Prijavi se z GoogleID

» »

Katere zimske gume?

Katere zimske gume?

strani: 1 ... 37 38 39 »

perci ::

Bolj prazne gume so ok za počasno vožnjo po snegu. Ampak ja, zadeva je bolj kul za kakšen izhod v sili ker slej ko prej iz snega prideš na asfalt, tam pa to ni več kul.

WarpedOne ::

Nikoli mi ni pa pobiralo gume po sredini čeprav sem to že videl pri enih tisti pa so sigurno imeli dosti preveč napumpane. In vsak ki misli d ace bo zimska guma manj napumpana boljši oprijem ni res.


Problem je samo v pretiranem poenostavljanju ...
Boljši oprijem pri 130 ni isto kot boljši oprijem pri zaviranju kar ni isto kot boljši oprijem v ovinku kar ni isto kot boljši oprijem v mokrem kar ni isto kot boljši oprijem v snegu kar ni isto kot boljši oprijem v blatu itd itd
Predpisan tlak je najprej odvisen od dimenzij pnevmatik, nato od teže vozila, nato od 'stila' vozila, itd.

Vse kar lahk rečem je, da se nove kleber zaenkrat obnesejo b.p.

>> Prevoženih cca 20k km. So še za eno sezono ali menjam?

Nared 'energetik' test ... moker parkir plac, 50kmh, skoč na bremzo in opazuj obnašanje. Če boš mel občutek da maš plastične gume veš kolk je ura. Če te nabije na volan pa tut.
Do you know what you don't know?

perci ::

Hja, ko bodo enkrat montirane, jih ne bom več menjal, če ne bodo res zanič :)

dstojs ::

V soboto bom imel na avtu spredaj Kleber gume 205 55 R16 in jih bom napumpat na 2.7 pa videl kako gredo čez ovinke in potem jih bom spustil na 2.5 kot jih priporočajo pa bom videl razliko. Vse te zimske gume so tako mehke ob strani da ves čas zgleda kot da niso dosti napumpane in večkrat mi kdo reče ko vidi da naj jih napumpam. Sedaj imam na avtu zimske gume Yokohama in na jetra mi gre ko se mi robovi pobirajo avto preveč gre po robovih čez zavoje v hrib .

zk_eu ::

Saj to meni tudi vedno deluje na zimskih. Ampak takoj vidiš ali ni dosti po tem koliko in kje je umazana naležna površina.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

šernk ::

205/55/R16 so že v osnovi balonarce in odvisno potem tudi od same gume kolk ima trd bok, zato tiste z mehkejšimi boki zgledajo premalo napumpane.

Kolk daš notri je tudi odvisno od vožnje, če imaš počasne in močne ovinke potem se po pravilu skoraj daje priporočeno +0,5-0,8bar, ker drugače ti zradira robove. Osebno pri vseh avtih držim priporočeno +0,2bar, takrat se mi zdi da avto na cesti najbolje deluje v vseh razmerah (no sneg je drugo ampak v snegu se vozim morda 2x letno, pa mi bo avto prej začel plužit kot pa da obstanem zaradi gum).

@perci: stestiraj gume na zaviranju preden bo prepozno. Lahko so dobre, lahko niso, meni je ena letna zdržala 5 sezon, začetek 6 sezone je bila pa samo še za v smeti.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

perci ::

Ah, so sigurno ok, sem jih pretipal in so lamele se mehke... Niso pa nove. Lahko bi bile boljše.

Sprobati jih pa ne morem, dokler niso montirane :). Zaenkrat so verige v paketu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

WizzardOfOZ ::

starfotr je izjavil:

Vsakemu avtu piše na stebričku voznikovih vrat, koliko se napolni gume.

Isto piše tudi v navodilih od vozila. Pač upoštevajte to in redno kontrolirate tlak v vseh 5 pnevmatikah.


Piše to za predpisane gume, ki so bile prvovgradnja. Če daš drugo znamko gum, to že ne velja več.
Večina japonskih gum (toyo, yokohama,...) naj bi se polnila vsaj 2.5 ali več bara za vožnjo po asfaltnih cestah.

zk_eu ::

Na voznikovih vratih ja. V navodilih pa piše točen tlak za vse dimenzije pnevmatik, ki so homologirane.

Zanimivo imam jaz predpisan popolnoma isti tlak tako za najmanjšo možno dimenzijo (205/60 R16), kot tudi za največjo (245/35 R20).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

WizzardOfOZ ::

zk_eu je izjavil:

Na voznikovih vratih ja. V navodilih pa piše točen tlak za vse dimenzije pnevmatik, ki so homologirane.

So vse gume iz identičnega materiala?

zk_eu je izjavil:

Zanimivo imam jaz predpisan popolnoma isti tlak tako za najmanjšo možno dimenzijo (205/60 R16), kot tudi za največjo (245/35 R20).


In misliš da je to prav?

Moje mnenje:

Za normalno vožnjo:
245/45R20 , prednje 2.7 BAR / 39 PSI, zadnje 2.4 BAR / 35 PSI
205/60R16 , prednje 2.2 BAR / 32 PSI, zadnje 2.0 BAR / 29 PSI

Naložen avto:
245/45R20 , prednje 3.0 BAR / 43 PSI, zadnje 2.7 BAR / 39 PSI
205/60R16 , prednje 2.5 BAR / 36 PSI, zadnje 2.3 BAR / 34 PSI

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

Recimo toyota avensis ima pa take podatke za navadno vožnjo in 0.2 bara več za naložen avto:
205/60 R16, 2.4 bar or 35 psi, 2.2 bar or 32 psi.

dstojs ::

zaradi mene lahk pišejo in limajo kakšne hočejo predpisani tlak v gumah samo na koncu bom jaz videl kaj bo meni najbolj pametno odgovarjalo tisto kar pa se govori na tlak v gumah 2.2 je pa defenitivno premalo to je bilo za čase yugotov ne pa sedaj k je avto težak preko tone in pol.

energetik ::

Ja, ker si ti bolj pameten od inženirjev, ki sprojektirajo vozila.
In ker enačiš gumo od Yugota 145/80/13 z neko sodobno 205/55/17, ki ima pri istem tlaku mnogo večjo nosilnost in stabilnost.
Sicer pa Yugo ni imel predpisano 2,2bar, ampak spredaj 1,9, zadaj 1,7 se še točno spomnim.

denabiker ::

pred dnevi sem slučajno vzel avto od tašče in sem skoraj zletel s ceste na prvem ovinku, ker sem se pripeljal v tisti ovinek kot ponavadi s svojim avtom. Bil je dež in spolzko, ampak z mojim avtom in gumami gre kot po tirnicah. No, gume Sava S3 stare skoraj 10 let, saj profila je, samo je ubijalska. Itak ne moreš nič dopovedat, ker je profila še dovolj. Moral bi biti zakon, da je tudi omejeno glede starosti gume. To tak drsi, da groza, v krožišču skos čutiš kako drsi. Mislim, da tam max. 4-5 let bi lahko bila omejitev.

energetik ::

Bedarija, ne moreš omejevat starosti. Gume se različno starajo glede na uporabo, kilometrino, skladiščenje, že kupiš lahko staro od 0 do nekje 3leta. Kako boš potem omejil na 4-5let?
Edino kar bi bilo realno, bi bila meritev zavorne sile na mokrih valjih.

stara mama ::

Prej al slej se bojo nemci spomnali neki takega (lahk je recimo 10 let) in potem bomo mi to lepo povzeli. Ja, tud gume starejše od 10 let se pogosto videvajo na cestah.
Tako kot celoletne gume tud kmalu ne bojo več dovoljene pri nas (brez keten)
Hipatija: Creating MGTOW members since 2018

Zgodovina sprememb…

perci ::

energetik je izjavil:

Bedarija, ne moreš omejevat starosti. Gume se različno starajo glede na uporabo, kilometrino, skladiščenje, že kupiš lahko staro od 0 do nekje 3leta. Kako boš potem omejil na 4-5let?
Edino kar bi bilo realno, bi bila meritev zavorne sile na mokrih valjih.

Ah, daj no energetik. Kje si videl 3 leta staro gumo v prodaji...Anyway, saj bi lahko tudi administrativno prepovedali prodajo več kot 1 leto starih gum. Montirana guma se stara in izgublja na kvaliteti, tukaj nimaš kaj.

J.McLane ::

stara mama je izjavil:

Prej al slej se bojo nemci spomnali neki takega (lahk je recimo 10 let) in potem bomo mi to lepo povzeli. Ja, tud gume starejše od 10 let se pogosto videvajo na cestah.
Tako kot samo m+s gume brez snežinke tud kmalu ne bojo več dovoljene pri nas (brez keten)


Sem te popravil da bo prav.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

spirit ::

perci je izjavil:

Ah, daj no energetik. Kje si videl 3 leta staro gumo v prodaji...Anyway, saj bi lahko tudi administrativno prepovedali prodajo več kot 1 leto starih gum. Montirana guma se stara in izgublja na kvaliteti, tukaj nimaš kaj.


ko sem kupoval nove zimske gume sem pri enem od večjih speltnih trgovcev z gumami (ne spomnim se kateri je bil) videl zelo ugodne Pirelli zimske gume, skoraj sem jih že naročil ko semopzil da je bil zraven dopsi 2016, tako da je se prodajajo tudi stare gume, kaj misliš da kar je proizvedeno in ni prodano v istem letu vržejo na odpad?

energetik ::

perci je izjavil:

energetik je izjavil:

Bedarija, ne moreš omejevat starosti. Gume se različno starajo glede na uporabo, kilometrino, skladiščenje, že kupiš lahko staro od 0 do nekje 3leta. Kako boš potem omejil na 4-5let?
Edino kar bi bilo realno, bi bila meritev zavorne sile na mokrih valjih.

Ah, daj no energetik. Kje si videl 3 leta staro gumo v prodaji...Anyway, saj bi lahko tudi administrativno prepovedali prodajo več kot 1 leto starih gum. Montirana guma se stara in izgublja na kvaliteti, tukaj nimaš kaj.
Vse sorte se prebere, folk dobiva od sveže pečenih do vsaj 2 leti starih (novih). Kako boš potem omejil uporabo glede na DOT, če ima en že v štartu npr. 1 leto starejše?
Poleg tega, nek ata, ki ima avto celo zimo v garaži, naredi pa počasnih 3000km na zimo, pa bo moral menjati gume po 4 letih? Čeprav bodo praktično kot nove, saj se nimajo od česa starat (predvsem jih uničuje UV, pa pregrevanje itd). Hkrati pa bo nekdo z enakimi v 4 letih prevozil 80000km, morda še poleti. Ne moreš tega primerjat.
Bi pa morali zakonsko omejit min globino profila na vsaj nekje 3-4mm tudi pri letnih. Dovoljenih 1,6mm je posmehovanje varnosti.

MxxW5 ::

Situacija z gumami je danes bistveno boljša, kot je bila. Ko sem naredil izpit (v devetdesetih), se, kolikor se spomnim, sploh nihče ni ukvarjal s starostjo gum (so pa npr. ljudje z novih yugotov metali Tigar gume in montirali Savo). Zimska guma, letna guma....samo, da je nekaj gor montirano in da ima profil. Zimske gume spredaj in letne zadaj? Ni problema!

Se spomnim, da sem se v tistih časih znašel na neki precej strmi cesti(ci), vozil sem navzdol. Zima, sneg, voznik začetnik, Citroen AX, letne gume. Še dobro, da smo preživeli devetdeseta. No ja, saj marsikdo ni.

feryz ::

Že avto danes z lahkoto kupiš leto dni starega, ki je prodan kot nov. Gume za njega so bile narejene pa še pol leta prej.
Kako naj bi torej bile gume na njem mlajše od enega leta? Če je res tak problem leto dni stara guma.
Moja itak nobena ne dočaka enega leta, tako da jaz teh problemov nimam.

dstojs ::

jaz sem do sedaj imel 4 sezone zimske gume in potem letne pa vse to sem vrgel stran z več kot 4 milimetri profila. Gume se že poznajo da niso več take kot so bile 1 in 2 sezono vsaj jaz to takoj opazim. Trenutno imam še zimske gume gor vožene 4 sezono in lahko rečem da ko je cesta mokra se prav lepo čuti kako se začne sistem proti zdrsavanju prižigati v krožnem križišču ali kje drugje kjer se kroži. Po novem bom verjetno pa delal tako da lanski dve novi Sava eskimo gumi vozeno eno sezono na prvih kolesih bom dal na zadnja kolesa za spredaj pa imam že pripravljeni novi Kleber gumi.Tako bom vozil avto do marca 15 nato bom zamenjal prve gume na zadnje kolo in obratno in z njimi se vozil do 15 novembra nakar bom prve dve Savine vožene 2 sezone vrgle stran in kupil nove dve za prvo kolo za čez zimo. Vsako leto bom kupil 2 novi zimski gumi kateri bosta na prvih gnanih kolesih.

Raje dam vsako leto za 2 novi gumi in nimam te navlake z gumami okrog hiše in tudi vem da bodo se dobro obnesle

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dstojs ()

starfotr ::

Bolje, da kupiš celoletne in nato menjaš 2 vsako leto. Zimske (ali letne) vozit celo leto je bedarija.

Najboljše je imet 2 kompleta gume, zimske in letne. Vendar če nimaš 1/4 kvadratnega metra placa, si pač revež.

Druga najboljša opcija je nabava celoletnih gum.

Trerja in najslabša opcija pa je vožnja samo zimskih ali samo letnih celo leto.

MrStein ::

Razen če živiš na obali, tam je smiselno imeti letne ves čas. Se pa res potem ne smeš voziti kam daleč. (razen na jug)

v priobalnem območju (območje od Črnega Kala do Sečovelj) veljajo za zimsko opremo vozil tudi 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3 mm (verige v priboru niso obvezne).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

dstojs ::

ne se hecat je imel kolega na avtomobilu celoletne gume goodyear vector in ko je kdaj vrglo sneg si ga najebal ker v hribčke in vzpone nisi prišel. Hvala lepa ampak celoletnih pa ne še z zimskimi je jebeno če vrže sneg sploh v mojih hribah že tako moram kdaj it okrog hriba po stari makedamski cesti. Ne rečem da bi živel kje na ravnin in se vozil po ravnicah potem ja drugače pa ne.

lonewolf_ ::

Jaz sem vzel Fuldo montero 3, ker sem jih imel na Corsi sedaj zadnje 4 leta. Moram reči, da se tudi na Astri ST zelo lepo obnesejo. Brez poslušanja muzike je vožnje prijetna tam do 110km/h. Sprobal sem jih tudi pa zelo lepo sedijo, ta ovinek je vedno problem pozimi, ker je nonstop v senci in mokro z listjem jeseni, ampak gre skozi do 60km/h pri 6°C (na prazni cesti) brez oddrsavanja itd. https://www.google.com/maps/place/46%C2...!3m2!1e3!4b1!4m14!1m7!3m6!1s0x476f7617fc9f4bb1:0x539336ac9e725b0c!2s2351+Ro%C5%A1poh!3b1!8m2!3d46.589197!4d15.629286!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d46.6055531!4d15.6249365
Tako da po nekaj sto prevoženih kilometrih za slabih 200€ top gume.
R5 3600 + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Palit 1070 Ti | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
Mortar Titanium | XFX CoreV2 450W | Enermax Fulmo ST

zk_eu ::

WizzardOfOZ je izjavil:

zk_eu je izjavil:

Na voznikovih vratih ja. V navodilih pa piše točen tlak za vse dimenzije pnevmatik, ki so homologirane.

So vse gume iz identičnega materiala?


Ne vem iz kakšnega materiala naj bi bile? Le pri določenih dimenzijah piše, da morajo imeti ojačano bočnico.

WizzardOfOZ je izjavil:

zk_eu je izjavil:

Zanimivo imam jaz predpisan popolnoma isti tlak tako za najmanjšo možno dimenzijo (205/60 R16), kot tudi za največjo (245/35 R20).


In misliš da je to prav?

Moje mnenje:

Za normalno vožnjo:
245/45R20 , prednje 2.7 BAR / 39 PSI, zadnje 2.4 BAR / 35 PSI
205/60R16 , prednje 2.2 BAR / 32 PSI, zadnje 2.0 BAR / 29 PSI

Naložen avto:
245/45R20 , prednje 3.0 BAR / 43 PSI, zadnje 2.7 BAR / 39 PSI
205/60R16 , prednje 2.5 BAR / 36 PSI, zadnje 2.3 BAR / 34 PSI


Seveda mislim, da je prav. Saj pa ni proizvajalec vozila tlaka v pnevmatikah napisal kar tako.

Jaz jih drugače polnim malenkost več. Zraven avta sem sicer dobil dimenzijo 245/45/18. Ampak mi je to bilo enostavno pretrdo. Kompromis sem našel v 225/55/17 za poletje, ko naredim tudi največ kilometrov. Za zimo imam pa 215/60/16. Z obema sem zadovoljen (mislim na udobje in občutek na cesti). Imam raje udobnejšo vožnjo, po ovinkih se mi ga niti ne da tišati. :)
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

WizzardOfOZ ::

dstojs je izjavil:

ne se hecat je imel kolega na avtomobilu celoletne gume goodyear vector in ko je kdaj vrglo sneg si ga najebal ker v hribčke in vzpone nisi prišel. Hvala lepa ampak celoletnih pa ne še z zimskimi je jebeno če vrže sneg sploh v mojih hribah že tako moram kdaj it okrog hriba po stari makedamski cesti. Ne rečem da bi živel kje na ravnin in se vozil po ravnicah potem ja drugače pa ne.


Je moral imeti stare in znucane, ker imamo mi na ženinem avtu že drugi komplet (sicer generacija 2, ne tistih prvih) in pozimi ni problem noben zasnežen hrib. Jih pa menjamo na dve leti. Kupiš pred zimo, in čez 2 leti pred zimo kupiš nove, ker tretje leto niso več dobre za v sneg.

WizzardOfOZ ::

zk_eu je izjavil:


Ne vem iz kakšnega materiala naj bi bile? Le pri določenih dimenzijah piše, da morajo imeti ojačano bočnico.
...
Seveda mislim, da je prav. Saj pa ni proizvajalec vozila tlaka v pnevmatikah napisal kar tako.
...
Jaz jih drugače polnim malenkost več. Zraven avta sem sicer dobil dimenzijo 245/45/18. Ampak mi je to bilo enostavno pretrdo. Kompromis sem našel v 225/55/17 za poletje, ko naredim tudi največ kilometrov. Za zimo imam pa 215/60/16. Z obema sem zadovoljen (mislim na udobje in občutek na cesti). Imam raje udobnejšo vožnjo, po ovinkih se mi ga niti ne da tišati. :)


Poglej tukaj:
https://tirepressure.com/

Ghost7 ::

Ja, Nokian preseneča, glede na specifikacije, sem tudi sam razmišljal o Nokian.
Mene zanima kako se obnašajo take gume 3 in 4 sezono.
Ker recimo osebno bi zaupal bol Contiju iz osebnih izkušenj, namreč imel sem letne 5 let, Continental Sport Contact 5, (od tega voženo 1,2,3 in 5 leto, 4 zvozim zimske) in so enako držale celotno dobo, dokler ni zmanjkalo profila.

lp

butch3r ::

Letos prvič nokian, ti povem čez 4 leta pa pol :)

energetik ::

WarpedOne je izjavil:

Respect.
Pomislek je le relativna visoka temperatura, ponovi vajo ko bo bliže nuli.
Ponovil meritve včeraj na istem odseku, padal je dež pri +2°C.
Zaviranje:



Poizkusil sem tudi ovinek, ampak mislim da je bilo še malce rezerve, poleg tega je ovinek kratek in tako se je zabeležil le sunek bočne sile, moram ponovit še na krožišču, dokler avto ne zdrsne:



V glavnem ugotovitev je, da tudi pri +2° še vedno dosegajo 0,7-0,8G, tudi pri bočnem oprijemu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

energetik ::

Čisto nov test pri različnih temp., suhem, mokrem in snegu. Rezultati se točno skladajo z mojimi izkušnjami in meritvami. Močno priporočam ogled. Za primerjavo z mojimi - če se izračuna zavorni pospešek za nove WinterContact860 iz testa, so pri +2° na mokrem, dobrem asfaltu dosegle 0,89G v primerjavi z mojimi 7let starimi TR800 na povprečnem asfaltu nekje 0,75G...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

zk_eu ::

Točno to sem hotel ravno objaviti, pa si me malo prehitel. Res dober test. Mislim, da reši večino dilem.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

MrStein ::

Povzetek?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

Evo:


Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

Pogrešam test pri negativnih temperaturah.
(pa še kaj bi lahko testiral, kar pa seveda en sam ne more)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

Se pravi, če ne živiš ravno na triglavu, so celoletne gume čisto vredu. Verjetno v realnosti še malo boljše kot na tem test, ker niso nikoli starejše od par let, kot pa 5,6 let stare specialke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

K0l1br1 ::

Gr8t je izjavil:

2.7, jaz bi to drsel ven iz vsakega ovinka, robovi morajo imeti stik s cesto, kot je prikazano na zgornji sliki. Jaz imam raje še kakih 0,1 manj od predpisanih 2,4. Vsekakor pa zimske manj in ne več, sploh če se bliža sneg.

Meni avto vozi računalnik, pa se mi še ni zgodilo, da bi 0.1 razlike v tlaku na karkoli vplivalo.

forplan ::

Nevem zakaj jim je v test tako težko vključit še ene stare pnevmatike. Recimo za primerjavo 2,4,6 let stare
da se strinjam

zobnik ::

Evoti ultra grip 9, sem jih jih parkrat pošteno testiral. Savska se lahko gladko skrije proti tej gumi, žal.
Me sploh ne čudi da je vsak drugi oglas z rabljenimi savskami gumami.
V glavnem za cliota so predobre.:D

Riff ::

saj Barum gume tud niso tako švoh, ja za savo pravjo da ni več to to
if you're second, you're only the first in a long line of loosers
strani: 1 ... 37 38 39 »


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Gume 2019 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
573498 (1148) matobeli
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16818419 (13316) m0LN4r
»

Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10613317 (9171) Domobrancek
»

gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13713394 (10760) krneki0001

Več podobnih tem