» »

Crash test lažji vs težji avto

Crash test lažji vs težji avto

1 2
3
»

St235 ::

jernejl je izjavil:

aplikacija teoretičnih fizikalnih ugotovitev neposredno v prakso ni možna na podlagi osnovnošolske fizike

Seveda je. Če vržem kamen skozi okno, lahko z osnovnošolsko fiziko precej dobro izračunam, kdaj bo padel na tla.
Za kakšno stotinko se bom zmotil, je pa to še vedno precej bolje kot mlatiti prazno slamo, da višina okna v realni situaciji ni pomembna, ker lahko metulj z zamahom kril v afriki vpliva na let kamna.
To, da drugi faktorji vplivajo na izid, je sicer res, ampak sama višina okna ima še vedno enak vpliv, kot če teh ostalih faktorjev ni.

Enako je pri masi avtomobila pri trku. Fizikalne enačbe lepo povejo, kakšen vpliv ima masa na pojemke in ne moreš reči, da zaradi drugih vplivov newtonovi zakoni več ne veljajo. Veljajo čisto enako, le druge faktorje je treba prišteti zraven.
Ker drugih faktorjev ne poznamo, res ne moremo vedeti, kakšne bodo posledice nekega prihodnjega trčenja. Upoštevaje samo razliko v masi, se tehtnica pomakne na stran udeležencev v težjem avtomobilu. To tehtnico pa lahko ostali faktorji prevesijo bodisi na drugo stran, bodisi še bolj v prid težjemu avtomobilu.


Zdaj si pa predstavljaj, da kamen skozi okno izstreljuješ enkrat z topom, enkrat z katapultom, enkrat z elastiko, in enkrat ga mečeš. Pri čemer nimaš nikakršnih podatkov o kotu, pospešku, obliki kamna, vremenu itd... Potem se pa loti razlagat, kako je bistven kriterij o tem kdaj bo kamen padel na tla to ali je okno 10 cm višje ali nižje.

jernejl ::

Če bi ta zgodbica držala vodo potem bi imeli konkretno različne ocene enakega vozila glede na pogonski sklop.

Upoštevati moraš, da je NCAP frontalni trk v zid in ne v neko drugo vozilo ali v premični objekt z neko maso.
Tako da večja masa vozila ne pomeni kar več "NCAP zvezdic".

edit: me je energetik prehitel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

St235 ::

energetik je izjavil:


Če bi pa različni izvedenki trčili med sabo, pa bi se zlepek obeh vozil po trku premikal v smer težjega s hitrostjo v razmerju rezlika mase/vsota obeh mas. Recimo če gre za modela z 1200 in 1400kil, se bosta premikala po trku s 8% hitrosti, torej če sta oba vozila s 50km/h, s 4km/h v smer težjega.


In imamo spet popolnoma teoretičen scenarij kjer odmislimo popolnoma vse okoliščine razen tiste, ki odgovarja dokazovanju ene banalnosti.

energetik ::

Lej, ta teorija v grobem velja, pa če še tako vpeljuješ v zgodbo neke kaotične situacije. Masivnejši avto je bolj varen od podobnega, samo lažjega.

jernejl ::

Jasno, če želimo pokazati vpliv mase, je treba ostale spremenljivke fiksirati.
Zgodba ki bi jo ti rad prodal pa je, da če potem dodamo še 1001 drugi faktor, se vpliv mase zmanjša. Kar sploh ni res, ker je zmeraj enak.

Če enačiš modern avto z osnovnošolsko "klado na klancu" in ga obravnavaš z osnovnošolsko fiziko, well, you're doing it wrong.

Izrek o ohranitvi gibalne količine velja ne glede na to, ali gre za klado ali avto.

St235 ::

Zgodba ki bi jo ti rad prodal pa je, da če potem dodamo še 1001 drugi faktor, se vpliv mase zmanjša. Kar sploh ni res, ker je zmeraj enak.

Nihče ne govori, da se vpliv mase zmanjša. Ostane popolnoma enak in sicer zanemarljiv v primerjavi s ostalimi 1001 faktorji, ki vplivajo na poškodbe v nesreči.

energetik je izjavil:

Lej, ta teorija v grobem velja, pa če še tako vpeljuješ v zgodbo neke kaotične situacije. Masivnejši avto je bolj varen od podobnega, samo lažjega.

Kar je posplošitev, ki nima popolnoma nobene empirične podpore.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

ZaphodBB ::

Domnevam, da je Formula 1 varnejša pri trku v zid s hitrostjo 50kmh kot pa kakšen masiven švabski avto s 5 NCAP zvezdicami.

Upam si tudi domnevat, da je varnejša pri čelnem trku z identičnim "švabskim rušilcem".
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ZaphodBB ()

energetik ::

ZaphodBB je izjavil:

Domnevam, da je Formula 1 varnejša pri trku v zid s hitrostjo 50kmh kot pa kakšen masiven švabski avto s 5 NCAP zvezdicami.

Upam si tudi domnevat, da je varnejša pri čelnem trku z identičnim "švabskim rušilcem".

Pithlit ::

ZaphodBB je izjavil:

Domnevam, da je Formula 1 varnejša pri trku v zid s hitrostjo 50kmh kot pa kakšen masiven švabski avto s 5 NCAP zvezdicami.

Upam si tudi domnevat, da je varnejša pri čelnem trku z identičnim "švabskim rušilcem".

Res je. Je pa fajn tud original vprašanje prebrat.
Life is as complicated as we make it...

fikus_ ::

NCAP testi se od lanskega leta delajo malo drugače. So bolj zahtevni in proizvajalci se lahko hvalijo z zvezdicami za avto s katerim je dejansko bil izven trk!
Torej, če je bil test izveden z avtom z bencinskim motorjem, velja za tega in ne tudi za dizla.
Ovira pri trku je sestavljena iz nepomičnega betonskega bloka in "honneycomb" bloka, ki se pri trku deformira podobno kot vozilo.

Martin Krpan ::

energetik je izjavil:

NCAP testira trk v nepremično oviro, torej kot bi trčila 2 identična avta.
Pri trku v nepremično oviro masa dejansko nima veze (če je kletka pravilno dimenzionirana). Zato so ocene za dizelske in bencinske izvedbe enake.
Če bi pa različni izvedenki trčili med sabo, pa bi se zlepek obeh vozil po trku premikal v smer težjega s hitrostjo v razmerju rezlika mase/vsota obeh mas. Recimo če gre za modela z 1200 in 1400kil, se bosta premikala po trku s 8% hitrosti, torej če sta oba vozila s 50km/h, s 4km/h v smer težjega.


Kaj pa če so v tistem z 1200 kg 3 osebe in poln rezervoar , v onem z 1400 pa le 1 in prazen rezervoar ?
Je res pomembna masa avtomobila ali v resnici šteje velikost avtomobila ?
Je v prednosti lahek velik avtomobil ali majhen težak ?
Ker naprimer novi Renault Megane je le 50 kg lažji od precej večjega BMW 3!

ZaphodBB ::

Res je. Je pa fajn tud original vprašanje prebrat.

Jaz repliciram na trenutni derail. Sicer se pa strinjam, da nimamo podatkov o tem kaj se zgodi, če se zaletita dve "enako varni" vozili različne mase.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

energetik ::

Martin Krpan je izjavil:

energetik je izjavil:

NCAP testira trk v nepremično oviro, torej kot bi trčila 2 identična avta.
Pri trku v nepremično oviro masa dejansko nima veze (če je kletka pravilno dimenzionirana). Zato so ocene za dizelske in bencinske izvedbe enake.
Če bi pa različni izvedenki trčili med sabo, pa bi se zlepek obeh vozil po trku premikal v smer težjega s hitrostjo v razmerju rezlika mase/vsota obeh mas. Recimo če gre za modela z 1200 in 1400kil, se bosta premikala po trku s 8% hitrosti, torej če sta oba vozila s 50km/h, s 4km/h v smer težjega.


Kaj pa če so v tistem z 1200 kg 3 osebe in poln rezervoar , v onem z 1400 pa le 1 in prazen rezervoar ?
Je res pomembna masa avtomobila ali v resnici šteje velikost avtomobila ?
Je v prednosti lahek velik avtomobil ali majhen težak ?
Ker naprimer novi Renault Megane je le 50 kg lažji od precej večjega BMW 3!
Sej smo že napisali, sploh JanK z enačbami. Pomembna je velikost IN masa. Velikost predvsem zaradi daljše zmečkljive cone. Velika cona in masa doprineseta k manjšemu pospešku ob trku. Varnost pri trku je sestavljena iz 2 reči:
1. da ostane kletka cela in ti v kletki privezan, da ni raznih udarcev, ureznin, vbodov itd..
2. da je pospešek na tvoje telo čim manjši (tukaj pomaga samo masa in dolžina zmečkljive cone). Telo moraš ustaviti na čimdaljši razdalji, v čimdaljšem času. Pomaga tudi nihaj glave v airbag, kar doda še par decimetrov k razdalji ustavljanja.
Pri trku v steno pomaga samo dolžina cone.

Lahek velik ali majhen težak - ne moreš kar iz glave vedeti. Bi bili potrebni izračuni za vsak primer posebej, še bolje pa test in meritve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Pithlit ::

Pazi k boš spet dobil smarta pod nos.
Life is as complicated as we make it...
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Varnost avtomobilov (Euro NCAP) (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1047872 (5896) krneki0001
»

trenutno najcenejši mali avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10814420 (11552) Zvezdica27
»

Uničevalca mitov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11113682 (10660) Pyr0Beast
»

Trk v zid VS Čelni trk (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
646643 (5784) dzinks63
»

NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12210041 (8107) Fizikalko

Več podobnih tem