» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
29 / 30
»»

DarkSite ::

Jah tko na hitrco:

Začetek nenadzorovane vožnje X, Y, Cybertruck, S prvič v Texasu enkrat 2025.
Cybercab/Robovan proizvodnja enkrat 2026.

Cybercab 2 seater, indukcija, brez volana
Robovan za 20 ljudi ali pa za cargo

Optimus. Nekaj 10 robotov med mnozico ljudi. Remote kontroling.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DarkSite ()

kow ::

Nic presenetljivega. Sledijo svoji strategiji. Najbolj zanimiva je bila robotika. Indukcija je itak samoumevna resitev (nakup nemske firme je ze dolgo znan). Da bodo targetirali poceno masovno izdelavo je pa tudi v skladu s sedanjo strategijo.
Zaradi Osborna niso nic govorili o prenovi modela Y ali kaksnem drugem kratkorocnem cilju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Sem bil preprican, da bodo najprej testirali po mestih z novimi vozili. Kupovali so tudi neke lidarje v vecih kolicinah ze baje.

Torej mislijo najprej s serijskimi vozili iti iz level 2. To bo zanimivo. In samo v Texasu? Slisi se kot geofencing >:D:D Jasno gre za kaksne lokalne zadeve...

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Mislim da so pričakovanja ljudi preprosto prevelika glede na dane zmožnosti tehnologije.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Kaj pa tisti, ki so pred par leti kupili teslo, ker je Musk obljubljal, da jim bodo do danes z robotaksiranjem že večkratno povrnile vložek? A lahko zahtevajo denar nazaj?>:D

DarkSite ::

Okapi je izjavil:

Kaj pa tisti, ki so pred par leti kupili teslo, ker je Musk obljubljal, da jim bodo do danes z robotaksiranjem že večkratno povrnile vložek? A lahko zahtevajo denar nazaj?>:D


Začetek nenadzorovane vožnje X, Y, Cybertruck, S prvič v Texasu enkrat 2025.

Verjetno bodo tle prvi k bodo kak cent povrnili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DarkSite ()

Okapi ::

Bi rad videl to "nenadzorovano" vožnjo. Da bo avto sam zapeljal iz tvoje garaže, šel po potnika, ga nekam odpeljal in prišel nazaj. Mogoče čez 20 let.

DarkSite ::

Pa že sedaj ti vozi sam od točke A do točke B iz parkirisca do parkirisca. Poglej zadnje verzije FSDja.

Tody ::

Dovolenje regulatorja... To je vse kar rabijo. Tega pa ne bodo dobili dokler zadeva res ne bo delala.

Okapi ::

DarkSite je izjavil:

Pa že sedaj ti vozi sam od točke A do točke B iz parkirisca do parkirisca. Poglej zadnje verzije FSDja.

Ne sanjaj. Brez voznika, vmes pobere nekoga (brez vozniskega) in ga odpelje nekam. To je robotaksi.

kow ::

Okapi je izjavil:

Kaj pa tisti, ki so pred par leti kupili teslo, ker je Musk obljubljal, da jim bodo do danes z robotaksiranjem že večkratno povrnile vložek? A lahko zahtevajo denar nazaj?>:D


Tozba je vedno mozna. Samo verjetno obstaja drobni tisk.

Okapi ::

Testni (ne od Tesle) to ponekod počno, ampak so vsi ves čas daljinsko nadzorovani.

kow ::

Geofencing ti lahko ogromno izboljsa zanesljivost delovanja. Izberes najlazji teren, pa se ti stevilo intervencij mocno zmanjsa. In skoraj zagotovo se bodo tako lotili problema. Prednost njihovega pristopa je, da lahko (ce bo software seveda dovolj hitro napredoval), relativno hitro skalirajo obmocje pokritosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

kow je izjavil:

Okapi je izjavil:

Kaj pa tisti, ki so pred par leti kupili teslo, ker je Musk obljubljal, da jim bodo do danes z robotaksiranjem že večkratno povrnile vložek? A lahko zahtevajo denar nazaj?>:D


Tozba je vedno mozna. Samo verjetno obstaja drobni tisk.

Ja, AFAIK piše, da je odvisno od zakonodaje. Musk lahko vedno reče, da zadeva deluje, ampak oblasti tega ne dovolijo.

kow ::

Ce bodo imeli dovolj dober software, jim bo Musk pac pokazal statistiko. Da Tesle (pod avtomatiko) povzrocijo bistveno manj nesrec kot vozniki ostalih proizvajalcev. Tezko ignoriras podatke. Bomo videli kako hitro bo software napredoval.

Drugace pa je Tesla dosegla se en pomemben milestone. Z zadnjo verzijo (trenutno jo imajo samo influencerji) so poenotili software. Sedaj FSD uporabljajo tudi na avtocestah. Do konca meseca targetirajo, da bodo dodali tudi vzratno voznjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Ena velika ovira je - kdo bo šel v zapor, če bo robotaksi koga ubil?

Ljudje pričakujejo osebno odgovornost pri takih stvareh.

V Italiji so sodili seizmologom, ker niso napovedali potresa.

kow ::

Kdo gre v zapor, ko kirurg ubije pacienta? Nihce. Placa se neka odskodnina in zivot ide dalje.
Pa tudi, ce jim ne bi pustili. Jim bodo pa kitajci itd. Zadeva je "prevelika", da bi jo ustavil pravni sistem, imo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Okapi ()

Okapi ::

Pomotoma predlagal izbris.

If a doctor is grossly negligent and the patient dies as a result, the doctor can be charged with manslaughter
The numbers of doctors charged with and convicted of manslaughter have increased appreciably in the past decade
Blaming one or a few people for an error that may be the result of difficulties at many stages in a complex process is dangerous
This action encourages secrecy and inhibits system changes that would reduce the likelihood of future errors


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...

kow ::

To so res skrajni primeri, ko doktorji izredno zajebejo. Ponavadi je se kaj vec zraven. Koliko dohtarjev gre recimo v Sloveniji letno v zapor?

Konec koncev gre lahko tudi programer v zapor, ce se izkaze, da je zatajil kaksno napako, namerno povzrocil kaksnega zuzka ipd.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

A je ze kdo kje dobil dober povzetek Teslinega dogodka? Mislim takega neodvisnega, torej da ne bo komentiral nek navduseni dvajsetletni investitor iz mamine kleti.


20 robotaxijev in 30 Modelov Y je vozilo po vnaprej zmapiranem lotu Warner Bros studia. Robotaxi bo na voljo najkasneje 2027. FSD pa ze drugo leto.

All in all, milijoni dvosedih vozil ne bodo resili nobenega problema s prevozom. Samo malo vecjo guzvo bodo naredili v mestih. :>

kow je izjavil:

Ce bodo imeli dovolj dober software, jim bo Musk pac pokazal statistiko. Da Tesle (pod avtomatiko) povzrocijo bistveno manj nesrec kot vozniki ostalih proizvajalcev. Tezko ignoriras podatke. Bomo videli kako hitro bo software napredoval.


Trenutno nikomur ne kazejo nobene konkretne statistike. Vse je samo marketing speak.

kow je izjavil:

Z zadnjo verzijo (trenutno jo imajo samo influencerji) so poenotili software. Sedaj FSD uporabljajo tudi na avtocestah. Do konca meseca targetirajo, da bodo dodali tudi vzratno voznjo.


No, to je nekaj kar jaz cakam, da se zgodi tudi v EU. Enhanced Autopilot se vedno ne zna pripeljat od Slovenske Bistrice do Maribora. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

kow ::

Enhanced Autopilot je ze nekaj let mrtva veja razvoja. Fixa se buge oz. morda se doda kaj manjsega. Nima nobene veze z razvojno vejo.

BigWhale je izjavil:


Trenutno nikomur ne kazejo nobene konkretne statistike.


Zato sem uporabil prihodnjik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Z omejitvo na Texas, in se malo bolj na dolocene dele/odseke, bi dejansko lahko imeli moznost kaj konkretnega pokazati.

kow ::

Ne vidim razloga, da bi zeleli pokrivati ves Teksas ali celo Kalifornijo. Izberes obmocje, nato pa ga siris. Ce uspesno startajo 2026/2027, so imo ze premagali Waymo, ker bodo hitreje skalirali ter imeli nizje stroske.

Itak pa ne moremo vedeti kako hitro bo tehnologija napredovala, lahko le spekuliramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Enhanced Autopilot je ze nekaj let mrtva veja razvoja.


To jim zgleda ne preprecuje, da ga prodajajo in da te ljudje v Tesla salonu ne prepricujejo, da je to nekaj kar absolutno rabis. :>

kow ::

Tudi kreditne kartice so tehnolosko zastarela resitev. Menda ja ne trdis, da so neuporabne? Ali pa, da ti jih banke nocejo prodati?

BigWhale ::

Placilne kartice se konstantno posodabljajo in razvijajo. V zadnji iteraciji smo jih zdigitalizirali in zbasali v telefone.

Ce je EAP ze nekaj let mrtva veja (pa dejansko ni, ce bi ga uporabljal, bi to vedel), bi bila prodaja stvari, ki deluje samo na pol in za katero ves, da se ne bo izboljsala v bistvu nateg kupca.

Tody ::

Razen NLB in DH se ni kartic na telefonu, google pay ne velja ker bog ve kje to prejemajo.

Kodrnusa ::

Kva ga eni pokate tukaj haha. Preden bo avto samo vozil bo minilo 20 let. Sem vozil teslo avtopilot, mi je recimo od novih bmwjev veliko boljsi driving asistant, se res peljes po avtocesti brez problemov in naglih zaviranj, skoraj ne rabis nic upravljati...
Ampak po mestu.. znanstvena fantastika, miljon in ena situacija, ki jih avto niso sposobni sprocesirat. Da ne govorimo o pravnih vidikih, ko bo nesreča.. Kdo bo to plačal? Tudi statistika kako je avto bolk varen od človeka ni mirodajna, saj je premalo kilometrov narejeno, da bi lahko primerjali z kilometrino par miljard ljudi, med njimi najbrz tudi veliko takih, ki ne bi smeli imeti izpita...
Moje mnenje, da Tesla tako kot ostali prodaja bučke, da bi malo delnico dvignil :)

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Placilne kartice se konstantno posodabljajo in razvijajo. V zadnji iteraciji smo jih zdigitalizirali in zbasali v telefone.
Kar je samo na pol napredek. Ker ne dela, ko je baterija prazna (se je že zgodilo, da je moral nekdo nekaj nujno plačati, baterija v telefonu pa prazna). Pa v kakšnih bolj zakotnih krajih ne delajo vsi terminali brezstično. Pa še kakšno drugo slabost bi se tudi dalo najti.

kow ::

BigWhale je izjavil:

Placilne kartice se konstantno posodabljajo in razvijajo. V zadnji iteraciji smo jih zdigitalizirali in zbasali v telefone.

Ce je EAP ze nekaj let mrtva veja (pa dejansko ni, ce bi ga uporabljal, bi to vedel), bi bila prodaja stvari, ki deluje samo na pol in za katero ves, da se ne bo izboljsala v bistvu nateg kupca.


Mrtva veja v smislu razvoja. Se vedno nekdo optimizira featurje oz. fiksa napake. Kar pa ne pocnejo razvojniki, ampak interni "support" inzenirji.
Kar se tice kartic, zadeva je v samem bistvu debilna. Podobno kot, da bi elektro motorje in baterije vstavljal v ICE avtomobile. V resnici je vse kar rabis internet in digitalno denarnico ter ustrezen protokol.

Okapi je izjavil:

Ker ne dela, ko je baterija prazna (se je že zgodilo, da je moral nekdo nekaj nujno plačati, baterija v telefonu pa prazna). Pa v kakšnih bolj zakotnih krajih ne delajo vsi terminali brezstično. Pa še kakšno drugo slabost bi se tudi dalo najti.


To je obskuren problem. Dvomim, da je zelja, da ga hitro resimo. Ker ima pac lahko vsak v zepu (ali ovitku telefona) nekaj gotovine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

A plastične kartice pa ne moreš imeti v žepu (ali ovitku telefona)?

Zakaj bi sploh moral imeti karkoli fizičnega? Potrebuješ terminal, ki zna prepoznati obraz/prstni odtis/šarenico, in bančni račun.

Prehod iz plastične kartice na telefon sicer reši kakšen problem (ki večinoma sploh ni problem), in povzroči kakšnea novega. Temu se reče "napredek zaradi napredka" ali tehnološki larpurlartizem.

Tu je še varnostni vidik. Hodiš po poljubnem mestu v Južni Ameriki, Afriki, Aziji, ZDA... Obstopijo te trije korenjaki, en z nožem v roki, in zahtevajo od tebe (odklenjen) telefon.

Pameten popotnik jim izroči telefon (na katerem ni nič kritičnega), plastično kartico ima pa skrito v žepu, gatah...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Gregor P ::

Kitajski test Teslinega avtopilota na delni zapori AC:

https://web.de/magazine/panorama/autopi...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Gregor P ::

... in v nadaljevanju cela nemška reportaža na temo težav Teslinega avtopilota + težave s teslino kljuko, ki je ne moreš odpreti od zunaj, če ni več dotoka elektrike npr. ob prometni neseči in tako reševalci ne morejo priti pravočasno do tebe :8)

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Waymo je dobil sveze financiranje.

Today, we're excited to announce that we've closed an oversubscribed investment round of $5.6 billion, led by Alphabet, with continued participation from Andreessen Horowitz, Fidelity, Perry Creek, Silver Lake, Tiger Global, and T. Rowe Price.

Tody ::

Za leto, dve bo zadost.

kow ::

To 100% ni dovolj za 2 leti. Verjetno dobro leto. V vsakem primeru je Uber oplel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Tody ::

In kam gre ves ta silni denar?

kow ::

Nova verzija (FSD 13.2) je na netu. Napredek je (ponovno) opazen. Dodali so rikverc (ki pa dela v omejenih okoliscinah), in sedaj uporabljajo polno resolucijo kamer (ce sem prav razumel). Napovedali so tudi podaljsanje konteksta za 3x v bliznji prihodnosti.



Tody je izjavil:

In kam gre ves ta silni denar?


V razvoj, hw, skaliranje. Kam pa naj bi sel?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Tody ::

Vprašanje je bilo bolj koliko gre za ljudi, koliko za hw, za storitve?

kow ::

Na tako vprasanje ti lahko odgovori (poda oceno) samo insajder ali pa analitik specializiran za to specificno firmo.

kow ::

Waymo bo kmalu zacel testirati v Miamiju.

https://waymo.com/blog/2024/12/next-sto...

Planirajo, da bodo rabili cirka 1 leto, da gredo v komercializacijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

Drugače pa brezveze se prepucavat kdo je boljši - važno, da vsaj nekdo (upajmo da več njih) pride do tega, da bo to na voljo sleherniku (in pod to mislim, da boš vsaj na AC v normalnih razmerah lahko celo noč dremal v avtu, medtem, ko bo avto delal 1000km chalenge)

Okapi ::

Zapelješ na avtovlak in spiš 1000 km.>:D

kow ::

Jutri ob 7ih bi se odpravil v Bukaresto. Kje se lahko zapeljem na avtovlak? Hvala!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Spet ena vecjih novic te dni. GM je obupal nad Cruise robotaxiji in se bo fokusiral na level2+++ sistem, na nacin kot Tesla. To bo zanimivo.

Po eni strani bi si kar zelel da vec proizvajalcev zacne delati na ta nacin, pa da se pokaze kako to zgleda v praksi, ko je vecje stevilo vozil s takimi sistemi na cesti.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Logično. V težkih časih delaš tisto kar lahko prodajaš takoj.

Gregor P ::

Morda bi pri Tesli vseeno razmislili o kakšnem dodatnem senzorju ali dveh :8)

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

FSD 13.2.1 so zaceli pushati uporabnikom s HW4.

codeMonkey ::

Evo o tem govorim. Imas lahko softver, pa ti potem en kratek stik vrze cel sistem ven. Nedopustno za level 3 naprej. Verjetno tudi za level 2 v dolocenih scenarijih. In to naj bi bilo pripravljeno za nekaj resnega. Nepokrit single point of failure...

https://electrek.co/2024/12/16/tesla-ma...

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Bodo vse rešili prek OTA :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
««
29 / 30
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
582970 (638) BT52
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
705481 (1899) dexterboy
»

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1188752 (4038) c3p0
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8415750 (10681) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5214062 (8913) Meizu

Več podobnih tem