Wired News - Tudi japonska Toyota se pridružuje čedalje daljšemu seznamu proizvajalec avtomobilov, ki se ukvarjajo s konceptom avtonomnih vozil. Toyota je sicer še lani zatrjevala, da je njihova prioriteta večja varnost in da ne bodo razvijali avtomobila brez voznika, a letos vlagajo 50 milijonov dolarjev prav v raziskave slednje tehnologije.
Omenjeni znesek bodo v naslednjih petih letih porabili za postavitev in obratovanje raziskovanih centrov, v katerih bodo skupaj z raziskovalci z MIT-a in Stanforda razvijali tehnologijo inteligentnih vozil. Na MIT-u se bodo ukvarjali z napredno arhitekturo, ki bo vozilom omogočala zaznavati in interpretirati okolico, medtem ko bodo na Stanfordu delali na področju računalniškega vida in strojnega učenja. Oboje je pomembno, da se avtonomna vozila znajdejo v realnem svetu, kjer nanje preži vrsta nevarnosti in kjer morajo soobstajati s človeškimi vozniki in drugimi udeleženci v prometu.
Toyota ni izrecno napovedala avtomobila, ki bo sposoben sam voziti, a zelo očitno je, da bodo šle raziskave tudi v to smer. Pri tem niso edini, saj poleg Googla, Appla in ostalih IT-velikanov tudi proizvajalci avtomobilov korakajo v to smer. Volvo bo prva vozila predstavil leta 2017, Mercedes in Nissan do konca desetletja, Ford, GM in Honda pa svoje rešitve preizkušajo v ogromni maketi mesta v realni velikosti. Tudi Tesla je s svojim vozilom Model S pri koncu testiranj, Volkswagen pa bo avtonomna vozila testiral v Nemčiji. Pozabiti ne smemo niti na Uber, ki je začel svoj posel kot posrednik med prevozniki in iskalci prevozov, a sčasoma želi tudi svoj samovozeči avto.
Da Toyota misli resno, priča tudi zaposlitev Gilla Pratta, ki je doslej vodil Darpa Robotics Challenge. V petih letih se je na tem tekmovanju zvrstilo ogromno skupin, ki so pokazale res zanimive inženirske podvige. Toyota se bo torej razvoja samovozečega avtomobila lotila od zgoraj navzdol, torej z dodajanjem čedalje več funkcij obstoječim vozilom, ki bodo čedalje bolj razbremenjevale voznika, vse do končne točke, ko ga sploh ne bomo več potrebovali.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Samovozeci avto + povezava na internet. What could ever go wrong.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
V EU letno umre v prometnih nesrečah 40.000 ljudi. Veliko več poškodovanih, invalidov.... Kaj lahko gre narobe??? Ljudem je enostavno potrebno prepovedat vozit. Ker so 0,00nekaj procentov nekoncentrirani. Eni več, drugi manj - ampak vsi tu pa tam. Ljudje lahko vozijo na dirkališčih, simulatorjih in na računalniških igricah. Tudi če tehnologija včasih odpove, bo žrtev (predvsem nedolžnih - drugih udeležencev) manj. Amen.
Najbolje, da se zaklenemo v zaklonisca, spimo na tleh in slike iz sten postavimo na tla.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
zakaj bi ljudje vozili, če to kmalu lahko prevzame tehnologija? Bolj varno. Ne vidim razloga. Ker imajo radi "občutek športne vožnje"? To lahko imaš na dirkališču.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Vsedeš se v avto, vneseš cilj... pustiš na multimediji kakšno predavanje, film, knjigo.... Prideš varno na cilj, ne ogrožaš sebe in druge, ne plačuješ kazni za prometne prekrške.. Res ne vem, zakaj bi vozil, če ni treba?? "Športna vožnja" je kukavičje jajce naftne in avtoindustrije (zainteresirane tudi zavarovalnice in policija - da kakšen € več zapravite). S tem nas indoktrinirajo od vrtca naprej (kupi avtke fantkom...). Formula 1, Moto GP, Reli... vonj bencina in skurjenih gum, junaki, ki vozijo z zlomljenimi ključnicami = marketinški trik.
Vsak, ki omenja osebni avtomobil in nekaj sportnega v istem stavku, ima iq manjsi od svoje noge. Tukaj lahko zakljucimo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Vprašaj 40.000 druži, a je cesta za fun? Letno. Fun mi je jadranje, skakanje s padalom, nenazadnje dirkališče... cesta ne sme bit, ker so tam tudi drugi ljudje, ki jim mogoče ni do zabave. Vsak "cestni dirkač" s svojo svobodi, da se vozi po svoji želji, vdira na področje moje svobode, da zdrav pridem v točko B.
Aha, vsak ki rad vozi avto, je dirkac. Bravo. Dosegel si dno svoje greznice v glavi. Cestitam.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Rad voziš avto? Ampak si človek in delaš napake. Napake me lahko stanejo življenja, ko grem skozi zeleno luč na prehodu za pešce (lani junija sem pri zeleni luči fasal trezno žensko, ki je šla iz službe in prevozila rdečo. Trezna, ob 12.30 dopoldan. Prvič v življenju je naredila napako...). Tehnologija (kmalu) omogoča, da teh napak ne bo več. Zakaj jo ne uporabiti in narediti obvezno?
čez nekaj časa je to itak neizogibno. Čeprav bodo močno proti avtoindustrija (kak prodati avto, če se vi enako vozijo?), zavarovalnice (zakaj bi kdo plačeval kasko), naftna industrija (manjša poraba - manj prodaje)... in še več zainteresiranih skupin, ki bodo še naprej financirali pranje možganov volilcev.... da še ni pravi čas za to tehnologijo.
Vprašaj 40.000 druži, a je cesta za fun? Letno. Fun mi je jadranje, skakanje s padalom, nenazadnje dirkališče... cesta ne sme bit, ker so tam tudi drugi ljudje, ki jim mogoče ni do zabave. Vsak "cestni dirkač" s svojo svobodi, da se vozi po svoji želji, vdira na področje moje svobode, da zdrav pridem v točko B.
naštevaš stvari ki so izredno nevarne v primerjavi z vožnjo če bi upošteval št. udeležencev in čas trajanja aktivnosti.
sicer je še lep čas dokler bodo avtomobili sami vozili bolje. vprasanje ce se bo zgodilo v naslednjih 50 letih.
problem je mešani promet. ljudje/racubalnik. ce bi vsi avti naenkrat bili abtomatski bi bilo lazje.
"sicer je še lep čas dokler bodo avtomobili sami vozili bolje. vprasanje ce se bo zgodilo v naslednjih 50 letih."
upam stavit :-) Enstavno, razen "svobode" in občutka vožnje" ne vidim argumenta nasprotnikov za neuporabo tehnologij za samodejno vožnjo. S tem, da je ta svoboda posameznika hudo na račun svobode tretjih udeležencev v prometu. Primerjaj s cigaretami. Ker kadilec škoduje drugim okoli sebe - ni svobode pri tem početju. Cilj vožnje si nikakor ne omejujem - pripeljati se v točko B. Uživanje v vožnji tudi ni prepovedano, ampak na dirkališčih, posebnih stezah, simulatoriji in igricah na računalniku :-))). Tam kjer tretje osebe ne bodo trpele.
problem je mešani promet. ljudje/racubalnik. ce bi vsi avti naenkrat bili abtomatski bi bilo lazje.
To je res.... Vidim prihodnost :-)... : Lahko se sam pelješ po avtocesti... (kot oldtimer)... ampak moraš imeti rumeno utripajočo luč na strehi. Da ostali imajo informacijo - "pazi človek, možne nepredvidljive reakcije"... :-) Ostali švigajo mimo tebe cca 300 - 400 km/h... (ker je varno - tehnologija predvideva situacije, nima človeških omejitev in omogoča višje hitrosti)... Nemogoče?
Vsak, ki omenja osebni avtomobil in nekaj sportnega v istem stavku, ima iq manjsi od svoje noge. Tukaj lahko zakljucimo.
Na podlagi tvoje trditve imaš tudi ti IQ manjši od svoje noge.
Samovozeči avtomobili so bedarija, ker s tem samo podpirajo lenobo in prelagajo odgovornost. Če nekdo ni sposoben vozit naj hodi peš, bo vsaj za zdravje in razgibanost več naredil.
Rad voziš avto? Ampak si človek in delaš napake. Napake me lahko stanejo življenja, ko grem skozi zeleno luč na prehodu za pešce (lani junija sem pri zeleni luči fasal trezno žensko, ki je šla iz službe in prevozila rdečo. Trezna, ob 12.30 dopoldan. Prvič v življenju je naredila napako...). Tehnologija (kmalu) omogoča, da teh napak ne bo več. Zakaj jo ne uporabiti in narediti obvezno?
čez nekaj časa je to itak neizogibno. Čeprav bodo močno proti avtoindustrija (kak prodati avto, če se vi enako vozijo?), zavarovalnice (zakaj bi kdo plačeval kasko), naftna industrija (manjša poraba - manj prodaje)... in še več zainteresiranih skupin, ki bodo še naprej financirali pranje možganov volilcev.... da še ni pravi čas za to tehnologijo.
Clovek zakaj sploh hodis? A ni nevarno da se spotaknes ob plocnik in pades ob majhnega otroka? Ves koliko ljudi pohodijo vsako leto zaradi gužvanja? Sedaj pa si predstavljaj invalidski multimediski vozicek, ki te vozi od tocke a do tocke b ti pa vmes beres knjigo? Oziroma tocka a je kuhinja b pa kopalnica.
Koliko ljudi bo spet brez dela, joj joj joj in kdo bo kupoval vso to kramo?
Tvoja ljubezen do voznje ni utemeljena. Varnost na prvo mesto. Tudi konji so bili zamenjani...jasno da jih bodo turili in posiljevali z njimi. Prvo jih bo sprejela industrija zaradi nizjih stroskov nato pa nekaj potrosnikov, ki bodo imeli sredstva za nakup.
Tvoja ljubezen do voznje ni utemeljena. Varnost na prvo mesto. Tudi konji so bili zamenjani...jasno da jih bodo turili in posiljevali z njimi. Prvo jih bo sprejela industrija zaradi nizjih stroskov nato pa nekaj potrosnikov, ki bodo imeli sredstva za nakup.
O kakšni varnosti pišeš?
Kdo so skupine nevarnih voznikov?
Pijani, zadeti, raztreseni, nestrni, agresivni.... Vidiš problem je v družbi, ki je sprejemljiva do alkohola, drog, agresivnosti itd...
Ljudje lahko sami počnemo varno marsikaj dokler smo popolnoma osredotočeni na to kar počnemo. Sicer je že brisanje riti lahko nevarno.
Še najbolj nevarno pa je živeti. Torej bi lahko sklepali, ker na koncu vsi umremo, da je življenje smrtno nevarno. In vprašanje sledi, zakaj bi potem sploh živeli če je smrtno nevarno. :)
Sej tisti ki radi jahajo konje jih še vedno lahko, pa jih danes vseeno nihče več ne uporablja za prevoz iz točke A v točko B. In prevozno sredstvo vsekakor ni namenjeno zabavi.
Toyota se zaveda da jo v veliki meri vozijo penzionisti in ženske. torej preseliti inteligenco na vozilo ni tako zelo napačno ;) !
Pa vendarle grem stavit, da več nesreč povzročijo "dinamični vozniki" v znamki, ki jo ti voziš, kot pa omice v Toyotah. Kdo je torej prvi kandidat za avtonomno vožnjo?
Sej tisti ki radi jahajo konje jih še vedno lahko, pa jih danes vseeno nihče več ne uporablja za prevoz iz točke A v točko B. In prevozno sredstvo vsekakor ni namenjeno zabavi.
Kdo pa pravi, da se zabavam. Napisal sem, da to rad počnem. :)
Tako kot nekateri radi smučajo. Pa si zaradi tega početja potrgajo kolenske vezi, eni celo ubijejo... Kaj bomo pa sedaj naredili? Bomo nehalai smučat? Ali bomo smučali preko playstaišna :D
Ko bodo vsi avtomobili in tovornjaki vozili avtonomno, bo sledil velik padec števila prometnih nesreč. Spomnimo se samo zadnjega meseca, koliko katastrof je bilo na naših avtocestah.
Za užitek v vožnji pa ostaja motor, kjer ogrožaš samo sebe.
Aha, vsak ki rad vozi avto, je dirkac. Bravo. Dosegel si dno svoje greznice v glavi. Cestitam.
Položil si mu besede v usta, nato pa si ga spljuval (ne prvič in zagotovo ne zadnjič). Greznica nastaja kvečjemu nekje med tvojim stolom in tipkovnico.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Toyota se zaveda da jo v veliki meri vozijo penzionisti in ženske. torej preseliti inteligenco na vozilo ni tako zelo napačno ;) !
Pa vendarle grem stavit, da več nesreč povzročijo "dinamični vozniki" v znamki, ki jo ti voziš, kot pa omice v Toyotah. Kdo je torej prvi kandidat za avtonomno vožnjo?
Jaz grem tudi stavit da več nesreč povzročijo omice in dediji v Toyotah kot pa t.i. "dinamični vozniki". Je pa res, da je verjetno več "dinamičnih voznikov" udeleženih v prometnih nesrečah ker zaradi teh "mirnih voznikov", ki veselo vozijo po svoje izsiljujejo ostale udeležence.
Sedaj je postal prav šport, da se na avtocesti zavije na prehitevalni pas brez da bi sploh preveril če lahko in kakšnegakoli nakazila, "žmigovc"? bitch please, to je za pri semaforju ko imamo vse tri luči za levo oz. desno - takrat ko ga edino ni potrebno dat. Plus imaš ljudi, ki želijo voziti 100, 110, 90 ?? ipd in se ne bo umaknil za nič na svetu, čeprav ima prostor in ga to nič ne stane. Začuda tujci to znajo in se vsi umaknejo ko imajo prostor. Naj opozorim da je na avtocesti maksimalna omejitev hkrati tudi priporočena hitrost, razen če je drugače označeno. Torej če bi vsi vozili po omejitvah pa tudi če 130 po števcu, bi bil promet veliko bolj pretočen.
Torej vse te probleme bi samovozeči avtomobili lepo rešili. Že samo na avtocesti bi bila pretočnost veliko boljša in tudi avtocesta bi bila varnejša. Čeprav rad vozim, komaj čakam da pride to v uporabo. Do uvedbe čisto avtonomnih vozil bi na avtocestah dal v vsa vozila aktivni tempomat, ki vozi po omejitvah, torej za avte 130km/h - brez možnosti izklopa. Lahko zaviraš ampak tako ko spustiš zavoro popeši na 130 oz. na hitrost vozila pred tabo.
There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
@lunamit Zdej pa počasi (lahko tudi bremzo tiščiš če ne gre drugače). 1.Kje ni potrebno vžgati smernika? Dej mi povej za en RL primer. 2.Kako bi se ti vozil po AC? Da bi bremzo tiščal, v nasprotnem primeru pa sam GAS? Pa a sploh kej razmišljaš al sam pišeš kar ti pade na pamet? Kaj pa sneg, dež, megla,... ni važno sam da se tišči gas.
130 na avtocesti je super, če nimaš mestnega mlinčka. Jaz imam na AC tempomat nastavljen na 110, ker je to kompromis med ekonomično vožnjo in hitrostjo. Seveda se držim desnega pasu, če pa že grem na levega, pa pospešim na 130 in se čim prej spet vrnem nazaj na desnega.
Ta avtonomna vozila bodo enaka? Se jih bo enako vzdrževalo? Če bo med njimi razlika, bo potrebno te razlike vključiti v programe in jih tudi sproti prilagajati. Nove gume in rabljene verjetno nimajo enakega oprijema in se to pozna tudi pri zaviranju. Tudi hitrost vožnje z izrabljenimi gumami ni enaka kot pri novih. Isto zavorna pot. Navsezadnje tudi teža vozila vpliva na vozne lastnosti. Se bo program prilagodil temu, če je v vozilu ena ali več oseb?
Veliko bo že, če bodo v večini avtomobilov pripomočki za preprečevanje nesreč - Razni line assistance, emergency brake systems,... Treba je tudi razumet, da veliko ljudi nima denarja za nove avtomobile in se pač vozimo s starimi kjer marsikdo še ABS sistema nima :D
Podpiram avtonomne avtomobile, ampak mislim, da v času mojega življenja tega ne bom doživel - vsaj ne, da bi bil ves promet avtonom ;)
PS: Življenje je res nevarno. Še nihče ga ni preživel.
Ta avtonomna vozila bodo enaka? Se jih bo enako vzdrževalo? Če bo med njimi razlika, bo potrebno te razlike vključiti v programe in jih tudi sproti prilagajati. Nove gume in rabljene verjetno nimajo enakega oprijema in se to pozna tudi pri zaviranju. Tudi hitrost vožnje z izrabljenimi gumami ni enaka kot pri novih. Isto zavorna pot. Navsezadnje tudi teža vozila vpliva na vozne lastnosti. Se bo program prilagodil temu, če je v vozilu ena ali več oseb?
Sploh masa vozila je najmanjši problem. Pravtako glede pnevmatik ne bi smel biti problem -> %_obrabe/prevoženih_km
A samo 50mio? Sej to je Toyota, ne Mercator... Dejstvo: samovozeča vozila bodo zmanjšala št. prometnih nesreč na cestah. In to tudi ko jih bo na cesti le 5%, saj se bodo sama izognila potencialni nesreči. In res ne vem kje je problem: sej boš lahko vozil po dirkališču (ki jih bo takrat ogromno), samo po cesti ne. Kaka svoboda le? A moraš prav po cesti vozit okoli drugih ljudi - je to tako nujno? Zakaj ti ni dovolj dirkališče? Ti kar imej svoje veselje, ampak ga ne boš imel na račun moje varnosti. Ja?
Kakšna svoboda? To da pritiskaš pedal in ogrožaš druge je zate svoboda? Isto lahko rečem da ne smem imet pištole doma, al pa strelat po naselju - "zamenjal sem svobodo za varnost..." - genijalno.
A nebi blo bolje kr preskočit ta korak in dat ljudi v matrix ?
Tudi če vzameš avtomobile, imaš še žiljon drugih faktorjev, ki ti lahko ogrozijo življenje :)
Sicer pa ja, štekamo. Treba je promovirat svoj zavod >:)
Zakaj potem ne smeš pijan vozit? Sej itak imaš žiljon drugih faktorjev... Ne gre za odstranitev vseh nevarnosti, le za tiste ki velike (!) in ki niso nujne - do zdaj ni bilo alternative da se sam okoli voziš, zdaj kmalu bo. kje za vraga je problem?
Mnja. Pogosto se rad vsedem v avto zgolj in samo zato, da se peljem. Ne dirkam, temveč peljem. Streha dol, veterc v laseh, primerno vijugasta in če se le da prazna cesta in grem.
Potem pa so drugi trenutki, ko sem moram spraviti od točke A do točke B, ko vem, da bom utrujen, ko vem, da bo na cesti norišnica, ko vem, da se mi ne bo dalo "še voziti" in takrat mi manjka boljši javni prevoz in tam bi samovozeč individualen prevoz prišel še kako zelo prav.
Sicer pa je moje razmišljanje do sedaj najbolje povzel tale člančič: Cars Should be Safe, Legal and Rare. Ne rabimo jih prepovedati, rabimo pa sistem v katerem praktično ne bodo potrebni, kar jih pa bo v uproabi, pa naj ne bodo okolici nevarni.
Ko bodo vsi avtomobili in tovornjaki vozili avtonomno, bo sledil velik padec števila prometnih nesreč. Spomnimo se samo zadnjega meseca, koliko katastrof je bilo na naših avtocestah.
Za užitek v vožnji pa ostaja motor, kjer ogrožaš samo sebe.
Ker ko te zbije motor sploh nisi poškodovan. Ker ko v avto prileti motor je voznik tud magično nepoškodovan a ne?
Mene bolj zanima kako mislijo locirat te vozila, mislm da točno vedo kje so ? Ker GPS v civilni rabi ni točen niti ne sme bit, vedno fali za vsaj 1 do 10 metrov al celo več.
Mene bolj zanima kako mislijo locirat te vozila, mislm da točno vedo kje so ? Ker GPS v civilni rabi ni točen niti ne sme bit, vedno fali za vsaj 1 do 10 metrov al celo več.
GPS ni edini navigacijski sistem, tu je vsaj še ruski Glonass, pa enkrat verjetno pride še Galileo. S kombinacijo večih se da natančnost izboljšati.
Obstajajo algoritmi (npr. Kalmanov filter), ki podatek satelitske navigacije korigirajo glede na zgodovino in odometrijo.
Konec koncev pa se bodo za mikronavigacijo na cesti uporabili drugi podatki, od črt in morebitnih ostalih cestnih markerjev do kamer/radarjev za zazanavanje ovir itd.
Ko bodo vsi avtomobili in tovornjaki vozili avtonomno, bo sledil velik padec števila prometnih nesreč. Spomnimo se samo zadnjega meseca, koliko katastrof je bilo na naših avtocestah.
Za užitek v vožnji pa ostaja motor, kjer ogrožaš samo sebe.
Ker ko te zbije motor sploh nisi poškodovan. Ker ko v avto prileti motor je voznik tud magično nepoškodovan a ne?
Pokaži mi prometne, kjer je motorist resno poškodoval drugega udeleženca v prometu. Po mojem lahko takšne nesreče prešteješ na prste ene roke. Za razliko od avtomobilom, motoristi nimamo dodatnih motenj, kot je telefon, radio (in po novem tudi multimedia touch ekrani), otroci na zadnjem sedežu ipd. Se pa strinjam 100% varnosti ni. Tudi motor z 250kg lahko naredi ogromno škodo pešcu ali kolesarju. Če pa pride do nesreče motor vs. avto, bodo potniki v avtu bolj ali manj nepoškodovani.
Mene bolj zanima kako mislijo locirat te vozila, mislm da točno vedo kje so ? Ker GPS v civilni rabi ni točen niti ne sme bit, vedno fali za vsaj 1 do 10 metrov al celo več.
Geodeti uporabljajo gps za postavitev mejnikov s popravkom na referenčno točko...