Forum » Na cesti » Formula 1 2020
Formula 1 2020
Gambino ::
springfield je izjavil:
Ko se Ferrari znajde, so pa goljufivi makaronarji. Dvojna merila?
Mercees se vedno znajde na legalen način, Ferrari pač ne. Italjani si itak znani po tem, da so goljufi, povsod te nategnejo.
TOP ::
Eh misliš,da nima Merdžo nekaj kar nebi smel poglej samo okoli elktrične sklopa kdo ga je naredu za vse pa,kako je tud Pireli naredu gume da so se manj obrabljale,ko je Merdžo imel stem težave.Nekaj imajo in to je dejstvo samo motor že toliko časa imajo neverjeten motor,ko pa jih je Ferrari začel prehitevat pa je takoj bil vik in krik,to je samo politika nič drugega,kot pri vseh športih,sej zato jim gledanost rase.
Gambino ::
buneech ::
Vseen se lahko FIA reče, da ni po regulacijah. Če se to zgodi, pridi nazaj v temo, in reci, da ni blo legalno. Ponavadi zgineš, ko ni po Merc/Ham planih.
Meizu ::
Ma skoraj da bi se splacalo vzet narocnino, ja. Sam da mi ne rabi poslusat tistih dveh kekcev od komentatorjev, ki nimata pojma o F1, pametujeta pa kot, da sta vsak izmed njiju odvozila vsaj 5 F1 sezon tam noter. En za Williams, tadrugi za Beneton.
Gambino ::
Vseen se lahko FIA reče, da ni po regulacijah. Če se to zgodi, pridi nazaj v temo, in reci, da ni blo legalno. Ponavadi zgineš, ko ni po Merc/Ham planih.
Sistem se imenuje Dual Axis Steering ali DAS. Na posnetkih iz kokpita včeraj smo videli, da Hamilton potiska volan naprej in nazaj in s tem določa širino sprednjih koles. Čeprav je premik minimalen, ima vpliv na zračni upor na ravninah in obrabo in temperaturo gum. Allison je danes med kosilom potrdil, da je Mercedes svoj sistem preveril pri FIA in da je legalen.
»Ne skrbi nas legalnost, FIA to pozna,« je povedal Allison.
»O tem smo se pogovarjali že nekaj časa, pravila so zelo jasna, kaj je dovoljeno na krmilnem sistemu in verjamem, da smo zadostili pravilom. Dodana je še ena dimenzija volana, kar se zna izkazati za koristno med letom.«
»Kako točno deluje in zakaj to uporabljamo, pa bomo obdržali zase.«
Že včeraj je Ted Kravitz na Skyju razkril, da je druga radikalna inovacija zadnje vpetje Mercedesa, ki omogoča precej boljši pretok zraka med motorjem in zadnjimi kolesi in precej več pritiska k tlom. Čeprav doda nekaj teže zaradi lateralnih sil, je izkoristek pri tem toliko večji, da se splača.
Tretji sistem, ki ga je pred sezono omenil Mercedes, je za zdaj še uganka, govori pa se, kar se je lahko na lastne oči prepričal tudi Videk, ki fotografira ob progi, da je povezan z motorjem in nenavadnim dimom v določenih ovinkih. Naši viri pravijo, da so pri Mercedesu uspeli rešiti oddušnike in neizgorelo gorivo vračajo nazaj v sistem brez izgube, kar pomeni, da bo poraba manjša ali moč večja. Bomo videli.
Tilen88 ::
V členu 10.2 pa je še posebej zapisano, da se geometrija koles po namestitvi volana ne sme spreminjati.
sam itak to je FIA Mercedes in je dovoljeno
sam itak to je FIA Mercedes in je dovoljeno
Gambino ::
V členu 10.2 pa je še posebej zapisano, da se geometrija koles po namestitvi volana ne sme spreminjati.
sam itak to je FIA Mercedes in je dovoljeno
Pa ti resno misliš, da je šel mercedes to razvijat brez da bi povprasal FIA-o o legalnosti. Sicer pa ne dvomim v Mercedes letos, da ne bodo prvaki. Enostavno so strokovno, finančno pred vsemi!
šernk ::
Pa ti resno misliš, da je šel mercedes to razvijat brez da bi povprasal FIA-o o legalnosti.
ne dvomim, zagotovo pred začetkom razvoja niso nič vprašali. Sedaj je pa itak vse na FIA ali zadevo dovoli ali ne.
ničkolikokrat v preteklosti se je zgodilo da je ekipa odpeljala 2-3 dirke s popolnoma legalnim dirkalnikom, potem se je pa FIA odločila da je stvar nelegalna za naprej.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
JC Denton ::
V členu 10.2 pa je še posebej zapisano, da se geometrija koles po namestitvi volana ne sme spreminjati.
sam itak to je FIA Mercedes in je dovoljeno
10.2 ne govori o kolesih, pač pa o vzmetenju. Vzmetenje se nič ne spreminja in to je luknja, ki jo Mercedes izkorišča. Spreminja se "toe" sprednjih koles s pomočjo volana.
springfield ::
@gambino daj ne citiraj kekcev iz avtomanije, ki samo slabo prevajajo tuje clanke. Kolesa na ravnini potegnejo spredaj navznoter, kar poveca upor in s tem obdrzi vec temperature v gumah, ampak hkrati malo zrtvujejo koncno hitrost in povecajo obrabo gum. Verjetno se bo ta sistem uporabljal v prvih krogih dirke in ob ponovnih startih. Dejansko pa ta stvar prinese bolj malo, ni zdaj to kot dvojni difuzor leta 2009. In tudi pol leta je zelo napihnjeno. Ocenjuje se, da bi lahko vecja mostva, ce bi zelela, to pripeljala ze v Avstralijo ali najkasneje na Nizozemsko.
Verjetno zadnje vzmetenje prinese bistveno vec, ce deluje.
Verjetno zadnje vzmetenje prinese bistveno vec, ce deluje.
buneech ::
springfield je izjavil:
Kolesa na ravnini potegnejo spredaj navznoter, kar poveca upor in s tem obdrzi vec temperature v gumah, ampak hkrati malo zrtvujejo koncno hitrost in povecajo obrabo gum.
Privzeto majo kolesa malce navzven, ker je avto bolj stabilen v začetku zavojev. Mercov DAS po trenutnih posnetkih zravna kolesi, s tem majo malo manj upora, guma se bolj enakomerno greje po celotni površini.
springfield ::
Imas prav, pozabil, da je na sprednjih kolesih vecinoma toe-out. Vseeno imam obcutek, da to ne prinese prav veliko, ker sam Mercedes prevec pozornosti preusmerja na to. Ce bi to bil res nek big thing, bi pripeljali na zadnji dan testiranj, ali celo na prvo dirko. Mercedes cel cas igra neke miselne igrice z nasprotniki, tako da je malo sumljivo to
Vazelin ::
FIA bo forsirala Hamiltona, da podre rekord. Če da Mercedes notri 12 valjni motor bodo pogledali stran.
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
Gambino ::
FIA bo forsirala Hamiltona, da podre rekord. Če da Mercedes notri 12 valjni motor bodo pogledali stran.
Bla, bla, bla. Mercedes ima pač najboljše inženirje, taktike in ima denar za razvoj. Nemci, ko se gredo nekaj zares, potem to naredijo odlično. To nas že zgodovina uči.
Točno je določeno, kaj se sme in kaj ne. Najboljši z največ denarja se pač znajdejo in Mercedes se je. Vesel sem, ko vidim kakšen masterpiece naredijo iz avta, prava umetnina, veliko detajlov. Res prava umetnost od avtomobila, kapo dol. Tisti pravi goljufi ponavadi prihajajo iz Italjanske smeri, kar nas zgodovina uči.
Vazelin ::
Ja, Mercedes je praktično angleška ekipa.
V preteklosti je FIA omejevala šampionske ekipe
V preteklosti je FIA omejevala šampionske ekipe
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
Gambino ::
Si mislil rečt Angleži,.. ekipa Mercedes ni N od Nemca,.. ;)
Dejstvo je, da so lastniki Nemci. Sicer pa tudi Renault ni F od Francoski, pa ostale ekipe tudi ne. Tudi, Ferrari s Šumijem še zdaleč ni bila vodena s strani Italjanov. In marsikateri deli v Ferrariju so iz tujine, Anglije. Jebi ga, tako pač je. Ampak to je čisto vseeno. Ekipe kupujejo kader po znanju in ne po narodnosti. Mercedes kot znamka v svetu nekaj pomeni, so izumitlji, inovatorji, ... ja in to so nemci, ki v svetu avtomobilov nekaj pomenijo. Mercedes je avto, vse ostalo so prevozna sredstva!
springfield ::
Za 2021 100% ne bo vec legalen, za 2020 bo pa verjetno odvisno od komisarjev. Tudi Ferrariju so prepovedali ogledala, ki so bila po pravilih legalna. Pravila se da hitro spremenit, ce lahko obesijo na varnost, kamor spreminjanje polozaja volana med voznjo vsekakor spada.
Ampak v zadnjih letih se je Mercedesu vedno pogledalo skozi prste in se je konec leta prepovedalo - recimo FRIC.
Ampak v zadnjih letih se je Mercedesu vedno pogledalo skozi prste in se je konec leta prepovedalo - recimo FRIC.
Meizu ::
FIA bo forsirala Hamiltona, da podre rekord. Če da Mercedes notri 12 valjni motor bodo pogledali stran.
Bla, bla, bla. Mercedes ima pač najboljše inženirje, taktike in ima denar za razvoj. Nemci, ko se gredo nekaj zares, potem to naredijo odlično. To nas že zgodovina uči.
Točno je določeno, kaj se sme in kaj ne. Najboljši z največ denarja se pač znajdejo in Mercedes se je. Vesel sem, ko vidim kakšen masterpiece naredijo iz avta, prava umetnina, veliko detajlov. Res prava umetnost od avtomobila, kapo dol. Tisti pravi goljufi ponavadi prihajajo iz Italjanske smeri, kar nas zgodovina uči.
Heh, mercedes v F1 dolga leta ni bil nic, ker so ga skozi zgodovino sisali vsi ostali teami, od ferarija do renoja, wiliamsa, benetona, lotusa, mclarna...
To so zdaj v zadnjih letih doziveli neko renesanso, malo je brezpredmetno govorit o tem, kako se nemci nekaj spravijo nardit in nardijo zares... VW se je spravu nekaj nardit zares pa so jih zasacili pri goljufanju pri izpustih, pa so hitro stisnili rep med noge ter najavili, da se z motorji na notranje izgorevanje prakticno ne bodo vec ubadali. Jasno, ko pa so bili polni neumnosti, treba preusmerit pozornost.
Mercedes se je tudi ocitno odlocil sele sedaj, da se bo resno posvetil F1, prej so se namrec bolj zajebavali zgleda. Schumacher se je pridruzil mercedes teamu bolj za salo, ne pa da bi pomagal razviti team do te mere, da so sedaj tako kompetitivni.
Tilen88 ::
Si mislil rečt Angleži,.. ekipa Mercedes ni N od Nemca,.. ;)
Dejstvo je, da so lastniki Nemci. Sicer pa tudi Renault ni F od Francoski, pa ostale ekipe tudi ne. Tudi, Ferrari s Šumijem še zdaleč ni bila vodena s strani Italjanov. In marsikateri deli v Ferrariju so iz tujine, Anglije. Jebi ga, tako pač je. Ampak to je čisto vseeno. Ekipe kupujejo kader po znanju in ne po narodnosti. Mercedes kot znamka v svetu nekaj pomeni, so izumitlji, inovatorji, ... ja in to so nemci, ki v svetu avtomobilov nekaj pomenijo. Mercedes je avto, vse ostalo so prevozna sredstva!
Ti pa kadiš nekaj močnega,.. mercedes kot avtomobilska znamka sploh ni toliko kvalitetna, kot si milsiš, Nemci pa tudi niso več to kar so bili :)
Ganon ::
springfield ::
A mislis tisto obdobje, ko so vsako leto spreminjali pravila, da bi omejili Ferrari, dokler jim 2005 ni koncno uspelo?
BT52 ::
No saj tudi Mercu skušajo vzet prednost samo so enostavno najboljši.
Glede DAS-a je ta, da krmilni drog ni del vzmetenja. Drugače bi bilo prepovedano krmiljenje gum. :D Mene še bolj skrbi, da tol prinaša zelo učinkovito spreminjanje višine dna na ravnini. z POU geometrijo bi lahko v ektremih primerih celo stallali FW in zadaj difuzor. Tole pa bi prinašalo po par desetik na krog.
Glede DAS-a je ta, da krmilni drog ni del vzmetenja. Drugače bi bilo prepovedano krmiljenje gum. :D Mene še bolj skrbi, da tol prinaša zelo učinkovito spreminjanje višine dna na ravnini. z POU geometrijo bi lahko v ektremih primerih celo stallali FW in zadaj difuzor. Tole pa bi prinašalo po par desetik na krog.
Meizu ::
Sem ravno hotel isto napisat. Saj Mercedes ni v vseh teh letih dobil nobenega regulativnega penala, da bi rabli kaj okrog tega mesetarit.
BT52 ::
Spremembe pravil v 2017, 2019. Potem opustitev tokenov za Pu razvoj. Potem FRIC sistem.
To je ekipa če priznaš ali ne najboljša, ko se jim meče polena pod noge.
To je ekipa če priznaš ali ne najboljša, ko se jim meče polena pod noge.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
springfield ::
A mislis polena kot je sprememba gum sredi sezone, da jim bolj odgovarjajo? FRIC je bil prepovedan po koncu sezone, ne ko so jih dobili - zelo so jih omejili, ni kaj. Kar se pa motorjev tice pa tak nima smisla zgublat besed, ker je Mercedes zacel nekaj let prej razvijat ta motor in so na FII samo potrdili specifikacijo, za vsak slucaj so pa se dodali tokene, da jim prvih nekaj sezon res noben ni mogo prit blizu.
Kakorkoli obrnes, so se v casu Ferrarijeve dominacije, potem casu Renaulta in kasneje v casu RB veliko bolj potrudli, da so jim prirezali krila.
Kakorkoli obrnes, so se v casu Ferrarijeve dominacije, potem casu Renaulta in kasneje v casu RB veliko bolj potrudli, da so jim prirezali krila.
BT52 ::
Ha vem, da boš tole rekel. Tj je klasični confirmation bias. Ok. Bom razširil misel..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Velikokrat se lahko sprašujemo, kako pa kaj. Samo Merc se vedno prej prepriča, da je rešitev močno argumentirana. Heck še vedno do zdaj so bili v primerih filozofije daleč od konkurence. Bili vedno drugačni v doseganju aero, mehanskih ciljev. Gremo po vrsti. Kako se je lahko zbudil speči velikan. Incepcija srebrnih puščic v par besedah. Se vnaprej opravičujem za napake.
BrawnGP, Honda to je enaka ekipa, ki je prva naredila outwash prednje krilce. Pozabimo DD difuzor. Še Brawn je rekel, da so v bistvu tekmeci (razen Adriana, ki je tole kar hitro videl) takrat niso celostno gledali pravega dela dirkalnika. Vemo kako je pomemben outwash v ustroju širokega prednjega krilca, ter aera dna zadka. Vse to je nas usmerjalo do raznih sprememb pri prepovedi pihanja skozi osi, lanskega pravilnika, ter kar je konec koncev vodilo tudi tega 2021 pravilnika.
Lahko rečem, da je filozofija drznega oblikovanja in rešitvami na meji paradigma Mercedes ekipe vse od dnevov BARa, ter njihovih znanih “Lucky Strike” barv. O Tyrelu ne morem govorit, ker nisem spremljal F1 tako podrobno, je bil tudi inovativen. Vendar to je povsem druga ekipa ni relevantna za primerjavo. BAR je takrat v 2000ih imel kar nekaj rešitev na meji legalnega. Takrat so jih dobili v direktnim goljufanjem z dvojnim tankom, ko so v sredi dirke bili pod minimalno maso. OK preveč ekstremno. Imeli so tudi prepovedano pametno inovacijo z hidraličnim dviganjem prednjega pushrod vzmetenja. Podobno Lotusovemo (zdaj Reno) tudi prepovedanemu par let kasneje, kateri je izkoriščal “MotoGP” momentne sile zavornih čevljusti med zaviranjem.
Vse od 2007. Ekipa pod vodstvom Brawna ustvari pravljico o uspehu. Mercedes je takrat kupil podhranjeno ekipo, ter pod okriljem Laude, Brawna, ter kasneje Wolfa in Paddya začel najemat talete iz vseh ekip. Geoff Willis AERO CFD pionir. Uspehi od Williamsa 95-97. Vzpon BAR honde (Mercedes danes) od 2002-2004. Prisostvoval pri nastavku RedBulla 2006-2009. Potem 2011 spet prišel nazaj in ostal pri Mercu. Potem najem pozabljenega, zavrženega Alda Coste, katerega uspehov pri Ferrariju ne moremo pozabit, ko so z "Red Baronom" kosili konkurenco. Dejansko tip ima vzdevek “mehanski guru”. Potem Bob Bell pa še bi lahko našteval. Ziher sem pozabil še koga.
Da nadaljujem Mercedes je v 2012 prišel ven genialnim ti. dvojnim DRS sistemom (DDRS). Takrat so v 2011 zgolj po 1 sezoni "banali" Fduct, ki je bil opredeljen, kot moteč faktor pri varni vožnji. Zato FIA uvede DRS. Ampak inženirji so rekli čakaj DRS pa je dovoljen zato ga bomo uporabili v svoj prid. Stallanje prednjega in zadnjega krilce hkrati, ko se odpre DRS. Briljantno.
Da ne omenjam takratnih težav Mercedesa 2012, ter 2013 z delovanjem gum. Podobno kot lani Ferrari. Hitri na en krog. V nasprotju na dirkah, pa so jim gume dobesedno razpadale. Se spomin takrat kako so ROS, MSC, HAM iz pole positiona padali kot kamen po vrstnem redu celo na rep točk. Takrat so počeli vse mogoče trike od hidravličnega vzmetenja zadaj (rolla), pa do gretja/negretja gum z grelci. Izkoristili so celo možnost pomoči testiranja z Pirelli-jom. Takrat politični masterstroke. Je krivda na konkurenci, ko je Pirelli ponujal na izbiro, če jim lahko posodijo testni dirkalnik.
Sam vidim 2012-2013, kot učno obdobje za inženirske oddelke. Takrat so bili prisiljeni razumet effekt gum na dirkalnik. Soočili so se z nastavitvami, ter predvsem kako tole modelirat na računalnikih in ti. delovnih laboratorijskih testnih mizah. Skratka kako pravilno naredit model delovanja gume. Vse tole je vodilo konec koncev tudi do končne sinergije z FRIC sistemom, ko so v tole povezali z aero oddelkom v hibridni dobi. Vse od takrat ekipa rečmo zelo dobro razume gume. Gume so zadnji element, ki povezuje dirkalnik z tlemi, In če ta ne deluje lahko imaš milijardo konjev ali ton downforca ti to ne pomaga nič.
Vse to so počeli medtem, ko so v ozadju paralelno sodelovali pri oblikovanju na hibridni motorni preskok. Tega so izpeljali briljantno. Ker je ekipa redno iskala REŠITVE na probleme izven okvirjev (lateralno razmišljanje) so tudi tole uporabili za začetek dominance od 2014. Pa to niso bile rešitve o nečem kar neki. Ampak celovite rešitve sinergične v paketu dinamike vozila, aera. Uvedba deljenega turba in kompresorja za boljši paket stranic z vodnim intercoolerjem. Bingo. Potem trošenje olja, kot performančni additiv. Bingo. Lean izgorevanje v stilu dizel tehnologij. Bingo. Vse v sklopu črke pravilnika. Sodoben računalniški R&D stroj, ko je prinesel dodobra pretestirane elemente na progo od dneva 1, ter jih brezhibno uporablja vse od 2014 predsezonskih testiranj v Jerezu. To pa je IMPRESIVNO.
Incepcija spečega velikana: Leto 2014 z W05 se je začela dominanca. Omenjen inovativni V6 sklop postavljen skupaj z inovativnim nosom, FRIC sistemom. Monster na kvali. Na dirkah bulletproof vzdržljivost. Napredni koncepti 2013 se prenašajo iz 2013. Toda tokrat nizek nos vidi novo pametno interpretacijo pravilnika z "brkasto" elegatno U konico nosu, ki je relativno ozka in visoka. Daje lep pretok zrak pod in okoli dirkalnika.
W06: koncept aera, šel še bolj stran od high rake sistemov ala Adrian Newey. Banann FRIC. Ampak nič ne de. Dodali so več moči motorju z tubularnim izpuhom, velikim plenunomon z VLIM sistemom. Ošilili zoožali prednji nos. Skratka kapitalizirali na motorni moči in brute forcali aero koncepte predhodnika. V primeru težav lahko navijejo krilca. Močno trpijo v turbuletnem zraku, ker inheretno imajo daleč najboljšo aero platformo. Se tako spomnim tistega "Bat-winga" pod monokokom. Tako različna rešitev od vseh ekip res prikaže lateralno razmišljanje in pristop k reševanju problemov.
W07: Leto 2016 Dovoljen neomejen razvoj motorja. Lahko rečemo, da se je pravilno usmerjen razvoj vse od 2013 vidi predvsem zdaj. Tukaj imamo dirkalnik MP4/4 naše dobe o katerem bodo govorile generacije;
Usmerjenost v učinkovitost izkoristit vsak mili gram goriva brez kompromisov. Zelo metodičen razvoj dirkalnika iz prešnjih let je vodil do tega MOSTRUMA. Presežen BSFC preko 50% z 1000 HP v "party mode" načinu. Ok malo ironično so relativno v 2016 imeli daleč največ tehničnih težav. Od tod pride prav, da imaš dobra voznika. Kateri težave enega pokrije drugi.
W08: 2017 FIA poskuša zmesti aero oddelek Mercedesa. Aero revolucija desetletij. Mimogrede zelo lepi dirkalniki. Proporci so idealni. Torej FIA vrže kost za glodanje. Ker očitno spremembe na vzmetenju in pogonskem sklopu niso pomagal. In kaj se zgodi? Ok Ferrari naredil malo revolucijo z visokimi stranskimi zaboji. Ampak kaj točno je Mercedes naredil. Ha ha šel popolnoma kontra v drugo smer splužil konkurenco z dolgo medosno razdaljo, velikim dnom, dvignjeno prednjo zgornjo obes itd. Skupaj z delovanjem taktičnega oddelka z HAM na čelu počasi zlomil še tist kanček upanja za naslov Ferrarija. Dejansko v tej sezoni vidimo Mercedesov inženiring na delu. Prvič pod pritiskom imajo težave z gumami, dirkaškim tempom. Nestabilnostjo "limuzinske" medosne razdalje dirkalnik poimenujejo “diva”. Kje smo slišali že o tem? Aha! Ker je ekipa stabilna, nespremenjena in je bila metodika reševanja okoli teh težav že ustaljena so težave z gumami kaj hitro odpravili. Postopoma odpravili težave z setupom, naredili Aero revolucijo z nizkim ošiljenim nosom z “plaščem” (eng "cape" ali "skirt") pod njim. Slednjega ekipe kopirajo šele zdaj. Po 3eh letih dame in gospodnje so končno inženirji ujeli namig Mercedesa, da mogoče oni tudi vedo nekaj o dizajnu. Letos se je še predal Red bull. :D ok "ni to zdaj magic bullet". Pa vendar ošiljem nos in tale "cape" je bil do te sezone zgolj specifika Mercedesa. Dejansko klasični aero podpis iz Braclekya. Tako kot v umetnosti. Vsak umetnik ima svoj slog.
W09: 2018 Halo in nove gume, ki se dejansko iz sezone v sezono vedno spreminjajo v karakteristikah delovanja. Vendar do zdaj vse to Mercedes ni streslo z prestola. Spomnimo se njihovega ogromnega števila testnih kilometrov na Medium gumah, brez hitrih časov krog za krogom. Trademark hibridne dobe. Gume, vzdržljivost so prva prioriteta. DATA DATA and more DATA. Colin Chapman se obrača v grobu, ko se dandanes paradigma, da mora dirkalnik razpast ko prečka ciljno črto popolnoma obrača. :D Mercedes ipili to do potankosti. Nič ni prepuščeno naključju. FIA niti ne poizkuša spreminjat aera. Stavi na stabilnost. LOL šele drugo leto po pravilniku ne more biti stabilnosti FIA. ROFL Ta dikalnik šel z koncepti na aero področju, ter neusmiljenega napredkom še korak dlje. Čeprav je Ferrari brcal, ko so slednji hitro odkrili stall difuzorja. Jih je Mercedes enostavno z vzdržljivostjo, ter neusmiljenim medsezonskim inženiringom dejansko povozil. V tem zadnjem AZIJSKEM DELU SO LAHKO Italijani opazovali posilstvo brez vazelina v anus.
Šalo na stran. Zdaj več ni nekih drastičnih sprememb ampak se Mercedes dejansko totalno ustalil, kot AERO benchmark. Motorni oddelek nima več prednosti. Zato končno lahko zasije Willis in njegova ekipa na aero pornografiji številnih inovacij in dejansko mnogotero čudnih rešitev, ter oblik. Dejansko Mona Liza aera so bargeboardi. Od teh dumbo ali boomerang krilc, agresivnega prednjega krilca z outwashem, tesnim pakiranjem zadka. Dejansko ekonomično upravljanje z $ sredstvi na področjih, ki dajejo največji napredek. To so vzdržljivost, kinematika gum, bargeboardi, prednje krilce, ter veliko dno dirkalnika z difuzorjem. Aha da ne pozabimo W09 in njegoveg hlajenja ali gretja gum preko zavor. Tega genialnega pihanja skozi felno, ko so vsi skakali okoli Mercedesa. Recimo so ravno oni bili pionirji v 2012, ko delali reže po felnah, da nadzorovali temperaturo pnevmatik v eri čigumi gum.
W10: Lansko leto. FIA vidi težave dirkalnikov z sledenjem, ter turboletnimi tokovi za dirkalniki. Brawn in ekipa skuša metodično najti rešitev za ta problem. Zato malce vrat na nos hočejo testirat idejo, da prepovedo outwash kaskadna krilca na prednjem krilcu v želji testiranja kako se dirkalniki odzovejo na tole spremembo. Ampak dejansko so šli na roko Mercedesu. Velika napaka. Praktično je Mercedes "požegnal" spremembo prvi. TROL momment HAH. Fia nasedla, kot pijanec na plot. Teoretično je tole bila ena neznanka, ki bi jih lahko ujela pa jih ni. Vedeli so, da imajo za sabo inženiring, ki razmišlja z svojo glavo. Imeli so znanje o zelo kompleksnih bargeboaradih in velikim dnom. Pomagal jim je tudi relativno nizki rake-a (naklon dna). Teoretično imajo tako precej več "aero delovnih" površin, ki lahko negirajo izgube prednjega outwasha krilca. Tako se je zaradi FIE outwash dejansko prestavil na Mercedesovo močno področje bargeboardov. PEPEGA momement are u stupid!!! Navkljub temu, da recimo Aldo Costa sodeluje še samo kot svetovalec/mentor se vidi da ekipa še vedno deluje, kot inženirig. Deluje, kot dobro namazan khmmm nemški stroj. TRIGGER ALERT!!! Po operativni mojstrovini, ko so dejansko ubili konkurenco z kaj šestimi zaporednimi 1&2 rezultati na začetku sezone. Ta dirkalnik ima sicer številne aero kompromise v smislu hlajenja, vendar daleč najbolj izjemno tesno pakiranje zadka v karavani. Dno z veliko prostora okoli difuzorja. Plus razumevanje dinamike z gumami vred je dirkaški tempo še boljši. Še takrat, ko je Ferrari ali Red Bull zmagal so bili na dirki boljš pa ali iz naključja ali strategije niso mogli mimo. Ni pa za oporekat, da niso bili daleč najboljši paket. Mercedes dejansko žanje sadove vlaganja vse od prevzema ekipe.
Danes model W11: Vsi so govorili motor ni najboljši, hlajenje je za kurac, gume jih rešujejo, bla bla. In kaj naredi Mercedes? Ha tu mate "kajlo" in naredijo najbolj tesni dirkalnik v zgodovini dirkanja, ter pokažejo na čem so delali vse od lanske polovice sezone, ko so takrat očitno zanemarili razvoj 2019 dirkalnika. Pokažejo na čem je Merc še vedno daleč najboljši - v INŽENIRINGU. Izračuni na računalnikih, kalibracije na mizah, AVL roll bedi za dinamične teste. Ne more biti naključje, da ekipa pride na teste z popolno vzdržljivostjo. V ozadju mora biti sistem, ki ti omogoča testiranje v zanki bodisi Hardware ali software. Pa naj si to bo motor, vzmetenje, aero v številnih iteracijah. CFD je močno omejem, reguliran. Ampak vsa periferna orodja niso. Zato če maš osnove porihtane. To so razumevanje gum, aero loadov, pobiranje podatkov, materialno znanost, nadzor kvalitete, izdelave in proizvodnjo itd.
Potem postane osredotočanje na glavnino performance dirkalnika, ki pa je AERO veliko lažje. Aero je močno omejen. Ekipa se lahko posveti jasnim ciljem, kaj rabijo gume in dirkači. Vse to zaradi urejenih inženirskih osnov. Razumski metodični razvoj, ki se je začel oblikovat vse od 2010. Pa še vedno se nisem dotaknil radikalnega ČUDOVITEGA zadnjega vzmetenja z genijalnimi visokimi zajemalci zraka, ter tega DAS sistema, ki se je zgodil spontano. Zgolj, kot triumf te ekipe, ki podira rekorde. Se opravičujem za spis. Nisem dober z besedami vendar pred tole sezono sem dobil res pravi flashback in dejansko lahko cenim kaj počne Merc. Pa če si nasprotnik ali ne jim lahko čestitam za boj in mesarsko klanje konkurence. Pa če padejo danes ali jutri iz prestola jim te ere ne more noben oporekat BRILJANTNOSTI. PIKA
BrawnGP, Honda to je enaka ekipa, ki je prva naredila outwash prednje krilce. Pozabimo DD difuzor. Še Brawn je rekel, da so v bistvu tekmeci (razen Adriana, ki je tole kar hitro videl) takrat niso celostno gledali pravega dela dirkalnika. Vemo kako je pomemben outwash v ustroju širokega prednjega krilca, ter aera dna zadka. Vse to je nas usmerjalo do raznih sprememb pri prepovedi pihanja skozi osi, lanskega pravilnika, ter kar je konec koncev vodilo tudi tega 2021 pravilnika.
Lahko rečem, da je filozofija drznega oblikovanja in rešitvami na meji paradigma Mercedes ekipe vse od dnevov BARa, ter njihovih znanih “Lucky Strike” barv. O Tyrelu ne morem govorit, ker nisem spremljal F1 tako podrobno, je bil tudi inovativen. Vendar to je povsem druga ekipa ni relevantna za primerjavo. BAR je takrat v 2000ih imel kar nekaj rešitev na meji legalnega. Takrat so jih dobili v direktnim goljufanjem z dvojnim tankom, ko so v sredi dirke bili pod minimalno maso. OK preveč ekstremno. Imeli so tudi prepovedano pametno inovacijo z hidraličnim dviganjem prednjega pushrod vzmetenja. Podobno Lotusovemo (zdaj Reno) tudi prepovedanemu par let kasneje, kateri je izkoriščal “MotoGP” momentne sile zavornih čevljusti med zaviranjem.
Vse od 2007. Ekipa pod vodstvom Brawna ustvari pravljico o uspehu. Mercedes je takrat kupil podhranjeno ekipo, ter pod okriljem Laude, Brawna, ter kasneje Wolfa in Paddya začel najemat talete iz vseh ekip. Geoff Willis AERO CFD pionir. Uspehi od Williamsa 95-97. Vzpon BAR honde (Mercedes danes) od 2002-2004. Prisostvoval pri nastavku RedBulla 2006-2009. Potem 2011 spet prišel nazaj in ostal pri Mercu. Potem najem pozabljenega, zavrženega Alda Coste, katerega uspehov pri Ferrariju ne moremo pozabit, ko so z "Red Baronom" kosili konkurenco. Dejansko tip ima vzdevek “mehanski guru”. Potem Bob Bell pa še bi lahko našteval. Ziher sem pozabil še koga.
Da nadaljujem Mercedes je v 2012 prišel ven genialnim ti. dvojnim DRS sistemom (DDRS). Takrat so v 2011 zgolj po 1 sezoni "banali" Fduct, ki je bil opredeljen, kot moteč faktor pri varni vožnji. Zato FIA uvede DRS. Ampak inženirji so rekli čakaj DRS pa je dovoljen zato ga bomo uporabili v svoj prid. Stallanje prednjega in zadnjega krilce hkrati, ko se odpre DRS. Briljantno.
Da ne omenjam takratnih težav Mercedesa 2012, ter 2013 z delovanjem gum. Podobno kot lani Ferrari. Hitri na en krog. V nasprotju na dirkah, pa so jim gume dobesedno razpadale. Se spomin takrat kako so ROS, MSC, HAM iz pole positiona padali kot kamen po vrstnem redu celo na rep točk. Takrat so počeli vse mogoče trike od hidravličnega vzmetenja zadaj (rolla), pa do gretja/negretja gum z grelci. Izkoristili so celo možnost pomoči testiranja z Pirelli-jom. Takrat politični masterstroke. Je krivda na konkurenci, ko je Pirelli ponujal na izbiro, če jim lahko posodijo testni dirkalnik.
Sam vidim 2012-2013, kot učno obdobje za inženirske oddelke. Takrat so bili prisiljeni razumet effekt gum na dirkalnik. Soočili so se z nastavitvami, ter predvsem kako tole modelirat na računalnikih in ti. delovnih laboratorijskih testnih mizah. Skratka kako pravilno naredit model delovanja gume. Vse tole je vodilo konec koncev tudi do končne sinergije z FRIC sistemom, ko so v tole povezali z aero oddelkom v hibridni dobi. Vse od takrat ekipa rečmo zelo dobro razume gume. Gume so zadnji element, ki povezuje dirkalnik z tlemi, In če ta ne deluje lahko imaš milijardo konjev ali ton downforca ti to ne pomaga nič.
Vse to so počeli medtem, ko so v ozadju paralelno sodelovali pri oblikovanju na hibridni motorni preskok. Tega so izpeljali briljantno. Ker je ekipa redno iskala REŠITVE na probleme izven okvirjev (lateralno razmišljanje) so tudi tole uporabili za začetek dominance od 2014. Pa to niso bile rešitve o nečem kar neki. Ampak celovite rešitve sinergične v paketu dinamike vozila, aera. Uvedba deljenega turba in kompresorja za boljši paket stranic z vodnim intercoolerjem. Bingo. Potem trošenje olja, kot performančni additiv. Bingo. Lean izgorevanje v stilu dizel tehnologij. Bingo. Vse v sklopu črke pravilnika. Sodoben računalniški R&D stroj, ko je prinesel dodobra pretestirane elemente na progo od dneva 1, ter jih brezhibno uporablja vse od 2014 predsezonskih testiranj v Jerezu. To pa je IMPRESIVNO.
Incepcija spečega velikana: Leto 2014 z W05 se je začela dominanca. Omenjen inovativni V6 sklop postavljen skupaj z inovativnim nosom, FRIC sistemom. Monster na kvali. Na dirkah bulletproof vzdržljivost. Napredni koncepti 2013 se prenašajo iz 2013. Toda tokrat nizek nos vidi novo pametno interpretacijo pravilnika z "brkasto" elegatno U konico nosu, ki je relativno ozka in visoka. Daje lep pretok zrak pod in okoli dirkalnika.
W06: koncept aera, šel še bolj stran od high rake sistemov ala Adrian Newey. Banann FRIC. Ampak nič ne de. Dodali so več moči motorju z tubularnim izpuhom, velikim plenunomon z VLIM sistemom. Ošilili zoožali prednji nos. Skratka kapitalizirali na motorni moči in brute forcali aero koncepte predhodnika. V primeru težav lahko navijejo krilca. Močno trpijo v turbuletnem zraku, ker inheretno imajo daleč najboljšo aero platformo. Se tako spomnim tistega "Bat-winga" pod monokokom. Tako različna rešitev od vseh ekip res prikaže lateralno razmišljanje in pristop k reševanju problemov.
W07: Leto 2016 Dovoljen neomejen razvoj motorja. Lahko rečemo, da se je pravilno usmerjen razvoj vse od 2013 vidi predvsem zdaj. Tukaj imamo dirkalnik MP4/4 naše dobe o katerem bodo govorile generacije;
1 W07 Hybrid is statistically the second most dominant Formula One car in the history of the sport with a win percentage of 90.47% against the sport's most dominant car, the 1988 McLaren MP4/4 with a record of 93.75%
Usmerjenost v učinkovitost izkoristit vsak mili gram goriva brez kompromisov. Zelo metodičen razvoj dirkalnika iz prešnjih let je vodil do tega MOSTRUMA. Presežen BSFC preko 50% z 1000 HP v "party mode" načinu. Ok malo ironično so relativno v 2016 imeli daleč največ tehničnih težav. Od tod pride prav, da imaš dobra voznika. Kateri težave enega pokrije drugi.
W08: 2017 FIA poskuša zmesti aero oddelek Mercedesa. Aero revolucija desetletij. Mimogrede zelo lepi dirkalniki. Proporci so idealni. Torej FIA vrže kost za glodanje. Ker očitno spremembe na vzmetenju in pogonskem sklopu niso pomagal. In kaj se zgodi? Ok Ferrari naredil malo revolucijo z visokimi stranskimi zaboji. Ampak kaj točno je Mercedes naredil. Ha ha šel popolnoma kontra v drugo smer splužil konkurenco z dolgo medosno razdaljo, velikim dnom, dvignjeno prednjo zgornjo obes itd. Skupaj z delovanjem taktičnega oddelka z HAM na čelu počasi zlomil še tist kanček upanja za naslov Ferrarija. Dejansko v tej sezoni vidimo Mercedesov inženiring na delu. Prvič pod pritiskom imajo težave z gumami, dirkaškim tempom. Nestabilnostjo "limuzinske" medosne razdalje dirkalnik poimenujejo “diva”. Kje smo slišali že o tem? Aha! Ker je ekipa stabilna, nespremenjena in je bila metodika reševanja okoli teh težav že ustaljena so težave z gumami kaj hitro odpravili. Postopoma odpravili težave z setupom, naredili Aero revolucijo z nizkim ošiljenim nosom z “plaščem” (eng "cape" ali "skirt") pod njim. Slednjega ekipe kopirajo šele zdaj. Po 3eh letih dame in gospodnje so končno inženirji ujeli namig Mercedesa, da mogoče oni tudi vedo nekaj o dizajnu. Letos se je še predal Red bull. :D ok "ni to zdaj magic bullet". Pa vendar ošiljem nos in tale "cape" je bil do te sezone zgolj specifika Mercedesa. Dejansko klasični aero podpis iz Braclekya. Tako kot v umetnosti. Vsak umetnik ima svoj slog.
W09: 2018 Halo in nove gume, ki se dejansko iz sezone v sezono vedno spreminjajo v karakteristikah delovanja. Vendar do zdaj vse to Mercedes ni streslo z prestola. Spomnimo se njihovega ogromnega števila testnih kilometrov na Medium gumah, brez hitrih časov krog za krogom. Trademark hibridne dobe. Gume, vzdržljivost so prva prioriteta. DATA DATA and more DATA. Colin Chapman se obrača v grobu, ko se dandanes paradigma, da mora dirkalnik razpast ko prečka ciljno črto popolnoma obrača. :D Mercedes ipili to do potankosti. Nič ni prepuščeno naključju. FIA niti ne poizkuša spreminjat aera. Stavi na stabilnost. LOL šele drugo leto po pravilniku ne more biti stabilnosti FIA. ROFL Ta dikalnik šel z koncepti na aero področju, ter neusmiljenega napredkom še korak dlje. Čeprav je Ferrari brcal, ko so slednji hitro odkrili stall difuzorja. Jih je Mercedes enostavno z vzdržljivostjo, ter neusmiljenim medsezonskim inženiringom dejansko povozil. V tem zadnjem AZIJSKEM DELU SO LAHKO Italijani opazovali posilstvo brez vazelina v anus.
Šalo na stran. Zdaj več ni nekih drastičnih sprememb ampak se Mercedes dejansko totalno ustalil, kot AERO benchmark. Motorni oddelek nima več prednosti. Zato končno lahko zasije Willis in njegova ekipa na aero pornografiji številnih inovacij in dejansko mnogotero čudnih rešitev, ter oblik. Dejansko Mona Liza aera so bargeboardi. Od teh dumbo ali boomerang krilc, agresivnega prednjega krilca z outwashem, tesnim pakiranjem zadka. Dejansko ekonomično upravljanje z $ sredstvi na področjih, ki dajejo največji napredek. To so vzdržljivost, kinematika gum, bargeboardi, prednje krilce, ter veliko dno dirkalnika z difuzorjem. Aha da ne pozabimo W09 in njegoveg hlajenja ali gretja gum preko zavor. Tega genialnega pihanja skozi felno, ko so vsi skakali okoli Mercedesa. Recimo so ravno oni bili pionirji v 2012, ko delali reže po felnah, da nadzorovali temperaturo pnevmatik v eri čigumi gum.
W10: Lansko leto. FIA vidi težave dirkalnikov z sledenjem, ter turboletnimi tokovi za dirkalniki. Brawn in ekipa skuša metodično najti rešitev za ta problem. Zato malce vrat na nos hočejo testirat idejo, da prepovedo outwash kaskadna krilca na prednjem krilcu v želji testiranja kako se dirkalniki odzovejo na tole spremembo. Ampak dejansko so šli na roko Mercedesu. Velika napaka. Praktično je Mercedes "požegnal" spremembo prvi. TROL momment HAH. Fia nasedla, kot pijanec na plot. Teoretično je tole bila ena neznanka, ki bi jih lahko ujela pa jih ni. Vedeli so, da imajo za sabo inženiring, ki razmišlja z svojo glavo. Imeli so znanje o zelo kompleksnih bargeboaradih in velikim dnom. Pomagal jim je tudi relativno nizki rake-a (naklon dna). Teoretično imajo tako precej več "aero delovnih" površin, ki lahko negirajo izgube prednjega outwasha krilca. Tako se je zaradi FIE outwash dejansko prestavil na Mercedesovo močno področje bargeboardov. PEPEGA momement are u stupid!!! Navkljub temu, da recimo Aldo Costa sodeluje še samo kot svetovalec/mentor se vidi da ekipa še vedno deluje, kot inženirig. Deluje, kot dobro namazan khmmm nemški stroj. TRIGGER ALERT!!! Po operativni mojstrovini, ko so dejansko ubili konkurenco z kaj šestimi zaporednimi 1&2 rezultati na začetku sezone. Ta dirkalnik ima sicer številne aero kompromise v smislu hlajenja, vendar daleč najbolj izjemno tesno pakiranje zadka v karavani. Dno z veliko prostora okoli difuzorja. Plus razumevanje dinamike z gumami vred je dirkaški tempo še boljši. Še takrat, ko je Ferrari ali Red Bull zmagal so bili na dirki boljš pa ali iz naključja ali strategije niso mogli mimo. Ni pa za oporekat, da niso bili daleč najboljši paket. Mercedes dejansko žanje sadove vlaganja vse od prevzema ekipe.
Danes model W11: Vsi so govorili motor ni najboljši, hlajenje je za kurac, gume jih rešujejo, bla bla. In kaj naredi Mercedes? Ha tu mate "kajlo" in naredijo najbolj tesni dirkalnik v zgodovini dirkanja, ter pokažejo na čem so delali vse od lanske polovice sezone, ko so takrat očitno zanemarili razvoj 2019 dirkalnika. Pokažejo na čem je Merc še vedno daleč najboljši - v INŽENIRINGU. Izračuni na računalnikih, kalibracije na mizah, AVL roll bedi za dinamične teste. Ne more biti naključje, da ekipa pride na teste z popolno vzdržljivostjo. V ozadju mora biti sistem, ki ti omogoča testiranje v zanki bodisi Hardware ali software. Pa naj si to bo motor, vzmetenje, aero v številnih iteracijah. CFD je močno omejem, reguliran. Ampak vsa periferna orodja niso. Zato če maš osnove porihtane. To so razumevanje gum, aero loadov, pobiranje podatkov, materialno znanost, nadzor kvalitete, izdelave in proizvodnjo itd.
Potem postane osredotočanje na glavnino performance dirkalnika, ki pa je AERO veliko lažje. Aero je močno omejen. Ekipa se lahko posveti jasnim ciljem, kaj rabijo gume in dirkači. Vse to zaradi urejenih inženirskih osnov. Razumski metodični razvoj, ki se je začel oblikovat vse od 2010. Pa še vedno se nisem dotaknil radikalnega ČUDOVITEGA zadnjega vzmetenja z genijalnimi visokimi zajemalci zraka, ter tega DAS sistema, ki se je zgodil spontano. Zgolj, kot triumf te ekipe, ki podira rekorde. Se opravičujem za spis. Nisem dober z besedami vendar pred tole sezono sem dobil res pravi flashback in dejansko lahko cenim kaj počne Merc. Pa če si nasprotnik ali ne jim lahko čestitam za boj in mesarsko klanje konkurence. Pa če padejo danes ali jutri iz prestola jim te ere ne more noben oporekat BRILJANTNOSTI. PIKA
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
springfield ::
@BT52 lahko 3 romane napises, a to ne bo spremenilo dejstva, da si fan in da nabijas v 3 krasne. Samo popolnoma naiven clovek verjame Mercedesu, da nimajo najboljsega motorja. Ferrari je bil lani hitrejsi na ravninah samo zaradi koncepta s cim nizjim uporom in posledicno nizkim DF, kar jih je na vecini dirk teplo.
Aero si upam trdit, da je RB z Newyem na celu bil lani pred Mercedesom, a Honda ni bila niti na nivoju Ferrarija, kaj sele Mercedesa.
Lahko se kregamo gor in dol, ampak dokler ne bo FIA naredila nekaj glede motorjev, bo Mercedes zmagoval.
Aero si upam trdit, da je RB z Newyem na celu bil lani pred Mercedesom, a Honda ni bila niti na nivoju Ferrarija, kaj sele Mercedesa.
Lahko se kregamo gor in dol, ampak dokler ne bo FIA naredila nekaj glede motorjev, bo Mercedes zmagoval.
šernk ::
Mercedes je sredi sezone čudežno začel razumeti gume, ravno v trenutku ko jih je Pirelli spremenil in je polovica karavane jih nehala razumet in to ti je potem nemški ustroj
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Scorpy84 ::
Nikec3 ::
@BT52 hvala, sem z veseljem prebral vse.
Jaz sem bil človek, ki je navijal za Schumacherja, pa sem nekako po njegovem odhodu ostal pri podpori Rosbergu. Hamilton mi nikoli ni bil preveč všeč in danes sem dejansko na točki, ko Mercedesovo ekipo izjemno cenim zaradi tega kako močno ekipo imajo. Pa ne rabimo se omejit samo na inženiring, kjer se tudi ko imajo veliko prednost še vedno najbolj inovativni. Ne pozabit, da so na koncu tudi najboljši taktiki v karavani. O tem kako koljejo konkurenco se bo govorilo v prihodnosti, ko se bo praznovalo kake obletnice f1. Govorili bodo o tem, kako so leta 2020 ekipe prišle na testiranje, na koncu pa so moštva zgolj gledala v ekrane kaj vse novega si je izmislil Mercedes.
Jaz sem bil človek, ki je navijal za Schumacherja, pa sem nekako po njegovem odhodu ostal pri podpori Rosbergu. Hamilton mi nikoli ni bil preveč všeč in danes sem dejansko na točki, ko Mercedesovo ekipo izjemno cenim zaradi tega kako močno ekipo imajo. Pa ne rabimo se omejit samo na inženiring, kjer se tudi ko imajo veliko prednost še vedno najbolj inovativni. Ne pozabit, da so na koncu tudi najboljši taktiki v karavani. O tem kako koljejo konkurenco se bo govorilo v prihodnosti, ko se bo praznovalo kake obletnice f1. Govorili bodo o tem, kako so leta 2020 ekipe prišle na testiranje, na koncu pa so moštva zgolj gledala v ekrane kaj vse novega si je izmislil Mercedes.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
BT52 ::
springfield je izjavil:
a to ne bo spremenilo dejstva, da si fan in da nabijas v 3 krasne.
Umm NE. Jaz sem fan dobrega inženiringa. Upravljanje z strojem in ljudmi. Nič drugega. Lahko priznamo kvaliteto, četudi ne navijamo. Ne moreš biti zaslepljen z navijaštvom. Vsak pameten ve, da ne ve vsega. Tak pač je. To je ekipa, ki se popolnoma prelevila v švicarski nož. Vse ostalo je slab argument.
springfield je izjavil:
Samo popolnoma naiven clovek verjame Mercedesu, da nimajo najboljsega motorja.
Če apeliraš na mene. Jaz sem rekel tole sarkastično- Ker so tudi oni po dolgih časih, kot RB v zlatih časih žrtvovali nekaj toplotnega odtisa z nekaj manj performansa. Z namero da zmanjšajo površino radiatorjev. Ter posledično manjši volumen zabojev. To lahko pomeni več svobode pri pametnem oblikovanju ergo več downforca "izpod" dna...
springfield je izjavil:
Ferrari je bil lani hitrejsi na ravninah samo zaradi koncepta s cim nizjim uporom in posledicno nizkim DF, kar jih je na vecini dirk teplo.
Popolnoma pravilno.
Glede Ferrarija verjamem, da lahko malce boljši tudi zaradi te druge točke zgoraj. Še sam malce dvomim v "interferečni virtualni" pretok skozi flow meter. Če pa je Ferrari tole res dosegel pa je tole impresivno res. Govori pa se, da Ferrari uporablja zanimive tehnike o uporabi 3d printanja iz več materialov po celotnem motorju. Od batov, ter vodnih plaščev po bloku motorja itd. Posledično manj gibalne mase, več svobode pri nadzoru temperature in antiknock efecta, višja tempr komore tako dvigneš termalni izkoristek in še za češnjo na torti še bolj dvigneš "kombiniran" izkoristek, ko dvigneš temp plinov skozi izpuh in ERS. Je pa res, da Merc kaj hitro pobasal Marmorinija (2016?) iz Ferrarija, ki je tudi zelo priznan profesor.
springfield je izjavil:
si upam trdit, da je RB z Newyem na celu bil lani pred Mercedesom, a Honda ni bila niti na nivoju Ferrarija, kaj sele Mercedesa.
Zelo tvegana trditev. Mogoče. Samo tole ne pomaga kaj veliko, ker zmaguje celotni paket in za tole vemo kako se je končalo. Pa še to moraš vzet celotni spekter prog na koledarju. Ma na žalost imam zelo slab občutek, da je lani Merc dejansko kaj hitro preusmeril vse moči v to leto. Odkrito se tole vidi na dirkalniku. Ker mislim, da bodo spet relativno slabi na "vročih" dirkah. Ok mogoče so odkrili kake arhitekturno vroče točke, ki ji tekom sezone niso mogli odpravit z veliko arhitekturno spremembo na integralnem delu kako deluje šasija ali celotni assembly stranic itd. Honda pa tudi ni tako slaba. Vzdržjivost tudi ni slaba. Dejansko lahko RB zmaga, če naredijo demona, katerega pa je Max definitivno sposoben obvladat.
springfield je izjavil:
Lahko se kregamo gor in dol, ampak dokler ne bo FIA naredila nekaj glede motorjev, bo Mercedes zmagoval.
Funny mislim, da bi tole pomagalo mogoče 2015. Danes pa sigurno ne. Zato spis za roman.
Plus podvprašanje? kaki spekter motorjev pa Mer oz. Daimler nima že obtoječih podatkov?
Imajo diezel, metan, baterije. Kaj še? Ne vem. Enostavno druge ekipe morajo pokupit inženirje, da jih razbijejo ali pa vložijo v pametne ljudi in podmladek, ter pametno vlagajo brez razbijanja ekipe iz leto v leto. Gledam nate Ferrari. Sicer je vidno predvsem zdaj po smrti Marchioneja, da bo z Loisom na čelu stabilnost in bodo v ospredju ljudi iz ozadja v tovarni. Binoto je že tak primer. Človeka, ki je prišel iz ozadja. Sem bral, da Binotto people manager first. Tako, da če tole drži Ferrari na dobri poti, da ponudi odpor. Dejansko ko sem gledal kar cringe predstavitev je Camilieri naredil lepo gesto, ko je prosil naj dolgoletnim prisvotovanimi člani ekipe vsi zaploskajo. To so vse stvari, ki je dandes v svetu vse premalo in se pozabi na vse dele v podjetjih.
Kdo bo vse to bral
Če ti je attention span preslab ni ti porebno brat lahko tudi daš minus ali izbris. Strnjene oblike pa ne objavljam ha ha
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
@BT52 hvala, sem z veseljem prebral vse.
Jaz sem bil človek, ki je navijal za Schumacherja, pa sem nekako po njegovem odhodu ostal pri podpori Rosbergu. Hamilton mi nikoli ni bil preveč všeč in danes sem dejansko na točki, ko Mercedesovo ekipo izjemno cenim zaradi tega kako močno ekipo imajo. Pa ne rabimo se omejit samo na inženiring, kjer se tudi ko imajo veliko prednost še vedno najbolj inovativni. Ne pozabit, da so na koncu tudi najboljši taktiki v karavani. O tem kako koljejo konkurenco se bo govorilo v prihodnosti, ko se bo praznovalo kake obletnice f1. Govorili bodo o tem, kako so leta 2020 ekipe prišle na testiranje, na koncu pa so moštva zgolj gledala v ekrane kaj vse novega si je izmislil Mercedes.
Ja točno to. Še Lewis dodal svoje. Sem že tukaj rekel pa bom še enkrat. V Mcl časih je bil nek zaletav wannabe mladenič. Zdaj pa je tole dejansko vožnja Prosta v Senninen obračanju volana. Dejansko nivo, katerega je lani samo še dosegel VES.
Ferrari (mislim, da VET o sebi in ekipi) je resnično rekel, da se trudijo preveč. In zato pridejo napake, ker dejansko hočeš preveč. Lansko leto je bil predvsem smešem, ker mislim, da so namerno imeli harakiri strategije. Enostavno niso imeli izbire. Potem pa folk pravi, da strategija Ferrarija suks. Hah niti ne. Lani so zmagali zgolj zaradi briljantnih strateških odločitev. Šli na pole position setup izkoristili SOFT grip in PU. V Belgiji so uporabili 4 kratnega prvaka VET za zavoro. V ITA pa dejansko dali LEC orodje za obrambo, ter gemblali z trdimi gumami, češ da bo nekako wonderboy zadržal začetni napad na začetku 2 stinta. Singapur pa je itak bil velik troll moment. Še zdaj mi gre smeh kako so pogledovali inženirji, ko je LEC vozil vlak z 6 sec počasnejšimi krogi LOL. Če pa rečem je daleč najbolj ostra strateška ekipa RB, če bi že izbral.
@BT52 hvala, sem z veseljem prebral vse. so leta 2020 ekipe prišle na testiranje, na koncu pa so moštva zgolj gledala v ekrane kaj vse novega si je izmislil Mercedes.
Hah ja. Predvsem scene Abitebula z rokami v žep okoli pa cela ekipa mehanikov, inženirjev bulijo v ekran z izbuljenimi očmi. Ha ha
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
Konlov ::
Ali to F1 Pro aplikacijo lahko daš na telekom NEO?
Ce ima funkcijo dovoljenje da lahko inštaliraš neznane aplikacije, lahko.
Nima. Torej rabim nekaj takega (pa še za netflix rabim)? https://www.banggood.com/H96-Max-X3-Aml...
Scorpy84 ::
Ali to F1 Pro aplikacijo lahko daš na telekom NEO?
Ce ima funkcijo dovoljenje da lahko inštaliraš neznane aplikacije, lahko.
Nima. Torej rabim nekaj takega (pa še za netflix rabim)? https://www.banggood.com/H96-Max-X3-Aml...
Imas namensko temo, pa si preberi stare poste pa tudi nova uprasanja nadaljuj v tej temi Android tv box
Scaramouche ::
Jaz sem bil človek, ki je navijal za Schumacherja, pa sem nekako po njegovem odhodu ostal pri podpori Rosbergu. Hamilton mi nikoli ni bil preveč všeč in danes sem dejansko na točki, ko Mercedesovo ekipo izjemno cenim zaradi tega kako močno ekipo imajo.
Dokler ne omejijo št delavcev v ekipah bo tako da ima Merc čez 1000 ljudi, ostali pa 400 in manj!
Jaz bi dal 350 ljudi max!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Scaramouche ()
Nikec3 ::
Scaramouche je izjavil:
Jaz sem bil človek, ki je navijal za Schumacherja, pa sem nekako po njegovem odhodu ostal pri podpori Rosbergu. Hamilton mi nikoli ni bil preveč všeč in danes sem dejansko na točki, ko Mercedesovo ekipo izjemno cenim zaradi tega kako močno ekipo imajo.
Dokler ne omejijo št delavcev v ekipah bo tako da ima Merc čez 1000 ljudi, ostali pa 400 in manj!
Jaz bi dal 350 ljudi max!
Hja, težko je tole omejit, ker pol bi pač dali del formula 1 razvoja v nek drug oddelek. So večji problemi kjer drugje kot je razlika v številu zaposlenih. Tale video tole dobro prikaže:
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Scaramouche ::
Hja, težko je tole omejit, ker pol bi pač dali del formula 1 razvoja v nek drug oddelek. So večji problemi kjer drugje kot je razlika v številu zaposlenih. Tale video tole dobro prikaže:
Kater oddelek? Razen če je skrit, sej imajo določeno št ur v vetrovniku, torej jih kontrolirajo!
Tudi če bi Merc znotraj tovarne v Nemčiji odprl oddelek ki bi deloval za F1, se to hitro zve, preveč ljudi tam dela!
win64 ::
Scaramouche je izjavil:
Hja, težko je tole omejit, ker pol bi pač dali del formula 1 razvoja v nek drug oddelek. So večji problemi kjer drugje kot je razlika v številu zaposlenih. Tale video tole dobro prikaže:
Kater oddelek? Razen če je skrit, sej imajo določeno št ur v vetrovniku, torej jih kontrolirajo!
Tudi če bi Merc znotraj tovarne v Nemčiji odprl oddelek ki bi deloval za F1, se to hitro zve, preveč ljudi tam dela!
Primarna funkcija oddelka je lahko razvoj posameznih delov za serijske avtomobile. V F1 oddelek pa potem gre "samo" znanje.
Matevz96 ::
Scaramouche je izjavil:
Hja, težko je tole omejit, ker pol bi pač dali del formula 1 razvoja v nek drug oddelek. So večji problemi kjer drugje kot je razlika v številu zaposlenih. Tale video tole dobro prikaže:
Kater oddelek? Razen če je skrit, sej imajo določeno št ur v vetrovniku, torej jih kontrolirajo!
Tudi če bi Merc znotraj tovarne v Nemčiji odprl oddelek ki bi deloval za F1, se to hitro zve, preveč ljudi tam dela!
Nobenega odelka ne potrebujejo odpreti lahko samo nekaj ljudi v AMGju dela na razvoju zadnjega krilca za novi M5. Ali pa eden izmed sponzorjev mercedesa dobi zastonj prostor na dirkalniku povsem nepovezano pa daruje lepo vsoto strojni fakulteti v Belorusiji za raziskave o vrtinčenju zraka okoli avtomobilskih komponent.
Z drugimi besedami omejitve osebja/budgeta so nesmiselne ker bodo ekipe vedno našle pot mimo njih.
#hooldthedoor
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 4 … 30 31 32 33 )Oddelek: Na cesti | 186802 (121362) | |
» | Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 181904 (113463) | broken/link |
» | Formula 1 2016 (strani: 1 2 3 4 … 37 38 39 40 )Oddelek: Na cesti | 232399 (146326) | kosta |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 381382 (236977) | BT52 |