Forum » Problemi človeštva » Primer Collini
Primer Collini
Barakuda1 ::
Vprašanja, poglede in mnenja, ob ogledu filma Primer Collini (Der Fall Collini / The Collini Case) so predvsem moralno-etični in pravni aspekti. Zato navajanja nekih posebnih virov, če niso res nujni za razumevanje, niti niso nujna.
Zanima me pravzaprav vaše stališče, mnenje, pogled na celotno problematiko, ki jo odpira ta film.
Film Primer Collini, Nemške kinematografije, z originalnim naslovom Der Fall Collini, posnet po knjižni predlogi pisatelja Ferdinanda von Schiracha, odpira namreč mnoga moralno-etična kot tudi pravna vprašanja, ki so nekako brezčasna, aktualna, tako v času ki ga obravnava film, kot so aktualna tudi dandanes in bodo zagotovo aktualna tudi v prihodnje (v prihodnje morda še bolj).
Film je tako večplastna kritika nekega zgodovinskega obdobja, opomin in opozorilo.
Dogodek, ki ga film obravnava (umor industrijskega magnata Hansa Meyerja ) se namreč zgodi na prelomu tisočletja (2001) v Berlinu. Umor zagreši 70 letni Italjan Frabriziji Collini. Kot se izkaže, gre za maščevanje Frabrizija Collinija, ki je bil priča vojnemu hudodelstvu (vojnemu zločinu, v katerem je ubit njegov oče), Hans Meyer, pa je za ta zločin neposredno odgovoren.
Kljub poskusom, da vojnega zločinca preganja po sodni poti, mu to ne uspe, zaradi tako imenovanega Dreharjevega zakona (Dreher-Gesetz), sprejetega 1968,ki je številnim vojnim zločincem omogočil, da so se izognili sodnemu pregonu.
Sprejem takšnega zakona, kot tudi ravnanja pravosodnih oblasti v takšnih primerih, tako odpira mnoga vprašanja, kot naprimer:
- Ali je Nemški narod res iskreno obsodil tako sam nacizem kot tak, kot tudi aktivne akterje II. svetovne vojne, ki so zagrešili številne vojne zločine (vojne zločince)
- Ali pa so bili na povojnih sodnih procesih (bolj zaradi pritiska svetovne javnosti) obsojeni le najbolj eksponirani posamezniki, ki niso uspeli pobegniti.
To vprašanje je toliko bolj aktualno (vsaj kar se pravosodja tiče), ker je Nemški prvini teoretik in filozof Gustava Radbruha v svojem dokaj znanem delu "Pet minut filozofije prava" že leta 1945 jasno utemelji kdaj in zakaj je, in mora biti tako imenovano "naravno pravo", nad legalističnim (pozitivističnim) pristopom (veljavno zakonodajo – tudi če je bila sprejeta v parlamentu).
V tej luči se odpira tudi vprašanje
- Ali je filmski junak Fabrizijo Colini ravnal navznoter načel »petih minut«, ali pa je bilo njegovo dejanje vendarle zavržno (zločin, ki bi moral biti sankcioniran)
Pri tem pa se zastavlja še dodatno vprašanje – se nam lahko kaj podobnega zaradi naše brezbrižnosti, v neki, ne tako daljni prihodnosti ponovi.
p.s.
To ni debata o filmu kot takem (sicer bi zadevo objavil v oddelku »sedem umetnosti«, pač pa kot se napisal uvodoma, debata o tem, kaj nam film z vidika moralno-etičnih in pravnih vprašanj sporoča.
Zanima me pravzaprav vaše stališče, mnenje, pogled na celotno problematiko, ki jo odpira ta film.
Film Primer Collini, Nemške kinematografije, z originalnim naslovom Der Fall Collini, posnet po knjižni predlogi pisatelja Ferdinanda von Schiracha, odpira namreč mnoga moralno-etična kot tudi pravna vprašanja, ki so nekako brezčasna, aktualna, tako v času ki ga obravnava film, kot so aktualna tudi dandanes in bodo zagotovo aktualna tudi v prihodnje (v prihodnje morda še bolj).
Film je tako večplastna kritika nekega zgodovinskega obdobja, opomin in opozorilo.
Dogodek, ki ga film obravnava (umor industrijskega magnata Hansa Meyerja ) se namreč zgodi na prelomu tisočletja (2001) v Berlinu. Umor zagreši 70 letni Italjan Frabriziji Collini. Kot se izkaže, gre za maščevanje Frabrizija Collinija, ki je bil priča vojnemu hudodelstvu (vojnemu zločinu, v katerem je ubit njegov oče), Hans Meyer, pa je za ta zločin neposredno odgovoren.
Kljub poskusom, da vojnega zločinca preganja po sodni poti, mu to ne uspe, zaradi tako imenovanega Dreharjevega zakona (Dreher-Gesetz), sprejetega 1968,ki je številnim vojnim zločincem omogočil, da so se izognili sodnemu pregonu.
Sprejem takšnega zakona, kot tudi ravnanja pravosodnih oblasti v takšnih primerih, tako odpira mnoga vprašanja, kot naprimer:
- Ali je Nemški narod res iskreno obsodil tako sam nacizem kot tak, kot tudi aktivne akterje II. svetovne vojne, ki so zagrešili številne vojne zločine (vojne zločince)
- Ali pa so bili na povojnih sodnih procesih (bolj zaradi pritiska svetovne javnosti) obsojeni le najbolj eksponirani posamezniki, ki niso uspeli pobegniti.
To vprašanje je toliko bolj aktualno (vsaj kar se pravosodja tiče), ker je Nemški prvini teoretik in filozof Gustava Radbruha v svojem dokaj znanem delu "Pet minut filozofije prava" že leta 1945 jasno utemelji kdaj in zakaj je, in mora biti tako imenovano "naravno pravo", nad legalističnim (pozitivističnim) pristopom (veljavno zakonodajo – tudi če je bila sprejeta v parlamentu).
V tej luči se odpira tudi vprašanje
- Ali je filmski junak Fabrizijo Colini ravnal navznoter načel »petih minut«, ali pa je bilo njegovo dejanje vendarle zavržno (zločin, ki bi moral biti sankcioniran)
Pri tem pa se zastavlja še dodatno vprašanje – se nam lahko kaj podobnega zaradi naše brezbrižnosti, v neki, ne tako daljni prihodnosti ponovi.
p.s.
To ni debata o filmu kot takem (sicer bi zadevo objavil v oddelku »sedem umetnosti«, pač pa kot se napisal uvodoma, debata o tem, kaj nam film z vidika moralno-etičnih in pravnih vprašanj sporoča.
Preden se razburiš pomisli, če ne gre morda za sarkazem
Ales ::
Apropo iskrenega obsojanja nacizma - jaz opažam, da Nemci (in Avstrijci), če že, radi govorijo o "nacističnih zločinih", o "nemških zločinih" pa ne. Distanciranje jim odlično uspeva.
Glede na to, na koliko spomenikih, medijskih gradivih, itd. se gredo prav to, očitno ne gre za nikakršno naključje.
Vprašanje je, koliko "krivde" naj naslednje generacije nosijo, če sploh, in s tega zornega kota je tako distanciranje lahko razumljivo. Po drugi strani pa nedavni pomik k nacionalizmu v Evropi poraja vprašanja, ali tako distanciranje pametno podpirati...
No, ne vem, če sploh obstaja jasen odgovor na take dileme...
Glede na to, na koliko spomenikih, medijskih gradivih, itd. se gredo prav to, očitno ne gre za nikakršno naključje.
Vprašanje je, koliko "krivde" naj naslednje generacije nosijo, če sploh, in s tega zornega kota je tako distanciranje lahko razumljivo. Po drugi strani pa nedavni pomik k nacionalizmu v Evropi poraja vprašanja, ali tako distanciranje pametno podpirati...
No, ne vem, če sploh obstaja jasen odgovor na take dileme...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ales ()
Hypathia ::
Nisem gledala filma in ne vem kako se je zadeva razpletla ampak do takšnih zadev imam precej jasno izoblikovano stališče. Vsako nasilje, ki ni povezano s samoobrambo, je zavržno. Če nekdo ubije človeka, si zasluži primerno kazen, lahko pa to, da gre za vojnega zločinca, uveljavlja kot olajševalno okoliščino.
If you're a man, don't say anything
to a woman on the street that you wouldn't
want a man saying to you in prison.
to a woman on the street that you wouldn't
want a man saying to you in prison.
ajdov ::
Vprašanje je, koliko "krivde" naj naslednje generacije nosijo
Za nekaj kar se je zgodilo še preden si obstajal ne nosiš nič krivde.
Barakuda1 ::
Vprašanje je, koliko "krivde" naj naslednje generacije nosijo
Za nekaj kar se je zgodilo še preden si obstajal ne nosiš nič krivde.
To se sicer strinjam. Ostaja pa odprto vprašanje, ali se s tem, kar se je takrat dogajalo, strinjaš, ali ne.
Vojni zločin kot tak, pač ni nekaj, kar lahko ignoriraš po principu "kaj me briga, če so bili vojni zločini, ki so jih zagrešili naši dedje in očetje, mene takrat še ni bilo"
Gre za odnos do tega, ne pa ali si ti kriv ali ne.
Preden se razburiš pomisli, če ne gre morda za sarkazem
Cruz ::
Kot nekdo, ki verjame v moč rehabilitacije, sem prisiljen obsojati vsak umor, tudi če gre za "dobro človeštva". Res je, da se prevečkrat gnilobe izognejo kazni(zato pa je potrebno izboljševati), ampak to še ne pomeni, da ima nekdo pravico vzeti pravico v svoje roke. Torej, če ubiješ Hitlerja ali babico v sosednji hiši, umor je umor, nič popuščanja. Če se odločiš nekoga ubiti, se sprijazni s kaznijo/rehabilitacijo.
One of the most moral acts is to create a space in which life can move forward.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cruz ()
WizzardOfOZ ::
Jaz v rehabilitacijo ne verjamem. Je skregana z logiko; Nek morilec, ki je zunaj zapora nihče, v zaporu pa ima neko pozicijo, ki tam nekaj velja zaradi dejanja, ki ga je storil, bo po izpustitivi zunaj izgubljen. Zato bo dejanje ponovil, da gre lahko nazaj v zapor, kjer bo imel spet staro pozicijo in svoje mesto.
Cruz ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Jaz v rehabilitacijo ne verjamem. Je skregana z logiko; Nek morilec, ki je zunaj zapora nihče, v zaporu pa ima neko pozicijo, ki tam nekaj velja zaradi dejanja, ki ga je storil, bo po izpustitivi zunaj izgubljen. Zato bo dejanje ponovil, da gre lahko nazaj v zapor, kjer bo imel spet staro pozicijo in svoje mesto.Potem pa si drugače predstavljava rehabilitacijo. Nič ni bolj distopično od trenutnega stanja, ko te samo vržejo v luknjo za x let in potem spustijo nazaj v družbo.
One of the most moral acts is to create a space in which life can move forward.
WizzardOfOZ ::
Zelo verjetno, da si zelo drugače predstavljava.
Jaz si predstavljam to, kar je trenutno stanje v našem volilnem konglomeratu levih in desnih debilov, ki skbijo samo za svoje žepe in nič ne delajo na prihodnosti naše države in našega naroda. Zato se pri nas ne vlaga v prihodnost mladih, ki bodo nekoč davkoplačevalci, se ne vlaga v pravo rehabilitacijo in se na splošno ne vlaga nikamor, razen v žepe vodilnih in njihovih prijateljev.
Jaz si predstavljam to, kar je trenutno stanje v našem volilnem konglomeratu levih in desnih debilov, ki skbijo samo za svoje žepe in nič ne delajo na prihodnosti naše države in našega naroda. Zato se pri nas ne vlaga v prihodnost mladih, ki bodo nekoč davkoplačevalci, se ne vlaga v pravo rehabilitacijo in se na splošno ne vlaga nikamor, razen v žepe vodilnih in njihovih prijateljev.
vostok_1 ::
A se je sploh kdo poglobil malo goblje v dogajanje pred WW2, ali samo razgljabljate o idejah avtoriziranih avtorjev?
Kako se lahko imate za intelektualce, če ne preverite vse.
Kako se lahko imate za intelektualce, če ne preverite vse.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
vostok_1 ::
Več, ampak ni bil tako mainstream.
Nisem pa ravno to mislil.
Preden me obtožite "but vostok, why would you listen to the nazis!?"
I'm not...that's the whole point.
Nisem pa ravno to mislil.
Preden me obtožite "but vostok, why would you listen to the nazis!?"
I'm not...that's the whole point.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: nejcek74 ()
WizzardOfOZ ::
Problem izpred ww2 ostaja. Enim je vse dovoljeno in dobijo odpustke na še tako grozna dejanja, reveže pa zaradi kraje štruce kruha zapirajo. Pa čeprav so štruco ukradli samo zato da nafutrajo lačne otroke, za katere država sploh noče vedet, dokler ne ratajo davkoplačevalci.
Invictus ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Problem izpred ww2 ostaja. Enim je vse dovoljeno in dobijo odpustke na še tako grozna dejanja, reveže pa zaradi kraje štruce kruha zapirajo. Pa čeprav so štruco ukradli samo zato da nafutrajo lačne otroke, za katere država sploh noče vedet, dokler ne ratajo davkoplačevalci.
Tukaj se motiš...
Državi je zelo mar za otroke, ko služi na njih. Takrat dobi vsa pooblastila, večja od staršev. Če se ne strinjaš, pošljejo nate kure iz CSDja, kasneje še policija, inšpekcije...
Ko so pa strošek, so pa odgovorni starši. In če stroška ne moreš pokriti, oz. težiš državi za denar, se spet vplete CSD, kao za korist otroka.,.. Spet tiste zafrustrirane, nepofukane kure...
Vse to v korist otroka, oz. v realnosti, bolje rečeno državnega proračuna...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Predvajano nasilje v živo preko facebooka na dolenjskem (strani: 1 2 3 4 … 17 18 19 20 )Oddelek: Problemi človeštva | 172708 (111671) | nevone |
» | Nekdo posili in ubije vašega otroka... (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 15687 (12925) | donfilipo |
» | Smrtna kazen (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Problemi človeštva | 13300 (9288) | Keyser Soze |
» | Nadzor prometa ali boj proti terorizmu? (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Zasebnost | 8340 (6855) | imagodei |
» | usmrtitev - civiliziranost ali barbarstvo? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 5182 (4681) | Yohan del Sud |