» »

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar

1 2
3
4

Erik39 ::

75% izkoristek je vrh glave, če pri tem že dobiš komprimiran vodik in ne rabiš dodatnih kompresorjev.
To je čista zmaga. Je pa seveda šele v razvojni fazi.


Ne ni nobena zmaga, ampak je fail (vsaj kar se tiče pogona avtov/tovornjakov). Tudi če bi dobil že komprimiran vodik (pa močno dvomim da je to že zajeto v ta izkoristek 75 %), še vedno moraš zadevo vodit v gorivno celico ki ima samo cca 50 % izkoristek. Skopni izkoristek bi ti tako prišel 37,5 % (0,75 x 0,5), kar je svetlobna leta manj kot 80 do 90 %, kot je izkoristek električnega avtomobila.

Ps: glede na link iz Wikipedie: potreboval boš še dodatno stiskanje iz 120 do 200 barov na 700 barov pri kolikor običano obratujejo vodikovi avtmobili (drugače boš imel rezervoarje masovno velike). Tko da še znižaj tistih 37,5 % skupnega izkoristka na 30 %.

High-pressure electrolysis @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

VaeVictis ::

Erik69 vidim, da imaš rad Real Engineering videe.

Evo ti še en video, ki ti direkt razlaga zakaj vodik in tovornjaki!

Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

WizzardOfOZ ::

Erik39 je izjavil:

Kje pri nas lahko hitro polniš za majhen denar?


Odvisno kaj je zate hitro polnjenje. Je polnjenje z 100 km dofilanega dosega na uro doma že hitro ali ne? Ker doma lahko filaš z 100 km dosega vsako uro polnjenja. Če pa misliš DC hitro polnjenje pa: 95 % polnjenja je doma čez noč. Tudi če je tistih 5 % polnjneja na poti (na roadtripih) po ceni malo nižji kot za dizel, se to ne pozna v končni računici, ker 95 % polnjenja polniš doma čez noč za 1,3 EUR na 100 km.

Kje v sloveniji je taka polnilnica? Kakšna je cena polnjnja netesle?


V Sloveniji zaenkrat imaš 150 kWh polnjenje, kar pomeni nekje 20 minut za 250 km dosega ( namesto 15 minut na tej polnilnici na videu). Sicer pa čez par let boš imel pa tudi take polnilnice kot so na videu tudi v Sloveniji. Čeprav a ma res tolk veze al je 15 al 20 minut? Cena polnjenja netesle je 1,3 EUR na 100 km v domači garaži čez noč, na poti pa imaš polnilnice z še vedno manjšo ceno kot za dizel. Pa vedi, ene 95 % polnjenja vozniki EV-jev naredijo čez noč, ker po poti polniš šele ko pokuriš tisti doseg ki si ga nafilal ponoči, kar je pri modelu 3 500 km. In koliko dni na leto narediš več kot 500 km v enem dnevu (to je nekje 4 ure vožnje konstantno). Morda 1 ali dva dneva.

Valvoline je izjavil:

Velika vecina mednarodnega tovornega prevoza so sleparji obremenjeni do zakonskega maksimuma (raje se malo cez, sploh ce se prevaza znoter eu). Lokalci so tudi veckrat cez, sploh ce se prevaza surovina, razni kovinski izdelki, gradbeni materijal itn.


Prevozniška podjetja pravijo da nimaš prav. Pravijo da je v večini primerov omejitev volumen, ne pa teža. Pa tudi če prevzamemo da je to res (pa ni), še vedno gre samo za par procentov več tovora. Da bi za par procentov več tovora vozil z 5x dražjim gorivom(=vodik), bi bila neumnost da večje ni.


Ne zanima me filanje doma ponoči. Ne zanimajo me primerjave z dizlom (ker smdrljivcev ne maram). Zanima me samo to, da hočem zapeljat na pumpo, 15 minut in imam avto spet povhen za 400km. Samo to me zanima. Pa kakšen strošek je tega polnjenja. Nič drugega. Lahko ogovoriš v enem stavku, brez pol strani nakladanja?

Erik39 je izjavil:


In tudi 100.000 ICE 6.3 V8 avtomobilov je še vedno bolj čisto kot termoelektrarna, ki proizvaja elektriko.


To ni res ker:

1. Ima termoelektrarna mnogo boljše filtre kot avtomobili.


Kakšne filtre ima TEŠ6? Jih lahko opišeš?

Zgodovina sprememb…

Erik39 ::

VaeVictis je izjavil:

Erik69 vidim, da imaš rad Real Engineering videe.

Evo ti še en video, ki ti direkt razlaga zakaj vodik in tovornjaki!



Poznam ta video in v tem primeru ta ki ga je naredil NIMA PRAV. To je tudi video s katerim je kanal dobil veliko črno piko z strani velike množice ljudi, ki se na področje spoznamo, verjetno je bil narejen kot spozorski video podirajočega se podjetja Nikola. Vodik ima res veliko energijsko gostoto, vendar je pripadajoče imfrastrukture toliko in je tako težka, da na koncu vodik nima nobene prednosti v teži kar se energijske gostote tiče ali pa je prednost relativno majhna. Cena vodika na kilometer je 5x do 10x večja. Sistem zakompliciran in drag za vzrževanje. Polnilne infrastrukture ni. Prihodnost bo pokazala da sem imel prav in da vodikov pogon pri večini tovornjakov nima smisla. V tem videu imaš same zavajujoče polresnice, lahko jih bi šli ovračati eno po eno če hočeš.

Recimo preberi to:

Wow, i didn't expected this poor job on this channel... You almost not touch in any of the challenges that Fuel Cell Veicles needs to overcome! Is not about H2 vs Battery, it's an oversimplification of the problem.

For example:
- Why Toyota Mirai weight more than a Model 3 and get Less Range? [ 1850 kg vs 1726 kg | 312 miles vs 334 miles ]
- Did you account other power train weights? The tank of the mirai has 87.5 kg, and the weight of the fuel cell system, compressor system, reinforcements, plumbing system, etc...?

- The Energy required to recharge a Mirai from source is 276 kWh (to put 5kg H2 in 10,000 psi tanks) and 92 kWh for Model 3 (75kWh battery), this put a Mirai at 884 Wh/mile vs 277Wh/mile to Model 3. How you account that in for the Long Haul Truck industry? Recharging time is only the part of the problem. The relative cost per mile is 5.4 times more for the Mirai ($75, at $15/kg for retail H2), or you are just assuming the 87% cost reduction that Nikola claim as true and the Toyota is a total incompetent?

Povej če razumeš angleško, drugače lahko prevedem da boš razumel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Ne zanima me filanje doma ponoči. Ne zanimajo me primerjave z dizlom (ker smdrljivcev ne maram). Zanima me samo to, da hočem zapeljat na pumpo, 15 minut in imam avto spet povhen za 400km. Samo to me zanima. Pa kakšen strošek je tega polnjenja. Nič drugega. Lahko ogovoriš v enem stavku, brez pol strani nakladanja?


Pri električnem zapelješ na polnilno postajo in imaš v 15 minutah avto napolnjen za 250 km, oziroma za 300 km v 20 minutah. Thats it. Čez par let bo pa tudi 400 km v 15 minutah, amapak to ni bistveno tako kot ti ZMOTNO misliš da je. Realna razlika v potovalnem času med električnim in bencinskim pri 1000 km v enem kosu je okoli pol ure, kar je zanemarljivo, poglej ta test kjer je Bjorn stestiral točno to:

Za 1000 km narejene razdalje v enem potovanju rabiš pri:

A) bencinarju: 9 ur in 30 minut

B) pri Tesli model 3: 10 ur.

Pri razdaljah do 4 uri vožnje v eno smer (do 500 km) je razlike 0 minut, ker je toliko dosega.

Test kjer je testirano točno to:



brez pol strani nakladanja


Nakladanja ni, so dejstva in argumenti, ki jih ti ne razumeš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Kolikorat na leto potuješ več kot 500 km? Recimo 2x enkrat ko greš na morje in enkrat ko greš na smučanje. Ko greš na morje imaš recimo 600 km v eno smer, to pomeni da boš rabil polniti samo 6 minut. Ko greš na smučanje recimo da narediš 700 km (to je tolk kot od Ljubljane do Nemčije), za 700 km pa potrebuješ 12 minut polnjenja. Torej si v celem LETU, porabil manj kot 20 minut za polnjenje. Prišparal pa si veliko več časa za polnjenje v enem letu v primerjavi z bencinarjem ki ga moraš filati na bencinskih črpalkah, električnega pa lahko doma brez truda. Kot voznik zgubiš več kot 2 uri NA LETO na bencinskih črpalkah. Pri električnem tega nimaš. Overal zgubiš MANJ ČASA pri električnem in VEČ časa pri bencinskem za polnjenje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Magic1 ::

100kWh baterijo bo nafilalo v 15min? Nekdo se "spozna" na "fiziko"... Kakšno linijo potrebuješ, da filaš 10 EVjev na taki črpalki?
Magic

Erik39 ::

Magic1 je izjavil:

100kWh baterijo bo nafilalo v 15min? Nekdo se "spozna" na "fiziko"... Kakšno linijo potrebuješ, da filaš 10 EVjev na taki črpalki?


Ja se spoznam na fiziko, ker je to moja sorodna stroka, ti se pa ne. Baterija ni 100 kWh , ampak je 72,5 kWh.

Povedal sem lepo da lahko nafilaš za 250 km v 15 minutah in 300 km v 20 minutah.

Klik za dokaz:



Kakšno linijo potrebuješ, da filaš 10 EVjev na taki črpalki?


Potrebuješ 1,9 MW linijo, nič posebega. Je obilo V3 superchargerjev po svetu, pa še več jih bo, čez nekaj let bodo vsi taki. Zdajšnji V2 superchargeji pa potrebujejo kakšnih 5 minut več za nafilat teh 250 km. Drugič ne pametuj in ne mlati prazne slame, če se pa ne spoznaš na zadevo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Jazon ::

Koliko pa stane to hitro Tesla "filanje" ?

Erik39 ::

Aja pa še to:

Za 700 km vse skupaj narejenega (seprav rabiš dofilat za 200 km) pa potrebuješ 12 minut polnjenja. Torej si v celem LETU, porabil manj kot 20 minut za polnjenje(6 minut več tisti dan ko greš na morje in 12 minut tisti dan ko greš na smučanje). Pa dvomim da se boš v bencinarju peljal vseh 700 km brez enega samega postanka, ker je to okoli 7 ur vožnje. Takoj ko z bencinarjem narediš en sam postanek, pa tudi če sam za četrt ure, je razlika v potovalnem času med bencinarjem in elekričnem 0 minut. Tisti ki s tega delate big deal in na ta način blatite električne ste milo rečeno neumni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Jazon je izjavil:

Koliko pa stane to hitro Tesla "filanje" ?


30 EUR ceneje na 1000 km v primerjavi z motorjem z notranjim izgorevanjem. Poglej na 28 minuti na posnetku:





Počasno polnjenje doma čez noč te pa stane 1,3 EUR na 100 km, v primerjavi z 10 EUR pri bencinarju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Magic1 ::

72.5*10*4*1.1/1h=3,19MW
Da smo malo bolj natančni z razliko od tebe, ko te je 100kWh tako zmotilo. Za tvojih 72,5kWh baterije bi rabil 3.2MW linijo, za klinčevih 10 avtov. Sploh ni problema, da jih vtaknemo kamorkoli in v velikih količinah.
Magic

Erik39 ::

72.5*10*4*1.1/1h=3,19MW
Da smo malo bolj natančni z razliko od tebe, ko te je 100kWh tako zmotilo.


Ja ni res. Dotični model 3 se fila z 190 kW (PIŠE TI direktno), če jih imaš 10 takih je to 1900 kW, oziroma 1,9 MW. Nisi bolj natančen, amapak manj natančen. Pa tudi če bi upošteval furure proof, ko bodo na voljo Tesle ki se bodo filale z dejanskimi 350 kW (zdaj se samo z 190 kW), je to še vedno samo 3,5 MW, kar ni noben problem in ni nič posebnega.

Sploh ni problema, da jih vtaknemo kamorkoli in v velikih količinah.


Seveda ni problem, zato je pa Teslinih superchargerjev že več kot 16 tisoč po svetu in številka močno narašča iz leta v leto.

Pozabljaš pa tudi še eno stvar (al pozabljaš ali pa jo ne veš): 95 % vsega polnjenja je opravljenih kot počasno polnjenje doma čez noč, medtem ko spiš . Zjutrej je avto zmeraj poln, brez da bi mogel na bencinsko črpalko. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Magic1 ::

Vprašanje je bilo o 15min polnenju, ki si ga tako veselo omenjal. A si se izgubil v svojem nakladanju? Ti obračaš številke kot največji mešetar. Kar ti paše v danem trenutku. A se ti sploh zavedaš kakšne moči so to, ko je govora v mega watih?
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Erik39 ::

Magic1 je izjavil:

Vprašanje je bilo o 15min polnenju, ki si ga tako veselo omenjal. A si se izgubil v svojem nakladanju? Ti obračaš številke kot največji mešetar. Kar ti paše v danem trenutku. A se ti sploh zavedaš kakšne moči so to, ko je govora v mega watih?


Ja 15 minutno polnjenje, točno o tem govorim.

A si se izgubil v svojem nakladanju?


Ni nobeno nakladanje, so dejstva in argumenti ki jih ti ne razumeš. Zdej zakaj jih ne razumeš bi pa lahko špekulirali (morda trolanje, neraumevanje področja tehnike, pomanjkanje možganskih kapacitet ipd.).

Ti obračaš številke kot največji mešetar. Kar ti paše v danem trenutku.


Kakšno obračanje številk neki. Ni bilo nobenega obračanja številk. Potrudi se slediti razpravi, saj zmoreš (ali ne?).

A se ti sploh zavedaš kakšne moči so to, ko je govora v mega watih?


Seveda se zavedam. Moč 1900 kW ni nič posebnega, toliko poraba ena električna lokomotiva ali manjši industrijski obrat. Nič posebneg torej. Še manj pa da bi bilo nemogoče, na kar namiguješ ti. Je postavljenih že tisoče in tisoče takih zadev, kar tvoje namigovanje tudi v praksi postavi na laž.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Aja pa še to:

Za 700 km vse skupaj narejenega (seprav rabiš dofilat za 200 km) pa potrebuješ 12 minut polnjenja. Torej si v celem LETU, porabil manj kot 20 minut za polnjenje(6 minut več tisti dan ko greš na morje in 12 minut tisti dan ko greš na smučanje). Pa dvomim da se boš v bencinarju peljal vseh 700 km brez enega samega postanka, ker je to okoli 7 ur vožnje. Takoj ko z bencinarjem narediš en sam postanek, pa tudi če sam za četrt ure, je razlika v potovalnem času med bencinarjem in elekričnem 0 minut. Tisti ki s tega delate big deal in na ta način blatite električne ste milo rečeno neumni.



Tole me bega. Ko bom jaz imel EV, bom moral iti do vozila, verjetno vsak dan, tam poiskati kabel, kabel priključiti. Npr. zjutraj se vrniti, kabel spreči, spraviti in to je to. Ker je garaža blizu, mi pohod do garaže vzame pol minute, pol minute iskanje kabla in še pol minute priklapljanje. V ler času, ki se očitno ne šteje nikamor, avto tanka. Porabim torej enih pet minut za priklop in odklop vozila v mojem RL. Vsak dan. Če bom dobre volje, bom nabavil 3-fazni polnilec. Da bo kaj od džusa, ne samo za kafe celo noč.

Če pa bi živel v bloku, bi to spominjalo kot pohod na LJ grad. Polno časa za prit do avta, polno za priklaplanje itd. Večina v blokih živi v 3+ nadstropju itd. Skoraj podobna misija, ko pelješ peska na sprehod.

Valvoline ::

Drzava/EU je ta k bo odlocila ce se bo vodik splacal ali ne. Lahko se jutri obdavci baterijska vozila z npr 10e na 100km davka, namest tega pa subvencionira vodik in je takoj z baterijami konec.

Erik39 ::

Valvoline je izjavil:

Drzava/EU je ta k bo odlocila ce se bo vodik splacal ali ne. Lahko se jutri obdavci baterijska vozila z npr 10e na 100km davka, namest tega pa subvencionira vodik in je takoj z baterijami konec.


Odločila bo tehnologija, oziroma je že odločila. Zato vodikovih avtov ni nikjer, električni pa so in se delež električnih veča iz leta v leto. Na norveškem je že 60 % novoprodanih avtov električnih. Ne sanjaj o imaginarnem davku s katerim bi država pljunila v svojo lastno skledo in zaradi katerega bi nato zmetala stotine miljonov evropi za kazni zaradi nedoseganja okoljskih ciljev. Lahko subvencionira vodik, pa ga ne bi noben kupil, zaradi vseh slabosti ki jih ima napram elektičnemu avtu. Vodikovi avti so veliko bolj okoljsko sporni zaradi 3x večje porabe v primerjavi z električnimi.

https://electrek.co/2020/10/01/electric...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Ker je garaža blizu, mi pohod do garaže vzame pol minute


Do garaže greš zjutraj ker moraš v službo (ali pač kamorkoli že moraš). Torej čas korakanja do garaže ne moreš šteti, ker moraš do garaže tako ali tako (tudi pri bencinarju).

pol minute iskanje kabla


Kabel je right there na stojalu 1 m od avta. Nobenega iskanja ni.

še pol minute priklapljanje.


Niti približno. Kakšne pol minute prikljapljanje neki? Morda 5 sekund če si počasen. Roka gre do kabla, zagrabi kabel in ga zaštuka v avto, 5 sekund nimaš kaj delat. kakšne pol minute neki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

lay2er ::

Pa se zavedaš koliko načrtovanja je včasih potrebno, da najdeš polnilnico? Čeprav so to samo minute, se lepo seštevajo preko leta. Nismo vsi samo doma in v službi 24/7. In potem prideš kkt jaz poleti pred expano v MS in ugotoviš, da niti ena od polnilnic ne deluje. Spet moraš iskat kje je najbližje, se odpeljat tja... Da ne govorim, da je kabel vsak dan zabavno vlačit do avta... V praktičnosti tu ni primejave zaenkrat

Vanquish ::

da ne govorimo o tem koliko ljudi zivi v blokih in parkirajo na parkiriscih, velikokrat plocniki ipd in lahko sanjajo o polnjenju cez noc...

Erik39 ::

Pa se zavedaš koliko načrtovanja je včasih potrebno, da najdeš polnilnico?


Koliko načrtovanja rabiš se sprašuješ? Praktično nič, v aplikaciji imaš vse polnilnici, samo klikneš in imaš navigacijo to tja. Tako kot pri bencinskih črpalkah, isto je. A se ti zavedaš da rabiš polnilnico šele takrat ko hočeš prevoziti več kot je dosega v enem DNEVU, to je 500 km za model 3? To pomen da rabiš polnilnico na poti 1x na let.

Čeprav so to samo minute, se lepo seštevajo preko leta. Nismo vsi samo doma in v službi 24/7


S tem da se minute seštevajo tudi pri bencinarju ko ga polniš na črpalki. V enem letu si več kot 2 uri vse skupaj na bencinski črpalki pri bencinarju. Pri električnemu je ta čas krajši.

In potem prideš kkt jaz poleti pred expano v MS


Polnilnic je mnogo, na aplikaciji je tudi označeno če katera ne deluje. Sicer pa iz Ljubljane do Murske Sobote prideš brez problema brez polnjenja in še 30 % dosega ti ostane.

Spet moraš iskat kje je najbližje, se odpeljat tja...


Ja enkrat na let rabiš to narest, ostalo doseg 500 km zadostuje. A bencinske črpalke ti pa ni treba iskat al kaj? Sej je električnih polnilnic več kot pa bencinskih črpalk. Klikneš na aplikacijo in te sama vodi do najbližje polnilnice.

. Da ne govorim, da je kabel vsak dan zabavno vlačit do avta


Ne ni ti potrebno tega. kabel imaš tam na stojalu 1 meter od avta v garaži. Priključiš v avto ga v 5 sekundah in je zjutraj poln. Pri bencinarju moraš it na črpalko in zapraviš 10 minut.

V praktičnosti tu ni primejave zaenkrat


Res je, električni so bolj praktični, ker ti ni treba obiskovati črpalke, kar ti bo povedal vsak ki je že vozil oba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:


Koliko načrtovanja rabiš se sprašuješ? Praktično nič, v aplikaciji imaš vse polnilnici, samo klikneš in imaš navigacijo to tja. Tako kot pri bencinskih črpalkah, isto je. A se ti zavedaš da rabiš polnilnico šele takrat ko hočeš prevoziti več kot je dosega v enem DNEVU, to je 500 km za model 3? To pomen da rabiš polnilnico na poti 1x na let.
Razen takrat, ko moraš npr. k staršem nenapovedano 100 km proč, v avto pa juica samo še za 1 dan. Ali pa nujno po potopno črpalko 50 km stran, v avtu pa samo juica za 1 dan. Tiščat pa je treba, da ne zaprejo, ker če jo ne najdeš, ti poplavi klet. Poleg tega, da je lahko precej načrtovanega, je lahko precej nenačrtovanega in nujnega . In takrat si ga popušil.

Še vedno smo na začetku. Če že imaš staro kanto, ki dela, ga ni računa, da bi bil električni v življenjski dobi boljši.

lay2er ::

No in kaj bi erik predlagal "povprečnemu" zahojenemu Slovecu, ki kot družinski avto ponavadi kupi 3 leta rabljenega passata iz Nemčine s cca 100kkm na števcu? Kateri EV bo enako praktičen (V prtljažnika), omogočal 130-140kmh na avtocesti (100km AC na dan; 50 km ena smer) za enak/boljši cenovni izkupiček na koncu meseca/leta/življenske dobe? Kateri EV trenurno bo po 10 letih obdržal dovolj kapacitete, da bo pozimi pri -5C še vedno naredil teh svojih minimalno 100km/dan pri 130kmh brez da se bo tresel ali bo avto prišel na cilj hkrati pa bo ob prodaji ne bo v minusu glede na primerljivega ICE?

Erik39 ::

Razen takrat, ko moraš npr. k staršem nenapovedano 100 km proč, v avto pa juica samo še za 1 dan.


Zapelješ se na supercharger in imaš v 10 minutah nafilano za 150 km dosega. Sicer pa 100 km se ti doma če imaš 17 kW nafila v eni uri, tudi če bi bilo v avtu prej nič juica. Tud pri bencinarju če bi bilo nič v tanku bi moral iti tankat. Sicer pa je ta situacija iz riti privlečena. Ura polnjenja če je avto na 0 % in boš imel za 50 km do tja in nazaj. V praksi ne bo nikoli na 0 procentov, ker ga boš priklopil vsakič ko prideš domov.

. Tiščat pa je treba, da ne zaprejo, ker če jo ne najdeš, ti poplavi klet.


Situacija privlečena iz riti, ki se v praksi še ni nikoli zgodila. Tudi če bi se, bi se zapeljal na supercharger in bi imel v 10 minutah 150 km nafilanega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

lay2er ::

Ne rabiš odgovorjat, ker
1. Vemo da starim EV pade cena bolj kot kateremukoli ICE
2. Ne pozanmo realni cifer padca kapcitet po 10 letih, razen nekih izmišljenih cifer Tesel

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Koliko načrtovanja rabiš se sprašuješ? Praktično nič,
Če so vse zasedene ali ne delajo.

Erik39 je izjavil:

S tem da se minute seštevajo tudi pri bencinarju ko ga polniš na črpalki.
1x na 14 dni pri dizlu pri mojih potrebah vs dnevno polnjenje EV - če bi te minute bile faktor, ne bi EV nikoli kupil, ker mi je bilo odveč že kabel od kosilnice vleči za kosilnico.

Erik39 je izjavil:

Sicer pa iz Ljubljane do Murske Sobote prideš brez problema brez polnjenja in še 30 % dosega ti ostane.
Odvisno od avta, napolnjenosti baterije, vremenskih razmer in prometa na cesti.

Erik39 je izjavil:

Ja enkrat na let rabiš to narest, ostalo doseg 500 km zadostuje.
Če je baterija polna, če ne panika. PO moje se bo povečalo število paničarjev in ljudi v stiski, ko bo juica v avtomobilu v kakšen klanec zmanjkovalo.

Erik39 je izjavil:

A bencinske črpalke ti pa ni treba iskat al kaj?
Vedno tankam na isti. Sicer ima nasproti tudi priklop za 1 el. vozilo, vendar je večinoma zaseden. Je pa nasproti kafič.

Erik39 ::

Če že imaš staro kanto, ki dela, ga ni računa, da bi bil električni v življenjski dobi boljši.


Lih to ni res. Tudi pri stari kanti se nakup rabljenega električnega bolj splača na dolgi rok.

lay2er je izjavil:

Ne rabiš odgovorjat, ker
1. Vemo da starim EV pade cena bolj kot kateremukoli ICE
2. Ne pozanmo realni cifer padca kapcitet po 10 letih, razen nekih izmišljenih cifer Tesel


Prvič kot prvič to ne drži, imaš modele električnih ki jim cena pade veliko manj kot ICE v istem obdobju. Drugič kot drugič pa padec cene nima nobene veze, če ga ne boš prodajal in ga boš zvozil do konca.

Če so vse zasedene ali ne delajo.


Je označeno v aplikaciji če so zasedene ali ne delajo. Se pa to dvoje kar si napisal zelo redko zgodi.

1x na 14 dni pri dizlu pri mojih potrebah vs dnevno polnjenje EV - če bi te minute bile faktor, ne bi EV nikoli kupil, ker mi je bilo odveč že kabel od kosilnice vleči za kosilnico.


1x na 14 dni pri bencinarju zagoniš 10 minut. EV-ja rabiš za tvojo porabo polniti 3x na mesec, kar ti zmese 3 krat po 10 sekund na polnjenje, kar je pol minute (5 sekund kabel not potisnit, 5 sekund ga izvleč ven in ga dat na stojalo). Torej če se ti gre za minute, potem nabavi električnega ker boš porabil manj časa.

Odvisno od avta, napolnjenosti baterije, vremenskih razmer in prometa na cesti.


Seveda, razpravljamo o tehnologiji ki je sposobna tega, za primer maš recimo Tesla model 3, ali Kono ali karkoli podobnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Lih to ni res. Tudi pri stari kanti se nakup rabljenega električnega bolj splača na dolgi rok.
Saj lahko izračunaš, kdaj se splača. Nadomestek za mojo kanto bi bil npr. ID3. Povprečno delam 60 km na dan med tednom. Vikend, dipende. Lahko nič, lahko 200, lahko 400 (zelo redko, torej bi lahko tudi tankal štrom vmes).

Erik39 ::

Če je baterija polna, če ne panika. PO moje se bo povečalo število paničarjev in ljudi v stiski, ko bo juica v avtomobilu v kakšen klanec zmanjkovalo.


Nobene panike. Če ti zmanjka dosega se ustaviš na polnilici in napolniš v četrt ure za 200 km.

ko bo juica v avtomobilu v kakšen klanec zmanjkovalo.


Ga ne bo. Kot ga ne zmanjka pri bencinarji in tudi pri električnih ga ne. Vlečeš neke imaginarne scenarije, ki se v praksi ne dogajajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

1x na 14 dni pri bencinarju zagoniš 10 minut.
Naslednjič bom meril, koliko časa porabim za tankanje. Glede na to, da vozim v slogu BMW i3, bo to komaj naslednji teden ali pa v petek.

Erik39 ::

Vedno tankam na isti.


JA PA NE če potuješ! Ker o tem teče debata. Tiste 2x na leto ko potuješ na počitnice al whatever. Za v okolici doma v radijo 250 km vse okoli doma se tudi EV lahko polni doma v garaži in polnilnce sploh ne rabiš iskat.

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Vlečeš neke imaginarne scenarije, ki se v praksi ne dogajajo.
Misliš, da ne more baterije zmanjkati v klanec. Pred klancem v npr. Razdrto napiše doseg - še 50 km. Si rečeš, bom tankal štrom v Postojni, verjetno imajo vsaj eno polnilnico. Nato se začne vzpon, vsak km piše 10 km manj. Konec Razdrtega prazna baterija.

Erik39 ::

i. Sicer ima nasproti tudi priklop za 1 el. vozilo, vendar je večinoma zaseden. Je pa nasproti kafič.


Je še tisoče drugih polnilnic. Na aplikaciji pa je označeno če je polnilnica zasedena, tako da brez izgovorov.

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Vedno tankam na isti.


JA PA NE če potuješ! Ker o tem teče debata. Tiste 2x na leto ko potuješ na počitnice al whatever. Za v okolici doma v radijo 250 km vse okoli doma se tudi EV lahko polni doma v garaži in polnilnce sploh ne rabiš iskat.
Potujem tako redko, tako da je to izven konteksta. Ne bom meril po dogodku, ki se skoraj ne dogaja, temveč po dogodku, ki se redno dogaja. Torej ne potujem, temveč samo kuća-posao.

Erik39 ::

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

1x na 14 dni pri bencinarju zagoniš 10 minut.
Naslednjič bom meril, koliko časa porabim za tankanje. Glede na to, da vozim v slogu BMW i3, bo to komaj naslednji teden ali pa v petek.


Velja. Izmeri. Koliko časa traja da prideš na pumpo, koliko časa tankaš, čakaš v vrsti za plačilo, plačuješ, hodiš do avta in prideš iz pumpe, vse to seštej.

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

i. Sicer ima nasproti tudi priklop za 1 el. vozilo, vendar je večinoma zaseden. Je pa nasproti kafič.


Je še tisoče drugih polnilnic. Na aplikaciji pa je označeno če je polnilnica zasedena, tako da brez izgovorov.
Tam je točno 1 polnilnica. 1 km dalje je še ena polnilnica. Tisoče mogoče na telefonu, v bližini pa morda 1 ali pa nobenega. Sredi snežniških gozdov aplikacija verjetno ne bo našla signala. Juica pa ni, ker je bil klanec, ker sem bil na potovanju iz Pivke v Cerknico preko tistih gozdov.

Erik39 ::

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

Vedno tankam na isti.


JA PA NE če potuješ! Ker o tem teče debata. Tiste 2x na leto ko potuješ na počitnice al whatever. Za v okolici doma v radijo 250 km vse okoli doma se tudi EV lahko polni doma v garaži in polnilnce sploh ne rabiš iskat.
Potujem tako redko, tako da je to izven konteksta. Ne bom meril po dogodku, ki se skoraj ne dogaja, temveč po dogodku, ki se redno dogaja. Torej ne potujem, temveč samo kuća-posao.


JA NO?! Pol pri EV-ju z 500 km dosega NIKOLI ne bi rabil iskati polnilnice, če ne potuješ kot praviš, kaj si pol bluzil prej neki :D Polnil bi ga doma v domači garaži (in niti 1x na let ne bi rabil iskat polnilnice na poti tako kot tisti ki grejo na dopust več kot 500 km daleč).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

1x na 14 dni pri bencinarju zagoniš 10 minut.
Naslednjič bom meril, koliko časa porabim za tankanje. Glede na to, da vozim v slogu BMW i3, bo to komaj naslednji teden ali pa v petek.


Velja. Izmeri. Koliko časa traja da prideš na pumpo, koliko časa tankaš, čakaš v vrsti za plačilo, plačuješ, hodiš do avta in prideš iz pumpe, vse to seštej.
Da ti že vnaprej povem. Ne spomnim se, kdaj sem nazadnje čakal, ker je bila vedno vsaj ena pumpa prazna, oziroma od 6 pump je zelo redko več kot ena zasedena. Vrste torej ni ne na pumpi ne pred kaso. Tako da bo šlo hitro. 50 litrčkov računam, oziroma manj, glede na to, da simuliram BMW i3.

Erik39 je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

Vedno tankam na isti.


JA PA NE če potuješ! Ker o tem teče debata. Tiste 2x na leto ko potuješ na počitnice al whatever. Za v okolici doma v radijo 250 km vse okoli doma se tudi EV lahko polni doma v garaži in polnilnce sploh ne rabiš iskat.
Potujem tako redko, tako da je to izven konteksta. Ne bom meril po dogodku, ki se skoraj ne dogaja, temveč po dogodku, ki se redno dogaja. Torej ne potujem, temveč samo kuća-posao.


JA NO?! Pol pri EV-ju z 500 km dosega NIKOLI ne bi rabil iskati polnilnice, kaj si pol bluzil prej neki :D Polnil bi ga doma v domači garaži.
Saj ti govorim. Pol minute do garaže, pol minute iskanje kabla, pol minute priklop, zjutraj ponovi vajo. Vsak dan bi vlečt kabel, komu se to da.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Erik39 ::

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

i. Sicer ima nasproti tudi priklop za 1 el. vozilo, vendar je večinoma zaseden. Je pa nasproti kafič.


Je še tisoče drugih polnilnic. Na aplikaciji pa je označeno če je polnilnica zasedena, tako da brez izgovorov.
Tam je točno 1 polnilnica. 1 km dalje je še ena polnilnica. Tisoče mogoče na telefonu, v bližini pa morda 1 ali pa nobenega. Sredi snežniških gozdov aplikacija verjetno ne bo našla signala. Juica pa ni, ker je bil klanec, ker sem bil na potovanju iz Pivke v Cerknico preko tistih gozdov.


Ni res. Povej točno lokacijo in bova pogledala da je v bližini množica polnilnic.

sredi snežniških gozdov aplikacija verjetno ne bo našla signala.


Spet primer iz riti. A tja si se pa teleportiral al kako? Nisi mogel na poti do snežiških gozdov kjer ni telefnskega signala pogledat kje je polnilnica al kako?

Juica pa ni, ker je bil klanec, ker sem bil na potovanju iz Pivke v Cerknico preko tistih gozdov.


Neumnost. Juica je zadost za vse klance. Kaj ti misliš da so pa klanci kakšna magija in nepremagljiva ovira al kako? EV-ji imajo več navora od bencinarjev, grejo še lažje v klanec, kapacitete je pa tudi vrh glave.

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Ni res. Povej točno lokacijo in bova pogledala da je v bližini množica polnilnic.
Točna lokacija Postojna.

Erik39 je izjavil:

Spet primer iz riti. A tja si se pa teleportiral al kako? Nisi mogel na poti do snežiških gozdov kjer ni telefnskega signala pogledat kje je polnilnica al kako?
kjer je bil signal, je še za 100 km juica.

Erik39 je izjavil:

Kaj ti misliš da so pa klanci kakšna magija in nepremagljiva ovira al kako? EV-ji imajo več navora od bencinarjev, grejo še lažje v klanec, kapacitete je pa tudi vrh glave.
Klance jebe energija, ki je ne moreš zanemariti ;)

SMo pa spet na začetku. Ekonomsko gledano stara kanta vredna 0 ali pa zelo malo, strošek samo letni servis in nafta ali pa nov ev, pa elektriko lahko zanemarimo, ker je non-issue.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Erik39 ::

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

1x na 14 dni pri bencinarju zagoniš 10 minut.
Naslednjič bom meril, koliko časa porabim za tankanje. Glede na to, da vozim v slogu BMW i3, bo to komaj naslednji teden ali pa v petek.


Velja. Izmeri. Koliko časa traja da prideš na pumpo, koliko časa tankaš, čakaš v vrsti za plačilo, plačuješ, hodiš do avta in prideš iz pumpe, vse to seštej.
Da ti že vnaprej povem. Ne spomnim se, kdaj sem nazadnje čakal, ker je bila vedno vsaj ena pumpa prazna, oziroma od 6 pump je zelo redko več kot ena zasedena. Vrste torej ni ne na pumpi ne pred kaso. Tako da bo šlo hitro. 50 litrčkov računam, oziroma manj, glede na to, da simuliram BMW i3.

Erik39 je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

Vedno tankam na isti.


JA PA NE če potuješ! Ker o tem teče debata. Tiste 2x na leto ko potuješ na počitnice al whatever. Za v okolici doma v radijo 250 km vse okoli doma se tudi EV lahko polni doma v garaži in polnilnce sploh ne rabiš iskat.
Potujem tako redko, tako da je to izven konteksta. Ne bom meril po dogodku, ki se skoraj ne dogaja, temveč po dogodku, ki se redno dogaja. Torej ne potujem, temveč samo kuća-posao.


JA NO?! Pol pri EV-ju z 500 km dosega NIKOLI ne bi rabil iskati polnilnice, kaj si pol bluzil prej neki :D Polnil bi ga doma v domači garaži.
Saj ti govorim. Pol minute do garaže, pol minute iskanje kabla, pol minute priklop, zjutraj ponovi vajo. Vsak dan bi vlečt kabel, komu se to da.



Kar izmeri. Se že veselim.

Saj ti govorim. Pol minute do garaže, pol minute iskanje kabla, pol minute priklop, zjutraj ponovi vajo. Vsak dan bi vlečt kabel, komu se to da.


To sva že obdelala.

1. Do garaže rabiš tudi pri bencinarju ker greš z avtom v službo. Torej je razlike med bencinarjem in električnim 0 sekund.

2.Iskanja kabla ni, ker je 1 meter stan od avta v garaži na stojalu. Vse kar rabiš naredit je to da ga zatlačiš v avto. Čas potreben za to je 5 sekund.

3. Zjutraj spet vse kar rabiš je kabel izpuliti ven in ga dat na stojalo ki je 1 meter od avta. Čas 5 sekund.

4. 5 + 5 sekund je 10 sekund za napolnjen EV. Pri bencinarju je čas blizu 10 minut, vsekakor pa več kot 5 minut.

Vsak dan bi vlečt kabel, komu se to da.


Ne rabiš. Kabel je že tam na stojalu 1 meter stan od avta. A tud kabel za mobitel prikljapljaš pol minute al kako?

Komu se da kabel zadegat v avto se sprašuješ? Vsakemu ki bi rad prišparal 2 jurja na let na gorivu in na servisih, hkrati pa porabil MANJ časa za polnjenje avta kot pri bencinarju.

Točna lokacija Postojna.


V postojni imaš v rangu 1 km kar 10 polnilnic!



kjer je bil signal, je še za 100 km juica.


Ne zmišljuj si. Nikjer v Sloveniji ni področja ki bi bilo 100 km brez mobilnega signala. Morda par kilometrov. In ti si vedno vedel koliko še imaš dosega, ker ti to skos kaže na zaslonu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Klance jebe energija, ki je ne moreš zanemariti ;)


Seveda jo ne zanemariš, amapk ni to big deal tako kot ti zmotno misliš. Za avto težek 1600 km rabiš da se dvigneš 1000 m višinske razlike (to je že kar gora) samo 4,4 kWh. Avto jih ima na voljo v bateriji 72,5 kWh. 90 % te energije ki si jo porabil po klancu gor, dobiš nazaj v baterije ko greš po klancu dol. ;)

Ekonomsko gledano stara kanta vredna 0 ali pa zelo malo, strošek samo letni servis in nafta ali pa nov ev


Ja ti pa si komik. Staro kanto primerjaš z novim EVjem. Če primerljaš rabljenega dizla pol ga primerjaj z rabljenim električnim! In rabljen električni se ti finančno na dolgi rok bolj splača, ker boš toliko prihranil na goricu, servisih in registraciji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

1. Do garaže rabiš tudi pri bencinarju ker greš z avtom v službo. Torej je razlike med bencinarjem in električnim 0 sekund.

Dizla ne odklapljam s kablov, to je kar razlika.

Erik39 je izjavil:

2.Iskanja kabla ni, ker je 1 meter stan od avta v garaži na stojalu. Vse kar rabiš naredit je to da ga zatlačiš v avto. Čas potreben za to je 5 sekund.
Nope. Greš do kabla. Greš okrog avta do vtičnice. Vtakneš kabel, greš okrog avta do vtičnice. Priključil kabel. Kar traja.

Erik39 je izjavil:

3. Zjutraj spet vse kar rabiš je kabel izpuliti ven in ga dat na stojalo ki je 1 meter od avta. Čas 5 sekund.
Izklopiti iz avta. Isklopiti kabel iz vtičnice. Pospraviti kabel. Bistveno več kot 5 sekund.

Erik39 je izjavil:

Ne rabiš. Kabel je že tam na stojalu 1 meter stan od avta. A tud kabel za mobitel prikljapljaš pol minute al kako?
Ne, je vedno pripravljen kabel, ki visi preko pisalne mize.

Erik39 je izjavil:

V postojni imaš v rangu 1 km kar 10 polnilnic!
Sliše se dobro.

Erik39 je izjavil:

Ne zmišljuj si. Nikjer v Sloveniji ni področja ki bi bilo 100 km brez mobilnega signala. Morda par kilometrov. In ti si vedno vedel koliko še imaš dosega, ker ti to skos kaže na zaslonu.
je pa veliko krajev, kjer avto piše 100 km, čez 10 km, pa 0 km. Vsak pošten klanec.

Erik39 je izjavil:

Ja ti pa si komik. Staro kanto primerjaš z novim EVjem. Če primerljaš rabljenega dizla pol ga primerjaj z rabljenim električnim! In rabljen električni se ti finančno na dolgi rok bolj splača, ker boš toliko prihranil na goricu, servisih in registraciji.
Tole je žalostno. Staro kanto imam, ker nimam nove. Le s tem lahko primerjam. Rabljenega nočem, ker lahko dobiš gnilo jajce. Če bi imel uhaha soldov, potem lahko tudi rabljenega, tako pa je treba gledati za ziher, niso časi za metat proč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Erik39 ::

Dizla ne odklapljam s kablov, to je kar razlika.


Govorila sva o POTI do garaže. Torej ta čas ko HODIŠ do tja. Ta čas je enak pri bencinarju in pri električnem. Razlika je 0 sekund. Odklop in priklop kabla je stane 10 sekund in imaš avto napolnjen, pri bencinarju pa te stane obisk bencinske črpalke 10 minut.

Nope. Greš do kabla. Greš okrog avta do vtičnice. Vtakneš kabel, greš okrog avta do vtičnice. Priključil kabel. Kar traja.


1. Ne greš okrog avta do vtičnice, v vtičnico je polnicel priključen ves čas 24 ur na dan 365 dni v letu.
2.Ne greš okog avta že ta drugič.
3. Vse kar rabiš je da primeš priključek ki je 1 meter od avta in ga priključiš v avto. Traja 5 sekund. Poglej sliko če si tako lažje predstavljaš:



Ne, je vedno pripravljen kabel, ki visi preko pisalne mize.


Exactly! Končno si skapiral :) Tudi pri polnjenju EV-ja je ravto tako kabel že pripravljen in visi na stojalu. Samo priključeš zadegaš v avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Sliše se dobro.


Jp :) Ni ena polnilna postaja tako kot si govoril, ampak jih je 10.

je pa veliko krajev, kjer avto piše 100 km, čez 10 km, pa 0 km. Vsak pošten klanec.


Ni res niti najmanj. Ti vneseš navigacijo do kam hočeš potovat in avto ti pove kolikšen procent baterije ti bo ostal NA KONČNI DESTINACIJI, upošteva tudi klance in vse možne zadeve in je zelo natančen. Če je lokacija do katere potuješ več kot 500 km stran kolikor je dosega ti pove na kateri polnilnici se moraš ustavit, ter koliko časa moraš tam polnit. Vse ti pove.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Tole je žalostno. Staro kanto imam, ker nimam nove. Le s tem lahko primerjam.


Ti pa si komik. Primerjat moraš novo z novim in staro z starim. Nov EV z novim bencinarjem in rabljen EV z rabljenim bencinarjem. Žalostno je edinole to da te osnovne logike ne razumeš.

Rabljenega nočem, ker lahko dobiš gnilo jajce. Če bi imel uhaha soldov, potem lahko tudi rabljenega, tako pa je treba gledati za ziher, niso časi za metat proč.


Ni pri rabljenem nobenih misterij in gnilih jajc, tako kot pri dizlih in bencinarjih. Pogledaš koliko je obrabljenost baterije prek aplikacije in to je pretty much to. Pa še tega ti v resnici pri večini EV-jev ni treba ker imajo vodno hladjene baterije ki zdržijo po 20 let. Stvar je zelo enostavna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Aston_11 ::

Erik39 je izjavil:

Ti pa si komik. Primerjat moraš novo z novim in staro z starim. Nov EV z novim bencinarjem in rabljen EV z rabljenim bencinarjem. Žalostno je edinole to da te osnovne logike ne razumeš.
Žal se s primerjavo ne vozim. Vozim se z vozilom. Trenutno s staro kanto. Če jo zamenjam, moram kupiti drugo vozilo. Rabljene ne bom. Imel bi primerljivo vozilo po velikost. Torej trenutno kakšen ID3. Lahko primerjam, kar hočem in lahko se sliši še tako dobro, vendar dejstev ne morem kar tako spremeniti.

WizzardOfOZ ::

Erik39 je izjavil:

Ne zanima me filanje doma ponoči. Ne zanimajo me primerjave z dizlom (ker smdrljivcev ne maram). Zanima me samo to, da hočem zapeljat na pumpo, 15 minut in imam avto spet povhen za 400km. Samo to me zanima. Pa kakšen strošek je tega polnjenja. Nič drugega. Lahko ogovoriš v enem stavku, brez pol strani nakladanja?


Pri električnem zapelješ na polnilno postajo in imaš v 15 minutah avto napolnjen za 250 km, oziroma za 300 km v 20 minutah. Thats it. Čez par let bo pa tudi 400 km v 15 minutah,


Kje v sloveniji je taka pumpa in koliko stane tako filanje avta na njej?

Erik39 je izjavil:

Ni pri rabljenem nobenih misterij in gnilih jajc, tako kot pri dizlih in bencinarjih. Pogledaš koliko je obrabljenost baterije prek aplikacije in to je pretty much to. Pa še tega ti v resnici pri večini EV-jev ni treba ker imajo vodno hladjene baterije ki zdržijo po 20 let. Stvar je zelo enostavna.


Si ti že v puberteti?

Gnil avto, vsi zglobi uničeni, ampak baterija pa cela. To bi ti kupil? Avto je vseeno malo več kot samo ena baterija. Samo butasti ljudje tega ne razumete.

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

Erik39 je izjavil:

Kolikorat na leto potuješ več kot 500 km? Recimo 2x enkrat ko greš na morje in enkrat ko greš na smučanje. Ko greš na morje imaš recimo 600 km v eno smer, to pomeni da boš rabil polniti samo 6 minut. Ko greš na smučanje recimo da narediš 700 km (to je tolk kot od Ljubljane do Nemčije), za 700 km pa potrebuješ 12 minut polnjenja. Torej si v celem LETU, porabil manj kot 20 minut za polnjenje. Prišparal pa si veliko več časa za polnjenje v enem letu v primerjavi z bencinarjem ki ga moraš filati na bencinskih črpalkah, električnega pa lahko doma brez truda. Kot voznik zgubiš več kot 2 uri NA LETO na bencinskih črpalkah. Pri električnem tega nimaš. Overal zgubiš MANJ ČASA pri električnem in VEČ časa pri bencinskem za polnjenje.


Nepotrebno nakladanje, ker je spet minimalno za elektro in za ostale vse na max.

Danes sem šel polnit tank. 4 minute in 23 sekund za povhen tank, plačilo na mestu (samo kartico vtakneš v avtomat zraven ročke), za vse skupaj sem porabil manj kot 5minut. In s toliko goriva naredim okoli 1100 kilometrov.

Ko smo že pri potovanjih. Jaz potujem 2x na leto. Po 10.000 kilometrov v treh do štirih tednih. S svojim avtom. Za to relacijo tankam 10x po 5 minut. Torej v 10k zapravim 50 minut za tankanje. Pri elektro za kaj takega porabiš 25x po 3 ure, da se avto nafila do polne baterije in lahko potem z njim narediš 400km (pa še bolj počasi moraš vozit, da narediš 400km z enim polnjenjem).

Torej 50 minut vs 75 ur polnjenja.
1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16959026 (53352) Jackass
»

Prototip baterije, ki se napolni v pol minute (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
13133584 (28365) Redneck
»

Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
12236307 (34432) jest10

Več podobnih tem