» »

Volvovi težki električni kamioni že prihodnje leto

1
...
3 4
5
»

Erik39 ::

D3m je izjavil:

Shrani si neki ne dela.

Evo

https://ibb.co/Gszk4Xv
https://ibb.co/ngCtSmJ


Torej preračunano iz tvojega računa ven če bi porablal samo nizko tarifo (zdaj imaš cca 50 % visoke tarife, 50 % nizke) bi imel 9,8 centa na kWh. In to je brez akcijske cene (prijava k akciji je zastonj in je vsako leto):

https://www.pocenielektrika.si/za-podje...

Sicer pa je debata brezredmetna, ker testa GARANTIRA celo 7 centov po kWh. Poglejte predstavitev.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Raptor F16 ::

Erik39 je izjavil:

Celo več je pri avtomobilih kot sem zgoraj napisal (poglej posnetek na 2:23): električni grelec vleče 1,2 kW, medtem ko toplotna črpalka vleče samo 0,3 do 0,4 kW. Torej toplotna črpalka porablja 3 do 4 x manj od električnega grelca in to v praksi pri avtomobilu (COP je torej 3 do 4).


Zdaj pa bodi car in upoštevaj še vse izgube, ki so nastale za proizvodnjo in distribucijo te elektrike in boš videl da je ogrevanje z elektriko brez ZELO ZELO dobre TČ kriminal brez primere.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Erik39 ::

Raptor F16 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

Celo več je pri avtomobilih kot sem zgoraj napisal (poglej posnetek na 2:23): električni grelec vleče 1,2 kW, medtem ko toplotna črpalka vleče samo 0,3 do 0,4 kW. Torej toplotna črpalka porablja 3 do 4 x manj od električnega grelca in to v praksi pri avtomobilu (COP je torej 3 do 4).


Zdaj pa bodi car in upoštevaj še vse izgube, ki so nastale za proizvodnjo in distribucijo te elektrike in boš videl da je ogrevanje z elektriko brez ZELO ZELO dobre TČ kriminal brez primere.


Pri avtomobilih definitivno ne. Tam ti grelec pozimi požre 15 % dosega avtomobila. Pri električnem avtomobilu imaš baterijo in tam je shranjena energija v njej dragocena, ker vpliva na doseg (obviously). In toplotne črpalke se slačajo ne samo pri avtomobiih, amapak tudi za ogrevanje doma.

SIcer pa primer za hitroelektrarno:

Izkoristek hidroelektrne: 90 %
COP voda voda: 5
Izgube prenosnega omrežaja: 5% (uraden podatek)

Štartamo recimo z 100 kWh energije. Na pragu hidroelekrarne je to 90 kWh električne energije.

Če teh 90 kWh električne energije pokuriš na grelcu boš dobil 90 kWh toplote (ja izkoristek je 100 % za grelec).

Če teh 90 kWh porabiš za pogon toplotne črpalke voda-voda boš dobil 450 kWh toplote.

Zmeraj (ne glede na vrsto elektrarne) bo toplotna črpalka 3 do 5 krat bolj učinkovita kot pa ogrevanje z električnim grelcem.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Raptor F16 ::

Erik39 je izjavil:


Sicer pa je debata brezredmetna, ker testa GARANTIRA celo 7 centov po kWh. Poglejte predstavitev.



Jebeš ustno garancijo oglaševanja. Beri drobni tisk. To lahko spet pomeni samo električno energijo ne pa še vsega ostalega, kar zraven paše.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: bluefish ()

Valvoline ::

231e:1720 = 13.4c kwh za gospodarstvo. Podobna cena k za gospodinjstva. Visja osnovna, nizji davki.

Erik39 ::

Raptor F16 je izjavil:

Erik39 je izjavil:


Sicer pa je debata brezredmetna, ker testa GARANTIRA celo 7 centov po kWh. Poglejte predstavitev.



Jebeš ustno garancijo oglaševanja. Beri drobni tisk. To lahko spet pomeni samo električno energijo ne pa še vsega ostalega, kar zraven paše.


Kot smo videli na dejanskem primeru pride cena električne energije če porabljaš samo nizko tarifo za podjetja malo pod 10 centov na kWh. (internetni statistični vir za podjetja pa pravi 10,5 centa, vendar to je povprčje vseh ponudnikov električne energije, nas pa seveda zanima najcenejši. Valda ker je menjava ponudnika brezplačna in enostavna).

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Valvoline ::

Tesla garantira 7c, prodaja pa 40c.
:))

Erik39 ::

Valvoline je izjavil:

231e:1720 = 13.4c kwh za gospodarstvo. Podobna cena k za gospodinjstva. Visja osnovna, nizji davki.


Ni res, ker je tip porabil več kot 50 % dražje tarife in nisi odštel fiksih stroškov. Tovornjaki bodo porabljali samo nizko tarifo čez noč. Poleg tega ni pristopil k akciji, ki je vsako leto, za kar si je čisto sam kriv, pristop k akciji je namreč brezplačen. Če bi vse to naredil in samo pri nizki tarifi bi mel po 10c. Se še spomniš kot si trdil da je 20 centov :D :D Tos ga posral da je joj.

Erik39 je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

Celo več je pri avtomobilih kot sem zgoraj napisal (poglej posnetek na 2:23): električni grelec vleče 1,2 kW, medtem ko toplotna črpalka vleče samo 0,3 do 0,4 kW. Torej toplotna črpalka porablja 3 do 4 x manj od električnega grelca in to v praksi pri avtomobilu (COP je torej 3 do 4).


Zdaj pa bodi car in upoštevaj še vse izgube, ki so nastale za proizvodnjo in distribucijo te elektrike in boš videl da je ogrevanje z elektriko brez ZELO ZELO dobre TČ kriminal brez primere.


Pri avtomobilih definitivno ne. Tam ti grelec pozimi požre 15 % dosega avtomobila. Pri električnem avtomobilu imaš baterijo in tam je shranjena energija v njej dragocena, ker vpliva na doseg (obviously). In toplotne črpalke se slačajo ne samo pri avtomobiih, amapak tudi za ogrevanje doma.

SIcer pa primer za hitroelektrarno:

Izkoristek hidroelektrne: 90 %
COP voda voda: 5
Izgube prenosnega omrežaja: 5% (uraden podatek)

Štartamo recimo z 100 kWh energije. Na pragu hidroelekrarne je to 90 kWh električne energije.

Če teh 90 kWh električne energije pokuriš na grelcu boš dobil 90 kWh toplote (ja izkoristek je 100 % za grelec).

Če teh 90 kWh porabiš za pogon toplotne črpalke voda-voda boš dobil 450 kWh toplote.

Zmeraj (ne glede na vrsto elektrarne) bo toplotna črpalka 3 do 5 krat bolj učinkovita kot pa ogrevanje z električnim grelcem.



pS: še opomba: izgub na prenosnem omrežju, ki znašajo 5 % nisem upošteval, ker so enake tako za primer z električnim grelcem, kot pri toplotni črpalki.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Valvoline ::

hvala @d3m

Raptor F16 ::

Erik39 je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:

Erik39 je izjavil:


Sicer pa je debata brezredmetna, ker testa GARANTIRA celo 7 centov po kWh. Poglejte predstavitev.



Jebeš ustno garancijo oglaševanja. Beri drobni tisk. To lahko spet pomeni samo električno energijo ne pa še vsega ostalega, kar zraven paše.


Kot smo videli na dejanskem primeru pride cena električne energije če porabljaš samo nizko tarifo za podjetja malo pod 10 centov na kWh. (internetni statistični vir za podjetja pa pravi 10,5 centa, vendar to je povprčje vseh ponudnikov električne energije, nas pa seveda zanima najcenejši. Valda ker je menjava ponudnika brezplačna in enostavna).


Izraćunaj si kolikšno moč potrebuje špedicijska firma da tiste 300kWh baterije napolne čez noč.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: bluefish ()

Erik39 ::

S tem da pri velikih količinah elektrike imajo podjetja pogodbe in svojo trnsformator in je elektrika veliko cenejša kot za to majhno firmico iz kere je račun (komaj 1726 kWh na mesec), taka elektrika se dobi po 6 c na kWh vključno z vsemi stroški.

Raptor F16 je izjavil:

Erik39 je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:

Erik39 je izjavil:


Sicer pa je debata brezredmetna, ker testa GARANTIRA celo 7 centov po kWh. Poglejte predstavitev.



Jebeš ustno garancijo oglaševanja. Beri drobni tisk. To lahko spet pomeni samo električno energijo ne pa še vsega ostalega, kar zraven paše.


Kot smo videli na dejanskem primeru pride cena električne energije če porabljaš samo nizko tarifo za podjetja malo pod 10 centov na kWh. (internetni statistični vir za podjetja pa pravi 10,5 centa, vendar to je povprčje vseh ponudnikov električne energije, nas pa seveda zanima najcenejši. Valda ker je menjava ponudnika brezplačna in enostavna).


Izraćunaj si kolikšno moč potrebuje špedicijska firma da tiste 300kWh baterije napolne čez noč.


Okej. Recimo da je 10 tovornjakov. Polnijo se 10 ur čez noč. TO je odjemna moč 300 kW, to je samo 0,3 MW. Nič posebnega. Recimo podjetje Talum ima priključno moč 143 MW, kar je cca 500 krat več. Še dodatna primerjava: 300 kW ima priključno moč samo eno polnilno mesto za V3 superchargerje za Tesline električne avtomobile.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Erik39 ::

Zdaj pa bodi car in upoštevaj še vse izgube, ki so nastale za proizvodnjo in distribucijo te elektrike in boš videl da je ogrevanje z elektriko brez ZELO ZELO dobre TČ kriminal brez primere.


Pozabil sem napisat da to NI RES. Izračun pa je zgoraj. Ogrevanje z toplotno črpalko je smiselno tudi z energetskega stališča, ker dobiš 4 dele toplote brezplačno iz okolice, vložiš pa samo en del električne energije. Pri hidroelektrarni imaš izkoristka 90 %. To pomeni da na koncu imaš 4,275 x več energije (0,9 x 0,95x5), kot si imel od začetka energije vode pred elektrarno (preostanek pride iz toplote okolice). Tudi pri TEŠ6, ki ima 43 % izkoristek, ven še vedno dobiš 2 krat več energije, kot si jo imel v obliki premoga (0,43 x0,95 x 5 =2,15).

Opomba; 0,95 je izkoristek električnega omrežja v Republiki Sloveniji. 5 pa je COP za toplotno črpalko voda-voda(raptor je govoril o zelo zelo dobri (kar dvakrat zelo), če je toplotna črpalka voda voda zelo dobra je COP tudi 6 in več, amapk smo dali 5 "za zihr" da se ne bo bunil).



https://www.varcevanje-energije.si/topl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

Erik39 ::

Če je COP 6, kar pri povpečnih toplotnih črpalkah voda voda tudi je (pri povpečni temeraturi podtalnice) pa dobiš 5,1 x več energije kot si imel energije vode pred hidroelektrarno in 2,5 x več energije kot si imel energije v obliki premoga preden si ga skuril V TEŠ6. Pri ZELO ZELO dobrih toplotnih črpakah (o teh je govoril raptor), pa je COP še veliko večji od 6, tam nekje 7. Tako da definitvno kar je povedal raptor ne drži.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

D3m ::

Valvoline je izjavil:

hvala @d3m


Pozor v tej stavbi nimamo proizvodnje ampak je samo komerciala.

Računalniki + monitorji, kuhinja, TČ, majhno skladišče, fiksni telefoni,... ipd.

Lp. :)
|HP EliteBook|R5 6650U|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

Erik39 ::

D3m je izjavil:

Valvoline je izjavil:

hvala @d3m


Pozor v tej stavbi nimamo proizvodnje ampak je samo komerciala.

Računalniki + monitorji, kuhinja, TČ, majhno skladišče, fiksni telefoni,... ipd.

Lp. :)


In ravno to je problem, ravno manjhna poraba je problem, ker tvoja cena ni reprezentativna za električne tovornjake (poleg tega da nimaš samo poceni nočne tarife, tako kot bi bilo pri tovornjakih in tega da nisi pristopil k brezplačni akciji elektične energije, ki je vsako leto). Problem je točno tvoja nizka poraba. Če porabiš več (kar elektirčni tovornjaki bi porabili veliko več kot teh bogih 1726 kWh na mesec (še naše gospodinjstvo porabi več kot pol toliko), potem imaš z elektrom sklenjene pogodbe in lasten tranformator in takšna električna energija je več kot 2x cenejša od tvoje.

Recimo izračun za podjetje z 10 tovornjaki za primer za dizel in za električne tovornjake. Recimo da naredijo v 10 tovornjaki v obeh primerih recimo 800 km na dan z enim.

20 tovornjakov x 800 km x 30 dni = 48.000 km na mesec

48.000/100 = 480 krat po 100 km

1. DIZEL: POraba dizelske tovornjaka je 40 litrov /100 km.

480 x 40 x 0,9 EUR/l = 17280 EUR za dizel na mesec

2. ELKEKtRIKA:

Poraba 100 kWh na 100 km (1 kWh na km).

48.000 kWh x 0,1 = 4800 EUR

Razlike na med dizlom in elektriko je 12.480 EUR na mesec. Več kot 12 jurjev razlike na mesec. V letu je te razlike 150.000 EUR.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Erik39 ::

In to je samo pri 20 tovornjakih 150.000 EUR razlike na leto. Če je firma malo večja in ima 100 tovorjakov je to 750.000 EUR razlike med elekričnimi in dizelskimi tovornjaki. Samo tako za predstavo. Če imaš pogodbo z elektrom, kar jo pri taki porabi tudi imaš, je razlika med dizlom in elektriko 1 miljon evrov na leto.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Erik39 ::

Raptor F16 je izjavil:


Toplotna moč toplotne črpale za ogrevanje avtomobilov je cca 0,8 kW. Toplotna črpalka v avtomobilu še vedno porabi DVAKRAT manj kot električni grelec (hišna toplotna črpalka pa 3 do 5x manj).


Kaj ima hišna toplotna črpalka veze z avtomobilsko ? :)

Se ti ne zdi 800W nekam malo ? :)

Liter dizelskega goriva po zgorevalni entalpiji da od sebe 38,6 MJ/L
Poraba je v grobem 2dL na uro.
Torej da webasto od sebe 7,72 MJ energije.

1W = 1 J/s
Ena ura ima 3600 s

Webasto ima torej moč cca 2,14 kW

800W * 3600s = 2,88 MJ :O

Upoštevamo še tvoj čarobni COP 2
800W * COP * 3600s = 5,76 MJ :O


Nimaš prav, tvoj izračun ni pravilen, cop si dal napačen, povpečno moč Webastota za primer ogrevanja avtomobila pa si precenil. Veze ima to, da je tudi izkoristek avtomobilske toplotne črpalke podoben kot pri hišni in tako je v PRAKSI IZMERJENO :) Ne, 800 W za toplotno črpalko avtomobila ni malo, še več v praksi toplotne črpalke avtomobila vlečejo samo 300 do 400 W, električno ogrevanje pri istih pogojih pa 1200 W. COP je tako 3 do 4 za AVTOMOBILSKO toplotno črpalko. V PRAKSI. Poglej posntek na 2:23 kjer pove točno to.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()
1
...
3 4
5
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Volvovi težki električni kamioni že prihodnje leto (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
21618500 (13791) Erik39

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17920650 (18687) bluefish
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16953853 (48179) Jackass
»

Tesla obljublja električni tovornjak in dirkalnik (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
24149039 (41716) nekikr
»

Nove omejitve: s 130km/h na 110 ali 90! (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15328114 (23365) roCkY

Več podobnih tem