Forum » Na cesti » Crash test lažji vs težji avto
Crash test lažji vs težji avto
Bellzmet ::
Je kdo zasledil kje kaksen crash test, kjer bi se čelno zaletela avtomobila, ki imata obadva 5 zvezdic po NCAP ampak se razlikujeta v teži? Npr. avto s 1.700kg vs avto s 1.300kg pa da sta v istem razredu (velikost)? Kaj menite - igra tukaj teža kakšno vlogo? Je pri čelnem trčenju bolj varen lažji/težji avto (ob predpostavki, da imata oba 5 zvezdic)?
lp
lp
JanK ::
Masa, oziroma gibalna kolicina (G=m*v) igra vlogo. Lazji avto ima v splosnem vecji pojemek.
Pripenjam prestar clancic, ki sem ga napisal za BMWSLO forum. Debata je sicer tekla o tem, ali je isto, ce se z avtom zaletis v zid, kot ce se celno zaletis z avtomobilom, ki ti nasproti vozi z isto hitrostjo, ampak omenjam tudi trk dveh avtomobilov ralicnih mas. Konkretne stevilke imas v razdelku "Se nekaj opazk".
Pripenjam prestar clancic, ki sem ga napisal za BMWSLO forum. Debata je sicer tekla o tem, ali je isto, ce se z avtom zaletis v zid, kot ce se celno zaletis z avtomobilom, ki ti nasproti vozi z isto hitrostjo, ampak omenjam tudi trk dveh avtomobilov ralicnih mas. Konkretne stevilke imas v razdelku "Se nekaj opazk".
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Gandalfar ()
dzinks63 ::
Enako velik težji avtomobil vsekakor naredi več škode na drugem vozilu kot lažji, kako se sam poškoduje, je pa odvisno od same gradnje, konstrukcije in uporabljenih materialov. En redneck crash avtomobila kateri je dokaj čvrsto narejen po starih normativih z ne preveč samostojno zmečkljivih con, po sedanjih NCAP standardih pa še kakšnih dveh zvezdic ne bi imel.
Janac ::
pegasus ::
Nehajte o avtih razmišljat kot o homogenih objektih, ker to že kako stoletje več niso. Moderni "crumple zone"i so tam zato, da akumulirajo čim več energije trka, zato masa izgubi na pomenu. Posebej ta scenarij "težji vs lažji" avto se redno analizira v vseh dizajn procesih. Ker pa crash testi danes niso več poceni šport, se jih velika večina dogaja v digitalnem svetu in posnetke teh je malo težje dobit, se pa da, če veš koga vprašat ;)
francek1 ::
Sem imel možnost v živo preizkusit čelni trk mojega Multivana s tono lažjim osebnim. Jaz sem brez poškodb izstopil; sicer skozi strešno okno...onega pa so s težjimi poškodbami odpeljali.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
m0LN4r ::
Heh, ko bi bla cesta tko idealna za izračun nesreč, kot ena domača naloga. Bi blo zelo fajn.
Ampak ja, načeloma že samo osnovni zakon v idealnih pogojih pove marsikaj. m*a=f
Ampak ja, načeloma že samo osnovni zakon v idealnih pogojih pove marsikaj. m*a=f
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Bellzmet ::
Hja se zavedam, da je ogromno predpostavk. Bi bilo pa zanimivo za Mythbusterja. Ista avtomobila s tem, da bi enega dodatno obtežili (sorazmerno po celem avtomobilu) in potem test.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
St235 ::
Tale test jasno pokaže, da je pri trčenju dveh vozil treba upoštevat vse drugo pred samo maso:
Pithlit ::
Tale test jasno pokaže, da je pri trčenju dveh vozil treba upoštevat vse drugo pred samo maso:
Ja, sam OP omenja enako število zvezdic. Pa različno maso.
Masa nima veze sploh.
Jaz bi se raje čelno zakantala v Clio-ta kot v Transporterja. Al pa v kak Volvo FH...
Tolk o tem kok masa nima veze. Če maš par kil razlike bo, seveda, masa igrala minimalno vlogo. Če imaš tono razlike je pa že za razmislit. Če je več ton je pa stvar popolnoma jasna.
No, da mi spet kak kreten ne bo polagal besed v usta... najraje se ne bi zakantala nikamor.
Life is as complicated as we make it...
St235 ::
Na teoretičnem nivoju seveda masa igra vlogo. Sam zgornji primer lepo pokaže, da je precej drugega bolj pomembno kot masa in da je prepričanje da večji avto pomeni večjo varnost pač zgrešeno.
Aston_11 ::
No, saj zgleda, da bi v fičotu preživel ali pa bil vsaj lepo truplo, kar je bistvo vseh zmečkljivih con.
St235 ::
Nekaj takega ?
Nekje je tudi ncap test.
http://www.motorevija.si/si/345/1515/AM...
Na podlagi tega sklepat, da je težji avto avtomatično varnejše je ogromen logičen FAIL. Manjka namreč kup faktorjev (kar navaja tudi članek). Prednost velikega avta ni večji masi ampak predvsem v goli velikosti, ki jo ima na voljo za zmečlkjive cone in ostale elemente pasivne varnosti.
Tudi v članku se povsod ugotavlja, da ima majhen avto težave z absorpcijo energije kar je v prvi vrsti povezano z velikostjo in ne težo.
GTX970 ::
p/p gre nekako tako:
večji avto, več zmečkljivega pleha, večja varnost, zaradi zadnjih 2 lastnosti posledično večja masa.
večji avto, več zmečkljivega pleha, večja varnost, zaradi zadnjih 2 lastnosti posledično večja masa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GTX970 ()
Go-ahead ::
Za poškodbe človeškega telesa so bistveni pospeški in pojemki, ki jih utrpita tako vozilo kot oseba. Upoštevajmo, da proizvajalci skušajo potniško kabino ohraniti prazno.
Zaradi večje mase večjega vozila, pri čelnem trku z lažjim vozilom, je večje vozilo le upočasnilo, manjše je pa lahko celo začelo voziti vzvratno, torej je bila oseba v večjem vozilu deležna manjših pojemkov.
Ali karikirano nazorneje, v manjšem vozilu je bila oseba deležna 15 G pojemka, v večjem pa 7 G.
Komu so se pljuča, jetrca,ledvičke, vranica spremenila v pašteto je menda jasno.
Zaradi večje mase večjega vozila, pri čelnem trku z lažjim vozilom, je večje vozilo le upočasnilo, manjše je pa lahko celo začelo voziti vzvratno, torej je bila oseba v večjem vozilu deležna manjših pojemkov.
Ali karikirano nazorneje, v manjšem vozilu je bila oseba deležna 15 G pojemka, v večjem pa 7 G.
Komu so se pljuča, jetrca,ledvičke, vranica spremenila v pašteto je menda jasno.
M-XXXX ::
Ker marsikaj se da premagat, vendar gole fizike ne. Pospešek pri ustavljanju iz 50-0 v 2metrih je manjši kot ustavljanje iz 50-0 v enem metru. In točno to je ponavadi razlika med večjimi in manjšimi avti. Jaz osebno Smarta nebi imel nikoli že iz tega razloga, da sediš praktično na havbi avta....
St235 ::
p/p gre nekako tako:
večji avto, več zmečkljivega pleha, večja varnost, zaradi zadnjih 2 lastnosti posledično večja masa.
Vsekakor, samo opozarjam da logika večja masa - večja varnost sama po sebi ne zdrži. To je približno tako kot bi sklepal, da je več škode, če požar pride gasit več gasilcev pri čemer bi zanemaril, da na število gasilcev vpliva velikost požara.
7982884e ::
Nekaj takega ?
Nekje je tudi ncap test.
http://www.motorevija.si/si/345/1515/AM...
razlika v masi je tukaj pomenila to, da se je q7 upočasnil manj kot fiat, ki ga je odbilo nazaj, tako da so potniki v slednjem prejeli večji sunek, ampak največjo razliko še vedno naredi crumple zone
St235 ::
Nekaj takega ?
Nekje je tudi ncap test.
http://www.motorevija.si/si/345/1515/AM...
razlika v masi je tukaj pomenila to, da se je q7 upočasnil manj kot fiat, ki ga je odbilo nazaj, tako da so potniki v slednjem prejeli večji sunek, ampak največjo razliko še vedno naredi crumple zone
Jap, ker bistveno za varnost ni kakšen je negativen pospešek vozila ampak koliko le tega se prenese na voznika. In tukaj je v prednosti avto z boljšimi zmečkljivimi conami. To lepo pokaže posnetek Volvo vs Modus. Zmečkljiva cona pač neposredno vpliva na to, da je negativen pospešek, ki ga utrpi voznik manjši in četudi v končni fazi težje vozilo manjše odrine je negativen pospešek na voznika težjega vozila lahko večji, če nima ustreznih zmečkljivih con.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Pithlit ::
Na teoretičnem nivoju seveda masa igra vlogo. Sam zgornji primer lepo pokaže, da je precej drugega bolj pomembno kot masa in da je prepričanje da večji avto pomeni večjo varnost pač zgrešeno.
Tvoj zgornji primer ne velja po kriterijih OP.
Enako varna avta po NCAP. Različni masi. Ne mi govorit da masa ne igra vloge (ali pa da jo igra na teoretičnem nivoju).
Če pa primerjaš moderen avtek s 40 let staro limuzino... pol pa tvoj primer velja. In se strinjam da masa nima grozne vloge.
Life is as complicated as we make it...
St235 ::
Pithlit, prosim preberi temo. Večja masa je stranki produkt tega, da je vozilo fizično večje in ima ustrezno večje zmečkljive cone. Ni pa ključen faktor. Trdit, da je težji avto varnejši je pač logičen fail. Ker po tem takem bi v trku dveh enakih vozil bilo manj poškodb v avtomobilu s petimi potniki kot tistemu z enim. Tako nekako kot bi potegnil sklep, da več gasilcev pomeni, da bo nesreča povzročila več škode.
Lahko se prepričaš sama na podlagi teh novic:40 gasilcev več desettisoč EUR škode in 3000 gasilcev večmilionska škoda
Tudi tukaj bi lahko podobno kot pri vozilih potegnil enako zgrešen logičen sklep, da če pride več gasilcev bo več škode.
Lahko se prepričaš sama na podlagi teh novic:40 gasilcev več desettisoč EUR škode in 3000 gasilcev večmilionska škoda
Tudi tukaj bi lahko podobno kot pri vozilih potegnil enako zgrešen logičen sklep, da če pride več gasilcev bo več škode.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Pithlit ::
Pithlit, prosim preberi temo.
Sem jo. Sam ti si mal preveč zagret. Lej to:
Je kdo zasledil kje kaksen crash test, kjer bi se čelno zaletela avtomobila, ki imata obadva 5 zvezdic po NCAP ampak se razlikujeta v teži? Npr. avto s 1.700kg vs avto s 1.300kg pa da sta v istem razredu (velikost)?
Predpostavljamo da imata primerljive mečkljive cone (glede na to da imata enako zvezdic, pa sta celo v istem razredu). V tem primeru masa igra vlogo. In ne tako obrobne kot hočejo nekateri prikazat. Še najmanj na primeru 5 let star modus vs. 40 let star volvo.
In kaj se zgodi, ko enega izmed dveh identičnih avtomobilov obtežimo?
Spuši tisti ki je lažji. Logično.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
7982884e ::
In kaj se zgodi, ko enega izmed dveh identičnih avtomobilov obtežimo?obtežitev v tem primeru ne prinese nobene večje jakosti konstrukcije, zato bo edina razlika ta, da bo imela konstrukcija višjo energijo, kar je isto, kot če bi avto šel hitreje. kar pomeni da bodo potniki v obeh avtomobilih enako poškodovani (ampak seveda vsi bolj, kot pri situaciji kjer en avto ni obtežen)
Mavrik ::
In kaj se zgodi, ko enega izmed dveh identičnih avtomobilov obtežimo?
Spuši tisti ki je lažji. Logično.
Ali pa uteži v težjem avtu odletijo po kabini in pokoljejo vse potnike. "Masa" sama po sebi ne pomeni kaj veliko za varnost, ker je samo stranska posledica materialov kabine in njene razporeditve. Če boš na zadnji sedež avta dala 150kg sod, te bo ta praktično z 100% verjetnostjo ob trku zaklal, kljub temu da bo tvoj avto težji.
Debata o "masi" avta je tako totalno neumna, ker ne pove nič o razporeditvi stvari v karoseriji, kako bodo te stvari se premikale in letele ob primeru trka in kaj bo požrlo večino sile in kaj se bo zmečkalo in kje. 15 tonski tank pač ni varnejši če ti volanski drog prebije prsni koš ker ni ustrezno zavarovan. Dajte malo fizikalno razmišljat če se že mislite pogovarjati o takih stvareh.
Kvečjemu je morda smiselno vprašanje a je "večji" avto varnejši... kjer pa je spet precej spremenljivk. Realnost pač ni preprosta.
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
m0LN4r ::
Še dobro, da eni mešate Large car z heavy car.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Pithlit ::
Ali pa uteži v težjem avtu odletijo po kabini in pokoljejo vse potnike. "Masa" sama po sebi ne pomeni kaj veliko za varnost, ker je samo stranska posledica materialov kabine in njene razporeditve.
Pa dobro no... A je res treba zakomplicirat do amena?
Ja, če en avto papirnat drug pa jeklen... Pa če je en avto težji ker pelje 14 jeklenk butana... Pa še miljavžent drugih spremenljivk se da not. Ampak OP ne sprašuje tega.
Vprašanje: 2 enaka avta, enak NCAP score, enaka varnost... edina razlika je ta da je en pol tone težji. Kateri jo bo bolje obnesel? To sprašuje OP.
Ne pa kaj se zgodi če šofer fičota na zadnjem zicu vozi tono težko kocko svinca... nezavarovano...
Life is as complicated as we make it...
Aston_11 ::
Tako kot sprašuje, je pozabil napisati hitrost, pri kateri pride do čelnega trka. Sprašuje o varnosti, ni pa povedal, kaj s tem misli. Da vsi preživijo ali da ni nobenemu nič.
Pithlit ::
Potem nista enaka avta...
Res. Ampak tud to je že kompliciranje.
Dejstvo pa pač ostaja. Ob upoštevanju tega kar OP sprašuje masa igra vlogo. Za kaj več bi pa pač moral podat katera dva avta sta v igri (pa se pol ne bi kle zafrkaval okol razporeditve marsičesa).
Life is as complicated as we make it...
Mavrik ::
Vprašanje: 2 enaka avta, enak NCAP score, enaka varnost... edina razlika je ta da je en pol tone težji. Kateri jo bo bolje obnesel? To sprašuje OP.
Ne pa kaj se zgodi če šofer fičota na zadnjem zicu vozi tono težko kocko svinca... nezavarovano...
A to da bi se pa malo potrudila, pa tvojo "kocko svinca" morda zamenjala z "100kg goriva v rezerovarju zadaj" oz. "350kg motorja pod havbo spredaj, ki ti spreša noge"... pa ne bi šlo? Je želja po negativnosti res tako velika?
Avta, ki je v vsem enak razen po teži pač ni. Euro NCAP zvezdice se podeljujejo glede na poškodbe, ki se zgodijo potnikom pod določenimi pogoji. In pod tistimi pogoji se (za varnost potnikov) obneseta približno enako, ker je tako zastavljena lestvica in točkovanje. Kako se pa obneseta pod drugimi pogoji pa je trabunjanje na pamet, ker MASA ni dovolj dober opis avta, ki bi lahko karkoli povedal o njegovi varnosti.
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
7982884e ::
če samo pričvrstiš dodatno maso je vse odvisno, kam jo daš. če jo našvasaš zadaj, bosta konstrukciji obeh avtov prejeli enako energije v trku. dodatna masa bo hotela stisnit tvoj avto, tvoj avto bo z nasprotno enako silo silil v drugi avto.
če jo daš spredaj in se zaletiš frontalno, bo seveda drugi avto prejel silo dodatne mase, ti pa ne, in bo drugi bolj najebal.
v bistvu je ekvivalent tega, da se zaletijo trije identični avtomobili, pri čemer dva peljeta en za drugim brez razmaka. tisti, ki je prvi, pa tisti, ki gre nasproti, bosta imela enako obremenitev na konstrukciji, ampak bo tisti sredinski imel dve crumple coni, eno spredaj in eno zadaj, kamor se bo trk razporedil, tako da bo manj poškodovan. konstrukcija v drugem, zasledovalnem avtu pa bo občutila trk kot bi ga s pol lažjim avtom, s tem da bo tukaj voznik imel dosti dlje trajajoč pojemek.
če jo daš spredaj in se zaletiš frontalno, bo seveda drugi avto prejel silo dodatne mase, ti pa ne, in bo drugi bolj najebal.
v bistvu je ekvivalent tega, da se zaletijo trije identični avtomobili, pri čemer dva peljeta en za drugim brez razmaka. tisti, ki je prvi, pa tisti, ki gre nasproti, bosta imela enako obremenitev na konstrukciji, ampak bo tisti sredinski imel dve crumple coni, eno spredaj in eno zadaj, kamor se bo trk razporedil, tako da bo manj poškodovan. konstrukcija v drugem, zasledovalnem avtu pa bo občutila trk kot bi ga s pol lažjim avtom, s tem da bo tukaj voznik imel dosti dlje trajajoč pojemek.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
dzinks63 ::
V tem primeru, seveda če je masa pravilno razporejena in dobro pritrjena bo avtomobil z večjo maso imel manjši negativni pospešek kot drugi, več energije bo moralo prestreči neobteženo vozilo in to se bo poznalo na deformacijah.
RookY ::
Jao...pa dejmo 2 avta(podobna) z enako Euro NCAP zvezdicami in en je težek 3000kg drug pa 1000kg. V medesebojnem trku je logično, da jo bodo v skoraj 100% primerih bolje odnesli potnki v težjem avtu.
Če je pa razmerje 1000kg-1100kg je pa tolko majhna razlika, da bo izid odvisen bolj od drugih stvari....ampak če moram zbrati v katerm bom jest, je logično da zberem težjega, če ne poznam drugih lastnosti obeh avtov.
Če je pa razmerje 1000kg-1100kg je pa tolko majhna razlika, da bo izid odvisen bolj od drugih stvari....ampak če moram zbrati v katerm bom jest, je logično da zberem težjega, če ne poznam drugih lastnosti obeh avtov.
Juhu juhu spet bom bruhu
Pithlit ::
Avta, ki je v vsem enak razen po teži pač ni.
Jasno. Ampak kompicirate.
Euro NCAP zvezdice se podeljujejo glede na poškodbe, ki se zgodijo potnikom pod določenimi pogoji. In pod tistimi pogoji se (za varnost potnikov) obneseta približno enako, ker je tako zastavljena lestvica in točkovanje.
Jasno. In med lažjim pa težjim avtom jo bolje obnese... kateri?
Kako se pa obneseta pod drugimi pogoji pa je trabunjanje na pamet, ker MASA ni dovolj dober opis avta, ki bi lahko karkoli povedal o njegovi varnosti.
Jasno. Ampak nabijanje da je masa nepomembna je le... nabijanje.
Life is as complicated as we make it...
m0LN4r ::
Če bo en avto 3x težji od drugega, mu nemore biti niti približno podoben po fizikalnih lastostih.
Razne fintarije s prišvasanim železom odvzeto.
Al je za vas podoben avto tist, k ma 1 meter daljšo havbo in debelejši pleh?
Razne fintarije s prišvasanim železom odvzeto.
Al je za vas podoben avto tist, k ma 1 meter daljšo havbo in debelejši pleh?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Lonsarg ::
Je bilo bolj ali manj vse že ugotovljeno, samo noben ni vse skupaj lepo zložil.
Enak NCAP druga teža je res nesmisel, ker NCAP score upošteva že tudi težo, torej če je NCAP pametno izračunan teža nima veze.
Drugače je pa če govorimo samo o teži in "zmečkljivi coni=energija potrebna da se cona zmečka" stvar dokaj preprosta:
-večja teža po enačbi za kinetično energijo pomeni več energije za ustavit vozilo, zaradi newtnovega zakona pa je sila na oba avtomobila enaka, kar pomeni da je važna samo SKUPNA teža obeh vozil
-večja skupna teža torej pomeni več škode za OBA udeleženca in NIMA veze kdo ima težji in kdo lažji avto
Ker torej eneko energije vpije zmečkalna cona obeh avtomobilo je torej varnost pri trku odvisno v glavnem samo od zmečkalne cone v smeri trka. Torej energije potrebne da se ta cona predre in se poškoduje voznik. Pri enaki zmečkalni coni je večja teža vozila MINUS, ker prispeva k skupni teži.
Imajo pa težji avtomobili navadno kot povedano več te cone in so torej v praksi bolj varni, kljub večji teži, ki prispeva k energiji trka.
Enak NCAP druga teža je res nesmisel, ker NCAP score upošteva že tudi težo, torej če je NCAP pametno izračunan teža nima veze.
Drugače je pa če govorimo samo o teži in "zmečkljivi coni=energija potrebna da se cona zmečka" stvar dokaj preprosta:
-večja teža po enačbi za kinetično energijo pomeni več energije za ustavit vozilo, zaradi newtnovega zakona pa je sila na oba avtomobila enaka, kar pomeni da je važna samo SKUPNA teža obeh vozil
-večja skupna teža torej pomeni več škode za OBA udeleženca in NIMA veze kdo ima težji in kdo lažji avto
Ker torej eneko energije vpije zmečkalna cona obeh avtomobilo je torej varnost pri trku odvisno v glavnem samo od zmečkalne cone v smeri trka. Torej energije potrebne da se ta cona predre in se poškoduje voznik. Pri enaki zmečkalni coni je večja teža vozila MINUS, ker prispeva k skupni teži.
Imajo pa težji avtomobili navadno kot povedano več te cone in so torej v praksi bolj varni, kljub večji teži, ki prispeva k energiji trka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Mavrik ::
Jasno. In med lažjim pa težjim avtom jo bolje obnese... kateri?
Kateri del "NCAP Rezultat pove kakšne poškodbe so dobili potniki." ni bil dovolj jasen? NOBEN je ne obnese bolje, ker je ISTI rezultat. -_-
The truth is rarely pure and never simple.
RookY ::
Če bo en avto 3x težji od drugega, mu nemore biti niti približno podoben po fizikalnih lastostih.
Razne fintarije s prišvasanim železom odvzeto.
Al je za vas podoben avto tist, k ma 1 meter daljšo havbo in debelejši pleh?
Mislil sem recimo, da sta oba enoprostorca...tako da približno čelno nalegata(kaj naj ti rečem...spet boš nanjdu dlako v jajcu) ne pa da je en terenec drugi pa nizek športnik.
To je pač za primerjavo, da masa IGRA vlogo pri čelnem trku.
Sploh ne vem zakaj tolko postov, za tako banalno stvar, ko je jasno da ima težji avto prednot v čelnem trčenju zaradi svoje teže, lahko pa ima druge pomankljivosti, ki na koncu privedejo do tega, da jo bolše odnese lažji...če ima pa lažji pomankljivost v konstrukciji, bo pa prednost tolko večja za težji avto.
Aja mogoče se tole meša...pri čelme trku dveh avtov je važna masa posameznega. V zid nima veze.
Juhu juhu spet bom bruhu
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: RookY ()
Tezaab ::
Jasno. In med lažjim pa težjim avtom jo bolje obnese... kateri?
Kateri del "NCAP Rezultat pove kakšne poškodbe so dobili potniki." ni bil dovolj jasen? NOBEN je ne obnese bolje, ker je ISTI rezultat. -_-
Nekdo jo verjetno odnese bolje - zakaj bi sicer imeli na strani EuroNCAP napisano sledece:
Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable.
(namenoma nisem poudaril nicesar v citatu, da se ne bi kdo na to obesil)
sisemen: "Inženirstvo je v nenehni tekmi z vesoljem. Trudi se izdelati
tehnologijo, ki je odporna na idiote, vesolje pa se trudi izdelati vedno
hujše idiote. In vesolje zmaguje."
tehnologijo, ki je odporna na idiote, vesolje pa se trudi izdelati vedno
hujše idiote. In vesolje zmaguje."
m0LN4r ::
Aja potem pa tak povej. Itak da tovornjak zmečka smarta. Tu ni dvoma.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
St235 ::
Predpostavljamo da imata primerljive mečkljive cone (glede na to da imata enako zvezdic, pa sta celo v istem razredu).
Je popolnoma zgrešena predpostavka. Avto ne dobi zvezdic na podlagi števila, oblike in velikosti zmečkljivih con. Zvezdice so odraz poškodb, ki nastanejo v kontroliranih trčenjih. Če si brala temo potem si videlu tudi članek, ki razlaga zakaj to ni enako dejanskemu trčenju dveh vozil.
St235 ::
Euro NCAP zvezdice se podeljujejo glede na poškodbe, ki se zgodijo potnikom pod določenimi pogoji. In pod tistimi pogoji se (za varnost potnikov) obneseta približno enako, ker je tako zastavljena lestvica in točkovanje.
Jasno. In med lažjim pa težjim avtom jo bolje obnese... kateri?
Tisti, ki ima glede na kot trčenja bolj optimalno razporejene zmečkljive cone.
JanK ::
Večja masa je stranki produkt tega, da je vozilo fizično večje in ima ustrezno večje zmečkljive cone. Ni pa ključen faktor.
Morda nisi prebral prilepkov, pa bom tukaj ponovil: ce se celno zaletita dva avtomobila, ki vozita en proti drugemi vsak s 50km/h, prvi z maso 2000kg, drugi z maso 1000kg, je:
- ucinek trka za prvi avto primerljiv s trkom v betonski zid s hitrostjo 33km/h,
- ucinek trka na drugi avto pa primerljiv s trkom v betonski zid s hitrostjo 67 km/h.
Bistvena razlika!
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JanK ()
theBill ::
V temu videu je vse razloženo, kratko in jedrnato, sploh ne vem kaj se še filozofira.
Najbolje prikaže razliko pri trku Smarta in večjega Mercedesa pri 2.29, Smart odleti kot kegelj ko ga zadane bowling kugla.
Zato sam ne kupim avta manjšega od srednjega razreda, čeprav bi s kakšnim Cliom prišel ceneje skozi, lažje parkiral,...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: theBill ()
Aston_11 ::
V temu videu je vse razloženo, kratko in jedrnato, sploh ne vem kaj se še filozofira.
Najbolje prikaže razliko pri trku Smarta in večjega Mercedesa pri 2.29, Smart odleti kot kegelj ko ga zadane bowling kugla.
Zato sam ne kupim avta manjšega od srednjega razreda, čeprav bi s kakšnim Cliom prišel ceneje skozi, lažje parkiral,...
Itak, zmečkljive cone ne vplivajo dosti na gibanje potnika v kabini, na katerega še vedno deluje enak pospešek neodvisno od tega, kaj se dogaja z zmečkljivimi conami. Morda mu malo pripomore, ker avto leze še 20 cm naprej na račun teh con, vendar bo na koncu še vedno samo lepo truplo. Tole, ko te pa še nazaj odbije, ti pa nobena cona ne pomaga nič več, niti kot, pod katerim priletijo vate.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Varnost avtomobilov (Euro NCAP) (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 16332 (14356) | krneki0001 |
» | trenutno najcenejši mali avto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 22031 (19163) | Zvezdica27 |
» | Uničevalca mitov (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 23013 (19991) | Pyr0Beast |
» | Trk v zid VS Čelni trk (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 11102 (10243) | dzinks63 |
» | NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 15651 (13717) | Fizikalko |