» »

Strmogljavljeni concorde

Strmogljavljeni concorde

«
1
2

HyperKiller ::

Se spomnite, ko je nadzvočno potniško letalo strmoglavilo tik za vzletom? (mislim da iz francoskega letališče, avion pa od ErFrance.
No pravkar sem gledal dokumentarec na national geographicu in zdi se mi, da se razlikuje od tistega na discovery chanel-u.
Na nationalu naj bi blo tako: Popoln avion, na stezi povozi kos kovine. Zato guma poči, delci priletijo v krilo in napeljavo pristajalnega sistema. Zato ker napeljava povzroči iskro, se puščajoče gorivo vžge, in potem se zgodba nadaljuje.

Na discoveryju pa naj bi v podvozju manjkal nek distančnik, zato so gume "radirale"- niso tekle v liniji letala. Omenjajo še slabo podlago (grob, star asfalt). Celotno dogajanje pa naj bi opazovali gasilci iz steze. Pravtako pripomnijo, da gasilci sploh niso bili omenjeni v končnem poročilu nesreče.

1.Ta post pišem predvsem da preverim če je res kar se spomnim, ali sem spet brcnil v črno luknjo.
2.Sta mogoče TV programa pod političnimi vplivi?( discovery je omenjal da ErFrance ni dajal izjav...
Pri Microsoftu uspešno izrezujejo varnostne luknje.

Stepni Volk ::

Dyscovery- eva oddaja je bila angleška... in angleže francozi preprosto niso spustili zraven k preiskavi. Vse kar je uradno podano je plod francoskih raziskav... Discovery je omenil, tudi, da je Concord za malo zgrešil Boeing 747, ki je čakal na spojnici pred vzletno pristajalno stezo. V njem je sedel nemški premier... večji del Discovery-a so angleži togotni, ker nimajo dostopa do uradnih podatkov in pač zakločujejo po svoje... iz nezanesljivih virov seveda... ring-a-bell (Lady Di >:D)...

National Geographic-ova je ameriška oddaja in je bolj nevtralna.

Resnico poznajo le francoski raziskovalci... in o manjkajočem distančniku se marsikje šušlja... (naj bi bil glavni razlog za nesrečo).

Dr_M ::

sam mislm, da majo anglezi v tem primeru prav. navedl so dost logicnih argumentov (ni pa nujno da so resnicni)

ubistvu je ena dost zanimi stvar v angleski teoriji. letalo je zacelo vlect v levo stran steze, se predn je sploh povozilo tist kos zeleza. to se je lepo vidl na stezi. letalo je pa tut vzletelo s premejhno hitrostjo (da nebi prislo do nesrece zarad trka z drugim letalom), zato je tut tok hitr strmoglavilo.

no, vsaj 1x ocitno niso americani tok dramatiziral, kot je to v njihovi navadi :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

BigWhale ::

Asfalt mora bit grob, da gume bolje primejo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Thomas ::

Na obeh kanalih se forenziki lahko nekoliko zmotijo. Na obeh kanalih jih prikazujejo ko nezmotljive.

Treba dat mau rezerve k obema kanaloma in tvoja lastna glava mora biti vedno končni razsodnik. Včasih je razsodba preprosto: Ne vem!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

HyperKiller ::

Da, zdi se mi, da imajo angleži malce bolj logične in verjetne razlage.
Malce čudno se sliši, da je gorivo vžgala elektronika pristajalne opreme, ko pa sta v neposredni bližini dva reaktivna motorja.
Moje mnenje je, da ima Discovery najverjetneje prav. (Francozi verjetno nočejo sebe prikazati kot krivce).
BigWhale: Mogoče, ampak če pa so v površini luknje, potem to ni več dobro. Pravtako pa se mi zdi, da pri vzletu aviona mogoče sploh nočemo oprijema. Avion je sposoben leteti sam; v ravni liniji brez koles8-O .- bolj gladek asfalt, manj kotalnega upora. Ampak to konec koncev niti ni tako pomembno.

A nimajo letala možnosti izpustitve goriva? Če bi pilot izpraznil levo krilo, bi bil avion lažji, bol uravnotežen pa še gorelo nebi. Sam sej itak ni vedel da ima Ementaler powered rezervoar. Kontrolor bi moral biti bolj natančen.

Samo je pa zanimivo, za vsko večjo nesrečo, je potrebno zaporedje neverjetnih naključij.
Pri Microsoftu uspešno izrezujejo varnostne luknje.

Dr_M ::

aja pa se to. letalo je blo pretezko. sicer se ne spomnim tocno, ampak se mi zdi da je blo okol 1-1.5T pretezko.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

overlord_tm ::

aja pa se to. letalo je blo pretezko. sicer se ne spomnim tocno, ampak se mi zdi da je blo okol 1-1.5T pretezko.


In ker kekec jim je pustu v luft spustit pretežko letalo:\

para-site ::

se neki mi ni jasno, zakaj, ce pravijo, da so odkrili napako nesrece, ne nadaljujejo s poleti concordov. v koncni fazi je bila to prva nesreca concorda v vsej svoji zgodovini.

LuiIII ::

Concorde je bil žal predrag za vzdrževanje, preglasen za polete prek kopnega (v ZDA, kasneje pa tudi drugje mu niso dovolili leteti z nadzvočno hitrostjo) in nikoli ni prinašal dobička. Pravzaprav je celoten projekt Concorde impresiven ker je stvar prestiža (kar prvo in edino nadzvočno potniško letalo nedvomno je) preživela tako dolgo.
Zame osebno pa je Concorde (in morda še XB-70) še vedno najlepši avion kar jih je bilo zgrajenih.

Lui

para-site ::

se strinjam popolnoma, to je eno najlepsih letal ever, strahospostovanje

jamiroq ::

en popravek: Concorde ni bilo ne prvo in tudi ne edino nadzvočno potniško letalo. Ruski Tu 144 je poletel prej (31. 12. 1968 vs 2. 3. 1969).

Thomas ::

Rusi so letali iz Leningarada in Moskve v Almaato. Tudi njim se je zgodila vsaj ena nesreča in tudi oni so nadaljne polete opustili s tistim svojim TU144.

Kaj hočemo, zadeva pač ni bila dosti dobro premišljena in izvedena. Da se je sesul samo en od par deset avionov je že zelo velik procent. Nedopustno velik. Če bi se tako, v takem procentu sesuvali drugi avioni, bi jih tudi morali upokojiti.

Pogumen korak, toda preveč avanturističen je bil. Premalo tehnično dodelan. Ampak pot v supersonična potovanja načelno ni zaprta. Podobno kot nesrečni Comet tudi Concorde (TU144) ne pomeni drugega, kot back to the drawing board!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Dr_M ::

Da se je sesul samo en od par deset avionov je že zelo velik procent. Nedopustno velik.

glede na stevilo letal je to velik (ce bi vsako leto en dol padu :) ), ampak glede na cas delovanja (kok ze?? cca 25+ let??) in stevilo poletov, pa mislm, da mu ni enakega.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

Thomas ::

Vsi potniški avioni ki danes letajo, imajo boljši record. Daleč boljši!

Tudi če šteješ število umrlih na milijardo potnik kilometrov.

Ni kej jokat! Gospoda konstruktorji so podbacili. Fakt.

No, kdor dela, ta greši. Najbolj pa greši tisti, ki najbolj dela.

Anyway, tudi vsak padli avion nas je pripeljal nekoliko naprej. Ne samo v transportu, tudi v tehnologiji in znanosti.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

EssEncE ::

Pripeljal naprej, ja... ampak ne tiste, ki so bili v tistem trenutku potniki na njem.:\

Sej letalske družbe to računajo. Koliko se jim še splača, da jih pomre na njihovih letalih, glede na ceno, ki jo je treba plačati za varnost. Tudi država ima razne zakone, ki pustijo, da letala na katerih je odkrita serijska napaka še vedno lahko letijo toliko in toliko let, ker če bi jih prizemljili bi bil hud udarec za ekonomijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: EssEncE ()

perci ::

Adria je pa eden najbolj nezanesljivih letalskih prevoznikov, ker jim je procentualno veliko letal dol padlo - ceprav je bil sam tisti v Ajaciu.

Ni legitimno delat tele statistike, če imaš tako majhen vzorec. To bi razni naravoslovci lahko vedeli :).

Dr_M ::

Vsi potniški avioni ki danes letajo, imajo boljši record. Daleč boljši!

bom verjel, ko bos dokazu :)

no ja, mogoce, ce bi gledal SAMO na tehnicne napake (ne pa recimo krivde politov,mehanikov in kontrolerjev), je mogoce to celo res, ampak potemtakem concord sploh ni dol padu. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

BigWhale ::

Tehnicnih napak prakticno ni...

Z adrio pa nikarte na korziko ;>

Thomas ::

> ker jim je procentualno veliko letal dol padlo - ceprav je bil sam tisti v Ajaciu.

Najprej ti to misliš, ki malo veš. Kar je znano.

Potem se pa vidiva še zarad statistike pri Concordu, pa kako to gre.

Ampak najprej si razčisti tole z Adrio.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

perci ::

Thomas se seveda spet spušča v lapsuse. Svoje statistike pa ne predstavi. V bistvu si dost MMooreu podoben. Oba mislita, da vam bomo kar na besedo verjeli :D.

Thomas ::

Nazadnje te zasujem z linki, sej veš.

Ampak zdej se pa pomatrej najt kr nekej nesreč AA. Inex Adrie tud.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

perci ::

3 so, ampak to ne spremeni pointa. Pa vzemi Lauda air, če ti adria tok ne diši. Zdej me pa zasuj z linki. Se že tresem ;).

BW: kaj si pa ti hotu rečt s tem, da adria ne leti na korziko pa ne vem - letela je. 81-ega - s celotno smetano na krovu.

cryptozaver ::

Zanesljivost letal se po neki metodologiji meri na 1 MIO poletov brez katastrofe. Na zalost je Concorde padel na tem testu (50.000 poletov ce se ne motim). Se pa strinjam: je eno najbolj impresivnih letal kar jih obstaja. Vsaj glede na to da je relativno staro, nadzvocno in hkrati potnisko.

Projekt TU-144 je cisti falsifikat. Rusi so imeli vohune tudi med konstruktorji Concorde.

In kar me najbolj navdusuje: Europa je uspela naredit nekaj kar Amerika ni.

Thomas ::

link na post above bi lahko dal. Pogugli naprej.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

barbarpapa1 ::

Thomas

Jaz se štejem med konstrukterje. Kje so podbacili gospoda konstrukterji pri Concordu?

Z nadzvočno hitrostjo naprej....

Nočko


Jože

Thomas ::

Hi Jože.

Ja ne vem kje so podbacili. Concorde ni bil dovolj ekonomičen in varen. Kako bi lahko naredli boljš, jest pojma nimam.

Sem pa prepričan, da se da. Kako - pojma nimam, jasno!

"Podbacili" je pa izraz ki pomeni "niso dosegli cilja". Nič slabšalnega pri tem.

Pa ne pravim zdej tko zarad tebe Jože. Da se kej nazaj vlečem. Ne.

Ampak enostavno niso dobr naredili in krivda je njihova samo tolk, da niso takoj (že prej) povedali. Ampak .. komu naj pa bi?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

STASI ::

Tu-144 to ti je bil primerek ruske šole, sam škoda da še bolj nedovršen kot Concord.
"WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, IGNORANCE IS STRENGTH"

abcčdefghijklmnoprsštuvzž

barbarpapa1 ::

Pozdrav, še se nisem spravil spat....

Če gledamo tako (konstrukcija s stališča varnosti), potem je vsaka konstrukcija letala, ki je kdaj koli strmoglavilo, "podbačaj"...saj konstrukterji dogodka niso prevideli in vkalkulirali v konstrukcijo, torej so potencialno vse konstrukcije (čisto vsi izdelki do zadnjega) nevarni, saj nišče ne more predvideti vseh bodočih dogodkov. Kolikor mi je znano, je padec Concorda tipičen tovrsten dogodek.

Vsi razvojniki (vsaj v strojništvu) razvijamo izdelke znotraj danih zahtev in robnih pogojev, Če ne naredimo napake, potem konstrukcija znotraj robnih pogojev obratuje brez problemov. Če nastopi med obratovanjem robni pogoj ki na katerikoli način preseže bilokateri ob snovanju konstrukcije znani robni pogoj, potem konstrukcija odpove....It's simple as that...

Pa še to moram priznati, da vseh robnih pogojev niti ne uspemo zajeti.....

Isto je z ekonomičnostjo, še en robni pogoj, pri katerem imamo pa še ta problem, da ni statičen, je zelo dinamičen (v primeru letala je osnova za to zadevo cena goriva...)


Aja, za intermezzo, od Concordovih časov sem, so letala postala lažja in tudi varnejša (spet vse v okviru danih robnih pogojev), na račun kalkuliranega rizika. Za vse vitalne dele se namreč z uporabo metod mehanike loma (Simulacije) napove življenska doba. In sicer je del dimenzioniran tako, da morebitna razpoka ne preseže kritične vrednosti v časovnem intervalu, ki je predpisan za preverjanje dotičnega dela....

V času Cometa tega znanja še ni bilo, so se komaj postavile teorije mehanike loma za krhke materiale. Posplošena teorija mehanike loma za žilave materiale je bila postavljena neke ob času razvoja Concorda. Še kar nekaj časa je moralo preteči, da so bili matematični modeli pretočeni v simulacijske programe (končni elementi) in da je znanje postalo dovolj razširjeno.

Za konec pa še link na stran, ki se ukvarja z letalskimi nesrečami.


Pa letite varno...

Še enkrat nočko...

LP

Jože

cryptozaver ::

Link

Sicer ne vem kaj tocno te je zmotlo pa vendar mislim da 'plagiat'.

Nisem strojnik kot Joze ampak po vsem kar sem prebral in videl o Concorde mislim da je Concorde najvec kar je znanost bila sposobna doseci. Tko da 'podbacaj' ni glih na mestu.

Nekoc bo ta tehnologija izgledala smesno, tako kot danes prvi racunalniki izpred 20 let. Pa vendar za tisti cas je bil Concorde res lep dosezek (lep tako in drugace).

Thomas ::

Takoj ko so ga (Concordea) naredili, bi ga morali penzionirat. Njegovi leti so bili nerentabilni in država je morala k vsakemu precej doplačat.

Če bi ta denar namenili izboljšanju konstrukcije, bi bil Concorde morda pa kdaj (po 10 letih po prvem poletu naprimer) in varen in ekonomičen.

Toda to je bila odločitev, ki je niso bili zmožni sprejet!. Žal.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

perci ::

A ne boš dal linkov, Thomas? Maš Michael Moore sindrom? :D

Thomas ::

Sej jih ne bi kej dost razumu, Perci.

Bistvo je pa to, da ce na majhnem vzorcu ugotovijo nekaj, kar je nevarno življenju ali zdravju, v tem primeru ne čakajo, da bo vzorec postal "dovolj velik", preden ukrepajo.

Ne bodo čakali, ne smejo, da bi bilo poletov Concordea 100 krat več, da bodo pa dobili "statistično relevantno statistiko koliko se jih zruši na milijon poletov".

Ne. Nehajo že pri 50 tisočem. Naprimer.

Dalje, če pri letalu XYZ odpove neka ročica in letalo zato pade dol, ne bodo čakali na "relevantnejše število poletov"

Takoj gredo nad tisto kljukico na avionu XYZ. Tačas jih velikokrat vse prizemljijo. Brez čakanja na "statistično zadosti primerov".

Concordea so upokojili, ker njegove performanse pač niso dajale upanja, da bi takih reči kot se je zgodila v Parizu, ne bilo še več.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

cryptozaver ::

Ce bi bil Concorde Ameriski projekt, bi pa igral na druge strune saj vemo...

Thomas ::

Američani so imeli še bolj stupid projekte. Iridium. Space Shuttle.

Iridium je defacto potopil Motorolo - Motorolin problem - Shuttle je pa bil in je še Ameriška državna polomija. Na zelo isti način kot Concorde.

Nimaš kej!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

BigWhale ::

Tukaj se strinjam s Thomasom, concorde je bil, ekonomsko gledano zabluz. Kar se varnosti tice, tudi...

Evo vam link...

http://www.airsafe.com/events/models/ra...

PS: Shuttle niti ne bi bil polom, ce se ne bi vojska vmesala :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

cryptozaver ::

Ne bluzi. Iridium sploh posteno ni zazivel. S Concordom pa je letelo precej let veliko ljudi in bi se danes gotovo.

Thomas ::

Če bi hotel Iridium, si privežem cegu na GSMa. Sicer je potem nekoliko slabši, ker v nekaterih puščavah mi ta kombinacija ne deluje, Iridium bi mi pa. Samo za astronomsko ceno.

Iridim je USA made zajeb. Privat.

V Space Shuttle se je pa najprej vmešal Nixon. Potem ga je pa doletelo še nekaj takih političnih nesreč. Največja se imenuje Mednarodna vesoljska postaja. Politiki hočejo ljudi v Vesolju, ker jih prenestrpna javnost pritiska. Pa sami so tud ene kekci, jasno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Link za Percija.

Da bo lahko izračunal : "Kakšna je verjetnost, da je verjetnost, da na poletu pade Concorde dol ena proti milijon, če vemo, da je padel dol enkrat na prvih 50 tisoč poletih?"

Torej, kako verjetno je, da je varnost za polet večja od 0,999999 in da pade dol pa 50 največ tisoč poletih.

Tadruga formulacija že ni čisto korektna, ampak da idejo.

Mogoče bom kdaj odpru temo o Bayesovih pogojnih verjetnostih v Z&T.

MOGOČE.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

perci ::

Zanimiv link, Thomas. Hvala!

Sam kaj, ko nima nobene zveze s tvojo prejšnjo trditvijo. Tisto, da imajo čisto vsi potniški avioni boljši record kot Concorde. Ampak nič sekirat, Thomas - pač si eno bučko ustrelu - ni prvič, ni zadnjič :).

Thomas ::

Vsa prilika je, da bi s 1000 Concordi ki bi letali, več kot podvojili žrtve med vsemi letalskimi potniki.

Tako pravi Bayes in (tudi?) ZATO je bila ena nesreča Concorda povod za njegovo upokojitev.

Kaj mislite, če bi bilo 100 krat več Concordeov, da ne bi bilo pa že 100 nesreč z njimi?

Zelo verjetno bi bilo. Preveč verjetno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

Lucas ::

Problem iridiuma je bil samo v tem, da je istočasno GSM penetracija pokrila ves svet.
I was here...

Thomas ::

V glavnem, Thomas Bayes nam zagotavlja, da je čez 90% verjetno, da bi padel več kot en Concorde na milijon poletov.

Za druge pasme avionov je trenutno potrebno precej milijonov poletov za eno nesrečo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

barbarpapa1 ::

Pozdravljeni

Vidim, da Concorda še ne boste pokopali (mislim na forumsko temo).

Osebno sem mnenja, da concorda ni prizemljila njegova (Statistična) (ne)varnost, temveč hud upad zanimanja potnikov po nesreči, in pa dejstvo, da je bil fliger že pri koncu svoje življenske dobe (čeprav je baje obstajal načrt, da bi letalo letelo do 2014). Vemo pa, da se število odpovedi mehanskih sistemov proti koncu življenske dobe drastično poveča, s tem pa tudi vzdrževalni stroški letala. Ti (slabi) izgledi so verjetno prepričali BA in AF, da je za celotno podobo podjetij bolje, da letala upokojijo (iz istega razloga ne nameravajo prodati nobenega Concorda!)

Verjetnost, da bi se podobna nesreča lahko ponovila, je bila z ukrepi po nesreči precej znižana (kompletna predelava rezervoarjev z ojačitvijo iz kevlarja), vsekakor pa obstaja še naprej. Je pa dejstvo, da je obstajalo (in še obstaja ter leti) še precej letal s slabšim "safety recordom", kot je Concordov, drži pa tudi, da ima trenutno Concorde najslabši "safety record" v floti letal Air France in British Airways. Če koga zanima pregled "safety recorda" po tipih letal (V pregledu je tudi veliko že zgodovinskih letal), ga najde tukaj!

Iskal sem nekaj o ekonomičnosti poletov s Concordom. Obstaja možnost, da je zgodba o neekonomičnosti (zgubi) Concorda urbani mit, je pa res, da neke poglobjene študije nisem delal (Verjetno dejanske cifre AF in BA ljubosumno skrivata!). No, če koga zanima naj prebere tole.

Concorde je očitno postal kultno letalo...

Pa fajn letajte

Jože

perci ::

Je pa dejstvo, da je obstajalo (in še obstaja ter leti) še precej letal s slabšim "safety recordom", kot je Concordov

No, sej sem reku, da Thomas bučke strelja - pa tolk ma za povedat o M.Moreu ;).

Thomas ::

Citat iz linka:

Please note that this table does not say anything about the safety of an aircraft type.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

perci ::

Ti si postavil trditev - torej jo ti podkrepi z linki. Drugace bodi raje tiho in ne govori traparij.

Thomas ::

Zakaj se mi valjaš pod nogami in me jeziš? :\
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

mirage ::

Če koga zanima. je odaja trenutno ponovno na sporedu na national geographic.

perci ::

Zakaj se mi valjaš pod nogami in me jeziš?

Čist simple zato, ker ti ne verjamem na besedo. Pač mi nisi neka avtoriteta na tem področju.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Airbus napovedal ustavitev proizvodnje velikana A380 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7115966 (11594) Poldi112
»

Vrste letal

Oddelek: Loža
162039 (1892) jype
»

Japonski brzovlak presegel 600 kilometrov na uro (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6220351 (16597) Okapi
»

Concorde s poševnimi očmi in hitrejša vkrcavanja potnikov v letala

Oddelek: Novice / Ostale najave
275708 (4600) Jan987
»

Zadnji polet Concorda...

Oddelek: Znanost in tehnologija
472851 (1932) Yohan del Sud

Več podobnih tem