» »

Londonski vozniki pospešeno menjujejo dizelska vozila

Londonski vozniki pospešeno menjujejo dizelska vozila

Območje nove ureditve ULEZ

vir: theguardian.com
theguardian.com - Londonska ultra nizkoemisijska cona se je s prejšnjim ponedeljkom precej razširila. In ko rečemo precej, to pomeni po površini za kar 18x. Po novem obsega t.i. notranji London in vključuje mednarodno letališče London City na vzhodu in se konča streljaj od stadiona Wembley, kar je kar 24km razdalje. Stara emisijska cona je pokrivala 21km2, nova pa kar 380 km2 in zaobsega površino, na kateri živi 3,8 milijona meščanov.

London ima pestro zgodovino onesnaženja zraka, morda najbolj znan je Veliki Londonski smog iz leta 1952, ko je nad Londonom nastalo območje inverzije in brezvetrja, zrak pa so onesnaževali izpusti iz individualnih kurišč, cestnega in železniškega prometa ter tudi iz termoelektrarn, ki so zaradi povojnih razmer kurile manj kakovosten premog. Le v tem dogodku naj bi umrlo več tisoč prebivalcev Londona.

London ima tudi zgodovino raziskovanja prometnih tokov in je tudi mesto, na katerem je statistik in prometni načrtovalec R. J. Smeed s financiranjem britanske vlade v letu 1964 izdal t.i. Smeedovo poročilo, v katerem je zagovarjal zaračunavanje cestnine glede na prometno obremenjenost, t.i. "congestion charge".

Preteklo je še mnogo let preden je tovrstno zaračunavanje cestnine postalo tehnično izvedljivo in leta 2003 je ozko območje v centralnem Londonu končno postalo "Congestion charge zone", prometna cona, kjer so zaračunavali cestnino, da se zniža prometna obremenjenost. Vstop v cono so zaznale kamere, ki so samodejno prepoznale registrske tablice vozila, ter za dotično vozilo zabeležile, da je potrebno plačilo cestnine. Ob uvedbi je cestnina za preobremenjenost znašala 5 funtov, skozi leta pa se je nekajkrat zvišala in danes znaša 15 funtov.

Poleg cestnine zaradi preobremenjenosti v centralnem Londonu so zaradi visoke onesnaženosti leta 2008 zatem na območju širšega Londona uvedli nizkoemisijsko cono (LEZ), ki pa je zajela le kombije in tovorna vozila, avtomobili so bili izvzeti. Večja tovorna vozila so večinoma dizelska in odgovorna za večino onesnaževanja, še posebej s finimi prašnimi delci in dušikovimi oksidi (NOx), ki povzročajo nebroj zdravstvenih težav.

Leta 2017 so v Londonu uvedli še dodatno "cestnino za toksičnost" ("Toxicity charge"), ki so jo morala plačevati vozila, tudi osebna, ki so vstopala v center podnevi in niso dosegala emisijskih standardov vsaj Euro 4. Dodatnih 10 funtov cestnine je imelo za posledico, da je v centralni London vstopalo precej manj starejših vozil, ki nesorazmerno veliko onesnažujejo.

Aprila 2019 je cestnino za toksičnost zamenjala ureditev, ki ji danes pravijo ultra nizko emisijska cona ("Ultra Low Emission Zone"). Obseg je ostal enak kot pri "cestnini za toksičnost", po novem je ureditev veljala ves čas, povišale pa so se zahteve za emisijske standarde, in sicer za motocikle na Euro 3, za bencinske avtomobile Euro 4 ter za dizelske avtomobile Euro 6, avtobusi in tovorna vozila pa morajo dosegati vsaj standard Euro 6. Število najbolj onesnažujočih vozil, ki so vstopala v cono, je tako v 4 mesecih upadlo iz 35.600 na 23.000, emisije znotraj cone pa so se znižale kar za 20 odstotkov. Število ljudi, ki živijo na območjih, ki presegajo zakonske omejitve onesnaženosti z NOx je upadlo kar za 94%. Število šol v tovrstnih območjih je padlo iz 455 leta 2016 na 14 leta 2019, za kar 97%. Vse to kaže, da tudi London s svojimi perečo prometno situacijo lahko precej izboljša kakovost zunanjega zraka.

Pretekli teden je stopila v veljavo razširitev ultra nizke emisijske cone, ki zaobjema notranji London, v katerega dnevno vstopa okrog milijona vozil. Velika večina, 87% teh vozil že dosega standarde, tako preostane okrog 140.000 vozil, ki bodo bodisi morala plačevati dodatno cestnino bodisi oditi na obrat za predelavo odpadnih vozil.

Kakšne bodo posledice razširitve nizkoemisijske cone na kakovost zraka se bo še pokazalo, že zdaj pa je jasno, da Londončanom ni vseeno kakšen zrak dihajo. Iz prometa je v zadnjih petih letih šlo kar 128.000 dizelskih vozil, to je 15% znižanje, kar je več kot 6-krat večji upad kot v preostalih delih Združenega kraljestva. Londonski župan si želi, da bi London postalo ogljično nevtralno do leta 2030, a do ogljične nevtralnosti je še dolga pot.

Za primerjavo: V Sloveniji trenutna avtocestna cestninska shema upošteva tudi emisijski razred tovornih vozil. Tovorna vozila, ki ustrezajo Euro 6, se cestnini s približno 34 EUR na 100 km, medtem ko se vozila, ki ne dosegajo Euro standardov (Euro 0) cestnini s približno 55 EUR na 100 km. A hkrati lahko ta vozila prosto vozijo po najbolj poseljenih kotičkih države.

73 komentarjev

«
1
2

Ghost7 ::

Nič kaj svetla prihodnost za cene elktrike...
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

nadlipnik ::

Stavek: "Število šol v tovrstnih območjih je padlo iz 455 leta 2016 na 14 leta 2019, za kar 97%." je narobe napisan. Na linku piše da je število šol, kjer NOx presega zakonsko dovoljene vrednosti padlo iz 455 na 14.

Drugače pa zanimiv članek

starfotr ::

Razgradnja vozil, ki so še povsem uporabna in vozna je pa smotrna in narava kar ploska od navdušenja.

Zaračunavanje je neumnost. Če bi si želeli čisti zrak bi prepovedali vozila. Ne pa da nabijajo višje cene. Torej, če plačaš lahko svinjaš. Torej, če imaš denar, ti je vse odpuščeno.

driver_x ::

Ni čisto tako! Če zaračunavajo, potem 2x premisliš, ali boš res svinjal. In kot kažejo rezultati, so na pravi poti. Popolne prepovedi pa nikoli niso dobre.

m0LN4r ::

Seveda, kaj bos premislil, da bos ostal doma in se ne bos vozil v sluzbo, otroke v solo/vrtec, al kaj tocno?
Se ze pogovarjajo o dvigu cen Busa in LPPja. Super.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Uporabnik ::

Vse gre v smer "you will own nothing ad you will be happy". Seveda za tiste, ki si ne morejo privoščiti.
If You Don\'t Stand for Something, You\'ll Fall for Anything

antonija ::

Glede na rezulatte jim gre super.
Dokler je javni prevoz ustrezno urejen, se folk ne bo hotel peljat z avti, tudi ce je edini razlog guzva. Sem videl ze v marsikaterem ogromnem mestu v evropi in aziji.

Pri nas naj cimprej stopijo na prte vsem malim kuriscem, ki v peci tlacijo vso mozno svinjarijo od barvanega lesa do iverke. Ljubljana ornk zaudarja vsako jesen/zimo, ko v hiskah zakurijo svoje smeti.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Markoff ::

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

m0LN4r ::

Recimo, ampak res recimo, da imam 30 sodelavcev iz mesta, javni prevoz je res urejen. Busi nonstop, postaja 5 minut dalec.
Zdaj se z busom pelje tocno ena, ker se nima izpita in dva vajenca s kolesom. Vsi ostali z avtom...

Smo se pogovarjali ze parkrat, pa pol ugotovis, da ce ves "kdaj in kje" so guzve, z javnim prevozom nisi nic hitreje. Zato, ker folk pri tem ne uposteva casa do postaje in od postaje, ter cakanje. Medtem, ko imas lahko stvari tudi v guzvi v avtu na suhem, toplem in drkas telefon, ker vse ostalo opravi avtomatika.

- Sem dobra dusa in sodelavko, ki zmrzuje na postaji poberem.

Markoff je izjavil:

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.

Tako. Za gnece je kriva prevelika koncentriranost, ker se vsi vozijo na "isto mesto" vecino casa in so ceste za kurac oz. prometna infrastruktua iz srednjega veka, sicer malo poflikana, ampak v osnovi se vedno zgresena za danasnji prometni tok in tempo.

Ce bi pa sluzbe odselil ven iz centra, pa se bi takoj poznalo.

Lep primer je ko imas v enem mestu nakupovalni center v mestu, drugje pa vec manjsih ob obrobju mesta. Ogromna razlika.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

tikitoki ::

Ghost7 je izjavil:

Nič kaj svetla prihodnost za cene elktrike...


NEK 2

m0LN4r je izjavil:

Recimo, ampak res recimo, da imam 30 sodelavcev iz mesta, javni prevoz je res urejen. Busi nonstop, postaja 5 minut dalec.
Zdaj se z busom pelje tocno ena, ker se nima izpita in dva vajenca s kolesom. Vsi ostali z avtom...

Smo se pogovarjali ze parkrat, pa pol ugotovis, da ce ves "kdaj in kje" so guzve, z javnim prevozom nisi nic hitreje. Zato, ker folk pri tem ne uposteva casa do postaje in od postaje, ter cakanje. Medtem, ko imas lahko stvari tudi v guzvi v avtu na suhem, toplem in drkas telefon, ker vse ostalo opravi avtomatika.

- Sem dobra dusa in sodelavko, ki zmrzuje na postaji poberem.

Markoff je izjavil:

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.

Tako. Za gnece je kriva prevelika koncentriranost, ker se vsi vozijo na "isto mesto" vecino casa in so ceste za kurac oz. prometna infrastruktua iz srednjega veka, sicer malo poflikana, ampak v osnovi se vedno zgresena za danasnji prometni tok in tempo.

Ce bi pa sluzbe odselil ven iz centra, pa se bi takoj poznalo.

Lep primer je ko imas v enem mestu nakupovalni center v mestu, drugje pa vec manjsih ob obrobju mesta. Ogromna razlika.


ZAto pa potrtebujes zakonodajo, ki ljudi prisili, da zlezejo iz cone komforta in naredijo kaj za skupno dobro. Seveda pa se boste nato drli, da vas bo nova zakonodaja oskodovala:).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

nejcek74 ::

Markoff je izjavil:

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.

heh, ti si samo prestavil obstoječe središče mesta na nove točke na obrobju in bos ponovil vajo cez 30 let? Osebi prevoz ima svoje omejitve, ki jih ne moreš preskočit.

nekikr ::

NEK 2

Na žalost so vsi jedrski poizkusi v zadnjem desetletju tako močno preko proračuna, da je realna cena kilovata precej visoka tudi tu.

m0LN4r ::

da zlezejo iz cone komforta in naredijo kaj za skupno dobro.
Kaksno skupno dobro je to tocno?
Larifari pravljica, to je to. Ce koga moti smrdljiv zrak v mestu, se naj preseli iz mesta v hribe, pase kravice in neha drugim tezit kako naj nekomfortno zivijo in razpolagajo s svojim trdo nagaranim denarjem.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

driver_x ::

nejcek74 je izjavil:

Markoff je izjavil:

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.

heh, ti si samo prestavil obstoječe središče mesta na nove točke na obrobju in bos ponovil vajo cez 30 let? Osebi prevoz ima svoje omejitve, ki jih ne moreš preskočit.


Osebni prevoz ima omejitve samo v mestih (npr. London), kjer je urejen in učinkovit javni prevoz. Ljubljana je še precej daleč od česa takega, kaj šele preostala Slovenija.

m0LN4r je izjavil:

Ce koga moti smrdljiv zrak v mestu, se naj preseli iz mesta v hribe, pase kravice in neha drugim tezit kako naj nekomfortno zivijo in razpolagajo s svojim trdo nagaranim denarjem.


Zakaj prebivalci mest ne bi imeli pravice do čistega zraka? Saj tudi v Londonu se lahko še vedno voziš z avtom po centru, ampak te to stane precej več od javnega prevoza.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: driver_x ()

feryz ::

nekikr je izjavil:

NEK 2

Na žalost so vsi jedrski poizkusi v zadnjem desetletju tako močno preko proračuna, da je realna cena kilovata precej visoka tudi tu.
Cena na kilovat je tukaj resnično minoren problem.
Čedalje več ljudi ali držav se sooča s problemom, katere kilovate plačati. Tiste, ki jih ni ne moreš ali ni smiselno.
In to je že danes aktualno. Ko poraba štroma še niti zrasla ni.

tikitoki ::

m0LN4r je izjavil:

da zlezejo iz cone komforta in naredijo kaj za skupno dobro.
Kaksno skupno dobro je to tocno?
Larifari pravljica, to je to. Ce koga moti smrdljiv zrak v mestu, se naj preseli iz mesta v hribe, pase kravice in neha drugim tezit kako naj nekomfortno zivijo in razpolagajo s svojim trdo nagaranim denarjem.


Preseli se v rovte breez javnega prevoza, pa ti ne bo nihce ocital, da ga ne uporabljas:).

Invictus ::

m0LN4r je izjavil:

Kaksno skupno dobro je to tocno?
Larifari pravljica, to je to. Ce koga moti smrdljiv zrak v mestu, se naj preseli iz mesta v hribe, pase kravice in neha drugim tezit kako naj nekomfortno zivijo in razpolagajo s svojim trdo nagaranim denarjem.

Ne, smdljivce je treba najti in jim ponuditi alternativo.

Tam, kjer imam v Ljubljani stanvoanje, je čez cesto cel kup starih hiš in malih blokov, kjer še vedno kurijo na drva.

Tukaj bi sicer morala nasproti stopiti občina in do vsakega objekta pripeljati plin in toplovod, zato, ker infrastruktura obstaja čist blizu. V dosegu 50m...

In pa uvesti filtre trdih delcev na dimnike, ter testirati kaj se kuri. Bi hitro folk prešaltal na kaj drugega...

Sam občinarji so leni in glupi, Zoki je pa tudi izgubil svoj zagon... Leta pač...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

ZigaZiga ::

m0LN4r je izjavil:

Seveda, kaj bos premislil, da bos ostal doma in se ne bos vozil v sluzbo, otroke v solo/vrtec, al kaj tocno?
Se ze pogovarjajo o dvigu cen Busa in LPPja. Super.

LPP že ima kar nekaj vozil na druge energente.
Po drugi strani pa so na liniji 18 pod Rožnikom (krajinski park, kjer naj bi bilo manj onesnaževanja) še par let nazaj vozila najstarejša vozila, ki so najbolj onesnaževala.

Cene bodo verjetno šle gor v vsakem primeru.

dsfsfawer235 ::

m0LN4r je izjavil:


Tako. Za gnece je kriva prevelika koncentriranost, ker se vsi vozijo na "isto mesto" vecino casa in so ceste za kurac oz. prometna infrastruktua iz srednjega veka, sicer malo poflikana, ampak v osnovi se vedno zgresena za danasnji prometni tok in tempo.


Ne, za gnece so krivi avtomobili. In njihovi idiotski vozniki, ki imajo avto namesto penisa ter se niso zlezli kaj naprej od misljenja "iz rok v usta". Roke si pa manejo preprodajalci avtomobilov, medtem, ko v razvitem svetu lastnistvo avtomobila pada, se na zaplankanem balkanu povecuje. Zaradi balkancev - slovenceljnov, se razume.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Eno je, ko se za to odločiš, drugo je, ko te v to prisilijo.
In to velja za vsako stvar, da ne bo pomote.

Očitno si ljudje napredek različno predstavljamo. Šibki si ga tako, da je treba bolj močnim, boljšim, bolj pametnim, delovnim ... vse pobrati in vse pahniti v enako bedo. To je že dolgo znano.

VaeVictis ::

Čedalje več EV, čedalje več elektrarn na obnovljive vire, zemlja se pa čedalje hitreje ogreva.

Kriv je pa Janez Novak, ki komaj preživi čez mesec.

Ni pa kriv, Johnny Cashico, ki ima 40 metrsko jahto, drugo bajto ob morju, 10 EVjev, 20 V8 dizelašev in njegov posel naredi več izpustov, kakor vsi Janezi Novaki skupaj.

Tudi ni kriv Donatelo DiVersce, ki preživlja počitnice na svoji tri palubni jahti, hodi na zmenke svojim letalom in razlaga, da klimatske spremembe so pa res kriza na okoljskih konferencah.

Kriv ni tudi, Alex DiTube, ki vsak dan streama na potrošni platformi, kateri edini cilj je, da tvoje podakte prodaja oglaševalcem, njegovi kolegi se pa kur***, kdo bo imel bolj falično raketo.

Tako, da forsirajmo še naprej tole eko neumnost in dvignimo še vse davke na potrebne dobrine, ker če bo Janez Novak še ob zadnji evro cent, bo pa res konec globalnega ogrevanja, ups klimatskih sprememb po novem, da ja ne bo Johnny, Dontallu ali Alex popravlilo njegovo tretjo graščino ob morju.
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

cronos1234 ::

feryz je izjavil:

Eno je, ko se za to odločiš, drugo je, ko te v to prisilijo.
In to velja za vsako stvar, da ne bo pomote.

Očitno si ljudje napredek različno predstavljamo. Šibki si ga tako, da je treba bolj močnim, boljšim, bolj pametnim, delovnim ... vse pobrati in vse pahniti v enako bedo. To je že dolgo znano.

Tako je, večina superbogatih je močnejših, boljših, bolj pametnih in bolj delovnih kot večina povprečnih janezov.
Nikakor pa niso bolj pokvarjeni, preseratorski, brez moralnih vrednost in priviligirani iz različnih razlogov (rojeni v superbogati rodbini itd...). To je že dolgo znano.

DamijanB ::

Ghost7 je izjavil:

Nič kaj svetla prihodnost za cene elktrike...


Napačno. Da bi v Sloveniji vsi avtomobili vozili na elektriko bi rabili samo 15 % več elektrike kot jo danes porabimo (dokazano z izračunom), kar pa ne bi vplivalo na cene bistveno. Naftni derivati se glede na vse podatke dražijo hitreje kot pa elektrika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanB ()

Markoff ::

nejcek74 je izjavil:

Markoff je izjavil:

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.

heh, ti si samo prestavil obstoječe središče mesta na nove točke na obrobju in bos ponovil vajo cez 30 let? Osebi prevoz ima svoje omejitve, ki jih ne moreš preskočit.

No, ni čisto tako. Če bi imeli tako razporejeno infrastrukturo, bi lahko po AC vozili samovozeči električni busi. Promet ni kompleksen, vožnja bi bila varna in ekonomična. Vsake 20-30 km bi imeli gospodarsko cono (kot je npr. Arnovski gozd pri Žalcu), kjer bi se ti busi ustavili. V večjih mestih imaš povezavo z lokalnimi busi, večina izvozov z AC ima v bližini parkirišče. Že danes so kar lepo obiskani, lahko bi bili še bolj.

Tudi, če ostanemo na enakem voznem parku, avtomobili bistveno manj porabljajo gorivo in izpuščajo CO2 ter trdne delce na AC. Izpusti se razporedijo na bistveno širšem področju, koncentracije so manjše.

Plus povpraševanje po nepremičninah se razprši po večjem območju, enako delovna sila. Plače in cene ne bi bile več tako izrazito večje v LJ kot v drugih delih SLO.

Ideje, ki bi morale biti blizu tako desnici kot levici.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Invictus ::

DamijanB je izjavil:

Ghost7 je izjavil:

Nič kaj svetla prihodnost za cene elktrike...


Napačno. Da bi v Sloveniji vsi avtomobili vozili na elektriko bi rabili samo 15 % več elektrike kot jo danes porabimo (dokazano z izračunom), kar pa ne bi vplivalo na cene bistveno. Naftni derivati se glede na vse podatke dražijo hitreje kot pa elektrika.

Vir boš najbrž lahko dal?

V Nemčiji so pa izračunali, če gre 10% avtov na elektriko, dožijo razpad elektro sistema. Pa to še pred izklopi JE...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

DamijanB ::

starfotr je izjavil:

Razgradnja vozil, ki so še povsem uporabna in vozna je pa smotrna in narava kar ploska od navdušenja.

Zaračunavanje je neumnost. Če bi si želeli čisti zrak bi prepovedali vozila. Ne pa da nabijajo višje cene. Torej, če plačaš lahko svinjaš. Torej, če imaš denar, ti je vse odpuščeno.


Razgradnja vozil, ki so še povsem uporabna in vozna je pa smotrna in narava kar ploska od navdušenja.


Vsekakor. Razgradnja vozil ki onesnažujejo je smiselna, tudi če so še povsem uporabna in vozna. Poglej si izračune ravno na to temo:
Is Keeping Your Old Car Better For The Environment?


Zaračunavanje je neumnost. Če bi si želeli čisti zrak bi prepovedali vozila. Ne pa da nabijajo višje cene. Torej, če plačaš lahko svinjaš. Torej, če imaš denar, ti je vse odpuščeno.


Ni neumnost, kot vidiš črno na belem sistem deluje: zaradi zaračunavanja je močno upadlo število vozil.

dsfsfawer235 ::

DamijanB je izjavil:

Zaračunavanje je neumnost. Če bi si želeli čisti zrak bi prepovedali vozila. Ne pa da nabijajo višje cene. Torej, če plačaš lahko svinjaš. Torej, če imaš denar, ti je vse odpuščeno.


Ni neumnost, kot vidiš črno na belem sistem deluje: zaradi zaračunavanja je močno upadlo število vozil.


Ja, samo ne v Sloveniji, tukaj so ljudje prevec zabiti, da bi se odpovedali statusnemu simbolu kot je avto. Navzven blisc, v glavi vakuum.

Samo kmetje na drugem nivoju pac, pravi so na drugem mestu NA SVETU, glede na stevilo traktorjev na hektar, ko so se pa generacijo nazaj preselili v mesta in postali hochstaplerji, so svojo kretensko logiko prenesli na avtomobile. Mentalni revcki.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

DamijanB ::

m0LN4r je izjavil:

Seveda, kaj bos premislil, da bos ostal doma in se ne bos vozil v sluzbo, otroke v solo/vrtec, al kaj tocno?
Se ze pogovarjajo o dvigu cen Busa in LPPja. Super.


Ne, premislil boš ali se res moraš na lep poletni dan brez dežja se 5 km peljati v službo z avtom ali pa lahko greš z kolesom / elekričnim kolesom /skirojem /javnim prevozom.

Komaj čakam da Ljubljana uvede podobno kot London in ostala moderna mesta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanB ()

DamijanB ::

Recimo, ampak res recimo, da imam 30 sodelavcev iz mesta, javni prevoz je res urejen. Busi nonstop, postaja 5 minut dalec.
Zdaj se z busom pelje tocno ena, ker se nima izpita in dva vajenca s kolesom. Vsi ostali z avtom...

Smo se pogovarjali ze parkrat, pa pol ugotovis, da ce ves "kdaj in kje" so guzve, z javnim prevozom nisi nic hitreje. Zato, ker folk pri tem ne uposteva casa do postaje in od postaje, ter cakanje. Medtem, ko imas lahko stvari tudi v guzvi v avtu na suhem, toplem in drkas telefon, ker vse ostalo opravi avtomatika.

- Sem dobra dusa in sodelavko, ki zmrzuje na postaji poberem.


Vidiš ravno to je problem. Če časovni pribitek vožnje z avtom glede na javni prevoz ni zadosti velik, je treba pribiti zraven še denarnega. Država mora vzpostaviti sistem kjer boš za onesnaževanje pač plačal in se ti bo bolj splačalo voziti z javnim prevozom.

DamijanB ::

Tako. Za gnece je kriva prevelika koncentriranost, ker se vsi vozijo na "isto mesto" vecino casa in so ceste za kurac oz. prometna infrastruktua iz srednjega veka, sicer malo poflikana, ampak v osnovi se vedno zgresena za danasnji prometni tok in tempo.


Napačno. Za gneče je krivo da je vse narejeno za avtomobile in se ne spodbuja uporabo alternativnih prevoznih sredstev. Posledično se vsi vozijo z avtomobili, kar privede do gneče in onesnaženja. Cesto lahko narediš še tako veliko, pa se ne bo gužva na dolgi rok čisto nič izboljšala, kajti v letu ali dveh se bodo ljudje prilagodili in zapolnili novo kapaciteto. Podvojitev pretočnosti ceste za dvakrat privede do 2x večjega števila uporabnikov ceste, to je "law of traffic", vsi prostorski planerji ga v nulo poznajo, bil je že milijonkrat dokazan, je pa jasno da marsikateri laiki o tem ne veste nič. Če bi se rad podučil o tem, potem poglej naslednji video:


Rešitev tako ni v povečevanju zmogljivosti ceste, kajti s tem ne rešiš nič, rešitev je v spodbujanju uporabe alternativnih prevoznih sredstev, grajenjem kolesarskih stez, pododobitvi javnega prometa ipd.

V kateri pravljici se vsi vozijo 5km do sluzbe?


Nikjer nisem rekel da se vsi vozijo 5 km do službe, ima pa 5 km ali manj do službe večino prebivalcev v Ljubljani. Ker ravno v mestu je problem. Tudi dnevni migrantje v Ljubljano bi lahko parkirali na parkiriščih zunaj mesta in se znotraj mesta pripeljali z javnim prevozom/kolesom ipd. In večina bo tako tudi delala (vsaj na dneve ko ne bo dežja), če bo le ustrezna finančna spodbuda za to (plačilo "congestion charge" če hočeš it v mesto z avtom onesnaževat).

Ce nebi bilo stanovanje 5km od sluzbe 2x drazje od hise, ki je 25km dalec bi se dalo o tem pametovati, ampak ker je realnost drugacna je vse to eno veliko lajanje v prazno.


Ni treba stanovanja 5km stran od službe. Rešitev je sistem "park and ride". Po domače priperlji se magari iz Maribora v Ljubljano, vendar avto pusti zunaj obvoznice! Mora pa država seveda kaj narediti da bodo ljudje to dejansko delali. Parkiraj in se pelji @ Wikipedia

Javnost se vozi rajsi s lastnim privat vozilom, ce to nebi bilo res, potem problema, ki ga razglabljamo nebi bilo. Saj se ni ustvaril umetno, kar vi skusate ustvariti je umetno javno mnenje xD


Ne. Vse je odvisno od tega kakšnen promet spodbujaš. Gradiš vse za avtomobilski promet, potem dobiš avtomobilski promet. Gradiš za kolesarski promet? Dobiš kolesarski promet: primer Nizozemska in ostale severne države. Je pa jasno da imajo ljudje tendenco uporabe avtomobila, vendar ljudje ne upoštevajo učinkov na družbo zaradi svoje uporabe avtomobila (gužve in onesnaževanja), zato jih je treba v ustrezno izbiro oblike prevoza za dobro nas vseh nežno potisniti (pribiješ 15 funtov davka za vstop v mesto tako kot London in si večina problema že rešil).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanB ()

m0LN4r ::

V moji (pravzaprav 10km, sem bil pa tudi ze na 2km), prav prijetno je, zjutraj vstanes, se usedes na kolo, malo vetrica v laseh, vmes se ustavis v svojem najljubsem lokalu na topel rogljicek in kavico, potem se pripeljes v sluzbo. Fino je, moras enkrat probat.
Zakaj bi nas tvoje osebne preference zanimale, ce tebe ne zanimajo nase?

Po domače priperlji se magari iz Maribora v Ljubljano,
Ja kr celi Maribor se vozi v Ljubljano, to je problem ja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

ginekk ::

Markoff je izjavil:

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.


Če pogledaš LJ, se v privat sektorju to dogaja že nekaj let. V BTC in na Letališko, tudi na Brdo.
V centru so samo državni uradi, fakultete, ipd. To slednje bo šlo iz LJ kvečjemu politično.

Recimo taka decentralizacija naj bi se zdaj zgodila v Madridu - odločitev na ravni španske vlade je že padla.

Nazadnje - ko bo mesto za promet zaprto - bodo v centru za stalno ostali le meščanski upokojenci, nomadi freelancarji in službe vezane na turističen sektor. Natanko to se je zgodilo recimo v Piranu. V mestu ostaja vikend populacija in turisti, službe so samo ali turizem ali občinska, kmalu bodo zaprli šole, ker tam živečih družin skorajda več ni.

m0LN4r ::

Aja si ves denar zagonil za avtomobil in njegove stroske, zaradi njega zakreditiran za naslednjih 10+ let, zdaj pa se moras iz neke vukojebine vozit eno uro, da do sluzbe prides in se eno uro nazaj. Si pac mentalno bolan na traktorje... pardon... avtomobile. In nic bolje ne bo, dragi suzenj avtomobila, verjetno edine strehe, ki si jo zares lastis.
Potem to velja za celoten pleh, ki se nahaja na cesti v mestu v tem trenutku in vecina teh je mescanov, ki imajo povsem drugacne osebne preference od tvojih.
Kot receno, ce bi bilo vse tako super, problem ne bi niti nastal v zacetku, ampak tudi mescani si kupujejo avtomobile, se bolj eksoticne, kot vascani.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

feryz ::

Če bi bilo po moje, bi bila vinjeta 2022 2 jurja po kosu.
PLus 2 jurja letno za vožnjo znotraj ljubljanske obvoznice.
Minimalno.

Uff, kaj bi bilo luštno. Vso rajo bi v momentu spravili s cest.
Ostali pa itak vozimo euro6+.

ginekk ::

feryz je izjavil:

Če bi bilo po moje, bi bila vinjeta 2022 2 jurja po kosu.
PLus 2 jurja letno za vožnjo znotraj ljubljanske obvoznice.
Minimalno.

Uff, kaj bi bilo luštno. Vso rajo bi v momentu spravili s cest.
Ostali pa itak vozimo euro6+.


Ne bi spravil s cest nobenega, vsi bi se gužval čez tvojo ulico in ob prvi priložnosti volili takega, ki zniža ceno vinjet.

DamijanB ::

Ja kr celi Maribor se vozi v Ljubljano, to je problem ja.


Tega nisem rekel. Je pa dejstvo da se vsak dan iz drugih občin v Ljubljano navali kar 134.000 dnevnih migrantov, od tega okrog 10.000 iz Maribora.
https://ljubljanainfo.com/novica/sloven...

Se čudite zastojem? Ti podatki pojasnijo marsikaj.
https://siol.net/avtomoto/novice/ti-pod...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanB ()

DamijanB ::

Zakaj bi nas tvoje osebne preference zanimale, ce tebe ne zanimajo nase?


Nima veze kakšne so osebne preference, dejstvo je da je država desetletja vse prilagodila avtomobilom zato se je večina ljudi navadila na avtomobil in sedaj ima država problem: problem gneče in problem onesnaževanja. In ta problem je potrebno rešiti.

DamijanB ::

m0LN4r je izjavil:

da zlezejo iz cone komforta in naredijo kaj za skupno dobro.
Kaksno skupno dobro je to tocno?
Larifari pravljica, to je to. Ce koga moti smrdljiv zrak v mestu, se naj preseli iz mesta v hribe, pase kravice in neha drugim tezit kako naj nekomfortno zivijo in razpolagajo s svojim trdo nagaranim denarjem.


Ne, ravno obratno je, ti nimaš nobene pravice zastrupljat druge ljudi, če ti kaj ne paše pojdi stran. Zastrupljanje ljudi z izpuhi avtomobilov je družbena zabloda oziroma privilegij, ki se ga je toleriralo vsa ta leta, sedaj bo temu kmalu konec. Dobro veš kaj je skupno dobro: čist zrak in prijetna atmosfera v mestu. Prepričan sem na še predobro veš kako neprijetno je kadar ti ko hodiš ali kolesariš mimo švigajo avtomobili, kar spomni se kakšno sranje je bila Slovenska cesta nekoč in kakšno milina v primerjavi z prej je danes. Da o tem da povečan avtomobilski promet znižuje ceno nepremičninam v mestu sploh ne govorimo.

driver_x je izjavil:

nejcek74 je izjavil:

Markoff je izjavil:

Čas, da se začnejo delovna mesta seliti na obrobje mest, npr. v neposredno bližino AC omrežja. Infrastruktura je dobra, dostopnost izjemna, gneče ni, narava v neposredni okolici.

heh, ti si samo prestavil obstoječe središče mesta na nove točke na obrobju in bos ponovil vajo cez 30 let? Osebi prevoz ima svoje omejitve, ki jih ne moreš preskočit.


Osebni prevoz ima omejitve samo v mestih (npr. London), kjer je urejen in učinkovit javni prevoz. Ljubljana je še precej daleč od česa takega, kaj šele preostala Slovenija.

m0LN4r je izjavil:

Ce koga moti smrdljiv zrak v mestu, se naj preseli iz mesta v hribe, pase kravice in neha drugim tezit kako naj nekomfortno zivijo in razpolagajo s svojim trdo nagaranim denarjem.


Zakaj prebivalci mest ne bi imeli pravice do čistega zraka? Saj tudi v Londonu se lahko še vedno voziš z avtom po centru, ampak te to stane precej več od javnega prevoza.



Osebni prevoz ima omejitve samo v mestih (npr. London), kjer je urejen in učinkovit javni prevoz. Ljubljana je še precej daleč od česa takega, kaj šele preostala Slovenija.


Ljubljana je tako majhna da prideš iz enega konca na drugega z električnim kolesom prej kot pa z avtom (navadno kolo pa približno podoben čas). London je toliko velik da tega ne moreš.

Zakaj prebivalci mest ne bi imeli pravice do čistega zraka? Saj tudi v Londonu se lahko še vedno voziš z avtom po centru, ampak te to stane precej več od javnega prevoza.


+1

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanB ()

DamijanB ::

feryz je izjavil:

nekikr je izjavil:

NEK 2

Na žalost so vsi jedrski poizkusi v zadnjem desetletju tako močno preko proračuna, da je realna cena kilovata precej visoka tudi tu.
Cena na kilovat je tukaj resnično minoren problem.
Čedalje več ljudi ali držav se sooča s problemom, katere kilovate plačati. Tiste, ki jih ni ne moreš ali ni smiselno.
In to je že danes aktualno. Ko poraba štroma še niti zrasla ni.


Cena na kilovat je glavni problem jedrske energije (je 5x dražja od vodne energije).

DamijanB ::

ZigaZiga je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Seveda, kaj bos premislil, da bos ostal doma in se ne bos vozil v sluzbo, otroke v solo/vrtec, al kaj tocno?
Se ze pogovarjajo o dvigu cen Busa in LPPja. Super.

LPP že ima kar nekaj vozil na druge energente.
Po drugi strani pa so na liniji 18 pod Rožnikom (krajinski park, kjer naj bi bilo manj onesnaževanja) še par let nazaj vozila najstarejša vozila, ki so najbolj onesnaževala.

Cene bodo verjetno šle gor v vsakem primeru.


Avtobusi na druge energente? Veliko premalo. Lahko bi vse buse zamenjalo z električnimi, cenejši na dolgi rok in brez onesnaževanja, samo kaj ko se lenuharskemu vodstvu ne LPP ne da zaradi tega prilagodit in spremenit vseh prog.

m0LN4r ::

Da o tem da povečan avtomobilski promet znižuje ceno nepremičninam v mestu sploh ne govorimo.
No, potem si bo lahko koncno clovek z povprecno mediano place kupil v mestu nepremicnino.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

DamijanB ::

VaeVictis je izjavil:

Čedalje več EV, čedalje več elektrarn na obnovljive vire, zemlja se pa čedalje hitreje ogreva.

Kriv je pa Janez Novak, ki komaj preživi čez mesec.

Ni pa kriv, Johnny Cashico, ki ima 40 metrsko jahto, drugo bajto ob morju, 10 EVjev, 20 V8 dizelašev in njegov posel naredi več izpustov, kakor vsi Janezi Novaki skupaj.

Tudi ni kriv Donatelo DiVersce, ki preživlja počitnice na svoji tri palubni jahti, hodi na zmenke svojim letalom in razlaga, da klimatske spremembe so pa res kriza na okoljskih konferencah.

Kriv ni tudi, Alex DiTube, ki vsak dan streama na potrošni platformi, kateri edini cilj je, da tvoje podakte prodaja oglaševalcem, njegovi kolegi se pa kur***, kdo bo imel bolj falično raketo.

Tako, da forsirajmo še naprej tole eko neumnost in dvignimo še vse davke na potrebne dobrine, ker če bo Janez Novak še ob zadnji evro cent, bo pa res konec globalnega ogrevanja, ups klimatskih sprememb po novem, da ja ne bo Johnny, Dontallu ali Alex popravlilo njegovo tretjo graščino ob morju.


Čedalje več EV, čedalje več elektrarn na obnovljive vire, zemlja se pa čedalje hitreje ogreva.


Ja, ker ti manjka logike. Če ne bi bilo vsega tega bi se ogrevala še precej bolj.

Kriv je pa Janez Novak, ki komaj preživi čez mesec.

Ni pa kriv, Johnny Cashico, ki ima 40 metrsko jahto, drugo bajto ob morju, 10 EVjev, 20 V8 dizelašev in njegov posel naredi več izpustov, kakor vsi Janezi Novaki skupaj.


Ljudi ki so kot Johnny Cashico je tako malo, da prispevajo skupaj samo kakšen procent onesnaženja. Tako da to ni izgovor. Če je pošteno da nekdo onesnaži več čeprav gre samo za enega posameznika? Ni pošteno, pa vendar veliko večino onesnaženja ni zaradi Johnny Cashicota, ampak zaradi običajnih ljudi (zaradi tega ker jih je mnogo večje število).

Tako, da forsirajmo še naprej tole eko neumnost in dvignimo še vse davke na potrebne dobrine, ker če bo Janez Novak še ob zadnji evro cent, bo pa res konec globalnega ogrevanja, ups klimatskih sprememb po novem, da ja ne bo Johnny, Dontallu ali Alex popravlilo njegovo tretjo graščino ob morju


Ne gre za nobeno eko neumnost, gre za smiselne rešitve. CO2 je samo en del problema, še precej bolj pomemben del so NOx emisije in emisije trdih delcev ter aromatskih ogljikovodikov (benzen ipd.).

m0LN4r ::

Ljubljana je tako majhna da prideš iz enega konca na drugega z električnim kolesom prej kot pa z avtom
Zakaj za vecino ljubljancanov potem to ne deluje? Zdaj al si ti slab sofer in pretiravas na kubik, al pa imas skiro, ki lebdi po zraku z 40km/h.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

DamijanB ::

Invictus je izjavil:

DamijanB je izjavil:

Ghost7 je izjavil:

Nič kaj svetla prihodnost za cene elktrike...


Napačno. Da bi v Sloveniji vsi avtomobili vozili na elektriko bi rabili samo 15 % več elektrike kot jo danes porabimo (dokazano z izračunom), kar pa ne bi vplivalo na cene bistveno. Naftni derivati se glede na vse podatke dražijo hitreje kot pa elektrika.

Vir boš najbrž lahko dal?

V Nemčiji so pa izračunali, če gre 10% avtov na elektriko, dožijo razpad elektro sistema. Pa to še pred izklopi JE...


Seveda, no problem:


Tole so podatki za Ameriko. V Sloveniji pa vozimo še manj kot Američani. Sicer pa lahko izračunaš tudi sam, je zelo preprosto: povprečna kilometrina na leto na avto x poraba avta na kilometer x število avtomobilov. Dobil boš rezultat 2400 GWh, kar je 15 % tega kar danes proizvedemo (16.000 GWh na leto).

Jasno je da lažeš o razpadu sistema, vira seveda ne boš dal ane.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanB ()

feryz ::

DamijanB je izjavil:

Cena na kilovat je glavni problem jedrske energije (je 5x dražja od vodne energije).
Daleč najdražja je tista, ki je nimaš. Če ne verjameš, probaj.

Sicer pa je cena štroma politično in ne tržno nastavljena. Zato je pri nas sončni štrom nekajkrat dražji od jedrskega pri nas.

m0LN4r ::

A za kolesa in skiro STOP, pozor ipd. in rdeca oz. CPP ne veljajo?

Tako tako.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

m0LN4r ::

In da ne boš mislil da sem ekstremist, še vedno sem za avto kjer ni druge alternative. Sem samo proti neracionalni uporabi avta ZNOTRAJ mesta.
Ja, ampak se vedno se mi zdi da pretiravas. Druzine in starejsi obstajajo tudi v mestu in jih niti ni tako malo.
Ko bos spravil 150.000 ljubljancanov na kolesa, potem lahko sele pametujes drugim, kako se vozijo brezveze z avtom do sluzbe v LJ.

Pravica 300.000 prebivalcem Ljubjane do čistega zraka, zdravja in dobrega počutja je pred tvojo pravico da ti svojo rit prevažaš v avtu znotraj Ljubljanskega obroča.
Potem predlagam, da teh 300.000 odjavi za zacetek svoje avte ali jih prizge samo za relacije nad 15km ven iz mesta.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

AliRes ::

m0LN4r je izjavil:

In da ne boš mislil da sem ekstremist, še vedno sem za avto kjer ni druge alternative. Sem samo proti neracionalni uporabi avta ZNOTRAJ mesta.
Ja, ampak se vedno se mi zdi da pretiravas. Druzine in starejsi obstajajo tudi v mestu in jih niti ni tako malo.
Ko bos spravil 150.000 ljubljancanov na kolesa, potem lahko sele pametujes drugim, kako se vozijo brezveze z avtom do sluzbe v LJ.

Pravica 300.000 prebivalcem Ljubjane do čistega zraka, zdravja in dobrega počutja je pred tvojo pravico da ti svojo rit prevažaš v avtu znotraj Ljubljanskega obroča.
Potem predlagam, da teh 300.000 odjavi za zacetek svoje avte ali jih prizge samo za relacije nad 15km ven iz mesta.


Oni lahko smetijo, ti ne smeš. To je ves smisel ekofašizma. Voditeljev, ki so pripotovali z zasebnimi letali, se menijo, kako bodo omejili ostale.

m0LN4r ::

Sanderota si lahko privosci vsak, odvisno samo kolk starega.

Saj carsharing je ideja, noben ji ne oporeka, marsikaj je, ampak ljudje imamo prevec razlicne urnike, smo fizicno razlicno stari, imam razlicne opravke, hobije, termine in se nebroj drugih stvari, tej _casovni_ fleksibilnosti in prakticnosti enostavno nic ne pride blizu.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Promet na cestah poleti (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
526043 (5132) [D]emon
»

Ukinitev vinjet na ravni EU (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
16337725 (33324) Invictus
»

Nizozemska testira satelitsko cestninjenje vseh cest (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
23145031 (38275) krneki0001
»

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!? (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Loža
55638767 (24675) moowy123

Več podobnih tem