» »

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin

Slo-Tech - V številnih državah se pripravljajo na prihodnost, ko bodo na cestah le še električni avtomobili, in očitno gre po tej poti tudi Slovenija. Vlada je danes potrdila strategijo o alternativnih gorivih, ki med drugim določa, da po letu 2030 de facto ne bo več dovoljena prva registracija vozil z motorjem z notranjim izgorevanjem. Konkretna formulacija prepoveduje registracijo vozil, katerih izpusti ogljikovega dioksida presegajo 50 gramov na prevožen kilometer. V praksi tako nizkih vrednosti avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem ne morejo doseči, konkurenčni so le hibridi. Mimogrede, evropska uredba 443/2009, ki trenutno velja, od leta 2020 določa cilj za osebna vozila pri 95 g CO2/km.

Slovenija si bo prizadevala za povečanje števila električnih vozil in hibridov, ki naj bi jih bilo do leta 2030 200.000, kar predstavlja 17 odstotkov voznega parka Slovencev. To pomeni, da naj bi imeli takrat tudi 22.300 polnilnic - letos jih imamo 227. Prav tako naj bi do leta 2030 povečali število vozil na stisnjeni in utekočinjeni zemeljski plin.

Slovenija pa seveda ni edina, ki bo strožje regulirala vozila z bencinskimi in dizelskimi motorji. Nemški parlament je lani izglasoval načelno zavezo, da leta 2030 prepovedo nova vozila z motorji z notranjem izgorevanjem, do leta 2050 pa jih v celoti odstranijo s cest (tudi stara). Toda že kmalu zatem je nemški minister za promet dejal, da je tak načrt neizvedljiv. Podobne načrte za leto 2030 ima tudi Nizozemska. Norveška napoveduje, da bo leta 2030 v celoti ogljično nevtralna, kar vključuje tudi prepoved prodaje novih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem. Podobno se pripravlja še v ostalih skandinavskih državah in na Otoku.

Še precej prej in dosti zanesljiveje pa so zgodilo zaprtje termoelektrarn, kar so številne evropske države tudi že napovedale. Velika Britanija jih bo do leta 2025, Finska tudi, Danska najpozneje leta 2050, precej pa je tudi nezavezujočih načrtov, denimo v Franciji, Avstriji in drugod. Ob tem velja evropske emisije postaviti v perspektivo. V EU živi okrog 500 milijonov ljudi, kar predstavlja približno 6,5 odstotkov svetovnega prebivalstva. Emisije EU dosegajo 3,5 milijona kiloton CO2 letno, kar je okrog 9,6 odstotka svetovnih emisij. To pomeni, da povprečen Evropejec letno v ozračje spusti 7 ton CO2. Na Kitajskem je ta številka 7,7, v ZDA 16,1, v večini manj razvitega sveta pa nekajkrat nižja.

Ob tem velja poudariti, da je strategija v celoti nezavezujoč dokument. Predstavlja usmeritve države za prihodnost, kamor bo stremela tudi zakonodaja, a sama po sebi strategija ničesar ne zahteva.

277 komentarjev

««
«
1 / 6
»»

scipascapa ::

od kje folku 10k in več za avto?

tikitoki ::

To pomeni konec poceni rabljenih vozil. Ker baterije so potrosna roba in vse prej, kot poceni. To bo se zanimivo.

s1m0n ::

Če bo država dala polovico za subvencijo električnih vozil drugače iz tega ne bo nič.
Nimam pojma od kot jim pridejo takšni neizvedljivi cilji.

jakan123 ::

scipascapa je izjavil:

od kje folku 10k in več za avto?


Nimajo vsi nizkih plač :) Drugače pa lizing, kredit, prihranki

Uporabnix ::

Kako se pa pri električnih avtih reče stopalki za gas?

dronyx ::

Tako kot smo uspešno postali novo silikonska dolina (ali se napiše silicijeva?) bomo tu ta vladin projekt uspešno izpeljali. V to sem prepričan. Sicer pa če je avto redno servisiran in ne rjavi se ga da vozit tudi 30 let.

Nisem zasledil v tem izjemno ambicioznem načrtu tudi tega, kako mislijo Cerarjevi nadoknaditi izpad v proračunu iz naslova trošarin? Kaj to potem pomeni, da bomo leta 2030 plačevali 2 do 3 krat dražjo elektriko kot sedaj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

shadeX ::

scipascapa je izjavil:

od kje folku 10k in več za avto?


Leta 2030 bodo najcenejši električni avtomobili stali toliko kot danes najcenejši avto z notranjim izgorevanjem.

Sicer pa če se že danes odločiš za nakup el. Vozila ti država pomaga pri nakupu s sredstvi iz ekosklada.

adhoc ::

dronyx je izjavil:

Tako kot smo uspešno postali novo silikonska dolina (ali se napiše silicijeva?) bomo tu ta vladin projekt uspešno izpeljali. V to sem prepričan. Sicer pa če je avto redno servisiran in ne rjavi se ga da vozit tudi 30 let.


Silikon in silicij sta dva razlicna kemijska elementa. En je polimer, drugi je polkovina. To bi res lahko vedel.

s1m0n ::

dronyx je izjavil:

Nisem zasledil v tem izjemno ambicioznem načrtu tudi tega, kako mislijo Cerarjevi nadoknaditi izpad v proračunu iz naslova trošarin? Kaj to potem pomeni, da bomo leta 2030 plačevali 2 do 3 krat dražjo elektriko kot sedaj?


Verjetno.

oxyuranus ::

Mene bolj zanima, kdo bo do leta 2030 celo elektro omrezje prenovil, da bodo sposobni dostaviti dovolj elektrike, ki bo te avtomobile napajala, brez da bi ponoci daljnovodi zareli v prijetni barvi talece se kovine. ;(( Salabajzerji spet so nasli neko populisticno idejo, zraven pa nihce ne premisli do kaksnih ogromnih vlaganj mora pred tem priti, se drugi tir so packali 20 let, zdaj bodo pa postavljali daljnovode v vsako slovensko vas. Tale strategija je samo PR stunt, pac bodimo moderni, je pribljizno na enaki ravni kot, ce bi sprejeli slovenceljski vesoljski program in zastavili za cilj, da bomo do 2030 na marsu. It aint gonna happen.
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)

dronyx ::

s1m0n je izjavil:

Verjetno.

To morda niti ni tako slaba ideja. Namreč sedaj smo vozniki v diskriminatorenm položaju, ker moramo plačevat trošarine da lahko polnijo proračun. Elektriko pa uporabljajo vsi oziroma večina, tako da se bo ta harač bolj pravično porazdelil.

Magic1 ::

Ob tem velja poudariti, da je strategija v celoti nezavezujoč dokument. Predstavlja usmeritve države za prihodnost, kamor bo stremela tudi zakonodaja, a sama po sebi strategija ničesar ne zahteva.
Magic

oxyuranus ::

dronyx je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Verjetno.

To morda niti ni tako slaba ideja. Namreč sedaj smo vozniki v diskriminatorenm položaju, ker moramo plačevat trošarine da lahko polnijo proračun. Elektriko pa uporabljajo vsi oziroma večina, tako da se bo ta harač bolj pravično porazdelil.


Nic niso v diskriminatornem polozaju, svinjate zrak in naravo vsej okolici, jaz bi zadevo samo se bolj obdavcil, da bi ljudje zaceli pocasi razmisljati, da pa res ni treba, da se cela druzina pelje skozi center ljubljane vsak dan v vsak svojem avtu. Me prav zanima, zakaj bi moral npr. jype placevati tvojo voznjo. Placuj jo sam.
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: oxyuranus ()

Magic1 ::

oxyuranus je izjavil:

dronyx je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Verjetno.

To morda niti ni tako slaba ideja. Namreč sedaj smo vozniki v diskriminatorenm položaju, ker moramo plačevat trošarine da lahko polnijo proračun. Elektriko pa uporabljajo vsi oziroma večina, tako da se bo ta harač bolj pravično porazdelil.


Nic niso v diskriminatornem polozaju, svinjate zrak in naravo vsej okolici, jaz bi zadevo samo se bolj obdavcil, da bi ljudje zaceli pocasi razmisljati, da pa res ni treba, da se cela druzina pelje skozi center ljubljane vsak dan v vsak svojem avtu. Me prav zanima, zakaj bi moral npr. jype placevati tvojo voznjo. Placuj jo sam.

Ali hodiš na dopust? Uporabljaš avto? Se ogrevaš?...
Zakaj nam onesnažuješ planet? Zakj živiš, saj nič dobrega ne delaš za naravo!
(Pa se sam z kolesom vozim.)
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

GrX ::

scipascapa je izjavil:

od kje folku 10k in več za avto?


Jah delamo delamo...

dronyx ::

oxyuranus je izjavil:

Nic niso v diskriminatornem polozaju, svinjate zrak in naravo vsej okolici, jaz bi zadevo samo se bolj obdavcil...

Saj tudi ko prižgeš električnega porabnika mora termoelektrarna Šoštanj skuriti ne vem koliko premoga, nuklearka proizvaja jedrske odpadke, ki jih bo potrebno dolgo časa varno skladiščiti itd. Ekološko čistih virov elektrike je morda za 20%.

NikolormousB ::

tikitoki je izjavil:

To pomeni konec poceni rabljenih vozil. Ker baterije so potrosna roba in vse prej, kot poceni. To bo se zanimivo.


Baterije za hibride so že danes precej poceni. Menjava baterije na Priusu je cenovno primerljiva z menjavo turbine na dizlih kakšnih 15 let nazaj.

http://electronautomotive.com/batteries...

zenith1 ::

Da narediš električni avto, postopek niti pod razno ni zelen. O baterijah ne bi zgubljal besed. Posebej kvaliteta kitajske robe je juhuhu kvalitete. Oerlikon je kaj delal robo, ki je po 15 letih imela 130% kapacitete. Trenutno pa razni PowerSafe dosegajo 25% ološa, ko baterijo kupiš.

Za ohranitev zelene Zemlje, bi jaz prepovedal peči na drva. Ker pozimi se ubijamo v smogu.

NikolormousB ::

Raja tud dela pa jim to ne prinese več kot minimalca. Pa niso sami krivi.


Povprečna plača v Sloveniji je nekaj čez 1000€ neto. Celoten povprečni prejemek je še kakšnih 200€ višji. Mediana je nekje pri 800€, če se ne motim.

Leta 2016 smo Slovenci kupili cca. 87.000 novih avtomobilov. Glede na znamke in modele, ki jih kupujemo, bi rekel, da je povprečna cena avtomobila krepko nad 10 jurji.

Že danes je možno kupiti električni avto za manj kot 15 jurjev (Najcenejši Renault Zoe se na avto.net prodaja za 13500) s tem, da je pri nas ponudba električnih in hibridnih avtomobilov porazna.

gruntfürmich ::

evropa gre pospešeno v kurac s svojimi idiotizmi okoli energetske politike, migrantske, ekonomske... evroposlanci so navadne prodane kurbe, sploh ti iz revnih vzhodnih držav, za nov svet levega despotizma in oligarhije
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

lovro535v2 ::

Od kje bodi pa dobili elektriko za električne avtomobile daljnovodi so že tako preveč obremenjeni.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

Magic1 ::

NikolormousB je izjavil:

tikitoki je izjavil:

To pomeni konec poceni rabljenih vozil. Ker baterije so potrosna roba in vse prej, kot poceni. To bo se zanimivo.


Baterije za hibride so že danes precej poceni. Menjava baterije na Priusu je cenovno primerljiva z menjavo turbine na dizlih kakšnih 15 let nazaj.

http://electronautomotive.com/batteries...

Menjava baterije za osnovnega Priusa te stane 4000EUR (original, sama baterija je vredna po njihovih navedbah okoli 2500EUR). S tem da ima ta baterija le za 3-5km avtonomije!
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

energetik ::

Niste prebrali? Navaden hibrid ustreza standardu. Ni treba nobenih novih DV. Grem stavit, da bodo takrat HEV na cenovnem nivoju današnjih ICE. Kdor bo pa imel možnost polnjenja in denar, bo pač vzel PHEV ali BEV.

Sam že itak razmišljam, da bi morda čez nekaj let nabavil HEV, ko bo trenutni bencinar spustil dušo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

NikolormousB ::

Magic1 je izjavil:

NikolormousB je izjavil:

tikitoki je izjavil:

To pomeni konec poceni rabljenih vozil. Ker baterije so potrosna roba in vse prej, kot poceni. To bo se zanimivo.


Baterije za hibride so že danes precej poceni. Menjava baterije na Priusu je cenovno primerljiva z menjavo turbine na dizlih kakšnih 15 let nazaj.

http://electronautomotive.com/batteries...

Menjava baterije za osnovnega Priusa te stane 4000EUR (original, sama baterija je vredna po njihovih navedbah okoli 2500EUR). S tem da ima ta baterija le za 3-5km avtonomije!


A link, ki sem ga dal si pa kar ignoriral?

V ZDA te pride menjava okoli 1000€.

Magic1 ::

Kitajci ti tudi prodajajo 18650 litijeve celice z 10000mAh za 1$. Sem napisal da gre za uradno ceno original dela. Kvaliteta tvojega je pa neznana pa še vedno prodajajo za 2000$+delo. Za baterijo, ki te nese do 5km daleč... Sem hotel predelat enega Priusa in poznam cene.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

NikolormousB ::

Kitajci ti tudi prodajajo 18650 litijeve celice z 10000mAh za 1$. Sem napisal da gre za uradno ceno original dela. Kvaliteta tvojega je pa neznana pa še vedno prodajajo za 2000$+delo. Za baterijo, ki te nese do 5km daleč... Sem hotel predelat enega Priusa in poznam cene.


999 USD, če hočeš samo rebuild kit (obnova ti vzame par ur, se pravi, še max. 200€ za mehanika).

NikolormousB ::

Koliko let rabis s slovebsko povprecno placo?


10 mesecev. Toliko kot za vsak drug avto vreden 10 jurjev.

Zgodovina sprememb…

Izi ::

Na Slo-tech sem pričakoval komentarje na malo višjem nivoju, ampak očitno sem se motil. Popolnoma enaki komentarji kot na 24ur in podobnih rumenih straneh.

Ta strategija naj bi veljala samo za povsem nove avte iz tovarne. Reveži bodo lahko še vedno kupovali in registrirali stare dizlaše in se tudi leta 2050 vozili na dizel, če ga bodo seveda uspeli kje natočiti.
Poleg tega v to strategijo ne padejo samo električni avti ampak tudi vsi hibridi. Reveži bodo verjetno tam okoli leta 2030 najprej počasi prešaltali na hibride in šele tam okoli leta 2050 na električne avte. To je v času, ko bodo menda kolonije na Marsu že nekaj povsem običajnega ;)

Čudno, da je celo na tehničnem forumu zaslediti toliko neznanja in nezaupanja glede električnih avtov.
Tudi dizli so kar konkretno dražji od bencinarjev, pa največji reveži vedno kupujejo dizle. Zakaj? ker na dolgi rok prišparaš.
Enako je z električnimi avti. Začetni vložek je večji ampak potem se voziš praktično zastonj in brez servisov.
Elektriko "tankaš" ponoči, ko je po polovični ceni. Servisov skorajda ne rabiš, saj električni avti ne rabijo menjave olja, svečk, filtrov in vseh "malenkosti", ki letno nanesejo po več 100 €.
Menjava baterij po nekje 10 letih je bistveno cenejša kot če bi pri dizlašu seštel vse letne servise za eno desetletje.

Edini problem pri električnih avtih so reveži brez garaž, ki večinoma bivajo v blokovskih naseljih, ki že sedaj nimajo kje parkirati svoj avto, kje šele da bi lahko elektriko pripeljali do avta. Ampak če smo čisto pošteni ti avta tako ali tako ne rabijo. Bloki so večinoma v centrih mesta in vsak ima zraven avtobusno postajo.
Kdor pa ima garažo pa bo avto polnil ponoči, ko je elektrika praktično zastonj, ker vsaj sedaj ponoči ni praktično nobene porabe elektrike in se precej elektrike preprosto izgubi.
Slovenci imamo dober milijon avtov in tudi če bi prav vse ponoči priklopili na polnjenje bi bila poraba nižja kot od ene povprečne tovarne, ki jih čez dan na polno šiba nekaj 1000.

Zmajc ::

Ne EU ne Slovenija nimata kapacitet električne energije za tak prehod. Račun brez krčmarja kot vedno. Čez 10 let pa bojo podaljšali rok na 2045 ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zmajc ()

tikitoki ::

dronyx je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Verjetno.

To morda niti ni tako slaba ideja. Namreč sedaj smo vozniki v diskriminatorenm položaju, ker moramo plačevat trošarine da lahko polnijo proračun. Elektriko pa uporabljajo vsi oziroma večina, tako da se bo ta harač bolj pravično porazdelil.


Ti mas cudene ideje o pravicnosti. Drugi naj placujrjo za tvojo uporabo cest? Zakaj le.

zavajon ::

NikolormousB je izjavil:

Raja tud dela pa jim to ne prinese več kot minimalca. Pa niso sami krivi.


Povprečna plača v Sloveniji je nekaj čez 1000€ neto. Celoten povprečni prejemek je še kakšnih 200€ višji. Mediana je nekje pri 800€, če se ne motim.

Leta 2016 smo Slovenci kupili cca. 87.000 novih avtomobilov. Glede na znamke in modele, ki jih kupujemo, bi rekel, da je povprečna cena avtomobila krepko nad 10 jurji.

Že danes je možno kupiti električni avto za manj kot 15 jurjev (Najcenejši Renault Zoe se na avto.net prodaja za 13500) s tem, da je pri nas ponudba električnih in hibridnih avtomobilov porazna.


Ti malo mešaš trg z novimi in trg z rabljenimi avti.
Se mi zdi, da se na avto.net v glavnem kupujejo avti za 3 jurje, ne pa za 15 ;)

NikolormousB ::

Ti malo mešaš trg z novimi in trg z rabljenimi avti.


Ne, ne mešam. V 2016 je bilo na novo registriranih 87000 novih avtomobilov.

http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6...

dronyx ::

tikitoki je izjavil:

Ti mas cudene ideje o pravicnosti. Drugi naj placujrjo za tvojo uporabo cest? Zakaj le.

Kot sem enkrat že napisal trošarine niso nek namenski davek za uporabo cest ali "ekologijo", ampak gre denar zbran od trošarin v proračun za financiranje državne porabe. Nenazadnje tudi električni avti "uporabljajo ceste" pa lastniki ne plačujejo trošarin na pogonska goriva.

tikitoki ::

NikolormousB je izjavil:

tikitoki je izjavil:

To pomeni konec poceni rabljenih vozil. Ker baterije so potrosna roba in vse prej, kot poceni. To bo se zanimivo.


Baterije za hibride so že danes precej poceni. Menjava baterije na Priusu je cenovno primerljiva z menjavo turbine na dizlih kakšnih 15 let nazaj.

http://electronautomotive.com/batteries...


Cudno, ker so govorili o vec tusoc evrih za elektricne avtimobile.

Torej link do cene baterij za tesla 3 al pa keh podobnega to karvsi prilepul je navadno zavajanje

D3m ::

zenith1 je izjavil:

Da narediš električni avto, postopek niti pod razno ni zelen. O baterijah ne bi zgubljal besed. Posebej kvaliteta kitajske robe je juhuhu kvalitete. Oerlikon je kaj delal robo, ki je po 15 letih imela 130% kapacitete. Trenutno pa razni PowerSafe dosegajo 25% ološa, ko baterijo kupiš.

Za ohranitev zelene Zemlje, bi jaz prepovedal peči na drva. Ker pozimi se ubijamo v smogu.


O ne ne dragec.
|HP EliteBook|R5 6650U|

NikolormousB ::

Kar se tiče povprečne vrednosti, podatkov žal ne boš dobil. Je pa logično sklepati, da je vrednost precej nad 10 jurji.

Najcenejši novi avtomobili stanejo okoli 8 jurjev, pa še teh je zelo malo. Po drugi strani je večina avtomobilov srednjega razreda okoli 20k, proda pa se tudi precej avtomobilov višjega razreda.

Tukaj je razčlenjeno po znamkah: http://www.ads-slo.org/statistika-prvic...

BMW, Mercedes in Audi imajo skupaj cca. 10% trga, pa praktično ne prodajajo avtomobilov pod 25k eur, nezanemarljiv delež pa je tistih krepko nad 50k.

krucymucy ::

tikitoki je izjavil:

To pomeni konec poceni rabljenih vozil. Ker baterije so potrosna roba in vse prej, kot poceni. To bo se zanimivo.

Se cenejsa bodo. Ce bo baterija zanic, bo avto poceni. Ce pa ne dela, pa pac vozis na ICE.
Se bodo pa hitro nasli "kitajci" s poceni rezervnimi baterijami nic ne skrbi. Kvalitetna ne bo, bo pa poceni.

tikitoki ::

NikolormousB je izjavil:

Koliko let rabis s slovebsko povprecno placo?


10 mesecev. Toliko kot za vsak drug avto vreden 10 jurjev.


Seveda, zivis pa od zraka. Mes glih nentaliteto folka k take predloge pise.

zavajon ::

NikolormousB je izjavil:

Ti malo mešaš trg z novimi in trg z rabljenimi avti.


Ne, ne mešam. V 2016 je bilo na novo registriranih 87000 novih avtomobilov.

http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6...

In najbrž je bilo skoraj 87.000 prejšnjih avtov ponosnih lastnikov novih prodanih za male pare na avto.net ali pri preprodajalcih.
Zanimivo bi bilo videti, kakšna je bila povprečna cena tistih novo registriranih.
Sem skoraj prepričan, da pod 15 jurjev.

NikolormousB ::

tikitoki je izjavil:

NikolormousB je izjavil:

Koliko let rabis s slovebsko povprecno placo?


10 mesecev. Toliko kot za vsak drug avto vreden 10 jurjev.


Seveda, zivis pa od zraka. Mes glih nentaliteto folka k take predloge pise.


Kaj tebi ni jasno? Za 10 jurjev vreden avto boš plačal 10 jurjev, ne glede na to ali je na bencin, nafto, elektriko ali bukova drva.

Koliko bo kdo dal na mesec stran od prihodkov za avtomobil, je pa stvar posameznika. Nekateri mogoče celo plačo, ker živijo s partnerjem, in jim ena plača pokrije življenjske stroške. Drugi bo pa mogoče raje plačeval 150€ za lizing na 7 let, ker je ocenil, da mu to bolj ustreza.

Tisti, ki nimajo denarja pač ne kupijo novega avtomobila. Ta del trga se ne bo bistveno spremenil.

Magic1 ::

tikitoki je izjavil:

NikolormousB je izjavil:

tikitoki je izjavil:

To pomeni konec poceni rabljenih vozil. Ker baterije so potrosna roba in vse prej, kot poceni. To bo se zanimivo.


Baterije za hibride so že danes precej poceni. Menjava baterije na Priusu je cenovno primerljiva z menjavo turbine na dizlih kakšnih 15 let nazaj.

http://electronautomotive.com/batteries...


Cudno, ker so govorili o vec tusoc evrih za elektricne avtimobile.

Torej link do cene baterij za tesla 3 al pa keh podobnega to karvsi prilepul je navadno zavajanje

Še enkrat, ta baterija od Priusa je na osnovi Ni-Mh baterij in ima majhno kapaciteto. Polna batterija te pelje le par kilometrov! Litijeva baterija za 100km+ stane takoj 5-10k€. Teslina S/3 je pa še parkrat večja. Do the math.
Magic

Uporabnix ::

dronyx je izjavil:


Nisem zasledil v tem izjemno ambicioznem načrtu tudi tega, kako mislijo Cerarjevi nadoknaditi izpad v proračunu iz naslova trošarin? Kaj to potem pomeni, da bomo leta 2030 plačevali 2 do 3 krat dražjo elektriko kot sedaj?


To je dobro vprašanje. Nič (manj) dohodka iz naslova trošarin in še odhodki zaradi morebitnih subvencij. Ne vem kako bo šlo to skozi. Morda bo pa gospodarstvo vzcvetelo!

imagodei ::

Ne le daljnovodi; problem so tudi parkirišča v blokovskih naseljih. Menda ne mislijo, da bo nekdo iz 12. nadstropja v Fužinah 3x tedensko iz svojega stanovanja vlekel podaljšek do avta?

Dobro, malo za šalo, pa še malo za res: energijo, ki jo danes dobijo avtomobili iz nafte in derivatov, bo treba nekako nadomestit. V Sloveniji se ne more zgradit niti ene elektrarne, z izjemo morda mikro solarnih elektrarn na strehah hiš. Koliko so te rentabilne, vemo. Vse ostale vrste elektrarn imajo nasprotnike: hidroelektrarn ne moremo gradit, ker gredo v luft okoljevarstveniki, češ da je ravno na tistem mestu ekološka niša, posebna vrsta žab, ki bo utonila, če se bo gladina dvignila za 2m. Vetrne elektrarne menda množično klatijo ptiče iz zraka. Nuklearne so seveda daleč najbolj nevarne, ne samo, da lokalna skupnost ne bi dovolila, še 3/4 Evrope bi šlo v luft. Termoelektrarn ne bomo več gradili, ker svinjajo ozračje (kar je, za razliko od ostalih pomislekov celo res), plina nimamo... Da bi v Sloveniji žrtvovali "najboljšo" obdelovalno zemljo in postavili kakšno ogromno polje (ali več manjših) solarnih panelov ali kakšnih alternativnih solarno-parnih elektrarn (parabolična ogledala ogrevajo vodo do vretja, para poganja turbino), je ZF.

Saj kdo, ki se mu da, lahko izračuna oziroma oceni energijske potrebe vozil v Sloveniji in Evropi. Pa četudi rečemo, da se bo leta 2030 vozilo po cestah samo kakih 15-20% električnih vozil in hibridov. To energijo bo treba od nekod dobit. Niti Evropa ni navdušena nad gradnjo kakšnih ogromnih hidro elektrarn, da nuklearnih sploh ne omenjam. A bomo imeli redukcije? Al bomo namesto tega postavili 20 elektrarn na nafto po celi Evropi? Definitivno bi bil izkoristek v teh elektrarnah boljši kot v ICE, ampak...
- Hoc est qui sumus -

s1m0n ::

Koliko let trenutno traja, da se ti naložba v BEV začne vračat?
V primerjavi z ICE za 15kEUR (sklepam, da je to nekje povprečje pri nas za nov avto).

Leaf, Zoe brez najema baterije nista poceni (oboje preko 25kEUR s trenutno subvencijo).
Treba je tudi vedet, da vedno več javno dostopnih polnilnic postaja plačljivih. Ne po kWh ampak po času polnjenja...

Koliko privarčuješ / leto na gorivu, vzdrževanju (redni, veliki servis)?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

NikolormousB ::

Še enkrat, ta baterija od Priusa je na osnovi Ni-Mh baterij in ima majhno kapaciteto. Polna batterija te pelje le par kilometrov! Litijeva baterija za 100km+ stane takoj 5-10k€. Teslina S/3 je pa še parkrat večja. Do the math.


Govorim o hibridih, ki imajo običajno relativno majhne baterije.

Baterija za Leafa prejšnje generacije v USA stane 5500€, original Nissan. Ko bodo EVji mainstream, se bodo baterije še precej pocenile. Poleg tega bo na trgu vedno več rabljenih a še vedno dobrih baterij iz razbitih avtomobilov.

Sicer pa baterije niso ravno problem. Chevrolet pravi, da do danes še ni zamenjal niti ene baterije pod garancijo na Voltih. Imaš ljudi, ki z Volti delajo po več 100.000 milji (300k milj oz. pol milijona kilometrov: http://www.greencarreports.com/news/110... brez kakšne resne degradacije.

Zadevo lahko primerjaš z menjavo motorja pri ICE avtomobilih. Komplet motor za avto srednjega razreda te prav tako pride kakšnih 5 jurjev. Ampak v realnosti se motorji menjajo večinoma pod garancijo pri relativno novih avtomobilih, pa še to v zelo redkih primerih. Pri starih avtih se motorji menjajo redko, z novimi pa skoraj nikoli.

Pri hibridih in EV je podobno. Baterije načeloma zdržijo dlje kot ostali deli avtomobila.

Oberyn ::

dronyx je izjavil:

Tako kot smo uspešno postali novo silikonska dolina (ali se napiše silicijeva?) bomo tu ta vladin projekt uspešno izpeljali. V to sem prepričan.

Točno, tudi jezst sem prepričan. Najprej druga Švica, nato svetilnik Evrope, zdaj pa še ta briljantni plan. Iz sosednje novice je razvidno, da postajamo tudi vodilna evropska blokčejn sila. Uspehi se kar vrstijo, na to moramo biti ponosni (globok, rahlo otožen vzdih).

jernejl ::

Povprečna cena za nov avto bo kar preko 20k€.
https://www.statista.com/statistics/425...

HotBurek ::

Ob tem velja poudariti, da je strategija v celoti nezavezujoč dokument.

Odlično! Naj tako tudi ostane, tja do leta 2130...

Sicer pa moje mnjenje glede avto industrije. Vsak dan se kaže, kako smo v evropi vse bolj sužnji borze iz new yorka. Le ta diktira celotni evropski industriji. Kam pa to pripelje, se pa vidi; avtomobili (in praktično vsi ostali izdelki) so manj kvalitetni, sorazmerno se pa poveča kvantiteta (ker avti prej in pogosteje crkujejo). Kar je v prid borzni mafiji, ki sili k konstantni "rasti", ki se jo gleda zgolj kot število prodanih enot.

Avto industrija pa je, na žalost, sledila tem zahtevam. Kot posledica imamo manj kvalitetne avte kot pred 30 leti. Tudi avte se kot take ne razvija več za nas, kupce in uporabnike, ampak investitorje. Kar je tudi jedro problema.

Skrajni čas, da se znebimo vpliva te borzne mafije, ter da avto industrija postane bolj avtonomna in začne izdelovati avte za kupce. In kot kupec nekega avta (ali x izdelka), me v prvi vrsti zanima kvaliteta. Pa tudi reklame so kar dober pokazatelj, kaj je (bojda) pomembno izpostavit o nekem avtu v 15 sekundah. Npr. posiljevanje z nekimi fensi blatniki, ki so kao "in motion" tudi, kadar avto ni v gibanju. Navadno sranje, ki nima nobene veze s tem, ali je avto kvaliteten, kako se pelje, udobnost zicev, varnost, itn. Ali pa razni SUVi, ki v osnovi sploh ne spadajo na naše ceste.

Ter, kot pravi rek "less is more, more is less". Naj obrnejo kurs, ponudijo manj različnih modelov, le ti pa naj bodo smiselni in top of the top, kar se tiče kvalitete. Tak avto je potem lahko v uporabi mnogo let (ob primernem servisiranju), kar na koncu zmanjša onasnaževanje tovarn, saj bi izdelovali manj avtov na voznika.


Onasnaževanje z bencinom/dizlom je pa problem predvsem v mestih. Boljši (elektro?) javni prevoz bi že nekaj prispeval. Glavno, kar bi pa morala naredit država, je pa decentralizacija delovnih mest. Če se ljudje (100.000?) dnevno vozijo tudi iz Kopra in Maribora v Ljubljano, je s tem očitno nekaj narobe. Če bi bile službe v krajih, kjer živiš, bi v trenutko imeli čistejša mesta. Tistih 100.000 dnevnih migrantov pa, namesto +100 kilometrov dnevno, bi jih bilo npr. samo 20, pa je onasnaževanje 5x manjše. In v takih primerih, kjer bi večina imela službo 20 kilometrov od doma, bi marsikdo prešel vsaj na bencinarja, če ne celo na elektro kot drugi avto.


Skratka, avto industrija naj se osvobodi teh borznih parazitov, prisluhne dejanskim kupcem in naj prične z izdelavo kvalitetnih avtov. Država pa, namesto da vse klači v Ljubljano, uredi okolje, kjer bodo delovna mesta razpršena po celi državi, tam kjer ljudje tudi živijo, pa bo pot v službo krajša in posledično manj onasnaževanja.

Avto bi moral bi "viden" kot investicija za naslednjih 10-15 let, ne pa kot strošek naslednjih 3-4 let.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Invictus ::

Sanje EU, ki se ne bodo uresničile...

Ker so sanje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x
««
«
1 / 6
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Irska bi čez deset let prepovedala nove bencinske in dizelske avtomobile

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3911033 (7216) AndrejO
»

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
27786784 (78708) AštiriL
»

Finska bo zakonsko prepovedala termoelektrarne na premog

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3311032 (8340) konspirator
»

EU z novo strategijo za izgon avtomobilov iz mest do leta 2050 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6314167 (12367) Pyr0Beast

Več podobnih tem