Forum » Na cesti » Nov avto do 33.000
Nov avto do 33.000
Temo vidijo: vsi
YosavaI ::
Nisem ženska in sem funkcionalno pismen, torej kvečjemu ti nisi funkcionalno pismena, če že kdo. Lej Pihlit, nima smisla da se tu prepiramo za brezveze o prihodnosti avtomobilizma, ta je električna, to je dandanes vsem ki se vsaj malo spoznajo kristalno jasno. Tudi petrolhedi (in "dizelhedi", ti v Sloveniji prevladujejo) boste to nekoč spoznali, že v roku nekaj let boste spoznali da sem imel prav. Do takrat pa veselo življenje s plašnicami na očeh. Če vam to pomaga da lažje spite, tudi prav. Lp.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Pithlit ::
Pithlit povej kje stanuješ in ti povem koliko procentov baterije boš še imel po tem ko boš šel do UKCja in nazaj (aplikacija ki ti to izračuna za vsak model avta posebej se imenuje "A better route planner").
Evo, kako te tvoja pamet po desni prehiti: tvoja aplikacija mi pravi da bi rabila 7 minutni postanek (danes, ko je lopo toplo). Ampak ja, si med top 1% in požrla vso pamet tega sveta, tudi tisto ne obstoječo.
Pa si upam trdit da je tudi tista aplikacija precej optimistična.
Life is as complicated as we make it...
Runner71 ::
Pithlit ::
Nisem ženska in sem funkcionalno pismen
A da si? Zakaj me potem po moško ogovarjaš? Sem privzela da se gremo "zamenjajmo zaimke". Ti pa lahko izbiraš. A si ženska (če menjamo zaimke) ali pa funkcionalno nepismen (ker mene obkladaš z moškimi zaimki). Meni je popolnoma vseeno, sam da se izjasniš.
Da je prihodnost električna se absolutno strinjam. Sedanjost pa pač ni, in se lahko vsi skupaj na trepalnice postavite pa plešete ča-ča-ča.
No, realno gledano je tudi sedanjost za nekatere ljudi... električna. Tudi o temu ni dvoma. Za 'navaden' folk ni.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
tonttu ::
tisti, za 6 jurjev manj ima pospesek 5.6 in cca. 20KW vec kot tvoja EV razlicica.
Aha trolaš, okej, lepo da si se izdal. Sem že mislil da resno misliš. Jasno je da to kar praviš ne drži:
Ne Tonttu je zgolj nekdo, ki mu matematika ne dela problemov in si zna precej dobro izracunati ROI... za razliko od tebe in tvojih kretenizmov s 15, 20 in vec leti uporabe avtomobila ;)
1. Očitno je da ti matematika dela probleme, meni jih ne, sem jo imel 10 na tehničnem faksu. Oba dva veva kdo od naju govori kretenizme in kristalno jasno je da to nisem jaz. ;) ROI (return on investment) je cca 1 leto pri 50.000 km na leto toliko kot dela odpiratelj te teme (je povedal). Torej za gorivo na leto da 5000 €, torej dobro leto je vračilna doba če bi bila res 6 jurjev razlika v ceni. Pa še to ni, razlika je 400 € kot jasno pove članek v mojih financah (po tem ko izenačiš specifikacije).
Se enkrat ker si vec kot ocitno nepismen, potem je pa z moje strani resno dovolj. Tole sem ti napisal:
Ce vzamem X1 xDrive30e, ki ima zares se celo malenkost boljse specifikacije (pa za povrhu je se PHEV je z osnovno opremo se vedno 48.700eur, medtem ko je iX1 xDrive30 (s tovarnisko specificiranim 430km dometom, kar je verjetno v realnosti kaksnih vsaj 30% manj) z osnovno opremo 53.850eur.
No sedaj pa pojdi pogledat specifikacije za X1 xDrive30e. In razlika med 48.700 om 53.850eur je precej vec kot 400eur razlike (iz BWM konfiguratorja ne iz clanka, ki ga je kot kaze pisal ravno toliko sposoben novinar, kot si sposoben branja ti). Toliko o tvojih "podatkih", poznavanju stvari in matematiki.
PS: Zakaj za hudica ste vsi EV friki isti kot jebeni vegani? No skoraj isti... vegani vsaj ne jedo mesa, vi se pa vsi vozite z ICE zraven pa najedate, kako bi vsi morali imeti EV. Fino, pojdi in kupi EV (ali pa jej vegansko) ampak za tripizdematerine pusti ostale na miru, ne da cel cas najedas s tvojo eno in edino resnico.
Goran's Blog ::
No in sedaj je tukaj kdo kateri ima Teslo recimo in bo kaj povedal ali bomo gledali samo neke kvazi teste iz Youtube filmčkov ?
Pa še neki me zanima kje bodo blokarji polnili te tesle mi ni jasno ?
Pa še neki me zanima kje bodo blokarji polnili te tesle mi ni jasno ?
Pithlit ::
Goran's Blog je izjavil:
No in sedaj je tukaj kdo kateri ima Teslo recimo in bo kaj povedal ali bomo gledali samo neke kvazi teste iz Youtube filmčkov ?
Pa še neki me zanima kje bodo blokarji polnili te tesle mi ni jasno ?
Indukcija pod asfalt povsod. Pa se zadeve polnijo tudi med vožnjo. Ni potrebe po kablih pa bojazni da to jo bo en fouš sosed odklopil. Prihodnost je električna.... Do takrat (od ban-a na ice) se bomo pa z javnim prevozom vozili, kjer je to opcija.
Life is as complicated as we make it...
Goran's Blog ::
Goran's Blog je izjavil:
No in sedaj je tukaj kdo kateri ima Teslo recimo in bo kaj povedal ali bomo gledali samo neke kvazi teste iz Youtube filmčkov ?
Pa še neki me zanima kje bodo blokarji polnili te tesle mi ni jasno ?
Indukcija pod asfalt povsod. Pa se zadeve polnijo tudi med vožnjo. Ni potrebe po kablih pa bojazni da to jo bo en fouš sosed odklopil. Prihodnost je električna.... Do takrat (od ban-a na ice) se bomo pa z javnim prevozom vozili, kjer je to opcija.
Jaja indukcija leta 2300 mogoče...
Z javnimi prevozi ? Kaj misliš, da živimo vsi v mestih lol :)
YosavaI ::
Pithlit povej kje stanuješ in ti povem koliko procentov baterije boš še imel po tem ko boš šel do UKCja in nazaj (aplikacija ki ti to izračuna za vsak model avta posebej se imenuje "A better route planner").
Evo, kako te tvoja pamet po desni prehiti: tvoja aplikacija mi pravi da bi rabila 7 minutni postanek (danes, ko je lopo toplo). Ampak ja, si med top 1% in požrla vso pamet tega sveta, tudi tisto ne obstoječo.
Pa si upam trdit da je tudi tista aplikacija precej optimistična.
Ne, me nič pamet po desni ne prehiti, to velja za tebe. Nisi nastavila ta prav avto (moraš it v nastavitve in nastavit Teslo model 3 long range 82 kWh). Nikjer nisem rekel da sem pojedel vso pamet tega sveta, je pa dejstvo da o električnih avtomobilih vem zelo veliko, saj se z njimi ukvarjam aktivno že od leta 2010.
Aplikacija A better route planner pove realno, raje celo malo pesimistično (torej prikaže raje slabšo situacijo, kot boljšo, ker bolje je da na cilj prideš z par procenti preveč, kot pa z par procenti premalo. Ta aplikacija se uporablja da načrtuješ svoje potovanja z EVjem in nikakor jim ni v interesu da bi podatke predstavljali preveč optimistično tako kot ti praviš.
3. Še sedaj nisi povedala lokacije, omenila si samo da si 126 km stan od Ljubljane (UKCja). Verjetno ne poveš ravno zaradi tega da ne morem preverit in te dobit na laži. Vendar bom pa sam zbral random mesto 126 km stran, po vseh verjetnosti gre za Maribor.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Pithlit ::
Goran's Blog je izjavil:
Goran's Blog je izjavil:
No in sedaj je tukaj kdo kateri ima Teslo recimo in bo kaj povedal ali bomo gledali samo neke kvazi teste iz Youtube filmčkov ?
Pa še neki me zanima kje bodo blokarji polnili te tesle mi ni jasno ?
Indukcija pod asfalt povsod. Pa se zadeve polnijo tudi med vožnjo. Ni potrebe po kablih pa bojazni da to jo bo en fouš sosed odklopil. Prihodnost je električna.... Do takrat (od ban-a na ice) se bomo pa z javnim prevozom vozili, kjer je to opcija.
Jaja indukcija leta 2300 mogoče...
Z javnimi prevozi ? Kaj misliš, da živimo vsi v mestih lol :)
Sori, sem privzela da bo sarkazem dovolj jasen.
Pithlit povej kje stanuješ in ti povem koliko procentov baterije boš še imel po tem ko boš šel do UKCja in nazaj (aplikacija ki ti to izračuna za vsak model avta posebej se imenuje "A better route planner").
Evo, kako te tvoja pamet po desni prehiti: tvoja aplikacija mi pravi da bi rabila 7 minutni postanek (danes, ko je lopo toplo). Ampak ja, si med top 1% in požrla vso pamet tega sveta, tudi tisto ne obstoječo.
Pa si upam trdit da je tudi tista aplikacija precej optimistična.
Ne, me nič pamet po desni ne prehiti, to velja za tebe. Nisi nastavila ta prav avto (moraš it v nastavitve in nastavit Teslo model 3 long range 82 kWh). Nikjer nisem rekel da sem pojedel vso pamet tega sveta, je pa dejstvo da o električnih avtomobilih vem zelo veliko, saj se z njimi ukvarjam aktivno že od leta 2010.
Pogovarjamo se o Tesli za 38k (pa že ta je 5k čez budget). A T3 LR je 38k?
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
YosavaI ::
Pogovarjamo se o Tesli za 38k (pa že ta je 5k čez budget). A T3 LR je 38k?
Nikjer nisem rekel da je Tesla model 3 38k. Je pa 44k, kar je blizu budgeta.
Iz Maribora prideš v Ljubljano in nazaj brez polnjenja z Teslo model 3 long range 82 kWh, ko prideš domov ti ostane še 32 % baterije:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
tonttu ::
Pithlit ::
Pogovarjamo se o Tesli za 38k (pa že ta je 5k čez budget). A T3 LR je 38k?
Nikjer nisem rekel da je Tesla model 3 38k. Je pa 44k, kar je blizu budgeta.
Iz Maribora prideš v Ljubljano in nazaj brez polnjenja z Teslo model 3 long range 82 kWh, ko prideš domov ti ostane še 32 % baterije:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Za 1/3 prekoračen budget je zate blizu? Ojej... Ne samo da si funkcionalno nepismen. Tudi živiš v nekem fantazijskem svetu.
Govora je praktično celotno temo o Tesli 3 SR. Torej tistih 56kw.
Life is as complicated as we make it...
YosavaI ::
Pogovarjamo se o Tesli za 38k (pa že ta je 5k čez budget). A T3 LR je 38k?
Po webu sodec je Tesla 3 Long range brez cesarkoli dodatnega 48.990eur. To je cca. 38.000eur... za nekoga, ki je na tehnicnem faksu imel matematiko 10
Okej trolček. AL rajš rečem OK BOOMER? Motiš se:
Cena PRED subvencijo je 42k:
Subvencije je 4500 €:
https://www.ekosklad.si/prebivalstvo/pr...
Torej končna cena po subvenciji je pod 38k. 41.990 € - 4500 € subvencije = 37.490 €.
Torej ja, narobe maš. Zdej pa trolej dalje. Trolček.
Curve Ball ::
Si ti nepismen al kaj, samozvani inženir? TEsla 3 LR te pride 49.970€ - tolk plačaš Tesli (980€ ti zraven nabijejo stroškov). Tesla 3 SR te pa pride 42.970€
YosavaI ::
Pogovarjamo se o Tesli za 38k (pa Ĺže ta je 5k Äez budget). A T3 LR je 38k?
Nikjer nisem rekel da je Tesla model 3 38k. Je pa 44k, kar je blizu budgeta.
Iz Maribora prideĹĄ v Ljubljano in nazaj brez polnjenja z Teslo model 3 long range 82 kWh, ko prideĹĄ domov ti ostane ĹĄe 32 % baterije:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Za 1/3 prekoraÄen budget je zate blizu? Ojej... Ne samo da si funkcionalno nepismen. Tudi ĹživiĹĄ v nekem fantazijskem svetu.
Govora je praktiÄno celotno temo o Tesli 3 SR. Torej tistih 56kw.
1. Tesla model 3 današnje verzije nimajo 56 kWh, ampak imajo 60 kWh.
2. Tvoja neizobraženost in manjko znanja se jasno kaže že s tem da si zapisal "56 kW" za kapaciteto baterije. Kapaciteto baterije se meri v kilovatnih urah (torej kWh), ne pa v kilovatih (kW). V kilovatih se meri moč motorja, ta pa niti podrazno ni 56 kW.
3. Tudi Tesla model 3 standard range za pod 38k ravno tako pride od Maribora do Ljubljane in nazaj brez polnjenja, vse kar moreš narediti je da znižaš maksimalno hitrost na avtocesti iz 130 km/h na 125 km/h in ko prideš domov ti ostane še 11 % baterije:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Moe_Lester ::
Goran's Blog je izjavil:
No in sedaj je tukaj kdo kateri ima Teslo recimo in bo kaj povedal ali bomo gledali samo neke kvazi teste iz Youtube filmčkov ?
Pa še neki me zanima kje bodo blokarji polnili te tesle mi ni jasno ?
Kaj bi rad vedel? Če ti rečem, da se Model 3 pelje veliko bolj "športno" kot povprečna Octavia ali Passat odgovoriš z neko Fiat Uno floskulo.
Ko napišem, da v praksi EV polniš 95% na domači polnilnici se najdejo geniji, ki dnevno furajo v Frankfurt in nazaj. Ko napišem, da imaš z Model 3 SR 300km brezskrbnega dometa se najdejo ljudje, ki očitno dosegajo porabo 450W/km
Večina v tej temi tako ali tako ni sposobna resne debate.
YosavaI ::
Curve Ball je izjavil:
Si ti nepismen al kaj, samozvani inženir? TEsla 3 LR te pride 49.970EUR - tolk plačaš Tesli (980EUR ti zraven nabijejo stroškov). Tesla 3 SR te pa pride 42.970EUR
Nisem nepismen, si pa ti zgleda. Od teh zneskov odštej 4500 EUR subvencije eko sklada, sem ti že 2x reku pa sediš na ušesih. Zakaj si to zanemaril?! Ko to narediš je standard range cca 38k.
https://www.ekosklad.si/prebivalstvo/pr...
Evo še printscreen Teslo model 3 standard range za cca 38kEUR, prideš iz Maribora in nazaj če maksimalno hitrost znižaš iz 130 km/h na 125 km/h in ostane ti še 11 % baterije. Če pa potuješ 130 km/h, potem je pa res dodatnih 6 minut filanja kot si omenila. Ps: pojdi v nastavitve in se igraj z maksimalno hitrostjo in preveri da je res kar ti pravim:
Sicer pa osebno bi nekomu ki res dnevno vsak dan dela 260 km (iz Maribora do Ljubljane in nazaj brez možnosti polnjenja v službiž) svetoval long range vrjanto Tesle 3, ne pa standard range. Ampak za parkrat na leto pa tudi z standard range prideš čez, le za 5 km/h rabiš maksimalno hitrost na avtocesti znižat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Pithlit ::
Tesla model 3 današnje verzije nimajo 56 kWh, ampak imajo 60 kWh.
2. Tvoja neizobraženost in manjko znanja se jasno kaže že s tem da si zapisal "56 kW" za kapaciteto baterije. Kapaciteto baterije se meri v kilovatnih urah (torej kWh)
Oh oprosti punči... glede na to da si nepismena sem predvidevala da te taki detajlčki ne motijo (oziroma da vsaj vemo o čem se inherentno pogovarjamo). Se vam opravičujem princeska.
Life is as complicated as we make it...
tonttu ::
Po webu sodec je Tesla 3 Long range brez cesarkoli dodatnega 48.990eur. To je cca. 38.000eur... za nekoga, ki je na tehnicnem faksu imel matematiko 10
Okej trolček. AL rajš rečem OK BOOMER? Motiš se:
Cena PRED subvencijo je 42k:
Subvencije je 4500 €:
https://www.ekosklad.si/prebivalstvo/pr...
Torej končna cena po subvenciji je pod 38k. 41.990 € - 4500 € subvencije = 37.490 €.
Torej ja, narobe maš. Zdej pa trolej dalje. Trolček.
Si ti nor ali se samo delas norega? To da te matra funkcionalna pismenost nam je pa tudi ze jasno, pa kot kaze tudi stevilk med seboj ne locis.
No poglej se enkrat kaj sem napisal.. sem ti dal v bold, da bo bolj jasno. Potem poglej en jeben kvadratek nizje od tistega kar si ti idot obkrozil. Kaksna je stevilka v tistem kvadratku, kjer pise "Model 3 Long Range"? Bo slo? In ja, trol, pa se to jebeno slab, si ti.
YosavaI ::
Po webu sodec je Tesla 3 Long range brez cesarkoli dodatnega 48.990eur. To je cca. 38.000eur... za nekoga, ki je na tehnicnem faksu imel matematiko 10
Okej trolček. AL rajš rečem OK BOOMER? Motiš se:
Cena PRED subvencijo je 42k:
Subvencije je 4500 €:
https://www.ekosklad.si/prebivalstvo/pr...
Torej končna cena po subvenciji je pod 38k. 41.990 € - 4500 € subvencije = 37.490 €.
Torej ja, narobe maš. Zdej pa trolej dalje. Trolček.
Si ti nor ali se samo delas norega? To da te matra funkcionalna pismenost nam je pa tudi ze jasno, pa kot kaze tudi stevilk med seboj ne locis.
No poglej se enkrat kaj sem napisal.. sem ti dal v bold, da bo bolj jasno. Potem poglej en jeben kvadratek nizje od tistega kar si ti idot obkrozil. Kaksna je stevilka v tistem kvadratku, kjer pise "Model 3 Long Range"? Bo slo? In ja, trol, pa se to jebeno slab, si ti.
Trolček zabiti. Oba dva veva kdo od naju je nor in kristano jasno je da to nisem jaz. Ne, ne matra me funkcionalna pismenost. Ne, nisem trol. Še enkrat ker ti ni jasno: cena na Teslini strani je napisana BREZ SUBVENCIJE EKO SKLADA! SUBVENCIJA EKO SKLADA ZNAŠA 4500 € IN JO MORAŠ ODŠTETI OD CEN NA TESLINI STRANI, KER TAKA JE TVOJA KONČNA SUMA SUMARUM CENA.
YosavaI ::
Objavljam zanimiv članek portala Tehnozvezdje glede dosega in mitov glede tega z naslovom:
https://tehnozvezdje.si/samo-brez-panik...
Samo brez panike, še naprej se boste lahko vozili na morje v Dalmacijo in na Sardinijo!
Novinarski kolegi so nedavno opravili test s trinajstimi električnimi avtomobili. Z njimi so se poleg merjenja porabe po Sloveniji odpravili tudi v Dalmacijo (do kampa pred Zadrom), da bi simulirali tipično slovensko poletno "romanje" na morje. Pa tudi uporabili klasičen pomislek dvomljivcev v e-mobilnost kot povod za poskušanje razbijanja (ali utrjevanja) mitov. Ob tem se sprašujem, ali bo ta navezanost na eno ali morda dve morski poti na leto kdaj izpadla s prvega mesta pomembnosti pri odločanju o nakupu avta.
Nočem posploševati in stereotipizirati, ampak iz komentarjev, odzivov in tudi pogovorov s prijatelji, znanci, kolegi, kakor koli jih popredalčkam, izhaja, da je pot do (v večini primerov stalne) počitniške destinacije v Dalmaciji daleč najpomembnejši vsakoletni doživljaj tipičnega Slovenca. In skozi to prizmo obravnava tudi uporabo avtomobila. Mora mu omogočati, da tja pride brez nepotrebnega ustavljanja ("Res rabite stranišče po poti?"), da se lahko vozi po avtocesti vsaj 140 km/h polno naložen in obtežen (četudi je omejitev marsikje 110 km/h), da lahko pelje kolesa in po možnosti vleče še prikolico. Če ob vsem tem avto "kuri" največ šest litrov dizla na 100 km in je mogoče s točenjem goriva počakati nazaj do Slovenije (brez ustavljanja!), še toliko bolje. Obnašati se, kot da je na dopustu, in si morda kje za uro ali dve privoščiti postanek, si kaj ogledati, morda preizkusiti kakšno plažo ob poti, najti dobro gostilno za kosilo se mu zdi skoraj bogokletno. Med tem časom bi se seveda električni avto zlahka napolnil, ampak zdaj že malo prehitevam. Hočem samo izpostaviti pretežno nefleksibilnost in neprilagodljivost, ki se kaže že v samem načinu potovanja na poletne počitnice, prenaša pa se na druga področja, kot je sprememba pogona v avtomobilu, ki seveda zahteva malo drugačno razmišljanje in tudi kakšno prilagoditev navad.
Vsem privoščim Korčulo, Pakoštane, Pag, Hvar ali kamor koli že hodijo poleti. Motijo pa me neenaki vatli za argumentiranje in a priori in neomajno odklonilen odnos do načina prevoza, ki kakorkoli posega v malodane vraslo rutino. Z neenakimi vatli mislim na to, da je svet (po mnenju nekaterih) črno-bel. Saj veste, prosto po Metallici v zgodbi z Napsterjem, "nafta dobra, elektrika slaba!" Torej, pri bencinskih avtih, ker so tako fino priročni, vidijo samo dobre plati in gladko odmislijo vse negativne, tako pri samem izdelku (izpuhi, smrad, ropot, odpadne nevarne snovi, da ne naštevam naprej) kot v makro sliki, od onesnaževanja, tako zaradi uporabe vozil kot zaradi črpanja in transporta nafte oz. njenih derivatov, do finančnih, političnih in drugih posledic naftne realnosti tega sveta. Pri baterijskih, po drugi strani, na veliko poudarjajo (resnične in namišljene) sporne ekološke vidike, še posebej rudarjenje za litij, kobalt in ostale nujne elemente, in v čem vse so inferiorni v primerjavi z bencinskimi ali dizelskimi. Pri čemer seveda kot argumenta prednjačita doseg in trajanje polnjenja, vmes pa se, še posebej zaradi njene dokajšnje nerazvitosti prav na poti do Dalmacije, prikrade še javna polnilna infrastruktura. Vključno z verjetno gnečo v poletnih mesecih, ko se proti jugu naenkrat zgrne pol Evrope, naslednji teden ali mesec pa še druga polovica. Kot pri bencinskih ne vidijo pomanjkljivosti, pri električnih nočejo slišati za prednosti. Ker ne morejo, ali vsaj mislijo, da ne bi mogli, z njim na izbrano hrvaško destinacijo. In potem še nazaj do meje.
Delno imajo lahko tudi prav in določeni pomisleki so upravičeni, toda še zdaleč zadeve niso tako zelo enostranske in realnost je vedno nekje na sredi med obema skrajnima poloma. Pri čemer verniki e-mobilnosti tudi pogosto kaj pozabljajo ali namerno odmislijo, so pa s svojimi komentarji vseeno precej bolj znosni in kulturni. Dejstvo je, da ima vsaka stvar na tem svetu svoje pluse in minuse in da smo pri izbiranju skoraj vsakega izdelka, še posebej tehnološkega, soočeni s sklepanjem kompromisov. Prenosnik je denimo zelo težko izjemno zmogljiv, lahek in ponuja dolgo trajanje baterije. Vsaj ena od teh lastnosti bo odpadla. Pametni telefoni so z ohišji iz kovine in stekla postali izjemno šik in prijetni za uporabo, a po drugi strani krhki ob padcih na trna tla. Njihovi veliki zasloni so fantastični za ogled najrazličnejših vsebin, toda zoprni za pospravljanje v manjše žepe. In pri televizorjih imamo še vedno odločanje med (barvno) fantastično in zelo svetlo sliko (čeprav najnovejši OLED-i spreminjajo tudi to premiso). Pri odločanju sta nekako v ospredju dva principa. Marsikdo poskuša znotraj teh kompromisov izbrati napravo, ki je v največ pogledih čim boljša, nekateri pa si izberejo dve do tri področja, na katerih naj bo odlična, lahko tudi na račun kakšne resne hibe kje drugje. A skoraj nihče ne kupi nečesa zato, ker bo to potreboval enkrat ali dvakrat na leto. Dober primer je ravno enormna baterija v telefonu ali prenosniku. Ne pa v vozilu.
Avto je v osnovi velik kompromis. Če bi želeli takega, ki bi odgovarjal vsem potrebam, potem ne bi imeli enega, ampak v garaži oz. na dvorišču vsaj štiri. Takega z dovolj prostora za počitnice, majhnega in okretnega za lokalne opravke, udobno limuzino za prevažanje v službo in vsaj še terenca za kakšne izlete v naravo čez vikend. Še peti, športni ali kabrio, bi bil zaželen, a ne zelo nujen. Do pogona sploh še nismo prišli in tudi tu bi bilo najbolje kombinirati različne, nekaterim to uspeva, a enako kot polna garaža vozil za različne namembnosti ni ravno rentabilno. Morda bo že čez nekaj let drugače in bo polnilna infrastruktura omogočala, da se tudi ti (nekateri pionirji so se že) poslovijo od motorjev z notranjim zgorevanjem. Celo leto zaradi ene ali dveh poti s seboj prevažati za nekaj sto kilogramov težjo baterijo ima vprašljiv smisel.
O električnem pogonu imajo največ povedati tisti, ki takega avta sploh še niso vozili, ali, če so ga, niso redni uporabniki. Zato ne poznajo nobene od prednosti, denimo tega, da odpadejo obiski bencinskih črpalk, da se lahko polnijo marsikje, kjer dlje časa stojijo, da je vožnja zvezna, živahna in neutrujajoča, da jih je mogoče na hitro ohladiti ali odtajati brez delovanja motorja v prazno in tudi na daljavo ali da je mogoče nanje priključiti resne električne porabnike. Vidijo pa vse resnične in potencialne slabosti. Česa se v resnici bojijo, ne vem. Napovedana prepoved - še enkrat ponavljam, da mi prohibicija v nobeni obliki ni blizu - začne veljati šele čez ducat let. Kdor si bo kakšno leto prej kupil bencinski avto (dizelskih takrat najbrž res ne bo več veliko v ponudbi), ga bo brez težav uporabljal vsaj do konca prihodnjega desetletja. Morda bodo celo tovrstni v prodaji še kasneje, če se bodo izkazala in uveljavila sintetična goriva. A tudi, če bo "treba" preiti na elektriko, pričakujem, da bodo takratni novi avtomobili ponujali več dosega kot zdajšnji, za nižjo ceno in da bo z infrastrukturo, domačo in javno, marsikaj drugače.
Nesporno baterijski avto zdaj še ni za vse namene in za vsakogar. Cene so previsoke, razen redkih izjem. Kar pa ni razlog za (nekulturno) hudovanje v komentarjih in na družabnih omrežjih. Razumem, da marsikomu tak avto še ne ustreza in tudi zasebno še nisem prepričeval v nakup nikogar, ki me je vprašal za nasvet ob izbiranju novega. Ne prej ne potem, ko sem sam postal uporabnik električnega. (Toliko o "posiljevanju" z elektrifikacijo, popolnoma nesmiselnem in neupravičenem očitku, ki ga lahko preberem pod vsakim člankom.) Povsem jasne so mi omejitve in zadržki, zato vsaj še pri tem ciklu večini predlagam, naj ostane pri bencinu (dizlov nikoli nisem oboževal). Če kdo že razmišlja o elektriki in ima možnost domačega polnjenja in še posebej, če že premore sončno elektrarno na strehi, potem pa seveda namero podpiram. Ko pride v prodajo kakšen ustrezen model, tudi dokaj skromna izbira je zdaj še realna omejitev. Treba pa je vse to razumeti in sprejeti, tudi osrednje razloge, da se sploh ukvarjamo s prehodom od naftnih derivatov k drugim energentom, ki jih večina vnetih komentatorjev (zavestno?) ignorira. Verjemite, da boste tudi do Dalmacije in Sardinije ali Sicilije vedno prišli. Tako ali drugače, če ne s svojim, pa s sposojenim ustreznim avtomobilom. Ali pa bo mogoče vendarle treba sprejeti, da smo se v zadnjih desetletjih nekoliko razvadili, spremeniti kakšno navado in potovati malce drugače. A zaradi tega ne bo konec sveta in se tudi ni treba jeziti pod vsakim člankom posebej. Spremembe so edina stalnica v življenju. Najbolje jih je vzeti kot izziv in priložnost.
https://tehnozvezdje.si/samo-brez-panik...
Samo brez panike, še naprej se boste lahko vozili na morje v Dalmacijo in na Sardinijo!
Novinarski kolegi so nedavno opravili test s trinajstimi električnimi avtomobili. Z njimi so se poleg merjenja porabe po Sloveniji odpravili tudi v Dalmacijo (do kampa pred Zadrom), da bi simulirali tipično slovensko poletno "romanje" na morje. Pa tudi uporabili klasičen pomislek dvomljivcev v e-mobilnost kot povod za poskušanje razbijanja (ali utrjevanja) mitov. Ob tem se sprašujem, ali bo ta navezanost na eno ali morda dve morski poti na leto kdaj izpadla s prvega mesta pomembnosti pri odločanju o nakupu avta.
Nočem posploševati in stereotipizirati, ampak iz komentarjev, odzivov in tudi pogovorov s prijatelji, znanci, kolegi, kakor koli jih popredalčkam, izhaja, da je pot do (v večini primerov stalne) počitniške destinacije v Dalmaciji daleč najpomembnejši vsakoletni doživljaj tipičnega Slovenca. In skozi to prizmo obravnava tudi uporabo avtomobila. Mora mu omogočati, da tja pride brez nepotrebnega ustavljanja ("Res rabite stranišče po poti?"), da se lahko vozi po avtocesti vsaj 140 km/h polno naložen in obtežen (četudi je omejitev marsikje 110 km/h), da lahko pelje kolesa in po možnosti vleče še prikolico. Če ob vsem tem avto "kuri" največ šest litrov dizla na 100 km in je mogoče s točenjem goriva počakati nazaj do Slovenije (brez ustavljanja!), še toliko bolje. Obnašati se, kot da je na dopustu, in si morda kje za uro ali dve privoščiti postanek, si kaj ogledati, morda preizkusiti kakšno plažo ob poti, najti dobro gostilno za kosilo se mu zdi skoraj bogokletno. Med tem časom bi se seveda električni avto zlahka napolnil, ampak zdaj že malo prehitevam. Hočem samo izpostaviti pretežno nefleksibilnost in neprilagodljivost, ki se kaže že v samem načinu potovanja na poletne počitnice, prenaša pa se na druga področja, kot je sprememba pogona v avtomobilu, ki seveda zahteva malo drugačno razmišljanje in tudi kakšno prilagoditev navad.
Vsem privoščim Korčulo, Pakoštane, Pag, Hvar ali kamor koli že hodijo poleti. Motijo pa me neenaki vatli za argumentiranje in a priori in neomajno odklonilen odnos do načina prevoza, ki kakorkoli posega v malodane vraslo rutino. Z neenakimi vatli mislim na to, da je svet (po mnenju nekaterih) črno-bel. Saj veste, prosto po Metallici v zgodbi z Napsterjem, "nafta dobra, elektrika slaba!" Torej, pri bencinskih avtih, ker so tako fino priročni, vidijo samo dobre plati in gladko odmislijo vse negativne, tako pri samem izdelku (izpuhi, smrad, ropot, odpadne nevarne snovi, da ne naštevam naprej) kot v makro sliki, od onesnaževanja, tako zaradi uporabe vozil kot zaradi črpanja in transporta nafte oz. njenih derivatov, do finančnih, političnih in drugih posledic naftne realnosti tega sveta. Pri baterijskih, po drugi strani, na veliko poudarjajo (resnične in namišljene) sporne ekološke vidike, še posebej rudarjenje za litij, kobalt in ostale nujne elemente, in v čem vse so inferiorni v primerjavi z bencinskimi ali dizelskimi. Pri čemer seveda kot argumenta prednjačita doseg in trajanje polnjenja, vmes pa se, še posebej zaradi njene dokajšnje nerazvitosti prav na poti do Dalmacije, prikrade še javna polnilna infrastruktura. Vključno z verjetno gnečo v poletnih mesecih, ko se proti jugu naenkrat zgrne pol Evrope, naslednji teden ali mesec pa še druga polovica. Kot pri bencinskih ne vidijo pomanjkljivosti, pri električnih nočejo slišati za prednosti. Ker ne morejo, ali vsaj mislijo, da ne bi mogli, z njim na izbrano hrvaško destinacijo. In potem še nazaj do meje.
Delno imajo lahko tudi prav in določeni pomisleki so upravičeni, toda še zdaleč zadeve niso tako zelo enostranske in realnost je vedno nekje na sredi med obema skrajnima poloma. Pri čemer verniki e-mobilnosti tudi pogosto kaj pozabljajo ali namerno odmislijo, so pa s svojimi komentarji vseeno precej bolj znosni in kulturni. Dejstvo je, da ima vsaka stvar na tem svetu svoje pluse in minuse in da smo pri izbiranju skoraj vsakega izdelka, še posebej tehnološkega, soočeni s sklepanjem kompromisov. Prenosnik je denimo zelo težko izjemno zmogljiv, lahek in ponuja dolgo trajanje baterije. Vsaj ena od teh lastnosti bo odpadla. Pametni telefoni so z ohišji iz kovine in stekla postali izjemno šik in prijetni za uporabo, a po drugi strani krhki ob padcih na trna tla. Njihovi veliki zasloni so fantastični za ogled najrazličnejših vsebin, toda zoprni za pospravljanje v manjše žepe. In pri televizorjih imamo še vedno odločanje med (barvno) fantastično in zelo svetlo sliko (čeprav najnovejši OLED-i spreminjajo tudi to premiso). Pri odločanju sta nekako v ospredju dva principa. Marsikdo poskuša znotraj teh kompromisov izbrati napravo, ki je v največ pogledih čim boljša, nekateri pa si izberejo dve do tri področja, na katerih naj bo odlična, lahko tudi na račun kakšne resne hibe kje drugje. A skoraj nihče ne kupi nečesa zato, ker bo to potreboval enkrat ali dvakrat na leto. Dober primer je ravno enormna baterija v telefonu ali prenosniku. Ne pa v vozilu.
Avto je v osnovi velik kompromis. Če bi želeli takega, ki bi odgovarjal vsem potrebam, potem ne bi imeli enega, ampak v garaži oz. na dvorišču vsaj štiri. Takega z dovolj prostora za počitnice, majhnega in okretnega za lokalne opravke, udobno limuzino za prevažanje v službo in vsaj še terenca za kakšne izlete v naravo čez vikend. Še peti, športni ali kabrio, bi bil zaželen, a ne zelo nujen. Do pogona sploh še nismo prišli in tudi tu bi bilo najbolje kombinirati različne, nekaterim to uspeva, a enako kot polna garaža vozil za različne namembnosti ni ravno rentabilno. Morda bo že čez nekaj let drugače in bo polnilna infrastruktura omogočala, da se tudi ti (nekateri pionirji so se že) poslovijo od motorjev z notranjim zgorevanjem. Celo leto zaradi ene ali dveh poti s seboj prevažati za nekaj sto kilogramov težjo baterijo ima vprašljiv smisel.
O električnem pogonu imajo največ povedati tisti, ki takega avta sploh še niso vozili, ali, če so ga, niso redni uporabniki. Zato ne poznajo nobene od prednosti, denimo tega, da odpadejo obiski bencinskih črpalk, da se lahko polnijo marsikje, kjer dlje časa stojijo, da je vožnja zvezna, živahna in neutrujajoča, da jih je mogoče na hitro ohladiti ali odtajati brez delovanja motorja v prazno in tudi na daljavo ali da je mogoče nanje priključiti resne električne porabnike. Vidijo pa vse resnične in potencialne slabosti. Česa se v resnici bojijo, ne vem. Napovedana prepoved - še enkrat ponavljam, da mi prohibicija v nobeni obliki ni blizu - začne veljati šele čez ducat let. Kdor si bo kakšno leto prej kupil bencinski avto (dizelskih takrat najbrž res ne bo več veliko v ponudbi), ga bo brez težav uporabljal vsaj do konca prihodnjega desetletja. Morda bodo celo tovrstni v prodaji še kasneje, če se bodo izkazala in uveljavila sintetična goriva. A tudi, če bo "treba" preiti na elektriko, pričakujem, da bodo takratni novi avtomobili ponujali več dosega kot zdajšnji, za nižjo ceno in da bo z infrastrukturo, domačo in javno, marsikaj drugače.
Nesporno baterijski avto zdaj še ni za vse namene in za vsakogar. Cene so previsoke, razen redkih izjem. Kar pa ni razlog za (nekulturno) hudovanje v komentarjih in na družabnih omrežjih. Razumem, da marsikomu tak avto še ne ustreza in tudi zasebno še nisem prepričeval v nakup nikogar, ki me je vprašal za nasvet ob izbiranju novega. Ne prej ne potem, ko sem sam postal uporabnik električnega. (Toliko o "posiljevanju" z elektrifikacijo, popolnoma nesmiselnem in neupravičenem očitku, ki ga lahko preberem pod vsakim člankom.) Povsem jasne so mi omejitve in zadržki, zato vsaj še pri tem ciklu večini predlagam, naj ostane pri bencinu (dizlov nikoli nisem oboževal). Če kdo že razmišlja o elektriki in ima možnost domačega polnjenja in še posebej, če že premore sončno elektrarno na strehi, potem pa seveda namero podpiram. Ko pride v prodajo kakšen ustrezen model, tudi dokaj skromna izbira je zdaj še realna omejitev. Treba pa je vse to razumeti in sprejeti, tudi osrednje razloge, da se sploh ukvarjamo s prehodom od naftnih derivatov k drugim energentom, ki jih večina vnetih komentatorjev (zavestno?) ignorira. Verjemite, da boste tudi do Dalmacije in Sardinije ali Sicilije vedno prišli. Tako ali drugače, če ne s svojim, pa s sposojenim ustreznim avtomobilom. Ali pa bo mogoče vendarle treba sprejeti, da smo se v zadnjih desetletjih nekoliko razvadili, spremeniti kakšno navado in potovati malce drugače. A zaradi tega ne bo konec sveta in se tudi ni treba jeziti pod vsakim člankom posebej. Spremembe so edina stalnica v življenju. Najbolje jih je vzeti kot izziv in priložnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
tonttu ::
Na Teslini strani pise da je Tesla 3 Long range 48.990eur. Ti trdis da je 41.990eur. Zraven pripnes se sliko iz katere se vidi da ne znas ne brati niti razumeti stevilk. In potem celo trdis da nisi ne trol, ne nor. Trol verjetno res nisi, ker si ocitno prezabit da bi bil trol. Nor pa definitivno si. No pa saj zares je brez veze...
YosavaI ::
Na Teslini strani pise da je Tesla 3 Long range 48.990eur. Ti trdis da je 41.990eur.
Ne. Jaz sem govoril za strandard range ne za long range. Standard da je na Teslini strani 41.990 EUR. Minus 4500 EUR subvencija. Torej 38k cca je končna cena ZA STANDAR RANGE.
. Zraven pripnes se sliko iz katere se vidi da ne znas ne brati niti razumeti stevilk. In potem celo trdis da nisi ne trol, ne nor. Trol verjetno res nisi, ker si ocitno prezabit da bi bil trol. Nor pa definitivno si. No pa saj zares je brez veze...
Proklet trol pofukan. Edini ki je tu nor in prizadet si ti, ne jaz. Očitno je da trolaš, upam da ti kdo ne nasede.
TESLA MODEL 3 STANDARD RANGE končna cena vse vključeno:
TESLA MODEL 3 LONG RANGE končna cena vse vključeno:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
YosavaI ::
Curve Ball je izjavil:
Tudi tolk ni kot si ti napisal ;) Je še 980EUR več.
Že upoštevano.
TESLA MODEL 3 STANDARD RANGE končna cena vse vključeno: 38.470 EUR po subvenciji.
TESLA MODEL 3 LONG RANGE končna cena vse vključeno: 45.470 EUR po subvenciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Curve Ball ::
Curve Ball je izjavil:
Tudi tolk ni kot si ti napisal ;) Je še 980€ več.
Že upoštevano.
LOL, tebi pa ne gre tudi vrstni red postov in kdo komu odgovarja :)
YosavaI ::
LOL, tebi pa ne gre tudi vrstni red postov in kdo komu odgovarja :)
Seveda mi gre vrstni red in točno vem kdaj odgvarjam tebi in kdaj tonttuju.
Kot pravim:
TESLA MODEL 3 STANDARD RANGE končna cena vse vključeno: 38.470 EUR po subvenciji.
TESLA MODEL 3 LONG RANGE končna cena vse vključeno: 45.470 EUR po subvenciji.
Curve Ball ::
LOL, tebi pa ne gre tudi vrstni red postov in kdo komu odgovarja :)
Seveda mi gre vrstni red in točno vem kdaj odgvarjam tebi in kdaj tonttuju.
Kot pravim:
TESLA MODEL 3 STANDARD RANGE končna cena vse vključeno: 38.470 EUR po subvenciji.
TESLA MODEL 3 LONG RANGE končna cena vse vključeno: 45.470 EUR po subvenciji.
Tebi je treba narisat pa še zmeraj ne razumeš. Tako je to, če si v 1% ;).
p.s.) moj post je bil odgovor tonttu in ne tebi. Bi je tudi takoj za tonttu postom. Tonttu v ceni ni upošteval stroškov. Tebe ornk mede...
YosavaI ::
Torej 38k cca je končna cena ZA STANDAR RANGE.
Skratka drobiz :lol:
Glede na tak avto z takimi zmogljivostimi DA, drobiž. Ne dobiš bolj zmogljivega avta od Tesle že za nakup ne (moč, pospeški).
Je pa Tesla premium znamka, ni to za plebejce. A za Mercedes Benz AMG GLE 63s se tudi pritožuješ da stane 166.900 EUR? To je pač premium avto. Btw: Tesla model 3 Peformance izenači tegale mercedeza za pol nižjo NAKUPNO ceno, da o prihrankih pri elektriki sploh ne govorimo (vožnja je 7x cenejša od dizla).
Več o tem tukaj:
By the way, ta primerjava ni moja, ampak je od Jana Macarola, urednika in lastnika recije City Magazine, slika je printscreen iz zgornjega posnetka:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
YosavaI ::
Curve Ball je izjavil:
LOL, tebi pa ne gre tudi vrstni red postov in kdo komu odgovarja :)
Seveda mi gre vrstni red in točno vem kdaj odgvarjam tebi in kdaj tonttuju.
Kot pravim:
TESLA MODEL 3 STANDARD RANGE končna cena vse vključeno: 38.470 EUR po subvenciji.
TESLA MODEL 3 LONG RANGE končna cena vse vključeno: 45.470 EUR po subvenciji.
Tebi je treba narisat pa še zmeraj ne razumeš. Tako je to, če si v 1% ;).
p.s.) moj post je bil odgovor tonttu in ne tebi. Bi je tudi takoj za tonttu postom. Tonttu v ceni ni upošteval stroškov. Tebe ornk mede...
Ja vem da si odgovarjal tonttu, jaz pa sem te dopolnil, to jemlješ kot problem? Nič m ne mede, sem v 1 %, mi gredo kar na kurac te zanikovalci električnih vozil. No sej najkasneje čez par let se bodo posipali s pepelom in spoznali da sem imel prav.
Objavljam še en članek, tokrat o mitu kako naj bi zaradi klime v koloni ostal z prazno baterijo:
NEDELJSKI NASVET: Boste zaradi "klime" z električnim avtomobilom obstali v koloni s prazno baterijo?
Še nekaj vikendov poletne gneče na (avto)cestah in mejnih prehodih je pred nami, zato lahko razblinimo enega od kar pogostih mitov o električnih avtomobilih. "Ne bom hodil z njim na morje, ker bom na soncu v koloni zaradi 'klime' obtičal s prazno baterijo," se pridušajo komentatorji na družabnih omrežjih. Lahko bi sicer zamahnili z roko nad takimi neumnostmi, a kot vemo, se te širijo precej bolj in hitreje kot kaj razumnega, zato bomo vseeno s številkami pokazali, da je vsakršna panika odveč.
Skoraj splošno prepričanje je, da klimatska naprava in ogrevanje avtomobila temu precej skrajšujeta doseg, ki mu ga omogočajo baterije. Oboje sicer drži in verjetno je res mogoče narediti največ km v pomladanskih temperaturah, ki so prijazne, skoraj optimalne za baterijo, in ne zahtevajo niti hlajenja s klimatsko napravo, še manj ogrevanja. Toda, poletni "pribitek" je bistveno nižji od zimskega, kjer je električni avto tudi v največjem hendikepu v primerjavi z bencinskim ali dizelskim, saj ta za ogrevanje izkorišča slabšo učinkovitost motorja z notranjim zgorevanjem, ki se odraža v oddajanju toplote. Ogrevanje je energijsko precej bolj potratno kot hlajenje, vsaj z običajnim grelcem, medtem ko se oboje po porabi energije bolj približa, če ima avto vgrajeno toplotno črpalko.
Kakšne so torej številke?
Ogrevanje bomo tokrat pustili ob strani in se osredotočili na hlajenje, ker je pri 35 stopinjah aktualen ta vidik in ker pozimi redko stojimo v gnečah. Najprej poglejmo povprečno porabo električnega oz. baterijskega avtomobila. Lahko jo zaokrožimo nekje na 17 ali 18 kWh na 100 km, kadar gre za zgolj avtocestno vožnjo na več kot 20 kWh, medtem ko se po lokalnih in regionalnih cestah ali po mestu z veliko rekuperacije da porabo spraviti tudi pod 15 kWh/100 km. Na poti na morje je treba računati s številko bližje 20 kW/h ali celo višjo, kajti po stranskih cestah se do cilja noče nihče več "cijaziti". Večina današnjih modelov, razen najmanjših, pri taki porabi omogoča vsaj 150 do 200 km vožnje, preden bo treba baterijo nujno napolniti, nekateri 250 do 300 km, tisti z največjimi baterijami tja do 350 ali 400 km. Tak doseg bi veljal, če bi avto priklopili, ko je že malodane prazen. To je seveda preveč stresno in tudi ne posebej časovno učinkovito, zato je treba računati na bolj pogoste postanke s krajšimi polnjenji.
Klimatske naprave za stanovanja imajo tipično (najvišje) moči med 2,5 in 4 kW, nekatere, ki zmorejo ohladiti še več površine, gredo tudi čez 5 kW. Ker gre za enako tehnologijo kompresorja, so moči v avtomobilih podobne, lahko jih zaokrožimo na 3 kW. Klimatska naprava, ki bi ves čas delovala na polni moči, bi torej v eni uri porabila 3 kilovatne ure (kWh) električne energije. Šele v petih do sedmih urah bi naneslo toliko, kot zahteva motor za 100 km vožnje. Toda klimatska naprava redko deluje "na polno." Morda na začetku, ko mora ohladiti prostor, nato pa vzdržuje temperaturo s precej nižjo močjo delovanja. Zato lahko njeno povprečno porabo tudi v najbolj vročih dneh - seveda tudi ni potrebe, da je temperatura nastavljena na podobno hladilniku - zlahka znižamo za vsaj kilovatno uro. To bi pomenilo do deset ur hlajenja s toliko energije, kot jo avto potrebuje za 100 km vožnje. Verjetno lahko predpostavimo, da vsakdo, ki pride v gnečo na avtocesti ali na mejnem prehodu (običajno vemo, kje jih lahko pričakujemo, izjema so nesreče), prej poskrbi za zadostno zalogo v bateriji. A tudi če ne, bo lahko kakšno uro stal v lepo klimatiziranem avtu, ki ne bo oddajal nikakršnih izpustov, preden bo morda začelo primanjkovati energije.
Teorijo je na poti na morje nedavno potrdila tudi praksa. Gneča se je začela skoraj takoj za šentviškim predorom, ob izvozu Podutik, in je trajala vse do Vrhnike oz. vrhniškega klanca. Skoraj eno uro je trajalo, da smo se prebili čez ta odsek, termometer je kazal blizu 30 stopinj Celzija. Do Brezovice se skorajda nismo vozili, samo kolona se je na vsake toliko časa premaknila za nekaj dolžin avtomobilov naprej. In v tem času, ali drugače povedano, na tej razdalji, je odstotek baterije padel za dva odstotka. Na celotnem odseku pa za pet odstotkov, kar je vključevalo tako premikanje (težko temu rečem vožnja) kot hlajenje kabine. Nazaj grede, ko je bil promet kolikor toliko normalno tekoč, smo za isto traso porabili približno osem odstotkov baterije. Vse to so seveda številke čez palec in prav nič znanstveno izmerjene, toda povsem lepo pokažejo, da glavnino porabe predstavlja vožnja (in je predvsem odvisna od hitrosti in morebitnega klanca), hlajenje pridoda kvečjemu kakšno desetino.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Gregor P ::
Da, oba za najmanj 10.000 evrov precenjena; torej v bistvu bi morala biti zgornja cena - 10.000 evrov - 4500 evrov subvencije, pa morda pridemo na neko bolj realno ceno TeselCurve Ball je izjavil:
Tudi tolk ni kot si ti napisal ;) Je še 980EUR več.
Že upoštevano.
TESLA MODEL 3 STANDARD RANGE končna cena vse vključeno: 38.470 EUR po subvenciji.
TESLA MODEL 3 LONG RANGE končna cena vse vključeno: 45.470 EUR po subvenciji.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
YosavaI ::
Objavljam nov članek:
Mita, da imamo premalo električne energije za polnjenje vozil, ni težko zavrniti
https://tehnozvezdje.si/mita-da-imamo-p...
Eden od argumentov proti elektrifikaciji je slišati takole. Jedrska elektrarna v Krškem ima moč slabih 700 megavatov, kar pomeni, da lahko sočasno na hitrih polnilnicah z močjo 100 kilovatov polni samo sedem tisoč vozil. V Sloveniji pa jih je registrirano več kot milijon. Z drugimi besedami. Nikoli se ne bomo vsi vozili na elektriko. Kar seveda ni res!
Velike težave bi imeli, če bi se preko noči vsa obstoječa vozila spremenila v električna. A ravno zaradi tega bo prehod postopen in bomo imeli dovolj časa za prilagajanje oziroma gradnjo infrastrukture. Morda tudi novih elektrarn. Toda na fenomen porabe električne energije moramo gledati iz več zornih kotov. Ne izključno preko nazivnih polnilnih moči, velikosti baterij in hipotetične porabe pri sočasnem polnjenju vseh obstoječih vozil.
Eden od podatkov, ki jim moramo ravno tako upoštevati, je število prevoženih kilometrov. Vzel sem statistične podatke iz leta 2021, čeprav smo se zaradi pandemije vozili manj kot leta 2019. A ker je razlika samo 12 odstotkov, ne vpliva veliko na moj izračun. Poglejmo podatke. Takrat je bilo registriranih približno 1.189.000 vozil, ki so v celem letu po slovenskem cestnem omrežju prevozila nekaj več kot 15 milijard kilometrov. Vsako v povprečju dobrih 12 tisoč kilometrov oziroma slabih 35 kilometrov na dan. Kar pomeni, da so na dan vsa registrirana vozila prevozila malo več kot enainštirideset milijonov kilometrov. To pa je mera, ki jo lahko pretvorimo v porabljeno električno energijo.
Prevoženi kilometri osebnih vozil po slovenskih cestah (na leto) 15.103.000.000
Število registriranih osebnih avtomobilov 1.189.000
Prevoženi kilometri na leto na avtomobil 12.702,27082
Prevoženi kilometri na dan na avtomobil 34,80074196
Prevoženi kilometri vseh avtomobilov v enem dnevu 41.378.082,19
Število prevoženih kilometrov vseh avtomobilov na dan delimo s 100, da dobimo podatek v stotinah in zmnožimo s povprečno porabo električnega vozila, ki sem ga postavil dokaj visoko. 22 kilovatnih ur na sto kilometrov. Tako sem dobil porabo dobrih 9 gigavatnih ur na dan. Veliko? Zagotovo. A ne nedosegljivih.
Prevoženi kilometri na dan v stotinah 413.780,8219
Povprečna poraba na 100 kilometrov (kWh) 22
Poraba v kWh 9.103.178,082
Poraba v GWh 9,103178082
Jedrska elektrarna Krško na leto zagotovi približno 20 odstotkov električne energije Slovenije. Dnevno proizvede 16 gigavatnih ur, kar je skoraj polovica več, kot bi jo na dan porabila osebna vozila. Če bi jih bilo toliko kot danes in bi na dan prevozila približno enako kilometrov.
Proizvodnja v celem letu 5,7 TWh
Moč na pragu 696 MW
Proizvodnja na dan 16704 MWh
16,704 GWh
Trditev iz uvoda o številu sočasno priključenih vozil velja in pomislek ni čisto iz trte izvit, toda hkrati povprečno število prevoženih kilometrov posredno dokazuje, da ne bomo vsi vozil polnili vsak dan in verjetno tudi ne bomo imeli popolnoma prazne baterije na začetku polnjenja. Statistika seveda ne rešuje težav s polnilno infrastrukturo. Špic, ko bo energijo potrebovalo sočasno več vozil, kot običajno, voženj na daljših razdaljah in podobnega. Toda obenem kaže, kakšna je dnevna poraba ob upoštevanju trenutnih podatkov o prevoženih kilometrih in številu registriranih osebnih vozil. Če bi bila vsa vozila leta 2021 električna, bi na dan porabila 55 odstotkov dnevne proizvodnje jedrske elektrarne Krško oziroma dobro petino (polovico proizvodnje dobi Hrvaška) povprečne porabe električne energije v Sloveniji na dan. Kar pa ni tako zelo veliko oziroma ne toliko, kot svarijo nekateri. Zaradi električnih vozil zagotovo ne bo treba zgraditi desetih novih nukleark ali česa podobnega.
O tem sem govoril tudi sam že dolga leta nazaj, nedavno pa je to poračunal tudi kanal Engineering explained:
Ne, nisem poseben, poseben si ti, najprej si v tej temi trolal in navijal za električne avtomobile, zdej delaš kontra, kot veter zapiha, samo da lahko trolaš. Debil.
Povej mi bencinski avto z boljšimi specifikacijami kot Tesla model 3 Peformance za nižjo ceno? GA NI! Pa recimo da zanemarimo tiste 70.000 € prihranka na gorivu v 15 letih pri 50.000 km na leto kot dela odpiratelj te teme. Vse to dejmo rečt da zanemarimo, tudi za nakupno ceno ni bolj zmogljivega avta kot je Tesla model 3 Performance za nižjo ceno.
Te pa razumem: številka se ti zdi visoka ko jo pogledaš z absolutnega vidika in tu ti dam delno prav, vendar ko jo pogledaš iz RELATIVNEGA VIDIKA (torej glede na bencinsko ali dizelsko konkurenco) je cena Tesel izredno nizka.
Mita, da imamo premalo električne energije za polnjenje vozil, ni težko zavrniti
https://tehnozvezdje.si/mita-da-imamo-p...
Eden od argumentov proti elektrifikaciji je slišati takole. Jedrska elektrarna v Krškem ima moč slabih 700 megavatov, kar pomeni, da lahko sočasno na hitrih polnilnicah z močjo 100 kilovatov polni samo sedem tisoč vozil. V Sloveniji pa jih je registrirano več kot milijon. Z drugimi besedami. Nikoli se ne bomo vsi vozili na elektriko. Kar seveda ni res!
Velike težave bi imeli, če bi se preko noči vsa obstoječa vozila spremenila v električna. A ravno zaradi tega bo prehod postopen in bomo imeli dovolj časa za prilagajanje oziroma gradnjo infrastrukture. Morda tudi novih elektrarn. Toda na fenomen porabe električne energije moramo gledati iz več zornih kotov. Ne izključno preko nazivnih polnilnih moči, velikosti baterij in hipotetične porabe pri sočasnem polnjenju vseh obstoječih vozil.
Eden od podatkov, ki jim moramo ravno tako upoštevati, je število prevoženih kilometrov. Vzel sem statistične podatke iz leta 2021, čeprav smo se zaradi pandemije vozili manj kot leta 2019. A ker je razlika samo 12 odstotkov, ne vpliva veliko na moj izračun. Poglejmo podatke. Takrat je bilo registriranih približno 1.189.000 vozil, ki so v celem letu po slovenskem cestnem omrežju prevozila nekaj več kot 15 milijard kilometrov. Vsako v povprečju dobrih 12 tisoč kilometrov oziroma slabih 35 kilometrov na dan. Kar pomeni, da so na dan vsa registrirana vozila prevozila malo več kot enainštirideset milijonov kilometrov. To pa je mera, ki jo lahko pretvorimo v porabljeno električno energijo.
Prevoženi kilometri osebnih vozil po slovenskih cestah (na leto) 15.103.000.000
Število registriranih osebnih avtomobilov 1.189.000
Prevoženi kilometri na leto na avtomobil 12.702,27082
Prevoženi kilometri na dan na avtomobil 34,80074196
Prevoženi kilometri vseh avtomobilov v enem dnevu 41.378.082,19
Število prevoženih kilometrov vseh avtomobilov na dan delimo s 100, da dobimo podatek v stotinah in zmnožimo s povprečno porabo električnega vozila, ki sem ga postavil dokaj visoko. 22 kilovatnih ur na sto kilometrov. Tako sem dobil porabo dobrih 9 gigavatnih ur na dan. Veliko? Zagotovo. A ne nedosegljivih.
Prevoženi kilometri na dan v stotinah 413.780,8219
Povprečna poraba na 100 kilometrov (kWh) 22
Poraba v kWh 9.103.178,082
Poraba v GWh 9,103178082
Jedrska elektrarna Krško na leto zagotovi približno 20 odstotkov električne energije Slovenije. Dnevno proizvede 16 gigavatnih ur, kar je skoraj polovica več, kot bi jo na dan porabila osebna vozila. Če bi jih bilo toliko kot danes in bi na dan prevozila približno enako kilometrov.
Proizvodnja v celem letu 5,7 TWh
Moč na pragu 696 MW
Proizvodnja na dan 16704 MWh
16,704 GWh
Trditev iz uvoda o številu sočasno priključenih vozil velja in pomislek ni čisto iz trte izvit, toda hkrati povprečno število prevoženih kilometrov posredno dokazuje, da ne bomo vsi vozil polnili vsak dan in verjetno tudi ne bomo imeli popolnoma prazne baterije na začetku polnjenja. Statistika seveda ne rešuje težav s polnilno infrastrukturo. Špic, ko bo energijo potrebovalo sočasno več vozil, kot običajno, voženj na daljših razdaljah in podobnega. Toda obenem kaže, kakšna je dnevna poraba ob upoštevanju trenutnih podatkov o prevoženih kilometrih in številu registriranih osebnih vozil. Če bi bila vsa vozila leta 2021 električna, bi na dan porabila 55 odstotkov dnevne proizvodnje jedrske elektrarne Krško oziroma dobro petino (polovico proizvodnje dobi Hrvaška) povprečne porabe električne energije v Sloveniji na dan. Kar pa ni tako zelo veliko oziroma ne toliko, kot svarijo nekateri. Zaradi električnih vozil zagotovo ne bo treba zgraditi desetih novih nukleark ali česa podobnega.
O tem sem govoril tudi sam že dolga leta nazaj, nedavno pa je to poračunal tudi kanal Engineering explained:
tonttu nehaj, tip je poseben...
Ne, nisem poseben, poseben si ti, najprej si v tej temi trolal in navijal za električne avtomobile, zdej delaš kontra, kot veter zapiha, samo da lahko trolaš. Debil.
Da, oba za najmanj 10.000 evrov precenjena; torej v bistvu bi morala biti zgornja cena - 10.000 evrov - 4500 evrov subvencije, pa morda pridemo na neko bolj realno ceno TeselCurve Ball je izjavil:
Tudi tolk ni kot si ti napisal ;) Je še 980EUR več.
Že upoštevano.
TESLA MODEL 3 STANDARD RANGE končna cena vse vključeno: 38.470 EUR po subvenciji.
TESLA MODEL 3 LONG RANGE končna cena vse vključeno: 45.470 EUR po subvenciji.
Povej mi bencinski avto z boljšimi specifikacijami kot Tesla model 3 Peformance za nižjo ceno? GA NI! Pa recimo da zanemarimo tiste 70.000 € prihranka na gorivu v 15 letih pri 50.000 km na leto kot dela odpiratelj te teme. Vse to dejmo rečt da zanemarimo, tudi za nakupno ceno ni bolj zmogljivega avta kot je Tesla model 3 Performance za nižjo ceno.
Te pa razumem: številka se ti zdi visoka ko jo pogledaš z absolutnega vidika in tu ti dam delno prav, vendar ko jo pogledaš iz RELATIVNEGA VIDIKA (torej glede na bencinsko ali dizelsko konkurenco) je cena Tesel izredno nizka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Goran's Blog ::
Preformance že in to se tudi konča.
Pogledaš noter je katrca lepša in bolje zasnovana :)
Pogledaš noter je katrca lepša in bolje zasnovana :)
G0zdar ::
Tipičen Passat Variant (dosti prostora za družinski avto)
Cena novega: 45kEur
Cena rabljenega, 3 leta star, 80000 km : 22kEur
Hranilnik energije: cca. 200kWh
Moč polnjenja: cca. 6MW (=6000kW)
Domet: 1200 - 1400 km
Kraj polnjenja: Vsaka večja vas, tudi v Albaniji
Lahko električarji limate nevemkakšne influenserje z youtuba, pa idealizirane izračune za neke specialne use case, električnega avta s približno takimi lastnostmi (cena, nestresnost kje, kdaj in predvsem koliko časa bom polnil) ni.
Cena novega: 45kEur
Cena rabljenega, 3 leta star, 80000 km : 22kEur
Hranilnik energije: cca. 200kWh
Moč polnjenja: cca. 6MW (=6000kW)
Domet: 1200 - 1400 km
Kraj polnjenja: Vsaka večja vas, tudi v Albaniji
Lahko električarji limate nevemkakšne influenserje z youtuba, pa idealizirane izračune za neke specialne use case, električnega avta s približno takimi lastnostmi (cena, nestresnost kje, kdaj in predvsem koliko časa bom polnil) ni.
kixs ::
Tudi sam ne vem zakaj toliko debate. Vsak zase ve kaj si lahko privosci in kaksne ima kriterije.
Moe_Lester ::
Da, oba za najmanj 10.000 evrov precenjena; torej v bistvu bi morala biti zgornja cena - 10.000 evrov - 4500 evrov subvencije, pa morda pridemo na neko bolj realno ceno Tesel>:D
Torej imaš sigurno kakšno pametno alternativo za 10 jurjev manj?
YosavaI ::
Tipičen Passat Variant (dosti prostora za družinski avto)
Cena novega: 45kEur
Cena rabljenega, 3 leta star, 80000 km : 22kEur
Hranilnik energije: cca. 200kWh
Moč polnjenja: cca. 6MW (=6000kW)
Domet: 1200 - 1400 km
Kraj polnjenja: Vsaka večja vas, tudi v Albaniji
Lahko električarji limate nevemkakšne influenserje z youtuba, pa idealizirane izračune za neke specialne use case, električnega avta s približno takimi lastnostmi (cena, nestresnost kje, kdaj in predvsem koliko časa bom polnil) ni.
Gledat moraš celotne stroške lastništva, ne pa samo nakupne cene. Ampak dajmo naprej obdelati samo nakupno ceno. 45kEUR za Passata Variant, super, za isti denar dobiš Teslo 3 long range. Ali pa Mg5 električnega karavana. Ja dosega je manj, ampak to nima veze če imaš opcijo da vsako jutro štartaš z popolnoma polno baterijo, nafila se ti doma čez noč (80 % Slovencev to opcijo ima, kdor jo pač nima, za tistega pa pač električni avto še ni).
Torej na kratko:
Moč polnjenja: cca. 6MW (=6000kW)
Irelevantno, razen na dolgih potovanjih preko 500 km v enem dnevu, kar je nekajkrat na leto. Neke 362 dni na leto ti tisth 500 km nafilanih čez noč povsem zadostuje za cel dan. Tiste 3 dni na leto pa pač na vsake 3 ure vožnje filaš za 20 minut in vmes malicaš ali greš na WC. Isto kot pri dizlu /bencinarju, tudi tam na 3 ure greš na wc ali malicaš.
Domet: 1200 - 1400 km
Irelevantno, kot že povedano, ker NIHČE ne naredi 1200 km brez enega samega postanka za WC ali malico. To je dobesedno 12 ur vožnje, kaj boš stradal ves ta čas? Da ne govorimo kakšno trpljenje bi bilo res vozit 12 ur zapored brez postankov. Še poklicni vozniki tovornjakov imajo ZAPOVEDANO Z ZAKONOM da morajo vsake 4 ure narest 45 minut odmora. Kaj šele neprefesionalni vozniki. Večina se že iz Ljubljane do Splita vsaj enkrat ustavi vmes, kaj šele na daljših razdaljah.
Kraj polnjenja: Vsaka večja vas, tudi v Albaniji
Enako tudi pri električnem avtu, fila se lahko na vsaki gospodinjski vtičnici (tudi v Albaniji magar).
Objavljam zanimiv članek portala Tehnozvezdje glede dosega in mitov glede tega z naslovom:
https://tehnozvezdje.si/samo-brez-panik...
Samo brez panike, še naprej se boste lahko vozili na morje v Dalmacijo in na Sardinijo!
Novinarski kolegi so nedavno opravili test s trinajstimi električnimi avtomobili. Z njimi so se poleg merjenja porabe po Sloveniji odpravili tudi v Dalmacijo (do kampa pred Zadrom), da bi simulirali tipično slovensko poletno "romanje" na morje. Pa tudi uporabili klasičen pomislek dvomljivcev v e-mobilnost kot povod za poskušanje razbijanja (ali utrjevanja) mitov. Ob tem se sprašujem, ali bo ta navezanost na eno ali morda dve morski poti na leto kdaj izpadla s prvega mesta pomembnosti pri odločanju o nakupu avta.
Nočem posploševati in stereotipizirati, ampak iz komentarjev, odzivov in tudi pogovorov s prijatelji, znanci, kolegi, kakor koli jih popredalčkam, izhaja, da je pot do (v večini primerov stalne) počitniške destinacije v Dalmaciji daleč najpomembnejši vsakoletni doživljaj tipičnega Slovenca. In skozi to prizmo obravnava tudi uporabo avtomobila. Mora mu omogočati, da tja pride brez nepotrebnega ustavljanja ("Res rabite stranišče po poti?"), da se lahko vozi po avtocesti vsaj 140 km/h polno naložen in obtežen (četudi je omejitev marsikje 110 km/h), da lahko pelje kolesa in po možnosti vleče še prikolico. Če ob vsem tem avto "kuri" največ šest litrov dizla na 100 km in je mogoče s točenjem goriva počakati nazaj do Slovenije (brez ustavljanja!), še toliko bolje. Obnašati se, kot da je na dopustu, in si morda kje za uro ali dve privoščiti postanek, si kaj ogledati, morda preizkusiti kakšno plažo ob poti, najti dobro gostilno za kosilo se mu zdi skoraj bogokletno. Med tem časom bi se seveda električni avto zlahka napolnil, ampak zdaj že malo prehitevam. Hočem samo izpostaviti pretežno nefleksibilnost in neprilagodljivost, ki se kaže že v samem načinu potovanja na poletne počitnice, prenaša pa se na druga področja, kot je sprememba pogona v avtomobilu, ki seveda zahteva malo drugačno razmišljanje in tudi kakšno prilagoditev navad.
Vsem privoščim Korčulo, Pakoštane, Pag, Hvar ali kamor koli že hodijo poleti. Motijo pa me neenaki vatli za argumentiranje in a priori in neomajno odklonilen odnos do načina prevoza, ki kakorkoli posega v malodane vraslo rutino. Z neenakimi vatli mislim na to, da je svet (po mnenju nekaterih) črno-bel. Saj veste, prosto po Metallici v zgodbi z Napsterjem, "nafta dobra, elektrika slaba!" Torej, pri bencinskih avtih, ker so tako fino priročni, vidijo samo dobre plati in gladko odmislijo vse negativne, tako pri samem izdelku (izpuhi, smrad, ropot, odpadne nevarne snovi, da ne naštevam naprej) kot v makro sliki, od onesnaževanja, tako zaradi uporabe vozil kot zaradi črpanja in transporta nafte oz. njenih derivatov, do finančnih, političnih in drugih posledic naftne realnosti tega sveta. Pri baterijskih, po drugi strani, na veliko poudarjajo (resnične in namišljene) sporne ekološke vidike, še posebej rudarjenje za litij, kobalt in ostale nujne elemente, in v čem vse so inferiorni v primerjavi z bencinskimi ali dizelskimi. Pri čemer seveda kot argumenta prednjačita doseg in trajanje polnjenja, vmes pa se, še posebej zaradi njene dokajšnje nerazvitosti prav na poti do Dalmacije, prikrade še javna polnilna infrastruktura. Vključno z verjetno gnečo v poletnih mesecih, ko se proti jugu naenkrat zgrne pol Evrope, naslednji teden ali mesec pa še druga polovica. Kot pri bencinskih ne vidijo pomanjkljivosti, pri električnih nočejo slišati za prednosti. Ker ne morejo, ali vsaj mislijo, da ne bi mogli, z njim na izbrano hrvaško destinacijo. In potem še nazaj do meje.
Delno imajo lahko tudi prav in določeni pomisleki so upravičeni, toda še zdaleč zadeve niso tako zelo enostranske in realnost je vedno nekje na sredi med obema skrajnima poloma. Pri čemer verniki e-mobilnosti tudi pogosto kaj pozabljajo ali namerno odmislijo, so pa s svojimi komentarji vseeno precej bolj znosni in kulturni. Dejstvo je, da ima vsaka stvar na tem svetu svoje pluse in minuse in da smo pri izbiranju skoraj vsakega izdelka, še posebej tehnološkega, soočeni s sklepanjem kompromisov. Prenosnik je denimo zelo težko izjemno zmogljiv, lahek in ponuja dolgo trajanje baterije. Vsaj ena od teh lastnosti bo odpadla. Pametni telefoni so z ohišji iz kovine in stekla postali izjemno šik in prijetni za uporabo, a po drugi strani krhki ob padcih na trna tla. Njihovi veliki zasloni so fantastični za ogled najrazličnejših vsebin, toda zoprni za pospravljanje v manjše žepe. In pri televizorjih imamo še vedno odločanje med (barvno) fantastično in zelo svetlo sliko (čeprav najnovejši OLED-i spreminjajo tudi to premiso). Pri odločanju sta nekako v ospredju dva principa. Marsikdo poskuša znotraj teh kompromisov izbrati napravo, ki je v največ pogledih čim boljša, nekateri pa si izberejo dve do tri področja, na katerih naj bo odlična, lahko tudi na račun kakšne resne hibe kje drugje. A skoraj nihče ne kupi nečesa zato, ker bo to potreboval enkrat ali dvakrat na leto. Dober primer je ravno enormna baterija v telefonu ali prenosniku. Ne pa v vozilu.
Avto je v osnovi velik kompromis. Če bi želeli takega, ki bi odgovarjal vsem potrebam, potem ne bi imeli enega, ampak v garaži oz. na dvorišču vsaj štiri. Takega z dovolj prostora za počitnice, majhnega in okretnega za lokalne opravke, udobno limuzino za prevažanje v službo in vsaj še terenca za kakšne izlete v naravo čez vikend. Še peti, športni ali kabrio, bi bil zaželen, a ne zelo nujen. Do pogona sploh še nismo prišli in tudi tu bi bilo najbolje kombinirati različne, nekaterim to uspeva, a enako kot polna garaža vozil za različne namembnosti ni ravno rentabilno. Morda bo že čez nekaj let drugače in bo polnilna infrastruktura omogočala, da se tudi ti (nekateri pionirji so se že) poslovijo od motorjev z notranjim zgorevanjem. Celo leto zaradi ene ali dveh poti s seboj prevažati za nekaj sto kilogramov težjo baterijo ima vprašljiv smisel.
O električnem pogonu imajo največ povedati tisti, ki takega avta sploh še niso vozili, ali, če so ga, niso redni uporabniki. Zato ne poznajo nobene od prednosti, denimo tega, da odpadejo obiski bencinskih črpalk, da se lahko polnijo marsikje, kjer dlje časa stojijo, da je vožnja zvezna, živahna in neutrujajoča, da jih je mogoče na hitro ohladiti ali odtajati brez delovanja motorja v prazno in tudi na daljavo ali da je mogoče nanje priključiti resne električne porabnike. Vidijo pa vse resnične in potencialne slabosti. Česa se v resnici bojijo, ne vem. Napovedana prepoved - še enkrat ponavljam, da mi prohibicija v nobeni obliki ni blizu - začne veljati šele čez ducat let. Kdor si bo kakšno leto prej kupil bencinski avto (dizelskih takrat najbrž res ne bo več veliko v ponudbi), ga bo brez težav uporabljal vsaj do konca prihodnjega desetletja. Morda bodo celo tovrstni v prodaji še kasneje, če se bodo izkazala in uveljavila sintetična goriva. A tudi, če bo "treba" preiti na elektriko, pričakujem, da bodo takratni novi avtomobili ponujali več dosega kot zdajšnji, za nižjo ceno in da bo z infrastrukturo, domačo in javno, marsikaj drugače.
Nesporno baterijski avto zdaj še ni za vse namene in za vsakogar. Cene so previsoke, razen redkih izjem. Kar pa ni razlog za (nekulturno) hudovanje v komentarjih in na družabnih omrežjih. Razumem, da marsikomu tak avto še ne ustreza in tudi zasebno še nisem prepričeval v nakup nikogar, ki me je vprašal za nasvet ob izbiranju novega. Ne prej ne potem, ko sem sam postal uporabnik električnega. (Toliko o "posiljevanju" z elektrifikacijo, popolnoma nesmiselnem in neupravičenem očitku, ki ga lahko preberem pod vsakim člankom.) Povsem jasne so mi omejitve in zadržki, zato vsaj še pri tem ciklu večini predlagam, naj ostane pri bencinu (dizlov nikoli nisem oboževal). Če kdo že razmišlja o elektriki in ima možnost domačega polnjenja in še posebej, če že premore sončno elektrarno na strehi, potem pa seveda namero podpiram. Ko pride v prodajo kakšen ustrezen model, tudi dokaj skromna izbira je zdaj še realna omejitev. Treba pa je vse to razumeti in sprejeti, tudi osrednje razloge, da se sploh ukvarjamo s prehodom od naftnih derivatov k drugim energentom, ki jih večina vnetih komentatorjev (zavestno?) ignorira. Verjemite, da boste tudi do Dalmacije in Sardinije ali Sicilije vedno prišli. Tako ali drugače, če ne s svojim, pa s sposojenim ustreznim avtomobilom. Ali pa bo mogoče vendarle treba sprejeti, da smo se v zadnjih desetletjih nekoliko razvadili, spremeniti kakšno navado in potovati malce drugače. A zaradi tega ne bo konec sveta in se tudi ni treba jeziti pod vsakim člankom posebej. Spremembe so edina stalnica v življenju. Najbolje jih je vzeti kot izziv in priložnost.
Torej na kratko:
Zakaj je pri nekaterih edini faktor pri nakupu avta to ali lahko tiste 1x na leto odfurajo od Ljubljane do Splita brez enega samega postanka? Torej vam je pomembno da 5 ur trpite iz Ljubljane do Splita in NALAŠČ NOČETE narediti postanka vmes? V resnici se pa vsak bencinar ali dizelaš iz Ljubljane do SPlita vsaj enkrat ustavi, samo problem je da pač nekateri tule lažete kako vozite 12 ur brez prestanka in vmes lulate v račko in jeste sendviče. Vsi vemo da tega ne delate.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
YosavaI ::
Aja pa PS: z Teslo model 3 se da priti od Ljubljane do Splita brez polnjenja ob zmerni vožnji, kolega sprobal. Pa sej ne da je to važno, v resnici tudi 20 minutni postanek vsake 3 ure vožnje tiste 1x na leto ni noben big deal in točno take postanke delajo tudi vsi vozniki dizlov in bencinarjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
njyngs ::
To be fair, če že gremo primerjat ICE in EV lahko mogoče rečemo nekako tako:
- Tesla3 je verejtno najlepši približek Golfa Varianta
- Tesla3 po subvenciji stane cca 38? 39? kEUR
- Golf (recimo da vzamemo avtomatika, da je primerljiv z Teslo, in da vzamemo 1.5 TSI bencinski motor) stane od cca 31jurjov gor (ok, ne bomo komplicirali za par stotakov).
- Če želiš Teslo3 primerjaz s Passatom, je IMO neustrezno, ker je Passat precej večji avto. Nov avtomatik 1.5TSI/2.0TDI stane od nekje realnih 39kEUR navzgor.
Druga zgodba je pa polnjenje. Osebno sem zainteresiran za EV, ampak živim v bloku in šanse za polnjenje doma nimam. Tu se za mene in večinsko količino mestnih prebivalcev zgodba zaključi za EV. Če ga ne morem polnit doma, je za mene EV absolutno neuporaben, pa naj bom še tako velik pristaš ali navdušenec nad elektriko.
Torej naprimer meni ne preostane drugo kot pa dizel/bencinar/hibrid. Kaj bom storil leta 2035? Če bom še vedno v isti situaciji in v bloku, bom 2034 kupil nov ICE avto in se vozil z njim kolikor časa bo šel. Če bom v hiši bom premislil o EV.
Vsekakor gonja proti ICE in siljenje v EV ne prinaša nič dobrega. Vsi izračuni o tem ali se EV splača padejo v vodo takoj, ko doma nimaš šanse polnjenja. Tu se debata konča.
- Tesla3 je verejtno najlepši približek Golfa Varianta
- Tesla3 po subvenciji stane cca 38? 39? kEUR
- Golf (recimo da vzamemo avtomatika, da je primerljiv z Teslo, in da vzamemo 1.5 TSI bencinski motor) stane od cca 31jurjov gor (ok, ne bomo komplicirali za par stotakov).
- Če želiš Teslo3 primerjaz s Passatom, je IMO neustrezno, ker je Passat precej večji avto. Nov avtomatik 1.5TSI/2.0TDI stane od nekje realnih 39kEUR navzgor.
Druga zgodba je pa polnjenje. Osebno sem zainteresiran za EV, ampak živim v bloku in šanse za polnjenje doma nimam. Tu se za mene in večinsko količino mestnih prebivalcev zgodba zaključi za EV. Če ga ne morem polnit doma, je za mene EV absolutno neuporaben, pa naj bom še tako velik pristaš ali navdušenec nad elektriko.
Torej naprimer meni ne preostane drugo kot pa dizel/bencinar/hibrid. Kaj bom storil leta 2035? Če bom še vedno v isti situaciji in v bloku, bom 2034 kupil nov ICE avto in se vozil z njim kolikor časa bo šel. Če bom v hiši bom premislil o EV.
Vsekakor gonja proti ICE in siljenje v EV ne prinaša nič dobrega. Vsi izračuni o tem ali se EV splača padejo v vodo takoj, ko doma nimaš šanse polnjenja. Tu se debata konča.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Zgodovina sprememb…
- spremenil: njyngs ()
Curve Ball ::
Pojma nimaš, zdaj ti bo inženir prilepil slike visečih kablov iz oken preko dreves in podobno...(je že enkrat).
YosavaI ::
To be fair, če že gremo primerjat ICE in EV lahko mogoče rečemo nekako tako:
- Tesla3 je verejtno najlepši približek Golfa Varianta
- Tesla3 po subvenciji stane cca 38? 39? kEUR
- Golf (recimo da vzamemo avtomatika, da je primerljiv z Teslo, in da vzamemo 1.5 TSI bencinski motor) stane od cca 31jurjov gor (ok, ne bomo komplicirali za par stotakov).
Majstore, poglej moč motorja tega tvojega Golfa 1.5 TSi in poglej moč motorja Tesle in se potem še enkrat oglasi. Pa še pospeške poglej. Kot noč in dan.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
njyngs ::
Meni moč avta nič ne koristi. Na cesti so omejitve in si lahko kilovate moči v rit potisneš. Hkrati pa kaj ti pomagajo pospeški? A se ti mudi na naslednji semafor čakat?
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Curve Ball ::
In zakaj hudiča rabiš pospeške boljše od 8sec in moč večjo od 150KM (v 1,5 tone težkem avtomobilu) v današnjem prometu? Ti sploh imaš izpit, voziš avto?
njyngs ::
To be fair, če že gremo primerjat ICE in EV lahko mogoče rečemo nekako tako:
- Tesla3 je verejtno najlepši približek Golfa Varianta
- Tesla3 po subvenciji stane cca 38? 39? kEUR
- Golf (recimo da vzamemo avtomatika, da je primerljiv z Teslo, in da vzamemo 1.5 TSI bencinski motor) stane od cca 31jurjov gor (ok, ne bomo komplicirali za par stotakov).
Majstore, poglej moč motorja tega tvojega Golfa 1.5 TSi in poglej moč motorja Tesle in se potem še enkrat oglasi. Pa še pospeške poglej. Kot noč in dan.
Torej, čakam na razlago, kje bom jaz in vsi preostali prebivalci mesta dali hkrati polnit svoje EV-je, če želimo zjutraj na pot? Sploh me ne zanima cena avta zdaj, zanima me kje naj vsi hkrati napolnimo avte čez noč.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
YosavaI ::
Meni moč avta nič ne koristi. Na cesti so omejitve in si lahko kilovate moči v rit potisneš. Hkrati pa kaj ti pomagajo pospeški? A se ti mudi na naslednji semafor čakat?
Seveda ti koristi. Moč ne koristi le bencinarjem /dizlom, ker je krivulja navora in moči taka da maksimalno moč dosežejo šele pri zelo visokih obratih, takšnih kot se v praksi pri vsakodnevni vožnji ne dosega. Pri električnem avtu pa je to drugače. Tam pa stisneš gas do konca ko prehitevaš na regionalki in pospešek ti omogoča da dosti prej in bolj varno prehitiš, preden pride nasproti drug avto. Da fun factorja pospeškov sploh ne omenjamo. Poglej spodnji posnetek in boš vedel o čem govorim:
njyngs ::
A nisi prej govoril, da moraš na AC zmanjšat hitrost, da s to tvojo bogo Teslo3 uspeš prit MB-LJ-MB? Odloči se zdaj, al boš vozil "fun-factor" na polno do LJ, pa potem šel z avtobusom nazaj v MB, al boš vozil počasneje kot 1.5TSI golf, da ne boš rabil na avtobus?
In še vedno, kje naj vsi prebivalci mesta napolnimo svoje EV-je čez noč?
In še vedno, kje naj vsi prebivalci mesta napolnimo svoje EV-je čez noč?
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 249357 (11000) | DamijanD |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 128227 (88292) | D3m |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23716 (21599) | hojnikb |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33236 (29767) | bluefish |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24304 (22341) | bluefish |