Forum » Na cesti » Formula 1 2020
Formula 1 2020
Scorpy84 ::
Primoz tukaj se ne strinjam najbolj s teboj, ceprav vedno pises tako da imas vedno najbolj prav, ampak pustimo to. Turbina ne zadusuje toliko zvok, kot ti pravis. Tukaj je bolj problem tudi oblika izpuha, ampak vseeno slisal sem v zivo te motorje in lahko delam primerjavo, da vem da turbina ne zadusuje zvok, ze iz drugih dirkaskih serij.
Ce bi bil problem samo poraba goriva, potem bi na kvalifikacijah navili motor na 15k, pa z razlogom tega ne pocnejo. Tudi 08/09 je bila omejitev porabe, pa smo na kvalifikacijah gledali motorje z visjimi obrati, med dirko pa po nekaj krogih precej nizje obrate. Na tvju se ni slisalo, med samo dirko pa ja.
Ce bi bil problem samo poraba goriva, potem bi na kvalifikacijah navili motor na 15k, pa z razlogom tega ne pocnejo. Tudi 08/09 je bila omejitev porabe, pa smo na kvalifikacijah gledali motorje z visjimi obrati, med dirko pa po nekaj krogih precej nizje obrate. Na tvju se ni slisalo, med samo dirko pa ja.
b3D_950 ::
Zgleda, da je bolj problem, da zvok preveč filtrirajo med prenosom, ker drugače motor/zvok ni tako tih in brez karakterja? Tudi te kamere se mi zdi, da imajo prevelik FOV ali nekaj, da se izgubi feeling o hitrosti.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
Uizi ::
Scorpy84 ::
Zgleda, da je bolj problem, da zvok preveč filtrirajo med prenosom, ker drugače motor/zvok ni tako tih in brez karakterja? Tudi te kamere se mi zdi, da imajo prevelik FOV ali nekaj, da se izgubi feeling o hitrosti.
V primerjavi s presnjimi motorji je brez karakterja, tudi turbina se ne slisi tako, kot slisis v kaksnem drugem dirkaskem motorju, ker ravno ta mgu-h tako zavira turbino, da ne spusti niti tistega tipicnega piskajocega zvoka. Zanimivo ko dirkalnik ugasne ali pa odpove motor, pa se oglasi tisti piskajoc zvok. Tega na prenosu ni nikoli slisati, vsaj jaz ga ne. Motorji niso nikakor tihi, glasnejsi so kot f2, ali pa bivsi gp2, ter porsche cup kjer si lahko ravno poslusal pred glavno dirko. Ravno motorji iz 05/6 in 07 so bili nerealno glasni, se bolj kot v12. Tudi ce si imel cepke v usesih, je bilo na trenutke neznosno, sploh ko so bili dirkalniki skupaj. Nato so uvedli vse te omejitve z porabo, da leta 2013 si lahko ze gledal in poslusal brez cepkov, celo med ogrevanjem so bili motorji glasnejsi, kot med samo voznjo.
ripmork ::
Imam sicer rad zvok turbin (tudi starih turbo f1 mašin), sam ti kričeči V10, to je bila pa res taprava stvar. Tako prepoznavno. Mi je mal žal, da jih nisem uspel v živo slišat. Sem pa vsaj V8 motor 12 let nazaj na ogledu dirke doživel - več kot ure brez čepkov nisem zdržal
AvtoR ::
Nazadnje sem bil na F1 v Imoli 1994. Od V8 mašin so dobesedno bolela ušesa, dočim V10, sploh pa V12 mašine so bile pravi balzam za ušesa. Ferarri V12 se je slišalo cel krog.
Ah, kje so tisti časi...
Ah, kje so tisti časi...
Ganon ::
PrimozR ::
Primoz tukaj se ne strinjam najbolj s teboj, ceprav vedno pises tako da imas vedno najbolj prav, ampak pustimo to. Turbina ne zadusuje toliko zvok, kot ti pravis. Tukaj je bolj problem tudi oblika izpuha, ampak vseeno slisal sem v zivo te motorje in lahko delam primerjavo, da vem da turbina ne zadusuje zvok, ze iz drugih dirkaskih serij.
Ce bi bil problem samo poraba goriva, potem bi na kvalifikacijah navili motor na 15k, pa z razlogom tega ne pocnejo. Tudi 08/09 je bila omejitev porabe, pa smo na kvalifikacijah gledali motorje z visjimi obrati, med dirko pa po nekaj krogih precej nizje obrate. Na tvju se ni slisalo, med samo dirko pa ja.
Čakaj, najprej očitaš stil pisanja (da imam 'najbolj prav'), potem mi pa kontra argumentiraš s PORABO goriva, medtem ko sem jaz govoril o PRETOKU? Če slučajno še nisi ujel, v F1 so omejeni na max 100 kg/h pretoka goriva v motor ter na 110 kg (pred 2019 je bilo to 100 kg) goriva za celo dirko. Ni problem poraba, problem je dovajanje energije v motor. Zato ti višji obrati ne koristijo. Seveda si dobrodošel, da ta claim kontriraš. S podatki. Argument o porabi goriva to seveda ni.
Kako je bila 'poraba' omejena v 2008 in 2009? Govorimo namreč o letih, ko je bilo tankanje med postanki še dovoljeno. Torej nisi imel težave, da bi bil omejen s končno količino goriva za celo dirko. Fuel flow merilce (tisto, na čemer naj bi BAJE Ferrari goljufal lani) so pa uvedli skupaj s turbo motorji in celotno hibridno formulo, mislim da so celo iste merilce uporabljali tudi LMP1-H avtomobili, kjer je bila formula enaka - x MJ goriva in y MJ energije iz hibridnega sistema na krog (energija odvisna od dolžine kroga, normiranega na dolžino kroga v Le Mansu) s štirimi hibridnimi razredi - 2, 4, 6 in 8 MJ na krog Le Mansa, kar je dalo različne omejitve (žal se razlik ne spomnem več, nikjer pa ne najdem, ampak mislim da je bilo samo v 6 in 8 MJ razredu dovoljeno imeti 2 ločena hibridna sistema, razlike so bile v velikosti tanka za gorivo, itd.).
Da so v 2008/2009 oz. v tistih časih na dirkah vozili z nižjimi obrati je dejstvo, pač zradi življenjske dobe in zaradi parih konjev več na kvalifikacijah (ker se je praktično vsak obrat poznal na moči... atmosferci, prilagojeni za visoke obrate pač). Treba je sicer pogledati od leta do leta, ker so imeli različne omejitve števila dirk, ki jih je moral motor preživeti, to pa jasno vpliva tudi na to, kako močno ga lahko ženeš na dirki. Ampak daleč najbolj je na vse to vplivala omejitev najvišjega števila obratov. Predvsem je to prizadelo Cosworth, kjer so CA motor (V8) od štarta razvijali za visoke obrate in so bili prvi, ki so imeli motor z 20.000+ obrati na dirki (Cosworth CA), max je bil pa se mi zdi da celo čez 21.000 obratov? Motor je bil najmočnejši ravno v rangu okrog 20.000 obratov, omejitev na 18.000 obratov jim je pa porezala top end power. Omejitev je bila pa seveda popolnoma umetna, regulirana. Sicer je pa to itak samo stvar map, kako se obnaša motor, tako kot so imeli 'party mode' in ostale mape do Monze :)
Če se v čemerkoli motim, me seveda lahko popraviš. Ampak glede na kontra komentarje, ki si jih imel, bi prosil za linke, ki podprejo tvoje trditve.
Sicer pa, ko sem komentiral McLaren pa kot da je vse dobro, mišljeno je bilo, da je lahko stabilnost boljša stvar, kot nov dirkač in nov motor. Renaultov motor očitno ni tako zelo slab.
PrimozR ::
Aja, zvok, kater turbo motor podobne zmogljivosti in namembnosti pa je glasnejši od ekvivalentnega atmosferca? Oz. kako turbina ne duši zvoka? Pač imaš neke elemente, ki (namenoma...) jemljejo energijo izpušnim plinom pri turbo motorju, ki jih pri atmosfercu nimaš. Nekako tako, kot dušilci na izpuhu... Enako na sesalni strani, poleg tega, da imaš na sesalni strani še intercooler. Namesto intake boxa s filtrom in direktne neomejene cevi od izpušnega ventila navzven torej dodaš ogromno nekih elementov, daljše cevi, itd.
Na cesti proizvajalci dodajajo umetne zvoke prek radia, dodajajo cevke, ki zvok iz motornega prostora dodajajo v kabino, itd., ker so turbo motorji postali preveč tihi.
Case in point:
Na cesti proizvajalci dodajajo umetne zvoke prek radia, dodajajo cevke, ki zvok iz motornega prostora dodajajo v kabino, itd., ker so turbo motorji postali preveč tihi.
Case in point:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
::
Na motorjih šparajo in so "EKO", medtem pa gledamo prelete potniških letal za reklamo in dirke pod reflektorji, kdo je tu nor?
To je tako kot z vso ostalo ekologijo: sam populizem, ki na dolgi rok dela okolju še več škode.
Imam sicer rad zvok turbin (tudi starih turbo f1 mašin), sam ti kričeči V10, to je bila pa res taprava stvar. Tako prepoznavno. Mi je mal žal, da jih nisem uspel v živo slišat. Sem pa vsaj V8 motor 12 let nazaj na ogledu dirke doživel - več kot ure brez čepkov nisem zdržal
V 90.ih sem bil večkrat na štartu F1. Fenomanalno!
billy ::
Nič, to je to za še eno bedno sezono, kar je bilo najbolj zanimivo, da je totalen rookie pokazal, kak uber stroj je Merc in kako ne-GOAT je lojza.
Se vidimo spet marca 2021 :)
Se vidimo spet marca 2021 :)
Tilen88 ::
Sej po včerajšni dirki določenega folka ne bo več na forum do začetka testiranj. Bomo vsaj dobre debate imeli
PrimozR ::
Tilen88 ::
Big_Al ::
https://twitter.com/SportMoments4Al/sta...
When Max Verstappen got some info about Mercedes' engine but Hamilton en Bottas had no idea...
When Max Verstappen got some info about Mercedes' engine but Hamilton en Bottas had no idea...
springfield ::
Malo se bojo mogli posyncat glede sporocil, ki jih dajejo v javnost https://news.yahoo.com/mgu-k-gremlin-fo...
Asked about the situation, Mercedes motorsport boss Toto Wolff confirmed that all the power units had been backed off a bit.
"We've got a bit of a gremlin sitting in there," he said.
"The MGU-K is below the power that it should normally give. We don't understand exactly why yet. So we've taken a bit of performance out of it, on all the Mercedes engines."
pirlo ::
Dokaz da v ozadju delajo stvari za katere ne vedo vozniki, ali pa lažejo javno. Vprašanje kolikokrat je imel Bottas tako "podhranjen" motor.
roCkY ::
Ker se "butci" včasih zaletavajo v prvem ovinku nebi bil presenečen, da je kak speči softver kjer na delu. Ne la za štart.
Dirkači so le nujni proizvodni delavci v tej franšizi. Eni krepko preplačani.
Dirkači so le nujni proizvodni delavci v tej franšizi. Eni krepko preplačani.
springfield ::
Ce se ne motim, so ze na enem prostem treningu to omenli. Ocitno so povedali vsem, le dirkacema ne
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 4 … 30 31 32 33 )Oddelek: Na cesti | 185155 (119715) | |
» | Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 181014 (112573) | broken/link |
» | Formula 1 2016 (strani: 1 2 3 4 … 37 38 39 40 )Oddelek: Na cesti | 231302 (145229) | kosta |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 379731 (235326) | BT52 |