» »

Zakaj vodikovi avtomobili nikoli ne bodo prihodnost_ovržena tipična zavajanja zagovornikov

Zakaj vodikovi avtomobili nikoli ne bodo prihodnost_ovržena tipična zavajanja zagovornikov

1
2
»

Varon ::

bciciban_ je izjavil:

Unilseptij je izjavil:

Tako kot je ze bilo napisano in veckrat razlozeno... nobena od dveh opcij (baterije ali vodik) zelo verjetno ne bo prevladala pri cestnem transportu. Proizvodnja vodika iz presezkov solarne elektrike je edina moznost za stabilno proizvodnjo solarne elektrike in je hkrati ze tudi shranjevalnik energije, ki je neizmerno bolj uporaben kot baterije. Problem je seveda, da je vodik nevaren za uporabo, zato nikoli ne bo prisel v avtomobile. Lahko pa iz vodika naredimo metan(ol), kar bi nam omogocalo ohraniti plinsko in bencinsko infrastruckturo (metan(ol) bi tekel po obstojecih plinovodih, tankali bi ga na obstojecih crpalkah, itd.) in pa verjetno celo ICE motorje. Obsedenost z elektriko v vsakem mopedu, avtu in tovornjaku je sicer razumljiva ampak po mojem dolgorocna slepa ulica.


Jaz stavim na elektriko.

Večina vas narobe gleda na baterijo, ta ni bencin ampak je bolj podobna bencinskem rezervoarju.
400kg baterije sploh ni veliko, ko pomisliš da samo pri 6000 kilometrih pokuriš več kot 400 kilogramov bencina/dizla.
In izpušne pline ne boš spravil nazaj v gorivo, vsaj ne enostavno.
Baterija bo pa preživela 10 ali 20 let.
Pa še reciklirala se bo na koncu.


Res je. 10 let stare Tesle imajo še okrog 90 % kapacitete baterije, preko 20 let brez težav baterija zdrži v avtomobilu (če je primerno hlajena), nato pa še 10 do 15 dodatnih let v obliki zalogovnika električne energije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

tikitoki ::

Varon je izjavil:

tikitoki je izjavil:

Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub. Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi. Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.


Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub

Sem upošteval.

Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi.

Sem upošteval. Poleg tega proces polnjenja in praznjenja baterij vsebujeta OBE tehnologiji pogona, tako vodikova, kot tudi baterijska, tako da relativno gledano tudi če ne bi upošteval med tehnologijama ne bi prišlo do nobenih relativnih razlik. Ker supperise supprise, tudi vodikov avto IMA baterijo, ki jo fila gorivna celica.

Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.

Ni res, vse sem upošteval. Ostalo pa odgovorim ob priliki.


Si celo spravil skupaj odgovor brez ad homin napada. Napredek.

Predhodni post je sanjal o motorju z notranjim izgorevanjem.

Kar se tice ocene, ze od okda izgleda, k bullshit. Zgolj prenos energije po elektricnem omrezju prinese 5-7% izgube.

Polnjenje baterije:
You often need to charge more power than the car actually receives. And consequently, you need to pay more. According to the ADAC, you can lose between 10 and 25% of the total amount of energy charged.

Potem pridemo se do elektricnega morotja, ki tudi ne deluje brez izgub.

In ti zelis, da resno jemeljem oceno, kjer je izkoristek enerije v celotni verigi do 90%,...? Ja, skepticen sem do tako visoko letece ocene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

deco16 ::

Vodik bo za v tovornjake, ladje pa za sezonske baterije.

Avti pač bodo fural na štrom, ker je bolj smotrno in lahk z baterijo zagotoviš zadostno razdaljo in zadost hitro polnjenje le te.

Vodik pa v tovornjake ker pač bi baterije ble pretežke in MW na polnjenje kamjona pač nebo šlo, vsaj če mal matematiko zračunaš.

Pa vozim avto na štrom, je lepo videt kje se meja konča.

Ja lahk se limajo videi o semijih od tesle, pri nas pač to nebo špilalo.

Notranje izgorevanje bo pač izginilo počasi, ker je bo prevladalo udobje vožnje.


Na konc koncu so vse te rešitve še vedno vozila na električni pogon ;)

Varon ::

ninite je izjavil:

Najprej naj INTENZIVNO zacnejo z omejevanjem svinjanja v ladijskem prometu, modni industriji, potem naj se pa spotaknejo od ostalo.

80:20
Ukvarjajo se z zadevami, ki zahtevajo 80% cada a imajo 20% impakt,...

Res pa je, ce se intenzivno spravijo nad ladijski in modni del, potem pa trpi BDP in ostalo, kat je povezano s financami ampak profitira pa okolje.


Od kje ti te napačne informacije? Ladijski promet porabi samo okrog 10 % goriva porabljenega za transport. Veliko večino ga porabijo avtomobili in tovornjaki. Ko govorimo o CO2 emisijah je vseeno kje nastajajo, ko pa govorimo o emisijah trdih delcev in dušikovih oksidov pa je lokacija nastanka KLJUČNA pri tem koliko škode človeškemu zdravju povzročijo. Avtomobili onesnažujejo v mestih ljudem direkt pod nos, ladja pa večinoma sredi oceana. Tisto onesnaženje s trdimi delci in dušikovimi oksidi ki ga ladja naredi sredi oceana do ljudi (do mest) ne pride, ker se trdi delci že v nekaj dneh posedejo na tla, dušikovi oksidi pa se pretvorijo v neškodljive spojine.


tikitoki je izjavil:

Varon je izjavil:

tikitoki je izjavil:

Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub. Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi. Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.


Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub

Sem upošteval.

Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi.

Sem upošteval. Poleg tega proces polnjenja in praznjenja baterij vsebujeta OBE tehnologiji pogona, tako vodikova, kot tudi baterijska, tako da relativno gledano tudi če ne bi upošteval med tehnologijama ne bi prišlo do nobenih relativnih razlik. Ker supperise supprise, tudi vodikov avto IMA baterijo, ki jo fila gorivna celica.

Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.

Ni res, vse sem upošteval. Ostalo pa odgovorim ob priliki.


Si celo spravil skupaj odgovor brez ad homin napada. Napredek.

Si me zamešal, ad hominem ni bil nikoli moj način komuniciranja, vedno sem navajal argumente.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

pegasus ::

deco16 je izjavil:

Vodik pa v tovornjake ker pač bi baterije ble pretežke in MW na polnjenje kamjona pač nebo šlo, vsaj če mal matematiko zračunaš.
Poglej predavanje in premisli celo sliko še enkrat.

Varon ::

Vodik bo za v tovornjake

Ocenjujem da bo 90 % tovornjakov v prihodnosti na električni pogon, podobno ocenjujejo proizvajalci tovornjakov (recimo Volvo).

Vodik pa v tovornjake ker pač bi baterije ble pretežke in MW na polnjenje kamjona pač nebo šlo, vsaj če mal matematiko zračunaš.


Evo, matematično zračunano da to kar praviš ne drži, baterije v tovornjakih imajo velik smisel. Sam sem podobno zadevo izračunal že leta 2017, takrat ko je še Daimler trdil da električni tovornjaki kršijo zakone fizike (sedaj so se že spametovali in spremenili stališče). 2 posnetka, ki svetujem da si jih ogledaš:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

tikitoki ::

Varon je izjavil:

ninite je izjavil:

Najprej naj INTENZIVNO zacnejo z omejevanjem svinjanja v ladijskem prometu, modni industriji, potem naj se pa spotaknejo od ostalo.

80:20
Ukvarjajo se z zadevami, ki zahtevajo 80% cada a imajo 20% impakt,...

Res pa je, ce se intenzivno spravijo nad ladijski in modni del, potem pa trpi BDP in ostalo, kat je povezano s financami ampak profitira pa okolje.


Od kje ti te napačne informacije? Ladijski promet porabi samo okrog 10 % goriva porabljenega za transport. Veliko večino ga porabijo avtomobili in tovornjaki. Ko govorimo o CO2 emisijah je vseeno kje nastajajo, ko pa govorimo o emisijah trdih delcev in dušikovih oksidov pa je lokacija nastanka KLJUČNA pri tem koliko škode človeškemu zdravju povzročijo. Avtomobili onesnažujejo v mestih ljudem direkt pod nos, ladja pa večinoma sredi oceana. Tisto onesnaženje s trdimi delci in dušikovimi oksidi ki ga ladja naredi sredi oceana do ljudi (do mest) ne pride, ker se trdi delci že v nekaj dneh posedejo na tla, dušikovi oksidi pa se pretvorijo v neškodljive spojine.


tikitoki je izjavil:

Varon je izjavil:

tikitoki je izjavil:

Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub. Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi. Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.


Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub

Sem upošteval.

Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi.

Sem upošteval. Poleg tega proces polnjenja in praznjenja baterij vsebujeta OBE tehnologiji pogona, tako vodikova, kot tudi baterijska, tako da relativno gledano tudi če ne bi upošteval med tehnologijama ne bi prišlo do nobenih relativnih razlik. Ker supperise supprise, tudi vodikov avto IMA baterijo, ki jo fila gorivna celica.

Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.

Ni res, vse sem upošteval. Ostalo pa odgovorim ob priliki.


Si celo spravil skupaj odgovor brez ad homin napada. Napredek.

Si me zamešal, ad hominem ni bil nikoli moj način komuniciranja, vedno sem navajal argumente.


po vsej verjetnosti pa gre za zelo pomanjkljivo znanje angleščine. Naj ti pomagam: fuel cell pomeni gorivna celica).

Kaj je to drugega?

Varon ::

tikitoki je izjavil:

Varon je izjavil:

ninite je izjavil:

Najprej naj INTENZIVNO zacnejo z omejevanjem svinjanja v ladijskem prometu, modni industriji, potem naj se pa spotaknejo od ostalo.

80:20
Ukvarjajo se z zadevami, ki zahtevajo 80% cada a imajo 20% impakt,...

Res pa je, ce se intenzivno spravijo nad ladijski in modni del, potem pa trpi BDP in ostalo, kat je povezano s financami ampak profitira pa okolje.


Od kje ti te napačne informacije? Ladijski promet porabi samo okrog 10 % goriva porabljenega za transport. Veliko večino ga porabijo avtomobili in tovornjaki. Ko govorimo o CO2 emisijah je vseeno kje nastajajo, ko pa govorimo o emisijah trdih delcev in dušikovih oksidov pa je lokacija nastanka KLJUČNA pri tem koliko škode človeškemu zdravju povzročijo. Avtomobili onesnažujejo v mestih ljudem direkt pod nos, ladja pa večinoma sredi oceana. Tisto onesnaženje s trdimi delci in dušikovimi oksidi ki ga ladja naredi sredi oceana do ljudi (do mest) ne pride, ker se trdi delci že v nekaj dneh posedejo na tla, dušikovi oksidi pa se pretvorijo v neškodljive spojine.


tikitoki je izjavil:

Varon je izjavil:

tikitoki je izjavil:

Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub. Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi. Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.


Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub

Sem upošteval.

Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi.

Sem upošteval. Poleg tega proces polnjenja in praznjenja baterij vsebujeta OBE tehnologiji pogona, tako vodikova, kot tudi baterijska, tako da relativno gledano tudi če ne bi upošteval med tehnologijama ne bi prišlo do nobenih relativnih razlik. Ker supperise supprise, tudi vodikov avto IMA baterijo, ki jo fila gorivna celica.

Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.

Ni res, vse sem upošteval. Ostalo pa odgovorim ob priliki.


Si celo spravil skupaj odgovor brez ad homin napada. Napredek.

Si me zamešal, ad hominem ni bil nikoli moj način komuniciranja, vedno sem navajal argumente.


po vsej verjetnosti pa gre za zelo pomanjkljivo znanje angleščine. Naj ti pomagam: fuel cell pomeni gorivna celica).

Kaj je to drugega?


To je objektivna opazka, v prvotnem postu te teme sem upošteval gorivno celico, ne pa kurjenje vodika v motorju z notranjim izgorevanjem. Nato prideš ti, zadeve sploh ne prebereš (ali pa ne razumeš) in me obtožiš da nisem upošteval gorivne celice, ki ima bistveno višji izkoristek kot kurjenje vodika v motorju z notranjim izgorevanjem. Kot sem že enkrat povedal: "Naredil sem točno to kar mi očitaš da nisem naredil, vzel sem gorivno celico. Zakaj tega nisi prej opazil je težko rečt (ignoranca =sploh nisi prebral kaj sem napisal, morda nisi razumel, po vsej verjetnosti pa gre za zelo pomanjkljivo znanje angleščine. Naj ti pomagam: fuel cell pomeni gorivna celica).".

V prvem postu te teme je bila ta slika:


Povej mi kako si na podlagi te slike uspel priti do groteskno napačne ugotovitve da gorivne celice nisem upošteval?! Sam povej kaj se je zgodilo da si uspel priti do tako napačnih zaključkov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

Varon ::

Ja lahk se limajo videi o semijih od tesle, pri nas pač to nebo špilalo.

Tudi drugi proizvajalci imajo napovedane long range modele električnih tovornjakov, kjer bo zadeva brez težav špilala. Sicer pa že 400 km dosega je dovolj za 80 % poti tovornjakov v Evropi, kajti 80 % poti je krajših od tega glede na statistike.

Notranje izgorevanje bo pač izginilo počasi, ker je bo prevladalo udobje vožnje.

Res je. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

Varon ::

tikitoki je izjavil:

Varon je izjavil:

tikitoki je izjavil:

Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub. Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi. Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.


Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub

Sem upošteval.

Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi.

Sem upošteval. Poleg tega proces polnjenja in praznjenja baterij vsebujeta OBE tehnologiji pogona, tako vodikova, kot tudi baterijska, tako da relativno gledano tudi če ne bi upošteval med tehnologijama ne bi prišlo do nobenih relativnih razlik. Ker supperise supprise, tudi vodikov avto IMA baterijo, ki jo fila gorivna celica.

Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.

Ni res, vse sem upošteval. Ostalo pa odgovorim ob priliki.


Si celo spravil skupaj odgovor brez ad homin napada. Napredek.

Predhodni post je sanjal o motorju z notranjim izgorevanjem.

Kar se tice ocene, ze od okda izgleda, k bullshit. Zgolj prenos energije po elektricnem omrezju prinese 5-7% izgube.

Polnjenje baterije:
You often need to charge more power than the car actually receives. And consequently, you need to pay more. According to the ADAC, you can lose between 10 and 25% of the total amount of energy charged.

Potem pridemo se do elektricnega morotja, ki tudi ne deluje brez izgub.

In ti zelis, da resno jemeljem oceno, kjer je izkoristek enerije v celotni verigi do 90%,...? Ja, skepticen sem do tako visoko letece ocene.


Predhodni post je sanjal o motorju z notranjim izgorevanjem.

Predhodni post je pisal Invicticus, človek "tvoje sorte", ne jaz. Torej če prav sklepam ti prvega začetnega posta te teme sploh nisi prebral v celoti in že si šel odgovarjat v to temo?! Resno?

Kar se tice ocene, ze od okda izgleda, k bullshit. Zgolj prenos energije po elektricnem omrezju prinese 5-7% izgube.


Dej mal bolje poglej. Če že kaj je upoštevano PREVEČ izgub, iz koraka "energy" na korak "transportation" je upoštevano nekih 15 % izgub, torej precej VEČ kot jih je dejansko. Dejanske izgube pri prenosu električne energije so v tem rangu kot si napisal 5 do 7 %, v Sloveniji celo samo 4 %.


Polnjenje baterije:
You often need to charge more power than the car actually receives. And consequently, you need to pay more. According to the ADAC, you can lose between 10 and 25% of the total amount of energy charged.

25 % izgub dobiš morda na tistem mini polnilcu za šuko vtičnico pri kakšnih zelo slabih znamkah, ker je moč polnjenja samo 2 kW, nekih 300 W pa porablja že sam avto samo da je zbujen (računalnik v avtomobilu). Takoj ko povečaš moč polnjenja (torej si omisliš domačo polnilnico) in polniš z recimo 7 kW se izgube zmanjšajo na 7 %, lahko ti dam vir do meritev če hočeš. Domača polnilnica 7 kW te stane ranga 500 EUR. Pa tudi 25 % izgub je veliko pretiravanje, ker računaj, tisti šuko polnilec ima moč 2 kW, če bi bilo res 25 % izgub to pomeni da bi šlo 500 W v toploto, to pa je moč enega vžganega toasterja. Pa tisti šuko polnilec niti približno ne rata tako vroč kot toaster v notranjosti, ampak rata samo malo topel. Baje je bila fora da ko je adac to testiral je po nesreči (ali nalašč, kdo ve) pustil vžgano klimo. Še enkrat, baterijo polni tudi vodikov avto.

Potem pridemo se do elektricnega morotja, ki tudi ne deluje brez izgub.

Še enkrat baterijo in električni motor ima tudi vodikov avto na gorivno celico. Izkoristki dobrih električnih motorjev so v rangu 95 % plus.

In ti zelis, da resno jemeljem oceno, kjer je izkoristek enerije v celotni verigi do 90%,...? Ja, skepticen sem do tako visoko letece ocene

Ja, lahko je, skupaj z regeneracijo energija zaviranja in ustavljanja brez težav tudi 90 %.

25 % izgub dobiš morda na tistem mini polnilcu za šuko vtičnico pri kakšnih zelo slabih znamkah, ker je moč polnjenja samo 2 kW, nekih 300 W pa porablja že sam avto samo da je zbujen (računalnik v avtomobilu). Takoj ko povečaš moč polnjenja (torej si omisliš domačo polnilnico) in polniš z recimo 7 kW se izgube zmanjšajo na 7 %, lahko ti dam vir do meritev če hočeš. Domača polnilnica 7 kW te stane ranga 500 EUR. Pa tudi 25 % izgub je veliko pretiravanje, ker računaj, tisti šuko polnilec ima moč 2 kW, če bi bilo res 25 % izgub to pomeni da bi šlo 500 W v toploto, to pa je moč enega vžganega toasterja. Pa tisti šuko polnilec niti približno ne rata tako vroč kot toaster v notranjosti, ampak rata samo malo topel. Še enkrat, baterijo polni tudi vodikov avto.

Evo, izkoristek polnjenja na 7 kW domači polnilnici je enak 93,8 % (torej dobrih 6 % izgub). Torej izkoristek električnega omrežja v Sloveniji glede na statistični urad je 96 %, nato pa na to še 93,8 % izkoristka pri filanju. Torej skupni izkoristek tega dvojega je 0,96 x 0,938=0,90048 =preko 90 %, v spodnjem diagramu pa je upoštevano več kot 15 %.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

Magic1 ::

Pustite inžInirčka, ker bo spet nov nick rabil...
Magic

Varon ::

Magic1 je izjavil:

Pustite inžInirčka, ker bo spet nov nick rabil...


Daj bodi koristen in kaj koristnega doprinesi k temi in nehaj trolat. Hvala.

Varon ::

Pa tudi 25 % izgub je veliko pretiravanje, ker računaj, tisti šuko polnilec ima moč 2 kW, če bi bilo res 25 % izgub to pomeni da bi šlo 500 W v toploto, to pa je moč enega vžganega toasterja. Pa tisti šuko polnilec niti približno ne rata tako vroč kot toaster v notranjosti, ampak rata samo malo topel.

Brainfart, itak za AC DC pretvorbo skrbi on board charger, tisti šuko polnilec samo daje napotke koliko lahko avto vleče štroma. No nima veze, izgube šuko polnilca kot ga je Bjorn izmeril pri Tesli so 10,3 %, pri domači polnilni postaji pa 6,2 % (graf spodaj).


Evo o tem sem govoril, ADAC je pri 25 % izgub zajebal meritev (Bjornova meritev je 10,3 %). Ampak kot pravim, nabaviš domačo polnilno postajo in maš še bolje, samo 6,2 % izgub.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

Magic1 ::

Varon je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Pustite inžInirčka, ker bo spet nov nick rabil...


Daj bodi koristen in kaj koristnega doprinesi k temi in nehaj trolat. Hvala.

Ko bi ti prinesel vsaj malo inženirskega doprinosa in ne samo kup teoretičnih maksimov, kjer se kup lasnosti enostavno zanemari. Akademik na potenco, ki realnosti ni videl v življenju. Ima pa veselje iskat spise za posamezne točke, ki gredo na njegov mlin. Annoying as f***.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Varon ::



Magic1 je izjavil:

Varon je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Pustite inžInirčka, ker bo spet nov nick rabil...


Daj bodi koristen in kaj koristnega doprinesi k temi in nehaj trolat. Hvala.

Ko bi ti prinesel vsaj malo inženirskega doprinosa in ne samo kup teoretičnih maksimov, kjer se kup lasnosti enostavno zanemari. Akademik na potenco, ki realnosti ni videl v življenju. Ima pa veselje iskat spise za posamezne točke, ki gredo na njegov mlin. Annoying as f***.


Motiš se, seveda sem videl realnost. Kakšen moj mlin in kakšni teoretični maksimumi?! Povedal sem ti kakšni so izkoristki vodikovega in električnega avtomobila V PRAKSI. Kje sem kaj zanemaril?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

Varon ::

Evo, konkretne meritve v praksi (spodnji posnetek na 21:30), pri 120 km/h ima Toyota Mirai porabo energije 430 Wh/km, Tesla model 3 pa 180 Wh/km, kar je 2,4 krat manj. Vendar to ko vodik že imaš narejen, torej to je poraba energije samega avtomobila (torej niso upoštevane izgube pri elektrolizi in stiskanju vodika). Izkoristek elektrolize 70%, stiskanje 90 %, skupaj 0,7*0,9 = 0,63 =63 %. Torej 2,4 /0,63= Tesla je 3,8 krat bolj učinkovita od Toyote Mirai. Z drugimi besedami: s Teslo lahko z isto količino energije narediš 3,8 krat večjo razdaljo. Konkretno, v praksi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

Invictus ::

Reality Check EV industrije...

https://insajder.com/gospodarstvo/indus...

Poleg tega na svetu ni dovolj bakra, da bi vsak imel EV...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Varon ::

insajder.com je znan vir fake novic.

Ford izgubi skoraj 50.000 dolarjev na vsakem prodanem električnem vozilu

Dvomim da toliko, vira ni nobenega. Sicer pa tudi Tesla je dolga leta delala izgubo preden je postala profitabilna, to je pač del procesa, tudi Ford bo mogel it čez to.

medtem ko je Tesli dobiček padel za 45 odstotkov

Prodaja pa se jim je povečala. Torej to pomeni da so znižali cene svojih avtov, kar je bilo pričakovano, ker early adopterjev slej ko prej zmanjka. Nižje cene električnih avtov pa so nasprotno kar ta članek sugerira odlična novica za potrošnike oziroma kupce.

Poleg tega na svetu ni dovolj bakra, da bi vsak imel EV...

Tudi to ni res. Poleg tega tudi sedaj vsak nima ICE, avtov je na svetu 1,45 milijarde, prebivalcev pa 8,1 milijard.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Varon ()

Varon ::

Globalna prodaja električnih avtomobilov se je POVEČALA za 25 % glede na prejšnje leto:

"Electric car sales remained strong in the first quarter of 2024, surpassing those of the same period in 2023 by around 25% to reach more than 3 million. This growth rate was similar to the increase observed for the same period in 2023 compared to 2022."

Vir:
https://www.iea.org/reports/global-ev-o...

Kar je spet ravno nasprotno kar insider.com fake news sugerira.

fujtajksel ::

Unilseptij je izjavil:

Te primerjave so brez veze. Vodik se bo relativno kmalu v evropi uveljavil kot standardni stranski produkt pri sončnih in vetrnih elektrarnah, kadar bo sonca in vetra preveč, da jih ne bo potrebno izklapljati iz omežja, kot to počnejo zdaj. Tukaj je izkoristek nepomemben, ker imaš trenutne viške energije in je vsak izkoristek večji od nič boljši, kot da elektrike ne porabiš. ...


Dejansko je problem vodika za hranjenje energije, poleg slabega round-trip izkoristka reda 40%, visoka cena elektrolizerjev in gorivnih celic. Mislim, lepo bi bilo, če bi ratali 10x cenejši kot obljubljajo/fantazirajo. Zaenkrat pa sta capex in opex kar nesramno visoka in zato se ne splača delat le z elektriko sonca/vetra kadar je je preveč in je poceni (takrat te velike izgube sicer res ne bolijo). Da se investicija v elektrolizer povrne, mora ta delat znatni procent časa (npr polovico, ne desetino) in potem elektrika ni več zastonj ampak povprečno reda 50-100€/MWh, izgube pa s tem postanejo znaten faktor. Lahko delaš visokosubvencionirane pilotne aplikacije, v transportu zaenkrat pomaga odsotnost sicer visokih davkov, sicer pa tehnoekonomika zaenkrat precej grdo kaže.

Skladiščenje vodika pa postane problem takrat, ko bi rad imel dolgotrajnejše (sezonsko) shranjevanje, takrat tudi relativno velik in slabo izkoriščen hranilnik preveč stane.

hojnikb ::

Invictus je izjavil:

Reality Check EV industrije...

https://insajder.com/gospodarstvo/indus...

Poleg tega na svetu ni dovolj bakra, da bi vsak imel EV...


Kot da je baker edin element, ki je dovolj prevodn...
#brezpodpisa

Invictus ::

To je res, ampak ti bom kar z linkoim odgovoril, če ga boš razumel.

http://eoet1.tsckr.si/plus/eOet1_02_04_...

Baker je precej boljši od večine kovin za kar lep faktor...

Je ta tabela še mene malo presenetila, ker nam tega v elektro šoli niso nikoli povedali...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

DamijanD ::

A pa gre za EVje tolk več bakra kot za ostale zadeve? A pralni stroji, sušilci, bormašine, torej praktično vse kar ima notri elektro motor pa niso problem? Samo EVji

Invictus ::

EV ima precej močnejši motor kot pralni stroj...

In gre jasno noter več bakra...

Kaj tukaj ni jasno?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Barbarpapa2 ::

Dobro jutro.

Pri klasičnih asinhronskih strojih gre v večini primerov za "mišungo" iz bakrenega navitja na statorju in pa aluminijske kratkostične kletke (navitja) na rotorju. Ko sem še delal v Elektrokovini so fantje naredili poskusne izračune za motor s statorskim navitjem iz aluminija. So ugotovili, da bi morali za ohranitev karakteristik motorje povečati "za eno številko". To pomeni, da bi za dosego karakteristik npr. motorja velikosti IEC100 morali motor izvesti v velikosti IEC112. Se je pokazalo, da bi povečanje vsega ostalega bilo toliko dražje, da bi požrlo prihranek, ki bi ga predstavljalo aluminijasto navitje...

Skratka, elektromotorje se da komot izdelat z navitji iz drugih materialov, kot iz bakra. Bodo pa za isto moč pač večji...

Tako, kava je popita, grem delat zdaj...

Jože

DamijanD ::

Ja je jasno - ampak kar pa ne vem ali je suma bakra motorjev za EVje res večja od sume bakra za vse ostale elektro motorje

Invictus ::

Tesla ima skupaj 615 kW motorja, pralni stroj, koliko, 200W?

Pa računaj...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

deco16 ::

Mal ne ločiš zadev, ti ne zamerim.

Z aktivnim hlajenjem motorja lahko z manj bakra več moči dosežeš. Plus to da so notr redki magneti, posledično je ta motor bolj učinkovit => manj bakra na kW.

Pralni stroj ima kar mal več kot 200W ampak ni panike tud če dajo 100 nalepk inverter gor tisti motor ni tolk dober.

Tesla ma 615kW motor PEAK, kar pomeni nekaj sekund oziroma minut. Motor ni rejtan za stalno tako obremenitev. Če drugače povem, 615kW bi spraznilo baterijo v 7 minutah ;)


Pridemo do tega da pralni stroj maš max 10 let, EV pa bo mal več časa trajal in že trajajo.


Na koncu pač lahko neseš v vrečki ali elektromotor od tesle ali pa od pralniga stroja. Glede na to kolikor je baker težek upam da ti je mal bolj jasno.

fikus_ ::

Električni motor je čudovita zadeva, obremeniš ga lahko toliko, kot ga uspeš hladiti. Npr. asinhronca kratkotrajno 3x in več nazivna moč (nekaj je odvisno od izvedbe, da ne počepne).
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Varon ::

Invictus je izjavil:

EV ima precej močnejši motor kot pralni stroj...

In gre jasno noter več bakra...

Kaj tukaj ni jasno?


Za EVje gre samo 3 % vsega bakra. Letno se porabi 28 milijonov ton bakra, EVji ga od tega porabijo 0,9 milijona ton.

fikus_ ::

V 2023 se je na svetu prodalo okrog 15 milijonov EV (odvisno od vira) in okrog 80+ milijonov ICE avtomobilov.
Po tej analogiji, če bi hoteli proizvajat samo EV, bi bila poraba bakra približno 5 milijonov ton, kar ni zanemarljivo s tvojim podatkom celotna poraba bakra 28 milijonov ton.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Fluido ::

fikus_ je izjavil:

V 2023 se je na svetu prodalo okrog 15 milijonov EV (odvisno od vira) in okrog 80+ milijonov ICE avtomobilov.
Po tej analogiji, če bi hoteli proizvajat samo EV, bi bila poraba bakra približno 5 milijonov ton, kar ni zanemarljivo s tvojim podatkom celotna poraba bakra 28 milijonov ton.


Če bi se prodajali samo EVji čisto zanemarljivo ne bi bilo, še vedno pa bi bilo samo dobrih 10 % porabe (upoštevajoč da se bo poraba bakra dvignila). To dobesedno pomeni samo eno desetino če bi bil vsak prodan avto EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fluido ()

fikus_ ::

Matematika ti ne gre (10%) .... ostalo ne bom komentiral.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Fluido ::

fikus_ je izjavil:

Matematika ti ne gre (10%) .... ostalo ne bom komentiral.


Mi gre brez skrbi, mislim da nisi ravno razumel. Da bo vsak prodan avto EV bo minilo še vsaj 15 let (torej leta 2039). Ocenjena poraba bakra takrat bo 50 milijonov ton, 5 milijonov ton od tega je 10 %. Če bi pa upošteval zdajšnjo porabo 28 milijonov ton (kar ne bi bilo pošteno, ko pa je jasno da bo narasla), bi bilo pa 18 %, kar še vedno ni veliko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fluido ()

fikus_ ::

Tako daleč pa moja kristalna kugla ne seže.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Fluido ::

Kot pravim, tudi če bo svetovna poraba bakra čez 15 let ostala ENAKA današnji (torej bi se morala v drugih sektorjih ZNIŽATI, ker se bo povečala za EVje), bi EVji še vedno predstavljali samo 18 %. Ni veliko. Vsekakor pa ni večina kot je bilo tule sugerirano. 5 /28 = pod 18 %.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fluido ()

pegasus ::

Ta bakrena štorija je samo misdirection, ne ji nasedati. Večkrat sem jo videl v kontekstu vetrnic in bakra v njih ...

kow ::

Invictus je izjavil:


Poleg tega na svetu ni dovolj bakra, da bi vsak imel EV...


Neumnost. Ce bo baker drazji, ga bo v avtomobilih manj. Osnovna ekonomska zakonitost.

V resnici se proizvajalci ze odzivajo: CRU Group lowered its estimate for copper usage in an average EV to 51-56 kgs between this year and 2030. That was down from its previous forecast of 65-66 kgs over the same period.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nejc_nejc ::

Inzenircek,
Ze par let pamet prodajaš tle gor, bi moral biti že milionar, pa očitno nic ni iz tega.
Visenje na netu...bl slabo.

kimmich ::

Kar je moje mnenje je to da Električni avtomobili nikoli ne bodo uspešni na dolgi rok.
Dokler se bodo tesle pa vse te jajce 100/110 vozle po avtocesti nej gredo rajš iz ceste.
Pa lep dan.

Dober dan ::

Mora dečko šparat, pa ja vidiš da je zdaj še 1€ preveč na 100km.
Trenutno je avto na štrom en jajc, pa tudi če pride 50 centov na 100km, ker mi ne omogoča celodnevne razpoložljivosti pri mojem kšeftu. Če ne bi bil tako drag za brezveze, bi pa bil dober z otroke spravljat v vrtec. Sem videl za vikend, kako super se gre s tem duracelom na morje:))

Grinmir3 ::

kimmich je izjavil:

Kar je moje mnenje je to da Električni avtomobili nikoli ne bodo uspešni na dolgi rok.
Dokler se bodo tesle pa vse te jajce 100/110 vozle po avtocesti nej gredo rajš iz ceste.
Pa lep dan.


To so izjave brez osnove.
Ko se vozim na šiht sem vesel če peljemo 100,kaj šele kaj več.

Fluido ::

Grinmir3 je izjavil:

kimmich je izjavil:

Kar je moje mnenje je to da Električni avtomobili nikoli ne bodo uspešni na dolgi rok.
Dokler se bodo tesle pa vse te jajce 100/110 vozle po avtocesti nej gredo rajš iz ceste.
Pa lep dan.


To so izjave brez osnove.
Ko se vozim na šiht sem vesel če peljemo 100,kaj šele kaj več.


Ne razumem zakaj bi peljale toliko? Pri Tesli M3 LR je dosega pri 130 km/h kar 400 km. Dobro pri 100 km/h pa 500 km, ampak velika večina jih najbrž ne potuje na destinacijo 500 km stran, če pa še, boš teh 100 km razlike napolnil v dobesedno 4 minutah. Vožnja s 100 km/h na avtocesti je imela nek smisel pri starih Nisan Leafih, kjer je vožnja pri 130 km/h pomenila 90 km dosega, pri 100 km/h pa 150 km dosega. Ja, tam je imelo nek smisel, sploh zato ker se je stari Leaf iz leta 2011 tudi polnil mnogo počasneje.

Torej če res peljejo 100 km/h potem je edini zaključek da to delajo zato ker jim takšna umirjena vožnja paše (dajo se na vozni pas in ne rabijo prehitevat), vendar to nima nič z električnim avtom kot takim, pač tako jim paše vozit in so to počeli tud z dizlom. Fora je samo da vi opazite tiste električne avte ki se cijazijo, vse tiste dizle in bencinarje ki se tudi pa enostavno spregledate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fluido ()

Grinmir3 ::

Poanta je bila da je večino časa taka gužva na AC, da se niti 100 ne peljem.
Tak da o tem kako vozniki EV-jev vozijo 110 po AC je brezveze debatirat, če je cel prometni tok počasnejši.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Evropa popustila nemčiji, ICE 2035 Ban, bodo izjema E Goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Na cesti
61955027 (46545) Comandante

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17924212 (22249) bluefish
»

Vozila na gorivne celice

Oddelek: Na cesti
274087 (3386) gruntfürmich
»

Prototip baterije, ki se napolni v pol minute (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
13133325 (28106) Redneck
»

Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
12236080 (34205) jest10

Več podobnih tem