» »

Kje tankati benz?

Kje tankati benz?

1 2
3
4

Thuban ::

seveda lahko primerjaš.

ljudje imajo različne relacije ampak posamezen človek ima vedno približno iste relacije, zato se lahko sparsa podatke, pobere povprečno porabo za vsakega posameznika glede na ponudnika goriva in oktansko število goriva, kar ima poraba.com itak že narejeno nato pa naredi primerjavo med 1000 različnimi uporabniki, da se vidi če obstaja pri vseh uporabnikih nek % razlike v porabi med:
- petrol, omv, čungalunga
- 95 in 100 oktansko, biodizel, nebiodizel, olivno olje navadno, olivno olje po cvrtju čevapčičev....

pa bo debata zaključena.

meni se ne da tega delat, samo idejo dam.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thuban ()

hermes ::

MrStein je izjavil:

hermes je izjavil:


Glede na to, da imamo v Sloveniji oligopol in do pozitivnih učinkov konkurence ne more priti, bo liberalizacija prinesla samo višje cene za kupce, manj davkov v državni blagajni in višje dobičke trgovcev.

Po kaki logiki?

Thuban je izjavil:

MrStein je izjavil:

Thuban je izjavil:

95 oktansko gorivo je identično, razlikujejo se samo aditivi, ki jih uporabljata omv ali petrol.

Kaj zdaj, je različno ali identično? Oboje ne more biti.


Torej je identično in je različno.

FDV logika...
(vprašanje je bilo retorično, ker je jasno, da odgovora, vsaj razumnega, ne more biti)


Dejva se malo izogibat pripomb žalitvam o FDV. Sem študiral na EF, tako, da ne skrbi glede mojega znanja. Tvoje reference pa so?

Manj prihodkov v državnem proračunu bo zaradi preprostega dejstva, da se bo zaradi višje cene prodalo manj blaga in posledično plačalo manj davka. Zadeva, ki se jo razume vsak študent 1. letnika EF....ne vem kako, da je tebi to tako kompleksno.

MrStein ::

Aja, folk se bo začel prevažati z volovskimi vpregami?
Petrol pa bo to vzel v zakup in začel prodajati seno za njih?

"FDV logika" se je nanašala na trditev 1 je enako 2 pa istočasno tudi 7, ampak si se zgleda sam tudi prepoznal v opisu. :P

Pa še citat iz SSKJ, za ... tiste:

idéntičen -čna -o prid. (e??) 1. ki se po lastnostih, značilnostih ujema z drugim, ne razlikuje od drugega;
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

japol ::

Pri nas opažamo da se na enaki relaciji (dom/služba) že precej časa več km naredi če se tanka od BS, ki nima za sabo zaloge oz. pri njem gorivo ne "stoji".

MrStein ::

OK, je že kdo pogruntal, kako ima lahko trgovec večji dobiček, istočasno pa plača manj davkov?

Če drugo ne, bo vsaj trgovce to zanimalo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

DryAxE ::

Jest sm nazadnje tanku dizel Agip in podrl osebni rekord in sicer 4,3L/100km in kar me je najbolj presenetlo je bilo to, da vožnja ni bila ves čas varčno naravnana, da je bilo vmes kar nekaj divje vožnje s težko nogo. Če bi ves čas vozil varčno bi mi uspelo dejansko doseči mitološko tovarniško porabo 4,0L/100 pri mešanem ciklu. Z OMVjem in Petrolom se mi to še ni zgodilo, tam sem se do sedaj vedno trudil, da sem prišel do nekje 4,7 v najboljšem primeru. Pa da ne bo pomote, ne gre za majhen avto ampak C4 Grand Picasso II, ki spada med večje enoprostorce. Samo želim si da bo MOL vsaj tam nekje kot je Agip sedaj ko je odkupil njegove črpalke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DryAxE ()

Tilen ::

Pri meni je poraba vedno enaka. Na en rezervoar točno 65 litrov.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

Spajky ::

Če hočeš primerjat različna goriva na svojem avtu in svojem tipu vožnje (prazen tank nafilat z drugim), je zaželjeno resetiranje auto-kompa !!!
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

krneki0001 ::

Spajky je izjavil:

Če hočeš primerjat različna goriva na svojem avtu in svojem tipu vožnje (prazen tank nafilat z drugim), je zaželjeno resetiranje auto-kompa !!!


To bi bilo obvezno za take meritve. Ker računalnik se po parih tankih enakega bencina "navadi" na ene nastavitve in jih uporablja za tisto vrsto goriva. Ko tankaš drugačno gorivo, mora spet prilagajat vse skupaj in to nekaj časa traja.

Tilen ::

Kaj točno prilagaja? Tole me pa res zanima. :)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

krneki0001 ::

"Mapo" prilagaja - program z matriko nastavitev, doziranj,....
Koliko dozirat goriva (koliko odpret injektorje), glede na oktane (knock senzor), izpuh(lambda sonda), količino vhodnega zraka, temperaturo vhodnega zraka in mali miljon ostalih parametrov.

Zgodovina sprememb…

Tilen ::

Dobro veš, da primerjamo enako gorivo, ne se sedaj izgovarjati na oktane. Se pravi 95 in dizel.

Hočeš reči, da MaxxMotion dozira več kot Qmax? To ugotovi kako točno?
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

krneki0001 ::

Tilen je izjavil:

Dobro veš, da primerjamo enako gorivo, ne se sedaj izgovarjati na oktane. Se pravi 95 in dizel.

Hočeš reči, da MaxxMotion dozira več kot Qmax? To ugotovi kako točno?


Ne, primerjamo enak bencin, ne bencin in dizel. In ja, hočem reči, da ima lahko en bencin samo 94.9 oktanov, drugi pa 95.9 oktanov. Poleg tega ima en bencin lahko ene dodatke, drugi pa drugačne.

In računalnik se bo že glede na knock senzor odzival drugače pri teh dveh bencinih, ker bo dobil drugačno vrednost. Potem pa še ostali senzorji dodajo svoje (kvaliteta izgorevanja - lambda,...)

In ja, če imaš motor, ki dela bolje z 98 ali višje oktanskim gorivom, potem se ti lahko zgodi da bi s slabim knock senzorjem klenkal ob uporabi 95 oktanskega goriva. Čeprav, če bo knock senzor dober, bo avto deloval normalno, ker bo računalnik to kompenziral, na testnih valjih pa bi se poznala razlika v moči, ker bi jo računalnik avtomatsko zmanjšal, da prepreči poškodbe motorja.

Takole pa mape zgledajo:

Zgodovina sprememb…

Tilen ::

Saj sem mislil enak v smislu 95 z 95 in dizel z dizlom, ne 95 s 100 oktanskim.

Kako po tvoje računalnik ugotovi, da ima eno gorivo samo 94.9 oktanov, drugo pa 95.9 oktanov?

Meni izgleda to čisto analogna zadeva, je pa res, da se ne spoznam.

Knock senzor



x



Se pravi ti praviš, da ta zadeva zna ločevati med 94.9 oktani in 95.9 oktani?
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Tilen ()

MrStein ::

Če klenka, loči tudi voznik za volanom, tudi če se ne spozna.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Tilen ::

Poglejte gospodje, to tako verjetno ne more biti, ker so goriva na bencinskih črpalkah najverjetneje po nekem standardu? Če bencin v nekem % odstopa in je po standardu 95-oktanski, neke hude mehanike računalnik verjetno ne izvaja in ne vem zakaj bi klenkalo, če bencin po specifikacijah ustreza motorju?

Razumem, da nekaj drugače izgoreva, če dodaš aditive, vendar ne verjamem, da bi enostaven računalnik znal izvajati ne vem kakšne teste goriv in prilagajal parametre ne vem česa. Govorim za primer, ko je enkrat notri 94.9 oktana in drugič 95.4.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

krneki0001 ::

Tilen, ne poznaš klenkanja? Nikoli slišal?

Ta zadevica ne zna ločevati med bencinom, zna pa poslušat, kako se obnašajo ventili v primeru teh različnih bencinov. In pri slabem gorivu pride prej do vžiga, kot bi smelo in ventili sesalnega in izpušnega dela še niso popolnoma zaprti, zato ventile zabija, v najslabšem primeru tudi odmično gred nabija nazaj, kar pomeni poškodbe na motorju. In to se imenuje klenkanje. Višjeoktanski bencin preprečuje klenkanje, ker se kasneje vžge.

Pri slabšem bencinu imaš potem še predvžig (ni isto kot klenkanje), kjer pa se bencin vžge zaradi pritiska, še preden sploh iskra pride do goriva.

Klenkanje zmanjša moč motorja, povzroča pregrevanje, grob tek in lahko tudi poškoduje motor, sicer je klenkanje precej manj škodljivo kot predvžig. Klenkanje se da preprečiti z visokooktanskim gorivom, z obogatenjem mešanice gorivo/zrak, zmanjšanjem obratov in zmanjšanje obremenitve motorja.

In ja, senzorji to zaznajo (ne samo knock senzor) in ti posledično lahko zmanjšajo moč motorja (sam računalnik zna to delat).

Zgodovina sprememb…

Tilen ::

Ne, ne poznam. Nisem mehanik. Avto praviloma peljem enkrat letno na servis in samo vozim.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

krneki0001 ::

Ta zadeva je v bistvu primitiven "mikrofon", ki se odziva na udarce ventilov ob kovino. Zadeva je kr dost občutljiva in zna hitro reagirat.
Računalnik pa potem dobi vrednost iz tega senzorja in potem prilagaja mešanico goriva in zraka (poleg vseh drugih parametrov od ostalih senzorjev).

Zato pa pravim, da je višjeoktansko gorivo boljše za mašino. Poleg tega da ima še čistilo notri, ki saje razgrajuje (vsaj večina 100 oktanskih goriv naj bi jih imela), kar pomeni še dodaten plus, ker tudi saje delajo probleme.

Zgodovina sprememb…

Tilen ::

Jaz ne trdim, da višje oktansko gorivo ni boljše, težko pa verjamem, da se izvajajo ne vem kakšne meritve in prilagajanja med 94.9 in 95.5 oktani. Možno.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

krneki0001 ::

Meritve in prilagajanja se stalno izvajajo, tudi če je bencin stalno enak, temu so namenjeni vsi senzorji, ker s tem prilagajajo delovanje mašine. Od različnih temperatur v motorju, zunanje temperature, obremenitev motorja, količina zraka,...

Vendar če dolgo uporabljaš enako kvalitetno gorivo, si računalnik zgradi in prilagodi neko osnovno matriko glede doziranja, ki jo potem naloži že takoj ob vžigu. In če ti daš slabše gorivo, bo moral to matriko spet prilagajat. Vendar če je že "naučena matrika" to pomeni prebere prejšnjo vrednost, senzorji mu dajo drugačno, on da potem tovarniško vrednost, senzorji spet "rečejo" ne in on mora to prilagodit novemu gorivu. Torej dvakrat prilagajanje.

Ko pa ti resetiraš računalnik, se vse te vrednosti pobrišejo in ostane samo tovarniška mapa (matrika vrednosti) in računalnik to začne takoj prilagajat, brez dvojnega poiskusa.

Tilen ::

Torej je dejansko bolje, če točim gorivo vedno pri istem proizvajalcu? :)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

krneki0001 ::

Seveda. Ob tem, da ima ta vedno isto kvaliteto.

V sloveniji je pa problem polletno čiščenje starih "silosov", kjer pripeljejo staro gorivo, ki je stalo v rezervarjih na pumpe, da v obvezno rezervo napolnijo z novim bencinom.
Kadar je ta menjava imajo vsi slab bencin. Slabši od povprečja, ki si ga prej mesece "gradil" v motornem računalniku.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

krneki0001 je izjavil:

Meritve in prilagajanja se stalno izvajajo, tudi če je bencin stalno enak, temu so namenjeni vsi senzorji, ker s tem prilagajajo delovanje mašine. Od različnih temperatur v motorju, zunanje temperature, obremenitev motorja, količina zraka,...

Vendar če dolgo uporabljaš enako kvalitetno gorivo, si računalnik zgradi in prilagodi neko osnovno matriko glede doziranja, ki jo potem naloži že takoj ob vžigu. In če ti daš slabše gorivo, bo moral to matriko spet prilagajat. Vendar če je že "naučena matrika" to pomeni prebere prejšnjo vrednost, senzorji mu dajo drugačno, on da potem tovarniško vrednost, senzorji spet "rečejo" ne in on mora to prilagodit novemu gorivu. Torej dvakrat prilagajanje.

Ko pa ti resetiraš računalnik, se vse te vrednosti pobrišejo in ostane samo tovarniška mapa (matrika vrednosti) in računalnik to začne takoj prilagajat, brez dvojnega poiskusa.


A das lahko kak URL za tole? Tudi mene zanima kaksne meritve vse znajo opraviti avtomobili sami in na podlagi tega prilagajati vzig. Hkrati me pa tudi zanima, kdo bi bil tako butast, da bi taksne parametre, ki se jih je avto naucil, potem zabetoniral v nek memory? A ne bi blo veliko bolj smiselno sproti 'meriti gorivo' in ce bi zaznal spremembo in odstopanje od prej, bi prilagodil kar se pac prilagoditi da, da zagotovis lepse delovanje motorja?

krneki0001 je izjavil:

Seveda. Ob tem, da ima ta vedno isto kvaliteto.

V sloveniji je pa problem polletno čiščenje starih "silosov", kjer pripeljejo staro gorivo, ki je stalo v rezervarjih na pumpe, da v obvezno rezervo napolnijo z novim bencinom.
Kadar je ta menjava imajo vsi slab bencin. Slabši od povprečja, ki si ga prej mesece "gradil" v motornem računalniku.


A lahk se kak URL tud za tole? :) Mogoce z razlago zakaj bi bilo staro gorivo kaj slabse od mal manj starga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

MrStein ::

BigWhale je izjavil:


A ne bi blo veliko bolj smiselno sproti 'meriti gorivo' in ce bi zaznal spremembo in odstopanje od prej, bi prilagodil kar se pac prilagoditi da, da zagotovis lepse delovanje motorja?

Saj je točno to napisal, da naredi:
"In če ti daš slabše gorivo, bo moral to matriko spet prilagajat. Vendar če je že "naučena matrika" to pomeni prebere prejšnjo vrednost, senzorji mu dajo drugačno, on da potem tovarniško vrednost, senzorji spet "rečejo" ne in on mora to prilagodit novemu gorivu. Torej dvakrat prilagajanje."

BigWhale je izjavil:


A lahk se kak URL tud za tole? :) Mogoce z razlago zakaj bi bilo staro gorivo kaj slabse od mal manj starga.

To lahko le omenim eno... recimo "domačo modrost": če imaš bencin v posodi doma dlje časa, ni več tako dobro.
Preverjal nisem nikoli. (sicer v avto včasih zlijem tako "zlato rezervo" (5 litrov), vendar nisem opazil razlike, razen tega ponavadi še isti dan dotankam na polno, s "svežim" bencinom)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

krneki0001 ::

BigWhale, bencin s starostjo izgublja oktane. To verjetno ti je jasno.

Glede mape: Neko mapo moraš imeti za ves potek obratov in doziranje goriva (odpiranje šob). Če ne zaradi drugega, že zaradi "SAFE MODE", ko kak senzor crkne (ponavadi lambda) in ti avto potem vrže v zasilni program, kjer so vrednosti nekak določene, če ni podatka od lambde (kisikov senzor v izpuhu, ki preverja kvaliteto izgorevanja). Brez tega podatka lahko da motor presuho mešanico in ti bo stopilo bate. Zato mora recimo takrat zalivat z bencinom - takrat je zato tudi veliko večja poraba.

BigWhale ::

MrStein je izjavil:

BigWhale je izjavil:


A ne bi blo veliko bolj smiselno sproti 'meriti gorivo' in ce bi zaznal spremembo in odstopanje od prej, bi prilagodil kar se pac prilagoditi da, da zagotovis lepse delovanje motorja?

Saj je točno to napisal, da naredi:
"In če ti daš slabše gorivo, bo moral to matriko spet prilagajat. Vendar če je že "naučena matrika" to pomeni prebere prejšnjo vrednost, senzorji mu dajo drugačno, on da potem tovarniško vrednost, senzorji spet "rečejo" ne in on mora to prilagodit novemu gorivu. Torej dvakrat prilagajanje."


Ampak potem na koncu je zakljucek 'vedno mors tankat na isti pumpi, da je skoz cim bolj enako gorivo'? Zakaj, ce pa motor itak zazna kaksno je gorivo in prilagodi delovanje? Al jest cesa ne razumem? A motor rab pol tanka goriva, da ugotovi kaksno je gorivo?

BigWhale ::

krneki0001 je izjavil:

BigWhale, bencin s starostjo izgublja oktane. To verjetno ti je jasno.


Ne, glih to mi ni jasno. Kako in zakaj izgublja oktane. A izhlapijo? Gorivo s starostjo postaja bolj explozivno? Res bi rad kaj prebral na to temo, nekaj googlanja najde samo en kup forumskih debat kjer ljudje pravijo, da gorivo izgublja oktane. Nikjer pa nihce ne pove kako in zakaj pride do tega.

krneki0001 je izjavil:


Glede mape: Neko mapo moraš imeti za ves potek obratov in doziranje goriva (odpiranje šob). Če ne zaradi drugega, že zaradi "SAFE MODE", ko kak senzor crkne (ponavadi lambda) in ti avto potem vrže v zasilni program, kjer so vrednosti nekak določene, če ni podatka od lambde (kisikov senzor v izpuhu, ki preverja kvaliteto izgorevanja). Brez tega podatka lahko da motor presuho mešanico in ti bo stopilo bate. Zato mora recimo takrat zalivat z bencinom - takrat je zato tudi veliko večja poraba.


Ne pisi tako dolgih sestavkov, ki nicesar ne povedo. :) Mene bolj natancno zanima kaj avtomobili merijo pri gorivu in kako potem prilagajajo delovanje motorja, ter zakaj bi bilo slabse tankati enkrat na Petrolu in drugic na OMV, ce pa avto zna sam ugotoviti, da ima drugacno gorivo in da mora prilagoditi delovanje motorja.

krneki0001 ::

Pri gorivu ne merijo nič, oziroma samo koliko ga imaš v tanku.

Na samem motorju pa imaš:
- Throttle position sensor (TPS) - senzor lopute
- Oxygen sensors (HO2) - lambda (kisikova sonda)
- Crank sensor - senzor glavne gredi
- Cam sensor - senzor odmične gredi
- Oil pressure - senzor pritiska olja
- Coolant temperature - senzor temperature hladilne tekočine
- Knock sensor - senzor klenkanja
- Manifold absolute pressure sensor (MAP) sensor
- Mass airflow (MAF) sensor

knock senzor, lambda, crank in cam ter mass senzor so povezani. knock pove če avto klenka in s tem se prilagaja vžig goriva, lambda pokaže kako gorivo izgoreva, senzorja za gredi pokažeta, kje so bati in ventili, mass pa koliko zraka in s kako temperaturo prihaja v motor. Glede na te vse parametre potem šobe dozirajo gorivo ob pravem času in pravilno dozo.

Pithlit ::

Vprašanje je bilo: če avto vse to ve, in prilagaja, zakaj je sploh važno kje se tanka (in, konec koncev, kaj)?
Life is as complicated as we make it...

Invictus ::

A ni tako, da je lahko v benzu do 10% vode, pa motor še vedno deluje? Sicer ne optimalno, pa vseeno?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Spajky ::

BigWhale je izjavil:

... Al jest cesa ne razumem? A motor rab pol tanka goriva, da ugotovi kaksno je gorivo?
Motorna elektronika parametre vpisuje v EEPROM/začasni spomin v avtokompu nekaj časa (od 50-100km), zračuna povprečje parametrov in ga nastavi/zapiše v glavni spomin in potem uporablja tega ... tako nekako ... tudi pri istem benzu, če se bistveno menja način vožnje ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Pithlit ::

Se pravi rabi nekje 10% tanka spraznit. A zato je treba skoz na isti pumpi tankat... da se prišpara (al pa tud ne) tisti (zelo optimističen) cent? Al pa da se zmanjša obrabo motorja za... nemerljivo malo?
Life is as complicated as we make it...

Tilen ::

Mene samo zanima, kakšne parametre iz bencina zna prebrati, kako natančno in kaj lahko prilagaja. To, da mora dati več goriva, če pritisnem pedalo za pospeševanje do konca, je menda jasno. Nekateri nas namreč poskušate prepričati, da elektronika v avtomobilu zna ločevati med OMV MaxxMotion 95 in Petrol Q Max 95. Kako to poteka, prosil bi za kakšne relevantne vire.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

Spajky ::

Ne čita nobenih parametrov iz benza; čita podatke o izgorevanju glede na zrak/gorivo in izpuhe (eko pa to, Euro standardi, način vožnje, toploto mašine etc) ... Če ne more skompenzirat na optimum, gre pa v safe ali še huje, limp mode pri parametrih way out ... Kot pri kompu Bios Defaults ;) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

krneki0001 ::

Pithlit je izjavil:

Vprašanje je bilo: če avto vse to ve, in prilagaja, zakaj je sploh važno kje se tanka (in, konec koncev, kaj)?


Ni nujno važno kje se tanka, le da bi bencin imel čimbolj enake karakteristike. Torej, če ima ena in ista pumpa vedno enak bencin je to to.

krneki0001 ::

Invictus je izjavil:

A ni tako, da je lahko v benzu do 10% vode, pa motor še vedno deluje? Sicer ne optimalno, pa vseeno?


V bencinu je skoraj vedno voda, že zaradi kondenza. In ja tudi to se pozna na izgorevanju in tukaj je potem bolj lambda sonda (kisikova) v igri, ker glede na izgorevanje ("bere" iz izpuha) daje parametre koliko dozirat bencina.

Vodo pa lahko spucaš recimo z alkoholom. Daš 2 deci alkohola na vsak peti tank pa bo alkohol vezal vodo nase in zgorel skupaj z bencinom.

Zgodovina sprememb…

z3ro ::

Pithlit je izjavil:

Se pravi rabi nekje 10% tanka spraznit. A zato je treba skoz na isti pumpi tankat... da se prišpara (al pa tud ne) tisti (zelo optimističen) cent? Al pa da se zmanjša obrabo motorja za... nemerljivo malo?

Ni treba, je pa bolje oziroma bolj optimalno za motor. Je to tako težko razumeti iz vsega že napisanega?

Tilen ::

Seveda. Vsi namreč ne nasedamo pravljicam. Še vedno si lahko prvi, ki boš vse skupaj podkrepil z ustrezno literaturo.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

z3ro ::

Tilen je izjavil:

Seveda. Vsi namreč ne nasedamo pravljicam. Še vedno si lahko prvi, ki boš vse skupaj podkrepil z ustrezno literaturo.

Pravim, da se da to razbrati iz napisanega, če vrjameš/je res ali ne je pa druga zadeva.

krneki0001 ::

Tilen, če misliš, da so to pravljice si pa malo poguglaj na kako how stuff works stran, pa si preberi.
http://auto.howstuffworks.com/engine1.h...

In pa
Four-stroke engine @ Wikipedia

Pa razliko med inline in flat ter V motorjem,...

Pa malo si preberi še o turbinah, kako delajo in kako tam hladiš vhodni zrak, prisilno polnjenje z zrakom,....

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::



Mass air flow (MAF) Measures air entering the engine. Fuel injectors mix fuel with the air at a precise ratio, depending on the information from this and several other sensors.

Intake air temperature (IAT) informs the power control module or PCM of how cool or warm the air entering the engine is. Cool air is more dense, so we need less in the mixture. Warm air is less dense. The PCM considers this in calculating air/fuel mixture.

The throttle position sensor (TPS) reports how wide the throttle is open. This corresponds with power request from the driver that the accelerator-pedal-position (APP) sensor determines. The TPS makes sure the throttle is in the requested position and informs the transmission of power demands.

Manifold absolute pressure (MAP) shows the vacuum in the intake manifold. As the throttle opens, intake vacuum drops. It can also determine exhaust-gas-recycle (EGR) flow, by sensing the rise in manifold pressure. Low intake-vacuum relates to high power demand so the transmission can use MAP data to decide the ratio need.

Engine coolant temperature (ECT) determines how rich or lean the fuel/air mixture should be, the proper engine idle speed and lets the PCM know if this is a cold start or a restart of the engine. Engine temperature may also determine what ratios the transmission may use. When coolant temperature rises above a preset limit, the PCM will command a cool-down mode. This will turn off non essential accessories and shut down alternating cylinders.

Engine oil pressure (EOP) determines variable camshaft timing and may shut the engine down if it falls below a specified limit. A crankshaft position sensor (CPS) reports the position of the piston in the cylinder. The PCM uses crankshaft position to decide if the engine is running and helps with ignition, camshaft and fuel injector timing on many engines.

Camshaft position sensors (CMP) inform the PCM how far we advance or retard the camshaft, in relation to the crankshaft. Most engines use variable camshaft timing to increase power and efficiency. Data from the camshaft position sensor allows consistent ignition and fuel injector timing.

A knock sensor (KS) determines when pre ignition, detonation or spark knock is occurring. The PCM retards ignition and camshaft timing and varies fuel/air ratios to help prevent damage. The computer may also enable EGR flow to help cool the combustion chamber temperature.

A heated oxygen sensor (HO2S) reports how much oxygen remains in the exhaust, after combustion. They relate to this to how fully the fuel and air burn in the engine. A rich fuel/air mixture consumes nearly all of the oxygen in the exhaust. An oxygen sensor increases its voltage when less oxygen remains. Pulse-width of the injectors decreases in response.

When too much oxygen remains in the exhaust, the voltage from the sensor will drop. We increase pulse-width of the injector and the fuel/air mixture becomes more rich. The oxygen sensors help the PCM optimize fuel/air mixture and can override the MAF sensor. Oxygen sensors also protect the catalytic converters and monitor their condition.

Newer vehicles use air/fuel sensors that look much like an oxygen sensor, but operate differently. An air/fuel sensor changes amperage flow in relation to the oxygen in the exhaust. Much closer measurements are possible, reducing emissions and optimizing efficiency. Opposite of the oxygen sensor, voltage output increases as the mixture becomes leaner. Air/fuel sensors also operate at a much higher temperature than oxygen sensors, close to 1,200 degrees Fahrenheit.

Vehicle makers interrelate every major component of a vehicle to the others. Hundreds of sensors report information to more than seventy computers on the average car. The use of sensors will only increase as vehicles become even more sophisticated. Learning a bit about how they operate will help us better understand our vehicles.

MrStein ::

Pa še vir:

http://www.agcoauto.com/content/news/p2...

(počasi to zgleda kot debata z fleterterji, kakršnokoli razlago ali dokaz jim predočiš, vedno bo nekaj narobe)

PCM pomeni "Powertrain control module"
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

BigWhale ::

Spajky je izjavil:

BigWhale je izjavil:

... Al jest cesa ne razumem? A motor rab pol tanka goriva, da ugotovi kaksno je gorivo?
Motorna elektronika parametre vpisuje v EEPROM/začasni spomin v avtokompu nekaj časa (od 50-100km), zračuna povprečje parametrov in ga nastavi/zapiše v glavni spomin in potem uporablja tega ... tako nekako ... tudi pri istem benzu, če se bistveno menja način vožnje ...


No to me bolj podrobno zanima. Kje ljudje dobijo te informacije? A je kak vir za tole?

BigWhale ::

MrStein je izjavil:

Pa še vir:

http://www.agcoauto.com/content/news/p2...

(počasi to zgleda kot debata z fleterterji, kakršnokoli razlago ali dokaz jim predočiš, vedno bo nekaj narobe)

PCM pomeni "Powertrain control module"


V resnici do zdej se nihce ni podal nobene razlage ali dokaza. Zacelo se je v bistvu s temle:

Meritve in prilagajanja se stalno izvajajo, tudi če je bencin stalno enak, temu so namenjeni vsi senzorji, ker s tem prilagajajo delovanje mašine. Od različnih temperatur v motorju, zunanje temperature, obremenitev motorja, količina zraka,...

Vendar če dolgo uporabljaš enako kvalitetno gorivo, si računalnik zgradi in prilagodi neko osnovno matriko glede doziranja, ki jo potem naloži že takoj ob vžigu. In če ti daš slabše gorivo, bo moral to matriko spet prilagajat. Vendar če je že "naučena matrika" to pomeni prebere prejšnjo vrednost, senzorji mu dajo drugačno, on da potem tovarniško vrednost, senzorji spet "rečejo" ne in on mora to prilagodit novemu gorivu. Torej dvakrat prilagajanje.

Ko pa ti resetiraš računalnik, se vse te vrednosti pobrišejo in ostane samo tovarniška mapa (matrika vrednosti) in računalnik to začne takoj prilagajat, brez dvojnega poiskusa.


Po tistem kar sem prebral na linku, ki si ga podal, bi jaz rekel samo to, da je delanje kakrsnih koli 'profilov' precej zgresena zadeva. Parametri, ki jih merijo senzorji se spreminjajo iz minute v minuto. Da bi si avto delal 'profil' in ga potem uporabljal je brez veze. Temperatura vstopnega zraka se non stop spreminja. Tako kot se spreminja temperatura motorja. Spreminja se tudi kolicina kisika, ki pride v mesanico oziroma kolicina kisika, ki ostane po izgorevanju. To so stvari, ki jih meris sproti in prilagajas sproti. Ne pa po prevozenih 50-100km.

D3m ::

Sam ne vem, če je kje napisano izveš pa velikokrat od mehankarjev, ki jih podjetje pošilja mesečno na šolanje.
|HP ProBook|R5 3500U|

D3m ::

Pa še nekaj.

Pri Opel Vectri letnik 1995 1.6 bencinar.

Pred enim mesecem je motor deloval nemirno in z nizkimi ali višjim obrati pri hladne zagonu ali pri dodajanu plina je avto crknil.

Menjali smo, lambdo, senzor klenkanja, črpalko goriva v rezervoarju.

Pri menjavi je problem ostal zato smo naredili reset (odklop akumulatorja).

Avto je začel normalno delovati, vendar problem ni v celoti rešen, ker včasih še ponagaja.

Zdaj so na vrsti injektorji.
|HP ProBook|R5 3500U|

krneki0001 ::

BigWhale, vsaj neko osnovno mapo moraš imeti. To je iz varnostnih razlogov, če odpove kak senzor, da zadeva deluje, ker potem vrednosti bere iz mape.

Večina računalnikov pa ima mapo (ali več njih za različne namene), da samo prebere osnovne parametre ven in jih dodatno opremi s podatki senzorjev. Vendar če se zadeva ponavlja, si jo zapomni in se uči iz tega ven.

Recimo na kakem boljšem športnem avtu, ki je lahko tudi "daily car", imaš lahko več map. Recimo eno šparovno, ki jo imaš za po mestu, eno za ovinkaste ceste in eno za avtoceste. Med njimi pa preklapljaš kar s potenciometrom in to med vožnjo.

MrStein ::

hermes je izjavil:


Dejva se malo izogibat pripomb žalitvam o FDV. Sem študiral na EF, tako, da ne skrbi glede mojega znanja. Tvoje reference pa so?

Moje reference so:
- zdrava pamet
- uporaba predmeta iz prejšnje alineje
- podkrepitev svojih trditev
- stanje za svojimi besedami

Torej še enkrat:

hermes je izjavil:


bo liberalizacija prinesla ... manj davkov v državni blagajni in višje dobičke trgovcev.

Kako lahko podjetje poveča dobičke iz prodaje in istočasno zmanjša plačane dajatve?
(more seveda biti povezano s temo)


Ali pa... je mogoče, da tule eni ne stojijo za svojimi besedami?
Da svojih trditev ne morejo podkrepiti?
Neee... saj je ja slo-tech. Piše v URL baru.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Pithlit ::

Po mojem misli da bo država ukinila tršarine če sprosti trg. Kje je logika v tem razmišljanju pa ne vem.
Life is as complicated as we make it...
1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bencinske črpalke (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6310680 (8313) primozzzz
»

95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16438332 (17982) ...:TOMI:...
»

Avstrijsko gorivo boljše od našega - samo mit? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12928776 (20527) zk_eu
»

Ali je v Avstriji boljši (kvalitetnejši) bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9422144 (19580) krneki0001
»

Petrol ultimax (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
42354119 (32428) Matev

Več podobnih tem