» »

Katere zimske gume?

Katere zimske gume?

««
5 / 64
»»

stara mama ::

krneki0001 je izjavil:

stara mama je izjavil:

In kje se ti voziš po puščavskem pesku?


Maroko, Jordanija, Tunizija. Pred vojno v Siriji, Iranu. Pa peščene plaže sardinije so bile tudi zanimive za vožnjo.

Želja mi je bila Libija, pa sem zamudil priložnost.


Do tell more :)
Kak imaš avto in kako ga spraviš tja?

Šel bi z motorjem, pol bi rabil tole

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Recimo v maroko sva šla čez celo evropo, italija, francija, španija, gibraltar, potem pa s trajektom v ceuto in od tam v maroko, potem pa 2 tedna bluzenja po maroku in nazaj po isti poti. Vmes sva si ogledala nico, monaco, andoro, barcelono, valencijo, mal sva po azurni obali bluzila,....
Tole je pa 1998 letnik avto, ki sva ga kupila z 290.000km in se vozila en teden z njim, potem pa v maroko. Avto je brez problema vse zdržal. Edini 2x sva presekala gumo.
Slikano je pa v Maroku, nekje 8km od alžirske meje:
http://s3.mojalbum.com/17373133_1739085...

Tkole zgleda pa črna puščava:


Tukaj je pa pot ki sva jo naredila v maroku. Rdeče obarvani del je skoraj brezpotje (en zelo slab kolovoz in nekaj je vožnje po potoku, ki potem preide v majhno reko)) in najvišja točka čez katero sva šla je bila 3257m nad morjem:


Za naslednjič si pa tole šparam:

Zgodovina sprememb…

igor0203 ::

igor0203 je izjavil:


Printscreen mojega nakupa:



Dobil gume, DOT5215.

krneki0001 ::

Zadnji teden v prejšnjem letu. A bi bila kakšna razlika, če bi bile 0116?

igor0203 ::

Kar se mene tiče, ni razlike.

Dr_M ::

Vceraj sem dobil Continental TS860 DOT2216.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

LeQuack ::

Dr_M je izjavil:

Vceraj sem dobil Continental TS860 DOT2216.


Preveč sveže, premalo časa so bile skladiščene, tako da bodo najbrž crap.
Quack !

perci ::

Za mojo dimenzijo 215/50/17 se 860 sploh ne dobijo.

Tilen ::

225/45 R 17 94V XL FR C B 72dB/2
225/45 R 17 91H FR E B 72dB/2
225/45 R 17 94H XL FR C B 72dB/2
225/50 R 17 98H XL FR E B 72dB/2
225/50 R 17 98V XL FR E B 72dB/2

Drži, vendar je 850 tudi zelo vredu.

215/50 R 17 95V XL FR C C 72dB/2
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

UaFan ::

Torej, po dolgem premisleku, sem se odločil za michellin Alpin 5.
Najbolj me je razjezilo dejstvo, da Continental že 2 zaporedni generaciji pnevmatik, ne izdeluje za moje dimenzije. Torej bi moral namestit ContiWinter TS830P. Po dolgih letih so me žal izgubili.

Mi pa je bilo škoda, da bi kupoval dodatna platišča, kar bi še me stalo zajeten kupečk denarja in se mi ne bi povrnilo do takrat, ko bo avto na prodaj.

Tako, da sem sedaj nabavil Michellin Alpin 5, cena z montažo, centriranjem...470 eurov. Trenutno brez pripomb, kar sem lahko do zdaj le preizkusil, je ugotovitev, da je odlična na mokri površini. Ostale pripombe pa še sledijo. Delam pa res do 40 k na leto, in bom jo lahko do potankosti preizkusil.

Veron ::

Moja izkušnja z Michelin Alpine 4 in 5 je odlično v mokrem, suhem, slabše v snegu.

m0LN4r ::

LeQuack je izjavil:

Dr_M je izjavil:

Vceraj sem dobil Continental TS860 DOT2216.


Preveč sveže, premalo časa so bile skladiščene, tako da bodo najbrž crap.

Vir ?!
Moje so par mescev mlajse.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Tavher ::

Veron je izjavil:

Moja izkušnja z Michelin Alpine 4 in 5 je odlično v mokrem, suhem, slabše v snegu.


Za 5 ne vem, če pa govoriš o A4 pa je ta preverjeno dobra v snegu. Katere gume so po tvojih izkušnjah v snegu boljše?

jonystar ::

Kaj mislte o teh gumah:

https://www.mimovrste.com/zimske-avtomo...

Avto se sicer pozimi uporablja zelo malo, okol 1k kilometrov v celi zimi ampak so stare že za zamenat. Zamnima me predvesm kako se obnesejo na mokri podlagi, če jih mogoče kdo pozna. Testov pa nobenih pametnih ne najdem.

m0LN4r ::

Moja mama je mela Fulda zimske 5 sezon, peljala se je zjutraj okol pol sestih na siht, vedno prva na cesti se pred unim k solijo cesto, led, sneg bogu za hrbtom. Delala tudi malo kilometrov med 1000-2000km pozimi.
Zaenkrat se ni odletela s ceste ali pa da nebi mogla prit v breg znjimi. Sodi pa med pocasnejse voznike seveda.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

energetik ::

jonystar je izjavil:

Kaj mislte o teh gumah:

https://www.mimovrste.com/zimske-avtomo...

Avto se sicer pozimi uporablja zelo malo, okol 1k kilometrov v celi zimi ampak so stare že za zamenat. Zamnima me predvesm kako se obnesejo na mokri podlagi, če jih mogoče kdo pozna. Testov pa nobenih pametnih ne najdem.
Na mokrem glede na ADAC in EU-nalepko naj ne bi bile tako dobre kot npr. TS850 ali WRD4.

Sicer pa sem glihkar zmontiral moje TS800 (gredo v 5. zimo), dosti sem imel vrtenja v prazno na mokrem z letnimi.

N0t0ri0us ::

ne vem kako adac ocenjuje.. ampak nokian wr d4 je bila edina guma z oceno A na mokrem, na tem testu pa ima ravno na mokrem slabosti..

zk_eu ::

Pozdravljeni,

jaz imam pa mogoče nenavadno vprašanje. Kolega je menjal avto in sem imel možnost dobiti res ugodno leto dni stare zimske pnevmatike za svoj avto. Pnevmatike bi sicer menjal šele naslednje leto (zaradi starosti), ker imajo te, ki jih imam sedaj, še več kot dovolj profila.

No, mogoče nisem prej polagal toliko pozornosti, ampak na teh pnevmatikah profil (na isti gumi) malo niha. Recimo tako iz 6.7 mm na 6.4 mm oz. kje tudi malo manj (govorin o sredini pnevmatike). A je to normalno oz. je pričakovati, da jo malce različno pobira?

Mogoče res komu bedno vprašanje, ampak na slednje res nisen bil nikoli pozoren. Zanima me predvsem, če lahko zaradi tega kaj trpi podvozje (predvsem pri veliki hitrosti, kjer so sile večje).

Hvala za odgovor.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

negotiator ::

Zlato pravilo pa: Izberi najožjo dimenzijo!
Se z najožjo srednjega razreda pelješ z manj problemi, kot z nekim valjarjem premium razreda, da ne omenjam ogromne razlike v ceni.


Se ja, ko je pa treba ustavit, je pa kriza. Ožja guma = manj stika s cestiščem. Ampak nič za to, saj v zameno dobiš prišparano gorivo in več udobja :)
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

N0t0ri0us je izjavil:

ne vem kako adac ocenjuje.. ampak nokian wr d4 je bila edina guma z oceno A na mokrem, na tem testu pa ima ravno na mokrem slabosti..
Oceno A ima le v določenih dimenzijah, v drugih pa B. Sicer pa mislim, da ADAC testi niso ravno višek resnice. Jaz sem se že parkrat nategnil pri letnih gumah.

negotiator ::

zk_eu je izjavil:

Pozdravljeni,

jaz imam pa mogoče nenavadno vprašanje. Kolega je menjal avto in sem imel možnost dobiti res ugodno leto dni stare zimske pnevmatike za svoj avto. Pnevmatike bi sicer menjal šele naslednje leto (zaradi starosti), ker imajo te, ki jih imam sedaj, še več kot dovolj profila.

No, mogoče nisem prej polagal toliko pozornosti, ampak na teh pnevmatikah profil (na isti gumi) malo niha. Recimo tako iz 6.7 mm na 6.4 mm oz. kje tudi malo manj (govorin o sredini pnevmatike). A je to normalno oz. je pričakovati, da jo malce različno pobira?

Mogoče res komu bedno vprašanje, ampak na slednje res nisen bil nikoli pozoren. Zanima me predvsem, če lahko zaradi tega kaj trpi podvozje (predvsem pri veliki hitrosti, kjer so sile večje).

Hvala za odgovor.


To, da je nekje manj profila, lahko pomeni, da je kolo postrani ali pa guma ni pravilno nameščena - lahko pa, da si se zmotil pri merjenju - malce bolj pritisneš v gumo, pa je takoj tistih 0.1mm razlike.
All easy problems have already been solved.

energetik ::

negotiator je izjavil:

Se ja, ko je pa treba ustavit, je pa kriza. Ožja guma = manj stika s cestiščem.
To glih ne drži.

N0t0ri0us ::

če bi bili adac testi resnični, potem nebi imeli ocen 2-5 al koliko že imajo. Jasno bi pisalo XX guma, zavorna pot 40.2m, xy guma zavorna pot 43m.. Sedaj pa nimaš pojma kaj je ocena 3.3 in kaj 2.2. Kotalni upor, bočni oprijem (v G-jih) itd

Osebno kar sem testiral dunlop zimske gume sem bil nad mokrim oprijemom razočaran, na testu imajo ravno najboljši oprijem. Pri nokian pa ravno obratno.. na testu zanič v realnosti sem se pa samo čudil kako se lahko tako drži..

Kolega tudi razočaran nad dunlop letnimi gumami.. kot prvo jih je zlizal kot sladoled, po mokrem so se pa nove gume vrtile v prazno.. Če se ne motim so celo imele na nalepki oceno A

potem pa vedi kaj in kako..

negotiator ::

energetik je izjavil:

negotiator je izjavil:

Se ja, ko je pa treba ustavit, je pa kriza. Ožja guma = manj stika s cestiščem.
To glih ne drži.


Aha, potem je to zagotovo razlog, da imajo dragsterji zadaj tako ozke gume.
All easy problems have already been solved.

m0LN4r ::

https://www.youtube.com/user/m0LN4r

SuperVeloce ::

nisem vedel, da vozis rally stage celo zimo, z jezevkami ;)
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C

SuperVeloce ::

energetik je izjavil:

N0t0ri0us je izjavil:

ne vem kako adac ocenjuje.. ampak nokian wr d4 je bila edina guma z oceno A na mokrem, na tem testu pa ima ravno na mokrem slabosti..
Oceno A ima le v določenih dimenzijah, v drugih pa B. Sicer pa mislim, da ADAC testi niso ravno višek resnice. Jaz sem se že parkrat nategnil pri letnih gumah.

Nategnil si se pri izbiri dimenzije :). To sem že večkrat omenil, pa bom še enkrat. Manjše dimenzije (oz. nižjega cenovnega razreda) trpijo na kvaliteti. Še večji problem pa je, da proizvajalci praktično opuščajo proizvodnjo zadnjih tehnologij na teh dimenzijah. Jaz imam za en avto že na 15' felgah precejšne probleme pri iskanju neke poštene športne gume, prave izbire praktično ni. Ironija je pa, da sem prešel iz 14'' pred 6 leti ravno s tega razloga. Očitno bo potrebno homologirat 16"
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C

negotiator ::

m0LN4r je izjavil:



To pride v poštev le če je sneg dovolj na tanko - če sploh je sneg. V normalnih pogojih, ko ni snega, pa to nima nobenega smisla.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

stara mama ::

A veš.... tista stvar iz fizike ki se ji reče tlak (sila na površino)
Pri ožji gumi je večji tlak in guma lažje prodre skozi sneg do asfalta.
Na suhi cesti pa ni dosti razlike (ker se s širino tlak tudi zmanjšuje).

Koeficient trenja se sicer s širino gume nekoliko povečuje na suhem, ampak kaj ti to koristi na snegu, če izgubiš kontakt s cestiščem.

shmandi ::

stara mama je izjavil:

A veš.... tista stvar iz fizike ki se ji reče tlak (sila na površino)
Pri ožji gumi je večji tlak in guma lažje prodre skozi sneg do asfalta.


Tole pa ne bo držalo! Stična površina med pnevmatiko in podlago ni odvisna od širine pnevmatike.

krneki0001 ::

Ti očitno nisi razumel, kaj ti je hotel povedat.

Če imaš površino 20 kvadratnih centimetrov gume v stiku s tlemi je večji pritisk na kvadratni centimeter, kot, če imaš na istem avtu, 30 kvadratnih centimetrov gume v stiku s tlemi.

shmandi ::

krneki0001 je izjavil:

Ti očitno nisi razumel, kaj ti je hotel povedat.

Če imaš površino 20 kvadratnih centimetrov gume v stiku s tlemi je večji pritisk na kvadratni centimeter, kot, če imaš na istem avtu, 30 kvadratnih centimetrov gume v stiku s tlemi.


Kdo kaj ni razumel? Na enakem avtu (enaka teža) bo stična površina pnevmatike odvisna zgolj od tlaka v pnevmatiki in ne njene širine. Torej, če želiš imeti manjšo stično površino, moraš gume bolj napumpati.

Aston_11 ::

shmandi je izjavil:

Kdo kaj ni razumel? Na enakem avtu (enaka teža) bo stična površina pnevmatike odvisna zgolj od tlaka v pnevmatiki in ne njene širine. Torej, če želiš imeti manjšo stično površino, moraš gume bolj napumpati.
Aja, z ožjimi gumami pa tega ne dosežeš? Kaj pa trenje na snegu s široko manj napompano gumo proti trenju ožje, ki pride skozi sneg, direkt na asfalt?

shmandi ::

Ne, z ožjimi gumami ni stična površina nič manjša kot s širšimi. Je pa orientacija površine drugačna. Od tod tudi prednost ožjih gum. Pri širokih je daljši premer (elipse) stične površine prečno, pri ožjih pa vzdolžno s smerjo gibanja oz. vrtenja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shmandi ()

stara mama ::

Vse skupaj je bilo predpostavljeno da sta tlak v pnevmatiki in njen premer enaka.
Kakorkoli, praksa (in rally voznik zgoraj) so dokazali, da je ožje v povprečju boljše
(ne pa nujno v vseh pogojih)

Zgodovina sprememb…

energetik ::

shmandi je izjavil:

Kdo kaj ni razumel? Na enakem avtu (enaka teža) bo stična površina pnevmatike odvisna zgolj od tlaka v pnevmatiki in ne njene širine. Torej, če želiš imeti manjšo stično površino, moraš gume bolj napumpati.
To bi držalo, če bi guma bila balon brez vsakršne strukture. V resnici ta relacija tlak/teža pri gumi slabo drži. Preberi si kakšne članke, kjer so stično površino merili.
Šele pri absurdno velikih obtežbah gume se tlak zraka v gumi začne približevati tlaku na stični površini (obtežba/površina). Pri normalnih obtežbah pa velik del nosi sama struktura gume.
Zato stvar glede stične površine še zdaleč ni trivialna in je odvisno od gume do gume, od širine, modela (npr. ojačane bočnice). Kaj šele sama zavorna sila, ki je poleg tega odvisna še od mešanice, profila itd.

shmandi ::

@energetik
Se strinjam, da ni tako enostavno. Nikakor pa mit ne drži, da ima ožja guma tudi manjšo stično površino, kot mnogi verjamejo.

perci ::

bottom line je, da so za v sneg ožje gume boljše

shmandi ::

Odvisno kakšen je sneg :)

perci ::

Običajno med zimo uporabljaš zgolj en komplet zimskih gum, tako da je treba izbrati najboljši kompromis. Razen, če ti vsakič pred vožnjo greš ven preverit, kakšen sneg je na cesti in potem sproti premontiravaš širše in ožje pnevmatike. Večina nas tega ne počne.

shmandi ::

Bolj pomembna je kvaliteta gum in zadosti profila. Tistih +- 10mm, ki ti jih dovoljuje homologacija pač ne bo veliko vplivalo.

perci ::

Ja, jst bom dal isto dimenzijo gor kot poleti, ker manjše po homologaciji sploh ne morem. Manjših (16) platišč pa zaradi ožje gume sigurno ne bom kupoval.

stara mama ::

shmandi je izjavil:

Bolj pomembna je kvaliteta gum in zadosti profila. Tistih +- 10mm, ki ti jih dovoljuje homologacija pač ne bo veliko vplivalo.

Vrjameš al ne, na avtu imam homologirano od 195 do 255 širine (zadaj).
Jasno da ni 255 za pozimi :)

Zgodovina sprememb…

shmandi ::

A torej ti piše v homologaciji 255 samo poleti, 195 pa samo pozimi?

zk_eu ::

negotiator je izjavil:

zk_eu je izjavil:

Pozdravljeni,

jaz imam pa mogoče nenavadno vprašanje. Kolega je menjal avto in sem imel možnost dobiti res ugodno leto dni stare zimske pnevmatike za svoj avto. Pnevmatike bi sicer menjal šele naslednje leto (zaradi starosti), ker imajo te, ki jih imam sedaj, še več kot dovolj profila.

No, mogoče nisem prej polagal toliko pozornosti, ampak na teh pnevmatikah profil (na isti gumi) malo niha. Recimo tako iz 6.7 mm na 6.4 mm oz. kje tudi malo manj (govorin o sredini pnevmatike). A je to normalno oz. je pričakovati, da jo malce različno pobira?

Mogoče res komu bedno vprašanje, ampak na slednje res nisen bil nikoli pozoren. Zanima me predvsem, če lahko zaradi tega kaj trpi podvozje (predvsem pri veliki hitrosti, kjer so sile večje).

Hvala za odgovor.


To, da je nekje manj profila, lahko pomeni, da je kolo postrani ali pa guma ni pravilno nameščena - lahko pa, da si se zmotil pri merjenju - malce bolj pritisneš v gumo, pa je takoj tistih 0.1mm razlike.


Saj to ni na mojih gumah, ampak na teh gumah, ki jih dobim. Gume drugače delujejo dobro. Brez kakršnih koli poškodb itd... Sem pa vse 2-krat zmeril. Bolj me je samo zanimalo, če vpliva, pa čeprav tako mala razlika, na kvaliteto vožnje.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

negotiator ::

stara mama je izjavil:

A veš.... tista stvar iz fizike ki se ji reče tlak (sila na površino)
Pri ožji gumi je večji tlak in guma lažje prodre skozi sneg do asfalta.
Na suhi cesti pa ni dosti razlike (ker se s širino tlak tudi zmanjšuje).

Koeficient trenja se sicer s širino gume nekoliko povečuje na suhem, ampak kaj ti to koristi na snegu, če izgubiš kontakt s cestiščem.


Zato sem pa rekel, da to deluje samo na plitvem snegu, ajnštajn.

O, ja, na suhi cesti je ogromno razlike.
All easy problems have already been solved.

stara mama ::

shmandi je izjavil:

A torej ti piše v homologaciji 255 samo poleti, 195 pa samo pozimi?

Nič ne piše, samo zdrava pamet in denarnica mi govorita, da ne pozimi dajat gor 255

negotiator je izjavil:


Zato sem pa rekel, da to deluje samo na plitvem snegu, ajnštajn.

O, ja, na suhi cesti je ogromno razlike.

Imaš podatek o koeficientu trenja gum različnih dimenzij?

Zgodovina sprememb…

negotiator ::

zk_eu je izjavil:

negotiator je izjavil:

zk_eu je izjavil:

Pozdravljeni,

jaz imam pa mogoče nenavadno vprašanje. Kolega je menjal avto in sem imel možnost dobiti res ugodno leto dni stare zimske pnevmatike za svoj avto. Pnevmatike bi sicer menjal šele naslednje leto (zaradi starosti), ker imajo te, ki jih imam sedaj, še več kot dovolj profila.

No, mogoče nisem prej polagal toliko pozornosti, ampak na teh pnevmatikah profil (na isti gumi) malo niha. Recimo tako iz 6.7 mm na 6.4 mm oz. kje tudi malo manj (govorin o sredini pnevmatike). A je to normalno oz. je pričakovati, da jo malce različno pobira?

Mogoče res komu bedno vprašanje, ampak na slednje res nisen bil nikoli pozoren. Zanima me predvsem, če lahko zaradi tega kaj trpi podvozje (predvsem pri veliki hitrosti, kjer so sile večje).

Hvala za odgovor.


To, da je nekje manj profila, lahko pomeni, da je kolo postrani ali pa guma ni pravilno nameščena - lahko pa, da si se zmotil pri merjenju - malce bolj pritisneš v gumo, pa je takoj tistih 0.1mm razlike.


Saj to ni na mojih gumah, ampak na teh gumah, ki jih dobim. Gume drugače delujejo dobro. Brez kakršnih koli poškodb itd... Sem pa vse 2-krat zmeril. Bolj me je samo zanimalo, če vpliva, pa čeprav tako mala razlika, na kvaliteto vožnje.


Najbrž, da ne, če je pa možno, pa jih prej preizkusi, če nisi siguren.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

stara mama je izjavil:

shmandi je izjavil:

A torej ti piše v homologaciji 255 samo poleti, 195 pa samo pozimi?

Nič ne piše, samo zdrava pamet in denarnica mi govorita, da ne pozimi dajat gor 255

negotiator je izjavil:


Zato sem pa rekel, da to deluje samo na plitvem snegu, ajnštajn.

O, ja, na suhi cesti je ogromno razlike.

Imaš podatek o koeficientu trenja gum različnih dimenzij?



"Zdrava pamet" ti bo pomagala le, če gume ne bodo imele stika s cesto, če je pa spluženo ali zelo malo snega, bo pa sigurno boljša širša guma.

Nimam podatka, imam pa video:

(tukaj je oprijem kritičen, zato pač ni uporabil ozkih koles - globokega snega pa tukaj tudi ni)

All easy problems have already been solved.

shmandi ::

stara mama je izjavil:


Nič ne piše, samo zdrava pamet in denarnica mi govorita, da ne pozimi dajat gor 255


Glede na to, da so letne gume dražje od zimskih, bi se ti bolj splačalo imeti ožje letne potem...
««
5 / 64
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Letne gume (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45957984 (210) WizzardOfOZ
»

Gume 2019 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5712931 (10581) matobeli
»

Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28778094 (48876) slemarko
»

2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
38298064 (70477) gruntfürmich
»

Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10623918 (19772) Domobrancek

Več podobnih tem