» »

Volkswagen / Audi goljufala pri meritvi izpustov v ZDA

Volkswagen / Audi goljufala pri meritvi izpustov v ZDA

strani: « 1 2

Mavrik ::

The truth is rarely pure and never simple.

JC Denton ::

Bom prilepil sem, ker mini za odpiranje nove teme.

http://bigstory.ap.org/article/b4016f81...

Zanimivo. ampak mislim, da niso edini ki se tega poslužujejo.

Zgodovina sprememb…

  • premaknil od: Mavrik ()

jan_g ::

Tudi, če niso edini, je prav, da se jih kaznuje. Edino tako bojo spremenili obnašanje.

Pepca*Kardelj ::

Smešno, v deželi, kjer se večina ljudi vozi z mašinami od 5L delovne prostornine pa nadalje.

jan_g ::

Ja, ampak v tem primeru gre za dizle, ki v ZDA niso toliko razširjeni in nasplošno se smatra, da so bolj umazni napram bencinarjem. VW je menda prav zato še bolj oglaševal, da so njihovi dizli čisti in ustrezajo vsem okovljevarstvenim standardom. Tudi, ali pa mogoče predvsem zaradi tega, se po tem odkritju zliva precej žolča na VW.

sandmat ::

jan_g je izjavil:

Ja, ampak v tem primeru gre za dizle, ki v ZDA niso toliko razširjeni in nasplošno se smatra, da so bolj umazni napram bencinarjem.


se ne le smatra temveč je potrjeno dejstvo.

Looooooka ::

A lahko kdo pejsta študijo, kjer točno piše, da so za ta problem krivi avtomobili. Ker dizel naj bi bil za vsaj 30% bolj ekonomičen kot bencin in glede na procente, ki jih študije kažejo zna biti problem zgolj v težki mašineriji in tovornjakih(da o tankerjih ne govorimo).
To so pa stroji, ki bodo na dizlu še desetletja.
V tem primeru je siljenje ljudi na bencin zgolj razlog za povečanje prodaje in ne reševanje problema. Če 1 kreten ubije 3 ljudi trije drugi pa enega si z odstranitvijo tistih treh res zmanjšal umore ampak statistično gledano si pa kreten.
In resno...v zadnjih par letih se govori samo o dizlu nikjer pa o deležu uporabnikov dizla, ki so krivi za izpuste. Recimo to, da ima en glup američan dizelski motor s porabo 20 litrov na 100 km ni minus za dizel ampak minus za idiota, ki ima motor, ki je kljub ekonomičnosti dizla tako potraten...
Rešitev je nov motor ne pa nov motor na drugo gorivo(razen če je nekdo dokazal, da je edina rešitev točno to).

jan_g ::

Pa saj to gre za novejše avte, letnike 2009-2015.


The allegations cover roughly 482,000 diesel passenger cars sold in the United States since 2008. Affected models include:
— Jetta (model years 2009-15)
— Beetle (model years 2009-15)
— Audi A3 (model years 2009-15)
— Golf (model years 2009-15)
— Passat (model years 2014-15)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jan_g ()

MacGyver141 ::

Looooooka je izjavil:

A lahko kdo pejsta študijo, kjer točno piše, da so za ta problem krivi avtomobili. Ker dizel naj bi bil za vsaj 30% bolj ekonomičen kot bencin in glede na procente, ki jih študije kažejo zna biti problem zgolj v težki mašineriji in tovornjakih(da o tankerjih ne govorimo).
To so pa stroji, ki bodo na dizlu še desetletja.
V tem primeru je siljenje ljudi na bencin zgolj razlog za povečanje prodaje in ne reševanje problema. Če 1 kreten ubije 3 ljudi trije drugi pa enega si z odstranitvijo tistih treh res zmanjšal umore ampak statistično gledano si pa kreten.
In resno...v zadnjih par letih se govori samo o dizlu nikjer pa o deležu uporabnikov dizla, ki so krivi za izpuste. Recimo to, da ima en glup američan dizelski motor s porabo 20 litrov na 100 km ni minus za dizel ampak minus za idiota, ki ima motor, ki je kljub ekonomičnosti dizla tako potraten...
Rešitev je nov motor ne pa nov motor na drugo gorivo(razen če je nekdo dokazal, da je edina rešitev točno to).


Problem pri dizlu je NOx, ki pa je lahko tudi 10x večji kot pri bencinarju. Za zmanjševanje NOx nekateri proizvajalci že vgrajujejo SCR tehnologijo (AdBlue). Je pa to spet strošek za uporabnika.

Zgodovina sprememb…

sandmat ::

Looooooka je izjavil:

A lahko kdo pejsta študijo, kjer točno piše, da so za ta problem krivi avtomobili. Ker dizel naj bi bil za vsaj 30% bolj ekonomičen kot bencin in glede na procente, ki jih študije kažejo zna biti problem zgolj v težki mašineriji in tovornjakih(da o tankerjih ne govorimo).
To so pa stroji, ki bodo na dizlu še desetletja.
V tem primeru je siljenje ljudi na bencin zgolj razlog za povečanje prodaje in ne reševanje problema. Če 1 kreten ubije 3 ljudi trije drugi pa enega si z odstranitvijo tistih treh res zmanjšal umore ampak statistično gledano si pa kreten.
In resno...v zadnjih par letih se govori samo o dizlu nikjer pa o deležu uporabnikov dizla, ki so krivi za izpuste. Recimo to, da ima en glup američan dizelski motor s porabo 20 litrov na 100 km ni minus za dizel ampak minus za idiota, ki ima motor, ki je kljub ekonomičnosti dizla tako potraten...
Rešitev je nov motor ne pa nov motor na drugo gorivo(razen če je nekdo dokazal, da je edina rešitev točno to).


Naftni lobij že dolgo pritiska z namenom uveljavljanja dizla. Subvencije (poglej DMV pri nas, porazdelitev agregatov v Franciji ...) so natunane na dizel. dizel napram 95 oktancu ima 30% višjo energijsko vrednost.
Kot je že napisal nekdo, problem so PM10 in PM2.5, kjer je euro 5 dizel motor na nivoju euro 2 bencinarja. PM se pa pač ne znamo enostavno znebit razen tako, da jih ljudje podihajo in razvijejo kronične bolezni.

Najlažja rešitev je zmanjševanje dizlov, ki niso za transportno, gradbeno ali kmetijsko industrijo. Prepoved dizlov v mestih (glej nemčijo, kjer dizel brez DPF sploh ne more v nobeno večje mesto) bo najbolj pripomogla k izboljšanemu zraku v mestih.

EDIT: rešitev so seveda tudi kazni za razne kekce, ki odstranjujejo DPF, se vozijo brez katalizatorjev in podobno

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sandmat ()

OttoParts ::

Rešitev je ukinitev taks, marž in "bioeko" dajatev na goriva - zaračuna se naj "normalna" cena + DDV - cena bo gorivom globoko padla in dizelski motorji bodo zanimivi samo še za transport in težko mehanizacijo.
Zanimivo je, da ukrepa ameriška agencija (pri čemer se mi osebno zdi, da jih bolj vodi napad na evropsko konkurenco ameriškim firmam, kot skrb za potrošnika ali okolje) zoper proizvajalca (sicer iz povsem upravičenih razlogov) - kaj bi bilo, če bi se preverilo kakšno je dejansko stanje sodobnih dizel motorjev na cestah, izven laboratorijskih pogojev testiranja, po kakšnem letu normalnega obratovanja (mestni stop&go), ko se čudodelni filtri nekoliko zapacajo, ko se lastniki odločijo, da ERG "dela samo probleme - ven z njim", na lastno pest odstranjujejo filtre saj, tankajo "mistery" disel ali pa dar direktno "kurilca". To bi bil realna slika. Ampak, dobro je, da so jih kaznovali z prirejanje.

Mavrik ::

OttoParts: Em, Kalifornija, isto kot precejšnji del EU, ima letno testiranje izpustov na vseh vozilih. Zakaj se ti zdi da je tam slika kaj drugačna? :)

Teorija zarote s proti-Evropskim kaznovanjem je pa tudi čudna - morda ti manjka ozadje. Namreč Kalifornija (za razliko od EU) ima iste standarde o izpustih ne glede na vrsto motorja. Za razliko od EU kjer je lobi zlobiral da lahko dizli svinjajo in povzročajo bolezni bistveno več kot pa bencinski motorji. Tako so tudi VWjevi dizli bistveno bolj umazani kot pa bencinski motorji (če se prav spomnim so dizelski standardi "EURO5" na nivoju bencinskih "EURO2", popravite me če se motim) in jih je Kalifornsjski CARB pač prej ujel na laži. Kalifornija je kot dom hipsterjev itak ena najbolj ekološko ozaveščenih držav.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

OttoParts ::

Druga država - drugi predpisi (?)...
Govorim pa za Slo, kjer se po forumih kar naprej pojavlja kako blidirat ERG,itd...

Dizli (evropski) - če prav razumem situacijo v ZDA - bi naj bili (naj)bolj napredni od ameriških (ki jih je najti bolj v pic-upih, SUV in podobnih vozilih z veliko porabo), manj porabijo, imajo ugodnejši navor (glede na prostornino) in s tem "američanom" odžirajo tisti del kupcev, ki bi rad avto (ne pick-up, SUV) z zmernimi zmogljivostmi in majhno porabo (ker se je tudi v ZDA gorivo divje- za njihove razmere- podražilo).

sandmat ::

OttoParts je izjavil:

Druga država - drugi predpisi (?)...
Govorim pa za Slo, kjer se po forumih kar naprej pojavlja kako blidirat ERG,itd...

Dizli (evropski) - če prav razumem situacijo v ZDA - bi naj bili (naj)bolj napredni od ameriških (ki jih je najti bolj v pic-upih, SUV in podobnih vozilih z veliko porabo), manj porabijo, imajo ugodnejši navor (glede na prostornino) in s tem "američanom" odžirajo tisti del kupcev, ki bi rad avto (ne pick-up, SUV) z zmernimi zmogljivostmi in majhno porabo (ker se je tudi v ZDA gorivo divje- za njihove razmere- podražilo).


na zadnje med mojim potovanjem po kanadi so bili "evropski" avti, ki sem jih videl razni mercedezi V8 twinturbo in podobno. Dvomim, da je problem "čistejših evropskih dizlov".

Mavrik ::

OttoParts je izjavil:



Dizli (evropski) - če prav razumem situacijo v ZDA - bi naj bili (naj)bolj napredni od ameriških (ki jih je najti bolj v pic-upih, SUV in podobnih vozilih z veliko porabo), manj porabijo, imajo ugodnejši navor (glede na prostornino) in s tem "američanom" odžirajo tisti del kupcev, ki bi rad avto (ne pick-up, SUV) z zmernimi zmogljivostmi in majhno porabo (ker se je tudi v ZDA gorivo divje- za njihove razmere- podražilo).


Ja jasno, dogaja se isto kot v EU kjer so začeli dizli pridobivati. Samo ni pa ista situacija - Američani še vedno dobivajo druge motorje ki so bistveno večji po prostornini in moči. Je pa še vedno razlika predvsem v tem, da v US ni tradicije dizlov in jim zato ne dajejo posebnih izjem kot v EU kjer je avto industrija uspela to zlobirati.
The truth is rarely pure and never simple.

Dr_M ::

Recimo Japonci niso ravno najbolj butastu ljudje (dosti manj kot evropejci in americani, ce sem rahlo zleht), pa so pri njih dizli skoraj neobstojeci (osebni avtomobili), ceprav imajo izredno drag bencin.
Pravijo, da je dizel bolj umazan in skodljiv.
Se vedno mnogi japonski proizvajalci raje kupujejo evropske dizle in jih monitirajo v svoje avtomobile, kot bi jih sli le za EU razvijat, drugam jih pa itak ne morejo prodat.

Jest bi raje ukinil dizle, bencinarje pa priredil za etilni alkohol oz vsaj povecal delez le tega v bencinu (sedaj gre lahko nekako do 10% v bencin).
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

noraguta ::

Mavrik je izjavil:

OttoParts je izjavil:



Dizli (evropski) - če prav razumem situacijo v ZDA - bi naj bili (naj)bolj napredni od ameriških (ki jih je najti bolj v pic-upih, SUV in podobnih vozilih z veliko porabo), manj porabijo, imajo ugodnejši navor (glede na prostornino) in s tem "američanom" odžirajo tisti del kupcev, ki bi rad avto (ne pick-up, SUV) z zmernimi zmogljivostmi in majhno porabo (ker se je tudi v ZDA gorivo divje- za njihove razmere- podražilo).


Ja jasno, dogaja se isto kot v EU kjer so začeli dizli pridobivati. Samo ni pa ista situacija - Američani še vedno dobivajo druge motorje ki so bistveno večji po prostornini in moči. Je pa še vedno razlika predvsem v tem, da v US ni tradicije dizlov in jim zato ne dajejo posebnih izjem kot v EU kjer je avto industrija uspela to zlobirati.

A lohk nehaš pisat totalne bedarije. V eu se je dizel prijel zaradi cen goriva, katere so čez lužo bistveno nižje. pojmanimež
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Invictus ::

Sedaj, ko imajo tudi bencinski motorji turbine, postajajo dizli skoraj nepotrebni zaradi manjše porabe.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

M-XXXX ::

Invictus je izjavil:

Sedaj, ko imajo tudi bencinski motorji turbine, postajajo dizli skoraj nepotrebni zaradi manjše porabe.

Heh NIŽJA PORABA ob enem pa še NIŽJA CENA GORIVA na liter je zate pa zanemarljivo?

Invictus ::

Si zadnje čase pogledal koliko je nižja cena goriva? Glede na večjo nabavno ceno, dražje servise, moraš res delati precej kilometrov na leto. Vsaj 30k. Da si na nuli ...

Ampak treba je šparat, pa naj stane kolikor hoče.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BlaY0 ::

Egzekli. Sem pa opazil sledeče... v zadnjem letu je razlika med VW bencinarjem in po performansah njemu primernem dizlašem samo še 1.000 EUR (prej 2.000 EUR in več).

Invictus ::

Tudi nova Škoda Superb skoraj nima razlik v ceni za podobne zmogljivosti. Čeprav so dzili malo švohnejši ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Blinder ::

S ceno proizvajalec doloca koliko % ljudi kupi diesel in koliko benzin. Imas mestne malcke pri katerih je lahko diesel recimo 1000 euro drazji pa se vseeno slabo prodaja. Imas suve kjer je diesel 4000 euro drazji pa se vseeno prodaja dosti boljse kot benzinski.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

SuperVeloce ::

Rabili so (vsaj) 7 let za to? Majstori
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Do 37,500$ kazni na avto plus obvezno "popravilo", da bojo spravili avte znotraj predpisov (če bi to znali, bi verjetno že takrat), ali pa naredili kaj, jih čisto umaknili in izplačali lastnike? To bo draga šola, tudi za VW.

SuperVeloce ::

Bo pa dobro za domačo industrijo. Mogoče bosta pa Ford in Chevrolet imela kaj od tega :))
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

Aston_11 ::

Invictus je izjavil:

Si zadnje čase pogledal koliko je nižja cena goriva? Glede na večjo nabavno ceno, dražje servise, moraš res delati precej kilometrov na leto. Vsaj 30k. Da si na nuli ...

Ampak treba je šparat, pa naj stane kolikor hoče.
Ja, zato ker se dizle kupuje samo zaradi šparanja.

Invictus ::

Aston_11 je izjavil:

Ja, zato ker se dizle kupuje samo zaradi šparanja.

Seveda. Kar vprašaj malo ljudi okoli sebe ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Dr_M ::

Zakaj pa bi drugace kupil dizla, ce ne zaradi sparanja? Pa se to se splaca samo, ce delas dovolj kilometrov.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

MacGyver141 ::

Dr_M je izjavil:

Zakaj pa bi drugace kupil dizla, ce ne zaradi sparanja? Pa se to se splaca samo, ce delas dovolj kilometrov.


Navor :)

Dr_M ::

Brez veze, ce se ti ne da saltat, kupis avtomatika.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

fujtajksel ::

MacGyver141 je izjavil:


Problem pri dizlu je NOx, ki pa je lahko tudi 10x večji kot pri bencinarju. Za zmanjševanje NOx nekateri proizvajalci že vgrajujejo SCR tehnologijo (AdBlue). Je pa to spet strošek za uporabnika.


Kaže da ne le strošek za uporabnika. Dizli ki se prodajajo v ZDA (oz so se prodajali) imajo dvojno dozo čistilne tehnologije v primerjavi s tistim kar se prodaja v Evropi. Kolikor razumem tale VW fiasko, s tem lahko zadostijo emisijskim normam v novem testnem ciklu, ne pa tudi hkrati dosežejo razumno delovanje v vsakdanjih razmerah.

AC_DC ::

fujtajksel
Firmware motorja so spremenili tako, da daje drugačne (nižje) vrednosti emisij na testu kot v real-world situaciji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: AC_DC ()

fujtajksel ::

MacGyver141 je izjavil:

Dr_M je izjavil:

Zakaj pa bi drugace kupil dizla, ce ne zaradi sparanja? Pa se to se splaca samo, ce delas dovolj kilometrov.

Navor :)


Če ti je važno koliko je navora na osi motorja je to mogoče res faktor, ampak ne vem koga bi to skrbelo, ker se razlika uredi z drugačnim menjalnikom. Uporabnega območja vrtljajev, kjer ima motor kaj moči, dizel nima več kot bencinar. Ima to prednost da ne crkne ko obrati padejo pod spodnjo mejo, to je pa vse.

AC_DC je izjavil:

fujtajksel
Firmware motorja so spremenili tako, da daje drugačne (nižje) vrednosti emisij na testu kot v real-world situaciji.


Seveda, in doseže zahtevane standarde. Keč je, zakaj je treba program zamenjat v real worldu ;)

Zgodovina sprememb…

MacGyver141 ::

fujtajksel je izjavil:

MacGyver141 je izjavil:

Dr_M je izjavil:

Zakaj pa bi drugace kupil dizla, ce ne zaradi sparanja? Pa se to se splaca samo, ce delas dovolj kilometrov.

Navor :)


Če ti je važno koliko je navora na osi motorja je to mogoče res faktor, ampak ne vem koga bi to skrbelo, ker se razlika uredi z drugačnim menjalnikom. Uporabnega območja vrtljajev, kjer ima motor kaj moči, dizel nima več kot bencinar. Ima to prednost da ne crkne ko obrati padejo pod spodnjo mejo, to je pa vse.

AC_DC je izjavil:

fujtajksel
Firmware motorja so spremenili tako, da daje drugačne (nižje) vrednosti emisij na testu kot v real-world situaciji.


Seveda, in doseže zahtevane standarde. Keč je, zakaj je treba program zamenjat v real worldu ;)


Pri enaki moči in enaki prostornini motorja ima dizel veliko več navora kot bencinar. Evo primer pri golfu: GTD vs GTI, oba imata 2.0 turbo mašino. GTI ima od 220-230HP in 350Nm navora, GTD ima 185HP in 380Nm. Če bi mev GTD 230HP bi imel saj 420-480Nm navora.

Aston_11 ::

Invictus je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Ja, zato ker se dizle kupuje samo zaradi šparanja.

Seveda. Kar vprašaj malo ljudi okoli sebe ...
Ne poznam nobenega, ki bi imel dizla zaradi šparanja. Večinoma zaradi zvoka, ker bencinc takih baritonov ni sposoben proizvesti, večinoma jih niti slišat ni, nekateri pa pravijo, da je občutek drugačen, potem so taki, ki jim je vseeno in kupijo, zato ker lahko, potem so tudi taki, ki niti ne ločijo enega od drugega, glede na to, da so dizli dražji, da porabijo samo kakšen liter manj od bencinarja, ni podlage za trditev, da se jih kupuje zaradi šparanja.

Dr_M ::

Meni osebno je bencinar zakon. Pa nima veze, ali je to en majhen motorcek ali velik.
Dizla vozim bistveno dlje, kot sem pred tem bencinarja, pa ko se vsedem v bencinarja, sem kot majhen otrok z novo igraco.
Enih 5 let nazaj sem da lsvoj avto na servis in se dobil Saxoja 1.1 60KM za nadomestni avto. Cel zur, ja, sej je res, da nikamor ne gre, ampak vseeno cisti uzitek. Tega obcutka pri dizlu nimam, pa tudi ce gre za vecji in bolj zmogljiv motor.
Je pa res, da odkar vozim dizla, vozim bistveno pocasneje, kot z bencinarjem. Izven AC itak strogo po omejitvah, po AC pa v povprecju ~30km/h pocasneje, zelo poredno vozim vec kot 130, vecinoma med 110 in 120. Ko se pa vsedem v bencinarja, pa na AC sploh nimam obcutka, da gre 160 ali vec. Zvok dela svoje.

Se vedno sanjam, da si bom lahko nekoc privoscil en proper avto (se pravi nedizel), tudi ce bo poraba vecja.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Spock83 ::

Jaz imam hybrid. Ne onesnažuje, poraba majhna, majhno vzdrževanje. Zakon.

Je pa vprašanje koliko se onesnaži dokler sestavijo ta avto in same baterije. :)

BlaY0 ::

Jap, kompleten "CO2 footprint" je treba upoštevat, od nastanka, do razgradnje. Kdo iz Hollywooda si je že nekoč zaželel hibrida in so mu ga naslednji dan dostavili "z druge strani sveta".

fujtajksel ::

MacGyver141 je izjavil:

fujtajksel je izjavil:

MacGyver141 je izjavil:

Dr_M je izjavil:

Zakaj pa bi drugace kupil dizla, ce ne zaradi sparanja? Pa se to se splaca samo, ce delas dovolj kilometrov.

Navor :)


Če ti je važno koliko je navora na osi motorja je to mogoče res faktor, ampak ne vem koga bi to skrbelo, ker se razlika uredi z drugačnim menjalnikom. Uporabnega območja vrtljajev, kjer ima motor kaj moči, dizel nima več kot bencinar. Ima to prednost da ne crkne ko obrati padejo pod spodnjo mejo, to je pa vse.

AC_DC je izjavil:

fujtajksel
Firmware motorja so spremenili tako, da daje drugačne (nižje) vrednosti emisij na testu kot v real-world situaciji.


Seveda, in doseže zahtevane standarde. Keč je, zakaj je treba program zamenjat v real worldu ;)


Pri enaki moči in enaki prostornini motorja ima dizel veliko več navora kot bencinar. Evo primer pri golfu: GTD vs GTI, oba imata 2.0 turbo mašino. GTI ima od 220-230HP in 350Nm navora, GTD ima 185HP in 380Nm. Če bi mev GTD 230HP bi imel saj 420-480Nm navora.


Ima čisto reč več Nm (na osi motorja!). Za pravi navor na kolesih pa poskrbi menjalniško razmerje. In glede izpolnjevanja emisijskih norm tako na testu kot v resničnem življenju je to popolnoma off topic. Tudi delovna prostornina motorja je tu načeloma nepomembna; šteje masa, ker je pospešek kvocient med silo in maso, ampak masa motorja + čistilnih sklopov ima v masi celotnega avta vseeno omejen delež.

BlaY0 ::

@MacGyver141: Ne štekam, kaj pa nucaš toliko navora? A si ti tudi eden tistih (v Sloveniji jih je zgleda več 10.000), ki mora svoj čoln 3x na teden potegnit do svoje bajte, do katere je 2km močno ovinkastega 20% klanca?

MacGyver141 ::

fujtajksel je izjavil:

MacGyver141 je izjavil:

fujtajksel je izjavil:

MacGyver141 je izjavil:

Dr_M je izjavil:

Zakaj pa bi drugace kupil dizla, ce ne zaradi sparanja? Pa se to se splaca samo, ce delas dovolj kilometrov.

Navor :)


Če ti je važno koliko je navora na osi motorja je to mogoče res faktor, ampak ne vem koga bi to skrbelo, ker se razlika uredi z drugačnim menjalnikom. Uporabnega območja vrtljajev, kjer ima motor kaj moči, dizel nima več kot bencinar. Ima to prednost da ne crkne ko obrati padejo pod spodnjo mejo, to je pa vse.

AC_DC je izjavil:

fujtajksel
Firmware motorja so spremenili tako, da daje drugačne (nižje) vrednosti emisij na testu kot v real-world situaciji.


Seveda, in doseže zahtevane standarde. Keč je, zakaj je treba program zamenjat v real worldu ;)


Pri enaki moči in enaki prostornini motorja ima dizel veliko več navora kot bencinar. Evo primer pri golfu: GTD vs GTI, oba imata 2.0 turbo mašino. GTI ima od 220-230HP in 350Nm navora, GTD ima 185HP in 380Nm. Če bi mev GTD 230HP bi imel saj 420-480Nm navora.


Ima čisto reč več Nm (na osi motorja!). Za pravi navor na kolesih pa poskrbi menjalniško razmerje. In glede izpolnjevanja emisijskih norm tako na testu kot v resničnem življenju je to popolnoma off topic. Tudi delovna prostornina motorja je tu načeloma nepomembna; šteje masa, ker je pospešek kvocient med silo in maso, ampak masa motorja + čistilnih sklopov ima v masi celotnega avta vseeno omejen delež.


Izmerjeno na kolesih in zgleda da je v praksi lahko še malenkost več navora :):
 Vir: Facebook (CSS Performance Tuning)

Vir: Facebook (CSS Performance Tuning)


@BlaY0
Jaz osebno ne rabim tok navora, mi je pa zelo užitek pelat avto, ki ima veliko navora :).

Zgodovina sprememb…

nejcek74 ::

BlaY0 je izjavil:

@MacGyver141: Ne štekam, kaj pa nucaš toliko navora? A si ti tudi eden tistih (v Sloveniji jih je zgleda več 10.000), ki mora svoj čoln 3x na teden potegnit do svoje bajte, do katere je 2km močno ovinkastega 20% klanca?

navor v povezavi s tezo vozila pomeni pospešek, pospešek pa je precej pomemben pri fun factorju avtomobila

RedDrake ::

Turbo bencinar ima pri enaki kubaturi in generaciji lahko konkretno večjo moč in podoben/enak navor kot turbo dizel.
Že moj Saab 2.0 (stock 210KM/310NM) gre s tuningom do 250KM/370NM!
Kakšni 2.3 švedski motorji so sploh perle. Recimo eni saabi in volvoti so imeli tudi preko 400NM navora, stock.
Pri zasnovi motorja je pač tako, da veliko vlogo igrajo tudi zavarovalniški in emisijski razredi, zato so turbo bencinarji konkretno omejeni, glede na potencial, dizli pa malo manj - boljši izkoristek dizla pripomore k nižjim emisijam pri enaki moči.

Spock83 ::

Jaz imam 400Nm navora že ko štartam :D

BlaY0 ::

nejcek74 je izjavil:


navor v povezavi s tezo vozila pomeni pospešek, pospešek pa je precej pomemben pri fun factorju avtomobila

Fun factor je bistven recimo pri sestavljanju Lego kock, pri varnem prevažanju po naših cestah pa bolj ne kot ja.

RedDrake ::

nejcek74 je izjavil:

navor v povezavi s tezo vozila pomeni pospešek, pospešek pa je precej pomemben pri fun factorju avtomobila

Mhm.
Enak avtomobil.
1.9 biturbo dizel 180KM/400NM 0-100 8.5 sekunde
2.0 turbo bencin 210KM/300NM 0-100 7.5 sekunde
Navor ali moč, za pospešek?
Navor pomaga pri večji masi, bolj kot moč. Za pospešek pa je bolj pomembna moč, kot navor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Aston_11 ::

RedDrake je izjavil:

Navor ali moč, za pospešek?
V šoli smo rekli, da je važna sila. a = F / m.

Dr_M ::

Navor je fajn, ce se ti ne da velik prestavljat, drugace pa ne vidim neke blazne prednosti. Je pa fino, ce je pri bencinarju najvisji navor v cim nizjih obratih, ker se lahko zgodi, da je motor nor v visjih obratih, pri nizkih pa mrtev.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

WarpedOne ::

Navor pomaga pri večji masi, bolj kot moč. Za pospešek pa je bolj pomembna moč, kot navor.

Kje se skrivate, da vas ne ukradejo?

Preberite 100x, počasi in naglas: MOČ = NAVOR * vrtljaji (česarkoli)
Vedno in v vseh razmerah pospešuje moč, in čisto nič drugega.

Navor je fajn, ce se ti ne da velik prestavljat, drugace pa ne vidim neke blazne prednosti.

Še en, ki se mora skrit, da ga ne bodo ukradl ...
Če se ti ne da prestavljat, si želiš široko območje vrtljajev z uporabno količino navora. Kolk točn ga je, niti ni važno.
Zato so turbo dizli precej bol 'enostavni' za vozit, ker imajo daljšo 'ploščato' krivuljo navora.
NA bencinar, s katerimi se je reč tipično primerjala, imajo bol trikotno krivuljo in se čuti da motorja zmanjkuje in se splača zamenjat dol, da greš nazaj na vrh.
Turbo bencinar je pa spet svoja zgodba, kjer je možno manj prestavjlanja.

Za hec:
F1 motor ma ranga 700KM in se vrti tja do 15.000 vrtljajev. Kakšen je navor na gredi?
Precej mizernih 330Nm.
How do you know what you don't know?
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27135001 (15465) blay44
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15015019 (10619) Siddh
»

Prestavljanje in pospešek pri dizlu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
558447 (6121) sandmat
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743103668 (68681) Spajky
»

1.2, 1.4 diesel (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12314709 (11792) Buggy

Več podobnih tem