Forum » Na cesti » Formula 1 2022
Formula 1 2022

Scorpy84 ::
DRS omogoca celo ravnino prehitevanju in se to dostikrat z lahkoto, kers pa ni toliko bil v pomoc. Problem je bil, da je takrat tudi tekmec lahko uporabil kers (kar bi tokrat ukinili), pa ni prislo toliko do izraza pri prehitevanju, izjema sem pa tja leta 2009. Pri kersu se skoraj noben ni pritozeval, ker se pac ne "vidi", tukaj pa se cel cas. Se pred kersom, so v drugih serijah poznali turbo boost in je bilo prav tako zanimivo gledati prehitevanja. Zadnje case ne spremljam druge serije, pa nebi vedel kako imajo reseno.
Glede nevarnosti, kaksne? Sej so v preteklosti povsod ga uporabljali, pa ni bilo nevarnosti. Glede drs, se spomni britanije in williamsa.
Glede nevarnosti, kaksne? Sej so v preteklosti povsod ga uporabljali, pa ni bilo nevarnosti. Glede drs, se spomni britanije in williamsa.

billy ::
Mislim, mene osebno nevarnost ne bi motila, bi pa kakšno pretiravanje okoli tega lahko bila ovira. F1 je bil vedno riskantni šport, zdaj se pa vse zavija v celofan.

ripmork ::
Pomoje zaenkrat DRS še vedno ostaja smiseln, čeprav ima manjši efekt kot prej. Letos baje kar več prehitevanj kot lani v Jeddi sicer. Vredno počakat do konca sezone, preden se odloči o njegovi usodi. V končni fazi sta tako KERS kot DRS "umetna pomoč" za olajšanje prehitevanj, le da gre pri slednjem za bolj "bulletproof" rešitev, medtem ko je "KERS boost" še ena dodatna funkcija v sistemu pogonskega sklopa, ki lahko crkne ali povzroči težave.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()

billy ::
Saj nekaj takega, kot je KERS, še imajo vedno dirkači, ali? imajo xy kwh na voljo za skurit tekom kroga in lahko prožijo kadarkoli v krogu. Na tak način se recimo marsikdo že obranil pred DRS v preteklosti - počasna vožnja skozi ovinke, potem pa but po štromu.

PrimozR ::
Zdaj ko dirkalniki lahko sledijo mnogo bližje bi blo po moje smiselno razmislit o zmanjšanju aktivacije na manj kot sekundo. DRS bi moral omogčit prehitevanje, ne da se počasnejši dirkalnik drži sprednjega in vozi pol sekunde hitreje na račun tega :)
Sam bi raje videl, da ukinejo drs, povečajo moč in čas uporabe električnega motorja na krog, če je manj kot sekundo in ko se mu približuje, da se ta moč zmanjšuje oziroma vsa ta dodatna moč izniči, ko je že na točki prehitevanja. Naj se do točke zaviranja vozijo paralelno, pa malo pokažejo kdo je boljši v zaviranju. Povečanje el. dela, ne bo problem, sej so lani proizvajalci želeli, da bi lahko na krog več elektrike uporabljali. Skratka skoraj isto kot pred desetletjem, ko je bil kers.
Pred desetletjem, ko so imeli na krog 400 kJ energije, v primerjavi z 2 MJ shranjevanja in 4 MJ boosta na krog danes? Kako je to že več?
Če je pa letelo na tisto vožnjo vštric, misliš da se ni to zgodilo zato, ker jim je v prejšnjem sistemu zmanjkalo energije?
Sicer je pa tako, ERS v trenutni 'formuli' ni več 'push to pass', kot je bil to mogoče v prejšnji definiciji pravil. Uporablja se zvezno, kotrolira ga ECU, avto različno boosta s KERS-om na različnih delih proge, itd. Imajo pa dirkači možnost nastaviti nivo boostanja in imajo tudi možnost dodatnega boosta, ravno zaradi tiste razlike 2 MJ vs. 4 MJ med harvestom in deployem.
Je pa v F1 KERS precej zvezen, ker je omejen samo na 160 kW. V Le Mansu, kjer KERS boost ni bil omejen (no, v kasnejših letih so sistemsko moč avtomobilov v Le Mansu, ker je Grade 2 dirkališče, omejili na 1000 konjev) z močjo, samo z energijo (harvest in deploy enak, razredi 2, 4, 6 in kasneje še 8 MJ), je bila strategija boosta povsem drugačna. Ker ti čas kroga definira povprečna hitrost, so s 500+ konji (vsaj Porsche, ki je bil v 8 MJ razredu) samo KERS-a boostali iz ovinka skozi 2, 3 prestave, potem pa nadaljevali samo na ICE-ju, na koncu ravnine pred zaviranjem pa še dodatno coastali, da niso porabljali goriva. Potem pa zavirali in delali harvesting na KERS-u.
KERS omenjam zaradi boostanja, harvesting se seveda dela tudi na ERS-H sistemu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()

buneech ::
Pred desetletjem, ko so imeli na krog 400 kJ energije, v primerjavi z 2 MJ shranjevanja in 4 MJ boosta na krog danes? Kako je to že več?
Sicer je pa tako, ERS v trenutni 'formuli' ni več 'push to pass', kot je bil to mogoče v prejšnji definiciji pravil. Uporablja se zvezno, kotrolira ga ECU, avto različno boosta s KERS-om na različnih delih proge, itd. Imajo pa dirkači možnost nastaviti nivo boostanja in imajo tudi možnost dodatnega boosta, ravno zaradi tiste razlike 2 MJ vs. 4 MJ med harvestom in deployem.
2MJ shranjevanja je samo za "KERS" oz. MGU-K. Za MGU-H bi moralo biti še vedno neomejeno. To je bila tudi ena od prednosti Mercedesa dolg čas, ker so že na začetku veliko vložili v MGU-H.
Tisti dodatni boost je pa overtake gumb, če kdo kdaj sliši po radijski zvezi, da rečejo vozniku naj uporabi overtake.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: buneech ()

PrimozR ::
Aham, KERS je 120 kW, torej 160 konjev?
Anywho, ja, 2 MJ je harvestinga samo iz KERS-a, 4 MJ tudi deploya, MGU-H je pa neomejen. Ampak za Mercedes je bolj ključno, da je MGU-H na MGU-K link neomejen. Kar pomeni, da so verjetno overdrivali turbino, jo zavirali z MGU-H in to energijo prosto pošiljali na MGU-K. Free power baby.

buneech ::
Veš kakšna je to prednost, če so se pogovarjali o razlikah motorjev 5-20 konjev, pa je to lahko pomenil tud par desetink na krog. Če lahko s turbino konstantno laufaš MGU-K, je to lahko majhna, ampak razmeroma velika prednost. Pol pa še kolikor ti uspe izkoristiti tiste kvote dodatnih 2MJ iz baterije, k si jo lahko samo z MGU-H nafilal. Pa unlimited je tud iz baterije v MGU-H nazaj, torej, da si lahko spoolal turbino iz nizkih obratov z baterijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: buneech ()

PrimozR ::
Veš kakšna je to prednost, če so se pogovarjali o razlikah motorjev 5-20 konjev, pa je to lahko pomenil tud par desetink na krog. Če lahko s turbino konstantno laufaš MGU-K, je to lahko majhna, ampak razmeroma velika prednost. Pol pa še kolikor ti uspe izkoristiti tiste kvote dodatnih 2MJ iz baterije, k si jo lahko samo z MGU-H nafilal. Pa unlimited je tud iz baterije v MGU-H nazaj, torej, da si lahko spoolal turbino iz nizkih obratov z baterijo.
Zakaj misliš da je Mercedes tako dominiral? Več moči, več DF-a, hitrejši avto. As simple as that. Še Williams je bil redno top5 prva leta, preden so aero koncept popolnoma zabluzili.
Iz baterije v MGU-K imaš4 MJ, V baterijo gre lahko 2 MJ na krog. To, da spoolajo turbino, pa ne vem koliko je uporabno, a so kje informacije, če se to dela sploh?

buneech ::
Nč tok konkretnega, je kr nekajkrat omenjeno v reddit postih pa nekih člankih. Najbolj še tuki na wiki. Men se zdi kar uporabno, verjetno doda kar neki moči pri pospeševanju.
EDIT: Še tole najdu na quora, ima še diagrama navadnega in split-turbo dizajna.
EDIT: Še tole najdu na quora, ima še diagrama navadnega in split-turbo dizajna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: buneech ()

PrimozR ::
Kako bi funkcioniralo mi je jasno, bolj me zanima, če je dejansko implementirano.
Moči pri pospeševanju ne doda, ker večino pospeševanja delaš na boostu, torej ti tam ne pomaga nič. Pomaga ti pri spoolanju kvečjemu, kar načeloma pomeni manj laga in načeloma možnost bolj vozljivega avta (ker ni tako peaky na moči, ko se zavrti turbina. Ampak tudi če se turbina že vrti, mora vseeno nabrati tlak v celem sistemu, tako da nekaj laga v vsakem primeru bo.
Moči pri pospeševanju ne doda, ker večino pospeševanja delaš na boostu, torej ti tam ne pomaga nič. Pomaga ti pri spoolanju kvečjemu, kar načeloma pomeni manj laga in načeloma možnost bolj vozljivega avta (ker ni tako peaky na moči, ko se zavrti turbina. Ampak tudi če se turbina že vrti, mora vseeno nabrati tlak v celem sistemu, tako da nekaj laga v vsakem primeru bo.

springfield ::
Kolikor sem bral, ekipe uporabljajo ravno za iznicenje turbo laga. Ce se turbina vrti, potem verjetno ustvarja tlak v sistemu, al ne?

BT52 ::
Veš kakšna je to prednost, če so se pogovarjali o razlikah motorjev 5-20 konjev, pa je to lahko pomenil tud par desetink na krog. Če lahko s turbino konstantno laufaš MGU-K, je to lahko majhna, ampak razmeroma velika prednost. Pol pa še kolikor ti uspe izkoristiti tiste kvote dodatnih 2MJ iz baterije, k si jo lahko samo z MGU-H nafilal. Pa unlimited je tud iz baterije v MGU-H nazaj, torej, da si lahko spoolal turbino iz nizkih obratov z baterijo.
a so kje informacije, če se to dela sploh?
Jup. Poglej iz 2015 2016 so leakali telemetrijo od Honde na f1tehnicalu pa se vidi medfazni spool. Torej pametni freqvečnik in ole. Čeprav je FIA tukaj objavljala 2018 ali 2019 neke direktive, ki gkedale na tovrstne pametne mape. Škoda tovrstne direjtivi so javna tajna.

springfield ::

BT52 ::
springfield je izjavil:
Blowoff.
Saj lahko naredijo blowoff ventil, ki se odpira, da se vzdrzuje optimalen pritisk offthrottle
:d tako kot tale

PrimozR ::
To je normalno, to ima cel kup serijskih avtomobilov. Zakaj bi metal stran že filtriran zrak.

ripmork ::
Scarbs razlaga premeten trik, ki ga RB uporablja za rešitev "delfinčkanja": non-newtonian fluid filled damper oziroma "custard damper"

billy ::
Upam da zadeva ni enostavna za kopiranje :)
Drugače pa berem, da ima rb 10kg pretežak bolid ... torej imajo še ogromno rezerve.
Drugače pa berem, da ima rb 10kg pretežak bolid ... torej imajo še ogromno rezerve.

billy ::
Sicer je to videt dokaj legit: https://www.gpblog.com/en/news/107593/r...
aha fejk...
Craig Scarborough
@ScarbsTech
?
58m
That if it explodes you could end up with custard pie on your face, says Jo Ke-Son-You
aha fejk...
Craig Scarborough
@ScarbsTech
?
58m
That if it explodes you could end up with custard pie on your face, says Jo Ke-Son-You
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

ripmork ::
Prvi april 
Je pa res dobra... "custard damper"
Glede na vse kaj smo že videli, ne bi bilo tolk presenetljivo, če bi res kej v tej smeri eskeprimentirali :)
Pol pa še tole

Je pa res dobra... "custard damper"

Glede na vse kaj smo že videli, ne bi bilo tolk presenetljivo, če bi res kej v tej smeri eskeprimentirali :)
Pol pa še tole

Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()

PrimozR ::
Najprej sem bil 'WTF, kaj je point?? Ajd, F1, MOGOOOOOOOČE'... Pol s 1. aprilom je bilo pa vse jasno.
Nima smisla, ker to je ves point damperja, da se drugače obnaša pri različnih hitrostih bata, BREZ da bi na to vplivala tekočina. Ker samo tako lahko spodobno kontroliraš prehode med low in high speed režimi, pa še tam se rado kaj zalomi (DSSV tukaj načeloma lahko kar pomaga). Tole bi bila samo nesmiselna komplikacija s še manj kontrole, enak efekt pa se lahko doseže z zapiranjem high speed dampinga.
Nima smisla, ker to je ves point damperja, da se drugače obnaša pri različnih hitrostih bata, BREZ da bi na to vplivala tekočina. Ker samo tako lahko spodobno kontroliraš prehode med low in high speed režimi, pa še tam se rado kaj zalomi (DSSV tukaj načeloma lahko kar pomaga). Tole bi bila samo nesmiselna komplikacija s še manj kontrole, enak efekt pa se lahko doseže z zapiranjem high speed dampinga.

ripmork ::
ha ha kruta

lol
"Mission Winnow" so mel nekaj let nalimano pa zmag nikjer. Takoj ko snamejo zadevo dol, Ferrari zmaguje. Mogoče ni dobro riskirat to nazaj gor lepit

Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()

Tilen88 ::
Bojda bo ferrari šel full DF setup za Australijo. Me zanima če to pomeni da bodo povečali moč PU-ja

springfield ::
Govorilo se je, da bodo povecali malo moc. Sicer sem pa zasledil intervju z Binottom, da bodo imeli enak aero paket kot do zdaj. Prvi upgrade pride v Imoli in Barceloni (baje je velik in bo za voljo delov razdeljen na 2 dirki).

BT52 ::
Če gledamo na dozdajšnje data točke. Menim če se v Aus RB ne bo izboljšal ima Ferrari realne šanse za zmago, če ne celo 1-2.

pirlo ::
Vprašanje. 4 DRS cone so, se bo dalo enostavno držat sprednjega... SC pa lahko potem naredi marsikaj :)

BT52 ::
Hmm ja. Edino detekciji sta dve. Po mojem preveč DRSa IMO.
Zdaj če imaš dobro trakcijo in stabilnost lahko v S1 spizdiš z dobro nastavitvijo. Pa v T11 je dobro zaviranje v mid-speed (Ferrari konstatno zaviral v Bahranju kasneje). T3-T4 in T13-T14 lahko delajo relativno večjo razliko od RBja v T6, T8,T10 na primer. Podobno, kot Barcelona S3.
Ponavadi se prvenstva zmaguje na Low speedu, dirke pa na high speedu. Čakam še samo dež, da vidimo, kaj čarovnik Max in "predestinato" Lec lahko naredita.
Zdaj če imaš dobro trakcijo in stabilnost lahko v S1 spizdiš z dobro nastavitvijo. Pa v T11 je dobro zaviranje v mid-speed (Ferrari konstatno zaviral v Bahranju kasneje). T3-T4 in T13-T14 lahko delajo relativno večjo razliko od RBja v T6, T8,T10 na primer. Podobno, kot Barcelona S3.
Ponavadi se prvenstva zmaguje na Low speedu, dirke pa na high speedu. Čakam še samo dež, da vidimo, kaj čarovnik Max in "predestinato" Lec lahko naredita.

BT52 ::

BT52 ::
Če bo dež bo ferrari mel u bazenčku vodo :D
Btw Binnoto je rekel, da rečejo oni temu "AKVARIJ". Italijani so čudni. haha
Btw.. a un test k je wolf oblubil grosjeanu je kar pod preprogo šel? je to kdo zasledil
Kaki test, kaj bi s oni s tem pridobili. Ali kot gesta?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()

Tilen88 ::
Zdej me še matra kej bo merc pripeljal zan update, ki se ga napoveduje za to driko,.. da vidimo kolk sklestijo zaostanek

pirlo ::
Dvomim da bodo kaj dosti boljši, samo zadnje krilce napovedujejo. Rabijo verjetno boljše dno, to bo večina pripeljala v Imoli/Barceloni.

BT52 ::
Vprašanje. Ko Alison pravi, da še dodobra modelirajo poskakovanje v cfd, ter še rabijo sami razvit algoritem... Zelo skeptičen, da se nekaj tako fundamentalnega da pripravit v tako kratkem času. Na dolgi rok se bo tovrstna metodika obrestovala in pri fiziki ni bližnjic. Pa četudi jim uspe? Koliko lahko tole prinese realno 0.5 0.3s? Še vedno premalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()

Skyman ::
Btw.. a un test k je wolf oblubil grosjeanu je kar pod preprogo šel? je to kdo zasledil
Kaki test, kaj bi s oni s tem pridobili. Ali kot gesta?
Takrat ko je imel grosjan nesreco v bahrainu in je izpustil zadnje 2 dirke,in s tem tudi koncal tako kariero F1 dirkaca.Je izrazil da bi za svojo dušo odpelal nekaj krogov še zadnjic z F1 dirkalnikom,in so mu pri mercedesu takrat kot edini izmed F1 ekip ponudili vozno,sicer z kako leto starejsim dirkalnikom.Lani se je potem nekaj govorilo da bi vozil ampak ni se izslo od takrat pa kar potihnilo vse skupaj.

Scorpy84 ::
Lani ni vozil, ker so prestavili dirko ravno na dan ko bi moral testirati. Letos janurja mu je wolf sporocil, da misli na njega, ko je le ta potipal, ce se velja.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4 … 136 137 138 139 )Oddelek: Na cesti | 487418 (255417) | BT52 |
» | Formula 1 2020 (strani: 1 2 3 4 … 45 46 47 48 )Oddelek: Na cesti | 233663 (154055) | ripmork |
» | Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 4 … 30 31 32 33 )Oddelek: Na cesti | 200603 (135163) | |
» | Formula 1 2016 (strani: 1 2 3 4 … 37 38 39 40 )Oddelek: Na cesti | 245571 (159498) | kosta |