Forum » Na cesti » Avstrijsko gorivo boljše od našega - samo mit?
Avstrijsko gorivo boljše od našega - samo mit?
driver_x ::
Razlike v gorivih dokazano obstajajo, niso pa omejene na posamezno bencinsko črpalko ali prodajalca, saj si naši prodajalci precej goriva preprodajajo med seboj.
pirlo ::
Matek ::
Sam se pogosto sprašujem, zakaj ZPS, AMZS ali kaka podobna ustanova ne naredi enega primerjalnega testa - to bi se dalo narediti relativno poceni. Izbereš recimo 5 vzorčnih servisov vsakega od ponudnikov goriv, nekaj na AC, nekaj v mestu, nekaj v manjšem naselju. Greš tja napolnit par kanistrov in potem daš par avtov na valje, pokuriš par natančno izmerjenih tankov goriva vsakega ponudnika ter spremljaš prevožene kilometre. To bi bil tak bare minimum - če že pri tem ne zaznaš nikakršnega statističnega odstopanja, potem je kakršnakoli znanost odveč.
Ker trenutno čisto vse primerjave temeljijo na nekih anekdotah forumskih posameznikov, ki se vsak dan vozijo po "isti" trasi, in so ugotovili, da z Agipom naredijo 15 km več. In potem je smešno, ko vidiš, da je to, kateri je "najboljši" bencin, povsem odvisno od kroga ljudi, ki so se uspeli nahajpati med sabo. Za ene en, za druge drug.
Ker trenutno čisto vse primerjave temeljijo na nekih anekdotah forumskih posameznikov, ki se vsak dan vozijo po "isti" trasi, in so ugotovili, da z Agipom naredijo 15 km več. In potem je smešno, ko vidiš, da je to, kateri je "najboljši" bencin, povsem odvisno od kroga ljudi, ki so se uspeli nahajpati med sabo. Za ene en, za druge drug.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Okapi ::
Tak poskus bi bilo čisto zapravljanje denarja (in rezultat niti slučajno ne bi bil natančen). Vzameš liter ali dva vsakega vzorca in greš v laboratorij pogledati, kaj je notri.
O.
O.
krneki0001 ::
Vsak ima svoje mnenje in zame je mit to, da naj bi bil pri nas 100 oktanc dober.
Zadnji dve leti tankam večinoma v tujini (avstrija ENI (bivši agip) ali SHELL. Tankam 100 oktanca po možnosti Vpower 100 z dodatkom (naj bi bilo čistilo ventilov). Proti našem 100 oktancu je neprimerna razlika. Motor deluje bolj mirno in tiho, kilometrov pa naredim vsaj 50 več na tank kot z omv-jevo 100-tko.
Tukaj sem moral parkrat vmes tankat na zelo obiskani pumpi, ker drugače nebi zneslo do avstrije, pa lahko samo rečem, da pri nas prodajajo eno navadno godljo in da 100 oktanc iz OMV ni enak kot 100 oktancu iz shell ali eni pumpe v avstriji. Motor se zaganja in je glasen, poraba pa naraste.
Samo za primerjavo;
Daihatsu z 1.3 motorjem in shellovim Vpower 100 je vse klance na grosglokner premagal v tretji prestavi. Naslednjič z našo brozgo pa v prvi in drugi, do tretje v klance ni prišlo. Pogoji so bili enaki (2 vikenda zapored, pa temperatura tudi enaka).
Zadnji dve leti tankam večinoma v tujini (avstrija ENI (bivši agip) ali SHELL. Tankam 100 oktanca po možnosti Vpower 100 z dodatkom (naj bi bilo čistilo ventilov). Proti našem 100 oktancu je neprimerna razlika. Motor deluje bolj mirno in tiho, kilometrov pa naredim vsaj 50 več na tank kot z omv-jevo 100-tko.
Tukaj sem moral parkrat vmes tankat na zelo obiskani pumpi, ker drugače nebi zneslo do avstrije, pa lahko samo rečem, da pri nas prodajajo eno navadno godljo in da 100 oktanc iz OMV ni enak kot 100 oktancu iz shell ali eni pumpe v avstriji. Motor se zaganja in je glasen, poraba pa naraste.
Samo za primerjavo;
Daihatsu z 1.3 motorjem in shellovim Vpower 100 je vse klance na grosglokner premagal v tretji prestavi. Naslednjič z našo brozgo pa v prvi in drugi, do tretje v klance ni prišlo. Pogoji so bili enaki (2 vikenda zapored, pa temperatura tudi enaka).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
MeGreat ::
Ha ha, imaš folk ki je moral zaradi avstrijskega goriva črpati gorivo iz tanka, imaš pa folk k naredi 50km več z avstrijskim gorivom.. Svašta
driver_x ::
energetik ::
Jaz v takih debatah najraje prilimam svoje zapise na poraba.com:
http://www.poraba.com/usage_view.php?ca...
Pri 20+ zapisih na posamezni pumpi se počasi začnejo izenačevati vplivi različnih relacij, meritvenih napak ipd in se lahko nekako primerja med sabo različne firme.
Petrol in OMV mam enako do 2. decimalke. Stavim da bi bilo enako tudi pri tankanju v Avstriji.
Sem pa že enkrat dajal primerke s 100+ zapisi, in je bilo enako - razlike med firmami minimalne, zanemarljive.
http://www.poraba.com/usage_view.php?ca...
Pri 20+ zapisih na posamezni pumpi se počasi začnejo izenačevati vplivi različnih relacij, meritvenih napak ipd in se lahko nekako primerja med sabo različne firme.
Petrol in OMV mam enako do 2. decimalke. Stavim da bi bilo enako tudi pri tankanju v Avstriji.
Sem pa že enkrat dajal primerke s 100+ zapisi, in je bilo enako - razlike med firmami minimalne, zanemarljive.
fikus_ ::
Vsa goriva v EU morajo izpolnjevati minimalne standarde! Tako da velikih odstopanj ni. V zadnjem času k dizlu mešajo rastlinska olja, koliko v kateri državi ???!!!
Največja razlika v končni kvaliteti goriva je vir surove nafte. Nekatera področja imajo več npr. žvepla, druga kaj drugega, pa žvepla malo itd. Rafinerije zagotavljajo minimalne standarde, zato ne odstranjujejo več žvepla kot je potrebno. Poleti je v dizlu več parafinov, kot v pozimi (zimski dizel). Glavni problem je umazanija, usedline in podobne nečistoče v gorivu, predvsem za nove dizle!
Pred leti so v okolici NM iz "cvička" (kurilno olje), delali dizel in zaradi želje po čimvečjem zaslužku kemiji niso pustili dovolj časa da naredi svoje ter prodajali dizel z ostanki usedlin itd. Kar nekaj dizlov je obstalo.
Analiza goriva je dokaj draga zadeva, zato se ZPS tega ne bo lotila. Rajši porabijo denar za plače in kopirajo/prevajajo tuje teste ter pametujejo, koliko so naredili.
Največja razlika v končni kvaliteti goriva je vir surove nafte. Nekatera področja imajo več npr. žvepla, druga kaj drugega, pa žvepla malo itd. Rafinerije zagotavljajo minimalne standarde, zato ne odstranjujejo več žvepla kot je potrebno. Poleti je v dizlu več parafinov, kot v pozimi (zimski dizel). Glavni problem je umazanija, usedline in podobne nečistoče v gorivu, predvsem za nove dizle!
Pred leti so v okolici NM iz "cvička" (kurilno olje), delali dizel in zaradi želje po čimvečjem zaslužku kemiji niso pustili dovolj časa da naredi svoje ter prodajali dizel z ostanki usedlin itd. Kar nekaj dizlov je obstalo.
Analiza goriva je dokaj draga zadeva, zato se ZPS tega ne bo lotila. Rajši porabijo denar za plače in kopirajo/prevajajo tuje teste ter pametujejo, koliko so naredili.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
Matek ::
Tak poskus bi bilo čisto zapravljanje denarja (in rezultat niti slučajno ne bi bil natančen). Vzameš liter ali dva vsakega vzorca in greš v laboratorij pogledati, kaj je notri.Kaj pa vem, laboratorijske rezultate bi bilo težje interpretirati oz. bi imeli tudi prodajalci več možnosti za izgovarjanje. Tak test bi omogočal enostavno razumevanje voznikom, ki se itak sprašujejo samo o tem, s katerim bencinom manj porabijo. Podobno kot test gum, najbrž bi se dalo v laboratoriju primerjati zmesi in zaključiti, katera je najbolj optimalna, ampak če ljudem daš meritve zavorne razdalje s poligona in podobne metrike, bodo bolj štekali, v čem je point. Natančnost rezultata bi bila pa bistveno večja od samostojnih meritev porabe navadnih ljudi, odčitanih s potovalnih računalnikov, kar je trenutna de facto metoda.
O.
Pa tudi sicer se mi ne zdi, da bi par sto litrov goriva in najem valjev za nekaj dni stalo več kot par tisoč evrov.
Zato, ker boš naslednji teden na OMV točil isto gorivo, kot si ga ta teden na Petrolu.No, super, pa ponoviš test vsake tri mesece in po enem letu imaš jasen zaključek, da v povprečju razlik ni. Saj ne pravim, da bi se zagotovo našlo "najboljši" bencin. Tudi zaključek, da so vsi isti, je ob trenutnem skoraj religioznem priseganju nekaterih na specifične bencinske servise, zelo koristen.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
primar ::
Na podlagi izkušenj iz mehanične delavnice, ki jo imamo čisto ob A meji lahko zanesljivo trdim da je v Avstriji mnogo slabši bencin kot pri nas.
Poraba se zelo poveča (tudi do liter), za tiste ki se spoznate - korekcija klenkanja se iz 1° pri mojem avtu poveča na 8°, kar je maximum in avto še kar klenka. In ne to ni voda ker voda preprečuje klenkanje, pač slabo gorivo. Od vseh A črpalk v okolici Cmureka tankam samo na eni, kjer vem da je dobavitelj Petrol, na vseh ostalih sem se že opekel.
Smo že kar nekaj rezervoarjev praznili, ker vozilo sploh ni prebavljalo goriva....
LP
Zanimivo kakšna vozila imajo potem avstrijci, da jim to gorivo prebavi?
.... a veš da se to sprašujem tudi sam... ne vem, saj gre, pač klenka in malo cuka. Mogoče če se na spoznaš na to, ti je pač vseeno.
Ko pa ne gre pa pač spraznimo rezervoar - tudi Avstrijcem.
Je pa nekaj res - težave mnogo bolj zaznaš z temi majhnimi mlinčki. Recimo moj Renault 1.2 16V, ki je itak katastrofa od katastrofe in je že pri normalni vožnji obremenjen skoraj 100%. Tukaj zaznaš vsako odstopanje. Ko sem nazadnje tankal tukaj: https://mehr-tanken.de/detail/id,4281fe...
..sem komaj prilezel v prvi breg ko greš iz cmureka na trate. Potem sem tank pač skuril ven ob porabi 7,5 l/100km. Normalno porablja 6,4l/100km, kar je vsaj zame, ljubitelja "nacivagnov" in porabe pod 5 litri enostavno preveč.
Kaki 2.0 motor verjetno vse prebavi brez problemov.
Vprašal sem kolega, ko dela v enem izmed gradbenih centrov, kjer med drugim prodajajo tudi gorivo. Pravi, da nikoli nimajo enakega dobavitelja, kje dobijo ceneje pač vzamejo. Sam ima turbobencinarja in pravi da nima težav - dokler nisem šel jaz na probo in sem mu rekel - vidiš ta zvok ni normalen :).
sandmat ::
Vprašal sem kolega, ko dela v enem izmed gradbenih centrov, kjer med drugim prodajajo tudi gorivo. Pravi, da nikoli nimajo enakega dobavitelja, kje dobijo ceneje pač vzamejo. Sam ima turbobencinarja in pravi da nima težav - dokler nisem šel jaz na probo in sem mu rekel - vidiš ta zvok ni normalen :).
zveni neverjetno! ;) a lahko defiiniraš kako ti z ekspertnim ušesom prepoznaš ne/normalnost zvoka mašine? jaz ti rade volje nudim vso podporo DPSa, da to zrealiziramo, če je res tako enostavno, kot se sliši
primar ::
Vprašal sem kolega, ko dela v enem izmed gradbenih centrov, kjer med drugim prodajajo tudi gorivo. Pravi, da nikoli nimajo enakega dobavitelja, kje dobijo ceneje pač vzamejo. Sam ima turbobencinarja in pravi da nima težav - dokler nisem šel jaz na probo in sem mu rekel - vidiš ta zvok ni normalen :).
zveni neverjetno! ;) a lahko defiiniraš kako ti z ekspertnim ušesom prepoznaš ne/normalnost zvoka mašine? jaz ti rade volje nudim vso podporo DPSa, da to zrealiziramo, če je res tako enostavno, kot se sliši
Klenkanje se čisto lepo sliši in čuti - ko pa tak motor razdreš pa še vidi na zjebanih ležajih, poškodovanih batih itd...
st0jko ::
Jaz tudi opažam da mi računalnik bol gladko teće, zdaj ko uvažamo elektriko, odkar je NEK v remontu.
keks?
driver_x ::
krneki0001 ::
Ha ha, imaš folk ki je moral zaradi avstrijskega goriva črpati gorivo iz tanka, imaš pa folk k naredi 50km več z avstrijskim gorivom.. Svašta
Na kakih jet ali red pumpah tudi jaz nebi tankal, ker imajo gorivo še slabše kot v sloveniji. To so namreč privat pumpe in vzamejo tanajvečjo brozgo, samo da je malo ceneje in da lahko imajo nizko ceno.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
...:TOMI:... ::
Meni ni jasno, kako to, da je po vaše povsod ista nafta, samo da je tankana na otoku pri južnih sosedih mnogo slabša, kot "celinska" nafta pri isti firmi.
Nobeden me ne bo prepričal, da ni razlike med pumpami, doma smo imeli težave zaradi tega, ker je bilo tankano na vaški pumpi. Avto je cukal, pa ni nek hi tech turbinski motor, občutljiv, kot novi avti.
Tudi na Pagu so bile iste težave, po porablljenem tanku slabe nafte, točene na otoku in nato tankanju na celini so težave izginile. Kako to, kaj ni vseposod ista nafta, po istih standardih, po istih pogojih?
Aja, jaz imam čuden avto, ki ima predsodke, kot jih ima njegov lastnik?
Tehnika ne laže, avto ne ve, kakšno gorivo sem tankal, njegov odziv pa pove, da nekaj ni v redu. Btw, avto je redno servisiran, vse špekulacije so izključene, saj je premajhna verjetnost, da bi cukanje bilo neodvisno od goriva. Od takrat se izgobibam vaškim pumpam in pumpam na otokih, pa nikoli več ne cuka. To je zame dokaz, da držijo moje izkušnje kot pribite.
Nobeden me ne bo prepričal, da ni razlike med pumpami, doma smo imeli težave zaradi tega, ker je bilo tankano na vaški pumpi. Avto je cukal, pa ni nek hi tech turbinski motor, občutljiv, kot novi avti.
Tudi na Pagu so bile iste težave, po porablljenem tanku slabe nafte, točene na otoku in nato tankanju na celini so težave izginile. Kako to, kaj ni vseposod ista nafta, po istih standardih, po istih pogojih?
Aja, jaz imam čuden avto, ki ima predsodke, kot jih ima njegov lastnik?
Tehnika ne laže, avto ne ve, kakšno gorivo sem tankal, njegov odziv pa pove, da nekaj ni v redu. Btw, avto je redno servisiran, vse špekulacije so izključene, saj je premajhna verjetnost, da bi cukanje bilo neodvisno od goriva. Od takrat se izgobibam vaškim pumpam in pumpam na otokih, pa nikoli več ne cuka. To je zame dokaz, da držijo moje izkušnje kot pribite.
Tomi
GTX970 ::
Hrvati (INA) ponujajo na svojih črpalkah gorivo iz lastne rafinerije.
Pri bencinu so imeli (še imajo) težave s preveč žvepla (super 95 - eurosuper 95, ter diesel vs eurodiesel).
Pri bencinu so imeli (še imajo) težave s preveč žvepla (super 95 - eurosuper 95, ter diesel vs eurodiesel).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GTX970 ()
Stipex ::
Moj primer:
Dobre pol leta po nakupu turbodizla sem tankal na lokalnih pumpah v posavju, avto je rahlo cukal pri 2k rpm in imel občasno nemiren prosti tek. Nato sem se začel voziti več po AC in začel tankati le še ob AC in avto je nehal cukati.
Torej sta 2 možnosti:
1. gorivo ob AC je boljše kvalitete ali
2. avto je imel rahlo zamašene šobe in ga je aktiva vožnja po AC dobro prepucala
Po občutku bi rekel da je bilo 50:50.
Dobre pol leta po nakupu turbodizla sem tankal na lokalnih pumpah v posavju, avto je rahlo cukal pri 2k rpm in imel občasno nemiren prosti tek. Nato sem se začel voziti več po AC in začel tankati le še ob AC in avto je nehal cukati.
Torej sta 2 možnosti:
1. gorivo ob AC je boljše kvalitete ali
2. avto je imel rahlo zamašene šobe in ga je aktiva vožnja po AC dobro prepucala
Po občutku bi rekel da je bilo 50:50.
thramos ::
3. možnost: ko tankaš na lokalnih otoških pumpah si zaradi fame o slabem bencinu bolj pozoren na obnašanje avtomobila.
krneki0001 ::
Tankalo naj bi se na bolj pretočnih pumpah. Pri nas so na avtocestah in vaških pumpah enake cene goriva, v tujini pa so na avtocestah višje cene. Zato je pri nas vseeno, kje tankaš glede cene. Vaške pumpe pa imajo manjšo pretočnost kot tiste na avtocestah in gorivo dlje časa stoji, več je kondenza in posledično je gorivo slabše.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
francek1 ::
Pri nas je blo tako. Imamo Xsaro Picasso, ki ima znan problem da ves čas sveti neka lučka da je nekaj narobe na motorju. Že bli na x servisih pa noben ne ve razloga. Zna samo serviser jo resetirat pa se potem čez nekaj časa ne prižge....
... kolegov pižo prižiga check engine iz samega dolgčasa ...včasih pomaga, da ga stera na obratih
včasih pa pelje avto v pralnico in se kar ugasne...
VSE konektorje je treba razkopat (tudi one na kompu in ostali elektroniki) in jih pošpricat/zalit z WD-40 in spihat potem!!! + pregledat za hladnimi spoji na elektroniki ... Če daš delat drugim, ti tega noben ne bo šel delat, moraš sam (dosti zezancije, ki ti je ne moreje zaprav računat!) ... in težko je najti kaj trenutno zeza
WD40 je mazivo zato se elektronike ne šprica s tem. če je že treba, potem se uporabi sprej za pucanje zavornih diskov.
Ravno za te zadeve je WD odličen, ker izpodriva vlago, ki je osnoven problem francozov.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
Olórin ::
Pri nas je blo tako. Imamo Xsaro Picasso, ki ima znan problem da ves čas sveti neka lučka da je nekaj narobe na motorju. Že bli na x servisih pa noben ne ve razloga. Zna samo serviser jo resetirat pa se potem čez nekaj časa ne prižge....
... kolegov pižo prižiga check engine iz samega dolgčasa ...včasih pomaga, da ga stera na obratih
včasih pa pelje avto v pralnico in se kar ugasne...
VSE konektorje je treba razkopat (tudi one na kompu in ostali elektroniki) in jih pošpricat/zalit z WD-40 in spihat potem!!! + pregledat za hladnimi spoji na elektroniki ... Če daš delat drugim, ti tega noben ne bo šel delat, moraš sam (dosti zezancije, ki ti je ne moreje zaprav računat!) ... in težko je najti kaj trenutno zeza
WD40 je mazivo zato se elektronike ne šprica s tem. če je že treba, potem se uporabi sprej za pucanje zavornih diskov.
Ravno za te zadeve je WD odličen, ker izpodriva vlago, ki je osnoven problem francozov.
wd40 pusti masten madež kamor se prime prah. Glavni vzrok mnogih požarov, saj ljudje špricajo elektroniko z wd40...sčasoma prah, ki se tam nabere zagori zaradi pregretja ali pa povzroči kratek stik.
krneki0001 je izjavil:
Tankalo naj bi se na bolj pretočnih pumpah. Pri nas so na avtocestah in vaških pumpah enake cene goriva, v tujini pa so na avtocestah višje cene. Zato je pri nas vseeno, kje tankaš glede cene. Vaške pumpe pa imajo manjšo pretočnost kot tiste na avtocestah in gorivo dlje časa stoji, več je kondenza in posledično je gorivo slabše.
ni nujno da je "več kondenza" in da je zato "gorivo slabše".
Če gorivo v cisterni miruje to pomeni samo to, da se bo voda usedla na dno rezervarja in jo ti ne boš potegnil v avto, ko boš tankal.
Če pa je bolj "pretočna" pa to pomeni da se zaradi konstantnega pretakanja voda in gorivo "mešata" (narekovaji so tu zelo pomembni), zato jo ljudje sproti tankajo v vozilo in jo je manj v rezervarju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
Spajky ::
Točno Francek1 !
Pa razlika med WD-40 in kontakt spreji je bistvena (moje izkušnje od kar je zadeva pred desetletji prišla na naš trg!): taprvi očisti kontakte svinjarije in oksidov (izhlapi topilo!) in potem na kovinah ustvari-ostane oljni film, ki preprečuje daljnjo oksidacijo za doooolgo ...
Pri drugem pa se zgodi samo prva stvar in potem ker je kovina čista in spet nezaščitena, ta spet hitro oksidira !!! Problem se čez čas spet/hitro ponovi !!!
WD-40 NI primeren za : VN del elektronike (CRT TV-ji, monitorji etc.= nad 1kV) in vente kompov oz.ležaje tudi ostalih ventilatorjev. Če se tam uporabi, je potrebno dodati nato gosto olje motorno kjer se je prej špricalo z njim ali silikonsko mast ! Nič pa ne škodi npr.kablom, svečkam in vžig.tuljavam (ne špricat pri vroči mašini! in malo počakat) ...
Pa razlika med WD-40 in kontakt spreji je bistvena (moje izkušnje od kar je zadeva pred desetletji prišla na naš trg!): taprvi očisti kontakte svinjarije in oksidov (izhlapi topilo!) in potem na kovinah ustvari-ostane oljni film, ki preprečuje daljnjo oksidacijo za doooolgo ...
Pri drugem pa se zgodi samo prva stvar in potem ker je kovina čista in spet nezaščitena, ta spet hitro oksidira !!! Problem se čez čas spet/hitro ponovi !!!
WD-40 NI primeren za : VN del elektronike (CRT TV-ji, monitorji etc.= nad 1kV) in vente kompov oz.ležaje tudi ostalih ventilatorjev. Če se tam uporabi, je potrebno dodati nato gosto olje motorno kjer se je prej špricalo z njim ali silikonsko mast ! Nič pa ne škodi npr.kablom, svečkam in vžig.tuljavam (ne špricat pri vroči mašini! in malo počakat) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Spajky ()
zk_eu ::
Sicer je že več eno leto od zadnjega odgovora v tej temi, ampak sem se vseeno odločil, da jo malce obudim,sploh ker sem jo takrat tudi sam bral in ker so debate o kvaliteti goriva (še) vedno aktualne, se mi je pa slučajno včeraj na drugem forumu ljubilo malo raziskati glede zakonodaje, ki zadeva kvaliteto goriva.
Nekih bistvenih razlik glede zakonodaje na tem področju ni. V celotni EU veljajo določeni (unificirani) minimalni standardi, ki so povzeti tudi v našo zakonodajo in določajo največje vsebnosti posameznih elementov. Kar se tiče tega, goriva v Sloveniji v večini te standarde dosegajo (glej spodnje poročilo), saj se izvajajo redna vzorčenja. Slednje bi si posebej upal trditi za črpalke, kjer je velika pretočnost, ker čeprav nadzor s strani države ni ravno pogost, dvomim, da bi ponudniki upali tvegati, da teh standardov ne bi dosegali, saj se nadzor (tako kot na Hrvaškem) lahko dejansko pojavi kadarkoli.
Seveda pa so goriva posameznih distributerjev lahko boljša ali slabša (dodajo takšne in drugačne aditive ali kaj jaz vem kaj vse se še da notri), nekako pa bi te minimalne standarde morala dosegati.
Če koga zanima in se mu ljubi brati:
- kvaliteta goriva - EK: http://ec.europa.eu/clima/policies/tran...
- Uredba o fizikalno-kemijskih lastnostih tekočih goriv: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
- Uredba o pospeševanju uporabe biogoriv in drugih obnovljivih goriv za pogon motornih vozil: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
- najnovejše poročilo o kvaliteti goriv v EU: http://ec.europa.eu/clima/policies/tran...
Če se primerjamo neposredno z Avstrijo, veljajo na tem področju podobni minimalni standardi (so določene razlike pri vzorčenju oz. monitoringu, ampak mislim, da tako blazno različne rezultate slednje res ne bi smelo dati):
- Uredba o kakovosti goriv in trajnostni uporabi biogoriv: https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassu...
Neposredna primerjava za 95-oktansko gorivo (so očitno razlike v vsebnosti kisika in kisikovih spojin):
Neposredna primerjava za dizelsko gorivo:
So pa tudi določene razlike v gostoti in energijski vrednosti goriv:
To je kar se tiče zakonodaje, kako je pa v praksi in kako je z nadzorom nad kvaliteto (ter dejansko kvaliteto) v Avstriji v primerjavi s Slovenijo, pa seveda težko karkoli rečem. Mogoče tudi kdo bolje tolmači navedene informacije, če se bolje spozna. Je pa resnično škoda, da se tega ne loti kakšna potrošniška (ali druga) organizacija in končno potrdi/zanika te govorice.
Nekih bistvenih razlik glede zakonodaje na tem področju ni. V celotni EU veljajo določeni (unificirani) minimalni standardi, ki so povzeti tudi v našo zakonodajo in določajo največje vsebnosti posameznih elementov. Kar se tiče tega, goriva v Sloveniji v večini te standarde dosegajo (glej spodnje poročilo), saj se izvajajo redna vzorčenja. Slednje bi si posebej upal trditi za črpalke, kjer je velika pretočnost, ker čeprav nadzor s strani države ni ravno pogost, dvomim, da bi ponudniki upali tvegati, da teh standardov ne bi dosegali, saj se nadzor (tako kot na Hrvaškem) lahko dejansko pojavi kadarkoli.
Seveda pa so goriva posameznih distributerjev lahko boljša ali slabša (dodajo takšne in drugačne aditive ali kaj jaz vem kaj vse se še da notri), nekako pa bi te minimalne standarde morala dosegati.
Če koga zanima in se mu ljubi brati:
- kvaliteta goriva - EK: http://ec.europa.eu/clima/policies/tran...
- Uredba o fizikalno-kemijskih lastnostih tekočih goriv: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
- Uredba o pospeševanju uporabe biogoriv in drugih obnovljivih goriv za pogon motornih vozil: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
- najnovejše poročilo o kvaliteti goriv v EU: http://ec.europa.eu/clima/policies/tran...
Če se primerjamo neposredno z Avstrijo, veljajo na tem področju podobni minimalni standardi (so določene razlike pri vzorčenju oz. monitoringu, ampak mislim, da tako blazno različne rezultate slednje res ne bi smelo dati):
- Uredba o kakovosti goriv in trajnostni uporabi biogoriv: https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassu...
Neposredna primerjava za 95-oktansko gorivo (so očitno razlike v vsebnosti kisika in kisikovih spojin):
Neposredna primerjava za dizelsko gorivo:
So pa tudi določene razlike v gostoti in energijski vrednosti goriv:
To je kar se tiče zakonodaje, kako je pa v praksi in kako je z nadzorom nad kvaliteto (ter dejansko kvaliteto) v Avstriji v primerjavi s Slovenijo, pa seveda težko karkoli rečem. Mogoče tudi kdo bolje tolmači navedene informacije, če se bolje spozna. Je pa resnično škoda, da se tega ne loti kakšna potrošniška (ali druga) organizacija in končno potrdi/zanika te govorice.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
zk_eu ::
Sicer je že več eno leto od zadnjega odgovora v tej temi, ampak sem se vseeno odločil, da jo malce obudim,sploh ker sem jo takrat tudi sam bral in ker so debate o kvaliteti goriva (še) vedno aktualne, se mi je pa slučajno včeraj na drugem forumu ljubilo malo raziskati glede zakonodaje, ki zadeva kvaliteto goriva.
Nekih bistvenih razlik glede zakonodaje na tem področju ni. V celotni EU veljajo določeni (unificirani) minimalni standardi, ki so povzeti tudi v našo zakonodajo in določajo največje vsebnosti posameznih elementov. Kar se tiče tega, goriva v Sloveniji v večini te standarde dosegajo (glej spodnje poročilo), saj se izvajajo redna vzorčenja. Slednje bi si posebej upal trditi za črpalke, kjer je velika pretočnost, ker čeprav nadzor s strani države ni ravno pogost, dvomim, da bi ponudniki upali tvegati, da teh standardov ne bi dosegali, saj se nadzor (tako kot na Hrvaškem) lahko dejansko pojavi kadarkoli.
Seveda pa so goriva posameznih distributerjev lahko boljša ali slabša (dodajo takšne in drugačne aditive ali kaj jaz vem kaj vse se še da notri), nekako pa bi te minimalne standarde morala dosegati.
Če koga zanima in se mu ljubi brati:
- kvaliteta goriva - EK,
- Uredba o fizikalno-kemijskih lastnostih tekočih goriv,
- Uredba o pospeševanju uporabe biogoriv in drugih obnovljivih goriv za pogon motornih vozil,
- najnovejše poročilo o kvaliteti goriv v EU,
Če se primerjamo neposredno z Avstrijo, veljajo na tem področju podobni minimalni standardi (so določene razlike pri vzorčenju oz. monitoringu, ampak mislim, da tako blazno različne rezultate slednje res ne bi smelo dati):
- Uredba o kakovosti goriv in trajnostni uporabi biogoriv.
Neposredna primerjava za 95-oktansko gorivo (so očitno razlike v vsebnosti kisika in kisikovih spojin):
Neposredna primerjava za dizelsko gorivo:
So pa tudi določene razlike v gostoti in energijski vrednosti goriv:
To je kar se tiče zakonodaje, kako je pa v praksi in kako je z nadzorom nad kvaliteto (ter dejansko kvaliteto) v Avstriji v primerjavi s Slovenijo, pa seveda težko karkoli rečem. Mogoče tudi kdo bolje tolmači navedene informacije, če se bolje spozna. Je pa resnično škoda, da se tega ne loti kakšna potrošniška (ali druga) organizacija in končno potrdi/zanika te govorice.
Nekih bistvenih razlik glede zakonodaje na tem področju ni. V celotni EU veljajo določeni (unificirani) minimalni standardi, ki so povzeti tudi v našo zakonodajo in določajo največje vsebnosti posameznih elementov. Kar se tiče tega, goriva v Sloveniji v večini te standarde dosegajo (glej spodnje poročilo), saj se izvajajo redna vzorčenja. Slednje bi si posebej upal trditi za črpalke, kjer je velika pretočnost, ker čeprav nadzor s strani države ni ravno pogost, dvomim, da bi ponudniki upali tvegati, da teh standardov ne bi dosegali, saj se nadzor (tako kot na Hrvaškem) lahko dejansko pojavi kadarkoli.
Seveda pa so goriva posameznih distributerjev lahko boljša ali slabša (dodajo takšne in drugačne aditive ali kaj jaz vem kaj vse se še da notri), nekako pa bi te minimalne standarde morala dosegati.
Če koga zanima in se mu ljubi brati:
- kvaliteta goriva - EK,
- Uredba o fizikalno-kemijskih lastnostih tekočih goriv,
- Uredba o pospeševanju uporabe biogoriv in drugih obnovljivih goriv za pogon motornih vozil,
- najnovejše poročilo o kvaliteti goriv v EU,
Če se primerjamo neposredno z Avstrijo, veljajo na tem področju podobni minimalni standardi (so določene razlike pri vzorčenju oz. monitoringu, ampak mislim, da tako blazno različne rezultate slednje res ne bi smelo dati):
- Uredba o kakovosti goriv in trajnostni uporabi biogoriv.
Neposredna primerjava za 95-oktansko gorivo (so očitno razlike v vsebnosti kisika in kisikovih spojin):
Neposredna primerjava za dizelsko gorivo:
So pa tudi določene razlike v gostoti in energijski vrednosti goriv:
To je kar se tiče zakonodaje, kako je pa v praksi in kako je z nadzorom nad kvaliteto (ter dejansko kvaliteto) v Avstriji v primerjavi s Slovenijo, pa seveda težko karkoli rečem. Mogoče tudi kdo bolje tolmači navedene informacije, če se bolje spozna. Je pa resnično škoda, da se tega ne loti kakšna potrošniška (ali druga) organizacija in končno potrdi/zanika te govorice.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
zk_eu ::
Da dodam še dvoje stvari:
- najnovejši podatki o kvaliteti za Slovenijo,
- celotno poročilo za EU (v prejšnji objavi sem ponesreči objavil samo povzetek poročila).
Lp.
- najnovejši podatki o kvaliteti za Slovenijo,
- celotno poročilo za EU (v prejšnji objavi sem ponesreči objavil samo povzetek poročila).
Lp.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
krneki0001 ::
Evo ti bom dal primer:
a.) tankam na agip v avstriji 100 oktanski bencin. Peljem se čez ljubelj, potem pa malo relacije do ljubljane in vsak dan uro jajcanja v mestni gneči. Naredim pa s 55 litri 650km.
b.) tankam na agip v sloveniji 100 oktanski bencin. Grem na relacijo do krka in nazaj (360km), potem na relcijo do maribora (130km) in nazaj grede moram pri celju (50km) tankat 55 litrov. Torej naredil sem samo 540km.
Zakaj taka razlika v porabi? Če je pa gorivo enako.
a.) tankam na agip v avstriji 100 oktanski bencin. Peljem se čez ljubelj, potem pa malo relacije do ljubljane in vsak dan uro jajcanja v mestni gneči. Naredim pa s 55 litri 650km.
b.) tankam na agip v sloveniji 100 oktanski bencin. Grem na relacijo do krka in nazaj (360km), potem na relcijo do maribora (130km) in nazaj grede moram pri celju (50km) tankat 55 litrov. Torej naredil sem samo 540km.
Zakaj taka razlika v porabi? Če je pa gorivo enako.
stara mama ::
krneki0001 je izjavil:
Evo ti bom dal primer:
a.) tankam na agip v avstriji 100 oktanski bencin. Peljem se čez ljubelj, potem pa malo relacije do ljubljane in vsak dan uro jajcanja v mestni gneči. Naredim pa s 55 litri 650km.
b.) tankam na agip v sloveniji 100 oktanski bencin. Grem na relacijo do krka in nazaj (360km), potem na relcijo do maribora (130km) in nazaj grede moram pri celju (50km) tankat 55 litrov. Torej naredil sem samo 540km.
Zakaj taka razlika v porabi? Če je pa gorivo enako.
- Manj/bolj naložen avto
- drugačna temperatura in zračna vlažnost
- drugo stanje izpuha (zabasan na kratko/prepihan po dolgi relaciji)
- drugi stil vožnje
- veter spredaj/v rit
- zimske/letne gume
- staro/sveže olje v motorju
- vožnja v 4. prestavi vs. vožnja v 5. prestavi ko je v menjalniku manj izgub (ni preko zobnikov)
- nove/stare gume (različen premer in lažejo km),
- bolj ali manj napumpane gume, nihanje tlaka v njih (vrjetno nimaš notri dušika)
- .......a moram nadaljevat???
zk_eu ::
Saj pravim, da v nobenem primeru ne trdim, da je gorivo enako. Trdim samo, da dosegamo standarde, ki jih od nas zahteva EU in to je bil tudi ves point. Vzorčenja se izvajajo v zimskem in letnem času, seveda pa je težko zajeti vse črpalke.
Da bi šlo pa za takšno razliko, pa sam osebno dvomim. V prvem primeru imaš povprečno porabo 8,46 L/100km, v drugem pa 10,18 l/100km.
Da bi šlo pa za takšno razliko, pa sam osebno dvomim. V prvem primeru imaš povprečno porabo 8,46 L/100km, v drugem pa 10,18 l/100km.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
krneki0001 ::
stara mama je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
Evo ti bom dal primer:
a.) tankam na agip v avstriji 100 oktanski bencin. Peljem se čez ljubelj, potem pa malo relacije do ljubljane in vsak dan uro jajcanja v mestni gneči. Naredim pa s 55 litri 650km.
b.) tankam na agip v sloveniji 100 oktanski bencin. Grem na relacijo do krka in nazaj (360km), potem na relcijo do maribora (130km) in nazaj grede moram pri celju (50km) tankat 55 litrov. Torej naredil sem samo 540km.
Zakaj taka razlika v porabi? Če je pa gorivo enako.
- Manj/bolj naložen avto
- drugačna temperatura in zračna vlažnost
- drugo stanje izpuha (zabasan na kratko/prepihan po dolgi relaciji)
- drugi stil vožnje
- veter spredaj/v rit
- zimske/letne gume
- staro/sveže olje v motorju
- vožnja v 4. prestavi vs. vožnja v 5. prestavi ko je v menjalniku manj izgub (ni preko zobnikov)
- nove/stare gume (različen premer in lažejo km),
- bolj ali manj napumpane gume, nihanje tlaka v njih (vrjetno nimaš notri dušika)
- .......a moram nadaljevat???
Isti avto, iste gume, enako prepihan in v roku dveh tednov se je to zgodilo.
::
Rezultat bo marodajen, ko boš test ponovil v enakih pogojioh:
- v tank boš nalil enako količino goriva
- testiral boš na enaki relaciji
- testiral boš pri enakem vetru
- testiral boš na isti nadmorski višini in enakem zračnem tlaku
- testiral boš pri enaki temperaturi zraka
- testiral boš pri enaki vlažnosti zraka
- testiral boš z enako naloženim avtom
- testiral boš pri enaki hitrosi
- testiral boš pri enakem naklonu ceste
- testiral boš pri enakih obratih motorja in enaki prestavi
- ...
Ali lahko rezultat ponoviš z upoštevanjem zgornjih zahtev?
- v tank boš nalil enako količino goriva
- testiral boš na enaki relaciji
- testiral boš pri enakem vetru
- testiral boš na isti nadmorski višini in enakem zračnem tlaku
- testiral boš pri enaki temperaturi zraka
- testiral boš pri enaki vlažnosti zraka
- testiral boš z enako naloženim avtom
- testiral boš pri enaki hitrosi
- testiral boš pri enakem naklonu ceste
- testiral boš pri enakih obratih motorja in enaki prestavi
- ...
Ali lahko rezultat ponoviš z upoštevanjem zgornjih zahtev?
krneki0001 ::
Se ti ne zdi malo nenormalno da na relacijo porabi več kot za trajbanje v mestni gužvi od križišča do drugega križišča?
Smurf ::
Edino smiselno primerjavo je dal zk_eu. Sedaj se je za vprasati kaj pomeni ta razlika v parametrih (strojniki, kemiki?).
zk_eu ::
Edino smiselno primerjavo je dal zk_eu. Sedaj se je za vprasati kaj pomeni ta razlika v parametrih (strojniki, kemiki?).
Saj to. Zadevo bi moral pogledati nekdo, ki se na to spozna. Vzorčenja se izvajajo in rezultati so nam dostopni (za vse države EU):
Osebno jih seveda ne znam (dobro) tolmačiti. Razlike pri vsebnostih določenih spojih sicer so.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
šernk ::
Rezultat je tak, da naftne družbe vlagajo miljarde v to da imajo boljše gorivo, medtem ko proizvajalci vlagajo milijone da pridobijo 1 % na porabi.
zakaj ne bi sam testov za porabo izvajali potem tam kjer imajo najboljše gorivo na svetu?
doma imamo 3 avte: letnik 2000, 2006 in 2014.
pri letnik 2000 držim osebno porabo 0,4l pod deklarirano (7,8 realna, 8,2 po podatkih proizvajalca)
pri letnik 2006 je bila na relacije poraba 5,5 (podatki proizvajalca 6,2 - predvsem razliko prinese dodatna 6 prestava, ki je ne bi smelo biti v avtu), sedaj je na kratke razdalje realna 6,5
pri letnik 2014 je realna 5,8 (po podatkih proizvajalca 5,6)
skratka tam tam z realno predpisano (pustimo razne VWje, kie, ki bencin proizvajajo namesto porabljajo).
eni pravite, da če grem tankat v nemčijo bo padla poraba najnovejšega avta na 4 litre, če se mi to zgodi ga ni človeka, ki mi bo to verjel (jaz takim rečem samo: v garaži parkiran). ker 1400kg težka škatla za premik ne more porabit 4 litre pa če teče na zlato ob cca 42% izkoristku.
zakaj ne bi sam testov za porabo izvajali potem tam kjer imajo najboljše gorivo na svetu?
doma imamo 3 avte: letnik 2000, 2006 in 2014.
pri letnik 2000 držim osebno porabo 0,4l pod deklarirano (7,8 realna, 8,2 po podatkih proizvajalca)
pri letnik 2006 je bila na relacije poraba 5,5 (podatki proizvajalca 6,2 - predvsem razliko prinese dodatna 6 prestava, ki je ne bi smelo biti v avtu), sedaj je na kratke razdalje realna 6,5
pri letnik 2014 je realna 5,8 (po podatkih proizvajalca 5,6)
skratka tam tam z realno predpisano (pustimo razne VWje, kie, ki bencin proizvajajo namesto porabljajo).
eni pravite, da če grem tankat v nemčijo bo padla poraba najnovejšega avta na 4 litre, če se mi to zgodi ga ni človeka, ki mi bo to verjel (jaz takim rečem samo: v garaži parkiran). ker 1400kg težka škatla za premik ne more porabit 4 litre pa če teče na zlato ob cca 42% izkoristku.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
krneki0001 ::
Edino smiselno primerjavo je dal zk_eu. Sedaj se je za vprasati kaj pomeni ta razlika v parametrih (strojniki, kemiki?).
Saj to. Zadevo bi moral pogledati nekdo, ki se na to spozna. Vzorčenja se izvajajo in rezultati so nam dostopni (za vse države EU):
Osebno jih seveda ne znam (dobro) tolmačiti. Razlike pri vsebnostih določenih spojih sicer so.
Že čisto v prvih parih vrsticah se že pokaže razlika.
maximum bioethanol content - avstrija 5%, slovenija 8.63%
Skoda da na sliki od avstrijcev nisi pustil še spodaj koliko ima kakšno gorivo vsebnosti metanola, etanola,....
zk_eu ::
krneki0001 je izjavil:
Edino smiselno primerjavo je dal zk_eu. Sedaj se je za vprasati kaj pomeni ta razlika v parametrih (strojniki, kemiki?).
Saj to. Zadevo bi moral pogledati nekdo, ki se na to spozna. Vzorčenja se izvajajo in rezultati so nam dostopni (za vse države EU):
Osebno jih seveda ne znam (dobro) tolmačiti. Razlike pri vsebnostih določenih spojih sicer so.
Že čisto v prvih parih vrsticah se že pokaže razlika.
maximum bioethanol content - avstrija 5%, slovenija 8.63%
Skoda da na sliki od avstrijcev nisi pustil še spodaj koliko ima kakšno gorivo vsebnosti metanola, etanola,....
Izvoli:
Saj pravim, da razlike so. Vprašanje je kako te vplivajo na delovanje motorja in porabo? Sam jih ne znam tolmačiti.
Drugače pa imate dokumenta za neposredno primerjavo tukaj:
- Avstrija,
- Slovenija.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
krneki0001 ::
Saj jaz si tega tudi ne znam pravilno tolmačit.
Ampak očitno vsebnosti ene snovi, ki jo avstrijci dajejo več ali pa manj v gorivo kot pri nas, pozitivno vpliva na izgorevanje v mojem avtu in avto je zaradi tega bolj tih (mislim sam motor deluje tišje) in več kilometrov naredim.
Zgleda da njihovo 100 oktansko gorivo lepše izgoreva v motorju.
Ampak očitno vsebnosti ene snovi, ki jo avstrijci dajejo več ali pa manj v gorivo kot pri nas, pozitivno vpliva na izgorevanje v mojem avtu in avto je zaradi tega bolj tih (mislim sam motor deluje tišje) in več kilometrov naredim.
Zgleda da njihovo 100 oktansko gorivo lepše izgoreva v motorju.
zk_eu ::
Seveda je možno, da več ali manj določene snovi vpliva na porabo, čeprav po enem tanku jaz zadeve še ne bi sodil, ampak jih potrebuješ vsaj 10 pri enem in drugem.
Še eno vprašanje, ki se mi tukaj pojavlja je, ali bi se dejansko naftni družbi kot je recimo MOL ali Shell, splačalo imeti drugačno gorivo za slovenski trg (glede na to, da spadamo med manjše trge na področju naftnih derivatov) in nato za madžarski, češki, če bi moralo biti gorivo toliko drugačno za eno in drugo državo. Dvomim.
Še eno vprašanje, ki se mi tukaj pojavlja je, ali bi se dejansko naftni družbi kot je recimo MOL ali Shell, splačalo imeti drugačno gorivo za slovenski trg (glede na to, da spadamo med manjše trge na področju naftnih derivatov) in nato za madžarski, češki, če bi moralo biti gorivo toliko drugačno za eno in drugo državo. Dvomim.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
krneki0001 ::
2 leti že tankam večinoma v avstriji, vedno na eni in isti pumpi v celovcu (za mcdonaldsom desno in prvi Eni (bivši agip) 2km po križišču pri mcdonaldsu) in vedno tankam okoli 55 litrov v tank.
Kadar moram tukaj v sloveniji tankat, grem tankat samo par litrov, toliko da pridem do avstrije. In vedno naredim s tankom med 600 in 650km, kdaj tudi več, če imam samo relacije.
Prejšnji teden je pa tamala prosila, da gremo na morje in sem tukaj tankal povhen tank 100 oktanca, ker se mi ni dalo it do avstrije tankat. Šli smo na vikend, tako da smo imeli s sabo samo 2 ruzaka (avto torej ni bil nič dodatno obtežen). Vozili smo samo relacijo in tam okoli 120 do 130km/h po števcu, pa smo naredili samo 540km.
In v nedeljo sem spet tankal v avstriji. Pa imam sedaj še malo nad 1/4 tanka in sem naredil že 480km. Pa četrt tanka pri tem avtu pomeni še vsaj 15 litrov bencina.
Tako da, ali sem jaz nabasal na res slab bencin (agip na letališki), ali pa je notri dodatek, ki mojemu avti res ne paše.
Kadar moram tukaj v sloveniji tankat, grem tankat samo par litrov, toliko da pridem do avstrije. In vedno naredim s tankom med 600 in 650km, kdaj tudi več, če imam samo relacije.
Prejšnji teden je pa tamala prosila, da gremo na morje in sem tukaj tankal povhen tank 100 oktanca, ker se mi ni dalo it do avstrije tankat. Šli smo na vikend, tako da smo imeli s sabo samo 2 ruzaka (avto torej ni bil nič dodatno obtežen). Vozili smo samo relacijo in tam okoli 120 do 130km/h po števcu, pa smo naredili samo 540km.
In v nedeljo sem spet tankal v avstriji. Pa imam sedaj še malo nad 1/4 tanka in sem naredil že 480km. Pa četrt tanka pri tem avtu pomeni še vsaj 15 litrov bencina.
Tako da, ali sem jaz nabasal na res slab bencin (agip na letališki), ali pa je notri dodatek, ki mojemu avti res ne paše.
fosil ::
Seveda je bil dodatno obtežen.
A žena in otrok sta pa zrak?
V avto težko nabašeš toliko prtljage kot tehta en človek.
Pa klima, pa še marsikaj vpliva.
A žena in otrok sta pa zrak?
V avto težko nabašeš toliko prtljage kot tehta en človek.
Pa klima, pa še marsikaj vpliva.
Tako je!
zk_eu ::
Mnja, osebno zadeve res ne bi sodil po enem tanku. Jaz sem imel obdobja, ko sem poizkušal goriva različnih ponudnikov (sicer pri slovenskih, v tujini redko tankam in rezultati ne bi bili zanesljivi) in nekih bistvenih odstopanj pri porabi nisem zasledil (vse za 95-oktanski bencin). Tudi, če so kje bila odstopanja, se je zadeva pri 5. ali 6. tanku nekje izenačila.
Kjer se mi zdi, da se mi je poznalo, je pri teku motorja (spet se to ni zgodilo po enem polnjenju). In sicer čeprav vsi hvalijo MOLov bencin, ki sem ga do sedaj največkrat tankal, vendar meni tako mirno, kot mi motor teče odkar tankam na Shellu v Framu (to je pa zdaj že nekaj mesecev, na srečo imam več poti vedno mimo), ni nikoli tekel (pa avto je star 14 let, zato dvomim, da je zelo občutljiv ravno na bencin). Samo potem pa spet gledam oddajo kako je to vse placebo učinek in si mislim, če sem imam res prisluhe in sem malo zadet, ampak osebno se mi zdi, da je res razlika. Pa saj mi tudi prej ni motor ne vem kako razbijal, ampak pozna se no, kaj naj rečem, čeprav si upam trditi, da mi tudi gorivo ostalih ponudnikov ne bi poškodovalo motorja ali kaj podobnega. No, kmalu ne bom imel več tako redni poti mimo Frama, pa bom takrat videl ali sem res imel prisluhe ali ne :).
Kjer se mi zdi, da se mi je poznalo, je pri teku motorja (spet se to ni zgodilo po enem polnjenju). In sicer čeprav vsi hvalijo MOLov bencin, ki sem ga do sedaj največkrat tankal, vendar meni tako mirno, kot mi motor teče odkar tankam na Shellu v Framu (to je pa zdaj že nekaj mesecev, na srečo imam več poti vedno mimo), ni nikoli tekel (pa avto je star 14 let, zato dvomim, da je zelo občutljiv ravno na bencin). Samo potem pa spet gledam oddajo kako je to vse placebo učinek in si mislim, če sem imam res prisluhe in sem malo zadet, ampak osebno se mi zdi, da je res razlika. Pa saj mi tudi prej ni motor ne vem kako razbijal, ampak pozna se no, kaj naj rečem, čeprav si upam trditi, da mi tudi gorivo ostalih ponudnikov ne bi poškodovalo motorja ali kaj podobnega. No, kmalu ne bom imel več tako redni poti mimo Frama, pa bom takrat videl ali sem res imel prisluhe ali ne :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
Invictus ::
Sam se hodil eno leto vsake 14 dni v Celovec in nazaj. Tankal v Avstriji na Agipu.
V tistem obdobju je avto kuril glede na računalnik, pol litra manj na 100km.
Najbrž cesta čez Ljubelj ne povzroča šparanja bencina.
V tistem obdobju je avto kuril glede na računalnik, pol litra manj na 100km.
Najbrž cesta čez Ljubelj ne povzroča šparanja bencina.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Dr_M ::
Jest odkar imam dizla (8 let, okoli 150.000km) sem opazil edino resno odstopanje pri Agipu, naredim ~200km manj, kot s petrolovim ali OMVjevim dizlom. Neki casa sem se trudil, ker sem tudi sam mislil, da drugace vozim, ampak ni to to. Drugje je pa razlika ~50km gor/dol, kar je ubistvu nepomembno.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
zk_eu ::
Jest odkar imam dizla (8 let, okoli 150.000km) sem opazil edino resno odstopanje pri Agipu, naredim ~200km manj, kot s petrolovim ali OMVjevim dizlom. Neki casa sem se trudil, ker sem tudi sam mislil, da drugace vozim, ampak ni to to. Drugje je pa razlika ~50km gor/dol, kar je ubistvu nepomembno.
Saj to, razlika do 0,3L pri porabi ne pomeni nič, ker je preveč dejavnikov, ki na slednje vplivajo.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
korenje3 ::
krneki0001 je izjavil:
Saj jaz si tega tudi ne znam pravilno tolmačit.
Ampak očitno vsebnosti ene snovi, ki jo avstrijci dajejo več ali pa manj v gorivo kot pri nas, pozitivno vpliva na izgorevanje v mojem avtu in avto je zaradi tega bolj tih (mislim sam motor deluje tišje) in več kilometrov naredim.
Zgleda da njihovo 100 oktansko gorivo lepše izgoreva v motorju.
placebo efekt na podlagi gostilniških pogovorov.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
Saj jaz si tega tudi ne znam pravilno tolmačit.
Ampak očitno vsebnosti ene snovi, ki jo avstrijci dajejo več ali pa manj v gorivo kot pri nas, pozitivno vpliva na izgorevanje v mojem avtu in avto je zaradi tega bolj tih (mislim sam motor deluje tišje) in več kilometrov naredim.
Zgleda da njihovo 100 oktansko gorivo lepše izgoreva v motorju.
placebo efekt na podlagi gostilniških pogovorov.
Ja, če narediš na relaciji 150km manj kot pri cijazenju po mestu, je to res placebo efekt.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bencinske črpalke (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 14240 (11873) | primozzzz |
» | 95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 44155 (23805) | ...:TOMI:... |
» | Kje tankati benz? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 39412 (34535) | Pithlit |
» | Ali je v Avstriji boljši (kvalitetnejši) bencin? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 25961 (23397) | krneki0001 |
» | Točenje goriva na Petrolu(LJ) (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 36441 (33626) | Zheegec |