» »

Telefon kuplen pri tušmobilu, že uporabljen

Telefon kuplen pri tušmobilu, že uporabljen

1 2
3
4 5

Brane22 ::

Problem je v tem, da teme ne bere samo op. In da nekateri tukaj podajate napačne informacije kot je ta, da je telefon, na katerem so posnetki poslovalnice, ki jih je naredil prodajalec, nov in nerabljen.


Dobro. Podaj nam neko uradno, zakonsko definicijo nerabljenosti in zaključimo stvar.

knesz ::

Brane22 je izjavil:

Problem je v tem, da teme ne bere samo op. In da nekateri tukaj podajate napačne informacije kot je ta, da je telefon, na katerem so posnetki poslovalnice, ki jih je naredil prodajalec, nov in nerabljen.


Dobro. Podaj nam neko uradno, zakonsko definicijo nerabljenosti in zaključimo stvar.

Na tej stopnji odneham, ker nima smisla.
Očitno je slika poslovalnice prišla v aparat brez uporabe aparata.
/off

Brane22 ::

A ti resno misliš, da recimo nova spominska kartica NIKOLI ni bila vpisana ?

Kako jo potem stestirajo ?

knesz ::

Brane22 je izjavil:

A ti resno misliš, da recimo nova spominska kartica NIKOLI ni bila vpisana ?

Kako jo potem stestirajo ?

Dej Brane, ne si delat sramote no, pa raje malo premisli, kaj pišeš :)

Brane22 ::

Ni me strah sramote.

Infinity ::

Brane22 je izjavil:

Če voska ni bilo gor ob nakupu zahtevam popust ker mi ne bojo prodal avta ki je stal bohve kje nezavarovan kot novega.


Kar po njegovem pomeni vedno, ker ga snamejo pred prevzemom.

In BTW, kakšen garant je vosek ? Zakaj ne b mogli povoskati avta, katerega si prej videl brez ?



Glede na to da ti avto pripravijo po nakupu, ne, ne zahtevaš popusta če je tako kot je treba, da bom pa kupil avto ki je stal v salonu in da je notri sedelo 150 drugih ljudi in prešlatalo in probalo vsak gumb, za tak avto pa je povsem logično da pričakujem nek popust.

In ne ni garant, tukaj pa je potrebno zaupanje v prodajalca (ni mi potrebno govorit da sem naiven).
Tudi to da so pištole za malega človeka v osnovi prepovedane ni garant da se ne najde kdo, ki bo prišel v trgovino in me ustrelil ker mu nisem ušeč, pa se zato ne skrivamo doma.

Brane22 ::

Ne pravim,d a si naiven.

Le to,d a tvoj primer tu ni relevanten. Vosek ni nobena garancija. Poleg tega nisi navedel pozitivne meje.

navedel si negativno- nočeš za 100% ceno avta, v katerem je sedolo 150 ljudi. Iz tega ni razvidno koliko ljudi je sprejemjivo zate.

Tudi ne, kje so druge meje. Ali je zate recimo sprejemljiv avto, pri katerem je recimo nekdo že dvignl havbo ali potrobil ?

In nazadnje, zakaj bi tvoje meje morale veljati za druge ?

Če vračaš izdelek zaradi neustreznosti, bi morala biti neka definicija, ki bi jo s prodajalcem razumela enako ( in po potrebi s tržnim inšpektorjem).

Če ostaneš sam s svojo definicijo, je vprašanje, zakaj bi jo kdo drugi moral povzeti.

Infinity ::

Avto ko ga kupiš se smatra za nov in ne rabljen ko ga kupim zaplombiranega, tako kot kupim plastične vilice v neodprti embalaži. Zavedam se da je avto naredil v tovarni toliko in tolkio testov in vsega, vendar pa ni pred mano v njem sedelo 1, 10, 100 ali pa še več potencialnih kupcev, če je notri sedel en zaposlen ker ga je prestavil razumem, če ga je pa šel peljat 10 krogov da vidi sam kako je, to pa zame ni več nov avto, tako kot ni natakar probal 2 pomfrija iz mojega krožnika preden mi prinese hrano na mizo.
Tukaj ne omenjam moje meje, ampak meje ki jih določa beseda NOVO in NERABLJENO, kaj ti ni jasno? Če je bilo rabljeno se nekako ne mora prodati kot NERABLJENO.

para! ::

Brane22 je izjavil:

A ti resno misliš, da recimo nova spominska kartica NIKOLI ni bila vpisana ?

Kako jo potem stestirajo ?

- proizvajalec naredi spominsko kartico in jo stestira (piše gor podatke), ko vidi, da dela, izbriše iz nje podatke in od tega trenutka dalje se kartica šteje za novo, ker: proizvajalec od tu naprej jamči za delovanje te kartice po specifikacijah.

- prodajalec, katerega zaposleni malo sem in malo tja uporabljajo to spominsko kartico za testiranje, preden jo prodajo, nima nobenih podatkov o tem kaj se je s kartico dejansko dogajalo. Lahko je bila prepisana 6000x lahko pa samo 1x, ampak ti tega ne moreš vedet in posledično lahko samo verjameš. Tak izdelek ni nov (tudi, če ima garancijo kot nov, je izkoriščanje garancije že jeba, nekaj kar nočeš in pri rabljenih izdelkih boš to doživel prej).

Long story short: lahko komot verjameš, da je telefon "nov", sej se je sam ena slika nardila, od tega pa res nau nč narobe an. Vedet pa tega ne moreš.

In zakaj je to pomembno? Zato, ker ko kupujem izdelke, ki so jih drugi že šlatali, dobim znaten popust, ali pa si prodajalec naj zadevo vtakne v rit. Ali pa nategne koga drugega.

A se je možno ubranit nategov s strani prodajalcev v celoti? Ne, ni se možno. A to pomeni, da se pustimo tudi tam, kjer je očitno, da so nas nategnili? Vsakemu svoje.

lp
Death before dishonor!

Brane22 ::

@para:

garancija proizvajalca ne pomeni prodajacu veliko v odnosu s kupcem, ker ima ta po zakonu pravico uveljavljati reklamacije in garancijo pri prodajalcu in ga ta ne more kar tako napotiti na proizvajalca.

Poleg tega stvar velja na več ravneh. Ključni del spominske kartice je NAND FLASH čip. Ta je prenehal biti "nov", ko ga je proizvajalec kartice vzel iz pakunge in zalotal v kartico. Da bo stvar še "lepša", je bil najprej testno vpisan pri proizvajalcu čipa, nato pa pri proizvajalcu kartice.

Zakaj je po obeh vpisih zate nov, pri tretjem- pri trgovcu pa ne več ? Ta je recimo nanj vpisal reklamni material ali pa seje hotel prepričati,d a ni dobil fake kartic z neko minimalno kapaciteto recimo. A ga je s tem bistveno postaral ?

para! ::

garancija proizvajalca ne pomeni prodajacu veliko v odnosu s kupcem, ker ima ta po zakonu pravico uveljavljati reklamacije in garancijo pri prodajalcu in ga ta ne more kar tako napotiti na proizvajalca.

To drži, ampak ravno zaradi tega prodajalec svojim zaposlenim ne bo dovolil testiranja naprav, ki jih potem prodaja naprej kot nove ali pa bo vsaj poskrbel, da kupec tega ne bo opazil, saj to lahko povzroči stroške prodajalcu samemu. Prodajalec ravnotako ne želi, da njegovi zaposleni testirajo naprave po svoje, če to lahko povzroči več garancijskih zahtevkov, ki jih je po zakonu dolžan reševati, četudi na svoje stroške (ni pa garancija povsod tako zakonsko zategnjena kot pri nas).

Poleg tega stvar velja na več ravneh. Ključni del spominske kartice je NAND FLASH čip. Ta je prenehal biti "nov", ko ga je proizvajalec kartice vzel iz pakunge in zalotal v kartico. Da bo stvar še "lepša", je bil najprej testno vpisan pri proizvajalcu čipa, nato pa pri proizvajalcu kartice.

Ja NAND je dober primer, ampak sej boš našel ogromno izdelkov, katerih sestavni deli so vedno stestirani in s tem vsaj malo obrabljeni. To konec koncev hočemo, namesto tega, da bi vsak proizvajalec polizdelka rekel "ej, js sm naredu, ne bom pa probu, če dela, sej pol nau več nov".

Zakaj je po obeh vpisih zate nov, pri tretjem- pri trgovcu pa ne več ? Ta je recimo nanj vpisal reklamni material ali pa seje hotel prepričati,d a ni dobil fake kartic z neko minimalno kapaciteto recimo. A ga je s tem bistveno postaral ?

Zaradi tega, ker je proizvajalec tisti, ki dela QC končnega izdelka in ima kot tak največjo težo pri tem ali je neka zadeva primerna za prodajo kot nova ali ne. Prodajalec je samo posrednik in niti ni nujno, da zna, niti da mora izvajati kakršenkoli nadzor kakovosti nad izdelki, ki jih le prodaja. Ne želim kupovati spominskih kartic pri trgovcu, ki se prepriča, da res delujejo, tudi če se to sliši še tako prijazno do mene.
Death before dishonor!

Gregor P ::

Brane22 je izjavil:

Dobro. Podaj nam neko uradno, zakonsko definicijo nerabljenosti in zaključimo stvar.

Brane22 je izjavil:

Ključni del spominske kartice je NAND FLASH čip. Ta je prenehal biti "nov", ko ga je proizvajalec kartice vzel iz pakunge in zalotal v kartico. Da bo stvar še "lepša", je bil najprej testno vpisan pri proizvajalcu čipa, nato pa pri proizvajalcu kartice

Če se gremo to igro, potem najmanj od velike poka nič ni novega;(( Pa tudi sicer ko govorimo o tisočih produktih prodajalec ne more vedno testirati vseh, zato je dovolj vzorčno testiranje (zato mimogrede obstaja tudi posebno jamčenje proizvajalca, če recimo "napaka na izdelku povzroči smrt, telesno poškodbo ali okvaro zdravja človeka ali kadar zaradi napake na izdelku nastane škoda na drugi stvari" 4.člen ZVPot).

Sam se ne spoznam točno na slovensko zakonodajo, vendar so takšne zadeve predvsem potrošniške narave praktično harmonizirane v EU. Zakon tu in tam govori o rabljenih stvareh (npr. 37.b člen in 16. člen (7) ZVPot). Kar pomeni, da če so rabljene, morajo biti tudi "nove".

Vendar najbolj pomembna je tukaj pogodba med kupcem in prodajalcem. Kdor nekomu proti plačilu proda produkt/stvar mora ta ustrezati pogodbi. Da produkt ustreza običajnim oz. pogojenim lastnostim, ki ustreza opisu, primerku, vzorcu ipd. ter da se ga lahko uporablja dogovoru oz. naravi produkta ustrezno. Pomeni, da če mu ga prodaš kot "novega" torej mu zagotavljaš, da ustreza specifikacijam in pogojem proizvajalca (ki je z njim počel vse potrebno, da ustreza vsem lastnostim in regulativam ter verjame da ga lahko uspešno preda končnemu uporabniku preko pogodbene vezave posrednika), ne smeš sam posegati v ta produkt (oz. moraš ravnati z njim, ga hraniti po navodilih proizvajalca - pogodbeno).

Edino kot rečeno, če si posebej opozoril kupca, torej pogodbenega partnerja, da si sam oz. so sodelavci posegali v produkt in je potem to (uporabljen, rabljen produkt) tako del pogodbe (obenem pa seveda lahko pomeni, da je kršil pogodbo s proizvajalcem). Torej prodajalec ima dolžnost posebej opozoriti potrošnika na spremenjene lastnosti produkta/pogodbe. Če tega ne stori, se zadeve rešujejo v korist potrošnika (22. člen ZVPot).

In na koncu tudi proizvajalec ne želi, da neki neuki prodajalci šarijo in "testirajo" njihove produkte ker se lahko zgodi, da bodo kaj pokvarili ipd. in bodo potem morali oni odgovarjati še iz naslova garancije. Torej ima prodajalec praktično dvojno pogodbeno prepoved, zakaj ne sme delati sam samovoljno brez razloga zasebno slik (s proizvajalčevim, še neprodanim) mobilnikom.

Toliko laično na grobo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Brane22 ::

"Laično na grobo" ni zadosti, če se hočeš natančno zavedati svojih pravic in jih tudi uveljavljati.

Gregor P ::

Dvomim da si sploh prebral moje besedilo, preden si podal tako hitro tvoj komentar>:D

Laično zato ker sem delno anonimen član foruma in moraš nujno iti sam preveriti vse moje trditve, če želiš imeti še uradno pravno "potrjeno" vse skupaj, da se boš lahko na to uradno skliceval ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Brane22 ::

Dvomim da si sploh prebral moje besedilo, preden si podal tako hitro tvoj komentar


Mi ni bilo treba. Odprl si precej stvari, ki so odprte za lastne definicije.

Ni jasno kaj je recmo "poseg" v stvar. A je to odprtje škatle zato da lahko vstaviš slovenska navodila, nastavitev jezika na slovenski, flashanje naprave z zadnjim FW, spajkanje naprave in predelave, ki jih proivajalec ni neposredno predvidel ali dovolil ali kaj petega.

Tudi ni jasno, zakaj bi se morala vedno glede tega prodajalec in kupec strinjati.

Gregor P ::

LOL "mi ni bilo treba" tako se argumentira;((

Vem in vidim, da tebi veliko stvari ni jasno. Vendar zagotovo obstaja ne samo poslovna praksa pri trgovanju s temi produkti temveč zagotovo že tudi vsaj nekaj pravne oz. sodne prakse na to temo.

Sem ti pa zgoraj jasno razložil, zakaj ne smeš posegati v produkt (ali povedano drugače, kdaj smeš posegati v produkt).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Brane22 ::

Ni mi treba prebrati vsega, če vidim nekje kritično točko, zaradi katere vse ostalo pade.

S slišal kdaj za logical short-circuiting ?

Gregor P ::

Morda vendar moraš to tudi utemeljeno argumentirati sicer vsak tvoj komentar pade na isti logični podlagi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Infinity ::

Brane22, sam vidiš da je tvoje argumentiranje padlo in se zdej kregaš za stvari, ki so izven obsega relevance. Samo še trollaš namesto da bi bil tiho ali pa priznal poraz.

Brane22 ::

Gregor P je izjavil:


Vem in vidim, da tebi veliko stvari ni jasno. Vendar zagotovo obstaja ne samo poslovna praksa pri trgovanju s temi produkti temveč zagotovo že tudi vsaj nekaj pravne oz. sodne prakse na to temo.


Jasno mi je to, da če se hočeš sklicevati na nekaj, moraš vedeti, na kaj se sklicuješ ( zakon, člen, odstavek), ne pa na nekaj, kar "ziher obstaja kje".

Predlagate mu, naj "uveljavlja svoje pravice". Katere točno in kje so te definirane ?

Če se ne motim, je breme dokazovanja na vas...

Infinity je izjavil:

Brane22, sam vidiš da je tvoje argumentiranje padlo in se zdej kregaš za stvari, ki so izven obsega relevance. Samo še trollaš namesto da bi bil tiho ali pa priznal poraz.


Preveč osebno jemlješ vse. Ni mi do "zmage" ali "poraza" v osebnem smislu.

Nekdo je psotavil trditev, da ima kupec tu glede tega posebne pravice. Samo zanima me ali je kaj na tem in kje točno so te pravice.

Če ima možakar prav, bom izvedel nekaj novega, česar prej nisem vedel.

Če nima, bo pač dobil potrditev za to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Gregor P ::

Brane22 je izjavil:

Jasno mi je to, da če se hočeš sklicevati na nekaj, moraš vedeti, na kaj se sklicuješ ( zakon, člen, odstavek), ne pa na nekaj, kar "ziher obstaja kje".
Predlagate mu, naj "uveljavlja svoje pravice". Katere točno in kje so te definirane ?
Če se ne motim, je breme dokazovanja na vas...

Zdaj ti bo počasi jasno, zakaj bi si moral prebrati moj komentar ker tam praktično že vse piše kar sedaj ponovno sprašuješ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Brane22 ::

Gregor P je izjavil:


Zdaj ti bo počasi jasno, zakaj bi si moral prebrati moj komentar ker tam praktično že vse piše kar sedaj ponovno sprašuješ;)


AFAIK ni res. Tisto ni relevantno za ta primer. Ne v taki obliki in brez dodatnih definicij.

Gregor P ::

Zakaj ne?

Imamo pogodbo oz. pogodbene obveznosti, imamo OZ in ZVPot. Kaj nam po tvojem še manjka?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Brane22 ::

Točen člen in odstavek. To da imaš ZVPot ne pomeni da kot potrošnik imaš vse pravice, ki ti padejo na pamet.

Manu ::

Gre za to, da mu prodajalka ni dovolila preizkusa telefona, potem pa ugotovi, da je bil že uporabljen.

Če bi mu dovolila preizkusit telefon, verjetno ne bi bil tak problem, saj bi vedel, da ga je lahko preizkusil tudi kakšen predhodni kupec. Ker pa ga ni smel preizkusiti je sklepal in pričakoval, da bo telefon nov.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Brane22 ::

Manu je izjavil:

Gre za to, da mu prodajalka ni dovolila preizkusa telefona, potem pa ugotovi, da je bil že uporabljen.


V bistvu manipuliraš s pojmoma "preizkus" in "uporaba".

Če bi mu dovolila "preizkus", b na podlagi njega lahko nastala točno taka fotka.

Kako bi bil potem tak "preizkus" drugačen od "uporabe" ?

In kje piše, da je neveljavna vsaka prodaja izdelka, kjer prodajalka ni vedno enako razpoložena ?

Kaj če je recimo vmes spremenjena politika glede tega ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Gregor P ::

To se sedaj taka vprašanje kot zakaj smo mi na svetu? Ali pa do kolikšne mere je zate ta "uporaba" naprave kot kupca še sprejemljiva? Če pritisne na tipko enkrat, 1000 krat, uporablja baterijo že 4 mesece, 2 leti, če ga vrže po tleh, enkrat, dvakrat, polije z vodo, sokom? Kje je zate meja? Kot rečeno prej, boš dejansko najel sedaj detektiva, da boš kot potrošnik šel preverjati vse to?

Meja so pogodbena navodila proizvajalca (ki če ni še vedno lastnik stvari, jo je prodal vsaj z lastninskim pridržkom; ter prodajalcu jasno povedal, kakšni so prodajni pogoji, katere naprave se sme uporabljati kot eksponate, za testiranje ipd.) ter običajna poslovna praksa ter seveda končni pogodbeni dogovor s končnim uporabnikom (v pomoč pravilni interpretaciji pogodbe imamo OZ), pri čemer je potrošnik še posebej zakonsko varovan (ZVPot; pomeni, da ga mora prodajalec praktično vedno jasno informirati o vsem! ker če ne, bo zakonsko gledano - glej člen zgoraj - kratko potegnil prodajalec).

Običaj na trgu je, da potrošnik pričakuje napravo v takšnem stanju kot jo je dal proizvajalec iz rok (seveda je možno recimo, da proizvajalec pogodbeno prepusti ustrezno pakiranje trgovcu ipd. vendar testiranje je že zaradi zakonskih regulativ moral najprej opraviti kar sam, lahko pa dopusti tudi strokovnemu prodajalcu, da opravi še dodatno testiranje, če ima zato ustrezno infrastrukturo ipd.). "Igračkanje" z napravami pač ne more biti običajna poslovna praksa, kjer bi posledice nosil potrošnik (ter posledično proizvajalec). Če so z napravo nepooblaščeno delali slike, ali karkoli drugega (ker za kaj takšnega preprosto nimajo vzroka, razloga - kar recimo ni enako, če so pooblaščeno posodabljali FW), ga morajo torej pred prodajo o tem obvestiti (še posebej če mu niso dopustili, da pregleda stvar pri nakupu), to je preprosto njihova dolžnost in pravica potrošnika.

Zaman boš iskal zakon, ki bo točno jasno definiral in urejal vse mogoče elemente pogodb (dogovorov), ker sicer pogodb sploh ne bi rabili (privatna avtonomija pa to);) Vendar pa je kot rečeno evropski in tako posledično tudi naš zakonodajalec dokaj omejil pogodbeno svobodo pri sklepanju pogodb s potrošniki (pa tudi sicer se najde tu in tam kakšna zakonsko določena omejitev, ne samo za potrošnike).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Brane22 ::

1. Običajna poslovna praksa ni zakon. To smo ugotovoili že enkrat v sorodni temi. Ni treba tega stalno ponavljati.

2. Prozvajalec ne more narekovati odnosa prodajalec-kupec v tem smislu. Lahko recimo rezervira določen procent naprav za demonstracijo, ne vidim pa kako lahko določa dovoljeno stopnjo manipulacije z izdelkom, da bi se ta lahko smatral kot nov v razmerju prodajalec-kupec.


Običaj na trgu je, da potrošnik pričakuje napravo v takšnem stanju kot jo je dal proizvajalec iz rok (seveda je možno recimo, da proizvajalec pogodbeno prepusti ustrezno pakiranje trgovcu ipd. vendar testiranje je že zaradi zakonskih regulativ moral najprej opraviti kar sam, lahko pa dopusti tudi strokovnemu prodajalcu, da opravi še dodatno testiranje, če ima zato ustrezno infrastrukturo ipd.).


Ni res. Pri nas se pričakujejo recimo slovenska navodila. Tudi če jih proizvajalec ni dal. Mnogi pričakujejo tudi prednastavljeno slovenščino v menijih itd.

Gregor P ::

LOL in zakaj meni sedaj negiraš glede slovenskih navodil?!? Sem ti rekel, da je kaj takšnega mogoče ter celo podal zakonsko ureditev za to;)

Temu pač ne boš ušel, da moraš potrošnika informirati o vsem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Brane22 ::

In BTW, ni mi čisto jasno kako naj bi se kupec, ki je vkorakal v trgovino skliceval na pogodbo med proizvajalcem in prodajalcem, če je nima v rokah in je torej ne pozna. Tudi ni jasno, kaj ima on z njo. Pogodba je med pogodbenima strankama, kjer nikjer ni omenjen on.

Gregor P ::

Imaš zakonsko dolžnost potrošnika informirati o vsem; sploh pa o tem, kaj vse si počel s stvarjo preden si mu jo prodal kot "novo", "nerabljeno", "friški" od proizvajalca ... avtomatično boš izgubil8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Brane22 ::

Kje to piše ? Daj že enkrat sklic na ustrezen zakon, člen itd.

Gregor P ::

Sem ti ga v komentarju zgoraj, vendar ga zaradi tvoje logike nisi želel prebrati.:8)
(še boljše pri tem pa je, da to piše tudi v direktivi EU, in če bi naš zakonodajalec to kršil, bi se lahko potrošniki na naših sodiščih sklicevali tudi direktno nanjo)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Brane22 ::

Tisti je nerelevanten, kot sem že rekel.

para! ::

Brane, zdej si pripeljal temo do pravnega absurda, torej ko zahtevaš točen člen v zakonu, ki bi rešil problem.

Šel si celo tako daleč, da si primerjal testiranje izdelka pod proizvajalcem, se pravi še preden ta izdelek zagleda trg, s tem da se neka random prodajalka igra z zadevo preden jo proda.

A res rabiš člene v zakonu, da razumeš, da to ni niti podobno?
Death before dishonor!

FlyingBee ::

Brane obnašaš se primerno letom 23 letnika, tako da ti vse oproščamo

na žalost pa ni bil edini v tej temi z nerazumevanjem dotičnega problema in to je nateg potrošnika in ko je le-ta hotel še kaj zvedeti o tem, so bili ogorčeni zakaj sprašuje, kar je popolnoma nelogično, če pa je že model vprašal

Brane22 ::

@Stojansto:

Hvala. Ta misel me greje stalno. Upal sem sicer, da bom zvedel kaj koristnega, kar bi lahkouporabil v vsakdanjem življenju.

Tole je navsezadnje tehnični portal in tu masa folka dela v majhnih podjetjih, ki tudi poslujejo z navadnimi smrtniki. Od njih kupujejo in prodajajo.

Torej bi kar nekaj ljudi znalo zanimati, kjer so zakonske meje.

A ni panike, če tega ni, mi ostane toplina tvojega razumevanja. :|

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

FlyingBee ::

ja, eni ste sami sebi zadosti, lažje je tako

OK, kaj mi lahko svetujete, kaj lahko dobim, če ujamem trgovca pri podobnem, ni rečeno da pri el. napravah? lahko kakšen popust izterjam? kaj ste že naredili, ima kdo podobne izkušnje? kaj točno je trgovec pri tem zagrešil in s kakšnimi argumenti se lahko pritožim, da nisem samo nategnjen kupec, ki ga po najlažji poti odslovijo z zamenjavo naprave? kaj pa če je kakšen prodajalec za lastno korist kaj podobnega naredil?

para! ::

če ujamem trgovca pri podobnem, ni rečeno da pri el. napravah?

Da dobiš rabljen telefon, podobno kot avtor teme? Neseš nazaj in prijazno razložiš prodajalki, da vračaš rabljen artikel, s katerim so se igrali in da želiš novega. Če se branijo, si pač zadnjič pri njih, svoj prav pa probaš doseči še na višjih instancah.

Drugače bo pač stalnica, da se prodaja rabljeno robo kot novo, argumentirali ti bojo pa z "eh, kaj pa nand k ga je že proizvajalc obrabu" fenomenom od logike.

lahko kakšen popust izterjam?

Na rabljene izdelke? Ja, ponavadi je to praksa, da so razstavni artikli skonto. Obstajajo celo firme, ki prodajajo rastavne laptope. Ker to niso novi izdelki. In jih ne moreš kot take prodajat.
Death before dishonor!

Manu ::

Brane22 je izjavil:

Manu je izjavil:

Gre za to, da mu prodajalka ni dovolila preizkusa telefona, potem pa ugotovi, da je bil že uporabljen.


V bistvu manipuliraš s pojmoma "preizkus" in "uporaba".

Če bi mu dovolila "preizkus", b na podlagi njega lahko nastala točno taka fotka.

Kako bi bil potem tak "preizkus" drugačen od "uporabe" ?

In kje piše, da je neveljavna vsaka prodaja izdelka, kjer prodajalka ni vedno enako razpoložena ?

Kaj če je recimo vmes spremenjena politika glede tega ?

Nič ne manipuliram. Ker če nekaj preizkusiš, potem tudi uporabiš.

Zgrešil si bistvo sporočila.

Ni mu dovolila preizkusa/uporabe/testiranja. Zato je sklepal, da je telefon nepreizkušen/neuporabljen/netestiran. Ko pa je opazil, da je telefon preizkušen/uporabljen/testiran je bil seveda nezadovoljen.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

FlyingBee ::

torej nič posebnega, se mi je kar zdelo, torej ne preostane drugega, kot pozorno pogledat, da nalepko pred teboj prereže, če seveda že podpišeš pogodbo, raztavni modeli pa so za preizkus, če le teh ni potem ga pač ne moreš preizkusiti, ker prodajalec ne more prodati takega aparata naprej kot novega

vse drugo so žal bedarije in kdor misli nasprotno dokazat, je takoj uničil to temo, kar se je dejansko tudi zgodilo

nič, jutri je nov dan ... folk ne se pustit prodajalcem nategnit, gre se za vsak evro in nobena prevara ni smešna ali kakor koli ne vredna debate

lukaz ::

Pithlit je izjavil:

Ja no... baje do 18-ga leta nimaš kaj telefonov kupvat pri operaterjih. Morš met dovoljenje staršev pa to... naj se grejo pa starši kregat.

Če ti pa osnove pri 18ih še niso jasne...

Od vseh teh cvetk mi je pa ta še najboljša. Torej če se naprimer v trgovini oglasi 10 leten otrok z denarjem ne sme kupiti telefona? Sem mislil, da to velja samo za tobačne izdelke in alkohol...

St235 ::

Brane22 je izjavil:

Kje to piše ? Daj že enkrat sklic na ustrezen zakon, člen itd.


Si prebral Zakon o varstvu potrošnikov? Nisi.

Ker če bi ga bi vedel, da to kar ti poskuša Gregor dopovedat piše že v drugem členu. Prodajalec je zakonsko dolžan kupca informairat o vseh relavantnih informacijah glede izdelka. In to, da je bil izdelek uporabljen/preiskušen je vsekakor za kupca relavantna informacija. LAhko si seveda domišljašp drugače, ampak to je potem že tvoj problem.

Enako govorita tudi na primer britanski The Trades Descriptions Act in the Sale of Goods Act.

Ker je kupec v odnosu do prodajalca v izrazito podrejenem položaju, zakon v odnosu med kupcem in prodajalcem, slednjemu nalaga, da mora kupca oskrbeti z vsemi relavantnimi informacijami. V kolikor tega ne stori in pride so spora bo v inšpekcijskem/sodnem postopku potegnil ta kratko.

lukaz je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Ja no... baje do 18-ga leta nimaš kaj telefonov kupvat pri operaterjih. Morš met dovoljenje staršev pa to... naj se grejo pa starši kregat.

Če ti pa osnove pri 18ih še niso jasne...

Od vseh teh cvetk mi je pa ta še najboljša. Torej če se naprimer v trgovini oglasi 10 leten otrok z denarjem ne sme kupiti telefona? Sem mislil, da to velja samo za tobačne izdelke in alkohol...


Kar pa ti nisi uspel razumet, je da je govora o kupovanju telefonov pri operaterjih, pod kar si večina predstavlja subvencionirane telefone, ki jih dobiš ob sklenitvi/podaljšanju naročniškega razmerje. In teh pogodb mladoletni ne smejo in ne morejo sklepat brez soglasja staršev. Tolk o cvetka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

klemenSLO ::

Jst sm mel na mobitelu pred časom podobno izkušnjo.
Nabavil sem...mislim da nokio n70. Ko mi je prodajalka na mobitel centru v citypareku izročila telefon je rekla če je kak problem, ker je bila škatla že odprta. Meni se takrat ni zdelo nič takega... NO ko sem doma telefon malce pregledal sem ugotovil, da so notri slike enga modela ki ima v roku bosansko zastavo.. datum slike pa je bil 3 mesce pred nakupom telefona.
Vglavnem sem se lepo odpravil nazaj v ciypark, zahteval šefa te lokacije. ga vprašal kaj se grejo ker prodajajo rabljene telefone ... v smislu če bi hotel rabljenega bi ga kušil ceneje na bolhi. Lepo se mi je opravičil, dal so nov telefon. V znak dobre volje, ker se bil precej razpizden pa so dali neko majco,obsek in MIcroSD kartico....
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

Zgodovina sprememb…

lukaz ::

St235 je izjavil:


lukaz je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Ja no... baje do 18-ga leta nimaš kaj telefonov kupvat pri operaterjih. Morš met dovoljenje staršev pa to... naj se grejo pa starši kregat.

Če ti pa osnove pri 18ih še niso jasne...

Od vseh teh cvetk mi je pa ta še najboljša. Torej če se naprimer v trgovini oglasi 10 leten otrok z denarjem ne sme kupiti telefona? Sem mislil, da to velja samo za tobačne izdelke in alkohol...


Kar pa ti nisi uspel razumet, je da je govora o kupovanju telefonov pri operaterjih, pod kar si večina predstavlja subvencionirane telefone, ki jih dobiš ob sklenitvi/podaljšanju naročniškega razmerje. In teh pogodb mladoletni ne smejo in ne morejo sklepat brez soglasja staršev. Tolk o cvetka.

Razumem to, vendar tega ni bilo specifično napisanega, kar pomeni da je lahko kupil telefon brez subvencije. In kar tebi očitno ni jasno, da mora otrok v starosti od 15-18 imeti z seboj starša v primeru sklenitve naročniškega razmerja, za nakup telefona na subvencijo pa ne, saj z 15imi rataš delno opravilno sposoben....

St235 ::

kaj točno ima delna opravilnost pri 15h z 10 letnimi otroci pa še vedno veš samo ti.

In ja popolnoma logičeno sklepanje je, da večina ljudi pri operaterjih kupuje nesubvencionirane telefone.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Brane22 ::

St235 je izjavil:


Si prebral Zakon o varstvu potrošnikov? Nisi.


1. Sem, pa se ne spomnim ničesar o tem.

2. Namen foruma je izmenjava informacij. Če tega ni in se vse zdestilira preberi si vse o XY, potem mirno lahko ukinete 95% tem na ST, ker so nepotrebne. Kogar karkoli zanima, naj si to prebere "na izvoru".


Ker če bi ga bi vedel, da to kar ti poskuša Gregor dopovedat piše že v drugem členu. Prodajalec je zakonsko dolžan kupca informairat o vseh relavantnih informacijah glede izdelka.


Ostane nam samo še to, ali je to relevantna informacija. kaj sploh je "relevantna informacija" ? Če verjamem v astralni svet, a lahko zavrnem telefon, ki ga je imela v proizvodnji v rokah oseba z negativno energijo ?

Kaj pa aparat, katerega test v prvo ni uspel in je šel v popravilo ali zamenjavo kakega sklopa v proizvodnji ?


In to, da je bil izdelek uporabljen/preiskušen je vsekakor za kupca relavantna informacija.


Seveda, preizkus je osnova za dober nadzor kakovosti.

@Lakotnik29:

In ko smo že pri teh "relevantnih informacijah", kako je sploh dovoljena prodaja čiperaja brez ustreznih "relevantnih informacij" ?

Kupi CPU sosed in se mi navije 10%. Kupim isti model iz iste serije jaz, pa dobim ven le 5%.

Če je vse ostalo isto, je očitno njegov čip boljši. In proizvajalec je to vedel ali moral vedeti. In trgovec je jemu prodal boljšozadevo za isti denar. Kupcu pa so bile "relevantne informacije" prikrite.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Gregor P ::

Ti se moraš zavedati, kaj dejansko "potrošnik" pomeni za evropsko in tako posledično tudi slovensko zakonodajo, da boš tako razumel, zakaj ga moraš o vsem informirati.

Potrošnik je v luči zakonodajalca in posledično tudi sodne prakse "totalen idiot", ki skorajda ne zna brati - v najboljšem primeru polpismen, ne razume čisto nič (še v lastnem jeziku ne, kaj šele tujem), če mu nekdo posebej vsega ne razloži, pa še takrat je vprašanje. Res najbolj možen podrejen revež napram prodajalcu (to je fikcija v ozadju teh ureditev, da ne bo kdo zares užaljen:D.

Ti je sedaj morda bolj jasno, zakaj ga je potrebno še posebej o vsem informirati? Tako to pač je in zato bo vsak trgovec avtomatično izgubil primer napram potrošniku, če mu ne bo vsega razložil kot zahteva od njega zakon (to je tudi bil nek splošni dogovor na ravni direktive EU, v zameno pa so trgovci dobili neke druge zakonske ugodnosti itd.).

In potem prideš ti z nekimi CPU primeri LOL:)) Kot verjetno veš, so prvič procesorji, ki jih sploh smeš navijati, temu ustrezno označeni (imajo drugo ponavadi višjo ceno in temu primerno garancijo) in drugič zagotovo je nekje posebej označeno, zapisano, da ne morejo jamčiti za mogoče razlike v navijanju v procentih (ker če ne drugega si je tudi celotna strojna oprema računalnikov ipd. različna), sploh pa je tretjič v naravi, lastnosti teh produktov, da se noben ne navija enako (ne moreš zahtevati nemogoče).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jusv ::

Ste se pa razpisali in raztegnili to temo skoraj do Japonske? Šolarček se je po moje glede na vse vaše predloge zgubil nekje med domom in poslovalnico Tušmobila ali pa je pozabil uredit zadevo. Smešno kaj je nastalo iz enega samega vprašanja...
Pametne smo podnevi z lučjo iskali!

Gregor P ::

Smisel teme je, da pomaga tudi ostalim, ki imajo podobna vprašanja:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
1 2
3
4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
22625235 (760) Furbo
»

Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8010513 (441) TOP
»

Vračilo blaga preko spletne trgovine (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Kaj kupiti
31525107 (10864) scipascapa
»

Kaj se zgodi z vrnjenimi izdelki? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
548491 (6446) Dr_M
»

Prenosljivost garancije (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
649606 (7542) solatko

Več podobnih tem