Forum » Šola » Trk v zid VS Čelni trk
Trk v zid VS Čelni trk
Thomas ::
Sam zračunaj, ko si tko pameten. Jaz bom povedal, če me vpraša še kakšen drug, zate se ne bom trudil, 100% boš nergal.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Okapi ::
Jaz ne znam izračunat, samo tako, "odokativno", se mi zdi, da prav velike razlike ne bi smelo biti. Lahko pa se seveda tudi motim
O.
O.
T0RN4D0 ::
Seveda se motiš, sploh v primerih o katerih teče debata- hitrosti 10, 20 km/h. Če se čelno rukneš v avto ki je v leru, ali pa v takšnega ki je v prvi z zategnjeno ročno... Se ti zdi da bi bilo v teh dveh primerih 1% razlike?
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
dzinks63 ::
Če se čelno rukneš v avto ki je v leru, ali pa v takšnega ki je v prvi z zategnjeno ročno... Se ti zdi da bi bilo v teh dveh primerih 1% razlike?
Kaj veliko več tudi ne. Sila trenja gum v tem primeru ni ravno velika. In ga že malo večji udarec prestavi kot za šalo. Druga muzika bi bila, če bi bil drugi avtomobil čvrsto z pletinicami zasidran v tla.
Thomas ::
Vsaj 7000 N je sila, potrebna za premik zabremzanega avta. 10 metrov daleč, je to že 70000 J energije, dodatno. Kinetična anergija avta pri 10 m/s je 50000 J.
Torej, ga toliko zaletujoči se ne more niti premakniti, z vso svojo kinetično energijo.
Če je v leru, preprosto preda večino svoje kinetične energije mirujočemu. Razen porabljenega za deformacije.
Razlika je kar velika. Ne smeš se zanašati na intuicijo, samo na enačbe se lahko.
Torej, ga toliko zaletujoči se ne more niti premakniti, z vso svojo kinetično energijo.
Če je v leru, preprosto preda večino svoje kinetične energije mirujočemu. Razen porabljenega za deformacije.
Razlika je kar velika. Ne smeš se zanašati na intuicijo, samo na enačbe se lahko.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Sicer, kaj čem razlagat, Okapija prašte, vam bo najboljš povedal. Pa una dva bimbeka od MythBusterjev. Plus zaneste se na svoj filing, ne morte falit!
Mi je žal, da sem se sploh oglašal.
Mi je žal, da sem se sploh oglašal.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Okapi ::
Če je v leru, preprosto preda večino svoje kinetične energije mirujočemu.Ja, če je biljardna krogla. Ampak ni.
O.
dzinks63 ::
V podzavesti sem imel malo večje hitrosti, pri katerih drug parkiram avtomobil prestavi kot za šalo, ga privzdigne od tal in le ta dobesedno poleti, ker nima nobenega trenja pod sabo.
darkolord ::
V podzavesti sem imel malo večje hitrosti, pri katerih drug parkiram avtomobil prestavi kot za šalo, ga privzdigne od tal in le ta dobesedno poleti, ker nima nobenega trenja pod sabo.
Nižji avto lahko privzdigne višjega, prav tako kot lahko višji nižjega še bol pritisne k tlom.
Ampak tukaj se gre o enakih avtomobilih.
Lahko sta pa tudi dva železniška vagona, da si je lažje predstavljat - je res kdo mnenja, da je razlika v tem, če en vagon zabijemo v drugega, ko ima ta sproščene ali zategnjene bremze, praktično zanemarljiva?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
dzinks63 ::
Npr.: lažnji in majši avtomobil kamot prestavi večjega in težjega že pri mali hitrosti. klik
darkolord ::
Nedvomno. Če bi pa mel v leru in bi ga zadel od spredaj/zadaj, bi ga pa premaknil PRECEJ več (ne samo 1cm več).
Meizu ::
Seveda, to je logično. Če bi v vakuumu prišlo do trka med enakimi telesi (enako težkimi, trdnimi itd.) bi gibajoče telo v mirujočega predalo svojo kinetično energijo. Prej gibajoče telo bi se ustavilo, mirujoči bi pa naprej potoval z enako hitrostjo, kot je prej gibajoče telo trčilo v mirujočega. Ker ni upora, do izgube kinetične energije ne bi prišlo. Razen mogoče trenje med temi dvemi telesi, kar pa je IMO zanemarljivo.
Seveda imaš potem v real life razne dejavnike kot so upor, trenje, gravitacija itd. ampak manjši upor kot povzročaš in manjše trenje kot povzročiš, dlje bo ob predaji kinetične energije neko telo naprej porinilo. Torej bi vozilo, ki nima zategnjene ročne ob trku seveda porinilo dlje.
Seveda imaš potem v real life razne dejavnike kot so upor, trenje, gravitacija itd. ampak manjši upor kot povzročaš in manjše trenje kot povzročiš, dlje bo ob predaji kinetične energije neko telo naprej porinilo. Torej bi vozilo, ki nima zategnjene ročne ob trku seveda porinilo dlje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Go-ahead ::
Podvprašanje:
Ali imajo vozila šajsijo izdelano iz kakih jeklenih materijalov, ali iz česa mehkejšega (če hočemo akumulirati energijo, je verjetno druga varianta bolj upravičena)?
Ali imajo vozila šajsijo izdelano iz kakih jeklenih materijalov, ali iz česa mehkejšega (če hočemo akumulirati energijo, je verjetno druga varianta bolj upravičena)?
dzinks63 ::
Šasija mora biti zelo močna, so zelo toge in jih je težko deformirati, uničijo jih le zelo velike sile in šasijo imajo samo še kleni terenci in tovorna vozila, vsi drugi imajo samonosno karoserijo (uvedla jo je Lancia Lambda 1922) in ti imajo preračunane zmečkljive cone.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nemci začeli uporabljati konvoj samovozečih tovornjakovOddelek: Novice / Ostalo | 13084 (9971) | krneki0001 |
» | Crash test lažji vs težji avto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 22163 (19015) | Pithlit |
» | Uničevalca mitov (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 23192 (20170) | Pyr0Beast |
» | Prvi letošnji trki v LHCOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 5007 (3625) | jype |
» | Objavljena analiza incidenta v CERN-u (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 25943 (17403) | kitzbrado |