» »

Formula 1 2022

Formula 1 2022

««
27 / 99
»»

Scorpy84 ::

DRS omogoca celo ravnino prehitevanju in se to dostikrat z lahkoto, kers pa ni toliko bil v pomoc. Problem je bil, da je takrat tudi tekmec lahko uporabil kers (kar bi tokrat ukinili), pa ni prislo toliko do izraza pri prehitevanju, izjema sem pa tja leta 2009. Pri kersu se skoraj noben ni pritozeval, ker se pac ne "vidi", tukaj pa se cel cas. Se pred kersom, so v drugih serijah poznali turbo boost in je bilo prav tako zanimivo gledati prehitevanja. Zadnje case ne spremljam druge serije, pa nebi vedel kako imajo reseno.
Glede nevarnosti, kaksne? Sej so v preteklosti povsod ga uporabljali, pa ni bilo nevarnosti. Glede drs, se spomni britanije in williamsa.

billy ::

Mislim, mene osebno nevarnost ne bi motila, bi pa kakšno pretiravanje okoli tega lahko bila ovira. F1 je bil vedno riskantni šport, zdaj se pa vse zavija v celofan.

ripmork ::

Pomoje zaenkrat DRS še vedno ostaja smiseln, čeprav ima manjši efekt kot prej. Letos baje kar več prehitevanj kot lani v Jeddi sicer. Vredno počakat do konca sezone, preden se odloči o njegovi usodi. V končni fazi sta tako KERS kot DRS "umetna pomoč" za olajšanje prehitevanj, le da gre pri slednjem za bolj "bulletproof" rešitev, medtem ko je "KERS boost" še ena dodatna funkcija v sistemu pogonskega sklopa, ki lahko crkne ali povzroči težave.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

billy ::

Saj nekaj takega, kot je KERS, še imajo vedno dirkači, ali? imajo xy kwh na voljo za skurit tekom kroga in lahko prožijo kadarkoli v krogu. Na tak način se recimo marsikdo že obranil pred DRS v preteklosti - počasna vožnja skozi ovinke, potem pa but po štromu.

PrimozR ::

Scorpy84 je izjavil:

pirlo je izjavil:

Zdaj ko dirkalniki lahko sledijo mnogo bližje bi blo po moje smiselno razmislit o zmanjšanju aktivacije na manj kot sekundo. DRS bi moral omogčit prehitevanje, ne da se počasnejši dirkalnik drži sprednjega in vozi pol sekunde hitreje na račun tega :)


Sam bi raje videl, da ukinejo drs, povečajo moč in čas uporabe električnega motorja na krog, če je manj kot sekundo in ko se mu približuje, da se ta moč zmanjšuje oziroma vsa ta dodatna moč izniči, ko je že na točki prehitevanja. Naj se do točke zaviranja vozijo paralelno, pa malo pokažejo kdo je boljši v zaviranju. Povečanje el. dela, ne bo problem, sej so lani proizvajalci želeli, da bi lahko na krog več elektrike uporabljali. Skratka skoraj isto kot pred desetletjem, ko je bil kers.

Pred desetletjem, ko so imeli na krog 400 kJ energije, v primerjavi z 2 MJ shranjevanja in 4 MJ boosta na krog danes? Kako je to že več?

Če je pa letelo na tisto vožnjo vštric, misliš da se ni to zgodilo zato, ker jim je v prejšnjem sistemu zmanjkalo energije?

Sicer je pa tako, ERS v trenutni 'formuli' ni več 'push to pass', kot je bil to mogoče v prejšnji definiciji pravil. Uporablja se zvezno, kotrolira ga ECU, avto različno boosta s KERS-om na različnih delih proge, itd. Imajo pa dirkači možnost nastaviti nivo boostanja in imajo tudi možnost dodatnega boosta, ravno zaradi tiste razlike 2 MJ vs. 4 MJ med harvestom in deployem.

Je pa v F1 KERS precej zvezen, ker je omejen samo na 160 kW. V Le Mansu, kjer KERS boost ni bil omejen (no, v kasnejših letih so sistemsko moč avtomobilov v Le Mansu, ker je Grade 2 dirkališče, omejili na 1000 konjev) z močjo, samo z energijo (harvest in deploy enak, razredi 2, 4, 6 in kasneje še 8 MJ), je bila strategija boosta povsem drugačna. Ker ti čas kroga definira povprečna hitrost, so s 500+ konji (vsaj Porsche, ki je bil v 8 MJ razredu) samo KERS-a boostali iz ovinka skozi 2, 3 prestave, potem pa nadaljevali samo na ICE-ju, na koncu ravnine pred zaviranjem pa še dodatno coastali, da niso porabljali goriva. Potem pa zavirali in delali harvesting na KERS-u.

KERS omenjam zaradi boostanja, harvesting se seveda dela tudi na ERS-H sistemu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

buneech ::

PrimozR je izjavil:

Pred desetletjem, ko so imeli na krog 400 kJ energije, v primerjavi z 2 MJ shranjevanja in 4 MJ boosta na krog danes? Kako je to že več?

Sicer je pa tako, ERS v trenutni 'formuli' ni več 'push to pass', kot je bil to mogoče v prejšnji definiciji pravil. Uporablja se zvezno, kotrolira ga ECU, avto različno boosta s KERS-om na različnih delih proge, itd. Imajo pa dirkači možnost nastaviti nivo boostanja in imajo tudi možnost dodatnega boosta, ravno zaradi tiste razlike 2 MJ vs. 4 MJ med harvestom in deployem.

2MJ shranjevanja je samo za "KERS" oz. MGU-K. Za MGU-H bi moralo biti še vedno neomejeno. To je bila tudi ena od prednosti Mercedesa dolg čas, ker so že na začetku veliko vložili v MGU-H.

Tisti dodatni boost je pa overtake gumb, če kdo kdaj sliši po radijski zvezi, da rečejo vozniku naj uporabi overtake.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: buneech ()

PrimozR ::



Aham, KERS je 120 kW, torej 160 konjev?

Anywho, ja, 2 MJ je harvestinga samo iz KERS-a, 4 MJ tudi deploya, MGU-H je pa neomejen. Ampak za Mercedes je bolj ključno, da je MGU-H na MGU-K link neomejen. Kar pomeni, da so verjetno overdrivali turbino, jo zavirali z MGU-H in to energijo prosto pošiljali na MGU-K. Free power baby.

buneech ::

Veš kakšna je to prednost, če so se pogovarjali o razlikah motorjev 5-20 konjev, pa je to lahko pomenil tud par desetink na krog. Če lahko s turbino konstantno laufaš MGU-K, je to lahko majhna, ampak razmeroma velika prednost. Pol pa še kolikor ti uspe izkoristiti tiste kvote dodatnih 2MJ iz baterije, k si jo lahko samo z MGU-H nafilal. Pa unlimited je tud iz baterije v MGU-H nazaj, torej, da si lahko spoolal turbino iz nizkih obratov z baterijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: buneech ()

billy ::

Torej overtake button je samo štrom potem in ne ICE?

buneech ::

Bi moral bit, ker engine map ne smejo spreminjati od kvalifikacij naprej.

PrimozR ::

buneech je izjavil:

Veš kakšna je to prednost, če so se pogovarjali o razlikah motorjev 5-20 konjev, pa je to lahko pomenil tud par desetink na krog. Če lahko s turbino konstantno laufaš MGU-K, je to lahko majhna, ampak razmeroma velika prednost. Pol pa še kolikor ti uspe izkoristiti tiste kvote dodatnih 2MJ iz baterije, k si jo lahko samo z MGU-H nafilal. Pa unlimited je tud iz baterije v MGU-H nazaj, torej, da si lahko spoolal turbino iz nizkih obratov z baterijo.

Zakaj misliš da je Mercedes tako dominiral? Več moči, več DF-a, hitrejši avto. As simple as that. Še Williams je bil redno top5 prva leta, preden so aero koncept popolnoma zabluzili.

Iz baterije v MGU-K imaš4 MJ, V baterijo gre lahko 2 MJ na krog. To, da spoolajo turbino, pa ne vem koliko je uporabno, a so kje informacije, če se to dela sploh?

buneech ::

Nč tok konkretnega, je kr nekajkrat omenjeno v reddit postih pa nekih člankih. Najbolj še tuki na wiki. Men se zdi kar uporabno, verjetno doda kar neki moči pri pospeševanju.

EDIT: Še tole najdu na quora, ima še diagrama navadnega in split-turbo dizajna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: buneech ()

PrimozR ::

Kako bi funkcioniralo mi je jasno, bolj me zanima, če je dejansko implementirano.

Moči pri pospeševanju ne doda, ker večino pospeševanja delaš na boostu, torej ti tam ne pomaga nič. Pomaga ti pri spoolanju kvečjemu, kar načeloma pomeni manj laga in načeloma možnost bolj vozljivega avta (ker ni tako peaky na moči, ko se zavrti turbina. Ampak tudi če se turbina že vrti, mora vseeno nabrati tlak v celem sistemu, tako da nekaj laga v vsakem primeru bo.

springfield ::

Kolikor sem bral, ekipe uporabljajo ravno za iznicenje turbo laga. Ce se turbina vrti, potem verjetno ustvarja tlak v sistemu, al ne?

PrimozR ::

Blowoff.

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

buneech je izjavil:

Veš kakšna je to prednost, če so se pogovarjali o razlikah motorjev 5-20 konjev, pa je to lahko pomenil tud par desetink na krog. Če lahko s turbino konstantno laufaš MGU-K, je to lahko majhna, ampak razmeroma velika prednost. Pol pa še kolikor ti uspe izkoristiti tiste kvote dodatnih 2MJ iz baterije, k si jo lahko samo z MGU-H nafilal. Pa unlimited je tud iz baterije v MGU-H nazaj, torej, da si lahko spoolal turbino iz nizkih obratov z baterijo.

a so kje informacije, če se to dela sploh?


Jup. Poglej iz 2015 2016 so leakali telemetrijo od Honde na f1tehnicalu pa se vidi medfazni spool. Torej pametni freqvečnik in ole. Čeprav je FIA tukaj objavljala 2018 ali 2019 neke direktive, ki gkedale na tovrstne pametne mape. Škoda tovrstne direjtivi so javna tajna.

springfield ::

PrimozR je izjavil:

Blowoff.

Saj lahko naredijo blowoff ventil, ki se odpira, da se vzdrzuje optimalen pritisk offthrottle

pirlo ::

Kaj je kdo opazil če ima RB tudi "pripeto dno z zajlo", tako kot Ferrari in Mercedes?

BT52 ::

springfield je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Blowoff.

Saj lahko naredijo blowoff ventil, ki se odpira, da se vzdrzuje optimalen pritisk offthrottle


:d tako kot tale

 Honda RA617H 2017

Honda RA617H 2017

PrimozR ::

To je normalno, to ima cel kup serijskih avtomobilov. Zakaj bi metal stran že filtriran zrak.

ripmork ::

Scarbs razlaga premeten trik, ki ga RB uporablja za rešitev "delfinčkanja": non-newtonian fluid filled damper oziroma "custard damper"

billy ::

Upam da zadeva ni enostavna za kopiranje :)

Drugače pa berem, da ima rb 10kg pretežak bolid ... torej imajo še ogromno rezerve.

PrimozR ::

Eh, 1. april...

billy ::

Sicer je to videt dokaj legit: https://www.gpblog.com/en/news/107593/r...

aha fejk...

Craig Scarborough
@ScarbsTech
?
58m
That if it explodes you could end up with custard pie on your face, says Jo Ke-Son-You

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

ripmork ::

Prvi april 8-)
Je pa res dobra... "custard damper" :))
Glede na vse kaj smo že videli, ne bi bilo tolk presenetljivo, če bi res kej v tej smeri eskeprimentirali :)

Pol pa še tole :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

PrimozR ::

Najprej sem bil 'WTF, kaj je point?? Ajd, F1, MOGOOOOOOOČE'... Pol s 1. aprilom je bilo pa vse jasno.

Nima smisla, ker to je ves point damperja, da se drugače obnaša pri različnih hitrostih bata, BREZ da bi na to vplivala tekočina. Ker samo tako lahko spodobno kontroliraš prehode med low in high speed režimi, pa še tam se rado kaj zalomi (DSSV tukaj načeloma lahko kar pomaga). Tole bi bila samo nesmiselna komplikacija s še manj kontrole, enak efekt pa se lahko doseže z zapiranjem high speed dampinga.

BT52 ::

Ha ha kaj to pride z Red Bullom pa klobasami v kompletu. :))


ha ha kruta

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Tilen88 ::

Mission winnow is back

PrimozR ::

BT52 ::

ripmork ::

BT52 je izjavil:


ha ha kruta

:))


lol
"Mission Winnow" so mel nekaj let nalimano pa zmag nikjer. Takoj ko snamejo zadevo dol, Ferrari zmaguje. Mogoče ni dobro riskirat to nazaj gor lepit :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

Tilen88 ::

Ja upam da ne dajo gor XD

BT52 ::

Sem ziher, če nebi zmagovali nebi podpisali.

Tilen88 ::

Bojda bo ferrari šel full DF setup za Australijo. Me zanima če to pomeni da bodo povečali moč PU-ja

springfield ::

Govorilo se je, da bodo povecali malo moc. Sicer sem pa zasledil intervju z Binottom, da bodo imeli enak aero paket kot do zdaj. Prvi upgrade pride v Imoli in Barceloni (baje je velik in bo za voljo delov razdeljen na 2 dirki).

BT52 ::

Če gledamo na dozdajšnje data točke. Menim če se v Aus RB ne bo izboljšal ima Ferrari realne šanse za zmago, če ne celo 1-2.

pirlo ::

Vprašanje. 4 DRS cone so, se bo dalo enostavno držat sprednjega... SC pa lahko potem naredi marsikaj :)

BT52 ::

Hmm ja. Edino detekciji sta dve. Po mojem preveč DRSa IMO.

Zdaj če imaš dobro trakcijo in stabilnost lahko v S1 spizdiš z dobro nastavitvijo. Pa v T11 je dobro zaviranje v mid-speed (Ferrari konstatno zaviral v Bahranju kasneje). T3-T4 in T13-T14 lahko delajo relativno večjo razliko od RBja v T6, T8,T10 na primer. Podobno, kot Barcelona S3.

Ponavadi se prvenstva zmaguje na Low speedu, dirke pa na high speedu. Čakam še samo dež, da vidimo, kaj čarovnik Max in "predestinato" Lec lahko naredita.

Tilen88 ::

Če bo dež bo ferrari mel u bazenčku vodo :D

Skyman ::

bo potem se vec potisne sile... double WIN

BT52 ::

Skyman je izjavil:

bo potem se vec potisne sile... double WIN


Sometimes mine genius is almost frightening.

Skyman ::

Btw.. a un test k je wolf oblubil grosjeanu je kar pod preprogo šel? je to kdo zasledil

BT52 ::

Tilen88 je izjavil:

Če bo dež bo ferrari mel u bazenčku vodo :D


Btw Binnoto je rekel, da rečejo oni temu "AKVARIJ". Italijani so čudni. haha

Skyman je izjavil:

Btw.. a un test k je wolf oblubil grosjeanu je kar pod preprogo šel? je to kdo zasledil


Kaki test, kaj bi s oni s tem pridobili. Ali kot gesta?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Tilen88 ::

Zdej me še matra kej bo merc pripeljal zan update, ki se ga napoveduje za to driko,.. da vidimo kolk sklestijo zaostanek

pirlo ::

Dvomim da bodo kaj dosti boljši, samo zadnje krilce napovedujejo. Rabijo verjetno boljše dno, to bo večina pripeljala v Imoli/Barceloni.

BT52 ::

Vprašanje. Ko Alison pravi, da še dodobra modelirajo poskakovanje v cfd, ter še rabijo sami razvit algoritem... Zelo skeptičen, da se nekaj tako fundamentalnega da pripravit v tako kratkem času. Na dolgi rok se bo tovrstna metodika obrestovala in pri fiziki ni bližnjic. Pa četudi jim uspe? Koliko lahko tole prinese realno 0.5 0.3s? Še vedno premalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Skyman ::

Skyman je izjavil:

Btw.. a un test k je wolf oblubil grosjeanu je kar pod preprogo šel? je to kdo zasledil

Kaki test, kaj bi s oni s tem pridobili. Ali kot gesta?


Takrat ko je imel grosjan nesreco v bahrainu in je izpustil zadnje 2 dirke,in s tem tudi koncal tako kariero F1 dirkaca.Je izrazil da bi za svojo dušo odpelal nekaj krogov še zadnjic z F1 dirkalnikom,in so mu pri mercedesu takrat kot edini izmed F1 ekip ponudili vozno,sicer z kako leto starejsim dirkalnikom.Lani se je potem nekaj govorilo da bi vozil ampak ni se izslo od takrat pa kar potihnilo vse skupaj.

Scorpy84 ::

Lani ni vozil, ker so prestavili dirko ravno na dan ko bi moral testirati. Letos janurja mu je wolf sporocil, da misli na njega, ko je le ta potipal, ce se velja.

Skyman ::

To za letos se nism slisal zato sem tudi prasal.Thx za odg

Tilen88 ::

Pomoje ena izmed redkih dirk, ki si jo ne bom ogledal,..ker je taka ura haha
««
27 / 99
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4136 137 138 139 )

Oddelek: Na cesti
6916487417 (255416) BT52
»

Formula 1 2020 (strani: 1 2 3 445 46 47 48 )

Oddelek: Na cesti
2375233663 (154055) ripmork
»

Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 430 31 32 33 )

Oddelek: Na cesti
1616200602 (135162)          
»

Formula 1 2016 (strani: 1 2 3 437 38 39 40 )

Oddelek: Na cesti
1975245570 (159497) kosta

Več podobnih tem