» »

Nov avto do 33.000

Nov avto do 33.000

Temo vidijo: vsi
««
9 / 13
»»

matobeli ::

Zato pa vzameš kredit za teslo, tud če maš 40k na lagerju. In še vedno investiraš...

YosovaI ::

Pithlit je izjavil:

YosovaI je izjavil:

Dej nehi no, če ti je pa inžinirček povedal da je iz štekarja 1EUR/100km!

Jaz sem upošteval SKUPAJ z javnimi DC polnilnicami 2 EUR na 100 km. Možno je tudi 2,5 EUR na 100 km če je kar precej na hitrih DC postajah.

matobeli je izjavil:

YosovaI je izjavil:


Zdele računam primerjavo da kupiš novo Kio Ceed in nov primerljiv električni avto in delaš 50.000 km na leto kot dela odpiratelj te teme.


Dej če že delaš, nared še pri koliko km/leto se že splača EV proti rabljeni dizlci za 10k za obdobje 10let.


Uff morda kdaj drugič, zdej sem že sred izračuna in da bi šel še to raćunat bi mi podvojil delo. Sicer si pa lahko tudi vsak sam zračuna, saj ni težko.

Tudi 2,5EUR je precej optimistično. Bom jaz raje real life teste upoštevala (in ne tvoje extremistične). A veš, une k se folk normalno vozi (s klimo pa radiem pa enih par kil v gepeku) ter včasih tudi na gas stisne ker niso ravno nune. In ti praktično vsi po vrsti pravijo nekje 4-4,5EUR. Če si jaz kupim EV se ziher ne bom 70 fijakala po regionalki (pa 110 po AC) zato da zadosti tvojim fantazijam.


Joj a trolaš al ti resno to?

Dej nehi no, če ti je pa inžinirček povedal da je iz štekarja 1EUR/100km!

Jaz sem upošteval SKUPAJ z javnimi DC polnilnicami 2 EUR na 100 km. Možno je tudi 2,5 EUR na 100 km če je kar precej na hitrih DC postajah. V splošnem so cene take:

1,1 EUR na 100 km filanje doma čez noč (račun sem pripel gor)
0,3 EUR na 100 km (računano samo strošek koliko rabiš povečati sončno elektrarno da proizvedeš še za električni avto zraven, doba 40 let kot je doba panelov)
Okrog 4 EUR na 100 km če polniš na počasnih AC javnih polnilnicah.
cca 6 EUR na 100 km kadar polniš na DC postajah Ionity tiste parkrat na leto ko delaš zelo dolge poti izven dosega avtomobila (pod pogojem da poznaš koga ki ti shera naročnino da poniš za 30 centov na kWh, kdor hoče kontakt od prijatelja ki brezplačno shera geslo za poceni polnjenje na Ionitiju naj me kontaktira na ZS).
Ccca 12 EUR na 100 km redna cena na Ionitiju za tiste 3x letno ko greš na morje ali smučat.

Potem pa je pač odvisno ali ima uporabnik 10 % javnih DC postaj in 90 % domačega filanja, ali 5 % DC javnih hitrih DC polnilnic in 95 % domačega filanja ipd. Impak tipično je strošek ranga 2 EUR na 100 km, pri dizlu pa ranga 10 EUR na 100 km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

Bom jaz raje real life teste upoštevala (in ne tvoje extremistične).

Real life imajo elekrični avtomobili LETNO POVPREČNO PORABO cca 16 do 20 kWh na 100 km. To vključuje vožnjo po omenitvah, ne pa 70 na uro kot omenjaš. Da je temu res tako se lahko prepričaš tukaj kjer folk vpisuje svoje porabe: Spritmonitor:

Recimo Hyundai Ioniq, povprečna letna poraba 14,35 kWh na 100 km:
https://www.spritmonitor.de/en/overview...

Renault Megane Electric, povprečna letna poraba: 18 kWh na 100 km:
https://www.spritmonitor.de/en/overview...

Tesla model 3: povprečna letna poraba 18,68 kWh na 100 km:
https://www.spritmonitor.de/en/overview...

To so realne porabe realnih voznikov pri realni vožnji.

Cena nizke tarife vključno z vsemi stroški je 0,1 EUR na 100 km, torej 1,4 EUR na 100 km pri Ioniqu, ter cca 1,7 EUR na 100 km pri Tesli pri filanju doma. Nikakor pa ne 4 do 4,5 EUR na 100 km, to velja za nekoga ki bi skos filal na javnih polnilnicah (AC polnilnicah), česar pa nihče v praksi ne dela. Ker v praksi tisti ki ne more filat doma sploh ne kup elekričnega avta, ker se mu ne splača (razen izjem).

ps: Lahko ti tudi dam kokr češ slik ko folk slika svoje povprečne letne porabe za električni avto v Facebook skupini, večina je znotraj 15 do 20 kWh na 100 km.
Evo tu si preberi:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

ViperR ::

matobeli je izjavil:

Zato pa vzameš kredit za teslo, tud če maš 40k na lagerju. In še vedno investiraš...


No super, naredi izračun NPV za teslo na kredo vs dizel z nekimi pričakovanimi fiksnimi stroški letno, da vidimo ka je ceneje?

matobeli ::

Glih inženir dela. Jaz si bom pol sposodil nekaj podatkov za preračun pri kakšnih km/letno @10yrs se že splača menjat rabljenga dizl karavana za 10k z nekim ekvivalentom. Ali pa najprej izračun za nekega rabljenega hatcha za 7k z nekim hatchom ala mg4, id3...

Pol bom pa še preračunal kaj bi to pomenilo če ga vzame pravna oseba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

WizzardOfOZ ::

YosovaI je izjavil:

1,1 EUR na 100 km filanje doma čez noč (račun sem pripel gor)


Lažeš. 12 centov je kwh. Ti pa polniš za 100km od 18 do 25kwh, ker toliko namreč porabijo EV (sploh v slovenskih gužvah - tudi pri EV so "najdražji" premiki iz 0 km/h navzgor)
Torej računaj 12 centov x 18 do 25. Kar pa ni več 1.1€ na 100km.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Sc0ut ::

Pithlit je izjavil:

tonttu je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Ker se eni znamo tudi o TOC pogovarjat. Ne sam nakupne cene avta.
Če planiraš met avto 5 let. Pa z ev na leto za gorivo daš 3k manj... Je smotrno razmišljat tudi o ev k stane 15k več. Se ti ne zdi?

Ker me cisto resno zanima kako to izgleda v praksi bi prosil za eno razlago...
Ta trenutek imas 33.000eur budget za avto, kar poenostavljeno pomeni, da imas na razpolago 33.000eur (ce slucajno kdo ne razume). Kako, ne glede na TOC itd. prides do dodatnih 15-20.000eur?

To se mora vsak sam odločit. Ampak če veš da boš v naslednjih N letih zagonil 20k€ sam zato da se avto premika... je s finančnega vidika popolnoma vseeno a jih zagoniš za nafto, al pa daš mal več za avto pa mal manj za pogon le tega. Se ti ne zdi?

Če planiraš imet avto 10 let, pa se ti računica z nakupom EV obrne že po 5ih letih... pol efektivno šparaš zadnjih 5 let. Nihče ni rekel da je treba dat 15k več. Lahko jih daš sam 5 pa imaš najcenej Teslo. Lahko jih dodaš 10 pa imaš Teslo LR (ali kakega drugega podobnega električarja). Pri 50kkm letno daš samo za nafto nekje med 2.2k pa 2.5k več kot za štrom. Torej v petih letih slabih 10k manj. Pa v to niso vračunan registracije in servisi (pa še kaj). To je ob predpostavki da ti ice kuri 8,5€/100km (tolk kuri meni moj mali bencina - lancia Ypsilon), EV pa 4,5€/100 (pa imaš v tej temi konkreten primer iz real life ko stricu kuri 2,5€/100km - v tem primeru se splača pa tud kredit preplačat).

Sc0ut je izjavil:

Noben ne omenja, da je avto vsakodnevno izpostavljen polno spremenljivkam(ostalim voznikom), ki ti lahko avto v trenutku zjebejo. Kupis avto za 50.000 in ti en naredi totalko.

Na avto je treba gledat kot na neko stvar, ki je lahko jutri več ni in si primoran takoj najt zamenjavo.

Kasko. Moraš bit mal motljen da na nov avto ne daš Kasko.


Si pa optimist :) :)
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

YosovaI ::

WizzardOfOZ zakaj uletavaš v temo iz lune, zakaj d fak nisi prebral vsaj zadnje 2 strani teme!? To se tko ne dela, resno. Drugo kot drugo a lahko nehaš z temi krivičnimi napadi? Si civiliziran al nisi?
Lažeš. 12 centov je kwh.

Prvo kot prvo dlakocepiš, centi gor ali dol. Ne lažem, obviously je odvisno od ponudnika elektrike pri katerem si. Upoštevan je bil najcenejši ponudnik. Zakaj? Zato ker se vsako gospodinjstvo lahko BREZPLAČNO zamenja k najcenejšemu. Sicer pa imaš prav, 12 centov je poceni tarifa pri nekaterih ponudnikih. Pri neki povprečni porabi kot jo ima Tesla 18 kWh (gor je vir na Spritmonitor, torej realne letne porabe realnih ljudi) je to 18x0,12 € = 2,2 € na 100 km. Kar je ranga 2x manj kot zmotno trdi Pithlit. Ampak toliko je če si pri dragem ponudniku elekrike. Jst ne vem zakaj se ne bi prestavil k najcenejšemu, če pa to lahko storiš brezplačno tako da izpolniš samo en obrazec.


Zdej me pa pust na mer, ker računam za novo Kio bencinar avtomatik proti novemu MG4 ali novemu Renault Meganu E-tech. Ne morem v mir računat če me pa motiš vmes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

m0LN4r ::

Ljudje, ki grejo v avto salon vprasajo samo kolko na mesec.
Nobenga ne zanima na dolgi rok. Tile casi so ze zdavni mimo.

Kmalu bo itak 99% avtov na narocnino oz. najem.

In ce bo tesla 500€ na mesec je to pac vec kot avto za 300€ na mesec in 60€ za tank dizla.

Eni ste res obsedeni pac, financno pismeni ali ne.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

WizzardOfOZ ::

@YosovaI:
Sem pri najcenejšem ponudniku. Cena je še kar 12 centov na kilowatno uro. To kar pa ti limaš je pa iz časov, ko so bile cene konkretno nižje, ker je država posegla vmes in nihče ni plačal trošarin in davka.

Torej lažeš. Danes je cena konkretno drugačna, ko je zraven še DDV in trošarine.
Zato prosim bodi kulturen in ne zavajaj ljudi s svojimi lažmi.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

YosovaI ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Sem pri najcenejšem ponudniku. Cena je še kar 12 centov na kilowatno uro. To kar pa ti limaš je pa iz časov, ko so bile cene konkretno nižje, ker je država posegla vmes in nihče ni plačal trošarin in davka.

Torej lažeš. Danes je cena konkretno drugačna, ko je zraven še DDV in trošarine.
Zato prosim bodi kulturen in ne zavajaj ljudi s svojimi lažmi.


Cena z tvojimi ciframi je cca 2 EUR na 100 km in toliko sem tudi upošteval v izračunu, tako da ne, prav nič ne lažem. Moj osnovni namen je da pridemo do resnice in trudim resnico povedati hardcore direktno.




Zdej pa pa pust na mer pol ure ker računam. Še na tretjini izračuna nisem ker je skos neki za odgovarjat, pizda dejte si mir.
Električni Mg4:

Kia Ceed:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

matobeli ::

matobeli je izjavil:

izračun za nekega rabljenega hatcha za 7k z nekim hatchom ala mg4, id3...


Okej, prvi izračuni so da se 28k EV mg4 ujame z 7k rabljenim hatchom, samo na račun goriva, po cca 330kkm, oziroma povsem dosegljivih 33k/letno, če gledamo na 10let.
12c/kWh in 1.426€/l, 21.5kWh/100km in 6l/100km

Notri ni upoštevano da bi za tako obdobje potreboval vsaj dva ICE hatcha za 7k, da je servis za ICE dražji, sploh ko govorimo o 10let starih jajcih niti ni upoštevano koliko s prihrani na račun nižjih prispevkov.

Ko zberem okvirne podatke še za te zadeve pa dam nov izračun.

Ampak zaenkrat EVju kaže dobro.

Pithlit ::

YosovaI je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Sem pri najcenejšem ponudniku. Cena je še kar 12 centov na kilowatno uro. To kar pa ti limaš je pa iz časov, ko so bile cene konkretno nižje, ker je država posegla vmes in nihče ni plačal trošarin in davka.

Torej lažeš. Danes je cena konkretno drugačna, ko je zraven še DDV in trošarine.
Zato prosim bodi kulturen in ne zavajaj ljudi s svojimi lažmi.


Cena z tvojimi ciframi je cca 2 EUR na 100 km in toliko sem tudi upošteval v izračunu, tako da ne, prav nič ne lažem. Moj osnovni namen je da pridemo do resnice in trudim resnico povedati hardcore direktno.




Zdej pa pa pust na mer pol ure ker računam. Še na tretjini izračuna nisem ker je skos neki za odgovarjat, pizda dejte si mir.




.

Do resnice ne moreš če jo sam non stop izkrivljaš.
Life is as complicated as we make it...

YosovaI ::

Pithlit je izjavil:

YosovaI je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Sem pri najcenejšem ponudniku. Cena je še kar 12 centov na kilowatno uro. To kar pa ti limaš je pa iz časov, ko so bile cene konkretno nižje, ker je država posegla vmes in nihče ni plačal trošarin in davka.

Torej lažeš. Danes je cena konkretno drugačna, ko je zraven še DDV in trošarine.
Zato prosim bodi kulturen in ne zavajaj ljudi s svojimi lažmi.


Cena z tvojimi ciframi je cca 2 EUR na 100 km in toliko sem tudi upošteval v izračunu, tako da ne, prav nič ne lažem. Moj osnovni namen je da pridemo do resnice in trudim resnico povedati hardcore direktno.




Zdej pa pa pust na mer pol ure ker računam. Še na tretjini izračuna nisem ker je skos neki za odgovarjat, pizda dejte si mir.




.

Do resnice ne moreš če jo sam non stop izkrivljaš.


Jo ne, niti najmanj. Ti si tista ki trdi da je strošek filanja doma 4 do 4,5 € na 100 km, medtem ko je jasno da:

m0LN4r ::

Po eni strani bluzite o 30.000km+ letno, po drugi strani pa da se EVjasi vozijo samo 25km na dan...

Odlocte se ze enkrat.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

WizzardOfOZ ::

YosovaI je izjavil:

Jo ne, niti najmanj. Ti si tista ki trdi da je strošek filanja doma 4 do 4,5 € na 100 km, medtem ko je jasno da:


Še enkrat: limaš slikce iz časov, ko so bile nižje cene kot danes. To kar ti starega limaš, danes ne velja. Poišči cenik za danes, pa boš videl, da čez dan računajo že 15 centov, ponoči pa 12 centov na kilowatno uro. Pa še podražilo se bo s 1.7.

matobeli je izjavil:


12c/kWh in 1.426€/l, 21.5kWh/100km in 6l/100km


Zraven daj pa še plin, ki je 0.87€/l in porabo 7l/100km (malo več kot je pri enakem avtu poraba na bencin)
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

tonttu ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Se enkrat: limaš slikce iz časov, ko so bile nižje cene kot danes. To kar ti starega limaš, danes ne velja. Poišči cenik za danes, pa boš videl, da čez dan računajo že 15 centov, ponoči pa 12 centov na kilowatno uro. Pa še podražilo se bo s 1.7.

Pa saj realno je to njegov nacin ze od vsega zacetka ne glede na to pod kaksnim nickom tisti moment pise. Lima podatke, ki mu najbolj ustrezajo in za primerjavo jemlje stvari, ki mu najbolj ustrezajo, tako da se precej redno dogaja da operira z namisljenimi akcijskimi cenami izpred 5 let, primerja skirco od Citroena, ki ima nova domet 80km (10 let stara ga ima vsaj 200km, ker se baterija malo napihne v 10 letih in ima posledicno vec placa :))) z Audi A6 itd. Vse da mu njegovi "izracuni" stimajo :)) Ce je zato potrebno vzeti cene elektrike iz leta 2012, ter njegovo predvidevanje da bo bencin konec leta 2022 vec kot 2eur/liter (ja tudi to je pisal), no problem. Vse za pravo agendo :))

matobeli ::

WizzardOfOZ je izjavil:



Zraven daj pa še plin, ki je 0.87EUR/l in porabo 7l/100km (malo več kot je pri enakem avtu poraba na bencin)


Nak. Ko bo plin statistično pomemben na našem prostoru bomo merli plin, do takrat je pa 6l/100km za dizla kar uredu.

Ker je popolnoma jasno da je Jogger na plin bistveno ugodnejši od nekega EVja. Ampak, jebiga, ljudje še vedno kupujejo precenjene golfe in podobne zeljarske karavane.

edit: ajd, sem preračunal. Jogger, nov, 17500EUR, povprečna poraba po sprit monitor 7.94l/100km, servisi 100EUR za EV, 200EUR za ICE, letna taksa najnižjega razreda. Pride odtenek pod 300kkm.
Jasno, Jogger je bistveno večji avto od MG4... Lahko daš tudi neke druge cene, sam naj ne bodo v rangu molnarjevih 3k za 300kkm.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

YosovaI ::

Primerljali bomo novega električnega MG4 in bencinsko Kio Ceed avtomatik. Avtomobila sta po velikosti podobna. Cene bodo direktno iz avto.net. Najprej bom nanizal podatke in linke, nato pa sledi izračun. Izračunali bomo za 2 scenarija:

A) če imaš samo toliko denarja za nakup nove Kie Ceed, preostanek moraš vzet na kredit eko sklada.
B) Če imaš v gotovini zadosti tudi za nov primerljiv električni avto.

Torej podatki:
Kilometrina za oba 50.000 km na leto (toliko dela odpiratelj te teme, je povedal)

Električni Mg4:

Cena novega z močjo 150 kW: 32.900 EUR https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Povprečna poraba: 18,5 kWh na 100 km https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Cena elektrike: 1000 EUR na leto x 15 let = 15.000 EUR
Letna dajatev /cestna taksa: 0 EUR
Servisi 100 EUR vsake 2 leti: 750 EUR
Skupaj: 48.650 EUR

Kia Ceed bencinar:

Cena novega z močjo 118 kW avtomatik (najcenejši avtomatik kar jih je, no pa tudi ročni je sam 2 jurja cenejši): 27.799 EUR https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Letna dajatev: 96 EUR na leto x 15 let: 1440 EUR
Servisi: https://www.avtomobilizem.com/forum/vie...
530 EUR je v 2 letih in to leta 2010, danes sigurno dražje. Torej nekako fer je upoštevat 300 EUR na leto, pa je pomoje več. Torej 300EUR x 15 let = 4500 EUR
Povprečna poraba Kia ceed: 6,56 litra na 100 km; https://www.spritmonitor.de/en/overview...

Cena goriva 15 let pri 50.000 km na leto: 500 x 6,56 litra na 100 km x 1,41 EUR na liter x 15 let: 69.372 EUR
Skupaj: cena avta 27.799 EUR + 69.372 EUR gorivo + servisi 4500 EUR + letna dajatev 1440 EUR = 103.111 EUR

Torej strošek 15 let pri 50.000 km na leto (toliko dela odpiratelj te teme, je povedal):
Električni MG4 skupaj: 48.650 EUR
Kia Ceed: 103.111 EUR

55 jurjev je električni cenejši v 15 letih.


Koliko je vračilna doba glede na to da je električni MG4 5100 EUR dražji za nakup?
Letna RAZLIKA med električarjem in bencinarjem je: 3624 EUR +96 EUR cestna taksa + 250 EUR = 3970 EUR, torej cca 4 jurje.

Vračilna doba je tako pri tej kilometrini: 5100 EUR / 3970 EUR = 1,3 leta.

Evo to je približen izračun če imaš zadost keša da oba nabaviš z denarjem brez kredita, torej primer A, zdej bom pa izračunal še za primer da imaš na računu na banki samo za Kio Ceed in ti zmanjka 5100 EUR za MG4 in moraš za teh 5100 EUR vzet kredit, kakšna je pa pol računica. Po občutku bi rekel da ne bistveno drugačna, ampak bom poračunal. Ko bo še to končano pa objavim tukaj. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

tonttu ::

Ce naredis izracun na 50 let bo pa se bolj ugodno. Vecina ljudi pa vseeno menja avtomobile na 5 ali 6 let max, ne na 15 ;)

YosovaI ::

ps: nič ne bom računal če vzameš za 5100 EUR kredit eko sklada (ker ti kao toliko zmanjka na bančnem računu, ker 5100 EUR je mg4 dražji za nakup od Kie Ceed), ker kredit preplačaš samo za cca 300 EUR na dobo 12 mesecev. Nima smisla se tukaj za cente zajebavat, cca isto pride:


tonttu je izjavil:

Ce naredis izracun na 50 let bo pa se bolj ugodno. Vecina ljudi pa vseeno menja avtomobile na 5 ali 6 let max, ne na 15 ;)


1. Če si racionalen imaš lahko avto 15 let. Če pa nisi, ga pa tako ali tako prodaš. Za 5 do 6 let starega "električarja" boš dobil mnogo več pri prodaji kot pa za 5 do 5 let starega bencinarja. Tako da ta prodaja v bistvu suma sumarum ne vpliva kaj dosti, ker pri bencinarju še več zgubljaš če jih prodajaš na 5 do 6 let (električni mnogo bolj ohranjajo vrednost).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

matobeli ::

tonttu je izjavil:

Ce naredis izracun na 50 let bo pa se bolj ugodno. Vecina ljudi pa vseeno menja avtomobile na 5 ali 6 let max, ne na 15 ;)


Seveda, 5let star avto kupiš in ga imaš 5let ;)

YosovaI ::

Ps: evo recimo: 4 leta stara RABLJENA Tesla model 3 se prodaja za 34.990 €, nova enak model standard range pride pa po subvenciji samo 38.500 €. Torej ja, v 4 letih je avto zgubil samo 4500 €. Bencinar v 4 letih zgubi 2 do 4 krat toliko.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Neverjetno je kako rabljeni električni avti ohranjajo vrednost. Pa vrjemte da bi si želel da jo ne bi, da bi loh poceni rabljeno Teslo kupil, ampak žal vrednost ohranjajo odlično.

ps2: 4 leta stara Kia Ceed je zgubila cca 15.000 €, enako stara Tesla samo 4500 €:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

ps: vidim da v zgornjem izračunu večjo vrednost pri prodaji sploh nisem upošteval, če upoštevamo še to, je zadeva še bolj ugodna za EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

matobeli ::

Edin nisi upošteval da se je treba avtov znebit pri nekih 350kkm. Torej, dej izračun na 14let nared, pa upoštevaj dvojne cene avtov (tudi dvojne prodajne cene avtov) da ne bodo ljudje jamral kako z Kio misliš nardit 750kkm. To bi bilo za odtenek bolj realno.

YosovaI ::

Edin nisi upošteval da se je treba avtov znebit pri nekih 350kkm.

To velja za bencinarje, za električne pa ne:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Torej, dej izračun na 14let nared, pa upoštevaj dvojne cene avtov (tudi dvojne prodajne cene avtov) da ne bodo ljudje jamral kako z Kio misliš nardit 750kkm. To bi bilo za odtenek bolj realno.

Kječjemu lahko dam dvojno ceno za Kio za električni avto pa pustim enojno ceno, ker 750 kkm je povsem realno, po tolk kilometrov bo cca 80 % originalnega dosega glede na podatke iz prakse. Ampak pol se bo folk še bolj bunu, tko da rajš pustimo tko kot je.

Določeni proizvajalci celo dajo 1.000.000 km garancije ali 15 let, kar pride prej:
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

Loh pa zračunam recimo da bi kupil 5 let STARO RABLJENO Kio Ceed in jo primerjal z novim električnim MG4, razliko v nakupni ceni med rabljenim bencinarjem in novim električnim avtom pa vzamemo na kredit eko sklada.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Rok Woot ::

Koliko ima Tesla domet pri maksimalni hitrosti?

YosovaI ::

Rok Woot je izjavil:

Koliko ima Tesla domet pri maksimalni hitrosti?


Maksimalna hitrost je 263 km/h, omejitev na avtocesti je 130 km/h. Stestirani dosegi za Teslo model 3 long range so (lahko dam tudi vire do testov iz prakse če kdo hoče):
90 km/h : 500 km
120 km/h: 450 km
130 km/h: 400 km
150 km/h: 315 km

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

Primerljali bomo novega električnega MG4 in bencinsko Kio Ceed avtomatik. Avtomobila sta po velikosti podobna. Cene bodo direktno iz avto.net. Najprej bom nanizal podatke in linke, nato pa sledi izračun. Izračunali bomo za 2 scenarija:

A) če imaš samo toliko denarja za nakup nove Kie Ceed, preostanek moraš vzet na kredit eko sklada.
B) Če imaš v gotovini zadosti tudi za nov primerljiv električni avto.

Torej podatki:
Kilometrina za oba 50.000 km na leto (toliko dela odpiratelj te teme, je povedal)

Električni Mg4:

Cena novega z močjo 150 kW: 32.900 EUR https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Povprečna poraba: 18,5 kWh na 100 km https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Cena elektrike: 1000 EUR na leto x 15 let = 15.000 EUR
Letna dajatev /cestna taksa: 0 EUR
Servisi 100 EUR vsake 2 leti: 750 EUR
Prepračilo kredita eko sklada za razliko v nakupni ceni 5 let stare Kie Ceed in novega MG4, torej vzet moramo 19330 EUR kredita na dobo recimo 4 leta: 2500 EUR preplačila kredita

Skupaj: 46.650 EUR

Kia Ceed bencinar 5 let rabljen:

Cena 5 let rabljenega z močjo 96 kW (menjalnik je ročni, moč je pa kar za 54 kW manjša od elekričnega MG4): 13.570 EUR hhttps://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Letna dajatev: 96 EUR na leto x 15 let: 1440 EUR
Servisi: https://www.avtomobilizem.com/forum/vie...
530 EUR je v 2 letih in to leta 2010, danes sigurno dražje. Torej nekako fer je upoštevat 300 EUR na leto, pa je pomoje več. Torej 300EUR x 15 let = 4500 EUR
Povprečna poraba Kia ceed: 6,56 litra na 100 km; https://www.spritmonitor.de/en/overview...

Cena goriva 15 let pri 50.000 km na leto: 500 x 6,56 litra na 100 km x 1,41 EUR na liter x 15 let: 69.372 EUR
Skupaj: cena avta 13.570 EUR + 69.372 EUR gorivo + servisi 4500 EUR + letna dajatev 1440 EUR = 88.882 EUR

Torej strošek 15 let pri 50.000 km na leto (toliko dela odpiratelj te teme, je povedal):
Električni MG4 skupaj: 46.650 EUR EUR
Kia Ceed: 88.882 EUR

42 jurjev je NOV električni avto cenejši od 5 let rabljene Kie Ceed v 15 letih, z njim pa se pelješ mnogo bolj udobno z z večjimi zmogljivostimi (96 kW ima KIA, MG4 pa 150 kW), pa še nov avto je.


Torej celo NOV mnogo boljši MG4 te finančno pride mnogo ceneje kljub stroškom kredita, kot pa 5 let stara rabljena KIa Ceed. Če pri električnem MG4 prišteješ še 10.000 EUR dobiš pa že Teslo model 3 standard range (še boljši, večji in bolj zmogljiv avto), pa še vedno te pride mnogo ceneje kot 5 let stara rabljena Kia Ceed.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

ps: pri prvem izračunu tukaj kjer primerjamo novo z novim in pride električni avto 55 jurjev cenejši od nove Kie Ceed bencinarja sem pozabil pri električnem upoštevat 4500 € subvencije eko sklada. Prištejte sami. Električni je tako že skoraj 60.000 € cenejši.
https://slo-tech.com/forum/t816890/p794...

WizzardOfOZ ::

tesla skoraj nobena ne dela 50k na leto. tiste, ki pa delajo, pa po 200k že zakurijo v kamnolomih. :))

koliko ciklov polnjenja zdrži tesla? 2000? 20.000? potem so baterije fuč. to bo nekje v 10 letih. pa rabljene noben ne bo kupil, tako da daj zraven še strošek novih baterij ali pa kar celih jajc, če računaš za 15 let.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

YosovaI ::

Delajo, Valovarinota vpraš. Al pa poglej na Facebook skupino Elektro vozila Slovenije, je en tip ki je v 2 letih naredil 120.000 km s Teslo.

koliko ciklov polnjenja zdrži tesla? 2000? 20.000? potem so baterije fuč. to bo nekje v 10 letih. pa rabljene noben ne bo kupil, tako da daj zraven še strošek novih baterij ali pa kar celih jajc, če računaš za 15 let.


Tesla ima po 840.000 km še 80 % kapacitete:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...


Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...


10 let stare Tesle imajo 90 % kapacitete (90 % originalnega dosega) ali več. Andrej Pečjak je na nedavnem podcastu omenil da ima njegova 10 let stara Tesla še 96 % originalnega dosega (v praksi se praktično toliko kot nova). Torej nova Tesla pri 120 km/h naredi izmerjeno 450 km, torej 10 let rabljena naredi 90 % tega, kar je 405 km, 20 let rabljena pa 80 % tega, kar je 360 km. 360 km po avtocesti z enim polnjenjem je še vedno več kot uporabno.

How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

YosovaI ::

koliko ciklov polnjenja zdrži tesla? 2000?

Cikli so vedno definirani do 80 % prvotne kapacitete. 2000 ciklov po 400 km na cikel je 800.000 km. Torej po 800.000 km oziroma po cirka 20 let če delaš 40.000 km na leto boš še vedno imel 80 % prvotnega dosega kot ga je imela nova Tesla. Test pri 80 mph, kar je cca 130 km/h, dosega je dejansko 400 km, link do testa:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

matobeli ::

WizzardOfOZ je izjavil:

pa rabljene noben ne bo kupil


3/4 starih tesel bo končalo kot deli za retrofit na razna vintage ICE vozila. Stare Kie pa kot surovina.

Moe_Lester ::

Mato989 je izjavil:

A si ti dejansko nesposoben za življenje ali se samo delaš?

Normalni ljudje načeloma ne rabijo na 1€ natančnega izračuna. Je pa precej varno domnevati, da me bo zavarovanje drugo leto stalo približno 800€, če letos plačam 770€. Prav tako je precej varno domnevati, da se gume ne bodo čudežno prvič v zgodovini gum podražile za 2000% v 2 letih, ampak bo guma še vedno okrog 200€ +- kakšnih 10, 20€.


Ne vem... recimo hrana se je podražila za 16% lani... zakaj meniš da se ne more za 16% podražit servis leta 2024... ali 2027??? Kako lahko to predvidiš točno? (tu zdaj več ne govoriva 1% ali 7EUR gor dol ampak 40EUR... to pa je že omembe vredno ali ne? (če ni bom vesel če nakazuješ to neomembe vredno vsak mesec meni v crypto)

Enako ne veš koliko b benz 2027 niti 2024 niti 2029 ali 2031... lahko bo 5EUR to je 300% increase, lahko pa bo s subvencijami 1,5EUR...


A si letos prvič slišal za inflacijo, da je težko dati tiste 3% zraven?

Pa ne, 40€ ni ravno omembe vredna razlika pri avtomobilu za katerega v 5 letih zapravš 40, 50 jurjev.

YosovaI ::

Ker je popolnoma jasno da je Jogger na plin bistveno ugodnejši od nekega EVja. Ampak, jebiga, ljudje še vedno kupujejo precenjene golfe in podobne zeljarske karavane.

Pr 50.000 km na leto zihr ne. Pri 50.000 km na leto je nov električni dost cenejši kot pa 10 let star zjahan avto na plin, definitivno. Če pa delaš recimo samo 5000 km na leto, potem pa je 10 let star plinaš res cenejši od nove Tesle, ampak je tudi zmgljivost in zjahanost temu ustrezna (mal dnarja, mal muske).

matobeli ::

Ne seveda da ne. Sej sem šel pol računat, ko sem malo bolj realno in manj v prid plinašu računal (predvsem servisi so višji od povprečnih 200€ letno) je bil break even point pri 250kkm, oziroma 25kkm/letno @10let.

Ker realno gledano, nihče ne bo delal več kot 25kkm letno v Joggerju. Razen če si firma, kar so pa druge zadeve.

YosovaI ::

matobeli je izjavil:

Ne seveda da ne. Sej sem šel pol računat, ko sem malo bolj realno in manj v prid plinašu računal (predvsem servisi so višji od povprečnih 200EUR letno) je bil break even point pri 250kkm, oziroma 25kkm/letno @10let.

Ker realno gledano, nihče ne bo delal več kot 25kkm letno v Joggerju. Razen če si firma, kar so pa druge zadeve.


Odpiratelj te teme pa ne dela 25kkm na leto, ampak dvakrat več od tega, torej 50kkm, kot sem povedal, pri 50.000 km na leto je nov premium električni avto Tesla model 3 SR PRECEJ CENEJŠI kot pa 10 let rabljen plinski zjeban avto za plebejce. In to že pri dobi 10 let, pri 15 letih pa sploh. In prodaja vmes med te dobo suma sumarum ne vpliva kaj dosti, ker Tesle 3x bolje ohranjajo svojo vrednost pri prodaji.

Kdor pri taki kilometrini kot jo dela OP, torej 50.000 km na leto ne kupi električnega avta, ta mora bit petrolhead, ker pr taki kilometrini se ti to stoprocentno zelo splača (v resnic že pri dost manjši kilometrini).

hojnikb je izjavil:

z 50k na leto si idealn kandidat za EV, če glih nimaš 500km dnevnih relacij vsak dan.

Ti sam vsako leto zatankaš 4200EUR dizla in zapraviš ene ~600EUR za servise, da o izgubi vrednosti avta ne govorim. Tle ti tut ne uide velik servis vsake ~3 leta itd....

Vzameš ekokredit na 8 let in vzameš poljubn EV, ki je sposobn zimskega dosega, ki ga tipično voziš. Tle kaj druga ni za sanjat; sam finančni nepismenši še danes kupujejo ICE pr taki kilometrazi in takih pogojih.

kuglvinkl je izjavil:

zgleda moram narisat, odprite si novo temo o Tesli.

kaj ti je tesla mačko ugrabla, da si v vsaki temi tko pristranski? A če začnemo po celi temi pisat, naj vzamei IONIQ5 al pa ID3, bo pa kul?


This. Exactly.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Pithlit ::

Tesla 3 SR je premium avto? Wtfrofl
Life is as complicated as we make it...

YosovaI ::

"Given all its technological features, a Tesla is absolutely considered to be a luxury car."
https://www.insurancenavy.com/questions...

Definitivno bolj premium kot pa Kia Ceed, to je en krat ena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Pithlit ::

Ker inžinirček zelo rad za svoje izračune uporablja najbolj optimističen scenarij zato da lahko prodaja svojo ideologijo:

https://siol.net/avtomoto/testi/iz-ljub...
Life is as complicated as we make it...

YosovaI ::

Tvoj link prikazuje porabo na hitrih javnih DC polnilnicah, teh je tipično pri večini ljudi samo za okrog 5 do 10 % letne kilometrine in že prej sem jasno povedal da so hitre javne polnilnice pač drage in se jih zato v praksi uporablja samo takrat ko je to nujno, drugače pa se fila doma čez noč. Noben ne fila večino časa na 10x dražjih DC hitrih polnilnicah, ker zakaj d fak bi? Tisti ki možnosti filanja doma nima, tisti električnega avta v praksi preprosto ne kupi. Kupi ga samo tisti, ki ima možnost filanja doma. In povsem realno sem upošteval strošek 2 EUR na 100 km, kdor ima sončno elektrarno ima še precej manj.

Vendar nekateri ljudje si ne predstavljajo kdaj je uporabit hitro DC polnilnico nujno. Nujno je samo takrat kot imamo namen v enem samem dnevu naredi razdaljo daljšo od dosega avtomobila (recimo 450 km pri Tesli model 3 LR). Kar je pod 450 km na dan, itak uporabiš filanje doma preko noči (lahko celo v hotelu na dopustu).



En posnetek kako zadeva zgleda v praksi s stališča navadenega uporabnika /družine (kakovost produkcije je precej višja kot pri Slovenskih posnetkih), tako da če boste pogledali samo enega od teh štirih posnetkov, potem svetujem tega, tip se je z družino odpravil iz Londona do Pariza, zadeva je v praksi super, prevoženih cirka 2000 km na tem izletu:


Takole pa v resnici zgleda potovanje od Ljubljane do Osla s Teslo modelom 3, posnetek je slovenski:


Tesla Model Y v München in nazaj


Tesla Model Y, prva daljša pot, Slovenija-Madžarska-Slovaška

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()

Pithlit ::

Aja. Nisem vedela da ima EV porabo 25kwh/100km samo zato ker se polni na hitri polnilnici. Sem mislila da ima tako porabo zato ker se pelje. Človek se očitno res vsak dan nekaj novega nauči.

Šalo na stran, 25kwh sploh ni tolk slabo. Izpostavljam le zato da ne bo kdo resno nasedel izračunom ki uporabljajo le tistih 18kwh. Tolk optimistični pa res ne moremo bit ker nas bo nekaj zelo neprijetno presenetilo. Kot sem že rekla, mene me Tesla SR nikakor ne pripelje do UKC pa nazaj brez polnjenja vmes. Niti poleti, kaj šele sredi zime. In ja, zaradi tega pač odpade. Enostavno rabim EV ki zmore tistih 300km narest sredi zime. Za neko normalno ceno. Do takrat pa me vsak ice pelje ceneje.

YosovaI je izjavil:

In povsem realno sem upošteval strošek 2 EUR na 100 km, kdor ima sončno elektrarno ima še precej manj.

Ježeštana... Mal višje zgoraj nekdo omenja da pride strošek 2,5€/100 ob uporabi sončne. Ampak ja, tvoje fantazije seveda nadmudrijo realnost.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Miki N ::

Ma moram priznati, da je Pitlitka zelo zrasla v mojih očeh. Ni kar tako se spopasti z armado kloniranih Inžinirčkov - in VZTRAJATI. Prava princesa bojevnica Slotecha.

Pithlit ::

Miki N je izjavil:

Ma moram priznati, da je Pitlitka zelo zrasla v mojih očeh. Ni kar tako se spopasti z armado kloniranih Inžinirčkov - in VZTRAJATI. Prava princesa bojevnica Slotecha.

Phear my magic wand!

Sicer pa je to že ene vrste rekord da inžinirček že več kot 24 ur ni benan.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Miki N ::

Pithlit je izjavil:

Miki N je izjavil:

Ma moram priznati, da je Pitlitka zelo zrasla v mojih očeh. Ni kar tako se spopasti z armado kloniranih Inžinirčkov - in VZTRAJATI. Prava princesa bojevnica Slotecha.

Phear my magic wand!

Sicer pa je to že ene vrste rekord da inžinirček že več kot 24 ur ni benan.


No jaz sem si bolj te predstavljal kot Xeno ali Laro Croft ... drugače pa Inžinirček ni en, on je Legija. Srečno!

Pithlit ::

Miki N je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Miki N je izjavil:

Ma moram priznati, da je Pitlitka zelo zrasla v mojih očeh. Ni kar tako se spopasti z armado kloniranih Inžinirčkov - in VZTRAJATI. Prava princesa bojevnica Slotecha.

Phear my magic wand!

Sicer pa je to že ene vrste rekord da inžinirček že več kot 24 ur ni benan.

Imam manjše joške kot Angy. Pa rit tudi... na mojo žalost.
No jaz sem si bolj te predstavljal kot Xeno ali Laro Croft ... drugače pa Inžinirček ni en, on je Legija. Srečno!


Čist sem zajebala ta post. Union nefiltrirano temno je krivo!
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Miki N ::

Pithlit je izjavil:

Miki N je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Miki N je izjavil:

Ma moram priznati, da je Pitlitka zelo zrasla v mojih očeh. Ni kar tako se spopasti z armado kloniranih Inžinirčkov - in VZTRAJATI. Prava princesa bojevnica Slotecha.

Phear my magic wand!

Sicer pa je to že ene vrste rekord da inžinirček že več kot 24 ur ni benan.

Imam manjše joške kot Angy. Pa rit tudi... na mojo žalost.
No jaz sem si bolj te predstavljal kot Xeno ali Laro Croft ... drugače pa Inžinirček ni en, on je Legija. Srečno!


Čist sem zajebala ta post. Union nefiltrirano temno je krivo!


A vidiš to je pa drug način, kako se spopasti z Inžinirčkovimi inkarnacijami. VSI bi se ga morali nažgati in ga napasti v roju!!!

YosovaI ::

Pithlit je izjavil:

Aja. Nisem vedela da ima EV porabo 25kwh/100km samo zato ker se polni na hitri polnilnici. Sem mislila da ima tako porabo zato ker se pelje. Človek se očitno res vsak dan nekaj novega nauči.

Šalo na stran, 25kwh sploh ni tolk slabo. Izpostavljam le zato da ne bo kdo resno nasedel izračunom ki uporabljajo le tistih 18kwh. Tolk optimistični pa res ne moremo bit ker nas bo nekaj zelo neprijetno presenetilo. Kot sem že rekla, mene me Tesla SR nikakor ne pripelje do UKC pa nazaj brez polnjenja vmes. Niti poleti, kaj šele sredi zime. In ja, zaradi tega pač odpade. Enostavno rabim EV ki zmore tistih 300km narest sredi zime. Za neko normalno ceno. Do takrat pa me vsak ice pelje ceneje.

YosovaI je izjavil:

In povsem realno sem upošteval strošek 2 EUR na 100 km, kdor ima sončno elektrarno ima še precej manj.

Ježeštana... Mal višje zgoraj nekdo omenja da pride strošek 2,5EUR/100 ob uporabi sončne. Ampak ja, tvoje fantazije seveda nadmudrijo realnost.


Pithlit spet laže in zavaja.

1. Če bi pobližje pogledala test iz tvojega linka, potem bi opazila da je bil izvajan POZIMI pri temperaturi -3°C. Ne moreš torej zimske porabe jemat kot reprezentativno za povprečno letno porabo! Logično je da je poraba pozimi večja od povprečne letne porabe, poleti pa je manjša od povprečne letne porabe. Klikni na tvoj link na Siolu.net in tam piše "vir DEMS". Klikni na ta link in odpre si ti tale stran: https://dems.si/dems-primerjalni-test/

2. Jaz sem upošteval povprečno letno porabo za Teslo model 3 kot 18,5 kWh, in toliko tudi je v praksi, poleti manj, pozimi pa več od tega, ampak nas zanima letno povprečje. In to je okrog 18,5 kWh, kot sem prej tudi upošteval.

3. Tesla model Y je imela na tvoje zimskem testu pri -3°C porabo 23,5 kWh na 100 km, ne pa 25 kWh.

4. Iz tvojega lastnega linka, ki povzema test društva DEMS prideš do te strani in povprečnih porab, dal ti bom in link in tudi printscreen, kjer ti bom podčrtal kje to piše.
Link: https://dems.si/dems-primerjalni-test/
Printscreen kjer lepo piše da je povprečna letna poraba za Tesla model Y enaka 17,1 kWh na 100 km.:



Naj samo opozorim da kar je označeno na sliki zgoraj ni podatek proizvajalca, ampak je DEJANSKA LETNA POVPEČNA PORABA (še človeka ti piše ki si ta konkretni električni avto lasti).

Izpostavljam le zato da ne bo kdo resno nasedel izračunom ki uporabljajo le tistih 18kwh.

Izračun je uporabljal točno tako porabo kot je za MG5, torej 18,5 kWh na 100 km (torej ne 18, ampak 18,5). In točno taka je tudi dejanska povprečna letna poraba za MG4, kar je lepo podano na strani Spritmonitor.de. Naj še opozorim da poraba na strani Spritmonitor.de NI podatek proizvajalca, ampak dejanska letna povprečna poraba. Link do posta kjer sem to izračunal in se lahko res prepričate da je uporabljenih 18,5 kWh na 100 km, tudi link do podatka na Spritmonitorju je tam.
https://slo-tech.com/forum/t816890/p794...


Ježeštana... Mal višje zgoraj nekdo omenja da pride strošek 2,5EUR/100 ob uporabi sončne. Ampak ja, tvoje fantazije seveda nadmudrijo realnost.

Lepo sem povedal da je možno da ima kdo porabo 2,5 EUR na 100 km če res res veliko fila na hitrih DC polnilnicah, vendar to je IZJEMA; NE PA PRAVILO!!

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()

Pithlit ::

Mišek... 2 dni nazaj smo gledali za Teslo SR (na tvojem linku). Pri je enih 25°C me NE pripelje do kliničnega in nazaj domov brez vmesnega polnjenja (7min na teslinem superchargerju). Ampak ja, valda si ti bolj pameten od vseh ostalih, tudi od tesle. Za povprečno porabo pa mi je tvoj link gladko napisal 18kwh. In zdaj boš ti tukaj mene in vse ostale prepričeval da je to povprečje na letni ravni? Lepo te prosim. Prozoren si kot vietnamski rižev papir za spomladanske zavitke. Če ima Tesla letno povprečje 18kwh, pol jih ima octavia 5,4l.
Life is as complicated as we make it...

YosovaI ::

Nisem tvoj mišek, you wish. :D Preden karkoli odgovarjam in preračunavam: I guess stanuješ v Mariboru, popravi me če kje drugje (tega še nisi omenila, omenila si samo da si 126 km stran, Maribor je pa ravno toliko stan od Ljubljanskega kliničnega centra)? Kot drugo pa ali delaš na UKC ali gre za dogodek enkrat na leto ko moraš it na UKC na kakšen pregled? Če gre za enkratni oziroma redek dogodek, potem bo Tesla model 3 SR zadostoval (se boš pač 1x letno ustavila vmes za 10 minut na polnilnici), če pa delaš vsakodnevno v Ljubljanskem UKC, potem pa zberi Teslo model 3 Long range. Tudi standard range bi prišla v poštev v primeru da lahko v službi tudi polniš.

Za oris pa prilepimo nekih DEJANSKIH povprečnih letnih porab iz Facebook skupine Elektro vozila Slovenije (logično je da bo pozimi poraba večja od tega, poleti pa manjša od tega, ampak avto lepo zabeleži povprečno porabo za vso kilometrino narejeno):
Povprečna letna poraba 15,7 kWh na 100 km:

Povprečna letna poraba 16 kWh na 100 km:


Povprečna letna poraba 16 do 18 kWh na 100 km za Teslo model 3 Performance in 15 kWh na 100 km za Hyundai Kono:


Povprečna letna poraba 15,8 kWh, 60 % avtocesta in 10 % nad omejitvami hitrosti:

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()
««
9 / 13
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 451 52 53 54 )

Oddelek: Na cesti
2697236769 (260) Eduardo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058124721 (84786) D3m

BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17223096 (20979) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25632355 (28886) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17923834 (21871) bluefish

Več podobnih tem