Forum » Loža » Uničevalca mitov
Uničevalca mitov
T0RN4D0 ::
Vzmet pred avtom je odlična ideja, če želiš podvojiti silo ko se kam zaletiš. (No, če se vzmet stečka, potem brezveze da govorimo o vzmeti).
Sej ste se že zmenil- če hočeš zmanjšat silo, se mora avto čim bolj zmečkat. (hkrati pa mora potniški prostor ostat približno iste oblike kot je bil).
Sej ste se že zmenil- če hočeš zmanjšat silo, se mora avto čim bolj zmečkat. (hkrati pa mora potniški prostor ostat približno iste oblike kot je bil).
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Keyser Soze ::
Nope. Če hočeš da absorbira kaj energije jo mora ali shraniti in ostati shranjena (kar pomeni da se lahko z veseljem izstreli) ali pa iti v notranjo deformacijo.
Ja in kaj si ti povedal drugače kot jaz? (Z izjemo stavčne formulacije (al kako se že reče), da ne bo pomote.)
@Torando
Podvojit silo?? Lahko razložiš tale koncept?
OM, F, G!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Keyser Soze ()
sverde21 ::
Keyser Soze je izjavil:
Na dirkališču se redko sesujejo "čelno v nepremično oviro", če sploh. Tam se sesujejo in letijo po luftu, tleh, ipd. še par 10m preden se ustavijo. So sile in pojemki/pospeški popolnoma drugačni kot v primerih o katerih folk govori tule.
Se mi je kar dozdevalo da se bo nekdo na tole obesil. Seveda je to res, kar praviš, ampak moraš pa vedeti, da je trdnost potniškega prostora tudi precej pomembna, saj imaš kljub velikim pojemkom itd. več možnosti za preživetje, kot pa če imaš armaturko v naročju. Poleg tega pa ne dogajajo se samo čelna trčenja... veliko bolj nevarna so bočna, ker je preccej manj pleha za mečkanje... sploh če zadaneš kakšno drevo ali pa ulično osvetljavo. Pomanjkljivost današnjih NCAP testov je dosti tudi to, da ne testirajo trdnosti strehe, to sem videl stestirano samo pri nekaterih športnih mercedezih... ampak v realnosti se ti lahko precej hitro zgodi da se zvrneš na streho v kakšen prepad... ipd.
<?php echo `w`; ?>
tsh2 ::
Vzmet pred avtom je odlična ideja, če želiš podvojiti silo ko se kam zaletiš. (No, če se vzmet stečka, potem brezveze da govorimo o vzmeti).
zakaj? vzemimo idealen primer: avto bi vzemt odbila z vso silo nazaj, v tem času bi pa že imel čas, da zabremzaš. najbrž se vzemt pa tudi tako da narediti, da ko se enkrat stisne ostane stisnjena, in v tem primeru ohrani vso energijo trka.
BigWhale ::
Vzmet ne more kar tako enostavno ohraniti vse energije trka. Kam nej jo pa da? V prtlaznik?
Namesto vzmeti bi jaz imel raje malo dvignjeno potnisko kabino, ki bi bila tako narejena, da bi ob trku motor potisnilo pod kabino in ne v kabino.
Namesto vzmeti bi jaz imel raje malo dvignjeno potnisko kabino, ki bi bila tako narejena, da bi ob trku motor potisnilo pod kabino in ne v kabino.
JanK ::
Vzmet pred avtom je odlična ideja, če želiš podvojiti silo ko se kam zaletiš. (No, če se vzmet stečka, potem brezveze da govorimo o vzmeti).
zakaj? vzemimo idealen primer: avto bi vzemt odbila z vso silo nazaj, v tem času bi pa že imel čas, da zabremzaš. najbrž se vzemt pa tudi tako da narediti, da ko se enkrat stisne ostane stisnjena, in v tem primeru ohrani vso energijo trka.
Si prebral dokument, ki sem ga prilepil?
Poglej enacbo 1. $\Delta\ G$ (napaka se odpravlja) je dolocen pred trkom - toliko pac imas gibalne kolicine, ki jo je treba zmanjsati na 0. Ideja pri zmanjsanju posledic trka je, da povecas $\Delta\ t$ (napaka se odpravlja) kolikor je mogoce in s tem zmanjsas silo $F=\frac{\Delta\ G}{\Delta\ t}$ (napaka se odpravlja).
Ob trku v steno s z zacetno hitrostjo 50km/h in 1m meckalne dolzine je $\Delta\ t$ (napaka se odpravlja) 0.14s in to je to.
V tem casu lahko kineticno energijo disipiras na dva nacina: s pretvorbo v toplotno energijo (kar se zgodi pri neproznem trku) ali s pretvorbo v proznostno energijo v vzmet. Ampak na silo pojemka to nima abosolutno nobenega vpliva.
Vse kar naredis z vzmetjo je to, da potem, ko se ustavis, se ne ustavis zares, ampak se vzmet spet raztegne in te odbije nazaj. Ob idealnih pogojih (idealno prozna vzmet elasticnem rezimu, pravilno vpetje) to seveda pomeni dvakrat vecjo spremembo gibalne kolicine in dvakrat daljsi cas trajanja trka - s tem se sila med samim trkom ne spremeni in iz tega vidika je vseeno. Ampak, kot receno, po koncu trka ne obstanes pri miru, temvec letis z isto hitrostjo nazaj.
Pa se nekaj: pri meckanju avtomobila je sila vec ali manj konstantna. Glavna finta konstrukcije avtomobila je ta, da se meckanje dogaja cim bolj enakomerno med casom trka in da je s tem sila cim bolj enakomerna skozi cel trk. Ni dobro, da je prva polovica trka v "mehkem" rezimu, druga pa v "trdem", ker to pomeni, da bodo v drugem delu trka sile vecje, kot pa bi bile, ce bi bil cel trk v "srednje trdem" rezimu.
In natanko to se zgodi z vzmetjo. Sila pri stiskanju vzmeti ni konstantna, ampak se povecuje s stisnjenostjo vzmeti: $F=k\cdot\ x$ (napaka se odpravlja), kjer je $k$ (napaka se odpravlja) konstanta vzmeti. Kar pomeni, da vzmet ne bi enakomerno zavirala, ampak na zacetku bolj malo, proti koncu trka pa precej bolj. In s tem povecala moznosti za poskodbe.
bond007 ::
Vzmet ne more kar tako enostavno ohraniti vse energije trka. Kam nej jo pa da? V prtlaznik?
Na vrh vzmeti pritrdili en "zatič", ki bi, ko se bi vzmet stiskala zdrsnil mimo posameznih "obročov" v vzmeti , ko pa se bi vzmet hotela nazaj raztegniti bi ji to ta "zatič"" preprečil... To je en tak primitivn dizajn - verjetno obstaja še kak boljši.
In natanko to se zgodi z vzmetjo. Sila pri stiskanju vzmeti ni konstantna, ampak se povecuje s stisnjenostjo vzmeti: $F=k\cdot\ x$, kjer je $k$ konstanta vzmeti. Kar pomeni, da vzmet ne bi enakomerno zavirala, ampak na zacetku bolj malo, proti koncu trka pa precej bolj. In s tem povecala moznosti za poskodbe.
Vzmeti maš takšne in drugačne - recimo linearne in progresivne, pa ne vem če ne še kakšne logaritemske, itd... Sicer pa bolje, da ko je vzmet že "proti koncu" trka vedno bolj zavira, kot pa da jo slučajno "zmanka" (se čisto stisne) - ker potem šele pride do velikih sil...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bond007 ()
Okapi ::
Namesto vzmeti bi jaz imel raje malo dvignjeno potnisko kabino,Pa še pregled nad cesto bi bil precej boljši
O.
Pyr0Beast ::
Eh. Vzmeti so neumnost za ustavljanje. Dampener in to je to.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
JanK ::
Vzmet ne more kar tako enostavno ohraniti vse energije trka. Kam nej jo pa da? V prtlaznik?
Na vrh vzmeti pritrdili en "zatič", ki bi, ko se bi vzmet stiskala zdrsnil mimo posameznih "obročov" v vzmeti , ko pa se bi vzmet hotela nazaj raztegniti bi ji to ta "zatič"" preprečil... To je en tak primitivn dizajn - verjetno obstaja še kak boljši.
Sila med trkom pri 50km/h je reda velikosti 10 ton! S toliksno silo bi se stisnila vzmet in toliksno silo bi potem morala ta tvoja "racna" zadrzati. In to v popolnoma nepredvidljivem trku, kjer nimas pojma kako se zadeve krivijo.
Ali mislis, da bi se po trku resevalci upali blizu avtomobila, ko bi lahko, npr., odprtje vrat ali kaksno rezanje karoserije "odklenilo" to "racno" in sprozilo feder, v katerem je shranjena taksna energija? Prizorisce trka bi potemtakem moral obravnavati tako, kot da je prisotna manjsa bomba - energije so primerljive.
In natanko to se zgodi z vzmetjo. Sila pri stiskanju vzmeti ni konstantna, ampak se povecuje s stisnjenostjo vzmeti: $F=k\cdot\ x$, kjer je $k$ konstanta vzmeti. Kar pomeni, da vzmet ne bi enakomerno zavirala, ampak na zacetku bolj malo, proti koncu trka pa precej bolj. In s tem povecala moznosti za poskodbe.
Vzmeti maš takšne in drugačne - recimo linearne in progresivne, pa ne vem če ne še kakšne logaritemske, itd... Sicer pa bolje, da ko je vzmet že "proti koncu" trka vedno bolj zavira, kot pa da jo slučajno "zmanka" (se čisto stisne) - ker potem šele pride do velikih sil...
Aha, ampak progresivne vzmeti ratujejo bolj trde pri vecjih skrckih. S tem samo se bolj potenciras spico sile ob koncu trka. Milijoni in milijoni so vlozeni v raziskave kako narediti meckanje cim bolj enakomerno, da je sila cim bolj enakomerna. Z vzmetjo bi negiral to vse in efektivno skrajsal meckalno (ajd, odbojno) cono.
tsh2 ::
stvar si je najlažje predstavljati takole: poškodbe voznika pridejo zaradi dveh stvari: ker avto preveč zmečka in ti kakšen del zarine v telo, ali pa ker je hitrost prevelika in tebe vrže ob avto, ko se avto ustavi, ti pa še kar letiš z isto hitrostjo.
doseči moramo, da se avto ne zmečka preveč, in da se mu hitrost čimbolj zmanjša, preden te "vrže" ob avto.
namesto vzmeti bi bilo potem bolje imeti kakšen cilinder, ki vsebuje pritisk (kot pumpa). in čim večja je hitrost tem bolj se elektronsko avtomatično poveča pritisk, natančno izračunano kakšen pritisk mora biti, da so poškodbe voznika čim manjše.
doseči moramo, da se avto ne zmečka preveč, in da se mu hitrost čimbolj zmanjša, preden te "vrže" ob avto.
namesto vzmeti bi bilo potem bolje imeti kakšen cilinder, ki vsebuje pritisk (kot pumpa). in čim večja je hitrost tem bolj se elektronsko avtomatično poveča pritisk, natančno izračunano kakšen pritisk mora biti, da so poškodbe voznika čim manjše.
Pyr0Beast ::
Shock absorber-damper-blažilec
Zadeva že obstaja. Sam bi napolnil blažilec z destilirano vodo in ne z gorečim oljem. Na koncu pa dodal šobo ki bi ekscesivni pritisk sprostila v obliki meglice.
Dobro bi bilo tudi sedeže pomakniti nazaj in masko, kjer je blažilec do kraja iztegniti.
Zadeva že obstaja. Sam bi napolnil blažilec z destilirano vodo in ne z gorečim oljem. Na koncu pa dodal šobo ki bi ekscesivni pritisk sprostila v obliki meglice.
Dobro bi bilo tudi sedeže pomakniti nazaj in masko, kjer je blažilec do kraja iztegniti.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
overlord_tm ::
Kaj pa radar spredaj, ko zazna da se nekaj priblizuje hitreje kot avto misli da se lahko ustavi, zacne bremzat. Volvo dela na tem, MB tudi, verjetno vecina proizvajalcev. Ko s temi fedri ne boste dalec prisli.
Double_J ::
Ali mislis, da bi se po trku resevalci upali blizu avtomobila, ko bi lahko, npr., odprtje vrat ali kaksno rezanje karoserije "odklenilo" to "racno" in sprozilo feder, v katerem je shranjena taksna energija? Prizorisce trka bi potemtakem moral obravnavati tako, kot da je prisotna manjsa bomba - energije so primerljive.
Maš lahko sistem, ki shrani energijo, potem pa jo v minuti počasi sprosti. To pa res ni težko...
Dve šivanki...
sidd ::
Pa sej vsaka guma ma svojega, big deal
Tile vaši predlogi niso ravno za nikamor. Drugače bi jih famozna avtomobilska industrija že implementirala.
Kot rečeno, pod havbo so 3 moečklive cone. In tista najmajnša, kateri se po domače reče zavarovalniška (ker jo zahtevajo zavarovalnice, kakopak) prevzame vse trke pri nizkih hitrostih. Torej ko se ruknete na parkplacu, vam ne po prepotegnilo karoserije avtomobila vendar samo to prvo cono, na kateri je povečini obešen samo odbijač. Druga in tretja cona pa prevzameta veči del energije trka. Je JanK lepo povedal. Zadni štikl pleha se more enakomerno deformirati, zato da se prepreči špice pojemkov, katerih telo več ne prenese. Če se ne motim tole vse spada pod pasivno zaščito. overlord_tm, temu pa če se ne motim reče aktivna zaščita in je hudo v razvoju. Vendar imajo velike probleme še. Sej so že bila testiranja, vednar se je avtomobil ruknil čelno v rit spredaj vozečemu kot za šalo . Prej ko slej pa bo tole standardni del opreme, kot je danes airbag pa abs, ....
Tile vaši predlogi niso ravno za nikamor. Drugače bi jih famozna avtomobilska industrija že implementirala.
Kot rečeno, pod havbo so 3 moečklive cone. In tista najmajnša, kateri se po domače reče zavarovalniška (ker jo zahtevajo zavarovalnice, kakopak) prevzame vse trke pri nizkih hitrostih. Torej ko se ruknete na parkplacu, vam ne po prepotegnilo karoserije avtomobila vendar samo to prvo cono, na kateri je povečini obešen samo odbijač. Druga in tretja cona pa prevzameta veči del energije trka. Je JanK lepo povedal. Zadni štikl pleha se more enakomerno deformirati, zato da se prepreči špice pojemkov, katerih telo več ne prenese. Če se ne motim tole vse spada pod pasivno zaščito. overlord_tm, temu pa če se ne motim reče aktivna zaščita in je hudo v razvoju. Vendar imajo velike probleme še. Sej so že bila testiranja, vednar se je avtomobil ruknil čelno v rit spredaj vozečemu kot za šalo . Prej ko slej pa bo tole standardni del opreme, kot je danes airbag pa abs, ....
no idea for signature
signed
I
signed
I
sidd ::
Vzmet ne more kar tako enostavno ohraniti vse energije trka. Kam nej jo pa da? V prtlaznik?
Namesto vzmeti bi jaz imel raje malo dvignjeno potnisko kabino, ki bi bila tako narejena, da bi ob trku motor potisnilo pod kabino in ne v kabino.
Sej motorji so montirani tako (vsaj v novejših avtomobilih) da motor potisne pod avtomobil....ne odkrivat tople vode
no idea for signature
signed
I
signed
I
Vikking ::
Kaj pa recimo možnost magneta? verjetno problem teže, višine in seveda položaj trka. Oziroma če se sploh kakorkoli zmanjša kinetična energija.
Pyr0Beast ::
Bremze anyone ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
bond007 ::
Sila med trkom pri 50km/h je reda velikosti 10 ton! S toliksno silo bi se stisnila vzmet in toliksno silo bi potem morala ta tvoja "racna" zadrzati. In to v popolnoma nepredvidljivem trku, kjer nimas pojma kako se zadeve krivijo.
Lahko imaš po 4 vzmeti in na vsaki vzmeti 4 račne. Nekako bi že zdržalo...Sploh pa ni pomembno, ker vzmet res ni pametna ideja za absorbiranje enegije pri trku. Želel sem samo povedati, da je energijo v vzmet možno shraniti, ni pa to praktično pri trkih, to pa se strinjam...
Aha, ampak progresivne vzmeti ratujejo bolj trde pri vecjih skrckih. S tem samo se bolj potenciras spico sile ob koncu trka. Milijoni in milijoni so vlozeni v raziskave kako narediti meckanje cim bolj enakomerno, da je sila cim bolj enakomerna. Z vzmetjo bi negiral to vse in efektivno skrajsal meckalno (ajd, odbojno) cono.
Linearne vzmeti (ki imajo konstanten k) se z povečevanjem sile linearno krčijo... To bi bilo super udobno (hipotetično) za kakšne trke do neke meje, ampak problem je, da ko bi enkrat prestopil to mejo (fedra popolnoma stisnjena), pa bi bil pojemek za telo prevelik, saj ne bi nič več blažilo trka... Sicer spet nepomebna debata, saj fedre zaradi že omenjenih razlogov niso primerne za blaženje trkov pri avtomobilih.
JanK ::
Linearne vzmeti (ki imajo konstanten k) se z povečevanjem sile linearno krčijo... To bi bilo super udobno (hipotetično) za kakšne trke do neke meje, ampak problem je, da ko bi enkrat prestopil to mejo (fedra popolnoma stisnjena), pa bi bil pojemek za telo prevelik, saj ne bi nič več blažilo trka... Sicer spet nepomebna debata, saj fedre zaradi že omenjenih razlogov niso primerne za blaženje trkov pri avtomobilih.
Ne bi bilo udobno.
Problem je natanko v tem, da se sila za stiskanje povecuje s krcenjem. Se pravi, da vzmet stisnes za prvih 10cm je sila, npr., 2 toni, da stisnes naslednjih 10cm je 4 tone,... da stisnes za zadnjih 10 cm (od 90 do 100cm) je sila 20 ton, in to ti v povprecju da silo 10 ton na celotnem obmocju zaviranja.
Ce pa se mecka karoserija, je sila potrebna za meckanje kateregakoli dela karoserije v prvem priblizku konstantna: za prvih 10cm je 10 ton, za drugih 10cm je 10 ton,... za zadnjih 10cm je pravtako 10 ton, in to ti v povprecju da isto silo 10 ton na celotnem obmocju zaviranja.
Za koncni efekt - ustavitev avta na razdalji 1m - je vseeno kako je sila porazdeljena, vazno je, da je povprecje 10 ton. Ampak pri vzmeti imas po 50cm vecjo zaviralno silo in s tem vecjo moznost poskodb. Zato niti v teoriji, kaj sele v praksi, vzmet ni primerna za taksno uporabo.
T0RN4D0 ::
Ma vse varjante na feder odpadejo, kot je že JanK povedal. Ker prideš najprej s silo v oviro, potem pa (če feder deluje, ne govorim o dampnerju), potem pa še z minus silo v rikverc. Fedri delujejo odlično, dokler so sile tako nizke, da itak nikomur ne škodujejo. Recimo za parkiranje namesto senzorjev, da bi se avto okoli in okoli raje vdal za 10 centimetrov.... Ko si pa enkrat pri trkih, kjer niti ne veš ali boš priletel kam s 50km/h ali pa morda 150, potem pa enostavno ni varjante da bi šli skos.
Kar se tiče dampnerjev... Ko priletiš pri neki solidni hitrosti je itak cel avto dampner, in ne glede na to kaj še montiraš v njega, mora komplet zasnova še vedno bit takšna da se vse skupaj pravilno stlači. Tako da ne vidim razloga da bi posebej montiral kakšne cilindre ki bi se stiskali pod havbo, še posebej za to ne, ker v resničnem trku tako nikoli ne veš pod kakšnim kotom, kako hitro in v kaj boš priletel. Vsi deli avtomobila morajo biti zasnovani tako, da se pravilno zložijo ko gre kaj narobe.
Kar se tiče aktivne zaščite z računalniškim upravljanjem vozila- v samo vožnjo se nima avto kej preveč mešat. Če nekdo čelno prileti iz ovinka vate, ne bo računalniku nič jasno. In ni vedno najboljša rešitev, da samo pohodiš bremze ko zračunaš da se nekaj morda ne bo izšlo. Tudi ne vem kater proizvajalec bi bil tak frajer, da bi si upal implentirat tak sistem- če koga vsake kvatre reši, nimaš od tega nič, če pa avtomatski sistem zajebe vsako tisočo situacijo, se pa lahko kar hitro pripraviš na lepo število tožb. Toliko stvari, kot jih lahko človek analizira iz dane situacije v tako kratkem času (oziroma tu je bolj ključno, kako hitro situacijo dojamemo), računalniki še dolgo časa ne bodo zmogli. Zato še vedno vlake bolj ali manj vozimo ljudje, čeprav imaš tam tisočkrat enostavnejši sistem za avtomatizacijo.
Kar se tiče dampnerjev... Ko priletiš pri neki solidni hitrosti je itak cel avto dampner, in ne glede na to kaj še montiraš v njega, mora komplet zasnova še vedno bit takšna da se vse skupaj pravilno stlači. Tako da ne vidim razloga da bi posebej montiral kakšne cilindre ki bi se stiskali pod havbo, še posebej za to ne, ker v resničnem trku tako nikoli ne veš pod kakšnim kotom, kako hitro in v kaj boš priletel. Vsi deli avtomobila morajo biti zasnovani tako, da se pravilno zložijo ko gre kaj narobe.
Kar se tiče aktivne zaščite z računalniškim upravljanjem vozila- v samo vožnjo se nima avto kej preveč mešat. Če nekdo čelno prileti iz ovinka vate, ne bo računalniku nič jasno. In ni vedno najboljša rešitev, da samo pohodiš bremze ko zračunaš da se nekaj morda ne bo izšlo. Tudi ne vem kater proizvajalec bi bil tak frajer, da bi si upal implentirat tak sistem- če koga vsake kvatre reši, nimaš od tega nič, če pa avtomatski sistem zajebe vsako tisočo situacijo, se pa lahko kar hitro pripraviš na lepo število tožb. Toliko stvari, kot jih lahko človek analizira iz dane situacije v tako kratkem času (oziroma tu je bolj ključno, kako hitro situacijo dojamemo), računalniki še dolgo časa ne bodo zmogli. Zato še vedno vlake bolj ali manj vozimo ljudje, čeprav imaš tam tisočkrat enostavnejši sistem za avtomatizacijo.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
dronyx ::
Kje je že fizika. Ampak če malo pomislim, recimo da imaš dva povsem enaka avtomobila, ki se peljeta direktno čelno s čisto isto hitrostjo. V tem primeru bi dejal, da ko se zaletita, obstaneta oba na istem mestu trka, saj sta sili v obe smeri povsem enaki, na koncu trka pa je gibalna količina enaka nič. To seveda v primeru, če bi šlo za togo telo in ne pločevino.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
bond007 ::
Problem je natanko v tem, da se sila za stiskanje povecuje s krcenjem. Se pravi, da vzmet stisnes za prvih 10cm je sila, npr., 2 toni, da stisnes naslednjih 10cm je 4 tone,... da stisnes za zadnjih 10 cm (od 90 do 100cm) je sila 20 ton, in to ti v povprecju da silo 10 ton na celotnem obmocju zaviranja.
Pri linearnih to ni res. Maš recimo vzmet, ki se pri 10kN skrči za 10cm, pri 20kN za 20cm, itd... Pa dost zdej o vzmeteh...
ZdravkoČolič ::
Joj kakšne vn mečete. Vi bi dali par vzmeti, ki bi bile dolge kakšn meter pred avto?! Pomislite kako bi ta dodatna teža na nosu in dolžina vplivala na avto in njegove vozne lastnosti, da ne rečem na izgled in manevreranje.
Volk| ::
JohanP:
hehe, odličen video!
hehe, odličen video!
_______________________________________________________
Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve.
Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve.
JanK ::
Problem je natanko v tem, da se sila za stiskanje povecuje s krcenjem. Se pravi, da vzmet stisnes za prvih 10cm je sila, npr., 2 toni, da stisnes naslednjih 10cm je 4 tone,... da stisnes za zadnjih 10 cm (od 90 do 100cm) je sila 20 ton, in to ti v povprecju da silo 10 ton na celotnem obmocju zaviranja.
Pri linearnih to ni res. Maš recimo vzmet, ki se pri 10kN skrči za 10cm, pri 20kN za 20cm, itd... Pa dost zdej o vzmeteh...
Mislim, da govoriva o istem: da stisnes za prvih 10cm (skupni "skrcek" 10cm) je sila 2 toni, da stisnes naslednjih 10 cm (skupaj 20 cm) je 4 tone, da stisnes za zadnjih 10 cm (skupaj 100cm) je sila 20 ton - linearno, s k = 0.2 tone/cm. Bo drzalo?
JanK ::
Kje je že fizika. Ampak če malo pomislim, recimo da imaš dva povsem enaka avtomobila, ki se peljeta direktno čelno s čisto isto hitrostjo. V tem primeru bi dejal, da ko se zaletita, obstaneta oba na istem mestu trka, saj sta sili v obe smeri povsem enaki, na koncu trka pa je gibalna količina enaka nič. To seveda v primeru, če bi šlo za togo telo in ne pločevino.
To velja ne glede na to, ali sta telesi togi ali ne. Ce gre za popolnoma neelasticen trk (dober priblizek za avtomobilski trk) sta tudi hitrosti obeh teles enaki 0, ce sta telesi kolickaj elasticni pa se odbijeta z nasprotno enakima hitrostima. Skupna gibalna kolicina je v vsakem primeru 0, tako kot je bila pred trkom!
Pyr0Beast ::
ZdravkoČolič je izjavil:
Joj kakšne vn mečete. Vi bi dali par vzmeti, ki bi bile dolge kakšn meter pred avto?! Pomislite kako bi ta dodatna teža na nosu in dolžina vplivala na avto in njegove vozne lastnosti, da ne rečem na izgled in manevreranje.
Kot sem že rekel. Blažilce ki se v primeru trka iztegnejo kak meter naprej. Tako imaš 'crushable zone' namesto 1m, 2m in temu ustrezno manjše pojemke.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
marvin42 ::
Blažilce ki se v primeru trka iztegnejo kak meter naprej. Tako imaš 'crushable zone' namesto 1m, 2m in temu ustrezno manjše pojemke.
se pravi: dva avtomobila čelno trčita, torej sta že praktično zlepljena skupaj... potem se pa iz obeh avtomobilov stegnejo 2m naprej neki blažilci in v trenutku ubijejo potnike v obeh avtomobilih :D
Mostly Harmless
sidd ::
ZdravkoČolič je izjavil:
Joj kakšne vn mečete. Vi bi dali par vzmeti, ki bi bile dolge kakšn meter pred avto?! Pomislite kako bi ta dodatna teža na nosu in dolžina vplivala na avto in njegove vozne lastnosti, da ne rečem na izgled in manevreranje.
Kot sem že rekel. Blažilce ki se v primeru trka iztegnejo kak meter naprej. Tako imaš 'crushable zone' namesto 1m, 2m in temu ustrezno manjše pojemke.
Đizs, pa to je ja nepraktično. Da se ne pogovarjamo o ceni. In kako bi se aktiviral takšen sistem? Ko zaviraš? Ko se zaletiš (že prepozno). Na senzorje? Pa boš ubijal ljudi na prehodu za pešče.
Čemu odkrivanje tople vode? Varnost se v avtomobilih loči na dva segmenta, aktivnega in pasivnega. Še varnostni pasovi so zasnovani tako, da se v le teh ne preseže sila, ki bi resneje poškodovala potnika. V tole gre milijone, napredne rešitve, eni pa bi tule fedre tlačli not
no idea for signature
signed
I
signed
I
Balandeque ::
Mah komplicirate. Katapultni sedež lepo, pa ko se avto defomira za več kot 20 cm - bumf.
Seveda s senzorjem, ki gleda gor, za tunele.
Seveda s senzorjem, ki gleda gor, za tunele.
Involvement and commitment is like an eggs-and-ham:
the chicken was involved - the pig was committed.
the chicken was involved - the pig was committed.
sverde21 ::
@Balandeque: sam tunele? Kaj pa drogovi semaforjev :) oz. bi si mogoče želel da te sredi avtoceste izstreli? Po možnosti na nasproten pas, da potem nasleden trenutek vidiš kako drvi en šleper proti tebi... ne hvala.
Drugače sta pa Mithbusterja katapultiranje iz avta tudi že testirala in mislim da se je enkrat tudi debata okoli tega razpletla tle na ST. Zaključek? Pri pri katapultu te precej pretrese.. že pilote včasih malce "preveč" pretrese, pa so izurjeni + oblečeni so v namensko obleko.
Drugače sta pa Mithbusterja katapultiranje iz avta tudi že testirala in mislim da se je enkrat tudi debata okoli tega razpletla tle na ST. Zaključek? Pri pri katapultu te precej pretrese.. že pilote včasih malce "preveč" pretrese, pa so izurjeni + oblečeni so v namensko obleko.
<?php echo `w`; ?>
OttoParts ::
Keyser Soze je izjavil:
Pri takšnih silah, kot nastopijo pri teh trkih, bi se IMO vsaka vzmet, normalnih proporcev, nepopravljivo deformirala oz. delovala kot "damper".
Točno to opravljajo "mečkljive cone" na karoseriji.
Energijo pri trku porabljajo za to, da se mečkajo in jo tako porabljajo, ker pa to niso vzmeti je ne shranjujejo, ampak se ob deformiranju (verjetno?) segrejejo.
Vzmeti bi energijo, ki je bila potrebna za njihovo stiskanje znova oddale - silovito bi potisnile avto v nasprotno smer trka, kar za potnike v avtu ni ugodno - po velikem pojemku ob trku bi sledil močan pospešek v nasprotno smer.
Pri trkih avto ob avto ob normalnih cestnih hitrostih (do o "nenormalnih" sploh ne govorim ) se sproščajo tako velike energije, da jih z vzmetmi ali "damperji" ni več (na nek praktičen) način ni mogoče "krotiti".
Pyr0Beast ::
Damper ki je nafilan z vodo, katera se ob visokem tlaku lahko izšprica nekam, magari v tla, za to lahko poskrbi.
200EUR max. pri serijski proizvodnji. Ko je head on collision - imminent se aktivira eksplozivni naboj in potisne bat do kraja.
Pešce lahko pravtako rešuješ, kot jih ubijaš. Detoniraš še airbag za njih.
Đizs, pa to je ja nepraktično. Da se ne pogovarjamo o ceni. In kako bi se aktiviral takšen sistem? Ko zaviraš? Ko se zaletiš (že prepozno). Na senzorje? Pa boš ubijal ljudi na prehodu za pešče.8-O
200EUR max. pri serijski proizvodnji. Ko je head on collision - imminent se aktivira eksplozivni naboj in potisne bat do kraja.
Pešce lahko pravtako rešuješ, kot jih ubijaš. Detoniraš še airbag za njih.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Relanium ::
Mah če bi v fedrah blo kaj, bi že zdavnaj ble notri. Eni tukaj kr nekaj nabijate.
Kar se pa tiče zaščite pešcev - na tem se zelo dela zadnje cajte (novi standardi). Avti so dobili višje nosove, havbe malo drugače ojačane da glava ne trpi toliko ko trešči ob njo, nekatere havbe se celo malo privzdignejo in pa nekak bolj mehki nosovi avtomobilov.
Neko pravilo je da nevemkolk km/h še pešcu nesme zlomit kolena.
Pol pa konstrukterji v firmah tuhtajo........ (in to ne o vzmeteh)
1L vode = 1kg
pol pa mej notr 5 litrov vode (en karnister)
smrt za proizvajalca avtomobilov!
Kar se pa tiče zaščite pešcev - na tem se zelo dela zadnje cajte (novi standardi). Avti so dobili višje nosove, havbe malo drugače ojačane da glava ne trpi toliko ko trešči ob njo, nekatere havbe se celo malo privzdignejo in pa nekak bolj mehki nosovi avtomobilov.
Neko pravilo je da nevemkolk km/h še pešcu nesme zlomit kolena.
Pol pa konstrukterji v firmah tuhtajo........ (in to ne o vzmeteh)
Damper ki je nafilan z vodo, katera se ob visokem tlaku lahko izšprica nekam, magari v tla, za to lahko poskrbi.
1L vode = 1kg
pol pa mej notr 5 litrov vode (en karnister)
smrt za proizvajalca avtomobilov!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()
sidd ::
Kot je že povedal Relanium, če je kdo opazil da imajo vsi novejši modeli mau višje nosove.
In pri avtih kjer se gleda na vsak kg, bi eni tlačli not cilindre z 5 litri vode po komadu? Rajš bojo mal drugače oblikovali karoserijo, uporabili namesto 2000 ene 2200 Mpa pločevine, pa bo efekt isti, pa cenejši. Nekje 50% tržne cene avtomobila je tovarniška cena avta. V to je vštet že tud dobiček autofabrik. Njim pač ni v interesu sedaj not montirat nek uber varnostni sistem. Samo toliko da se zadovolji predpisom, pa da se prodaja.
In pri avtih kjer se gleda na vsak kg, bi eni tlačli not cilindre z 5 litri vode po komadu? Rajš bojo mal drugače oblikovali karoserijo, uporabili namesto 2000 ene 2200 Mpa pločevine, pa bo efekt isti, pa cenejši. Nekje 50% tržne cene avtomobila je tovarniška cena avta. V to je vštet že tud dobiček autofabrik. Njim pač ni v interesu sedaj not montirat nek uber varnostni sistem. Samo toliko da se zadovolji predpisom, pa da se prodaja.
no idea for signature
signed
I
signed
I
Pyr0Beast ::
1L vode = 1kg
pol pa mej notr 5 litrov vode (en karnister)
smrt za proizvajalca avtomobilov!
A dej no.
1L je čisto dosti.
Kaj se potem bunite ko ima vsak avto 2L, nekateri še več, tekočine za čiščenje oken ! :)
In 1kila vode je potem ekvivalent celotnemu sprednjemu delu avta.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Double_J ::
http://24ur.com/novice/crna-kronika/vid...
Kaj bi pa tle pomagalo, da nebi mel takih poškodb? Dejstvo je pač, da ljudje vedno najdejo iznajdljive načine za pohabit se, zato bi edina resna varnost bila, da pač ne kontroliraš vozila, temveč ga računalnik.
Kaj bi pa tle pomagalo, da nebi mel takih poškodb? Dejstvo je pač, da ljudje vedno najdejo iznajdljive načine za pohabit se, zato bi edina resna varnost bila, da pač ne kontroliraš vozila, temveč ga računalnik.
Dve šivanki...
Pyr0Beast ::
Ne, bi pa pomagalo v kakšni drugi nesreči.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
T0RN4D0 ::
Kaj natančno bi ti izumil z litrom vode, Pyr0?
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Balandeque ::
zato bi edina resna varnost bila, da pač ne kontroliraš vozila, temveč ga računalnik.
Pet minut prej sem bral tole novico.
Involvement and commitment is like an eggs-and-ham:
the chicken was involved - the pig was committed.
the chicken was involved - the pig was committed.
Pyr0Beast ::
Kaj natančno bi ti izumil z litrom vode, Pyr0?
Preberi višje. Naliješ ga v dampener, namesto olja, ker ne gori.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
sidd ::
Kaj natančno bi ti izumil z litrom vode, Pyr0?
Preberi višje. Naliješ ga v dampener, namesto olja, ker ne gori.
Pasivne zaščite se ne bo več tako hudo nadgrajevalo. Noben ne bo tišal cilindrov not. Sedaj se vedno bolj iščejo načini za aktivno zaščito za osebna vozila. Poglej malo kaj razvijajo pri zvezdici recimo
no idea for signature
signed
I
signed
I
Pyr0Beast ::
Saj to je aktivna zaščita.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
sidd ::
Saj to je aktivna zaščita.
Če bi ti tole dal pod aktivno zaščito, je pač prokleto zastarela. Aktivna zaščita je namenjena v prvi vrsti preprečevanju trkov. Zato se tudi imenuje aktivna....in čemu tlačit cilindre not, če lahko sam par senzorjev na bremze zvežeš? Reakcijski čas elektronike je pač ranga 100 oz. 1000 krat hitrejši od človeškega. Vendar kot vedno, je elektronika v avtih še vedno vlka jeba.
add1:
Noben se ne vpraša kako to da ima nov mali twingo (!!!) 1200 kg. Toliko so 10 let nazaj imele limuzine nižjega srednjega razreda...Vse na račun dodatnih ojačitev in mečkljivih con. Kos pleha je pač še vedno ene 100x cenejši od t.i. dampener derivatov.
no idea for signature
signed
I
signed
I
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sidd ()
Aston_11 ::
Cilinder z vodo, ki jo bat stisne in iztisne v nasprotni smeri trka... 100 litrov vode, ki bi špricnilo... ali pa kot pri tankih, nekaj exploziva na potencialna mesta trkov, ki bi nato fajn upalila v smeri trka...
overlord_tm ::
Pyr0Beast ::
Če bi ti tole dal pod aktivno zaščito, je pač prokleto zastarela. Aktivna zaščita je namenjena v prvi vrsti preprečevanju trkov. Zato se tudi imenuje aktivna....in čemu tlačit cilindre not, če lahko sam par senzorjev na bremze zvežeš? Reakcijski čas elektronike je pač ranga 100 oz. 1000 krat hitrejši od človeškega. Vendar kot vedno, je elektronika v avtih še vedno vlka jeba.
Aja. Ker ti tako misliš ? :)
Zadeva je zelo podobna airbagu.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Oklepnik na avtocesti !? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 14207 (10478) | KAVINSKY |
» | Znizanje podvozja avta (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 22160 (19242) | D3m |
» | Varnost avtomobilov (Euro NCAP) (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 16293 (14317) | krneki0001 |
» | Crash test lažji vs težji avto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 21975 (18827) | Pithlit |
» | Trk v zid VS Čelni trk (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 11083 (10224) | dzinks63 |