Novice » Ostale najave » Volvovi težki električni kamioni že prihodnje leto
Valvoline ::
https://ibb.co/P6mnngR
Racun je 72e z ddvjem.
Kolk powerwalow potrebujes za polnenje enga 500kwh+ tovornjaka? (da ne bos prevec racunal, najmanj 50) Kolko panelov?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
54,51 EUR/531 kWh= 0,103 EUR= 10,3 centa (to je mešana cena za visoko in nizko tarifo, s tem da je precej več visoke).
Nikakor ni toliko kot si ti trdil, amapk je toliko kot sem rekel.
Kolk powerwalow potrebujes za polnenje enga 500kwh+ tovornjaka? (da ne bos prevec racunal, najmanj 50) Kolko panelov?
Za to ne ne uporabljajo powerwalli. Kvečjemu megapacki ali custom rešitve. Za polnjenje energa tovornjaka rabiš 890 kWh baterij. 1 kWh baterij te stane 100 EUR, kar pomeni da te takšna velika baterija, ki ti čez dan uskladišči električno energijo stane 89 tisoč EUR. Kar se ti povrne prej kot v enem letu ker ne rabiš plačevati za dizel. Solarnih panelov rabiš 1066 kvadratnih metrov, kar je streha 50x20 metrov. Ni lih veliko. Te soalrni paneli te stanejo 54 tisoč. To se ti povrne v dobre pol leta, skupaj je vračilno doba cca 1,5 leta, ajde zaokrožimo na gor na 2 leti. Po dveh letih si na nuli, nato pa vsako leto prišparaš 105 tisoč evrov ker ti ni treba dajati za dizel (+ še na vzdržavenju prišparaš še dodatno, to sploh nisem upošteval).
Link do battery storageta, ki bi ti omogočal (v navezavi z sončno elektrarno) nafilati 7 volvotovih tovornjakov in 2,5 Teslina semija vsak dan:
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
S tem da pri tej položnici niso akcijske cene, ki jih imajo vsako leto. Samo prijaviti se moraš. Zastonj se lahko prijaviš. Če se ne, boš pač plačeval majčken več.
Link do akcij za dokaz:
https://www.pocenielektrika.si/za-dom/c...
PS: zelo verjetno je, da če so prevozniki pri dizlu oproščeni TROŠARINE, bodo verjetno tudi pri elektriki oproščeni trošarine, kar ceno električnega pogona še dodatno zniža.
Jaz placam 15c kwh v povprecju, teb pa drzava casti, oz poloznice v zivljenju nisi vidu.
Ne plačaš 15 centov v povprečju, razen če si pri najdražjem ponudniku. To je pol tvoj problem, pojdi na Gen-i, ki je najcenejši, zamenjava je brezplačna. Ps;Zakaj zmeri editaš komentar in dopišeš neko bedarijo? Men nič država ne časti, položnico pa sem seveda videl že dostikrat, pa saj to ti more ja biti jasno no.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
71,38 EUR - 4,45 EUR (toliko je obtačunska moč, ki jo plačaš ne glede na to ali imaš dizelske ali bencinske tovornjake) =66,9 EUR
66,9 EUR / 531 kWh = 12,6 centa (ne 15 kot si trdil).
In to je mešana cena cena brez akcije. Če imaš 50 % drage tarife 50 % poceni tarife te pride cena z akcijo 10,2 centa na kWh.
Akcije:
https://www.pocenielektrika.si/za-dom/c...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Erik39 ::
"Iz primerjave rednih cenikov oziroma osnovnih paketov lahko ugotovimo, da so razlike precejšnje. Najcenejši je Gen-I, ki sta mu blizu še Petrol in Elektro Energija, Energija Plus, ECE in E3 pa so najdražji. Razlika med najcenejšim in najdražjim rednim cenikom je pri višji tarifi več kot tretjina, pri nižji celo več kot pol, pri enotarifnem merjenju slabih 50 odstotkov."
https://www.zurnal24.si/slovenija/najce...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
feryz ::
Če pa tale Erik misli, da bo pred vsako bajto parkiran 48 tonski šlepar in tankal cel teden cenejši štrom, mu lahko takoj povem, da se krepko moti.
Erik39 ::
Elektrika je zastonj?
Noben ni trdil da je zastonj. Je pa veliko cenejša od dizla, to pa ja.
4x cenejša od dizla
Pri tovornjakih je 4,5 x cenejša od dizla. Pri avtomobilih pa 6-7 krat cenejša od dizla. To pa zato,ker tovorjaki dobijo povrenjeno nazaj trošarino na gorivo.
V kateri pravljici pa vi živite?
To ni pravljica, ampak so dejstva ki jih lahko vsakdo preveri.
EV je cenejši na kilometer samo še, če ga polniš doma.
V bistvu ne, ni elektrika cenejša samo takrat, ampak tudi v drugih primerih. Res je pa da je polnje doma daleč najcenejše (6-7 krat cenejše pri avtmobilih kot dizel in 4,5 x cenejše pri tovornjakih). In 95 % polnjenja je doma kar se avtomobilov tiče, kar se pa prevozniških podjetjih tiče bodo imeli te ali pogodbe skelenjene po običajnih tržnih cenah za elektriko in bo podobna cena kot je cena za podjetja(cena doma) ali pa bodo imeli lastne polnilnice.
In še to na vzhodu ali jugu Evrope. Vse ostalo je pogreb.
Seveda ne. Tudi drugod je električni pogon veliko cenejši na kilometer od dizelskega.
Če pa tale Erik misli, da bo pred vsako bajto parkiran 48 tonski šlepar in tankal cel teden cenejši štrom, mu lahko takoj povem, da se krepko moti.
Nikjer nisem tega trdil kar mi očitaš. Krepko se ti motiš, ne jaz. Uradne statistike so da je 80 % vseh voženj tovornjakov krajših od 400 km v eno smer. Tesla Semi ima dosega 800 km, kar pomeni da lahko pride do lokacije, odloži robo in nazaj brez vmesnega polnjenja. Nato se ga da polnit preko noči in zjutraj je spet napolnjen.
Če rabi it Semi na pot daljšo od 400 km v eno smer, to je 800 km v obe smeri (tistih 20 % voženj), potem se ga lahko vmes fila z hitrostjo 640 km v pol ure. To je uradna hitrost ki jo obljublja Tesla na svojih megachragerjih. Kakšen teden neki. V pol ure se nafila za 640 km če je na poti, ta čas voznik ravno malico poje. In že lahko nadaljuje 8 ur vožnje.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Kolk stane kwh na teslinim SC?
Odvisno kje v kateri državi in določeno število kilometrov je zastonj na Teslinih SC. Seveda pa se lahko Tesle filajo tudi na vseh drugih DC polnilnicah, ki so nekatere relativno precej ugodne. Poglej na ENsvet in se prepričaj če te ta tematika res zanima :)
Se 1x, strom za podjetja v slo je 20c kwh, lahko ti obracas stevilke kakor ces. V Nemciji za podjetja pa verjetno proti 50c kwh.
Oboje ne drži. Pri Gen-i je cena taka kot sem napisal 13,5 centov na kWh za visoko tarifo za podjetja in 10,4 centa za nizko tarifo in 11,4 centa za enotno tarifo. Vsaka naslednja tvoja trditev je bolj ridiculous. zdaj že 50 centov v Nemčiji, daj vir? Ti si kar nekaj zmišljuješ. Štrom v Nemčiji je okoli 30 centov in Nemčija je država, ki zaradi napačne politike zapiranja poceni in varnih jederskih elektraren ima nadražji štrom v Evropi.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
30c je za gospodinjstva, vsepovsod je strom za podjetja za 30-50% drazji. Ce se prav spomnin filanje na SC,DC vseeno je 30-40c in naprej. Bolj proti severu gres, drazje je.
Nemčija ima nadražji štrom v Evropi, kar sem nazanje gledal je bil 20 centov za podjetja v Nemčiji, če imaš nove drigačne podatke, na dan z njimi. Nemci bi pač morali vedeti da se jedrskih elektrarn ne zapira in hodi na premog, ker to nima nobenega smisla: ne ekonomskega, ne varnostnega (jedrske elektrarne so najvarnejše elektrarne od vseh na enoto proizvedene energije) in tudi ne ekološkega (jedrske elektrarne ne onasnažujejo).
Drugač pa lahko posatviš battery storage in sončno elektrarno flikneš na streho in filaš po ceni 2 centa za kWh, kar je 18x ceneje od dizelskih tovornjakov po kilometru.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Germany electricity prices
Germany electricity prices
Household, kWh Business, kWh
Euro 0.321 0.190
Cena za kilovatno uro energije v Nemčiji za podjetja je 19 centov, ne 40 kot si ti trdil.
https://www.globalpetrolprices.com/Germ...
2c na kwh je zato ker so sosedi prisiljeni placevat bogatunskim izkoriscevalcem njihovih molznih krav. Ko se net metering posiljevanje konca, bomo vidl kaka bo racunica.
2 centa na kWh ni z net meteringom, ampak z lastnim battery storagetom.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Erik39 ::
PS:
"Germany, March 2020: The price of electricity is 0.374 U.S. Dollar per kWh for households and 0.222 U.S. Dollar for businesses which includes all components of the electricity bill such as the cost of power, distribution and taxes. For comparison, the average price of electricity in the world for that period is 0.14 U.S. Dollar per kWh for households and 0.12 U.S. Dollar for businesses. "
https://www.globalpetrolprices.com/Germ...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
https://www.globalpetrolprices.com/Slov...
Se pravi 17c kwh za gospodinjstva, za podjetja je zagotovo nek catch z cenami, to je verjetno cena zgolj z ddvjem, brez ostalih dajatev (+50-100%)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
"Germany, March 2020: The price of electricity is 0,31 EUR per kWh for households and 0,19 EUR for businesses which includes all components of the electricity bill such as the cost of power, distribution and taxes. For comparison, the average price of electricity in the world for that period is 0,12 EUR per kWh for households and 0,10 for businesses. "
Vir:https://www.globalpetrolprices.com/Germ...
(opomba prevajalca: cene so dane iz dolarjev v evre za lažjo predstavo).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Bom še isti odstavek pretvoril iz dolarjev v evre, to se glasi tako:
"Germany, March 2020: The price of electricity is 0,31 per kWh for households and 0,19 EUR for businesses which includes all components of the electricity bill such as the cost of power, distribution and taxes. For comparison, the average price of electricity in the world for that period is 0,12 EUR per kWh for households and 0,10 for businesses. "
Cakamo da tu nekdo prilima racun za sp. Pa da vidimo. Jaz vem da je 50% drazje primerjano gospodinjstvom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Erik39 ::
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
To sva že obdelala in nimaš prav. Kakorkoli obračaš je cena električnih tovornjakov na kilometer vedno veliko manjša od dizelskih.
Nic ni manjsa, danes v slo je tam tam, pri nemskih cenah je dizel cenejsi. Lopovi z SE pa si filajo zepe/odplacujejo krave z mojim/nasim denarjem ja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Razlika je okoli 3,5x.
Dizelski tovornjak za 800 km= 320 litrov goriva x 0,9 (nekorona čas, ki je reprezentativen) = 288 EUR
Električni tovornjak: 800 kWh x 0,10 (poceni tarifa z vsemi dajatvami vključenimi) = 80 EUR
288 EUR / 64 EUR = 3,6 kratna razlika.
V Nemčiji je:
Dizelski tovornjak za 800 km= 320 litrov goriva x 1,3(Nemčija,nekorona čas, ki je reprezentativen) = 416 EUR
Električni tovornjak: 800 kWh x 0,19 (z vsemi dajatvami vključenimi) = 152 EUR
416 EUR / 152 EUR = 2,7 kratna razlika.
V primeru sončne elektrarne in battery storageta je pa cena električnega tovornjaka 18 x cenejša na kilometer od dizelskega (že izračunano od prej).
Kot dodatno potrditev zgornjih izračunov lahko navedem, da je prevozniško podjetje samo izračunalo da jim en električni tovornjak prišpara 200 tisoč dolarjev glede na dizelskega v življenski dobi. Naročili so električnih 150 tovornjakov, kar pomeni da bodo glede na dizelske prihranili 30 miljonov dolarjev.
"The company expects up to $200,000 in savings (mainly diesel and maintenance) over the lifetime of a Tesla Semi."
https://electrek.co/2020/11/05/tesla-ts...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Valvoline ::
50%+ izkoristek. Torej 320l nafte = 1600kwh stroma.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
320l nafte je 3200kwh energije.
Do tukaj drži. Mislim da je to prva resnična stvar, ki si jo v tej temi napisal.
Izkoristek sodobnega sleparja je cez 40%, najnovejsi so pri 50%.
To je spet zavajanje, toliko je izkoristek v točno idealnih obratih pri točno idealni obremenitvi. Taki pogoji nastopijo v vožnji zelo redko in so morda prisotni 1 % časa. VAŽEN JE POVPREČEN izkoristek. In povprečen izkoristek dizelskega motorja je 25 %.
Tak da to je dejansko 1300-1500kwh preracunano v baterijah, ne 800kwh.
Ni res. Zaradi večih razlogov:
1.Tesla Semi je veliko bolj aerodinamičen od dizelskih tovornjakov. Koeficient aerodinamike znaša 0,36, medtem ko je pri ostalih tovornjakih po 0,6.
2. Nimamo kaj razpravljat, podatki so znani, Teslin Semi bo imel 800 kWh, ne pa 1500 kwh kot ti napačno trdiš. Tesla semi bo imel polno naložen pri avtocesti hitrosti 800 km dosega. Takšni so uradni podatki.
Vir: https://cleantechnica.com/2017/11/17/te...
Ti se kr sanjaj strom po 8c
Štrom čez noč je po toliko z vsemi dajatvami dokazano, poglej GEN-i cenik. Seveda ga imajo drugi ponudniki tudi dražje, vendar menjava ponudnika je brezplačna in kdorkoli lahko gre k najcenejšemu ponudniku zastonj (ni stroška menjave ponudnika).
ti bo ze nekdo povedal kolk placajo podjetja v slo, v nobenem primeru pod 20c kwh (tudi nocni ne)
Ni res. Zakaj še enkrat trdiš zadevo, katero si prej priznal da si se zlagal. Ajde še enkrat to ovržemo z virom. Cena za podjetja POVPREČNEČJE obeh tarif in vseh ponudnikov elektične energije je 10,5 centov, ne 20 centov kot napačno trdiš.
https://www.globalpetrolprices.com/Slov...
nemci pod 40c kwh.
NE! Cena z VSEMI dajatvami je 19 centov na kWh v Nemčiji za podjetja, ne 40 centov kot trdiš! Povpečna cena za podjetna po vsem svetu je 10 centov na kWh, povprečna cena za gospodinjstva po vsem svetu pa je 12 centov na kWh. TO je vse skupaj Z VSEMI DAJATVAMI. Bom še isti odstavek pretvoril iz dolarjev v evre, to se glasi tako:
"Germany, March 2020: The price of electricity is 0,31 EUR per kWh for households and 0,19 EUR for businesses which includes all components of the electricity bill such as the cost of power, distribution and taxes. For comparison, the average price of electricity in the world for that period is 0,12 EUR per kWh for households and 0,10 for businesses. "
Vir:https://www.globalpetrolprices.com/Germ...
(opomba prevajalca: cene so dane iz dolarjev v evre za lažjo predstavo).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Sleparji so nastimani za max izkoristek pri 90kmh na AC. To je 99.99% delovnega casa sleparja, z izkoristkom preko 45%. Ne vem kaj ti spet ni jasno
Kaj tebi ni jasno. Meni so stvari jasne: povrečni izkoristek dizelskega motorja 25 %, poglej literaturo, ali preračunaj.
Dizelski tovornjak rabi 3200 kWh energije za 800 km (40 l/100 km, en liter dizla ima 10 kWh).
Električni tovornjak rabi 800 kWh energije za 800 km (500 milj=800km kolikor je dosega).
https://cleantechnica.com/2017/11/17/te...
Razlika je 4 kratna. Razlika v izkoristku pa je tudi blizu štirikratna (3,4 kratna), nekaj je še na račun boljše AERODINAMIKE Semija (bolj aeronimaična oblika in posledično manjši zračni upor in posledično manjša poraba energije.)
Slepar z 320l bo naredo 2x vec km kot ev slepar z 800kwh (mogoce se vecja bo razlika, ker bo ev slepar vleko nonstop se dodatnih 2-3 ton tovora).
Ni res. Glej izračun zgoraj :)
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Slepar je u nulo nastavljen za AC 90kmh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Izracun ne drzi, ker na AC pri 90kmh je izkoristek sleparja 45-50%. 30% izkoristek ima osebni avto dizel pri mesanim rezimom voznje mesto/lokal/ac/hitrost preko 130kmh.
Slepar je u nulo nastavljen za AC 90kmh.
Seveda drži, tole so realne porabe,črno na belem je vse, kaj ti ni jasno?
Dizelski tovornjak rabi 3200 kWh energije (320 litrov dizla) za 800 km (40 l/100 km, en liter dizla ima 10 kWh).
Električni tovornjak rabi 800 kWh energije za 800 km (500 milj=800km kolikor je dosega).
Razlika je 4 kratna. Razlika v izkoristku pa je tudi blizu štirikratna (3,4 kratna), nekaj je še na račun boljše AERODINAMIKE električnega Semija (bolj aeronimaična oblika in posledično manjši zračni upor in posledično manjša poraba energije.)
Tesla Semi: Here's Why Only Idiots Hate It
POGLEJ TUKAJ:Tesla Semi truck and Roadster event in 9 minutes
Potem je tukaj še nova oblika avtomatiziranega konvoja treh tovornjakov ki vozijo en za drugim na zelo manjhni varnostni razdalji in so povezani v internetno mrežo. Če prvi tovornjak, ki ga vozi voznik začne zavirati, začnejo zavirati v stotinki sekunde še vsi ostali za njim. To prinese še dodatnih 20 % manjšo porabo, to ima Tesla plan narediti (zgoraj v izračunu je uporševano brez tega, kot da električni tovornjak vozi samostojno).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Erik39 ::
PS: prejšnji drugi link mora biti tale (ponesreči je link podvojen):
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
100l dizla = 450kwh
200l dizla = 900kwh
300l dizla = 1350kwh
.
.
itn...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Nic ne vemo ker je to nabijanje na papirju.
Seveda vemo. Ni nobeno nabijanje na papirju. Porabo dizla mamo. Porabo električnega mamo, ker so prototipi že dani ven in je zmerjeno koliko porabijo.
Dizel slepar v praksi dokazano ima 45% izkoristek, najnovejsi proti 50%.
PA NE POVPREČNI! To je maksimalni izkoristek. Tako kot imajo dizelski avtomobili 38 % maksimalni izkoristek recimo, ampak povpečni je pa samo dobrih 20 %. Tako piše v strokovni literaturi, preberi jo.
Torej vsakih 100l dizla (1000kwh) mora bit zamenjanih z 450kwh stroma(baterije) da lahko slepar opravi enako delo (prevoz tovora).
Električni tovornjak rabi 100 kWh na 100 km (polno naložen pri avtocestni hitrosti, takšni so podatki Tesle na predstavitvi). To je 1 kWh na kilometer. Dizelski tovornjak rabi 40 litrov na 100 km, to je 400 kWh na 100 km, to je 4 kWh na kilometer.
erodinamika nima prakticno nobenega vpliva pri prevozu velikega tovora, ker je teza (sila gravitacije) in kotalni upor pnevmatik 1000x+ visji kot zracni upor zarad aerodinamike.
Ni res. Pri avtocestni hitrosti je glavnina porabe zaradi zračnega upora pri tovornjaku. Ker je oblika električnega tovornjaka veliko bolj aerodinamična (cca 2x bolj, aka 2x nižji koeficient upora), je poraba zaradi zračnega upora 2x nižja pri električnem Teslinem Semiju.
Poglej sliko, KAJ PIŠE? Piše da je poraba zaradi zračnega upora skoraj 2x večja kot zaradi kotalnega upora pri dizelskem tovornjaku (13 vs 21). A ti trdiš totalne neumnosti da je poraba zaradi kotalnega trenja 1000x večja? Si ti resen/trezen?
Vir:https://theicct.org/sites/default/files...
100l dizla = 450kwh
200l dizla = 900kwh
300l dizla = 1350kwh
Vir za tole? ker ni niti približno res. Kar nekaj si zmišljuješ. 100 l bencina je 250 kWh baterij pri tovornjaku.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Erik39 ::
"Normal trucks have large cooling packs and cooling fans which really hamper the aerodynamics. Air is drawn in through the cooling pack and over the engine, it comes out behind the cab and underneath the chassis. A close look at the Tesla semi and you can see that there is a very small air intake along the bottom of the bumper which is a fraction of the area of a conventional truck, this combined with the lower cab and more aerodynamic nose gives a huge difference to the overall package."
.Vir: https://avidtp.com/why-are-electric-tru...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Zgoraj ti je osnovnosolska matematika,dobr ti razumes sam se ti stevilke ne dopadejo prevec. hehe
100 litrov dizla je 1000kwh energije. Izkoristek dizel sleparja je realnih 45% (teoreticni maksimum je 60-65%), torej 450kwh stroma. Za ekvivalent 320 litrov dizla potrebujes cca 1400kwh baterije 800kwh je skor za polovico premalo, zato je tist tvoj izracun navaden bullshit na papirju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Wau, musk je izmislil aerodinamiko, svaka cast.
Lol. Ni si jo on izmislil, dejstvo pa je da je njegov tovornjak 2x bolj aerodinamičen od trenutnih dizelskih.
50+ letni giganti z milijoni izdelanimi tovornjaki za sabo se tega niso spomnil.
Zaradi hladilnih rež, ki jih dizelski tovornjaki MORAJO imeti za hlajenje motorja, jim to jebe aerodinamiko. Tle ti miljoni ne pomagajo, to so pač zakoni fizike in tehnike.
Projekcije so delane pri 90kmh (ameriskih 55mph), in pri polno nalozenem sleparju (skupna teza 42-45 ton, odvisno drzave). Aerodinamika v tem primeru vpliva prakticno 0 na porabo goriva.
Ni res.
https://theicct.org/sites/default/files...
"In a normal truck, up to 50% of the fuel consumption can be in relation to overcoming aerodynamic drag"
Vir: https://avidtp.com/why-are-electric-tru...
Zgoraj ti je osnovnosolska matematika
Sorry ampak tvoja osnovnošolska matematika je bolj slaba hehe.
100 litrov dizla je 1000kwh energije.
Drži 100 %.
Izkoristek dizel sleparja je realnih 45% (teoreticni maksimum je 60-65%)
In na marsu so marsovčki al kako? Povedal sem ti da je to maksimalni izkoristek v praksi. POVPREČNI izkoristek pa je okoli 25 %. 60-65 % pa je teoretični maksimum dizlovega cikla, kar v praksi ni dosegljivo, ker zrak je daleč od idealnega plina.
torej 450kwh stroma.
Torej 250 kWh štroma. In dojemi še da veliko pri manjši porabi električnega Teslinega Semija prispeva tudi 2x manši zračni upor. Ko ozavestiš še dejstvo, da je izkoristek takšnih električnih motorjev 95 % so stvari kristalno jasne.
Za ekvivalent 320 litrov dizla potrebujes cca 1400kwh baterije 800kwh je skor za polovico premalo, zato je tist tvoj izracun navaden bullshit na papirju.
Ni res, nimaš prav. To sva že obdelala in si videl da nimaš prav, dokazano. Izračun pa je realen, bulshit je tvoje nerazumevanje, pa brez zamere.
Še drugačen izračun, dizelski avto proti električnemu:
Dizelski avto poraba na 100 km: 6,5 litrov = 65 kWh
Električni avto poraba na 100 km: 15 kWh
Razlika več kot 4 kratna.
S tem da Semi pri vsakem zaviranju zgubi ogromno energije (ker je težak ima veliko kinetično energijo, ki se pretvori v toploto zavornih diskov ob zaviranju), električni tovornjak pa 85 % energije zaviranja napolni nazaj v baterije.
FUN FACT: Če dizelski tovornjak ki tehta 40 ton in se pelje 100 km/h zabremza samo enkrat do popolne zaustavitve, zgubi 43 kWh energije, kar je 4,3 litra goriva ekvivalent! Električni bi pri istem manevru zgubil samo 0,6 litra goriva ekvivalent (zaradi regeneracije energije z zaviranjem z električnim motorjem).
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Sliko si najprej lepo poglej, hitrost je 65mph, OGROMNA razlika za sleparja je 55 vs 65mph za aerodinamiko,porabo in tezo 45ton. e=mv2/2, velja za tovor ter za sam zracni upor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Erik39 ::
Slepar nima kaj bremzat na AC. Zgornje stevilke so spet prazno nabijanje,
Niso, služijo samo kot oris tega koliko energije se zgubi pri zaviranju tvornjakov na splošno.
Zgornje stevilke so spet prazno nabijanje, ko bo EV imel porabo 15kwh/100km, (90-100kmh), sodoben dizel bo pil 3.5-4l.
NI res, niso, gre samo za tvoje nerazumevanje. KAJ tlačiš avtocesto in cherry pickaš NAJSLABŠI primer za električni pogon?! Važno je POVPREČJE VSEGA! Povprečje vse vožnje (mestna+avtocesta) za oba pogona.
Na AC dizel pije 6-7 litrov (130kmh+) ampak na AC bo tudi elektrikar pil 25kwh/100km pri podobne hitrosti. Prednost EVja je izkljucno v mestih, tam poraba pada, fosilcem se poveca.
Ni res, električni ima na avtocesti porabe 20 kWh, ne 25. AMPAK VAŽNO JE POVPREČJE VSEGA. Ne moreš cherry pickat najslabši primer ki se dogaja samo nek določen delež časa, ne pa cel čas.
Prednost EVja je izkljucno v mestih, tam poraba pada, fosilcem se poveca.
Spet ni res da je prednost EV-ja izključno v mestih. Prednost EV-ja je POVSOD, na avtocesti je prednost EV-ja 2,5 kratna, v mestu pa je prednsot EV-ja 7 kratna. Povprečje skupaj pa je okoli 4 kratno, ker povprečne porabe so dobljene iz realnih porab realnih uporabnikov.
Sliko si najprej lepo poglej, hitrost je 65mph, OGROMNA razlika za sleparja je 55 vs 65mph za aerodinamiko,porabo in tezo 45ton. e=mv2/2, velja za tovor ter za sam zracni upor.
Ni treba govorit nekaj kar je očitno vsakomur. Z sliko in viri sem samo demantiral tvojo izjavo ki pravi:
Valcorine: Aerodinamika nima prakticno nobenega vpliva pri prevozu velikega tovora, ker je teza (sila gravitacije) in kotalni upor pnevmatik 1000x+ visji kot zracni upor zarad aerodinamike.
Valvorine:Projekcije so delane pri 90kmh (ameriskih 55mph), in pri polno nalozenem sleparju (skupna teza 42-45 ton, odvisno drzave). Aerodinamika v tem primeru vpliva prakticno 0 na porabo goriva.
Kvasiš take neumnosti da kar glava peče.
Če bi zaskrolal mal dol v temle viru:
Reducing Aerodynamic Drag & Rolling Resistance from Heavy--Duty Trucks:Summary of Available Technologies
https://theicct.org/sites/default/files...
Bi videl tole graf:
Na grafu jasno kaže da pri hitrosti 55 milj an uro, poraba ni NIČ, tako kot trdiš, ampak je 95 KW! Še več: poraba zaradi zračnega upora je po količini VEČJA od porabe zaradi kotalega upora.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Valvoline ::
Erik39 ::
Me pa res zanima kako bo bremzal polno nalozen ev slepar (45 ton) po hudem klancu navzdol.
Enostavno, ker je sila zaviranja praktično enaka kot je moč električnega motorja, kar je 1000 konjskih moči (1000 HP), to je veliko več kot je zmogljivost bremzanja zavor dizelskega tovornjaka. Plus to da ima tudi električni tovornjak navadne zavore on top of that.
regenerativni sistem ni teorije da bo lahko tudi teoreticno sposoben tega opravit kajsele v praksi, bremze bodo preobremenjene in zelo hitro kaput.
Govoriš neumnosti spet ko skos do sedaj: Električni tovornjak regenerativno zavira z ISTIMI motorji kot tistimi ki služijo za pogon, ni nobenega novega sistema.
Torej zaviranje:
električni: navadna bremza + 1000 HP regenerativno zaviranje
Dizelski: samo navadna bremza.
Ravno to je ena izmed velikih prednosti električnega tovornjaka: bremze se nikoli ne pregrejejo, kar je VELIKA težava pri dizelskih tovornjakih. In še: obrabe bremz pri električnih tovornjakih praktično ni, ker večino zaviranja opravi elektromagnetno z rekuperacijo preko električnih motorjev tako da polni baterijo.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Erik39 ::
Me pa res zanima kako bo bremzal polno nalozen ev slepar (45 ton) po hudem klancu navzdol.
Lažje kot pa dizelski ;) Razlaga zakaj je temu tako, je pa v prejšenjem komentarju.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Reycis ::
Pri trenutnih cenah in tehnologiji je bolj ekonomično in ekološko vozit na nafto in to je dejstvo. Kajti če bi ekonomika in ekologija bila na strani elektro tovornjakov bi jih imeli že na miljone. Pa jih ni - kljub vsemu hype-u, ki ga kljukci kot si ti poskušate ustvarit. Vsi vemo, da moramo stran od nafte. Kot sem že napisal: prehod na elektro je strateški in ne ekonomski & ekološki.
Reycis ::
-Moderni dizelski motorji v tovornjakih izkoristijo 43-44% energije v dizlu - konkretno več kot je bilo tukaj nekajkrat navedeno.
-En večjih stroškov pri tovornjakih so gume. Dodatna teža bo povečala ta strošek.
-Cena elektrike ni samo KWh, ki ga plačaš dobavitelju ampak tudi omrežnina in tudi priključna moč. Polnenje na polnilnicah pa bo gotovo še dražje.
-Kdor misli, da je enako trivialno doma (ali na podjetju) polnit floto tovornjakov kot jih je trenutno natankat na črpalki nima pojma. Gre se za konkretne investicije in tudi nezanemarljive vzdrževalne stroške. Vsako prevozniško podjetje bo potrebovalo logistiko samo za to.
-Gotovo se bodo dogajali primeri, ko tovornjak ne bo mogel iz garaže, ker iz takšnega ali drugačnega razloga ne bo imel dovolj napolnjene baterije. Dva voznika v enem tovornjaku sta morda res redkost, se pa pogosto zgodi, da en voznik zapelje tovornjak v garažo, drugi pa ga nekaj minut kasneje odpelje ven. Kaj pa če zmanjka baterije na cesti?
-Pozimi efektivnost in kapaciteta baterije občutno pade. Poleg tega se pri dizlarjih pozimi kabina greje z "odpadno" energijo, pri elektro bo treba trošit baterijo.
Če bi si vzel malo časa bi lahko še naprej nizal neprijetna dejstva. Pa niti nima smisla, ker vernikov itak nič ne prepriča. Ampak takšna je realnost.
D3m ::
Bom še isti odstavek pretvoril iz dolarjev v evre, to se glasi tako:
"Germany, March 2020: The price of electricity is 0,31 per kWh for households and 0,19 EUR for businesses which includes all components of the electricity bill such as the cost of power, distribution and taxes. For comparison, the average price of electricity in the world for that period is 0,12 EUR per kWh for households and 0,10 for businesses. "
Cakamo da tu nekdo prilima racun za sp. Pa da vidimo. Jaz vem da je 50% drazje primerjano gospodinjstvom.
Bom jaz prilimal, ko pridem v firmo črz dobro uro.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
gruntfürmich ::
ampak ponoči sonce ne sveti
To drži, ampak moraš upoštevati da sončne elektrarne proizvedejo samo okoli 3 % celotne proizvodnje trenutno.
in mislim da je veter tudi mizeren
Ta pa ne drži, narobe misliš. :)
tu bi znali biti še problemi, ker se druge elektrarne zapirajo ker se ti dve zadevi forsirata.
viški energije s takšno politiko bodo samo čez dan.
Če se kaj spoznaš, potem veš da rabiš ene elektrarne ki proizvajajo energijo "v pasu" (konstantno 24 ur na dan). Te elektrarne vedno bodo, razen če pogruntamo cenovno učinkovito shranjevanje velikih količin električne energije na ravni električne mreže. Tako da viški elektrike ponoči zmeraj bodo.
3% je morda celokupno, ampak ko pogledaš recimo nemčijo čez normalen letni dan, je ta številka veliko višja. in takrat pridejo problemi ko neha svetiti sonce in neha pihat; v zadnjih parih mesecij je bila evropa 2× pred razpadom mreže.
če bodo lahko vsi preostali agregati pokrivali povečano povpraševanje ponoči zaradi elektro prometa in elektro gretja (toplotne črpalke) pa bomo še videli.
jst mislim da bo kriza, ker se agregati niso gradili že vrsto let in nekateri so se zapirali, tako da bomo še videli.
je pa v brestanici predviden nov blok plinske elektrarne, ker je plin trenutno blazno poceni.
Če bi si vzel malo časa bi lahko še naprej nizal neprijetna dejstva. Pa niti nima smisla, ker vernikov itak nič ne prepriča. Ampak takšna je realnost.da se ekofašisti (erik in podobni) polovico zlažejo ni nobena skrivnost...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
Matevz96 ::
Da naštejem samo nekaj stvari:
-Moderni dizelski motorji v tovornjakih izkoristijo 43-44% energije v dizlu - konkretno več kot je bilo tukaj nekajkrat navedeno.
-En večjih stroškov pri tovornjakih so gume. Dodatna teža bo povečala ta strošek.
-Cena elektrike ni samo KWh, ki ga plačaš dobavitelju ampak tudi omrežnina in tudi priključna moč. Polnenje na polnilnicah pa bo gotovo še dražje.
-Kdor misli, da je enako trivialno doma (ali na podjetju) polnit floto tovornjakov kot jih je trenutno natankat na črpalki nima pojma. Gre se za konkretne investicije in tudi nezanemarljive vzdrževalne stroške. Vsako prevozniško podjetje bo potrebovalo logistiko samo za to.
-Gotovo se bodo dogajali primeri, ko tovornjak ne bo mogel iz garaže, ker iz takšnega ali drugačnega razloga ne bo imel dovolj napolnjene baterije. Dva voznika v enem tovornjaku sta morda res redkost, se pa pogosto zgodi, da en voznik zapelje tovornjak v garažo, drugi pa ga nekaj minut kasneje odpelje ven. Kaj pa če zmanjka baterije na cesti?
-Pozimi efektivnost in kapaciteta baterije občutno pade. Poleg tega se pri dizlarjih pozimi kabina greje z "odpadno" energijo, pri elektro bo treba trošit baterijo.
Če bi si vzel malo časa bi lahko še naprej nizal neprijetna dejstva. Pa niti nima smisla, ker vernikov itak nič ne prepriča. Ampak takšna je realnost.
Še ena stvar, ki uniči argument zavor je, da tovornjaki večino časa ne uporabljajo "nožne zavore" ampak zavirajo z motorno zavoro ter menjalniško zavoro oziroma po domače retarderjem. Pred parimi leti sem zasledil podatek da ima menjalniška zavora sposobnost zavirati z močjo 500 kW kar je že precej konkretna številka, je pa res da je to verjetno merjeno pri 90 km/h.
Par postov zgoraj je Erik govoril o porabi električnih avtov, ravno včeraj sem bral tale test:
https://www.driving.co.uk/car-reviews/f...
After a 72-mile journey around southern Germany the car had recorded 20.6kWh per 100km, which is just over 3 miles per kWh in British money.
torej 20.6 kWh na 100 km, če vzamem svojo položnico za ta mesec me povprečni kWh stane 0,13€ kar bi zneslo 2.678€/100km če pa rečemo da polnim samo ponoči pa (govorim na pamet nisem računal) 0,10€/kWh torej 2,06€. Če vzamemo klasično X3 bo imela z 2,0 dizlom porabo okrog 6 litrov, torej je elektika približno 3 krat cenejša. Erik seveda zna povedati da podjetja dobijo povrnjeno trošarino kar pomeni da je prihranek še manjši. Pri tem je povsem nepomembno koliko energije dejansko porabimo, pomembna je končna cena. Tovornjak - vlačilec večino časa preživi na avtocesti kjer vozi konstantnih 90 km/h in je temu prilagojen tako da je motor ves čas v območju največje učinkovitosti. Tega pa ne moremo trditi za električni tovornjak z eno prestavo (je pa res da ima elektromotor bolj konstanten izkoristek).
gruntfürmich ::
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Erik39 ::
gruntfürmich je izjavil:
elektrika zna biti nekoč dražja ponoči, če se bo ponoči na veliko polnilo. sonca in vetra ni da bi se ju rinilo v omrežje, zato se bodo morda morali zaganjat fosilni agregati.
Ni res, elektrika ne zna bit držajo ponoči:
1.sonca in vetra je procentualno v proizvodnji samo okoli 3 procente kar je precej zanemarljivo
2.Poraba ponoči bo še vedno manjša, tudi če bi se ponoči polnilo miljona osebnih vozil in vsa tovorna vozila (ki bi bila vsa električna).
3.V omrežju nimaš ti agregatov za jurja iz merkurja, narobe si predstavljaš. Deluje drugače.
Erik, ko sem omenil, država od litra dizla vzame 60 centov si se hitro spomnil, da država prevoznikom povrne trošarino.
SEVEDA, ker je to RES, država res povrne trošarino prevoznikom in kmetom!
Že dva posta kasneje pa si to spet pozabil in naprej govoril o temu kako je gorivo pet-krat dražje od elektrike. Ta vzorec se ponavlja skozi celo nit na vsak argument.
NI res, nisem pozabil, 0,9 € na liter je cena v NEKORONA času z POVPRNJENO trošarino! In to sem vedno tako upošteval!
Razlika je okoli 5x.
Dizelski tovornjak za 800 km= 320 litrov goriva x 0,9 (nekorona čas, ki je reprezentativen) = 288 EUR
Električni tovornjak: 800 kWh x 0,08 (poceni tarifa z vsemi dajatvami vključenimi) = 64 EUR
288 EUR / 64 EUR = 4,5 kratna razlika.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Erik39 ::
Pri trenutnih cenah in tehnologiji je bolj ekonomično in ekološko vozit na nafto in to je dejstvo.
Ni res, to ni dejstvo, to si si dobesedno izmislil. Ceneje je in vedno bo voziti na elektriko:
Seveda bodo, prevozniki so sami izračunali da vsak električni tovornjak PRIHRANI 200 tisoč dolarjev v življensko dobi tovornjaka v primerjavi z dizelskim! Preberi si.
"The company expects up to $200,000 in savings (mainly diesel and maintenance) over the lifetime of a Tesla Semi."
https://electrek.co/2020/11/05/tesla-ts...
Kajti če bi ekonomika in ekologija bila na strani elektro tovornjakov bi jih imeli že na miljone.
Zato ker Semi ni prišel še ven. Bo naslednje leto. Kar pa ne pomeni da je električni tovornjak dražji po kilometru kot ZMOTNO trdiš. Električni tovornjak je cca 5x cenejši po kilometru, izračunano črno na belem.
Vsi vemo, da moramo stran od nafte. Kot sem že napisal: prehod na elektro je strateški in ne ekonomski & ekološki.
Res je da moramo stran od nafte :) Ni pa res da prehod na elektriko ne bi bil ekonomski in ekološki: prehod na elektriko JE strateški, JE ekonomski in JE ekološki. Prehod na elektiko je vse troje.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Volvovi težki električni kamioni že prihodnje leto (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 20402 (15693) | Erik39 |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24425 (22462) | bluefish |
» | Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 58885 (53211) | Jackass |
» | Tesla obljublja električni tovornjak in dirkalnik (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 53043 (45720) | nekikr |
» | Nove omejitve: s 130km/h na 110 ali 90! (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 30581 (25832) | roCkY |