» »

Kvaliteta goriva po črpalkah?

Kvaliteta goriva po črpalkah?

«
1
2

Netrunner ::

Je kdo kaj testiral in dejansko ugotovil razlike med gorivi na različnih črpalkah?

Je dejansko res občutna razlika med Petrol, omv, mol, shell,...?

Moj star avto ni zaznal razlike, čeprav sem imel občutek, da po Tankanju v Avstriji je nekako lepše zvenel motor. Pa če se omejimo na slovenske črpalke, se kam bolj splača it?

Pa zanima me, če je kakšna prednost tanka ti 100 oktanski benzin namesto 95? Nekje sem bral da se opazi razlika pri boljših motorjih, pri ostalih pa ne. Pa da v turbo vencinarje se bolj splača dat 100, v atmosfere pa 95 je dovolj.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

Vuli ::

mja, vsak po svoje filozofira.
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|

korenje3 ::

Ko vidiš petrolov tanker, ko fila črpalke drugih prodajalcev ti je jasno. To okrog goriv je bilo že 100x predebatirano. V glavnem gostilniške debate.

Goriva so standardizirana. Tako da ni bistvenih razlik. Aditivi so pa podobni.
V avto pa tankaš tisto kar piše na pokrovčku. Tudi če piše da podpira 92-100 oktanski. Tankaš to kar predlaga proizvajalec.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Netrunner ::

Pri mojem avtomobilu piše minimalno 95 oktanski, nikjer pa ni navedeno Kaja je optimalno.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

IL_DIAVOLO ::

Baje je vse isti smorn.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

korenje3 ::

Netrunner je izjavil:

Pri mojem avtomobilu piše minimalno 95 oktanski, nikjer pa ni navedeno Kaja je optimalno.


potem tankaš 95 in nič drugega.
98 ali 100 je za športne avtomobile, ki imajo večje kompresijsko razmerje. To je 300kW in več.
Tvoja kantica nima takih kompresijskih razmerij zato ne prihaja do samovžiga in ima gorivo lahko nižjo oktansko število.

Energije imata pa oba goriva enako. Tako da na tvojem avtu motor ne bo delal nič bolje z 100 oktanskim, kvečjemu slabše, saj se lahko zgodi da se gorivo ne užge. To pomeni da ti bo gorivo špricalo iz avspuha, kar pomeni večjo porabo goriva in manjšo moč motorja.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Anney ::

Čakam prvega, ki bo omenil da z xy gorivom naredi več km. Kdo dvigne roko?
Obstajata samo dva načina kako živeti svoje življenje:
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.

bambam20 ::

Anney je izjavil:

Čakam prvega, ki bo omenil da z xy gorivom naredi več km. Kdo dvigne roko?


Evo me. :P

hojnikb ::

korenje3 je izjavil:

Netrunner je izjavil:

Pri mojem avtomobilu piše minimalno 95 oktanski, nikjer pa ni navedeno Kaja je optimalno.


potem tankaš 95 in nič drugega.
98 ali 100 je za športne avtomobile, ki imajo večje kompresijsko razmerje. To je 300kW in več.
Tvoja kantica nima takih kompresijskih razmerij zato ne prihaja do samovžiga in ima gorivo lahko nižjo oktansko število.

Energije imata pa oba goriva enako. Tako da na tvojem avtu motor ne bo delal nič bolje z 100 oktanskim, kvečjemu slabše, saj se lahko zgodi da se gorivo ne užge. To pomeni da ti bo gorivo špricalo iz avspuha, kar pomeni večjo porabo goriva in manjšo moč motorja.

Lol, to pa so bucke.

in mas tut precej svohnejse bencinarje, ki majo visoko kompresijo (mazdine skyactiv recimo) kjer je tut benefit od vecoktanskega bencina.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

harvey ::

Urbani miti še kar krožijo, verjetno bo spet nov krog, ko bo OMV odprodal svojo divizijo in tisto bo šele vrhunski bencin.:)
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

PacificBlue ::

Ponavadi tankam na Petrolu, naredim 650-700km z enim tankom, lani sem pa enkrat tankal na Agipu pa nardil 750km. Mit potrjen.:))
I’m out.
:3

borisk ::

korenje3 je izjavil:

Netrunner je izjavil:

Pri mojem avtomobilu piše minimalno 95 oktanski, nikjer pa ni navedeno Kaja je optimalno.


potem tankaš 95 in nič drugega.
98 ali 100 je za športne avtomobile, ki imajo večje kompresijsko razmerje. To je 300kW in več.
Tvoja kantica nima takih kompresijskih razmerij zato ne prihaja do samovžiga in ima gorivo lahko nižjo oktansko število.

Energije imata pa oba goriva enako. Tako da na tvojem avtu motor ne bo delal nič bolje z 100 oktanskim, kvečjemu slabše, saj se lahko zgodi da se gorivo ne užge. To pomeni da ti bo gorivo špricalo iz avspuha, kar pomeni večjo porabo goriva in manjšo moč motorja.


Motorji se zadnje 15 let kar lepo prilagajajo na kvaliteto goriva. tako kot se adaptira avtomatski menjalnik vozniku se tudi motor prilagaja gorivu. Z konstantnim nadzorom klenkanja in pri novejših avtih z senzorjem etanola v gorivu motor stalno dela korekcije predvsem v količini goriva in še bolj stopnje predvžiga, s katero lahko bistveno vplivaš na moč, oziroma nadziraš neželjen samovžig goriva. Seveda se ne bo poznalo pri prvem keslu, ker se adaptacije delajo počasi, če pa redno tankaš 100 namesto 95 pa se bo zagotovo poznalo, tudi na dinamometru.

DamijanD ::

Pri prejšnjem avtu sem glede na poraba.com imel med OMV in Petrolom minimalno razliko pri povprečni porabi - bolj rounding error, kot kaj drugega.

gruntfürmich ::

v sloveniji zaradi neumne zakonodaje vsa goriva prihajajo iz istih tankov. tako so govorili že leta nazaj, tako sem tudi razbral zakaj se OMV poslavlja iz slovenije - ker ne more svojega goriva prodajat.

nekdo še vedno želi monopol na tem področju.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Jaz testiram po celi Evropi. Razlike še nisem opazil.
Ampak če vi pravite da je, potem je. Kako že pravite, da je voda vmes?

showsover ::

Evo, pojdite se kregat na amzs.si, če ni dovolj ažurno po 5-7 dnevih (in seveda, da ni; zanimivo, da ne obnovijo vsega na isti datum) Zvezdice so za najbolj ugodne cene (gleda na objavljene)...

Mađarska postaja gorivna oaza v tem delu EU.

| Država    |                     95 |                      98 |                  Diesel | Zadnja sprememba |
|-----------|-----------------------:|------------------------:|------------------------:|-----------------:|
| Avstrija  |              1,218 EUR |               1,388 EUR |               1,163 EUR |      16. 4. 2021 |
| Hrvaška   |  10,160 HRK (1,34 EUR) |   10,760 HRK (1,42 EUR) |    9,570 HRK (1,26 EUR) |      14. 4. 2021 |
| Italija   |              1,618 EUR |               1,647 EUR |               1,481 EUR |      14. 4. 2021 |
| Madžarska | 421,700 HUF (1,17 EUR) | 441,000 HUF (*1,22 EUR) | 417,700 HUF (*1,16 EUR) |      16. 4. 2021 |
| Slovenija |             *1,165 EUR |               1,311 EUR |               1,185 EUR |      16. 4. 2021 |

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: showsover ()

energetik ::

Netrunner je izjavil:

Je kdo kaj testiral in dejansko ugotovil razlike med gorivi na različnih črpalkah?

Je dejansko res občutna razlika med Petrol, omv, mol, shell,...?

Moj star avto ni zaznal razlike, čeprav sem imel občutek, da po Tankanju v Avstriji je nekako lepše zvenel motor. Pa če se omejimo na slovenske črpalke, se kam bolj splača it?

Pa zanima me, če je kakšna prednost tanka ti 100 oktanski benzin namesto 95? Nekje sem bral da se opazi razlika pri boljših motorjih, pri ostalih pa ne. Pa da v turbo vencinarje se bolj splača dat 100, v atmosfere pa 95 je dovolj.
Spet...
Uporabi brskalnik, imaš vsaj 10 tem že na slo-tech.
Razlika? Ni je. Na poraba.com imam 50+ zapisov s Petrola, OMV in Logo, torej skupno nekje 150. Razlika nekje na 2. decimalki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

showsover ::

Advertisement alert...

Sem precej dolgo tankal na OMV in potem preklopil na Petrol, ker za njihove točke več ropotije dobiš, pa še na bližnji črpalki prevzameš.


Malo je shitty barve, ja, z razlogom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: showsover ()

D4G4 ::

Petrol in OMV točita gorivo iz istih rezervoarjev v Kopru in od blagovnih rezerv (kamor prav tako pride gorivo iz Kopra).

Edine razlike so lahko v aditivih, kar pa je bolj marketing in placebo kot karkoli drugega.

MIHAc27 ::

Jaz skoz tankam 35l. Poleti delam z tem cca 540km, pozimi tudi samo 450km. (Pozimi vedno počakam 2-3 minute, da se motor ogreje, poleti max 20 sekund, pa gasa). Odvisno je seveda tudi, kolikokrat padem v kako gnečo.

Razlik med OMV in Petrolom nisem opazil, probam pa tankat na večjih (kjer se gorovo bolj hitro menja.. naj bi bilo manj nesnage potem)

feryz ::

A maš dizel? Ker to je najslabše, kar lahko storiš za avto. Da laufa mrzel na mestu.

pegasus ::

borisk je izjavil:

Motorji se zadnje 15 let kar lepo prilagajajo na kvaliteto goriva. tako kot se adaptira avtomatski menjalnik vozniku se tudi motor prilagaja gorivu. Z konstantnim nadzorom klenkanja in pri novejših avtih z senzorjem etanola v gorivu motor stalno dela korekcije predvsem v količini goriva in še bolj stopnje predvžiga, s katero lahko bistveno vplivaš na moč, oziroma nadziraš neželjen samovžig goriva. Seveda se ne bo poznalo pri prvem keslu, ker se adaptacije delajo počasi, če pa redno tankaš 100 namesto 95 pa se bo zagotovo poznalo, tudi na dinamometru.
Lahko prosim link na dokumentacijo, kako so ti senzorji implementirani, kje se nahajajo, kako komunicirajo z motornim računalnikom, kako ta implementira "korekcije". Hvala.

energetik ::

Na bloku motorja je pri bencinarjih prišraufan senzor klenkanja, praktično odkar imajo avti ECU.
 Npr.

Npr.

borisk ::

To vsak skriva kot kača noge, ampak če se omejimo na bencinske motorje, imajo v zadnjih 20-25letih vsi knock senzor, to je enostaven senzor privit v blok motorja, na ECU je priklopljen preko 2-3 žič, kakšen pa je protokot komuniciranja pa ne vem, po mojem je to analogni vhod, na samem senzorju se ne dela obdelava potatkov, vse gre v ECU.
https://www.hella.com/techworld/uk/Tech...

Flex fuel senzor pa meri vsebnost etanola v gorivu, ki je za običajne uporabnike bolj kot ne nebodigatreba, ker čez nekaj časa razpade in povzroča težave, ima pa oktansko število 113, kar v motorjih, ki to znajo uporabiti (prisilno polnjeni) privede do veliko večje moči. ker pa je v E85 ki ga lahko dobiš na črpalkah ponekod predpisano DO85% etanola, moraš imeti AFR tabelo za 100%Etanol in za 100% bencin, potem pa glede na procent ECU računa vmesno tabelo za naprimer 63,6%Etanola v gorivu.
zgleda takole:
https://www.kperformance.be/Flex%20Fuel...

inplementacija pa po navduhu inženirjev ali tunerjev...

bobby ::

feryz je izjavil:

A maš dizel? Ker to je najslabše, kar lahko storiš za avto. Da laufa mrzel na mestu.


Podaj prosim razlago za tole izjavo.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

korenje3 ::

borisk je izjavil:

korenje3 je izjavil:

Netrunner je izjavil:

Pri mojem avtomobilu piše minimalno 95 oktanski, nikjer pa ni navedeno Kaja je optimalno.


potem tankaš 95 in nič drugega.
98 ali 100 je za športne avtomobile, ki imajo večje kompresijsko razmerje. To je 300kW in več.
Tvoja kantica nima takih kompresijskih razmerij zato ne prihaja do samovžiga in ima gorivo lahko nižjo oktansko število.

Energije imata pa oba goriva enako. Tako da na tvojem avtu motor ne bo delal nič bolje z 100 oktanskim, kvečjemu slabše, saj se lahko zgodi da se gorivo ne užge. To pomeni da ti bo gorivo špricalo iz avspuha, kar pomeni večjo porabo goriva in manjšo moč motorja.


Motorji se zadnje 15 let kar lepo prilagajajo na kvaliteto goriva. tako kot se adaptira avtomatski menjalnik vozniku se tudi motor prilagaja gorivu. Z konstantnim nadzorom klenkanja in pri novejših avtih z senzorjem etanola v gorivu motor stalno dela korekcije predvsem v količini goriva in še bolj stopnje predvžiga, s katero lahko bistveno vplivaš na moč, oziroma nadziraš neželjen samovžig goriva. Seveda se ne bo poznalo pri prvem keslu, ker se adaptacije delajo počasi, če pa redno tankaš 100 namesto 95 pa se bo zagotovo poznalo, tudi na dinamometru.


Motor dela korekcije z zamikom odpiranja ventilov. Brez tega motor ni prilagodljiv.
Dejstvo je pa da to ne reši problema. Tisto kar piše v navodilih, to se daja v motor.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

borisk ::

večina korekcije kar se tiče kakovosti goriva (oktanskega števila) se dela s spreminjanjem točke vžiga. Nisem še zasledil da bi kateri motorjev s pomočjo variabilnega timinga ventilov umetno zmanjševal kompresijsko razmerje zaradi nizkega oktanskega števila goriva oziroma klenkanja. večina teh sistemov je tako omejena v nekem dokaj ozkem območju nastavljivosti, bolj se osredotočajo na izklaplanje ali celotnih cilindrov ali dela ventilov (iz 16v v 8v med delovanjem) zaradi ekologije kot pa kompenzacije kakovosti goriva, s čimer nimamo težav v evropi...

Horas ::

jaz sem vedno z omvjem 95 naredil več km kot z petrolovim, včasih če sem ravno bil kjer je logo isto več kot petrolovim. pa sem dal oho avtov črez. od starega acenta l96, polota l94, do bmw e34 l98, e39 l01, kia ceed l14, kia picanto l05. v povprečju do 50-80km več.

torej kaj je potem na tem? ravno ko sem tankal na petrolu sem grdo vozil? vreme? :D
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

TheBlueOne ::

Horas je izjavil:



torej kaj je potem na tem? ravno ko sem tankal na petrolu sem grdo vozil? vreme? :D


Test bi veljal nekoliko bolj, ce bi ti tankal nekdo drug in ti ne bi vedel kdaj vozis s katerim bencinom. Zna biti, da imas nezavedno ljubezen do OMWja in takrat vozis lepse.

mahoni ::

Tesko je to reci. Jaz vem in opazam razlike v delovanju motorja, ko tankam z normalnim gorivom in ko tankam s tem boljsim omv-jevim.

Razlik med crpalkami pa nisem opazil, ko tankam normalni dizel.
Tu je bil nesramen podpis, ki mi je prislužil naziv, ampak mi dol visi za tem.

TheBlueOne ::

Baje je pri dizlu nekaj razlike med letnim in zimskim. Tam je menda lahko razlika, ker je slabsi pretok letnega pri nizkih temperaturah. Ampak menda imas danes aditive ze celo leto in ponovno morda ni razlike.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Horas je izjavil:

jaz sem vedno z omvjem 95 naredil več km kot z petrolovim, včasih če sem ravno bil kjer je logo isto več kot petrolovim. pa sem dal oho avtov črez. od starega acenta l96, polota l94, do bmw e34 l98, e39 l01, kia ceed l14, kia picanto l05. v povprečju do 50-80km več.
In imaš za to dokaz na spritmonitor.de ali poraba.com?

Ker ko si enkrat redno beležiš zadeve, vidiš šele pravo sliko. Ki pravi, da ni razlik med gorivi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Kvinta ::

O kvaliteti goriva poslušam od kar imam izpit za avto to pa je približno 35 let .... debate pa ponavadi začne folk z 15+ let starimi garami katere servisa niso vidle vsaj 3 leta pol pa se flancajo al liter več al liter manj pije ,pa da na pumpi vodo zraun vlivajo al da se v tankih kondenz dela pa se to polj meša z nafto kjer se polj na šobah za vbrizg vodni kamen nabere pa zato več pije lol .... že samo če bi si redno gume pravilno pumpali bi se na koncu leta razlika poznala za ene par litrov v plus :))
A.C.A.B

WizzardOfOZ ::

pegasus je izjavil:

borisk je izjavil:

Motorji se zadnje 15 let kar lepo prilagajajo na kvaliteto goriva. tako kot se adaptira avtomatski menjalnik vozniku se tudi motor prilagaja gorivu. Z konstantnim nadzorom klenkanja in pri novejših avtih z senzorjem etanola v gorivu motor stalno dela korekcije predvsem v količini goriva in še bolj stopnje predvžiga, s katero lahko bistveno vplivaš na moč, oziroma nadziraš neželjen samovžig goriva. Seveda se ne bo poznalo pri prvem keslu, ker se adaptacije delajo počasi, če pa redno tankaš 100 namesto 95 pa se bo zagotovo poznalo, tudi na dinamometru.
Lahko prosim link na dokumentacijo, kako so ti senzorji implementirani, kje se nahajajo, kako komunicirajo z motornim računalnikom, kako ta implementira "korekcije". Hvala.


Zadnjih 25 let imajo vsi avtomobili senzor klenkanja. In če pride do klenkanja, spremenijo timing vžiga, da ne klenka več.

Tukaj imaš pa lepo razloženo vse skupaj
https://www.thedrive.com/cars-101/35148...
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

feryz ::

bobby je izjavil:

feryz je izjavil:

A maš dizel? Ker to je najslabše, kar lahko storiš za avto. Da laufa mrzel na mestu.

Podaj prosim razlago za tole izjavo.
Popolnoma enostavna je, mrzlo olje in premalo obratov brez premikanja motorja, poskrbita za nezadostno mazanje.
Avto užgeš in se normalno začneš voziti.

WizzardOfOZ ::

Oljna pumpa skrbi za mazanje. Ali avto stoji ali pa se pelje, ji je popolnoma vseeno, ker deluje z obrati motorja.
Pri turbo motorjih dizlih in bencinarjih je problem če se turbina prezgodaj vklaplja. Ležaji v turbini so "plavajoči", torej mora olje skozi njih teči, da ležaj plava v olju. In če je pregosto olje zaradi mraza (pozimi), je bolje vžgat avto in počakat, da se vsaj malo segreje, kot pa se odpeljat. Poleti to ni problem.

Pa največja bedarija, ki jo ljudje delajo, da se pripeljejo na cilj in takoj ugasnejo turbaka. Spet zaradi ležajev. Turbina žari in ti ugasneš avto, olje v ležajih, pa ker se ne pretaka več, se zapeče na ležaje. Ko naslednjič vžgeš avto, pa to zapečeno olje in saje podrajsajo po kovini in delajo praske, ki na koncu pripeljejo do odpovedi turbine.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

MIHAc27 ::

feryz je izjavil:

A maš dizel? Ker to je najslabše, kar lahko storiš za avto. Da laufa mrzel na mestu.

Trenutno 1.4 bencinar.

Meni so ravno za diesel rekli, da ga ne smeš gonit mrzlega, ali vročega takoj ugasnit (npr. iz avtoceste kjer ga voziš 100+, potem pa na črpalki takoj ugasnit.)
Pač pozimi počakam 2 minutke, da se motor malce uteče, potem speljem. Ko je toplo pa ne. ZA ugasnit pa.. bencinarja ugasnem takoj, dizla pa sem vedno pustil še minutko.

A je to prav ali ne ne vem, z motorji kot rečeno kljub starosti nisem imel veliko težav. Prej z rjo.

hojnikb ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Oljna pumpa skrbi za mazanje. Ali avto stoji ali pa se pelje, ji je popolnoma vseeno, ker deluje z obrati motorja.
Pri turbo motorjih dizlih in bencinarjih je problem če se turbina prezgodaj vklaplja. Ležaji v turbini so "plavajoči", torej mora olje skozi njih teči, da ležaj plava v olju. In če je pregosto olje zaradi mraza (pozimi), je bolje vžgat avto in počakat, da se vsaj malo segreje, kot pa se odpeljat. Poleti to ni problem.

Pa največja bedarija, ki jo ljudje delajo, da se pripeljejo na cilj in takoj ugasnejo turbaka. Spet zaradi ležajev. Turbina žari in ti ugasneš avto, olje v ležajih, pa ker se ne pretaka več, se zapeče na ležaje. Ko naslednjič vžgeš avto, pa to zapečeno olje in saje podrajsajo po kovini in delajo praske, ki na koncu pripeljejo do odpovedi turbine.

Ja, ampak mrzlo olje je precej bolj viskozno in tezje "potuje" po motorju, kot ce je ogret. In z stanjem na mestu rabi motor zelo dolg casa da se ogreje in s tem pride viskoznost na optimalno raven. Ergo noces stat na mestu pol ure, ker delas s tem vec skode kot koristi.

pegasus je izjavil:

borisk je izjavil:

Motorji se zadnje 15 let kar lepo prilagajajo na kvaliteto goriva. tako kot se adaptira avtomatski menjalnik vozniku se tudi motor prilagaja gorivu. Z konstantnim nadzorom klenkanja in pri novejših avtih z senzorjem etanola v gorivu motor stalno dela korekcije predvsem v količini goriva in še bolj stopnje predvžiga, s katero lahko bistveno vplivaš na moč, oziroma nadziraš neželjen samovžig goriva. Seveda se ne bo poznalo pri prvem keslu, ker se adaptacije delajo počasi, če pa redno tankaš 100 namesto 95 pa se bo zagotovo poznalo, tudi na dinamometru.
Lahko prosim link na dokumentacijo, kako so ti senzorji implementirani, kje se nahajajo, kako komunicirajo z motornim računalnikom, kako ta implementira "korekcije". Hvala.

To je bolj ali manj secret OEM proizvajalco, kako so te stvari implementirano. Bos pa dobil kaksno informacijo, ce bos odsrfal na spletne strani proizvajalcov 3rd party ECUjev, kot je recimo megasquirt.

borisk je izjavil:

večina korekcije kar se tiče kakovosti goriva (oktanskega števila) se dela s spreminjanjem točke vžiga. Nisem še zasledil da bi kateri motorjev s pomočjo variabilnega timinga ventilov umetno zmanjševal kompresijsko razmerje zaradi nizkega oktanskega števila goriva oziroma klenkanja. večina teh sistemov je tako omejena v nekem dokaj ozkem območju nastavljivosti, bolj se osredotočajo na izklaplanje ali celotnih cilindrov ali dela ventilov (iz 16v v 8v med delovanjem) zaradi ekologije kot pa kompenzacije kakovosti goriva, s čimer nimamo težav v evropi...

VVT sistemi sicer ne izklapljao ventilov, ampak delajo samo phasing, kdaj se ventili odpirajo, relativno glede na pozicijo glavne gredi.
In ti sistemi so pri bencinarji (glej ga zlonka, dizl prkaticno noben nima VVT sistemov) bolj ali manj izkjucno tam zaradi kontrole emisij. Z vvtjem se namrec da delat interni EGR. Bonus point je seveda boljsa navorna krivulja in vec moci, ker je lahko vecji lift/duration.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

WizzardOfOZ ::

hojnikb je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Oljna pumpa skrbi za mazanje. Ali avto stoji ali pa se pelje, ji je popolnoma vseeno, ker deluje z obrati motorja.
Pri turbo motorjih dizlih in bencinarjih je problem če se turbina prezgodaj vklaplja. Ležaji v turbini so "plavajoči", torej mora olje skozi njih teči, da ležaj plava v olju. In če je pregosto olje zaradi mraza (pozimi), je bolje vžgat avto in počakat, da se vsaj malo segreje, kot pa se odpeljat. Poleti to ni problem.

Pa največja bedarija, ki jo ljudje delajo, da se pripeljejo na cilj in takoj ugasnejo turbaka. Spet zaradi ležajev. Turbina žari in ti ugasneš avto, olje v ležajih, pa ker se ne pretaka več, se zapeče na ležaje. Ko naslednjič vžgeš avto, pa to zapečeno olje in saje podrajsajo po kovini in delajo praske, ki na koncu pripeljejo do odpovedi turbine.

Ja, ampak mrzlo olje je precej bolj viskozno in tezje "potuje" po motorju, kot ce je ogret. In z stanjem na mestu rabi motor zelo dolg casa da se ogreje in s tem pride viskoznost na optimalno raven. Ergo noces stat na mestu pol ure, ker delas s tem vec skode kot koristi.


Sej je OP napisal, da 2 do 3 minute. Torej vžgeš, odtajaš šipe in se odpelješ. Kdo govori o pol ure.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

energetik ::

V 2 min se ti ne odtajajo šipe, zato je bedarija zaradi tega prej vžigat. Jaz vržem na zadnji zic kalorifer in ga vštekam 15min preden grem. V nulo odtajan, topla kabina, nobenemu ne smradim.
Če se mi mudi pa mlačna voda preko šipe, pa imaš instantno odmrznjeno.

b3D_950 ::

V Petrolu sta v tem smislu obe gorivi - Q Max 95 in 100 enakega kakovostnega nivoja, razlikujeta se le v oktanskem številu.

Več na: https://www.zurnal24.si/avto/mehanik-le... - www.zurnal24.si
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

WizzardOfOZ ::

energetik je izjavil:

V 2 min se ti ne odtajajo šipe, zato je bedarija zaradi tega prej vžigat.


Slab avto, če se ti ne.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Zadnjih 25 let imajo vsi avtomobili senzor klenkanja. In če pride do klenkanja, spremenijo timing vžiga, da ne klenka več.
Ta del mi je jasen. A v 25 letih nisem še nikoli slišal avta klenkat. Če prav pomislim, nisem slišal tega tudi pred 25+ leti. Tako da ne vem kaj delate, da dosežete tako stanje, kjer je potreben ta senzor ...

hojnikb ::

Dovolj je že zanič bencin in/ali zelo vroč zunanji zrak.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

WizzardOfOZ ::

pegasus je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Zadnjih 25 let imajo vsi avtomobili senzor klenkanja. In če pride do klenkanja, spremenijo timing vžiga, da ne klenka več.
Ta del mi je jasen. A v 25 letih nisem še nikoli slišal avta klenkat. Če prav pomislim, nisem slišal tega tudi pred 25+ leti. Tako da ne vem kaj delate, da dosežete tako stanje, kjer je potreben ta senzor ...


Ti maš subaruja, tam je knock senzor za okras, zato ne šteješ. :)):)):))

No, zdej pa resno: Se mi je zgodil, da sem tankal nek čuden bencin na eni INA pumpi, ki mislim da je bil celo 91 oktanski (ampak nič drugega ni bilo na voljo, ker sva bila pozimi na hrvaškem otoku), pa je avto potem imel malo manj moči, pa glasneje je delala mašina, to je pa tudi vse.
Danes pa po moje je razlike premalo med gorivi na naših pumpah, tako da tega verjetno ne boš več doživel.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

hojnikb je izjavil:

Dovolj je že zanič bencin in/ali zelo vroč zunanji zrak.
In to je nekaj normalnega pri nemških wagnih? Al kako?

WizzardOfOZ ::

Po moje če bi pri kakih 40 stopinjah zunanje temperature stal kje v koloni na soncu, da bi se to že poznalo.

Ampak tam bi imel še dodaten problem. Klima na polno, ventilacija na polno, hlajenje motorja - ventilacija na polno, pa bi zaradi tega, ker stojiš in nimaš dovolj obratov, alternator premalo polnil akumulator. Sicer ti v novih avtomobilih nimajo teh problemov, v kakem iz leta 1998 do 2002 pa bi.
Meni je v avtu letnik 1998 izklopil vse porabnike (tudi klimo), da je lahko shladil motor. Je bilo pa okoli 37 stopinj v senci, stali smo pa v 10km dolgi koloni direktno na soncu.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

12c0 ::

pegasus je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Dovolj je že zanič bencin in/ali zelo vroč zunanji zrak.
In to je nekaj normalnega pri nemških wagnih? Al kako?
To je nekaj normalnega pri vsakem ICE motorju, ampak zaradi senzorja, tega ne opaziš.

TL;DR
senzor meri vibracije oz. frekvenco fibracij, pošlje računalniku, ki ugotavlja, če bo prišlo do klenkanja oz. je že, se odloča kaj je treba narediti in pošilja ukaze naprej. Zato lahko v knjižico napišejo, da lahko tankaš 95, 98, 100, mešano gorivo,...
Z istim senzorjem lahko računalnik spreminja nastavitve, da doseže optimalno delovanje motorja v vseh pogojih.

Recimo
https://data.epo.org/gpi/EP0844470A1

Zelo podobna pogruntavščina kot pri ABS senzorji, ali Poličevi telemetriji.

Novejši, dražji avti, pa to merijo drugače, išči ionic current detection system.

energetik ::

WizzardOfOZ je izjavil:

energetik je izjavil:

V 2 min se ti ne odtajajo šipe, zato je bedarija zaradi tega prej vžigat.


Slab avto, če se ti ne.
Ja dodatnega električnega grelca res nimam v HVAC. Brez tega pa ni noben avto v 2min pri zunanjih -5° in zaledeneli šipi ne bo odtajal šipe! V 2min se morda ogreje hladilna tekočina iz -5 na kakih +10, potem da se ogrejejo še vsi zračni kanali, da se sploh lahko začne malo ogrevat steklo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Invictus ::

energetik je izjavil:

Ja dodatnega električnega grelca res nimam v HVAC. Brez tega pa ni noben avto v 2min pri zunanjih -5° in zaledeneli šipi ne bo odtajal šipe! V 2min se morda ogreje hladilna tekočina iz -5 na kakih +10, potem da se ogrejejo še vsi zračni kanali, da se sploh lahko začne malo ogrevat steklo.

Mislim, da kar lahko gre, samo malo moraš pomagat z drgnjenjem. V 2 minutah je avto spucan in se lahko odpelješ... S čistimi šipami...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

100 oktanski bencin (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6110198 (8951) Blinder
»

95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16443924 (23574) ...:TOMI:...
»

Kje tankati benz? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16339169 (34292) Pithlit
»

Petrol ultimax (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
42361299 (39608) Matev
»

100 oktanski bencin in starejsi avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10416036 (14127) JanK

Več podobnih tem