Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
na isto stvar gledat na 2,3 načine je pa verjetno brez veze.
Ni brez veze. Z enim nacinom ne ves, da se motis, z dvema to zves in gres v varno stanje, s tremi zves, ampak nadaljujes, ker dva kazeta enako.
Ce se zanemarja napake je vse enostavno, potem res drugega kot kamere ne rabis. Ce pa znas priblizno ovrednotiti napake in odpovedi vse od slikovnih senzorjev pa do procesiranja in odlocanja, pa samo s kamerami ne bo slo (Mobileye je tu vodilni). Cisto softverski pogled na ta problem je pac zgresen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
TilenS ::
Saj ravno to je to ponavadi noben senzor ne more v popolnosti zamenjati drugega ne moreš kamere nadomestit z radarjem in radarje ne z kamero. Na določenih podorčjih se zadeve pokrivajo ampak niso pa interchangeable. Primer, če ti ponoči odpovejo luči lahko imaš z preciznim radarjem ali pa lidarjem BP nekakšen "limp mode" kateri te prepelje do neke varne točke oz. varne zaustavitve. Če imaš samo kamero sploh vprašanje, če je čas da se avto recimo na avtocesti umakne na odstavni pas ker nič ne vidi.
Spet mogoče da kamera ne vidi dobro ko je dež ampak poznamo pa senzorje, ki vidijo čez dež in zakaj jih ne bi uporabili? Mogoče bo dejansko tako tudi v prihodnosti ko bodo vsi proizvajalci lahko kupili self driving software stack, Musk ker je trmast bo ostal na day vision only, Mercedes recimo bo pa ponudil, še druge senzorje, z Teslo se boš lahko ob dežju peljal ne vem 80km/h max. z S-klaso boš pa lahko šibal 130km/h poleg tega, da bo varnost v vsakem primeru višja ker je na razpolago več različnih senzorjev.
Spet mogoče da kamera ne vidi dobro ko je dež ampak poznamo pa senzorje, ki vidijo čez dež in zakaj jih ne bi uporabili? Mogoče bo dejansko tako tudi v prihodnosti ko bodo vsi proizvajalci lahko kupili self driving software stack, Musk ker je trmast bo ostal na day vision only, Mercedes recimo bo pa ponudil, še druge senzorje, z Teslo se boš lahko ob dežju peljal ne vem 80km/h max. z S-klaso boš pa lahko šibal 130km/h poleg tega, da bo varnost v vsakem primeru višja ker je na razpolago več različnih senzorjev.
codeMonkey ::
Musk bo lahko trmast, ampak enkrat, ko moras prevzeti krivdo in ne mores vsega naloziti vozniku (od L3 naprej), se odpre cisto drugi svet.
LeQuack ::
Podjetja pobijejo precej ljudi po svetu, prevozi, farmacija, gradbeništvo, letalstvo itd. In to očitno do sedaj ni bila neka ovira, da taka podjetja ne bi poslovala še naprej.
Quack !
ales85 ::
codeMonkey ::
Obstajajo varovalke. Sicer se pogosto mora prej vsakic znova nekaj zgoditi, ampak na koncu se stvari uredijo.
chort ::
Samo kamere definitivno niso rešitev ničesar. Pri varnostno kritičnih sistemih je potrebna redundanca, ravno zaradi slabosti in omejitev vsakega od ločenih sistemov. Kamere so super, vidijo cestne in obcestne oznake, avtomobile, pešce, kolesarje in lose. Nimajo pa globinske zaznave in so občutljive na umazanijo, slabše svetlobne in vremenske pogoje in še kaj. Zaznavanje dobro definiranih in splošnih objektov je ok, ostalo je neznanka.
Lidar ima omejeno vidno polje, ker je načeloma točkovni ali linijski senzor, zato mu lahko kaj "uide" skozi mrežo. Vidljivost je problem, odvisen predvsem od uporabljene valovne dolžine svetlobe.
Radar je super, sploh če ima dovoljšno resolucijo in če ne dežuje premočno.
Termokamere so kul, vendar imajo običajno ubogo ločljivost.
Muskovo vztrajanje pri vision-only je po mojem strokovnem mnenju bolj cenovno ugodno cepetanje kot premišljena strategija - padel je na foro VSLAM/ML/AI/Nvidia/etc hypa kjer je bilo vse mogoče, dokler ni prišlo do srečanja teorije s (precej kaotično) prakso. Nekateri smo sposobni priznati svoj (pre)velik optimizem, drugim pa ego nadane plašnice.
Lidar ima omejeno vidno polje, ker je načeloma točkovni ali linijski senzor, zato mu lahko kaj "uide" skozi mrežo. Vidljivost je problem, odvisen predvsem od uporabljene valovne dolžine svetlobe.
Radar je super, sploh če ima dovoljšno resolucijo in če ne dežuje premočno.
Termokamere so kul, vendar imajo običajno ubogo ločljivost.
Muskovo vztrajanje pri vision-only je po mojem strokovnem mnenju bolj cenovno ugodno cepetanje kot premišljena strategija - padel je na foro VSLAM/ML/AI/Nvidia/etc hypa kjer je bilo vse mogoče, dokler ni prišlo do srečanja teorije s (precej kaotično) prakso. Nekateri smo sposobni priznati svoj (pre)velik optimizem, drugim pa ego nadane plašnice.
Jazon ::
Verjetno ima Musk svoj prav, ko sili v vision-only senzorje. S tem bo namreč strl osnovni problem. Vprašanje je samo, če se bo programerju pokazala Marija in mu razkrila pot do kode.
Namreč, če gledamo povprečnega voznika, ki se je vožnje in CPP naučil v recimo 50-ih urah, na 18 let podlage:
Med vožnjo se zanašamo primarno na stereoskopski vid z vidnim kotom 150 stopinj. Glavo lahko zavrtimo 80 stopinj levo in desno. Po potrebi se lahko na kratko zasučemo za dodatnih 70 stopinj. Nekateri več, drugi manj, da se ne bo kdo obešal na cifre. Pomembno je, da vse to počnemo praktično v eni točki v avtu. In od tam se znamo odzvati na vsako situacijo.
Izkustveno lahko avto zelo počasi pripeljemo na 5cm do sosednjega avta. V vse smeri.
Vozimo lahko v vsakem vremenu...
In vse to počnemo preko do treh ogledal, dveh stopalk, volana in para merilnikov, z do sedmimi vrstami luči, izza vetrobranskega stekla opremljenega z brisalci.
Po drugi strani pa je verjetno, tako kot v letalskem prometu, potrebna redundanca na določenih sistemih, če se hočemo zanašati na avtonomno vožnjo.
Še glede bližinskih senzorjev in ločljivosti:
Tako iz glave bi rekel, da ima moj pet let star telefon vsaj štiri vrste proximity senzorjev. En je hallov, en je kapacitativni, eden je ultrasonični in vsaj en je optični.
Namreč, če gledamo povprečnega voznika, ki se je vožnje in CPP naučil v recimo 50-ih urah, na 18 let podlage:
Med vožnjo se zanašamo primarno na stereoskopski vid z vidnim kotom 150 stopinj. Glavo lahko zavrtimo 80 stopinj levo in desno. Po potrebi se lahko na kratko zasučemo za dodatnih 70 stopinj. Nekateri več, drugi manj, da se ne bo kdo obešal na cifre. Pomembno je, da vse to počnemo praktično v eni točki v avtu. In od tam se znamo odzvati na vsako situacijo.
Izkustveno lahko avto zelo počasi pripeljemo na 5cm do sosednjega avta. V vse smeri.
Vozimo lahko v vsakem vremenu...
In vse to počnemo preko do treh ogledal, dveh stopalk, volana in para merilnikov, z do sedmimi vrstami luči, izza vetrobranskega stekla opremljenega z brisalci.
Po drugi strani pa je verjetno, tako kot v letalskem prometu, potrebna redundanca na določenih sistemih, če se hočemo zanašati na avtonomno vožnjo.
Še glede bližinskih senzorjev in ločljivosti:
Tako iz glave bi rekel, da ima moj pet let star telefon vsaj štiri vrste proximity senzorjev. En je hallov, en je kapacitativni, eden je ultrasonični in vsaj en je optični.
Utk ::
z Teslo se boš lahko ob dežju peljal ne vem 80km/h max. z S-klaso boš pa lahko šibal 130km/h poleg tega,
Zakaj bi mercedes rabil kamere, če se vozi 130 varno na radar?
Redudanca pomeni, da imaš 20 kamer namesto 10, ne pa nujno še radar, lidar in ne vem kaj, pa tudi da 2 ali 3 popolnoma različni sw iz istih podatkov skušajo sestavit 3d model. Kamere so ogrevane in tako postavljene, da se ne zamažejo zlepa.
Ni brez veze. Z enim nacinom ne ves, da se motis, z dvema to zves in gres v varno stanje, s tremi zves, ampak nadaljujes, ker dva kazeta enako.
To lahko deluje pri letalih, ko veš za vsak senzor, da načeloma deluje pravilno, in če 2 kažeta drugače kot primarni, je primarni očitno pokvarjen. Če ti pa kamera pravi da je tam pes, lidar in ne vem kaj vse, pa da ga ni, še zmeraj ne veš ali je ali ni. Za to bi rabil 3 sw, ki delajo na istih podatkih, ker kamera je tudi zanesljiva, oz ko kamera crkne ali je umazana to sw lahko ugotovi, problem je pa prepoznava kaj se zares vidi. Tako da če je redudanca kje potrebna, je to pri sw.
Muskovo vztrajanje pri vision-only je po mojem strokovnem mnenju bolj cenovno ugodno cepetanje kot premišljena strategija -
Normalno. Nič ti ne pomaga samovozeč avto, ki rabi kubik velik računalnik in stane pol mio evrov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
DamijanD ::
Andrey, ki je delal na Tesli, zagovarja vision only pristop:
Sicer mi na splošno deluje preveč AI optimističen, ampak na dolgi rok (imho prej desetletja kot samo leta...) mislim, da bo AI to res vse znal/zmogel
Sicer mi na splošno deluje preveč AI optimističen, ampak na dolgi rok (imho prej desetletja kot samo leta...) mislim, da bo AI to res vse znal/zmogel
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
feryz ::
Seveda, ker je iz Kalifornije.
Saj najbrž veš, kakšno je vreme tam.
Avti nimajo AI, ampak butaste programe. Če ovinek levo, zavij levo, zame ni AI.
Saj najbrž veš, kakšno je vreme tam.
Avti nimajo AI, ampak butaste programe. Če ovinek levo, zavij levo, zame ni AI.
borut_p ::
Seveda je ai prihodnost. Ce pogledamo sedaj - en se vozi v 5m dolgem avtu, varnostna razdalja za 2 sek pomeni juhuhu praznega prostora. Totalno neracionalen izkoristek prostora. Avti so postali preveliki zaradi polno gadgetov in varnosti. Sirina pasu na ac je 3m in vec, za avto ki ima manj od 2m.
Prihodnost bodo mali avteki do 3m, motor v vsakem kolesu po cesti, ki ga polni induktivno, v cesto pa vgrajeni soncni kolektorji.
Ko bos v sistem vtipkal kam gres, bo sistem optimiziral tvojo pot v smislu katere poti bo vzel in kdaj bos lahko sel. Avto bo v smislu javnega prometa - pri max obremenitvi si bodo avti sledili kot vagoni pri vlaku. Nobenih semaforjev, nobenega ustavljanja do cilja.
Bo pa do takrat minilo se kaksne 100let, predvsem se mora spremeniti ideja kapitalizma in individualizma.
Prihodnost bodo mali avteki do 3m, motor v vsakem kolesu po cesti, ki ga polni induktivno, v cesto pa vgrajeni soncni kolektorji.
Ko bos v sistem vtipkal kam gres, bo sistem optimiziral tvojo pot v smislu katere poti bo vzel in kdaj bos lahko sel. Avto bo v smislu javnega prometa - pri max obremenitvi si bodo avti sledili kot vagoni pri vlaku. Nobenih semaforjev, nobenega ustavljanja do cilja.
Bo pa do takrat minilo se kaksne 100let, predvsem se mora spremeniti ideja kapitalizma in individualizma.
feryz ::
Moj na radarskem vozi bolj za ritjo kot jaz. Če ne mislim prehitevati in tiščim počasnelam v rit.
Celo tako blizu, da je še mene strah.
Ideja kapitalizma in individualizma poganja svet. Brez tega nikoli v lajfu ne boš videl samovoznih avtov.
Celo tako blizu, da je še mene strah.
Ideja kapitalizma in individualizma poganja svet. Brez tega nikoli v lajfu ne boš videl samovoznih avtov.
codeMonkey ::
To lahko deluje pri letalih, ko veš za vsak senzor, da načeloma deluje pravilno, in če 2 kažeta drugače kot primarni, je primarni očitno pokvarjen. Če ti pa kamera pravi da je tam pes, lidar in ne vem kaj vse, pa da ga ni, še zmeraj ne veš ali je ali ni. Za to bi rabil 3 sw, ki delajo na istih podatkih, ker kamera je tudi zanesljiva, oz ko kamera crkne ali je umazana to sw lahko ugotovi, problem je pa prepoznava kaj se zares vidi.
In kaj, ko se ugotovi, da kamera ni OK? Pri level 2 je fino, ko prevzame voznik. Kaj narediti od level 3 naprej? Tudi trditev, da bo softver kar tako brez alternativ ponujal zadosten "diagnostic coverage" je vsaj optimisticna.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Jazon ::
@borut_p
Right,
Nobenemu ne bo treba delat, Zemlja bo ploščata, 24/7 bo sijalo sonce, do plaže bo največ 25 minut in letna temperatura bo med 20 in 35 deg.C.
Right,
Nobenemu ne bo treba delat, Zemlja bo ploščata, 24/7 bo sijalo sonce, do plaže bo največ 25 minut in letna temperatura bo med 20 in 35 deg.C.
Gregor P ::
Ko bos v sistem vtipkal kam gres, bo sistem optimiziral tvojo pot v smislu katere poti bo vzel in kdaj bos lahko sel. Avto bo v smislu javnega prometa - pri max obremenitvi si bodo avti sledili kot vagoni pri vlaku. Nobenih semaforjev, nobenega ustavljanja do cilja.... to bi bilo le delno uporabno predvsem zaradi tega, ker običajno nas velika večina v istem trenutku rabi ta avto - in ne bomo zdaj imeli za brez veze parkirane na tisoče teh vozil čez večji del dneva in noči, ko jih ne rabimo tako množično.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
In kaj, ko se ugotovi, da kamera ni OK? Pri level 2 je fino, ko prevzame voznik. Kaj narediti od level 3 naprej?
Če imaš dovolj drugih kamer, se vozi brez nje. Če ne, se pač ustavi, če ne voznik prevzame. Odvisno od levela kje smo. Kaj boš pa naredil, če se ugotovi, da radar ni ok? V čem je razlika? Kaj pa danes narediš če ti poči guma?
Tudi trditev, da bo softver kar tako brez alternativ ponujal zadosten "diagnostic coverage" je vsaj optimisticna.
Kdo pa, če ne sw? Pri kameri pa res ni težko vedet ali je pokvarjena ali ne. Verjetno lažje kot pri skoraj vsakem drugem senzorju. Pa tudi pokvari se težje kot marsikater drug senzor.
Sicer mi na splošno deluje preveč AI optimističen, ampak na dolgi rok (imho prej desetletja kot samo leta...) mislim, da bo AI to res vse znal/zmogel
Pri tesli so pač ugotovili, da ko je konflikt med kamero in radarjem, ima skoraj zmeraj bolj prav kamera. Zato radarja ne rabiš, ker samo dela zmedo, za rešit tist "skoraj" bojo pa pač še malo izboljšali AI. Če jim bo uspelo, super, če ne, jim pa tudi radar pri tem ne bi nič kaj dost pomagal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
Pocena guma nima veze s tem. Vprasanje je: kaj naredis, ce med voznjo nenadoma oslepis? Ali pa: kako ves ali se priblizujes cudnemu vzorcu na cesti, ali dejanski oviri? Kamera bo pac vedno "single point of failure" za mnoge stvari, tudi ce imas vec kamer, pa lahko delas s softverjem kar ces.
Kje je potem se vsa kalkulacija z metrikami, da je na koncu celoten sistem sprejemljiv.
Pa pri Tesli vracajo radar nazaj: https://electrek.co/2022/12/06/tesla-ra...
Kje je potem se vsa kalkulacija z metrikami, da je na koncu celoten sistem sprejemljiv.
Pa pri Tesli vracajo radar nazaj: https://electrek.co/2022/12/06/tesla-ra...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Utk ::
Ali pa: kako ves ali se priblizujes cudnemu vzorcu na cesti, ali dejanski oviri?
Kako pa ti veš? Če bo kamera videla ta vzorec kot oviro, radar pa ne, gremo s polnim šusom not ali ne? Če ne, zakaj rabimo radar, če da, zakaj rabimo kamere?
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Kaj pa naredi voznik, ce med voznjo "nenadoma oslepi"? Res ne razumem kje tocno je problem.
Kolikokrat si moral v zivljenju ponovno zagnati racunalnik in kolikokrat si oslepel?
Zagnati racunalnik - ne zaradi posodobitve? Nimam pojma. Redko. Telefon ima trenuten uptime 60 dni. Med voznjo sem "oslepel" 2x.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Ali pa: kako ves ali se priblizujes cudnemu vzorcu na cesti, ali dejanski oviri?
Kako pa ti veš? Če bo kamera videla ta vzorec kot oviro, radar pa ne, gremo s polnim šusom not ali ne? Če ne, zakaj rabimo radar, če da, zakaj rabimo kamere?
Prevec si zagrabil samo ta primer, ker zelis dokazati svoj point. Lahko gre za dejansko oviro, pa ga kamera vidi kot vzorec. Tega brez radarja ne prepoznas. Drugace pa cisto odvisno za kaksen sistem in situacijo gre. Za level 4 je vsekakor fino imeti se kaksno alternativo (lidar) pa imas 2oo3. Pri level 2 pa pac prepustis vozniku.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Okapi ::
codeMonkey je izjavil:
Pocena guma nima veze s tem. Vprasanje je: kaj naredis, ce med voznjo nenadoma oslepis? Ali pa: kako ves ali se priblizujes cudnemu vzorcu na cesti, ali dejanski oviri?
Zaradi tega so se (in se še bodo) dogajale nesreče, tudi hude.
Na avtocesti je že prišlo do nesreč, tudi hudih verižnih trčenj, ko se je nenadoma spustila gosta megla, ali ko so avti zapeljali v dim iz požara, ali ker je nekdo na hitro zabremzal, ko je s kamiona padla škatla (ki bi jo lahko mirno povozil, ker je bil prazen karton, in preprečil verižno trčenje).
V zvezi z robotskimi avti je bolj vprašanje, koliko takih nesreč se jim bo toleriralo. Ali bo dovolj, če dosežejo neko recimo malo nadpovprečno človeško raven, ali bodo morali biti veliko boljši.
kow ::
Definiraj veliko boljsi? Samo pomisli koliko denarja pomeni x2 boljsi. Si izracunal?
Samo v EU je letno 20k mrtvih. Recimo, da je clovek vreden 5m evrov. Ce razpolovis stevilo mrtvih je to 50 milijard evrov letno. Pa so to samo mrtvi. Vprasanje, ce je trenutno vlaganje v level 5 pametna financna odlocitev.
Imo, bo zmagal tisti, ki bo cimprej sluzil z varnimi sistemi. Nato pa ta denar vlagal naprej, da doseze level 4.
Samo v EU je letno 20k mrtvih. Recimo, da je clovek vreden 5m evrov. Ce razpolovis stevilo mrtvih je to 50 milijard evrov letno. Pa so to samo mrtvi. Vprasanje, ce je trenutno vlaganje v level 5 pametna financna odlocitev.
Imo, bo zmagal tisti, ki bo cimprej sluzil z varnimi sistemi. Nato pa ta denar vlagal naprej, da doseze level 4.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
V zvezi z robotskimi avti je bolj vprašanje, koliko takih nesreč se jim bo toleriralo. Ali bo dovolj, če dosežejo neko recimo malo nadpovprečno človeško raven, ali bodo morali biti veliko boljši.
Problem je, ko gre za situacije, ki jih navaden voznik obicajno zvozi brez tezav, medtem ko ima tako vozilo napake sistematicne narave (ali pa nakljucne), kjer je samo vprasanje casa, kdaj se ena od njih pojavi pri vsakem takem vozilu na cesti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
... računalnik bi dejansko lahko izračunal, kako "težka" je ta škatla glede na njeno gibanje in tudi trčil vanjo (ker "ve", do kam avto fizično zmore; prenesti trke itd.) - nekaj kar jaz težko naredim, razen morda če bi res raztural fiziko tudi vizualno -; če bi izračunal, da bi sicer trčil v ostala vozila naokoli oz. za njim. Senzorji bi lahko zaznavali čez meglo, kar jaz zopet ne morem itd. ... tako da je ogromno prostora za uporabo ostalih senzorjev, ki bi nam voznikom bili v veliko pomoč. A vse to seveda še ne pomeni popolne samodejne vožnje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Imo, bo zmagal tisti, ki bo cimprej sluzil z varnimi sistemi. Nato pa ta denar vlagal naprej, da doseze level 4.
Se strinjam. Sicer level 4 tudi ze v prvi fazi, samo za bolj omejene scenarije. Mercedes je npr. ze dobil dovoljenje za eno garazo v Stuttgartu:
https://www.carscoops.com/2022/11/merce...
feryz ::
Zanimivo. Novi bimer samo za samodejno odpiranje vrat rabi 32 dodatnih senzorjev. Zato se tudi nisem odločil, ker je možnost crkota kateregakoli izmed njih precejšnja in potem ... pač nimaš več avtomatskih vrat.
Vi bi se pa vozili samo z enim!?
Vi bi se pa vozili samo z enim!?
Utk ::
Kdo je reku, da se bi vozili z enim?
Ti pa to o bmwju pove zakaj ne bo bmw nikoli prvi sam vozil. Pa tudi pri ostalih nemcih najbrž ni kaj dosti drugač.
Ti pa to o bmwju pove zakaj ne bo bmw nikoli prvi sam vozil. Pa tudi pri ostalih nemcih najbrž ni kaj dosti drugač.
feryz ::
Saj govorijo o eni kameri. Ok, dveh max. Za samodejno vožnjo primerljivo z ljudmi.
Vsi avti bodo samodejno vozili, če sploh kdaj bodo. Kot bi rekel, da Asus ne bo nikoli uporaben računalnik, ker nimajo operacijskega sistema.
Vsi avti bodo samodejno vozili, če sploh kdaj bodo. Kot bi rekel, da Asus ne bo nikoli uporaben računalnik, ker nimajo operacijskega sistema.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: feryz ()
Okapi ::
Ti praviš, da so možgani "navaden" računalnik. Če torej naredimo tak računalnik, bo dovolj ena (premična) kamera za samodejno vožnjo.
Utk ::
Zakaj bi imeli eno, če jih imaš lahko 10-15, in pokriješ vse kote. Kamere so poceni. Verjetno cenejše kot nek mehanizem, ki bi eno (oz. 2, ker imaš vseeno dvoje oči) vrtel naokoli.
kow ::
Vsaka dodatna kamera je dodatna kolicina podatkov za lokalno obdelavo. Dolgorocno to sicer ni problem, ce bo hw se naprej napredoval. Dvomim, da je smiselno imeti vec kot 10-12 kamer. Morda, ce vleces prikolico.
Poanta varnosti je, da avtomobil na cesti ne pocne neumnosti (kot jih pocnemo ljudje). Koliko kamer potrebujes, da lahko skonstruiras okolico avtomobila?
Problem dodajanja kamer je, da moras spremeniti tudi hw.
Poanta varnosti je, da avtomobil na cesti ne pocne neumnosti (kot jih pocnemo ljudje). Koliko kamer potrebujes, da lahko skonstruiras okolico avtomobila?
Problem dodajanja kamer je, da moras spremeniti tudi hw.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
ales85 ::
Enim je pač Musk prodal svet - in temu sveto verjamejo. Tesla kolikor toliko vozi na dosti cestah, da. Ampak ni niti približno blizu avtonomne vožnje, ki ne bi potrebovala nadzora. In tem believerjem se pač skoraj nikoli ne da dopovedati ničesar. Ker itak vozijo avtonomno od NY do SF že od 2017, kakor prodaja Musk.
Add 1 year (tm)
BigWhale ::
Kolikor sem gledal YT, je ze sedaj zelo zanesljiv na raznih ravnih vpadnicah s semaforji ipd. Brez tezav lahko med spremljanjem voznje voznik pije 'mocha latte'.
V resnici ni povsem tako. Voznja s "FSD" je v precej primerih se kr stresna in med voznjo se ne mores popolnoma sprostit. In dokler podjetje ne bo garantiralo in prevzelo odgovornosti za voznjo, bo ostalo tako.
kow ::
Nikjer nisem napisal, da se lahko "popolnoma sprostis". Napisal sem "med spremljanjem voznje".
BigWhale ::
codeMonkey je izjavil:
Pocena guma nima veze s tem. Vprasanje je: kaj naredis, ce med voznjo nenadoma oslepis? Ali pa: kako ves ali se priblizujes cudnemu vzorcu na cesti, ali dejanski oviri?
Zaradi tega so se (in se še bodo) dogajale nesreče, tudi hude.
Na avtocesti je že prišlo do nesreč, tudi hudih verižnih trčenj, ko se je nenadoma spustila gosta megla
Bivsi forumasi pravijo, da je v gosto meglo treba zapeljati kar s 130km/h, zato da se ti nekdo, ki pripelje za tabo, ne zaleti v rit. Tko bi mogl vozit tud avtomobili sami, mal bolj agresivno in clovesko! ;>
ko je s kamiona padla škatla (ki bi jo lahko mirno povozil, ker je bil prazen karton, in preprečil verižno trčenje).
Pred mano so enkrat pralni stroji leteli s kamiona. :> Je blo kr zabavno.
V zvezi z robotskimi avti je bolj vprašanje, koliko takih nesreč se jim bo toleriralo. Ali bo dovolj, če dosežejo neko recimo malo nadpovprečno človeško raven, ali bodo morali biti veliko boljši.
V bistvu je vseeno koliko nesrec se bo toleriralo. Bolj je pomembno kdo bo nosil odgovornost za te nesrece. Pa naj bo ena na milijardo kilometrov ali pa ena na 150km.
Nikjer nisem napisal, da se lahko "popolnoma sprostis". Napisal sem "med spremljanjem voznje".
Dokler mors spremljat voznjo, je stvar verjetno se bolj stresna kot sama voznja. Vozis aktivno in s precej 'muscle memory', ce se pa v vsakem ovinku bojis in se sprasujes kaj bo avto naredil, je pa vse skupaj dalec od tega, da bi ti pomagalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
kow ::
O kaksnem ovinku govoris. Pisal sem o mestnih vpadnicah, ki so ravne. Je pa tudi odvisno na katerem pasu si, kaksna je gostota prometa itd. Vidi se kdaj so vozniki sprosceni - po kolicini in nacinu govora.
ales85 ::
O kaksnem ovinku govoris. Pisal sem o mestnih vpadnicah, ki so ravne. Je pa tudi odvisno na katerem pasu si, kaksna je gostota prometa itd. Vidi se kdaj so vozniki sprosceni - po kolicini in nacinu govora.
Spet dlakocepis in isces tisto eno situacijo, ki pri tebi pac "laufa". Dejstvo pa je, da rec ne pocne tega, za kar se reklamira in kot kaj se (ali pa se je) prodaja.
LeQuack ::
Osebni avtomobil je itak tehnologija ki je v odhodu hočeš nočeš. V modernih mestih ne bo prostora za avtomobile.
Quack !
ales85 ::
Scaramouche3 ::
Gregor P ::
V zraku pa bo prej popolna samodejna vožnja kot da bodo tebi/meni pustili manevrirati vozilo tam
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
... pogovarjamo se o ne vem kakšnih scenarijih, medtem ko nekatera vozila še samodejno parkirati ne znajo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Zanimivo.
Vprasanje koliko uporabniki sploh uporabljajo te funkcije. Dvomim, da upajo te podatke dati ven, hehe.
Morda, ce je res malo prostora? Ali pa, ce prides ponoci utrujen domov? Sicer neke vecje uporabnosti ne vidim. Cas je se vedno najbolj dragocena dobrina - avtomatsko parkiranje pa je pocasno.
Vprasanje koliko uporabniki sploh uporabljajo te funkcije. Dvomim, da upajo te podatke dati ven, hehe.
Morda, ce je res malo prostora? Ali pa, ce prides ponoci utrujen domov? Sicer neke vecje uporabnosti ne vidim. Cas je se vedno najbolj dragocena dobrina - avtomatsko parkiranje pa je pocasno.
kow ::
Ja, ne vem. Audi je parkiral. Nisem pa gledal 30min. Verjetno bi moral test ponoviti ene desetkrat, drzi.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 3132 (800) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5525 (1943) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8824 (4110) | c3p0 |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15753 (10684) | DamijanD |
» | Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14064 (8915) | Meizu |