» »

Točenje goriva na Petrolu(LJ)

Točenje goriva na Petrolu(LJ)

1 2
3
»

glaš ::

Normalno, da je natolcovanje in to s smešnimi, da ne rečem kar malo neumnimi argumenti. Če že dvomite v pravičnost števcev, pokličite za to pristojne službe, da se naredijo meritve. Sem prepričan, da bo vsak poslovodja oz najemnik vesel, kako se bodo utišali zlobni oz. škodoželjni jeziki. In tako mimogrede, osebje na črpalkah nima nič opraviti z nastavitvami števcev. Za to skrbijo določene tehnične službe v firmi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: glaš ()

noraguta ::

ne vem kako skrbijo samo tole je tko smešno dokazat pa tko velik teorije po forumu.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

kikibeck ::

Dejan mene pa zelo zanima kakšne vire maš ti, jaz mam namreč zelo zanesljive iz kje prihaja na ene parih črpalkah bencin pa te moram razočarat da žal ni od petrola;)
(že po testih v oktanskem številu se da to videti;))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kikibeck ()

Matako ::

Po mojem je bil verjetno res problem, da je bilo dokaj toplo Bencin ima kar veliko prostorninsko razteznost ali karkoli se temu že reče. Števec dejansko dela na prostornino, ker je to najlažje - samo zdaj dobiš manj bencina na liter (manj mase).

Zelo dvomim, da Petrol ohlaja gorivo na 15C kot je nekdo omenil. To bi bilo tehnično zelo težko in izredno potratno (količine so ogromne in ni neke zakonske zahteve za to, se pravi zakaj bi to sploh kdo počel???). Kako pa izgledajo te naprave za ohlajanje, so v samih črpalkah, čisto na koncu? To bi mogoče še celo šlo.
Heh, mogoče se je pa hladilni sistem.. pokvaril ;)

Je pa izgleda 15C zakonsko predvidena "srednja vrednost" za izračun volumna (takrat dobiš točno toliko kot piše) - to je vse. Tako da ja, poleti te lahko nategujejo. Saj pozimi se to potem vrne ;)
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Dr_M ::

Jaz dvomim, da v podzemnih rezervoarjih temperatura kaj dosti niha. Mogoce je razlika stopinjo ali 2 poleti in pozimi.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Brane2 ::

noraguta je izjavil:


vzem petlitersko atestirano kantico , potem pa na blagajno za razliko. konec koncev ne plačujemo države zastonj. če piš pet litrov naj bo pet litrov. sicer je pa tudi tvoj rezervoar atestiran z vozilom. pritoži se.


Tupiš. Ja, tvoj rezervoar je atestiran, ampak ne kot volumski etalon. Atestiran je za to, da je pač varen za uporabo.
Če je atestiran posebej. Koneckoncev imaš tudi v tehnični dokumentaciji proizvajalcev navedena odstopanja.

Ja, možno je da te nategujejo ampak ne moreš se sklicevat na "v moj kestl naj bi šlo samo 50l"...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zheegec ::

heh, prejšnji teden sem natankal 77litrov, očitno mi je že ven iz tanka teklo pa nisem videl :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

JanK ::

Matako je izjavil:

Po mojem je bil verjetno res problem, da je bilo dokaj toplo Bencin ima kar veliko prostorninsko razteznost ali karkoli se temu že reče. Števec dejansko dela na prostornino, ker je to najlažje - samo zdaj dobiš manj bencina na liter (manj mase).


Koeficient temperaturnega raztezka za bencin je okoli 0.1% na stopinjo. Se pravi, pri za 10 stopinjah povisani temperaturi bencina je raztezek 1% ali 1 liter pri 100 litrih.

Temperatura pod povrsjem zemlje je relativno stabilna. Gre sicer za permafrost, ce sem med hitrim branjem prav doumel, ampak na 30cm globine je razlike samo nekaj stopinj med poletjem in zimo. Pri rezervoarjih je verjetno ta variacija vecja, ker je verjetno slabse izoliran, mocno pa dvomim, da presega 10 stopinj in je verjetno res blizje nekaj stopinjam. Seved po tem, ko se stabilizira po tankanju iz cisterne, kjer pa je velika razlika med poletno in zimsko temperaturo.

energetik ::

Pa še nekaj je - še vedno boš natočil 50 litrov bencina, pa če ima 0 ali pa 40°C. Samo da bo v prvem primeru vsebovana masa bencina večja v teh 50 litrih.

BlueRunner ::

Temperatura pod povrsjem zemlje je relativno stabilna.

Kaj pa če upoštevaš, da moraš za vsak iztočen liter notri vnesti enako količino vročega zraka iz okolice? Tiste cevi, ki jih ponekod vidiš štrleti iz zemlje so točno to... zračniki, da ne narediš vakuma v tanku. Dokler je razmerje v korist goriva, se to praktično ne pozna, ko pa gre tank proti koncu, pa se pozna vedno bolj... Če še vedno velja z brezcarinsko cono v Serminu, potem se naftarji še vedno trudijo imeti v tankih čim manj in ne čim več.

Samo da bo v prvem primeru vsebovana masa bencina večja v teh 50 litrih.

Masa pa je tista, kar določa končno razpoložljivo energijo. Zato bi bilo pravilno, da se bi merilo maso iztočenega goriva in volumen. Menda pa takšno merjenje ni ravno praktično (komentar nekje zgoraj - na merilno tehniko se sam ne spoznam).

Če enkrat dobiš 39kg, drugič pa 40kg goriva v istem volumnu, potem si pač enkrat kupil več energije, drugič pa manj. Pa čeprav je volumen isti.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

BlueRunner je izjavil:

Če enkrat dobiš 39kg, drugič pa 40kg goriva v istem volumnu, potem si pač enkrat kupil več energije, drugič pa manj. Pa čeprav je volumen isti.
Ja, sej to tudi jaz trdim.
Ampak sem komentiral nekatere, ki baje "zaradi vročine" natankajo 20L več, kot jim drži tank. 50L je enak volumen, pa če ima 0 ali pa 100°C. Logično pa je, da bi morala biti cena na maso - ker plačujemo energijo.

Matako ::

Eh, tako merjenje bi bilo preveč komplicirano - itak se to v povprečju izravna, tako da nima veze. Se pa menda dovolj pozna ta razlika, če recimo tovornjak-cisterno pustiš na soncu preden dostaviš gorivo na postajo in ostanek pokasiraš, kao da se je to včasih delalo na veliko. Karkoli.
/\/\.K.

BlueRunner ::

Ampak sem komentiral nekatere, ki baje "zaradi vročine" natankajo 20L več, kot jim drži tank. 50L je enak volumen, pa če ima 0 ali pa 100°C.


Hm. Je pa efekt verjetno povezan... Glede na to, da števec ne kaže litrov goriva v tanku ampak "delež" goriva v tanku, lahko v tanku polnem toplega goriva ugotoviš, da ti avto nenadoma kuri več litrov/100km. Čeprav (idealizirano) kuri pod istimi voznimi pogoji isto kg/100km.

Potem se pa začno efekti seštevati...

Ker ima tank zračne žepe to pomeni, da se lahko gorivo v tanku čez dan fino raztegne, da komaj še kaj dotankaš. Potem pa greš na krajši nočni giro in ob polnoči ugotoviš, da lahko natankaš notri več litrov, kot bi po logiki lahko notri šlo (gorivo se je v avtomobilskem rezervoarju skrčilo).

Pa podobni štosi... meni se slišijo čisto verjetno.

Zgodovina sprememb…

JanK ::

Sicer se pa ne sekirati, ker v vrocini motor itak manj pokuri manj bencina, oziroma ima manjso moc. Pri 20 stopinjah je 4.3% svohnejsi kot pri 5 stopinjah :)

Brane2 ::

To sem opazil na svoji bencinski Astri. Najbolje se počuti tam nekje od 5-10°C...
On the journey of life, I chose the psycho path.

energetik ::

JanK: prav imaš glede moči, glede porabe pa niti ne. Če ima pri istih obratih zaradi vročine panjšo moč, to pomeni da moraš za pokrivanje iste obremenitve prešaltati v višje obrate, kjer je izkoristek motorja manjši = večja poraba. Ni pa to pravilo, lahko samo dodaš gas (povečaš navor pri istih obratih), kar pa večinoma zmanjša porabo.

Je pa finta, da je zračni upor (in s tem tudi poraba pri višjih hitrostih) pri +30°C skoraj za 15% manjši kot pri -10°C, če še niste vedeli... (hint: gostota zraka)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

JanK ::

Ja, res bolj tiscis na plin. Se pa ne strinjam, da visji obrati avtomaticno pomenijo slabsi izkoristek.

Engine efficiency @ Wikipedia
Engine efficiency improves considerably at open road speeds; it peaks in most applications at around 75% of rated engine power, which is also the range of greatest engine torque (e.g. in the 2007 Ford Focus, maximum torque of 133 foot-pounds is obtained at 4,500 RPM, and maximum engine power of 136 brake horsepower (101 kW) is obtained at 6,000 RPM).


[Dodal:]
Heh: sem videl, da si malo popravil post. OK, s tem se strinjam :)

Se en zanimiv link o povezavi porabe z obrati in zahtevanim navorom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JanK ()

energetik ::

JanK je izjavil:


Se en zanimiv link o povezavi porabe z obrati in zahtevanim navorom.

Tudi tale link se splača preštudirat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

profii ::

Rezervar kalibriran ali ne, posoda kalibrirana ali ne, vedno bi moglo it nekako isto notri. ne pa enkrat 58 L drugič pa 62L, govorim seveda do vrha polno (ne do prvega škljoca pištole) in ne ni notri še cele rezerve.
Temperatura vpliva na raztezek, vendar tankamo litre in ne kilogramov.

AngelOfDeath ::

Noben pa se ne spotakne na raztezni del tanka, ki je ponavadi 10% velikosti tanka. In tu lahko hitro par litrov not spraviš...
edit: Slovnica

Zheegec ::

profii - jaz grem lahko tankati vedno istočasno (recimo takrat, ko števec pade na 0, ali pa ko se prižge lučka), pa bo razlike vsaj 3 litre, čeprav tankam čisto do vrha (ne do "škljoca"). Preveč je faktorjev, od natančnosti števca, naklona avta, temperature,... Ni druge, eno 10l posodo pa točiti notr.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bencinske črpalke (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6314261 (11894) primozzzz
»

Petrol ultimax (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
42361550 (39859) Matev
»

Bencinske črpalke (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8422356 (19801) Nesta
»

Tankanje bencina (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6110647 (7422) dux
»

Petrol prodaja vodeni bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8420984 (18449) gzibret

Več podobnih tem