Forum » Na cesti » Nov avto do 33.000
Nov avto do 33.000
Temo vidijo: vsi
Moe_Lester ::
Shit man... Jaz se na leto na bencinski ustavim ene 30x. 30x3min je celo uro pa pol. Na leto. In ti to resno primerjaš s 15min za vsakih 300km (pa je to hudo optimistična ocena, in hkrati konkretno dražja).
Kakšnih 15 min za vsakih 300km? EV se večino časa polni doma, za kabel vtaknit not rabiš 4 sekunde. Na polnilnicah samo v izjemnih primerih, ko moraš v istem dnevu na morje, v hribe in do žlahte na drug konec Slovenije.
Cena hitrih polnilnic ob avtocestah je pa problem samo za tiste, ki ne znajo izračunati celotnega stroška lastništva.
Sparkxl ::
Pred 1 uro sem se peljal mimo teslinih superchargerjev v mb. 3 od 5 zasedenih. Kako to izgleda poleti si ne upam predstavljat
Miki N ::
YosavaI ::
EV-ji me v osnovi ne zanimajo. Ampak cisto za foro. Koliko jurjev me stane, ce si iz nule doma postavim elektricno polnilnico za filat Teslo? :)
Načeloma lahko polniš tudi na vtičnici. Načeloma.
Za vse ostalo boš najprej moral omrežnino povišat. Sicer te bodo naši entuziasti hoteli prepričat da investiraj v sončno... ker boš investicijo ziher povrnil v parih letih. Pa zastonj se boš vozil.
1. Ja, lahko jo polniš tudi na navadni vtičnici, večina uporabnikov lahko shaja samo s tem.
2. Postavitev domače polnilnice se začne pri 500 € plus delo električarja za inštalacijo. Pri pametnih polnilnicah pa pri 1000 € plus delo električarja.
3. Da rabiš povečat omrežnino je MIT. Resnica je da ne rabiš povečat nobene omrežnine, če je tvoja poraba hiše velika se pa priporoča PAMETNA POLNILNICA; ki ti avtomatsko regulira moč polnjenja glede na porabo hiše. Torej po domače, če ti nažgeš 2 pečici, pa še indukcijo, plus še krožno žago ti bo polnilnica začasno znižala moč polnjenja, tako da ne boš presegel hišnih varovalk (največje moči porabe hiše), ko pa boš pečico ugasnil se bo moč polnjenja spet povečala.
4. Investicija v sončno elektrarno NI NUJNA da se električni avto splača. Če sončne nimaš in filaš iz omrežja je strošek filanja čez noč cca 1,5 € na 100 km, kar je skoraj 7x ceneje kot pa dizel ali bencin pri 10 € na 100 km. Sončna elektrarna se splača če imaš porabo gospodinjstva zmerno do veliko (torej mesečni strošek za elektriko večji od 50 € mesečno). Ampak še enkrat: ne rabiš nujno met sončne elektrarne da bi se ti električni avto splačal, splača se ti tudi če filaš iz omrežja.
YosavaI ::
Curve Ball je izjavil:
Zakaj načeloma? Traja pol dni, samo kolikokrat pa polniš od nič do 100? Pa polniš ponoči. Za par 10% je pa nekaj ur dovolj tudi s 7kw ali tudi manj.
Jap. 8 ur. Vmes pa upaš da se ti bojler ne vklopi. Al pa da se žena ne loti cunj prat. Pa posode. Ker se dela to s poceni tarifo.
Nima vsak kar 7kw ekstra na voljo. Vsaj ne vsak ki malenkost optimizira. Zato pa imaš polnilnico.
In ja, Teslo z dometom 300km sredi poletja (ob šparanju med vožnjo) boš kar pogosto poskrbel da bo napolnjena. EV-ja nočeš polnit drugje kot doma.
Ni problem ne bojler, ne cunje ne nič. Ključna beseda: PAMETNA POLNILNICA, so na trgu že preko 5 let in avtomatsko regulirajo moč polnjenja avta glede na porabo hiše. Ko drugo, velika večina ima več kot 7 kW ekstra na voljo. 3 krat 25A varovalke ki jih ima večina hiš pomeni moč 17 kW. Poraba hiše redko preseže 6 do 7 kW. Ekstra je 10 do 11 kW. Kot tretje pa, tesla 3 ima 500 km dosega mešanega poleti (mešan doseg pomeni malo avtoceste, malo regionalke, malo mesta), izmerjeno:
Če ga pa furaš skos 130 km/h na avtocesti ima pa izmerjenih 400 km dosega, glej test spodaj:
Curve Ball je izjavil:
A ti se poleti pogosto dnevno voziš 300km in to tako da nato spiš doma? Sam se res ne. Kakšen vikend mogoče.
Drugače pa, polnilnice so pod jurja
300km se nabere presneto hitro, ce glih nisi inbreed da imas celo zlahto z obeh strani v isti ulici.
Torej, če imaš žlahto < 300km stran, potem si produkt incesta.
Že kličem babico iz Ljubljane na Vrhniko. Me bo vesela, ker je že dolgo nisem poklical. Ne vem pa če bo še vedno vesela, ko bo slišala moje vprašanje.
Point je da se 300km hitro nabere. To so samo 3 relacije po 50km al pa dve po 75km, tja pa nazaj.
Vikend obala, hribi + obisk pa si na 300 takoj. Pa se vseeno je imeti kaj rezerve za vsak slucaj al ni?
Ni 300 km, ampak je 400 do 500 km. In če se ti slučajno kdaj zgodi da bi rad en ali dva dneva v letu naredil več kot toliko, se preprosto za 20 minut ustaviš na DC hitri polnilnici da dopolniš. Praksa vseh ki imajo EV pravi da to ni noben problem, prav tako tudi študije kažejo da ljudje mnogo precenijo koliko pogosto delajo preko 400 km v enem dnevu:
https://electrek.co/2020/12/29/once-you...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Kayzon ()
YosavaI ::
Tako razen pospeskov je pac voznja dolgocasna. Kot da si clovek kupi neslisen motor za cruzanje lol
Avtomobilski proizvajalcec Ford je delal študijo in ropot motorja in tresenje pogreša le nekaj procentov ljudi (debilnih boomerjev /dinozavrov), nekaj podobnega velja za vonj bencina. V sklopu tega se je Ford celo domislil domiselne rešitve: "dišavne" smrečice z vonjem po bencinu. Vendar večina tega ne rabi, saj niso nori.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Gregor P ::
Dajte fantje in dekleta biti malo bolj preudarni pri besedi "splačati." Ker EV-jev dejansko doslej sploh zares rabili nismo oz. smo mislili, da jih ne rabimo, če ne bilo globalnega segrevanja, onesnaževanja okolja ipd. ... in sedaj so pač uradno postali nujna zamenjava in trenutno še vedno zelo draga zamenjava - vsak pri sebi mora pač narediti računico, kako bo teh 10.000 evrov preplačila čimprej prinesel not. Prej si lahko kupil novo Dacio na plin za 9000 evrov in ne morete reči, da se ta avto "ni splačal".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
YosavaI ::
Moe_Lester je izjavil:
Zato, ker ima večina ljudi takšne 300km nenapovedane vožnje 1x na leto. Se jim bolj splača ustaviti za 15 minut na superchargerju kot 2x ali 3x na teden voziti na bencinsko.
Shit man... Jaz se na leto na bencinski ustavim ene 30x. 30x3min je celo uro pa pol. Na leto. In ti to resno primerjaš s 15min za vsakih 300km (pa je to hudo optimistična ocena, in hkrati konkretno dražja).
Jaz ne vem... A vaš čas res nima cene al kako?
Študije pravijo da lastniki električnih avtov porabijo 60 % MANJ časa na letni ravni za polnjenje kot pa vozniki naftnih vozil. Ja, presenetljivo. Če so na roadtripu (dolgem in redkem potovanju preko dosega avtomobila, torej za teslo 3 preko 400 do 500 km), potem res porabijo tistih 15 minut da dofilajo, ampak nekih 363 dni na leto pa porabijo dosti manj, ker samo vklopijo kabel ko pridejo domov, kar je ranga 5 sekund dela. Voznik bencinarja pa na bencinski vsak teden zgubi 5 minut (torej 300 sekund). Poglej tukaj od 3:00 naprej:
Krsko - Maribor - Slo Gradec ali Moravske Toplice
Ni to noben bavbav, kr veliko ljudi se tam vozi. Ne samo 1x na leto.
Pa se marsikje drugje je tako.
Pravim ni Slovenija samo avtocesta okoli Ljubljane, ampak okej. Za vas drugi ne obstajajo.
Na poti do UKCja v LJ pa se kaj bom si kupil avto, da se bom se moral ustavljat, ce hocem se kak cilj dodat na poti. Amazing.
Od Kršega do Maribora in nazaj prideš brez polnjenja pri Tesli, pa še nekih slabih 30 % ti ostane. In menda ne delaš razdaljo Krško Maribor in nazaj vsak dan.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Gregor P ::
Ne vem, a si ti morda opazila polne AC vsak dan nekje ob istem času, ki vsi nekam enkrat rinejo v eno smer zjutraj in potem v drugo popoldne. Kdo so ti tisoči voznikov?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Pithlit ::
Evo ga, inžinička... s svojimi fantazijami. Lepo prirejaš cifre mišek. Tesla za 38k ima domet 500km? Še dobro da ima Musk tebe, ker sam pojma nima
Dej ti linkaj te študije. Da se na koncu ne izkaže da vmes ko čakajo gredo cajt kam drugam zapravljat.
Študije pravijo da lastniki električnih avtov porabijo 60 % MANJ časa na letni ravni za polnjenje kot pa vozniki naftnih vozil.
Dej ti linkaj te študije. Da se na koncu ne izkaže da vmes ko čakajo gredo cajt kam drugam zapravljat.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
Pithlit ::
Dajte fantje in dekleta biti malo bolj preudarni pri besedi "splačati." Ker EV-jev dejansko doslej sploh zares rabili nismo oz. smo mislili, da jih ne rabimo, če ne bilo globalnega segrevanja, onesnaževanja okolja ipd. ... in sedaj so pač uradno postali nujna zamenjava in trenutno še vedno zelo draga zamenjava - vsak pri sebi mora pač narediti računico, kako bo teh 10.000 evrov preplačila čimprej prinesel not. Prej si lahko kupil novo Dacio na plin za 9000 evrov in ne morete reči, da se ta avto "ni splačal".
Takoj kupim nižji srednji razred (velikost nekega polota) z dometom 300km pozimi. Za normalno ceno, seveda.
Life is as complicated as we make it...
Gregor P ::
Tega sploh več nočejo delat in so posebej zate naredili širše neuporabnega AMI-ja v ene 15 različicah skupaj z drugimi firmami. Če pa tega nočeš, pa morda kakšno pohabljeno in itak predrago električno Dacio ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Pithlit ::
Tega sploh več nočejo delat in so posebej zate naredili širše neuporabnega AMI-ja v ene 15 različicah skupaj z drugimi firmami. Če pa tega nočeš, pa morda kakšno pohabljeno in itak predrago električno Dacio ipd.
Potem pač ne prodajajte EV-jev kot alternativo. Še posebej pa ne kot cenejšo alternativo.
Kako Ami izpolnjuje moje kriterije veš pa sam ti. Za tistih 12 jurjev je ene 3x precenjen.
Life is as complicated as we make it...
YosavaI ::
Zakaj bi se ustavljal, ce ni treba?
Its not a bug its a feature? Japajade.
Ker vsi vozniki v praksi vsakih nekaj ur vožnje ustavijo za WC in malico, ne poznam nobnega da bi lulal v račko med vožnjo in jedel senviče med vožnjo. Zakaj bi si to delal? Samo zato da proovaš da če trpiš in tiščiš urin 10 ur skupaj da lahko na cilj prideš 10 minut prej al kaj?
Curve Ball je izjavil:
A ti se poleti pogosto dnevno voziš 300km in to tako da nato spiš doma? Sam se res ne. Kakšen vikend mogoče.
Drugače pa, polnilnice so pod jurja
Ne, namigujem ti na zimo ko ima ta ista Tesla domet mogoče 150km, sploh če si gretje privoščiš. Pa se računice zelo hitro podre.
300km dosega je načeloma čisto dovolj, dokler to velja pod vsakimi pogoji. Z dometom 150km je pa to en dober mestni avto, ne pa daily driver.
Si še en ki je nasedel na mite! Kakšnih 150 km za Teslo lol, resnica stestirano v praksi pozimi naredi 468 km. To velja za 2021 in poznejši model ki ima za ogrevanje toplotno črpalko. Brez toplotne črpalke pa cca 430 km. Pozimi to. Poleti preko 500 km. Link do testa:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Pithlit ::
Zakaj bi se ustavljal, ce ni treba?
Its not a bug its a feature? Japajade.
Ker vsi vozniki v praksi vsakih nekaj ur vožnje ustavijo za WC in malico, ne poznam nobnega da bi lulal v račko med vožnjo in jedel senviče med vožnjo. Zakaj bi si to delal? Samo zato da proovaš da če trpiš in tiščiš urin 10 ur skupaj da lahko na cilj prideš 10 minut prej al kaj?
Curve Ball je izjavil:
A ti se poleti pogosto dnevno voziš 300km in to tako da nato spiš doma? Sam se res ne. Kakšen vikend mogoče.
Drugače pa, polnilnice so pod jurja
Ne, namigujem ti na zimo ko ima ta ista Tesla domet mogoče 150km, sploh če si gretje privoščiš. Pa se računice zelo hitro podre.
300km dosega je načeloma čisto dovolj, dokler to velja pod vsakimi pogoji. Z dometom 150km je pa to en dober mestni avto, ne pa daily driver.
Si še en ki je nasedel na mite! Kakšnih 150 km za Teslo lol, resnica stestirano v praksi pozimi naredi 468 km. To velja za 2021 in poznejši model ki ima za ogrevanje toplotno črpalko. Brez toplotne črpalke pa cca 430 km. Pozimi to. Poleti preko 500 km. Link do testa:
Jap. Za 38k, kajne?
Life is as complicated as we make it...
YosavaI ::
Moe_Lester je izjavil:
Zato, ker ima večina ljudi takšne 300km nenapovedane vožnje 1x na leto. Se jim bolj splača ustaviti za 15 minut na superchargerju kot 2x ali 3x na teden voziti na bencinsko.
Shit man... Jaz se na leto na bencinski ustavim ene 30x. 30x3min je celo uro pa pol. Na leto. In ti to resno primerjaš s 15min za vsakih 300km (pa je to hudo optimistična ocena, in hkrati konkretno dražja).
Jaz ne vem... A vaš čas res nima cene al kako?
Jaz 15x 3 minute pa delam od 25km do 1200km tut zarad lepsga in 100km potke skoraj vsak vikend.
Ustavljam se samo na cilju pred vhodom, ne nekje na random polnilnici izven poti.
Gres v hribe za vikend, na parkiriscu so 4 polnilnice, seveda zasedene. Good luck.
Gres nekam bolj odrocno je navadna polnilnica nekje 30km izven poti pri nekem Sparu, pol pa samo upas da ni tam celodnevnih parkirarjev, ker naslednja je spet 5km pri drugem BTCju, ampak ti ne gres ne v Spar, ne v BTC ampak na vikend v gorice, kjer seveda ni polnilnica.
Je ena, tri vasi naprej pri obcini, kjer seveda nekdo stoji cel dan, ki dela na tej obcini.
Dalec od tega, da je to prakticno in hitro, dalec.
1. Nihče v praksi ne vozi 1200 km brez enega samega postanka, to v praksi pomeni nekih 13 do 14 ur vožnje. Kaj pa ješ vmes? A lulaš v flašo al kaj? To da voziš 14 ur skupaj brez postanka so pravljice za bedaki ki nasedejo.
2. Polnilnice v praksi niso skoraj nikoli zasedene, če so, potem se odpelješ do naslednje (dostikrat lahko že prek aplikacije preveriš če je polnilnica prosta), pri določenih si lahko celo rezerviraš pol urni spot vnaprej.
4. Celodnevnih parkirjev ni NIKJER na hitrih DC polnilnicah, ker se vsaka minuta ko se avto ne fila in samo stoji na polnilnici zaračuna. To o čemer ti govoriš je včasih na POČASNIH AC polnilnicah, ne pa na hitrih DC. Valda če se ti mudi ne boš šel na počasno AC polnilnico, ampak boš šel na hitro DC.
5. Je praktično in hitro v praksi: 1000 km narejenih z električnim avtom v samo 8 urah in 55 minutah, stestirano, to je približno enako kot pri bencinarju/dizlu:
6. Še en dokaz da je praktično in da je folk z električnimi avti izredno zadovoljen, kar 99 % ljudi ki električni avto proba pravi da nikoli ne bo šlo več nazaj na bencin ali dizel:
https://electrek.co/2020/12/29/once-you...
3.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
YosavaI ::
Krsko - Maribor - Slo Gradec ali Moravske Toplice
Ni to noben bavbav, kr veliko ljudi se tam vozi. Ne samo 1x na leto.
Pa se marsikje drugje je tako.
Pravim ni Slovenija samo avtocesta okoli Ljubljane, ampak okej. Za vas drugi ne obstajajo.
Na poti do UKCja v LJ pa se kaj bom si kupil avto, da se bom se moral ustavljat, ce hocem se kak cilj dodat na poti. Amazing.
Ah ne... Sej se ustaviš tam v parkirni. Plačaš tiste 3EUR/uro za parking pa zraven še 1EUR/kw. Đabe. Poleg tega seveda da daš za sam avto že v štartu najmanj 1,5x cene primerljivega (ali boljšega) ice. Tko se pač po novem špara. Doma pa polnilnico in sončno ki se jih v računice seveda ne šteje, ker se špara.
Zdej pa še inžinirčka počakamo da nam pove da se z ev vozimo za 1EUR/100km. Kar je ene tolk realno kot mi lanske polnilnice kjer ljudje 'tankajo' za 50EUR/100km (oboje je res. Oboje sta huda ekstrema. Oboje se bo v prihodnosti še drastično spremenilo - pa ne na ceneje).
zJaz ne vem... A vaš čas res nima cene al kako?
Normalno, da ima, ampak (od) doma - ampak potem pa se toliko razvadiš, da postaneš počasen šofer - skoraj ovira na avtocesti, tankanje postane skoraj družabni dogodek, toliko manj, če uporabljaš app, da se ti niti v akvarij ne ljubi hodit :-) Ampak se potolažiš, da je tudi to nekaj vredno, da se ti res nikamor ne mudi in če je kaj pomembnega, bo že počakalo, ker ni ptica, da bi odletelo...
Mja, men se res ne ljubi nekje za pol ure ustavljat zato ker grem v UKC na pregled. Že tko mi gre cel dan... pa da moram vmes še v luft gledat. No, opcija je tinder odpret pa koga v desno swajpat za en quickie.
1. 95 % polnjenja v praksi je res doma čez noč za dober 1 EUR na 100 km, to je dejstvo. Na javnih polnilnicah polniš v praksi samo takrat ko ne gre drugače, torej ko si sredi dolgega potovanja in z trenutnim stanje v baterije ne boš prišel do cilja če ne boš dofilal na javni polnilnici. To se zgodi nekajkrat na leto. Kolikokrat na leto ljudje naredijo več kot 500 km na dan? Ene dva do 3x na leto. Pustimo izjeme.
2. Da je sam avto 1,5x cene primerljivega ICE ne drži. Kar ti delaš je da primerjaš bencinskega golfa z 90 konji z teslo model 3 z 500 konji. Tako pač to ne gre, ker to niso primerljive specifikacije. Ko pa dejansko primerjaš primrljive specifikacije (moč motorja, pospeški, opremljenost ipd), takrat staneta enako, ali EV za nekaj tisočakov več. Evo en primer: isti avto, le oblika pogona je druga: električni avto BMW iX1 xDrive 30e stane isto za nakup kot pa dizelski X1 23d xDrive (oba dva okrog 54 jurjev), link do članka:
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
4. Sončna elektrarna ni nujna da se električni avto splača, lahko jo tudi nimaš in filaš iz omrežja in se še vedno voziš cca 7x ceneje kot z dizlom/bencinom. Se pa sončna elektrarna splača za samo gospodinjstvo, ker v 40 letih kot zdržijo paneli plačaš okrog 4 do 5x manj za elektriko kot pa če sončne elektrarne nimaš.
Mja, men se res ne ljubi nekje za pol ure ustavljat zato ker grem v UKC na pregled. Že tko mi gre cel dan... pa da moram vmes še v luft gledat. No, opcija je tinder odpret pa koga v desno swajpat za en quickie.
Do UKCja in nazaj s Teslo prideš brez polnjenja, pa kjerkoli v Sloveniji že si, pa magar če si iz Kopra ali Murske Sobote.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Pithlit ::
Je praktično in hitro v praksi: 1000 km narejenih z električnim avtom v samo 8 urah in 55 minutah, stestirano, to je približno enako kot pri bencinarju/dizlu:
Enako? Se ti zajebavaš? Moj Stilo je redno delal po 1100km, brez tankanja vmes. Stal je celih 28k z vso opremo ki si si jo lahko takrat izmislil. Tesla za 100k je daleč od približno enako... zelooooooo daleč.
Life is as complicated as we make it...
YosavaI ::
Elekrični avto kurcajo samo tisti ki si ga ne morejo privoščit ali pa mislijo da si ga ne morejo privoščit (zanemarijo tistih 4200 EUR goriva pri 50kkm na leto tako kot odpiratelj te teme), tipična klasika: "lisica in kislo grozdje". Večina folk svet dojema na način da če nečesa ne morejo imeti, potem je ta stvar po njihovo "zihr slaba". Ampak ne bi se mogli bolj motiti kot se. Žal je tako.
Ne, ne zajebavam se. Ja enako čas porabiš na roadtripu če imaš EV ki ima ultra hitro polnjenje, ker tudi z bencinarjem in dizlom se ustaviš na vsake 3 ure za WC ali malico. Verjamem da je tvoj Stilo delal 1100 km brez tankanja vmes, vendar nisi pa toliko časa vozil v enem samem dnevu brez enega samega postanka. Ker v 10 urah vožnje moreš tisti dan tudi kaj jest in tudi na WC te prime. AMpak ne, vi ste seveda roboti, ki živite brez hrane in ne rabite na WC, seveda. Le da noben ne vrjame vašim pravljicam.
Je praktično in hitro v praksi: 1000 km narejenih z električnim avtom v samo 8 urah in 55 minutah, stestirano, to je približno enako kot pri bencinarju/dizlu:
Enako? Se ti zajebavaš? Moj Stilo je redno delal po 1100km, brez tankanja vmes. Stal je celih 28k z vso opremo ki si si jo lahko takrat izmislil. Tesla za 100k je daleč od približno enako... zelooooooo daleč.
Ne, ne zajebavam se. Ja enako čas porabiš na roadtripu če imaš EV ki ima ultra hitro polnjenje, ker tudi z bencinarjem in dizlom se ustaviš na vsake 3 ure za WC ali malico. Verjamem da je tvoj Stilo delal 1100 km brez tankanja vmes, vendar nisi pa toliko časa vozil v enem samem dnevu brez enega samega postanka. Ker v 10 urah vožnje moreš tisti dan tudi kaj jest in tudi na WC te prime. AMpak ne, vi ste seveda roboti, ki živite brez hrane in ne rabite na WC, seveda. Le da noben ne vrjame vašim pravljicam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
tonttu ::
Elekrični avto kurcajo samo tisti ki si ga ne morejo privoščit ali pa mislijo da si ga ne morejo privoščit (zanemarijo tistih 4200 € goriva pri 50kkm na leto tako kot odpiratelj te teme), tipična klasika: "lisica in kislo grozdje". Večina folk svet dojema na način da če nečesa ne morejo imeti, potem je ta stvar po njihovo "zihr slaba". Ampak ne bi se mogli bolj motiti kot se. Žal je tako.
EV-je pa kujejo v nebo zgolj tisti, ki si nobenega, niti najcenejsega ICE ne morejo privosciti in sanjajo o necem, kar verjetno nikoli ne bodo imeli, zraven pa prepricujejo vse ostale, kako so ti sanjski avtomobili eno in edino pravo prevozno sredstvo za vse. Pojdi pa si ga kupi, saj je skoraj zastonj, pa predvsem pusti vse ostale na miru.
TheBlueOne ::
Tako pač to ne gre, ker to niso primerljive specifikacije. Ko pa dejansko primerjaš primrljive specifikacije (moč motorja, pospeški, opremljenost ipd), takrat staneta enako, ali EV za nekaj tisočakov več.
To je pa bolj slaba primerjava, ker si vzel jasne prednosti EVjev, ki vecinoma ljudem pomenijo bolj malo, ko si nad neko stevilko. Tu imam v mislih moc motorja in pospeske. To je kakor, da bi primerjal v stilu, da EV stane veckratnik, ker moras primerjati doseg in ga ima Panda morda nekje kot Tesla M3.
Baterije so pac menda se vedno tako drage, da moras kanabalizirati drugje. Ce je tako, potem seveda dobis manj avta.
YosavaI ::
Elekrični avto kurcajo samo tisti ki si ga ne morejo privoščit ali pa mislijo da si ga ne morejo privoščit (zanemarijo tistih 4200 € goriva pri 50kkm na leto tako kot odpiratelj te teme), tipična klasika: "lisica in kislo grozdje". Večina folk svet dojema na način da če nečesa ne morejo imeti, potem je ta stvar po njihovo "zihr slaba". Ampak ne bi se mogli bolj motiti kot se. Žal je tako.
EV-je pa kujejo v nebo zgolj tisti, ki si nobenega, niti najcenejsega ICE ne morejo privosciti in sanjajo o necem, kar verjetno nikoli ne bodo imeli, zraven pa prepricujejo vse ostale, kako so ti sanjski avtomobili eno in edino pravo prevozno sredstvo za vse. Pojdi pa si ga kupi, saj je skoraj zastonj, pa predvsem pusti vse ostale na miru.
TI pa si pravljičar. Ne, ni tako, če pa zaradi takšne zgrešene miselnosti lažje spiš pa tudi prav.
Pithlit ::
Do UKCja in nazaj s Teslo prideš brez polnjenja, pa kjerkoli v Sloveniji že si, pa magar če si iz Kopra ali Murske Sobote.
S tesllo za 38k pozimi mogoče, samo mogoče, prideš... brez da odpreš klimo ali radio, pa Boh ne daj da stisneš gas kje. Mogoče. Pazi to, jaz imamo do UKC 126km.
Ne se delat preveč pametnega. Ker nisi.
Life is as complicated as we make it...
YosavaI ::
TheBlueOne je izjavil:
Tako pač to ne gre, ker to niso primerljive specifikacije. Ko pa dejansko primerjaš primrljive specifikacije (moč motorja, pospeški, opremljenost ipd), takrat staneta enako, ali EV za nekaj tisočakov več.
To je pa bolj slaba primerjava, ker si vzel jasne prednosti EVjev, ki vecinoma ljudem pomenijo bolj malo, ko si nad neko stevilko. Tu imam v mislih moc motorja in pospeske. To je kakor, da bi primerjal v stilu, da EV stane veckratnik, ker moras primerjati doseg in ga ima Panda morda nekje kot Tesla M3.
Baterije so pac menda se vedno tako drage, da moras kanabalizirati drugje. Ce je tako, potem seveda dobis manj avta.
Ne, ni slaba primerjava. A zato ker jim pomeni moč in pospeški tako malo (pa tudi zveznost vožnje, tišina in odsotnost tresenja), a zato je Tesla model Y najbolj prodajan avto NA SVETU? Dej no dej. Nasprotniki EVjev ste prav smešni.
Klik:
Tesla Model Y Was The World's Best-Selling Car In Q1 2023
https://www.motor1.com/news/669135/tesl...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
TheBlueOne ::
Ne, ni slaba primerjava. A zato ker jim pomeni moč in pospeški tako malo (pa tudi zveznost vožnje, tišina in odsotnost tresenja), a zato je Tesla model Y najbolj prodajan avto NA SVETU? Dej no dej.
Klik:
https://www.motor1.com/news/669135/tesl...
Slaba primerjava je zato, ker primerjas prednosti EV pogona ignoriras pa prednosti ICE.
Drugace pa so meni so vsi boljsi bencinarji, dizli in EVji vec kot OK. Tale Tesla se dobro prodaja, ker se nima zelo dosti konkurence. Za klasicne proizvajalce so EVji se vedno bolj nisa glede na odstotke prodanega. Si pa mislim, da jim bo kaksna Skoda ali VW pocasi sla v zelje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
YosavaI ::
Do UKCja in nazaj s Teslo prideš brez polnjenja, pa kjerkoli v Sloveniji že si, pa magar če si iz Kopra ali Murske Sobote.
S tesllo za 38k pozimi mogoče, samo mogoče, prideš... brez da odpreš klimo ali radio, pa Boh ne daj da stisneš gas kje. Mogoče. Pazi to, jaz imamo do UKC 126km.
Ne se delat preveč pametnega. Ker nisi.
Motiš se glede vsega kar si povedal. Sem pameten, dokazano (IQ stestirano med 1 % najpametnejših), pa pustimo to (da mi ne bo kdo očital da se hvalim). 126 km tudi v obe smeri ni noben problem za Teslo model 3, tudi za osnovno različico z najmanjšo baterijo, 404 km dosega, stestirano, pozimi seveda:
Pithlit povej kje stanuješ in ti povem koliko procentov baterije boš še imel po tem ko boš šel do UKCja in nazaj (aplikacija ki ti to izračuna za vsak model avta posebej se imenuje "A better route planner").
Mislim, da je ta tema počasi zrela za en "chadovka Pithlit vs. devičnik Inžinirček" mem.
NIsem devičnik, zase govori. ;) Trolček lol. xD
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
TheBlueOne ::
YosavaI ::
Slaba primerjava je zato, ker primerjas prednosti EV pogona ignoriras pa prednosti ICE.
Ne, jih ne. Evo en primer: isti avto, le oblika pogona je druga: električni avto BMW iX1 xDrive 30e stane isto za nakup kot pa dizelski X1 23d xDrive (oba dva okrog 54 jurjev), link do članka: https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
TheBlueOne je izjavil:
Motiš se glede vsega kar si povedal. Sem pameten, dokazano (IQ stestirano med 1 % najpametnejših),
Uf, to pa te da na rep Slo-techa, tu smo vecinoma v zgornjem promilu, dokazano s tem, ko sem to napisal.
Ni videt (pa brez zamere, ne leti nate).
Zakaj bi se ustavljal, ce ni treba?
Its not a bug its a feature? Japajade.
Ker vsi vozniki v praksi vsakih nekaj ur vožnje ustavijo za WC in malico, ne poznam nobnega da bi lulal v račko med vožnjo in jedel senviče med vožnjo. Zakaj bi si to delal? Samo zato da proovaš da če trpiš in tiščiš urin 10 ur skupaj da lahko na cilj prideš 10 minut prej al kaj?
Curve Ball je izjavil:
A ti se poleti pogosto dnevno voziš 300km in to tako da nato spiš doma? Sam se res ne. Kakšen vikend mogoče.
Drugače pa, polnilnice so pod jurja
Ne, namigujem ti na zimo ko ima ta ista Tesla domet mogoče 150km, sploh če si gretje privoščiš. Pa se računice zelo hitro podre.
300km dosega je načeloma čisto dovolj, dokler to velja pod vsakimi pogoji. Z dometom 150km je pa to en dober mestni avto, ne pa daily driver.
Si še en ki je nasedel na mite! Kakšnih 150 km za Teslo lol, resnica stestirano v praksi pozimi naredi 468 km. To velja za 2021 in poznejši model ki ima za ogrevanje toplotno črpalko. Brez toplotne črpalke pa cca 430 km. Pozimi to. Poleti preko 500 km. Link do testa:
Jap. Za 38k, kajne?
Na posnetku je Tesla LONG RANGE in ta ni 38k, ampak cca 44k. Imaš pa Teslo standard range po subvenciji za pod 38k.
Torej Winter range test tesla long range (cena 44k po subvenciji): 468 km.
Winter range Test tesla standard range (cena 38k po subvenciji): 404 km.
Oba dva linka do posnetkov do testa dometa v zimskih razmerah sem pa že podal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
TheBlueOne ::
Ne, jih ne. Evo en primer: isti avto, le oblika pogona je druga: električni avto BMW iX1 xDrive 30e stane isto za nakup kot pa dizelski X1 23d xDrive (oba dva okrog 54 jurjev), link do članka:
Fino videti, v tem primeru bi tudi jaz prej vzel EV. Nimam pa se obcutka, da je praviloma tako.
tonttu ::
Ne, jih ne. Evo en primer: isti avto, le oblika pogona je druga: električni avto BMW iX1 xDrive 30e stane isto za nakup kot pa dizelski X1 23d xDrive (oba dva okrog 54 jurjev), link do članka: https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
Dajmo ce se pogovarjamo o cenah ze koncno enkrat uporabljati stvari kjer so realne cene in ne linkati nekih debilnih clankov. Cena je cena in najbolj relevanten link za to je link na stran proizvajalca/prodajalca, ki ima gor cenik za tocno dolocen avto.
Evo ti primerjave tvojih dveh avtov, ki staneta ENAKO!!!
BMW X1:
https://www.bmw.si/sl/all-models/x-seri...
Cena: od 40.500,00eur
BMW iX1
https://www.bmw.si/sl/all-models/bmw-i/...
Cena: od 53.850,00eur
40 in 54 jurjev je SKORAJ enako.
YosavaI ::
Potem ne rabis sploh avta. Ne ni bilo misljeno tebi, general discussion...
Jaz sem zaradi jebenega "sparanja" sel s sodelavcem na "siht" pa ko mi rece ja, sparkiramo pol pa se slabih 25 minut pes pa sva tam.
Pa gledam koji kurac, ce lahko direkt na cilju parkiras? Pa rece ja, ampak tam ne morem parkirat+polnit zastonj...
Od takrat naprej grem sam, sparkiram na cilju on se pa naj jebe s pesacenjem. Mislim pa kak si lahk tak prizadet z teslo.
1. Hoje je koristna za zdravje, neprestano sedanje je zelo škodljivo. Priporoča se vsaj pol ure vadbe dnevno (lahko tudi v obliki hitre hoje), večina ljudi tega ne dosega.
2. Tip bi se lahko znajdu in bi parkiral, dal polnit zastonj in se namesto 25 minut pešačenja za 5 minut zapeljal z električnim skirojem, ki bi ga potegnil iz pritljažnika avta.
3. Z filanjem zastonj ne prišparaš bistveno. Za 20.000 km na leto rabiš cca 2000 EUR za gorivo za nafni avto, ter cca 300 EUR za filanje doma čez noč. Pač tip prišpara 300 EUR, napram temu da bi udobno filal doma čez noč. Većino prihranka napram naftnemu avtu imaš tudi če lepo udobno filaš doma, ne pa da izkoriščaš redke še brezplačne javne polnilnice.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
YosavaI ::
Ne, jih ne. Evo en primer: isti avto, le oblika pogona je druga: električni avto BMW iX1 xDrive 30e stane isto za nakup kot pa dizelski X1 23d xDrive (oba dva okrog 54 jurjev), link do članka: https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
Dajmo ce se pogovarjamo o cenah ze koncno enkrat uporabljati stvari kjer so realne cene in ne linkati nekih debilnih clankov. Cena je cena in najbolj relevanten link za to je link na stran proizvajalca/prodajalca, ki ima gor cenik za tocno dolocen avto.
Evo ti primerjave tvojih dveh avtov, ki staneta ENAKO!!!
BMW X1:
https://www.bmw.si/sl/all-models/x-seri...
Cena: od 40.500,00eur
BMW iX1
https://www.bmw.si/sl/all-models/bmw-i/...
Cena: od 53.850,00eur
40 in 54 jurjev je SKORAJ enako.
Bolje poglej. Prvo kot prvo ti gledaš bencinskega, ne dizelskega, ki je omenjen v članku. Moraš kliknit gor na gumb "konfiguracija in cena". Samo ko boš kliknil na link bo cena "od 47.800 EUR naprej in to preden kaj dodaš. Nato dodaj še avtomatski menjalnik in ne najmanjšo moč motorja. Cena je 54 jurjev za oba, tako električnega kot dizelskega.
2. Ti ne primerjaš to kar pravi članek. Ti si vzel BENCINSKEGA X1 sDrive18i (ta ima brez opreme ceno 40k ki jo navajaš), vendar članek pa primerja DIZELSKI X1 xDrive23d (torej verzijo z boljšim motorjem) z enako opremo.
Primerjat moraš DIZELSKEGA X1 xDrive23d proti električnemu iX1 xDrive30. Z enako opremo bo cena za oba 54kEUR. In dizelski bo imel še vedno bolj švoh motor (dizelski ima 211 konjev, električni pa 313 konjev).
Če citiram članek: "Ta je temeljit, zmogljiv in ... zanimivo, cenovno precej bolje umeščen kot njegovi bencinski in dizelski bratje. To lahko pomeni le eno, in sicer, da BMW kupce k elektriki vabi precej preprosto in tudi učinkovito - z nižjo ceno. Poudarjam - nižjo, ne nizko, saj 53.850 evrov pač ni malo denarja. Je pa BMW iX1 xDrive 30e s to ceno denimo le 400 evrov (ob upoštevanju subvencije Eko sklada) dražji od dizelskega X1 23d xDrive, ki med drugim ponuja tudi precej slabše zmogljivosti. Če pa podjetje izkoristi odbitek DDV, je električni iX1 celo cenejši za skoraj pet tisočakov."
Link: https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
YosavaI ::
Lonsarg ::
To je vse lepo in prav in ja se strinjam da EV je prava izbira, če kupuješ v rangu kjer so na voljo spodobne zadeve.
Ampak pod 45k ni spodobnih EV z normalnim rangom, ergo EV pač cenovno še ni primerljiv za 99% prebivalcev ki kupujejo pod 45k. Torej ne da ne obstajajo pod 45k, so, ampak imajo šrot range in niso vredni nakupa.
In ja ta meja bo postopoma padla, čez 5 let bo morda ta meja že 30k, ampak pač nismo še tam.
Ampak pod 45k ni spodobnih EV z normalnim rangom, ergo EV pač cenovno še ni primerljiv za 99% prebivalcev ki kupujejo pod 45k. Torej ne da ne obstajajo pod 45k, so, ampak imajo šrot range in niso vredni nakupa.
In ja ta meja bo postopoma padla, čez 5 let bo morda ta meja že 30k, ampak pač nismo še tam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
tonttu ::
Ce vzamem X1 xDrive30e, ki ima zares se celo malenkost boljse specifikacije (pa za povrhu je se PHEV je z osnovno opremo se vedno 48.700eur, medtem ko je iX1 xDrive30 (s tovarnisko specificiranim 430km dometom, kar je verjetno v realnosti kaksnih vsaj 30% manj) z osnovno opremo 53.850eur.
YosavaI ::
Ampak pod 45k ni spodobnih EV z normalnim rangom, ergo EV pač cenovno še ni primerljiv za 99% prebivalcev ki kupujejo pod 45k. Torej ne da ne obstajajo pod 45k, so, ampak imajo šrot range in niso vredni
Gledat moraš TCO (total vost of ownership), ne pa samo nakupno ceno. Je pa logično da se vsaka nova tehnologija vedno začne najprej v premium razredu avtomboilov in gre šele nato z leto dol na nižje razrede. Vendar tudi po 45k imaš ali pa si imel primerljive vrjante. Električni Golf je bil v akciji pod 20 jurjev nov. Bencinski golf nekaj jurjev DRAŽJI že za nakup. Danes imaš MG5 električni karavan za 33k z 300 km realnega dosega. In kaj je zate ne šrot doseg? Torej ti avto kupuješ da ima tak doseg da se boš enkrat na leto na morje pripeljal brez polnjenja? To v resnici ni in ne bi smel bit faktor. Faktor bi mogel bit da je dosega za vsakodnevne vožnje zadosti in za toliko je zadosti čisto vsak EV za 98 % Slovencev (statistika kaže da ima kar 98 % Slovencev manj kot 100 km do službe in nazaj).
Ce vzamem X1 xDrive30e, ki ima zares se celo malenkost boljse specifikacije (pa za povrhu je se PHEV je z osnovno opremo se vedno 48.700eur, medtem ko je iX1 xDrive30 (s tovarnisko specificiranim 430km dometom, kar je verjetno v realnosti kaksnih vsaj 30% manj) z osnovno opremo 53.850eur.
Ti gledaš samo osnovne različice, električni pa ti že v osnovni različici nudi dosti več, moraš pri dizlu dodat toliko opreme da bosta vsaj kolkr tolk izenačena.
1. Razlika v moči je ogromna. Električni je za celo tretjino močnejši.
2. Električni ima 5,6 sekunde do 100 km/h, ta tvoj dizelski pa 7,4 s.
3. Dizelski nima štirikolesnega pogona, električni ga ima že v osnovni različici.
Odpiratelj te teme prevozi 50.000 km na leto in da za goriva cca 5000 EUR na leto. Torej v 15 letih bo dal 75.000 EUR dodatno še za gorivo, za elektriko pod 10.000 EUR (filanje doma, vkljućno z javnimi polnilnicami ko gremo na daljše poti). To žal večina zanemari, pa ne bi smela.
CARSTesla Model 3 Lifecycle Cost Nearly Matches The Cheapest Car In America!
https://cleantechnica.com/2023/06/04/te...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
tonttu ::
Daj preden bluzis daj zares odpri konfigurator pa poglej kaj imata oba od osnovne opreme. Precej precej isto stvar. Toliko o "tocnosti" tvojih izjav in "izracunov". No pa bodi dovolj... Z otrokom, ki se 10 let ne bo imel niti za najbolj osnoven avto in ki za "dokaze" lima YT filmcke, se prepirat je resno brez veze.
njyngs ::
Je kdo drugač kaj kupoval avto? Kakšne so vaše dnevne potrebe (uporaba)? Koliko letno prevozite? kateri pogon ste izbrali? Diesel/bencin/hibrid/e-pogon?
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
YosavaI ::
1. Moje izjave so točne, tvoje ne:
Če citiram članek: "Ta je temeljit, zmogljiv in ... zanimivo, cenovno precej bolje umeščen kot njegovi bencinski in dizelski bratje. To lahko pomeni le eno, in sicer, da BMW kupce k elektriki vabi precej preprosto in tudi učinkovito - z nižjo ceno. Poudarjam - nižjo, ne nizko, saj 53.850 evrov pač ni malo denarja. Je pa BMW iX1 xDrive 30e s to ceno denimo le 400 evrov (ob upoštevanju subvencije Eko sklada) dražji od dizelskega X1 23d xDrive, ki med drugim ponuja tudi precej slabše zmogljivosti. Če pa podjetje izkoristi odbitek DDV, je električni iX1 celo cenejši za skoraj pet tisočakov."
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
1. Razlika v moči je ogromna. Električni je za celo tretjino močnejši.
2. Električni ima 5,6 sekunde do 100 km/h, ta tvoj dizelski pa 7,4 s.
3. Dizelski nima štirikolesnega pogona, električni ga ima že v osnovni različici.
Torej če električni ima, dizelski pa nima štirikolesnega pogona pol že to ni primerljivo ane.
Nisem 10 letni otrok, imam za avto, pa ne samo osnoven, Youtube filmčki pa niso nič drugega kot POSNETEK TESTA V PRAKSI; KI GA NE NEKDO PAČ NAREDIL; POSNEL in dal na Youtube. Sedaj pa zarad mene če togotite naprej, saj slej ko prej boste spoznali v katero smer se premika cel svet, pa brez zamere. :)
Če citiram članek: "Ta je temeljit, zmogljiv in ... zanimivo, cenovno precej bolje umeščen kot njegovi bencinski in dizelski bratje. To lahko pomeni le eno, in sicer, da BMW kupce k elektriki vabi precej preprosto in tudi učinkovito - z nižjo ceno. Poudarjam - nižjo, ne nizko, saj 53.850 evrov pač ni malo denarja. Je pa BMW iX1 xDrive 30e s to ceno denimo le 400 evrov (ob upoštevanju subvencije Eko sklada) dražji od dizelskega X1 23d xDrive, ki med drugim ponuja tudi precej slabše zmogljivosti. Če pa podjetje izkoristi odbitek DDV, je električni iX1 celo cenejši za skoraj pet tisočakov."
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
1. Razlika v moči je ogromna. Električni je za celo tretjino močnejši.
2. Električni ima 5,6 sekunde do 100 km/h, ta tvoj dizelski pa 7,4 s.
3. Dizelski nima štirikolesnega pogona, električni ga ima že v osnovni različici.
Torej če električni ima, dizelski pa nima štirikolesnega pogona pol že to ni primerljivo ane.
Nisem 10 letni otrok, imam za avto, pa ne samo osnoven, Youtube filmčki pa niso nič drugega kot POSNETEK TESTA V PRAKSI; KI GA NE NEKDO PAČ NAREDIL; POSNEL in dal na Youtube. Sedaj pa zarad mene če togotite naprej, saj slej ko prej boste spoznali v katero smer se premika cel svet, pa brez zamere. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
tonttu ::
Ti gledaš samo osnovne različice, električni pa ti že v osnovni različici nudi dosti več, moraš pri dizlu dodat toliko opreme da bosta vsaj kolkr tolk izenačena.
1. Razlika v moči je ogromna. Električni je za celo tretjino močnejši.
2. Električni ima 5,6 sekunde do 100 km/h, ta tvoj dizelski pa 7,4 s.
3. Dizelski nima štirikolesnega pogona, električni ga ima že v osnovni različici.
Samo se tole... tisti, za 6 jurjev manj ima pospesek 5.6 in cca. 20KW vec kot tvoja EV razlicica. Da ne bos prevec bluzil o istih cenah, tretjino mocnejsem avtu itd. In ja za povrhu ima tudi stirikolesni pogon.
Odpiratelj te teme prevozi 50.000 km na leto in da za goriva cca 5000 EUR na leto. Torej v 15 letih bo dal 75.000 EUR dodatno še za gorivo, za elektriko pod 10.000 EUR (filanje doma, vkljućno z javnimi polnilnicami ko gremo na daljše poti). To žal večina zanemari, pa ne bi smela.
Ja verjamem da si v 15 letih na nuli. Problem je, ker nikoli v zivljenju nisem imel enega avta 15 let, pa vecina drugih jih tudi nima. Samo za info, nova baterija za ID4 je cca. 26.000eur. Pristej se ta strosek k vzdrzevanju avtomobila v 15 letih.
YosavaI ::
Tonttu je nek star boomer, ki se ni sposoben prilagoditi na novo, mnogo boljšo tehnologijo, starčki imajo s tem vedno probleme. Tudi pri pametnih telefonih je bilo tako in tukaj je tudi, možgani pač v jeseni življenja zgleda niso tolk več "prožni"
Would you buy an electric car? New research says 55 is the cut-off age when most drivers don't want one
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
Would you buy an electric car? New research says 55 is the cut-off age when most drivers don't want one
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
tonttu ::
Ne Tonttu je zgolj nekdo, ki mu matematika ne dela problemov in si zna precej dobro izracunati ROI... za razliko od tebe in tvojih kretenizmov s 15, 20 in vec leti uporabe avtomobila ;)
YosavaI ::
tisti, za 6 jurjev manj ima pospesek 5.6 in cca. 20KW vec kot tvoja EV razlicica.
Aha trolaš, okej, lepo da si se izdal. Sem že mislil da resno misliš. Jasno je da to kar praviš ne drži:
Ne Tonttu je zgolj nekdo, ki mu matematika ne dela problemov in si zna precej dobro izracunati ROI... za razliko od tebe in tvojih kretenizmov s 15, 20 in vec leti uporabe avtomobila ;)
1. Očitno je da ti matematika dela probleme, meni jih ne, sem jo imel 10 na tehničnem faksu. Oba dva veva kdo od naju govori kretenizme in kristalno jasno je da to nisem jaz. ;) ROI (return on investment) je cca 1 leto pri 50.000 km na leto toliko kot dela odpiratelj te teme (je povedal). Torej za gorivo na leto da 5000 €, torej dobro leto je vračilna doba če bi bila res 6 jurjev razlika v ceni. Pa še to ni, razlika je 400 € kot jasno pove članek v mojih financah (po tem ko izenačiš specifikacije).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
YosavaI ::
Ja verjamem da si v 15 letih na nuli. Problem je, ker nikoli v zivljenju nisem imel enega avta 15 let, pa vecina drugih jih tudi nima. Samo za info, nova baterija za ID4 je cca. 26.000eur. Pristej se ta strosek k vzdrzevanju avtomobila v 15 letih.
1. Ne. Če bi električni res stal 6000 EUR več kot trdiš, potem bi bil na nuli po dobrem letu (za gorivo pri 50.000 km na leto kot dela odpiratelj te teme daš cca 5000 EUR na leto). V resnici pa električni pri stane samo 400 EUR več ko jih vsaj približno izenačiš po specifkacijah, če ga pa vzameš na firmo in odbiješ DDV (za električni avto lahko po tanovem odbiješ DDV), potem je električni 5 jurjev cenejši.
Če citiram članek: "Ta je temeljit, zmogljiv in ... zanimivo, cenovno precej bolje umeščen kot njegovi bencinski in dizelski bratje. To lahko pomeni le eno, in sicer, da BMW kupce k elektriki vabi precej preprosto in tudi učinkovito - z nižjo ceno. Poudarjam - nižjo, ne nizko, saj 53.850 evrov pač ni malo denarja. Je pa BMW iX1 xDrive 30e s to ceno denimo le 400 evrov (ob upoštevanju subvencije Eko sklada) dražji od dizelskega X1 23d xDrive, ki med drugim ponuja tudi precej slabše zmogljivosti. Če pa podjetje izkoristi odbitek DDV, je električni iX1 celo cenejši za skoraj pet tisočakov."
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...
2. Tudi če avta nimaš 15 let in ga imaš recimo samo 3 ali 5 let ni stvar čisto nič drugačna, ker ga prodaš, sej ga ne vržeš v smeti. Električnim avtom vrednost pada počasneje kot naftnim. Torej ga prodaš za več kot naftnega in kupiš novega in šparaš naprej.
3. Da je baterija za ID4 26.000 EUR je laž. Kot drugo pa baterije sploh nikoli v življenjski dobi avta ne boš rabil menjat, po 20 letih uporabe ima še cca 80 % dosega ki ga je imel kot nov:
Nobenega menjavanja baterije ni, ne govori bedarij nekaj na pamet. Poglej si podatke, meritve in študije.
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):
"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."
345.000 km in 96 % kapacitete:
300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...
Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:
Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...
Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Graf padanja kapacitete izgleda tako:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...
Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...
z 50k na leto si idealn kandidat za EV, če glih nimaš 500km dnevnih relacij.
Ti sam vsako leto zatankaš 4200EUR dizla in zapraviš ene ~600EUR za servise, da o izgubi vrednosti avta ne govorim. Tle ti tut ne uide velik servis vsake ~3 leta itd....
Vzameš ekokredit na 8 let in vzameš poljubn EV, ki je sposobn zimskega dosega, ki ga tipično voziš. Tle kaj druga ni za sanjat; sam finančni nepismenši še danes kupujejo ICE pr taki kilometrazi in takih pogojih.
zgleda moram narisat, odprite si novo temo o Tesli.
kaj ti je tesla mačko ugrabla, da si v vsaki temi tko pristranski? A če začnemo po celi temi pisat, naj vzamei IONIQ5 al pa ID3, bo pa kul?
Točno tako.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: YosavaI ()
Pithlit ::
Motiš se glede vsega kar si povedal. Sem pameten, dokazano (IQ stestirano med 1 % najpametnejših), pa pustimo to (da mi ne bo kdo očital da se hvalim).
Mogoče si pametna, tudi za tisti 1%. Ampak to ti prav nič ne pomaga dokler si funkcionalno nepismena.
Life is as complicated as we make it...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 249161 (10804) | DamijanD |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 128165 (88230) | D3m |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23701 (21584) | hojnikb |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33209 (29740) | bluefish |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24295 (22332) | bluefish |