baterijo, nekateri tudi po 15 let ali na miljon kilometov kar pride prej.

https://insideevs.com/news/425503/toyot...

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

Miki N ::

Baterije, ki niso več dobre za voziti so dejansko lahko še dobre za druge namene, samo trg je BISTVENO manjši - in ko so opravile tam je game over. Po domače, ne bo ti uspelo spraviti 10 avtov na odpad in dobiti nazaj za niti približno 10 novih akumulatorjev - upoštevajoč ta "ekstra cikel". Skratka za vsakih 10 ki bodo romali na odpad boš moral proizvesti kar nekaj iz "deviških" materialov. Recimo pri enostavnih materialih (Al, Pb, jeklo) je ta matematika BISTVENO ugodnejša. To je problem in vsa ekonomija recikliranja. Razlika "noter-ven".

Po mojem bo potrebna preprosto neka bolj "recycling-friendly" tehnologija. Če bo tudi sicer boljša v samem vozilu je to potem rešitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

dosgrut ::

WizzardOfOZ je izjavil:

dosgrut je izjavil:

V celotni skupini EV vozila slovenije ni niti energa ki bi imel degradacijo tako kot si si jo ti izmislil.


Vsaj trije smo prijavili zelo podobno degradacijo baterije na Renault zoe. Če pa skrivate te podatke, vam pa jaz ne morem pomagat. Tako kot še marsikaj drugega skrivate, pa ne priznate. Ker ste navadni lopovi, mi naj bi pa vaše glupe produkte kupovali.


Ne delam za Renault, če si to mislil. Ne delam za nobenega proizvajalca ali prodajalca električnih avtomobilov. Baterije imajo 8 do 15 letno garancijo na kapaciteto, primeri da je treba uveljaviti garancijo pa so izjemno redki.

WizzardOfOZ je izjavil:

V evropi je treba samo subvencije ukinit, pa se bo hitro pokazalo, kako dragi in zanič so EV.


EV-ji so na dolgi rok že danes cenejši, ker se voziš za 1 EUR na 100 km. Čez nekaj let se bo pa izenačila tudi nakupna cena v trgovini.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

dosgrut je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

dosgrut je izjavil:

če si pa kao menjal baterijo v sklopu garancije (ki znaša 8 let), kajneda.


Zakaj bi jo menjal v sklopu garancije. Sej je bila najeta, renault je moral dat drugo, pa nič se ne šteje pod garancijo.


Vsi moderni električni avtomobili ponujajo dolgo garancijo na baterijo, nekateri tudi po 15 let ali na miljon kilometov kar pride prej.

https://insideevs.com/news/425503/toyot...


Če kupiš avto z baterijo in je baterija tvoja last. Če jo imaš pa v najemu, te pa to ne zanima. Ko pade pod določeno gradacijo, ti jo zamenja tisti, ki ti jo daje v najem, tebe pač ne zanima, kaj in kako ima on to urejeno.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

dosgrut ::

feryz je izjavil:

Ustavite konje, tema je o umazani resnici dizlov.
EV so zlati, ni nobenih umazanih resnic.
Dokler ne vidiš, kako se izdelujejo.

Btw, od kje pa mislite, da prihajajo subvencije za EV? Iz lufta? Ali mogoče iz strahovito obdavčenih fosilnih goriv?


EV niso zlati, je pa dejstvo da so precej boljši od dizlov in bencinarjev.

Subvencije? Več subvencij damo za fosilna goriva kot za obnovljive vire energije in EVje:

Preberi članek v mojih financah:
Kaj subvencioniramo? Za fosilna goriva damo več kot za čist zrak.
https://oe.finance.si/8932594/Kaj-subve...

Poleg tega so subvencije za EV-je koristne za obče dobro (za vsakega izmed nas), v nekaj letih pa se bo cena fosilnih in električnih avtov izenačila in subvencije ne bodo več potrebne. Strokovnjaki napovedujejo izenačitev cen za obdobje med 2022 in 2024.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

Ne, subvencije na vse se morajo ukiniti. Subvencioniranje je vedno izrojeno.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

dosgrut ::

Zakaj, kakšen je tvoj argument za to?

Dejstvo je da so subvencije trenutno koristne za obče dobro in dejstvo je da suma sumarum profitira družba več če ima subvencije za EVje. Ampak kot pravim, ko se bodo čez par let cene evjev in fosilnih avtov izenačile, takrat subvencije ne bodo več potrebne in se bodo ukinile.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

Kakšno obče dobro? EV ni obče dobro. EV so jajca, draga in zanič.

Novodobni bencinarji in dizli morajo imeti filtre, da je izpuh manj svinjski, za izdelavo baterij pa ni nobenih filtrov, svinja pa izdelava ene baterije toliko kot bo 100 bencinarjev v celi življenjski dobi svinjarije v zrak spustili. Pol moraš pa to baterijo še na koncu nekam dat, kar spet za dodatnih 100 avtov svinjarije naredi.

Sicer pa gume spuščajo več svinjarije v zrak, kot novodobni bencinarji in dizli iz izpuha. Gume imajo pa EV ožje in avti so težji, torej je obraba gum večja, kar pomeni veliko več delcev teh gum v zraku.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

Zgodovina sprememb…

dosgrut ::

Vidim da je članek v Mojih Financah zaklenjen (se sicer lahko brezplačno registiraš da ga vidiš). So here:

Subvencije, ki podpirajo rabo fosilnih goriv, so predlanskim znašale 123,6 milijona evrov, medtem ko je bilo za zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov v javnem sektorju, gospodinjstvih in prometu istega leta namenjenih 24,6 milijona evrov nepovratnih sredstev, kar je bilo 52 odstotkov manj kot leto prej.

Med subvencijami, ki ne podpirajo znižanja emisij, izstopajo vračila trošarin za dizelsko gorivo. V primerjavi s predhodnim letom so zrasla za 17 odstotkov. Od skupnih 123,6 milijona evrov je bilo približno 50 milijonov evrov vračil trošarin za dizelsko gorivo pri tovornih vozilih, 35 milijonov evrov je bilo porabljenih za oprostitev plačila trošarin pri proizvodnji električne energije in toplote, 21 milijonov evrov pa za delno vračilo trošarine za uporabo kmetijske mehanizacije.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

Ja, ukinimo vse subvencije, pa trošarino uvedemo na elektriko kot gorivo (torej ko polniš avto z elektriko, plačaš trošarine toliko kot na bencin ali dizel).
Pa bomo potem videli, kdo se bo sploh še vozil. Potem odpadejo vsi dizli, ker so sedaj konkretno subvencionirani, pa vsi EV, ostane samo bencin in plin.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

Miki N ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Kakšno obče dobro? EV ni obče dobro. EV so jajca, draga in zanič.

Novodobni bencinarji in dizli morajo imeti filtre, da je izpuh manj svinjski, za izdelavo baterij pa ni nobenih filtrov, svinja pa izdelava ene baterije toliko kot bo 100 bencinarjev v celi življenjski dobi svinjarije v zrak spustili. Pol moraš pa to baterijo še na koncu nekam dat, kar spet za dodatnih 100 avtov svinjarije naredi.

Sicer pa gume spuščajo več svinjarije v zrak, kot novodobni bencinarji in dizli iz izpuha. Gume imajo pa EV ožje in avti so težji, torej je obraba gum večja, kar pomeni veliko več delcev teh gum v zraku.


Hm, s tem v zvezi... Mogoče malo splošnejše: ne vemo točno kakšno je razmerje obrabe EV prti bencinarjem. Za klasična vozila v Sloveniji vemo, da se jih goni po cesti - od prvega do zadnjega lastnika - lepo čez 10 let. Konzervativno. Za EV še ne vemo. Zelo verjetno bodo EV romali na odpad prej kot njihovi "neekološki" ekvivalenti - mogoče celo bistveno prej - batrije gor ali dol. To je tudi treba upoštevati. Po domače: koliko EV konča na odpadu po (enakem) daljšem obdobju v primerjavi z "bencinarji"?

Recimo, ste opazili, da je trg rabljenih EV dokaj... nerazvit? Ja ja, bo. Mislim, da je treba malo še počakati z ocenami.

WizzardOfOZ ::

Za obrabo gum se ve. Če je avto težji je večja obraba gum. In ti koščki letijo po zraku in niso prav dobri za zdravje. Tako da suvi in EV imajo kr konkretno obrabo gum. Zaradi teže.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

Zgodovina sprememb…

dosgrut ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Kakšno obče dobro? EV ni obče dobro. EV so jajca, draga in zanič.

Novodobni bencinarji in dizli morajo imeti filtre, da je izpuh manj svinjski, za izdelavo baterij pa ni nobenih filtrov, svinja pa izdelava ene baterije toliko kot bo 100 bencinarjev v celi življenjski dobi svinjarije v zrak spustili. Pol moraš pa to baterijo še na koncu nekam dat, kar spet za dodatnih 100 avtov svinjarije naredi.

Sicer pa gume spuščajo več svinjarije v zrak, kot novodobni bencinarji in dizli iz izpuha. Gume imajo pa EV ožje in avti so težji, torej je obraba gum večja, kar pomeni veliko več delcev teh gum v zraku.


Kakšna jajca. Jajca so dizli. EV-ji imajo zaradi same karakteristike električnega motorja ves navor na voljo že pri štartu, kjer imajo dizli in bencinci neznaten navor. Poglej krivulje.


Zato tudi električni toliko bolje pospešuejo. Težišče in s tem zavijanje in lega v ovinkih je pri električnih mnogo nižje (ker imajo baterijo v dnu). Cena vožnje električnih je 1 € na 100 km, dizlov tam okol 8€ na 100 km. Nadalje: električni so zelo enostavno narejeni, veliko manj gibajočih se delov in s tem je velika večja zanesljivost in manj je potrebnih servisov in vzdrževanja (ni treba nobenega olja in filtrov menjat in teh jajc).

Novodobni bencinarji in dizli morajo imeti filtre, da je izpuh manj svinjski, za izdelavo baterij pa ni nobenih filtrov


Tudi za izdelavo baterij so filtri. Sploh pa je delež izpustov za izdelavo skoraj zanemarljiv v primerjavi z tem koliko onesnaži fosilni avto v celotni življenski dobi med vožnjo.

svinja pa izdelava ene baterije toliko kot bo 100 bencinarjev v celi življenjski dobi svinjarije v zrak spustili.


To si si izmislil, niti slučajno ni to res.

Pol moraš pa to baterijo še na koncu nekam dat, kar spet za dodatnih 100 avtov svinjarije naredi.


Jo recikliraš. Tudi če jo recimo nebi recikliral in bi jo spravil v neko skladišče je to še vedno veliko bolje kot pa da onesnažuješ zrak z dizli in bencinarji in pol to svinarijo dihaš direktno not v pljuča.

Sicer pa gume spuščajo več svinjarije v zrak, kot novodobni bencinarji in dizli iz izpuha. Gume imajo pa EV ožje in avti so težji, torej je obraba gum večja, kar pomeni veliko več delcev teh gum v zraku.


To ne bo držalo. EV-ji spustijo precej manj delcev v zrak po kilometru. Sploh pa delci gum so relativno neškodljivi, delci dizlovega izpuha pa so dokazano izredno strupeni in rakotvorni (glej navedbe svetovne zdravstvene organizacije WHO). Ker ne gre za isto snov delca.

WizzardOfOZ je izjavil:

Ja, ukinimo vse subvencije, pa trošarino uvedemo na elektriko kot gorivo (torej ko polniš avto z elektriko, plačaš trošarine toliko kot na bencin ali dizel).
Pa bomo potem videli, kdo se bo sploh še vozil. Potem odpadejo vsi dizli, ker so sedaj konkretno subvencionirani, pa vsi EV, ostane samo bencin in plin.


Tudi če bi uvedel enako trošarino po kilometru tudi za EV-je bi bili ti še vedno 3x cenejši za vozit (zdej so 8x cenejši). Pa vendar bi bila uvedba takšne trošarine za EV-je kontraproduktivna tudi za javne finance, ker dizli in bencinarji povzročijo veliko večji strošek za zdravstveno blagajno, kot pa prispevajo trošarine.

Miki N je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Kakšno obče dobro? EV ni obče dobro. EV so jajca, draga in zanič.

Novodobni bencinarji in dizli morajo imeti filtre, da je izpuh manj svinjski, za izdelavo baterij pa ni nobenih filtrov, svinja pa izdelava ene baterije toliko kot bo 100 bencinarjev v celi življenjski dobi svinjarije v zrak spustili. Pol moraš pa to baterijo še na koncu nekam dat, kar spet za dodatnih 100 avtov svinjarije naredi.

Sicer pa gume spuščajo več svinjarije v zrak, kot novodobni bencinarji in dizli iz izpuha. Gume imajo pa EV ožje in avti so težji, torej je obraba gum večja, kar pomeni veliko več delcev teh gum v zraku.


Hm, s tem v zvezi... Mogoče malo splošnejše: ne vemo točno kakšno je razmerje obrabe EV prti bencinarjem. Za klasična vozila v Sloveniji vemo, da se jih goni po cesti - od prvega do zadnjega lastnika - lepo čez 10 let. Konzervativno. Za EV še ne vemo. Zelo verjetno bodo EV romali na odpad prej kot njihovi "neekološki" ekvivalenti - mogoče celo bistveno prej - batrije gor ali dol. To je tudi treba upoštevati. Po domače: koliko EV konča na odpadu po (enakem) daljšem obdobju v primerjavi z "bencinarji"?

Recimo, ste opazili, da je trg rabljenih EV dokaj... nerazvit? Ja ja, bo. Mislim, da je treba malo še počakati z ocenami.


Zaradi enostavne konstrukcije je pričakovana življenska doba EV-ja večja od primerljivega bencinarja ali dizla.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

dosgrut ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Za obrabo gum se ve. Če je avto težji je večja obraba gum. In ti koščki letijo po zraku in niso prav dobri za zdravje. Tako da suvi in EV imajo kr konkretno obrabo gum. Zaradi teže.


Drži da če je avto težji je večja obraba gum. Razlike v teži med EV in bencinarji in dizli niso velike oz bistvene da bi se to poznalo. Za koščke gum ki letijo po zraku ni bilo dokazanih škodljivih učinkov. Za delce dizlovega in bencinskega izpuha je bila dokazana rakotvornost. Vsekakor pa je delcev izpuha+delci gum+delci zavor fosilnega avta precej več kot pa delcev gum EV-ja. Pri EV-ju tudi delcev zavor praktično ni ker EV bremza elektromagnetno 95 % časa.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

Seveda so razlike. en navaden ZOE je tok težek kot srednje velik suv.

Karakteristike EV so čisto nezanimive, dokler voziš v kolonah in križiščih, kjer vsi počasi pospešujejo.

Ti res ne veš, da so delci gum bolj škodljivi in bolj nevarni od dizelskega izpuha?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

borut_p ::

dokler so baterije na litiju je govora o čistosti EV totalen bull. toliko svinjarije in uničevanja narave za baterije, da hitro zaključimo.

WizzardOfOZ ::

Samo tega OP noče doumeti, ker ima premalo šol.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

dosgrut ::

Je razlika, amapak je manj kot 10 %, skratka ni toliko razlike da bi se kaj bistveno poznalo.

Primer Kona:

Kona električni: 1610 kg https://ev-database.org/car/1239/Hyunda...
Kona dizel: 1510 kg http://techzle.com/hyundai-kona-n-with-...

Karakteristike EV so čisto nezanimive, dokler voziš v kolonah in križiščih, kjer vsi počasi pospešujejo.

Seveda v koloni ne moreš dirkat. Ampak saj nisi skos v koloni, takrat si pa daš duška na avtocesti. ;) Ali tudi speljevanje je povsem druga zgodba. EV je instantno.

Ti res ne veš, da so delci gum bolj škodljivi in bolj nevarni od dizelskega izpuha?


Ne trolaj. Kot sem povedal: Za koščke gum ki letijo po zraku ni bilo dokazanih škodljivih učinkov. Za delce dizlovega in bencinskega izpuha je bila dokazana rakotvornost.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

Lej dizel me ne zanima. Poglej še koliko je kona bencinar. Tisti z 1.0 motorjem.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

LeQuack ::

To je dosti bolj nevarno kot ta virus. Jaz sem zato da se prepove motor z notranjim izgorevanjem, ali pa da se jih da vsaj v karanteno dokler ne ugotovimo kaj z njimi naresti.
Quack !

WizzardOfOZ ::

dosgrut je izjavil:

Ne trolaj. Kot sem povedal: Za koščke gum ki letijo po zraku ni bilo dokazanih škodljivih učinkov. Za delce dizlovega in bencinskega izpuha je bila dokazana rakotvornost.


Če ti ne veš za gume, potem ti jaz ne morem pomagat.
Boš moral pač še malo v šolo hodit, da boš videl in zvedel kaj več kot samo EV je čist, dizel je umazan.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

borut_p ::

Jaz pogrešam dejansko analizo celotnega cikla EV in ICE prevoznih sredstev. Od izdelave posameznih delov, do infrastrukture katera mora obstajat za podpiranje enega in drugega - torej tudi pridobivanje in distribucijo energentov; do na koncu recikliranja vseh komponent. Ko govorim o analizi mislim na tako finančno kot vpliv na naravne resourse

Dokler ne bo take analize, me bo nekdo s polovičnimi argumenti težko prepričal

dosgrut ::

borut_p je izjavil:

dokler so baterije na litiju je govora o čistosti EV totalen bull. toliko svinjarije in uničevanja narave za baterije, da hitro zaključimo.


O kakšnem uničevanju narave govoriš? Pridelava litija je relativno čist proces, pridobiva se ga iz slanice podobno kot kuhinjsko sol. A dizel in bencin pa misliš da na drevesu rasteta? Pridelava naftnih derivatov je MNOGO bolj umazan proces, da ne govorimo o razlitjih nafte in masakru flore in favne ki sledi. Eno samo razlitje je onesnažilo toliko kot ga pridobivanje litija ne bo v 100 letih. Da ne govorimo o tem da kurjenje naftnih derivatov v avtih direktno zaplinjuje zrak ki ga dihamo in to točno tam kjer živimo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

Meizu ::

Ej fantje, ne se zajebavat. Nekje sem prebral, da baje človek lahko živi brez enega vdiha vse do smrti.

borut_p ::

Meizu je izjavil:

Ej fantje, ne se zajebavat. Nekje sem prebral, da baje človek lahko živi brez enega vdiha vse do smrti.


enkrat je treba umret :)

dosgrut je izjavil:

borut_p je izjavil:

dokler so baterije na litiju je govora o čistosti EV totalen bull. toliko svinjarije in uničevanja narave za baterije, da hitro zaključimo.


O kakšnem uničevanju narave govoriš? Pridelava litija je relativno čist proces, pridobiva se ga iz slanice podobno kot kuhinjsko sol. A dizel in bencin pa misliš da na drevesu rasteta? Pridelava naftnih derivatov je MNOGO bolj umazan proces, da ne govorimo o razlitjih nafte in masakru flore in favne ki sledi. Eno samo razlitje je onesnažilo toliko kot ga pridobivanje litija ne bo v 100 letih. Da ne govorimo o tem da kurjenje naftnih derivatov v avtih direktno zaplinjuje zrak ki ga dihamo in to točno tam kjer živimo.


seveda, zelo je čisto

https://www.wired.co.uk/article/lithium...

https://www.washingtonpost.com/graphics...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: borut_p ()

dosgrut ::

WizzardOfOZ je izjavil:

dosgrut je izjavil:

Ne trolaj. Kot sem povedal: Za koščke gum ki letijo po zraku ni bilo dokazanih škodljivih učinkov. Za delce dizlovega in bencinskega izpuha je bila dokazana rakotvornost.


Če ti ne veš za gume, potem ti jaz ne morem pomagat.
Boš moral pač še malo v šolo hodit, da boš videl in zvedel kaj več kot samo EV je čist, dizel je umazan.


Miško imam jaz več šole in izobrazbe na tem področju kot ti;) Narobe si povedal: Dizel je katastrofalno umazan, EV pa je precej ČISTEJŠI (pazi, nisem rekel čist, rekel sem čistejši. Je razlika.). Svetovna zdravstvena organizacija in vsi svetovni znanstveniki vejo kaj je škodljivo, in to niso delci gum.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

Pri onesnaževanju avtomobilov se večina osredotoča le na izpušne pline, vlade pa za prihodnje desetletje že napovedujejo prepoved prodaje avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Vsi proizvajalci se posledično trudijo izdelati čim več električnih avtomobilov in avtomobilov z drugimi alternativnimi pogoni. A marsikdo se ne vpraša, v kakšni meri k večji onesnaženosti prispevajo pnevmatike. Po zadnji raziskavi imajo lahko pnevmatike pri obrabi tisočkrat bolj uničujoč vpliv na okolje kot plini iz izpušnih sistemov.

Okoljevarstveniki so vse bolj zaskrbljeni s škodljivimi delci, ki prihajajo iz pnevmatik ob njihovi obrabi. Težava je toliko večja v primeru težjih električnih vozil in predvsem športnih terencev, saj je zaradi višje mase in drugih elementov obraba pnevmatik še večja. Po drugi strani se pojavlja še težava s predpisi. Proizvajalci avtov morajo namreč striktno slediti vsem zakonskim zahtevam, zato so današnji novodobni motorji izredno čisti, medtem ko proizvajalci pnevmatik ali zavornih delov pri izdelavi niso omejeni s strogimi ekološkimi zakoni.

''Čas je, da ne pomislimo, kaj prihaja iz naše izpušne cevi, temveč predvsem onesnaženost z delci, ki jih povzročajo pnevmatike ali obraba zavor. Naši prvi testi so pokazali, da lahko iz pnevmatik pride šokantno veliko onesnaženja z delci - tisočkrat več kot pri emisijah, ki prihaja iz izpušnih cevi naših avtov,'' je dejal Richard Lofthouse, višji raziskovalec pri Emissions Analytics.

Še najbolj strašljivo pri vsem je predvsem dejstvo, da avtomobilske proizvajalce zakon strogo nadzoruje in regulira, medtem ko proizvajalcem pnevmatik v nobenem primeru ni treba upoštevati zakonskih zahtev glede obrabe pnevmatik. Emisije, ki prihajajo iz drugih virov, so postale bistveno večja težava od emisij, ki jih proizvedejo motorji. To postaja alarmantno še posebej zaradi vse večje prodaje športnih terencev in električnih avtomobilov, ki v večji meri obremenjujejo pnevmatike.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

Zgodovina sprememb…

Meizu ::

Po zadnji raziskavi imajo lahko pnevmatike pri obrabi tisočkrat bolj uničujoč vpliv na okolje kot plini iz izpušnih sistemov.


8-O

A to velja za podplate od čevljev tudi??

WizzardOfOZ ::

dosgrut je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

dosgrut je izjavil:

Ne trolaj. Kot sem povedal: Za koščke gum ki letijo po zraku ni bilo dokazanih škodljivih učinkov. Za delce dizlovega in bencinskega izpuha je bila dokazana rakotvornost.


Če ti ne veš za gume, potem ti jaz ne morem pomagat.
Boš moral pač še malo v šolo hodit, da boš videl in zvedel kaj več kot samo EV je čist, dizel je umazan.


Miško imam jaz več šole in izobrazbe na tem področju kot ti;) Narobe si povedal: Dizel je katastrofalno umazan, EV pa je precej ČISTEJŠI (pazi, nisem rekel čist, rekel sem čistejši. Je razlika.). Svetovna zdravstvena organizacija in vsi svetovni znanstveniki vejo kaj je škodljivo, in to niso delci gum.


Ti šole nimaš nobene, če jo pa imaš, si jo pa komaj zdelal. Drugače nebi na tak način težil, kot sedaj težiš s tem sranjem od EV.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

borut_p ::

Meizu je izjavil:

Po zadnji raziskavi imajo lahko pnevmatike pri obrabi tisočkrat bolj uničujoč vpliv na okolje kot plini iz izpušnih sistemov.


8-O

A to velja za podplate od čevljev tudi??



tudi - sledi davek na težo ;)

dosgrut ::

Po zadnji raziskavi imajo lahko pnevmatike pri obrabi tisočkrat bolj uničujoč vpliv na okolje kot plini iz izpušnih sistemov.


Stvar je bila že debunkana z strani strokovnjakov . Še več: stvar lahko debunka že osnovnošolec z osnovno matematiko, ne more guma producirat 5 gramov delcev na kilometer (kot trdi ta tvoj vir), če so pa gume dobre za 50 tisoč km. Nimajo gume 250 kil veš. ;) Guma lahko producira samo toliko delcev kot je razlika v teži med novo in obrabljeno gumo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

Meizu ::

tudi - sledi davek na težo ;)


Al to al pa hodit bos okrog - sam če nemara potem olupki od kože ustvarjajo prah, ki povzroča pljučno embolijo pri ljudeh. Zajebano je tole fantje.

dosgrut ::

WizzardOfOZ je izjavil:

dosgrut je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

dosgrut je izjavil:

Ne trolaj. Kot sem povedal: Za koščke gum ki letijo po zraku ni bilo dokazanih škodljivih učinkov. Za delce dizlovega in bencinskega izpuha je bila dokazana rakotvornost.


Če ti ne veš za gume, potem ti jaz ne morem pomagat.
Boš moral pač še malo v šolo hodit, da boš videl in zvedel kaj več kot samo EV je čist, dizel je umazan.


Miško imam jaz več šole in izobrazbe na tem področju kot ti;) Narobe si povedal: Dizel je katastrofalno umazan, EV pa je precej ČISTEJŠI (pazi, nisem rekel čist, rekel sem čistejši. Je razlika.). Svetovna zdravstvena organizacija in vsi svetovni znanstveniki vejo kaj je škodljivo, in to niso delci gum.


Ti šole nimaš nobene, če jo pa imaš, si jo pa komaj zdelal. Drugače nebi na tak način težil, kot sedaj težiš s tem sranjem od EV.


Motiš se. Mam fakulteto za strojništo. Ne gre za nobeneno teženje, gre za sheranje imformacij, ker imam znanje na tem področju ga pač delim med ostale.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

borut_p ::

Plus pozabil si, da je potrebno potem avte še polnit .... kako zadostiti dovolj elektrike? Jedrske, plinske, bog ne daj sončne elektrarne kjer izkoristka ni nobenega glede na tlorisno površino

za zadostitev zdajšnjih potreb bo kmalu potrebno začeti graditi zalogovnike elektrike - kako? Spet litij baterija?

EV avto bo na dolgi rok seveda prevladoval, posiljevanje v danem trenutku pa je totalen bull, ker celotna hrbtenica ni postavljena in niti ni ideje kako do nje prit.

WizzardOfOZ ::

dosgrut je izjavil:

Stvar je bila že debunkana z strani strokovnjakov . Še več: stvar lahko debunka že osnovnošolec z osnovno matematiko, ne more guma producirat 5 gramov delcev na kilometer (kot trdi ta tvoj vir), če so pa gume dobre za 50 tisoč km. Nimajo gume 250 kil veš. ;)


Se vidi da nimaš nobene šole. Avta pa tudi še nisi vozil. Dej vrni mami njen služben prenosnik, k boš spet kej uniču na njem, pa mat ne bo mogla zaq službo delat.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

dosgrut ::

borut_p je izjavil:

Jaz pogrešam dejansko analizo celotnega cikla EV in ICE prevoznih sredstev. Od izdelave posameznih delov, do infrastrukture katera mora obstajat za podpiranje enega in drugega - torej tudi pridobivanje in distribucijo energentov; do na koncu recikliranja vseh komponent. Ko govorim o analizi mislim na tako finančno kot vpliv na naravne resourse

Dokler ne bo take analize, me bo nekdo s polovičnimi argumenti težko prepričal


Analize so bile narejene in so jasne. V celotnem živlejnskem ciklu električni avto onesnaži precej manj od fosilnega. Here:

MIT Emissions Study - https://bit.ly/2zeYfqd​
Cradle To Grave Emissions Estimates - https://bit.ly/2rEhB4D​
Vehicle Production Emission Estimates (Low) - https://bit.ly/2yGoEh8​
Vehicle Production Emission Estimates - https://bit.ly/2yoX6hC​
Vehicle Production Emission Estimates (High) - https://bit.ly/2dhB1Tu​
EV Battery Production Emissions - https://bit.ly/2yCMwSY​
End Of Life Emissions - https://bit.ly/2ETHh77​
Annual Vehicle Use Emissions - https://bit.ly/2Sxo65K

Če se ti ne da brati študij imaš v tem video kratek in razumljiv povzetek:

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

WizzardOfOZ ::

Tukaj ni nobene analize, samohvala EV in nič drugega. Pa en kup laži in zavajanj.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

dosgrut ::

borut_p je izjavil:

Meizu je izjavil:

Ej fantje, ne se zajebavat. Nekje sem prebral, da baje človek lahko živi brez enega vdiha vse do smrti.


enkrat je treba umret :)

dosgrut je izjavil:

borut_p je izjavil:

dokler so baterije na litiju je govora o čistosti EV totalen bull. toliko svinjarije in uničevanja narave za baterije, da hitro zaključimo.


O kakšnem uničevanju narave govoriš? Pridelava litija je relativno čist proces, pridobiva se ga iz slanice podobno kot kuhinjsko sol. A dizel in bencin pa misliš da na drevesu rasteta? Pridelava naftnih derivatov je MNOGO bolj umazan proces, da ne govorimo o razlitjih nafte in masakru flore in favne ki sledi. Eno samo razlitje je onesnažilo toliko kot ga pridobivanje litija ne bo v 100 letih. Da ne govorimo o tem da kurjenje naftnih derivatov v avtih direktno zaplinjuje zrak ki ga dihamo in to točno tam kjer živimo.


seveda, zelo je čisto

https://www.wired.co.uk/article/lithium...

https://www.washingtonpost.com/graphics...


In kaj je tukaj kaj tako umazanega. Samo eno samo črpališče nafte poglej, je pri nafti miljnkrat več svinarije.

WizzardOfOZ je izjavil:

Tukaj ni nobene analize, samohvala EV in nič drugega. Pa en kup laži in zavajanj.


Je analiza. Klikni linke študij. Ni laži in zavajanj.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

Meizu ::

Sam to si podal linke do nekih raziskav, ki se ne dotikajo štrom supplyja. Nisem šel vsega brat, ampak po naslovih sodeč te raziskave nimajo veze s tem. Tesla 3 npr. v 100kkm povprečno porabi okrog 20.000kW štroma. Pomnožimo to s številom avtov v prometu trenutno in poračunamo povprečno špico v porabi, ko vsi polnejo... Kje zaboga najdemo toliko štroma? Bomo naredili jez na savi do hrvaške in živeli vsi na triglavu?

WizzardOfOZ ::

Jaz ne vidim analize EV. Vidim samohvalo, zavajanje, pametnega pa nič.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

Zgodovina sprememb…

dosgrut ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Jaz je ne vidim. Vidim samohvalo, zavajanje, pametnega pa nič.


ne vidiš linkov študij? kliki na linke študij. Ni zavajanja. O kakšni samohvali govoriš. Poglej znanstvene študije ki sem ti jih linkal.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

Meizu ::

ne vidiš linkov študij? kliki na linke študij. Ni zavajanja. O kakšni samohvali govoriš. Poglej znanstvene študije ki sem ti jih linkal.


Dej odgovori na moje vprašanje - katera študija zajema tudi okoljski odtis za gradnjo elektrarn, ki bi zagotovile dovolj štroma, da bi sustainali dnevni promet na EV vozilih?

WizzardOfOZ ::

Manjka glavna komponenta - dobava elektrike. Če je elektrika za EV iz TEŠ, potem je ta elektrika bolj umazana kot svinjajo vsi dizli v sloveniji.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!

dosgrut ::

Meizu je izjavil:

Sam to si podal linke do nekih raziskav, ki se ne dotikajo štrom supplyja. Nisem šel vsega brat, ampak po naslovih sodeč te raziskave nimajo veze s tem. Tesla 3 npr. v 100kkm povprečno porabi okrog 20.000kW štroma. Pomnožimo to s številom avtov v prometu trenutno in poračunamo povprečno špico v porabi, ko vsi polnejo... Kje zaboga najdemo toliko štroma? Bomo naredili jez na savi do hrvaške in živeli vsi na triglavu?


Na 100kkm je poraba nekje 18.000 kWh (close tho). Kjer najdemo toliko štroma? Kumot. V Sloveniji letno proizvedemo 16.000 GWh, kar je enako 19.000.000.000 kWh. En avto za 13.000 km kolikor je letna kilometrina porabi okoli 2340 kWh na leto. Če jih je miljon je to 2340 GWh, kar predstavlja 15 % od trenutne letne produkcije štroma ki znaša 16.000 GWh na leto.

Za ameriko je podobno:

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: HotBurek ()

borut_p ::

v linkih ki sem ti jih poslal - primerjaj porabo virov za J opravljenega dela na koncu z avtom ... pa boš ugotovil o čem govorim. Da je naftna ploščad skupaj z rafinerijo skoraj neskončen vir energije, za eno baterijo pa rabiš uničit ogromno narave, da prideš do nje.
Na koncu pa še vedno rabiš naftno ploščad in rafinerijo, da ti producira vir za proizvodnjo elektrike. Kaj si torej naredil?
Plus koliko energije rabiš v procesu pridelave litijeve baterije in od kje ta energija pride?

Ales ::

dosgrut je izjavil:

... Kjer najdemo toliko štroma? Kumot. ...

Ti 100% nimaš prej omenjenega faksa ker ti še osnovna logika dela težave.

Meizu ::

Na 100kkm je poraba nekje 18.000 kWh (close tho). Kjer najdemo toliko štroma? Kumot. V Sloveniji letno proizvedemo 16.000 GWh, kar je enako 19.000.000.000 kWh. En avto za 13.000 km kolikor je letna kilometrina porabi okoli 2340 kWh na leto. Če jih je miljon je to 2340 GWh, kar predstavlja 15 % od trenutne letne produkcije štroma ki znaša 16.000 GWh na leto.


Avtov je malo več kot le miljon.

Pa si ti prepričan, da lahko infrastruktura in elektrarna zdrži tak ekstra naval štroma? Mislim, da malo sanjaš tule.

Mimogrede, 18.000kwh je poraba direkt avtomobila, ampak polnilnice nimajo 100% efektivnosti. Tle gre en kos elektrike tudi v izgubo. Si upošteval tudi to?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
1794893 (2930) bluefish
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16927223 (21549) Jackass
»

EPA: Pri izpustih goljufal tudi Fiat Chrysler (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Tožbe
28840519 (35234) D3m
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25543940 (32635) PredatorX

Več podobnih tem