» »

Katere zimske gume?

Katere zimske gume?

««
6 / 64
»»

energetik ::

negotiator je izjavil:

Nimam podatka, imam pa video:

(tukaj je oprijem kritičen, zato pač ni uporabil ozkih koles - globokega snega pa tukaj tudi ni)
Tukaj so široke gume zaradi boljšega hlajenja (večja površina, kjer se guma hladi) oziroma ker je potrebno prenesti na podlago ogromno moč. Načeloma pa bi ozka guma dala enak oprijem za tistih par sekund, preden bi se skurila.

negotiator ::

energetik je izjavil:

negotiator je izjavil:

Nimam podatka, imam pa video:

(tukaj je oprijem kritičen, zato pač ni uporabil ozkih koles - globokega snega pa tukaj tudi ni)
Tukaj so široke gume zaradi boljšega hlajenja (večja površina, kjer se guma hladi) oziroma ker je potrebno prenesti na podlago ogromno moč. Načeloma pa bi ozka guma dala enak oprijem za tistih par sekund, preden bi se skurila.


Učinkovitost ožje gume ni tako velika, kot širše gume. S širšo gumo ne dobiš samo dodatne površine, pač pa tudi dodatno silo, ki pritiska ob tla.

PS: če je guma širša, je lahko tudi mehkejša = boljši oprijem.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

shmandi ::

Ja, pri širši gumi večja sila pritiska na tla, ker je guma težja!?8-O

stara mama ::

negotiator je izjavil:


Učinkovitost ožje gume ni tako velika, kot širše gume. S širšo gumo ne dobiš samo dodatne površine, pač pa tudi dodatno silo, ki pritiska ob tla.

Ko pridemo na tak nivo pa ni več kaj za debatirat

Aston_11 ::

negotiator je izjavil:

S širšo gumo ne dobiš samo dodatne površine, pač pa tudi dodatno silo, ki pritiska ob tla.
Če te ne bo negiotiator nesel s kakšnim svojim prispevkom (je dobro na poti), si zaslužiš nagrado dneva. Zlati zvonec!

negotiator ::

Sem se morda kje uštel? Širša guma doda avtu tudi težo, ja, se pravi, da je pritisk na tla tudi večji ali se motim? Vi hočete reči, da lastna teža gume ne povzroča trenja? Koliko ste imeli fiziko? 1?

Poleg tega so širše gume lahko tudi mehkejše in imajo zato več oprijema.

Veste, kje se vi motite? Imamo recimo avto, ki tehta 1000kg - širša guma ima manj pritiska na cm2, kot ožja, zato vi debato zaključite tako, da je vseeno, če je na avtu guma od bicikla. Zato, ker upoštevate pri obeh širinah gume le težo avtomobila, ne pa tudi teže gume, ki sicer ne doda veliko k oprijemu, doda pa več, kot vi mislite, da doda (vsaka doda nekaj, avto pa ima 4 in to lahko hitro spremeni razdaljo, ki je potrebna za zaustavitev). Da ne omenjam spet tistega o trdoti širše gume, kaj šele tega, da se širša guma veliko bolj prilagaja nepravilnostim na cesti, npr: imamo pesek na cesti - pri ožji gumi se hitro zgodi, da zaradi tega popolnoma zgubi stik s podlago, širša pa grabi na večjem delu, kar pomeni, da je za to možnost dosti manjša pri širši gumi.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

Bitkojn ::

negotiator je izjavil:

Sem se morda kje uštel? Širša guma doda avtu tudi težo, ja, se pravi, da je pritisk na tla tudi večji ali se motim? Vi hočete reči, da lastna teža gume ne povzroča trenja? Koliko ste imeli fiziko? 1?


Očitno si imel ti fiziko 1,če trdiš da široka guma povzroča več pritiska na površino kot ozka!
Fak ej kaj vse ne prebereš...

perci ::

ja sej teoretično ima prav, praktično pa ne, ker je razlika zanemarljiva

negotiator ::

perci je izjavil:

ja sej teoretično ima prav, praktično pa ne, ker je razlika zanemarljiva


Ravno zanemarljiva ni, je pa res bolj majhna ampak nič za to, saj je širša guma tudi mehkejša in ima zato boljši oprijem.
All easy problems have already been solved.

smacker ::

Ni vam problem fizika, problem vam je logično povezat dele avta v celoto. Res da je guma edini stik s podlago, zraven maš pa cel kup mehanizmov, ki prenašajo pogonsko silo na cesto.
Ni vse v pnevmatikah ;) Precej je odvisno od vzmetenja in geometrije podvozja. Če fedra ne stisne gume ob podlago, adijo oprijem. Zato če kupiš večje felne, širše gume, zraven še fedre menjaš in znižaš avto. S tem se poveča pritisk na podlago in nekako "pridobi" pritisk, ki si ga "izgubil" z večjo/širšo gumo.
Negotiator niti ni tako daleč od resnice, čeprav so njegovi argumenti totalno skregani s fizikalnimi zakonitostmi. Sama širina gume ima majhen vpliv na oprijem. Še največja razlika je v denarnici :D

negotiator ::

smacker je izjavil:

Ni vam problem fizika, problem vam je logično povezat dele avta v celoto. Res da je guma edini stik s podlago, zraven maš pa cel kup mehanizmov, ki prenašajo pogonsko silo na cesto.
Ni vse v pnevmatikah ;) Precej je odvisno od vzmetenja in geometrije podvozja. Če fedra ne stisne gume ob podlago, adijo oprijem. Zato če kupiš večje felne, širše gume, zraven še fedre menjaš in znižaš avto. S tem se poveča pritisk na podlago in nekako "pridobi" pritisk, ki si ga "izgubil" z večjo/širšo gumo.
Negotiator niti ni tako daleč od resnice, čeprav so njegovi argumenti totalno skregani s fizikalnimi zakonitostmi. Sama širina gume ima majhen vpliv na oprijem. Še največja razlika je v denarnici :D


S fizikalnimi zakonitostmi niso skregani, je pa res, da je razlika majhna ampak, kot sem že omenil, širša guma je zaradi večjega stika s podlago lahko mehkejša in se zato bolj "zalepi" za cesto.
All easy problems have already been solved.

energetik ::

Ne, mehkejša je lahko zaradi večje površine za hlajenje.

mihec87 ::

smacker je izjavil:

Ni vam problem fizika, problem vam je logično povezat dele avta v celoto. Res da je guma edini stik s podlago, zraven maš pa cel kup mehanizmov, ki prenašajo pogonsko silo na cesto.
Ni vse v pnevmatikah ;) Precej je odvisno od vzmetenja in geometrije podvozja. Če fedra ne stisne gume ob podlago, adijo oprijem. Zato če kupiš večje felne, širše gume, zraven še fedre menjaš in znižaš avto. S tem se poveča pritisk na podlago in nekako "pridobi" pritisk, ki si ga "izgubil" z večjo/širšo gumo.
Negotiator niti ni tako daleč od resnice, čeprav so njegovi argumenti totalno skregani s fizikalnimi zakonitostmi. Sama širina gume ima majhen vpliv na oprijem. Še največja razlika je v denarnici :D


wait what?
"Zato če kupiš večje felne, širše gume, zraven še fedre menjaš in znižaš avto. S tem se poveča pritisk na podlago in nekako "pridobi" pritisk, ki si ga "izgubil" z večjo/širšo gumo."
Hočeš rečt da če dam mehke fedre pa dvignem avto ta postane lažji?


Avto je težek 1500kg in toliko je tudi pritiska na podlago(porazdeljen na pnevmatike) pa lahko namesto amortizerja daš štango..
-Z širšimi gumami dobimo večjo površino stika z podlago ter z tem manjšo silo pritiska na površino ki se stika z podlago
-Z ožjimi gumami dobimo manjšo površino stika z podlago ter z tem večjo silo pritiska na površino ki se stika z podlago

Poskusi stopi na ravno odrezane kole ali pa na ošpičene...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mihec87 ()

energetik ::

mihec87 je izjavil:


-Z širšimi gumami dobimo večjo površino stika z podlago ter z tem manjša sila pritiska na površino ki se stika z podlago
-Z ožjimi gumami dobimo manjšo površino stika z podlago ter z tem večjo silo pritiska na površino ki se stika z podlago

Poskusi stopi na ravno odrezane kole ali pa na ošpičene...
Tole pa tudi ni OK. Sila na površino je še vedno enaka, saj je avto enako težak. Z večjo površino se kvečjemu zniža tlak pod gumo in obratno.

Vendar tudi površina pri širši/ožji ni ravno tako določena, ker je ful odvisna od same strukture gume in bočnice.

St235 ::

negotiator je izjavil:

Sem se morda kje uštel? Širša guma doda avtu tudi težo, ja, se pravi, da je pritisk na tla tudi večji ali se motim? Vi hočete reči, da lastna teža gume ne povzroča trenja? Koliko ste imeli fiziko? 1?

Poleg tega so širše gume lahko tudi mehkejše in imajo zato več oprijema.

Veste, kje se vi motite? Imamo recimo avto, ki tehta 1000kg - širša guma ima manj pritiska na cm2, kot ožja, zato vi debato zaključite tako, da je vseeno, če je na avtu guma od bicikla. Zato, ker upoštevate pri obeh širinah gume le težo avtomobila, ne pa tudi teže gume, ki sicer ne doda veliko k oprijemu, doda pa več, kot vi mislite, da doda (vsaka doda nekaj, avto pa ima 4 in to lahko hitro spremeni razdaljo, ki je potrebna za zaustavitev). Da ne omenjam spet tistega o trdoti širše gume, kaj šele tega, da se širša guma veliko bolj prilagaja nepravilnostim na cesti, npr: imamo pesek na cesti - pri ožji gumi se hitro zgodi, da zaradi tega popolnoma zgubi stik s podlago, širša pa grabi na večjem delu, kar pomeni, da je za to možnost dosti manjša pri širši gumi.


Pozabil si štet še težo zraka, ki gre v širšo gumo...

mihec87 ::

energetik je izjavil:

mihec87 je izjavil:


-Z širšimi gumami dobimo večjo površino stika z podlago ter z tem manjša sila pritiska na površino ki se stika z podlago
-Z ožjimi gumami dobimo manjšo površino stika z podlago ter z tem večjo silo pritiska na površino ki se stika z podlago

Poskusi stopi na ravno odrezane kole ali pa na ošpičene...
Tole pa tudi ni OK. Sila na površino je še vedno enaka, saj je avto enako težak. Z večjo površino se kvečjemu zniža tlak pod gumo in obratno.

Vendar tudi površina pri širši/ožji ni ravno tako določena, ker je ful odvisna od same strukture gume in bočnice.


Sila je enaka samo je porazdeljena na večjo površino in z tem manjša glede na cm2

Rečma avto ma 1500kg porazdelimo na 4 kolesa je to 375kg na kolo..
-Široka guma ima površino stika 107cm2 je to potem 3,5kg/cm2
-Ozka guma ima površino stika 97cm2 je to potem 3,8kg/cm2

*Površine so neke približne da se ne bo gdo obesil če ve točne površine za dimenzije..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mihec87 ()

negotiator ::

energetik je izjavil:

Ne, mehkejša je lahko zaradi večje površine za hlajenje.


Aha, teža pa ne igra vloge? Bravo.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

@mihec in energetik

Malo sta pozabila, da so pri zaviranju zadeve zelo zelo drugačne, kot takrat, ko avto stoji pri miru. Če imaš nekega terenca z visokim težiščem in vzmetmi, ki dopuščajo vožnjo po zelo neravnem terenu, se boš z njim na cesti ustavljal precej dlje, kot s spuščenim avtom, ki ima nizko težišče in trde vzmeti. Čista razlika. Pri slednjem več teže ostane tudi na zadnjih kolesih, kar pomeni večjo moč zaviranja, poleg tega pa trše vzmeti k temu še dodatno prispevajo.

Hint: zato pa na dirkalnih stezah običajno ne vidimo terenskih vozil.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

mihec87 ::

negotiator je izjavil:

@mihec in energetik

Malo sta pozabila, da so pri zaviranju zadeve zelo zelo drugačne, kot takrat, ko avto stoji pri miru. Če imaš nekega terenca z visokim težiščem in vzmetmi, ki dopuščajo vožnjo po zelo neravnem terenu, se boš z njim na cesti ustavljal precej dlje, kot s spuščenim avtom, ki ima nizko težišče in trde vzmeti. Čista razlika. Pri slednjem več teže ostane tudi na zadnjih kolesih, kar pomeni večjo moč zaviranja, poleg tega pa trše vzmeti k temu še dodatno prispevajo.

Hint: zato pa na dirkalnih stezah običajno ne vidimo terenskih vozil.


Teža je ista samo drugače porazdeljena(in z tršo vzmetjo pridobiš to(boljšo porazdelitev ne pa dodatno)..

Seveda da ni terenskih vozil na dirkališču saj imajo visoko težišče, dosti večjo težo, podvozje narejeno za čisto drug teren, neprimerno slabšo aerodinamiko itd...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mihec87 ()

m0LN4r ::

Je to normalno, da na TS860 Conti profil ni enak oz. uniform ?
Kaj mislim (oprostite mi) je, da kot je sestavljen profil iz teh vzporednih izbocenih crt, sem opazil da so po gumi naokoli razlicnih sirin. Zadeva variira kr na random in sirina ob straneh variira med 1,5-3-4cm ?

Al je to zanalasc tak narjeno?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

negotiator ::

Teža je ista samo drugače porazdeljena(in z tršo vzmetjo pridobiš to(boljšo porazdelitev ne pa dodatno)..


Teža je enaka, sila pa večja, ker se nekaj sile pri zaviranju usmeri tudi v tla (navzdol, mislim, seveda pod nekim kotom). Recimo, če tečeš po klancu navzdol, ko hočeš upočasnit, se nagneš malo nazaj, drugače bi se prevrnil naprej - pri tem z nogami pritiskaš ob tla z večjo silo od sile, ko jo povzroča lastna teža telesa. Pri avtu si je to malo težje predstavljat ampak, tako je.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

Aston_11 ::

negotiator je izjavil:

Sem se morda kje uštel? Širša guma doda avtu tudi težo,
Ti sodiš v tisti profil ljudi, ki so kot žele, brez hrbtenice in ki niso sposobni stat za svojimi besedami, ker jih enostavno nimajo in potem pametuješ in se zvijaš, kaj da si napisal in kaj da nisi napisal, pa da razen tebe nihče nič ne razume, pa da nihče nič ne zna prebrati, edini ti vse znaš. Razlika v masi dveh gum je kakšna? Dodaj razliko v masi gume masi vozila, nato izračunaj trenje in potem palamudi o svoji fiziki. Pa po zdravju se vprašaj. Guma je mehkejša odvisno od dodanih snovi, od širine težko rata mehkejša. Če pa tega nisi napisal, ker si itak ena poletna nezanesljiva, potem pa napiši kar trdiš, ker se izražaš na ravni enega, ki ni čist v glavi. Skratka, od tebe bo težko kaj, ker v vseh postih ni popolnoma nič.

negotiator je izjavil:

Teža je ista samo drugače porazdeljena(in z tršo vzmetjo pridobiš to(boljšo porazdelitev ne pa dodatno)..


Teža je enaka, sila pa večja, ker se nekaj sile pri zaviranju usmeri tudi v tla (navzdol, mislim, seveda pod nekim kotom). Recimo, če tečeš po klancu navzdol, ko hočeš upočasnit, se nagneš malo nazaj, drugače bi se prevrnil naprej - pri tem z nogami pritiskaš ob tla z večjo silo od sile, ko jo povzroča lastna teža telesa. Pri avtu si je to malo težje predstavljat ampak, tako je.

Ti boš o fiziki? Pa kaj si spet spalamudil. Pizda, pa ti nimaš pojma od pojma. Teža, sila, pod kotom, pizda, pa ti nimaš pojma od pojma. Pa izpit za avto so ti dali. Ja vsakemu ga dajo.


S tem zadnjm postopom si zaslužil nagrado za najbolj neumen post dneva. Pa sem mislil, da te bo en drug danes premagal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

St235 ::

negotiator je izjavil:

Sem se morda kje uštel? Širša guma doda avtu tudi težo, ja, se pravi, da je pritisk na tla tudi večji ali se motim? Vi hočete reči, da lastna teža gume ne povzroča trenja? Koliko ste imeli fiziko? 1?


Zato pa nikol ne smeš na prazen želodec v avto. Majkemi, da je zavorna pot 0,001mm daljša.

krneki0001 ::

shmandi je izjavil:

Odvisno kakšen je sneg :)


Nope, za sneg je vedno boljša ožja guma.

GrimReaper ::

shmandi je izjavil:

stara mama je izjavil:


Nič ne piše, samo zdrava pamet in denarnica mi govorita, da ne pozimi dajat gor 255


Glede na to, da so letne gume dražje od zimskih, bi se ti bolj splačalo imeti ožje letne potem...

Katera dimenzija pa to? Ker 215/45/17 oz. 205/45/17 kateri imam sam homologirani, sem letne za 95€ kupil Goodyear, zimske za ta denar sem pa dobil samo Hankook, Goodyear in ostale top znamke so vse 140€+.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

šernk ::

če bi mal pobrskal bi dobil tud druge bolj podrobne teste od ADAC. eden takih:

http://www.autoexpress.co.uk/accessorie...


@m0LN4r: lahko podaš kakšno sliko ker se mi ne sanja kaj misliš? kar gledam po internetu imajo navaden usmerjen profil mogoče malenkost prestavljen iz centra na eno stran (to pri gumah ni nič nenavadnega)

pa še en test glede vpliva globine profila:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Ho...
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Miha 333 ::

m0LN4r je izjavil:

Je to normalno, da na TS860 Conti profil ni enak oz. uniform ?
Kaj mislim (oprostite mi) je, da kot je sestavljen profil iz teh vzporednih izbocenih crt, sem opazil da so po gumi naokoli razlicnih sirin. Zadeva variira kr na random in sirina ob straneh variira med 1,5-3-4cm ?

Al je to zanalasc tak narjeno?

Za nalašč. In sicer, če bi bili razmaki enaki, bi pri določeni hitrosti guma tulila. Če boš pozoren, boš ugotovil, da so praktično vse gume tako narejene.

negotiator ::

Ti sodiš v tisti profil ljudi, ki so kot žele, brez hrbtenice in ki niso sposobni stat za svojimi besedami, ker jih enostavno nimajo in potem pametuješ in se zvijaš, kaj da si napisal in kaj da nisi napisal, pa da razen tebe nihče nič ne razume, pa da nihče nič ne zna prebrati, edini ti vse znaš. Razlika v masi dveh gum je kakšna? Dodaj razliko v masi gume masi vozila, nato izračunaj trenje in potem palamudi o svoji fiziki. Pa po zdravju se vprašaj. Guma je mehkejša odvisno od dodanih snovi, od širine težko rata mehkejša. Če pa tega nisi napisal, ker si itak ena poletna nezanesljiva, potem pa napiši kar trdiš, ker se izražaš na ravni enega, ki ni čist v glavi. Skratka, od tebe bo težko kaj, ker v vseh postih ni popolnoma nič.


Daj, prosim te, pojdi še enkrat v OŠ. Dodatna teža vpliva na trenje - ne boš mi klobasal, da ne vpliva.


Aha, od širine rata mehkejša? Pa pojdi se solit, prosim. Spet nekaj iz riti privlečeno.

Ti boš o fiziki? Pa kaj si spet spalamudil. Pizda, pa ti nimaš pojma od pojma. Teža, sila, pod kotom, pizda, pa ti nimaš pojma od pojma. Pa izpit za avto so ti dali. Ja vsakemu ga dajo.


:)) Ko berem tvoje besede, imam občutek, kot da govorim s pobesnelim zapornikom, ki se je v zaporu znašel, ker je imel fiziko cvek, potem je moral pa krasti, ker ni imel službe.

Ne, a se ti resno kdaj vprašaš, kdo izpade bolj neumen? Jaz, z dejanskimi argumenti in stilom pisanja, ki se spodobi za odraslega moškega ali ti, ki sploh ne znaš ničesar argumentirat, znaš samo pi*dit in ignorirat moje prispevke. No, daj, frajer, prosim, argumentiraj, kaj me je naredilo tako pi*do in kje sem tako spalamudil. "Teža, sila, pod kotom, pizda" - a si ti na nekih substancah zdajle, resno te vprašam?
All easy problems have already been solved.

Aston_11 ::

negotiator je izjavil:

Dodatna teža vpliva na trenje - ne boš mi klobasal, da ne vpliva.
Se strinjam. Avto ima 1500 kg. Ko mu daš širšo gumu ima, od oka, lahko daš boljše podatke, 1502 kg. Sedaj pa izračunaj razliko. Bahaahahhaha.

negotiator je izjavil:

Aha, od širine rata mehkejša? Pa pojdi se solit, prosim. Spet nekaj iz riti privlečeno.
Napisal si, da so širše gume mehkejše. Bahhahaha.

negotiator je izjavil:

pobesnelim zapornikom, ki se je v zaporu znašel, ker je imel fiziko cvek, potem je moral pa krasti, ker ni imel službe.
Zelo poetično, moram priznati. Sedi, 5.

negotiator je izjavil:

Jaz, z dejanskimi argumenti
Bahahahahahhahaaaaa. Ti argumentov nimaš. Ti napišeš blodnjo in pričakuješ, da jo bomo kupili za dukate. Dokaza nobenega. Temu rečete argument samo v cerkvi, tam so polni podobnih argumentov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Aston_11 ::

negotiator je izjavil:

stilom pisanja, ki se spodobi za odraslega moškega
Tudi Trump je odrasel moški, pa vidimo, kako se ima končati, prav tako so odrasli moški člani ISIS, pa jim ne pomaga dosti in morajo argumentirati s svincem. Odrasel moški kot argument - zelo zanimiv argument, vendar ti znaš argumentirati in bo torej že držalo.

negotiator ::

St235 je izjavil:

negotiator je izjavil:

Sem se morda kje uštel? Širša guma doda avtu tudi težo, ja, se pravi, da je pritisk na tla tudi večji ali se motim? Vi hočete reči, da lastna teža gume ne povzroča trenja? Koliko ste imeli fiziko? 1?


Zato pa nikol ne smeš na prazen želodec v avto. Majkemi, da je zavorna pot 0,001mm daljša.


Če greš s praznim, je kvečjemu krajša. Poskusi se pri enaki hitrosti ustavit sam ali pa s 4imi dodatnimi potniki. V teoriji bi bila razdalja za zaustavitev enaka, v praksi pa pač ni tako.
All easy problems have already been solved.

Aston_11 ::

negotiator je izjavil:

Poskusi se pri enaki hitrosti ustavit sam ali pa s 4imi dodatnimi potniki. V teoriji bi bila razdalja za zaustavitev enaka, v praksi pa pač ni tako.
O, mojster, sklicuješ se na fiziko. Argumentiraj boldano, da vidimo, če znaš. Ali pa.... se spet :motiš:.

negotiator ::

krneki0001 je izjavil:

shmandi je izjavil:

Odvisno kakšen je sneg :)


Nope, za sneg je vedno boljša ožja guma.


Ne, če ne doseže asfalta pod sabo, to ne drži.

Sneg pa sploh ni enaka zgodba, kot asfalt. Sneg sproti pobira, ko drsiš po njem in, če imaš širšo gumo, se le ta dosti bolj upira prodiranju skozi sneg.
All easy problems have already been solved.

m0LN4r ::

Pa ni vseeno, če se pogovarjate o suhem ali mokrem snegu. Pa če je cesta soljena in +2 stopinje ali pa minus 10.

Za začetek bi blo fajn, če bi se o istih razmerah pogovarjal.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

negotiator ::

Se strinjam. Avto ima 1500 kg. Ko mu daš širšo gumu ima, od oka, lahko daš boljše podatke, 1502 kg. Sedaj pa izračunaj razliko. Bahaahahhaha.


O, kako si smešen, ej, ha. ha. ha.... Končno si uspel priznati, da je razlika.

Napisal si, da so širše gume mehkejše. Bahhahaha.


No, to bi pa res rad videl, daj, citiraj, kje sem to napisal.

Bahahahahahhahaaaaa. Ti argumentov nimaš. Ti napišeš blodnjo in pričakuješ, da jo bomo kupili za dukate. Dokaza nobenega. Temu rečete argument samo v cerkvi, tam so polni podobnih argumentov.

Aha, se pravi, "bahahahahahahaahahaah" pa je po tvoje argument? Kje imate pa take argumente? V norišnici? lol.

O, mojster, sklicuješ se na fiziko. Argumentiraj boldano, da vidimo, če znaš. Ali pa.... se spet :motiš:.


Zakaj pa bi? Saj zate to niso argumenti. Namig: praksa ni popolna.
All easy problems have already been solved.

Aston_11 ::

negotiator je izjavil:

Končno si uspel priznati, da je razlika.
Seveda je razlika, občutna, izmerljiva in merjljiva v tisočinkah metra. Si zračunal, ali ne znaš? Čakam še argumentacijo za še eno bedarijo, ki si jo spisal.

negotiator je izjavil:

Zakaj pa bi? Saj zate to niso argumenti. Namig: praksa ni popolna.
Beri bolj pačasi. Trditev si postavil iz teorije, to pa naj bi se učil v šoli. Torej, argumentiraj spodnje, kjer izrecno omenjaš TEORIJO. Ali pa se delaj v svojem stilu glupega naprej.

Aston_11 je izjavil:

negotiator je izjavil:

Poskusi se pri enaki hitrosti ustavit sam ali pa s 4imi dodatnimi potniki. V teoriji bi bila razdalja za zaustavitev enaka, v praksi pa pač ni tako.
O, mojster, sklicuješ se na fiziko. Argumentiraj boldano, da vidimo, če znaš. Ali pa.... se spet :motiš:.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Aston_11 ::

Forumski dosledneš in argumentator, po svojih besedah vitek odrasel moški, z znanjem fizike je napisal tole:

negotiator je izjavil:

Dodatna teža vpliva na trenje - ne boš mi klobasal, da ne vpliva.


negotiator je izjavil:

Poskusi se pri enaki hitrosti ustavit sam ali pa s 4imi dodatnimi potniki. V teoriji bi bila razdalja za zaustavitev enaka, v praksi pa pač ni tako.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

negotiator ::

Seveda je razlika, občutna, izmerljiva in merjljiva v tisočinkah metra. Si zračunal, ali ne znaš? Čakam še argumentacijo za še eno bedarijo, ki si jo spisal.


Meni ni potrebno (sploh zate) ničesar računat, da vem, da je razlika in to je tudi vse, kar sem napisal, poleg tega, da je razlika majhna. Sem pa tudi dodal, da so širše gume lahko mehkejše, kar potem občutno spremeni razdaljo zaviranja.

Beri bolj pačasi. Trditev si postavil iz teorije, to pa naj bi se učil v šoli. Torej, argumentiraj spodnje, kjer izrecno omenjaš TEORIJO. Ali pa se delaj v svojem stilu glupega naprej.


No prav, sicer ne vem, zakaj, če zate to niso argumenti, ampak evo; več, kot je ljudi v avtu, večja je sila gum na podlago, kar bi v teoriji privedlo do enake zavorne poti (večja sila na podlago = večje trenje = hitrejša zaustavitev). Pri manjšem številu potnikov je sila trenja manjša, teža pa prav tako, kar spet privede do enake razdalje ustavljanja. V praksi pa pač ni tako, ker ni popolna. Ampak ne vem, zakaj se trudim pisat zate, če boš itak z enim žaljenjem, bahaha-jem, in nasploh neargumentiranim prispevkom udaril nazaj.

Aston_11 je izjavil:

Forumski dosledneš in argumentator, po svojih besedah vitek odrasel moški, z znanjem fizike je napisal tole:

negotiator je izjavil:

Dodatna teža vpliva na trenje - ne boš mi klobasal, da ne vpliva.


negotiator je izjavil:

Poskusi se pri enaki hitrosti ustavit sam ali pa s 4imi dodatnimi potniki. V teoriji bi bila razdalja za zaustavitev enaka, v praksi pa pač ni tako.


Si mogoče spregledal razliko med prakso in teorijo, ki jo navajam? Širša guma se preprosto obnese bolje (govorim za cesto brez plundre na njej). V teoriji te razlike pač ni. Poleg tega je odvisno tudi od hitrosti, saj pri plundri s široko gumo hitro zaplavaš.

Mimogrede, si pozabil citirat, kje sem napisal, da je širša guma mehkejša? Ali si pogruntal "catch" in se ustrašil?
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

negotiator je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

shmandi je izjavil:

Odvisno kakšen je sneg :)


Nope, za sneg je vedno boljša ožja guma.


Ne, če ne doseže asfalta pod sabo, to ne drži.

Sneg pa sploh ni enaka zgodba, kot asfalt. Sneg sproti pobira, ko drsiš po njem in, če imaš širšo gumo, se le ta dosti bolj upira prodiranju skozi sneg.


Daj se zapelji po celem snegu (60cm) z avtom, ki ima 135/80/15, potem pa z 205/50/15. Med gumama je manj kot 3% razlike, avto naj ima pa samo 80KM in 1400kg, podlaga pod snegom pa je zmrznjen makadam (in ni bilo nobenega asfalta). Pa mi povej s katero se boš vozil normalno, s katero pa se bo avto zelo zelo matral?


Jaz sem to namreč sprobal, pa ti povem da tistih 7cm naredi tako razliko, da verjeti ne moreš. In ja s 135 širine se pelješ brez problemov.

Pa da ti še to povem, včasih so imele diance tam okoli 25KM, pa si se po celem snegu vozil brez problemov, samo ustavit se nisi smel. Danes z 10x več konjev, pa 3x širšo gumo noben X5 ali X6 ne pride niti pol toliko daleč, kot si z dianco prilezel. Brez problema smo se pozimi vozili tudi čez pomrznjen ljubelj, danes X5 stoji in se ne premakne nikamor, kljub štirikolesnem pogonu in dobrim gumam.

m0LN4r ::



Nekako tako.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

connel ::

Jup, se strinjam. S staro kartco si prilezel kamor si hotel. Pa nima nič od nič, ne moči, ne teže, samo ozke gume.

m0LN4r ::

pa noben y-drive pa xy asistov
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

negotiator ::

@nebivedu

Če 60 cm snega ni dovolj kompresiranih, se boš z ozkimi gumami samo udrl v sneg in nasedel na podvozju. (ja, imam izkušnje - citroen ax - sneg pa ni bil niti približno tako debel) Če bi imel v takem primeru dovolj široke gume, bi vsaj ostal na površju in se lahko peljal. Eden od razlogov, zakaj ima ratrak gosenice in ne koles (večja površina).

Če pa govorimo o dovolj trdem snegu, pa ima ozka guma v ovinkih boljši oprijem, ker se malo udre v sneg, medtem, ko se široka ne. Pri zaviranju pa se pred široko gumo nabere več snega, ki precej pomaga pri zaustavljanju - abs tukaj odpade, saj ne blokira koles.

Na ledu se pa nobena guma ne udre nikamor, zgodba je pri obeh podobna, vsaj dokler je sama guma iz enake sestave. Kot sem že omenil, pri širši gumi lahko zaradi manjše obremenjenosti na cm^2 uporabijo mehkejši material, ki bi pri nizkih temperaturah omogočal boljši oprijem.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

Poleg tega, na površinah, kot je zemlja ali blato, širše gume omogočajo boljši oprijem in se ne udirajo (z avtom težje nasedete). Ožja guma ima skupno tudi manj profila, kar pomeni manj točk, ki se pri zaviranju upirajo v mehko podlago (blato, zemlja...)
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

connel je izjavil:

Jup, se strinjam. S staro kartco si prilezel kamor si hotel. Pa nima nič od nič, ne moči, ne teže, samo ozke gume.


Tako je. Večja teža pomeni, da boš težje prišel v hrib, saj ti to preprečuje sila gravitacije. Moči pa ne rabiš velike, ker je, kot si že sam rekel, teža majhna. Poleg tega ti moč, ko se kolesa vrtijo v prazno, ne pomaga kaj dosti. Ozke gume imam pa tudi jaz na biciklu, razlog za to pa je, da tehtam veliko manj, kot avtomobil, poleg tega pa bi se s širšimi gumami na kolesu hitreje upehal.

Mimogrede, s svojim avtom tudi prilezem kamor hočem - pnevmatike 185/60/15, teža pa je okoli 1000kg, sprednji pogon, sem se še sam čudil. Gozdne poti, polne blata in globokih kolesnic od traktorjev - kot, da bi prosil, da obtičim, pa je vseeno šlo. Ravno prav plina - ne pa, kot nekateri, ki mislijo, da, hitreje, kot se kolo vrti v prazno, lažje boš kam prišel. Čim se začne vrteti v prazno, se vrti prehitro. Ko sem prišel skoraj do vrha, sem srečal gozdarja s traktorjem, pa je kar debelo gledal :) Če razumeš, kaj se pod kolesi dogaja, se da z marsikaterim avtom priti marsikam, če nimaš ravno starih/obrabljenih pnevmatik.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

negotiator je izjavil:

@nebivedu

Če 60 cm snega ni dovolj kompresiranih, se boš z ozkimi gumami samo udrl v sneg in nasedel na podvozju. (ja, imam izkušnje - citroen ax - sneg pa ni bil niti približno tako debel) Če bi imel v takem primeru dovolj široke gume, bi vsaj ostal na površju in se lahko peljal. Eden od razlogov, zakaj ima ratrak gosenice in ne koles (večja površina).

Če bi imel dovolj široke gume? Na smučiščih v avstriji imajo namreč vsako leto tekme, kdo pride višje po smučišču z avtom - avstrijci pač znajo izkoristit tudi čas ko smučarjev na smučišču ni in preden ratraki spet opravijo svoje delo. Tisti z ožjimi vedno prilezejo višje, kot tisti s preširokimi gumami. Pa to ni en avto in ena guma.

negotiator je izjavil:


Če pa govorimo o dovolj trdem snegu, pa ima ozka guma v ovinkih boljši oprijem, ker se malo udre v sneg, medtem, ko se široka ne. Pri zaviranju pa se pred široko gumo nabere več snega, ki precej pomaga pri zaustavljanju - abs tukaj odpade, saj ne blokira koles.

Pri ustavljanju na snegu, se ožja guma zarije bolj v sneg in s tem nabere več snega pred gumo.
To kar pa ti pišeš, je pa za na zmrznjenih površinah, kjer se guma ne vdira v sneg in guma pobira "smeti" pred gumo. In tam pride širša guma bolj do izraza, ker lahko nekaj procentov več "smeti" pobere. Enako se brez ABS-a guma obnaša na makadamu.


negotiator je izjavil:


Na ledu se pa nobena guma ne udre nikamor, zgodba je pri obeh podobna, vsaj dokler je sama guma iz enake sestave. Kot sem že omenil, pri širši gumi lahko zaradi manjše obremenjenosti na cm^2 uporabijo mehkejši material, ki bi pri nizkih temperaturah omogočal boljši oprijem.


Material na površini, ki ima stik s tlemi, je na ozki ali široku gumi enako trd ali mehak. Bočnica gume je tista, ki gumo drži v pravilnem položaju, da se ta ne zvija ali drugače deformira. Zato imaš za terence "balone" z višino od 70% širine gume naprej, za športne avtomobile pa nizkoprofilne gume.

negotiator je izjavil:

Poleg tega, na površinah, kot je zemlja ali blato, širše gume omogočajo boljši oprijem in se ne udirajo (z avtom težje nasedete). Ožja guma ima skupno tudi manj profila, kar pomeni manj točk, ki se pri zaviranju upirajo v mehko podlago (blato, zemlja...)


Potemtakem bi morali defenderji in discoveryji na nekdanjem camel trophy-ju imeti zelo široke gume, da se nebi tako vdirali v blato???? Dej si poglej kdaj kakšne gume so imeli na tem tekmovanju.

Ja, za puščavske dirke je dobro imeti zelo široke gume, pa še spuščene po 1bar pritiska, da se guma še dodatno razleze in se ne udira v pesek. Ampak zadeva se ne obnaša kot pri nas sneg, mogoče je malo podobno pršiču, ampak metru pršiča.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

negotiator je izjavil:


Mimogrede, s svojim avtom tudi prilezem kamor hočem - pnevmatike 185/60/15, teža pa je okoli 1000kg, sprednji pogon, sem se še sam čudil. Gozdne poti, polne blata in globokih kolesnic od traktorjev - kot, da bi prosil, da obtičim, pa je vseeno šlo. Ravno prav plina - ne pa, kot nekateri, ki mislijo, da, hitreje, kot se kolo vrti v prazno, lažje boš kam prišel. Čim se začne vrteti v prazno, se vrti prehitro. Ko sem prišel skoraj do vrha, sem srečal gozdarja s traktorjem, pa je kar debelo gledal :) Če razumeš, kaj se pod kolesi dogaja, se da z marsikaterim avtom priti marsikam, če nimaš ravno starih/obrabljenih pnevmatik.


Jaz ti dam za nove gume za tvoj avto, ti se pa prijaviš na tole tekmo, velja? :))

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Tudi take gume za na tvoj avto ti zrihtam

perci ::

Ne vem zakaj pisete o nabiranju snega pred gumo, ce pa danes prakticno ni vec avta brez absa. Nazadnje sem tak avto vozil 10 let nazaj.

krneki0001 ::

ABS pri zelo majhnih hitrostih in nizki temperaturi ni nujno da bo deloval. Oziroma nebi smel. Če pa dela, je pa tudi problem, ker ko se naberejo sneg in smeti pred gumo, se avto lahko ustavi, ABS pa tega ne omogoča in se lahko pa še kr pelješ po poledeneli površini.
««
6 / 64
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Letne gume (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45157380 (2391) m0LN4r
»

Gume 2019 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5712920 (10570) matobeli
»

Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28778011 (48793) slemarko
»

2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
38297951 (70364) gruntfürmich
»

Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10623898 (19752) Domobrancek

Več podobnih tem