» »

Zadnji polet Concorda...

Tic ::

... je bil danes.

Pravijo da bo preteklo veliko vode, preden bomo dočakali naslednjika [Vir: Discovery Chanel]. Škoda, nekoč sem imel ambicijo leteti s potniškim supersoničnim letalom;

persona civitas ;>
  • zavaroval slike: Predator ()

Thomas ::

Lep in hiter kakor je bil, je nudil premalo za denar ki ga je žrl. Back to the drawing board!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Tic ::

Nekaj tednov, pred nesrečo, je moj bratranec poletel z njim iz Francije v ZDA.

Cena: ~1.3 miljona tolarjev. Povratna (na srečo?)
persona civitas ;>

Jackal ::

A ste vedeli:

1. Da je Concorde od začetka vzletne steze pa do višine 300metrov požrl kar 1 tono goriva?
2. Da se oken v njem ne smeš dotikat, ker se zagrejejo na okoli 95°C med poletom?
Walking the way is something completely different than imagining the way.

Predator ::

- Povratna (na srečo?)

koliko stmoglavljen imajo za sabo concordi?

Zheegec ::

Najhuje je, da za nesrečo ni bil kriv Concorde, temveč predmet ki je odletel od letala ki je prej vzletalo.
Glede varnosti je Concorde (očitno) med najbolj varnimi.
Prav tako so letala med najbolj varnimi prometnimi sredstvi, samo pustimo to 0:)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

BaRtMaN ::

Dve strmoglavljenji, pred par leti, ko so promet z njimi za nekaj časa ustavili. Zrušila naj bi se zaradi tega, ker je pri vzletu počilo kolo, gumo pa je posesalo v motor.

EDIT: no, me je vesoljc prehitu. :) Letala so res najbolj varna, le tragično je, ko ob enem strmoglavljenju umre cirka 300 ljudi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BaRtMaN ()

Jackal ::

Edino strmoglavljenje je bilo tisto pred par leti v (mislim da) Parizu. Pa še to samo zato, ker je zapeljal na en kos titana, ki je prej odpadel iz enega drugega letala in je razneslo gumo, udarni valovi so se širili po krilu (po rezervoarju za gorivo) in zaradi tega je odpadla oplata z enega krila. Letalo je bilo pa takrat že čez točko, kjer se lahko varno ustavi do konca steze. Iz krila je začel iztekati kerozin in naravnost v motorja, ki sta se zaradi tega začela dušiti in sta kasneje tudi zagorela.

Druga nesreča je bila pa pri enem Avstralskem Concordu, ko mu je odtrgalo del smernega krmila, ampak je čisto normalo pristal nazaj na letališče - le malo bolj ga je treslo pri veliki hitrosti.
Walking the way is something completely different than imagining the way.

Tic ::

Pač imajo premočne motorje :)
persona civitas ;>

Aspirinix ::

Ti bi ga tudi rabil, če bi mel avto težak ene 200 ton.>:D

Tattoo- ::

Pač imajo premočne motorje

Premočne pač ne...imajo pa prehrupne in prepožrešne. Tako ali tako pa so jih mislili zaradi ekonomske neupravičenosti umakniti z prometa - nesreča je le še pospešila ta proces :\. Novih potniških SSC pa še dolgo dolgo časa ne bo...če sploh še kdaj poletijo :\

Drugače je pa letenje res najbolj varna oblika transporta. Prebral sem, da bi se moral voziti 2000 let vsak dan iz New Yorka v L.A. da bi doživel letalsko nesrečo...in še tedaj bi najverjetneje nesrečo preživel :D
Racing is in my blood - Ayrton Senna

frudi ::

glede na prepotovano število kilometrov, so letala res najvarnejša, ampak glede na število poletov so pa primerljiva z avtomobili! torej, če se tisočkrat vsedeš v avto ali na letalo, imaš primerljive možnosti za nesrečo. presenetljiva statistika...
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Tic ::

Tattoo-: Govoril sem v smislu, če bi imeli švohejše motorje, koles ne bi potegnilo notri, kar bi preprečilo nesreči ...
persona civitas ;>

Tattoo- ::

@Tic:

Tega pa ne štekam, kaj si hotel povedat...Tudi švohnejši motorji bi tisti titanov del notr potegnili...ker vsako potniško ima kar hud potisk/sesalni tlak
Racing is in my blood - Ayrton Senna

flipflop ::

Na CNN je bil live polet. Vzlet sem še gldeal,na pristanek sem pa pozabil. V zadnji številki ŽIT je članek o Concordih.

Jackal ::

Pa nobenega dela ni takrat posesalo v motor - tisti delec je povzročil le, da je počila guma in je zaradi polnega rezervoarja v krilu povzročila da so se začeli širiti po gorivu udarni valovi. In ti valovi so povzročilo da je odpadel del oplate s krila in je začelo gorivo uhajat - in naravnost v motor. Podvozja niso mogli več uvleči in pri okoli 300km/h in s tako dvignjenim nosom je to letalo skoraj nevodljivo - prej ali slej omahne. In to se je tudi zgodilo.

Pa še slikica ognjenega repa za tistim concordom:

Pa še ena:
Walking the way is something completely different than imagining the way.

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Predator ()

wince ::

:( :( :( :( :( :( :( :( no ja upam da ga bomo se kdaj videli v zraku

Jackal:nesreca se je zgodila v Avstraliji... concorde pa majo samo anglezi in francozi, dobri so, da so nardili letalo, ki je tolko casa na sceni pa se noben mu ni prisel niti blizu :D

no ja obstaja pa se ruska kopija concorda, ki pa ni prevec znana in so ga hitro prizemljili...

Senitel ::

Concord je strmoglavil samo enkrat v Parizu. Jasno pa so se dogajale "neprijetnosti", kot tista nad Avstralijo, ko mu je del smernega stabilizatorja odtrgalo ali pa nekaj časa nazaj, ko mu je odpovedal en motor in so moral zasilno pristat. Concord je ubil "le" 113 ljudi (100 potnikov, 9 posadka in 4 ljudje na tleh) kar je manj, če bi 747 strmoglavil samo enkrat...
Jaz tudi nebi govoril o "ruski kopiji", ker je prototip poletel pred Concordom... Tudi Američani so delali na nadzvočnem letalu za potniški promet, pa so obupali zaradi visokih stroškov.
Concordu ne pride noben blizu le po hitrosti in ceni vzdrževanja.

Tattoo- ::

Vse letalske velesile so tekmovale, kateri bo prvi uspelo narediti prvo nadzvočno potniško letalo. In med vsemi je potekalo veliko industrijskega vohunjenja (še posebej med Rusi in Angleži+Francozi). Zato je bila Ruska verzija Tu-144 (poimenovana Concordski) zelo podobna Concordu - res pa da so Rusi uporabili nekaj svojih tehničnih zamisli (kanardi = majhna krilca za pilotsko kabino ki preprečujejo prevlečen let - stall, nekoliko drugačno obliko profila krila).

Concordski je na svoji predstavitvi na Pariškem letalskem mitingu strmoglavil (še danes ni popolnoma znan vzrok strmoglavljenja :\ - uradna verzija je, da naj bi pilot preobremenil letalo, Rusi pa trdijo, da je za nesrečo krivo letalo francoske vojske ki naj bi špioniralo nad letališčem za Concordskim).
Racing is in my blood - Ayrton Senna

Thomas ::

Evo, res! Sem čakal koliko postov bo mimo, preden bo eden PRAVILNO povedal, kako je bilo z nesrečami Concordea. Je blo treba čakat kar do Senitela, kar je razmeroma dolg časa. To je mau slabo, da kdor ne ve, si tega ne zna SUBITO razčistit. "Bohve kolk je blo nesreč s Concordom?" je NEDOPUSTNO za človeka 21. stoletja, ki ima Internet.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Tic ::

Thomas, Senitel; Vse to je bilo zajeto v res hudo dobri oddaji na Discovery Chanenel-u. Od začetka do kona življenja Concorda.
persona civitas ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tic ()

Predator ::

thomas, se ti ne zdi da je vprašanje koliko nesreč imajo za sabo concordi lahko ironičen odgovor na izjavo: povratna ( na srečo? )

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Predator ()

Tic ::

Mislm da ste napačno razumeli to. "(na srečo?)" se nanaša na ceno.
persona civitas ;>

BaRtMaN ::

Vsak ima pravico do lastne interpretacije. Kot pri novodobnih pesmih. Pol se pa pesniki hudujejo, kaj delajo iz njihovih stvaritev.

madmitch ::

Koliko ur letenja imajo skupaj vsi Concordi in koliko letala, ki jih primerjate po številu nesreč in smrtnih žrtvah. Ko se to primerja, mislim, da podatki niso več tako zelo v prid Concordu, sploh če upoštevamo, da primerljiva letala letijo tudi v težjih pogojih in pod manj vestnimi lastniki.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

Tic ::

BaRtMaN: Ker si podal offtopic odgovor, ga bom tudi jaz.

Nisem se na nobenega hudoval ;)
persona civitas ;>

perci ::

madmitch: IMO niso vazne ure, ampak preleteni kilometri - primerjanje po urah bi bilo nepošteno, glede na to, da je concorde precej hitrejši od 747 & company

Smaug ::

Cinično bi lahko potegnil tudi zaključek, da se je na Concordu vozila klientela malce višjega razreda, zato je bila že ena nesreča dosti za velik halo.
True Multitasking = 3 PCs and a chair with wheels!

Marjan ::

Dejmo se raje držat debate in se zavedat, da smo v oddelku Z&T.

Tukaj ni prostora za cinizem, ironijo in razne druge hece, zato - back on-topic please.

madmitch ::

Perci: imaš prav, sigurno je miljaža bolj primerljiva. Važno, da se razumemo, kaj sem mislil.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

Thomas ::

 
Mode of transport Deaths per billion passenger km


Air 0.02
Rail 0.9
Water 0.3
Bus or coach 0.2
Car 2.8
Two-wheeled motor vehicle 112
Pedal cycle 41
Pedestrian 49



No, "billion" je seveda milijarda. Podrobnejšo analitiko nej poišče komur se ljubi. Iz tegale, lahko.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

smash ::

ni mi vsec ta tabela thomas...bolj bi blo vidt kaksne so primerjave nesrec glede na stevilo potovanj s posameznim sredstvom, ne pa glede na kilometre..

seveda je treba upostevat tudi to, da se recimo clovek z avtom pelje 3x na dan, z avionom pa 1x na 5 let.. itd:\

Thomas ::

Google and dig! :))
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Dr_M ::

usi govorite da je najbolj varno prevozno sredstvo, a na discoveryu sm gledu oddajo, kjer so "omenili" da bo cez par let usak teden strmoglavilo letalo.

dejansko najbolj varno prevozno sredstvo je hovercraft. v 30 letih komercialne uporabe je v nesrecah umrlo manj kot 10 ljudi.
I offended you?
How does it feel like to be so weak that mere words hurt you?

Yohan del Sud ::

Ka je to hovercraft?:\


Po mojem je pogo stick. Še nisem slišal za smrtne žrtve... :\

kuglvinkl ::

dejansko najbolj varno prevozno sredstvo je hovercraft. v 30 letih komercialne uporabe je v nesrecah umrlo manj kot 10 ljudi.

Upam, da veš, da s tem nisi povedal nič.
Your focus determines your reallity

Thomas ::

Na Discoveriju ga včasih nekoliko pretepajo. Ne smeš jih jemati za suho zlato. Poglej samo, koliko letalskih nesreč se zgodi. 2002 je bilo toliko mrtvih, kot 1947. Pri 1000 krat večjem prometu.

Yohan, na mojega soseda in njegovega sodelavca je tovornjak pomotoma skipal tovor pogotov. Oba sta umrla. Pogo je nevaren.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

kuglvinkl - zelo dobro si pokazal na kolosalno neumnost. Kakršnih mrgoli med ljudmi.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Dr_M ::

kuglvinkl: a si sigurn??? manj kot 10 mrtvih pa pri 15mio prepeljanih potnikih??
I offended you?
How does it feel like to be so weak that mere words hurt you?

Thomas ::

Ta teden se je v Sloveniji prepeljalo 15 milijonov potnikov. Je bilo 10 mrtvih? Fali podatek, kako daleč so se prepeljali. V obeh primerih.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Dr_M ::

verjetno ne iz dnevne sobe na wc....
I offended you?
How does it feel like to be so weak that mere words hurt you?

kuglvinkl ::

Dr_M: povej nam celo informacijo. Le tako je lahko uporabna.

Sicer pa, prav zanimivo. Vse so nas navadili na "dolgočasne" statistične vrednosti (in z njimi povezane ukane), ko pa gre za življenje, se pa nemalokrat zgodi, da varnostni filtri odpovedo. Zabavno, ni kaj.

verjetno ne iz dnevne sobe na wc....

Daleč s takim načinom tu ne boš prišel. In namesto, da nam ponudiš kredibilen link, se razburjaš. |O
Your focus determines your reallity

Dr_M ::

ja * [cenzura -- m.], a sm slucajno pozabu napisat, da sm to na TV-ju vidu??
I offended you?
How does it feel like to be so weak that mere words hurt you?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marjan ()

kuglvinkl ::

O bog... Glej, zaradi mene si lahko prebral v Jani. Kar želimo, je samo to, da nam poveš celotno informacijo. To kar si dal ti, je premalo za podati sodbo o varnosti potovanja s tem prevozinim sredstvom (+heh, da me tišči v denarnici, bi si takoj ubodel enega (2 zica:)), (in po možnosti ne iz Jane).
Your focus determines your reallity

Zgodovina sprememb…

madmitch ::

Videl je v oddaji o HowerCraftih na Discovery Channel. OK.
Pozabil je povedati, da HC vozi večinoma SAMO med UK in celino, na, mislim da, dveh linijah. Resda so rekli, da je bilo prepeljanih okoli 15 Mio potnikov. To pomeni, da bi se, glede na število potnikov in miljažo, moral v letalskem prometu vsak dan zaradi nesreč smrtno ponesrečiti vsaj nekaj potnikov. Mislim, da bi statistika temu ugovarjala.
Dr_M: pomisli malo, koliko ljudi in na kakšnih razdaljah dnevno prepeljejo vsa letala tega sveta!

Tako, da ti ne bomo vsi samo levite peli (kljub temu, da so imeli prav oni in ne ti).
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

Yohan del Sud ::

Skratka, še vedno trdim, da je pogo stick najbolj varen način transporta. Samo dva mrtva dosedaj.

BigWhale ::

Se dobro, da se nihce ni spravil s pogotom cez ocean... :P

Yohan del Sud ::

Ok, ok. Tudi človeška neumnost (lahko bereš tudi kot "ideja") ima svoje meje... :D :\


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Statistika nesreč letalo - avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
543856 (2506) Smukec
»

Zakaj tako velik procent smrtnih nesreč ob padcu aviona (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
29012472 (7771) antonija
»

Ameriška vojska prizemljila svojo floto nevidnih bombnikov B-2 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
639644 (4594) gruntfürmich
»

Concorde s poševnimi očmi in hitrejša vkrcavanja potnikov v letala

Oddelek: Novice / Ostale najave
273920 (2812) Jan987
»

Strmogljavljeni concorde (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
583070 (1938) HyperKiller

Več podobnih tem