» »

Nizozemska testira satelitsko cestninjenje vseh cest

1 2 3
4
5

Pyr0Beast ::

Kaj se bo pa zgodilo v tunelih ? :P
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

techfreak :) ::

Ponavadi imajo tuneli dva konca, v večini primerov avto pride preko enega ven.

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Tole pravičnost bi lahko uvedli že sedaj - en šleper unuči cesto toliko kot 50000 osebnih vozil, da o zastojih in onesnaževanju ne govorim.

Pa dajmo tale problem rešit enkrat in za vselej, ker je tako enostavno, da je kar smešno.
1. Dobrine (hrana in VSE ostalo) potrebujemo, ne?2
2. Nekdo jih mora pripeljati v eno izmed 149.428 trgovin po Sloveniji, ker po se po njih ne bomo vozili na skupno skladišče v Bolgarijo.
3. Dnevno seveda. Sveže sadje in zelenjavo pač rabimo. Pa meso. Pa novi iPad.
4. Ker so tovornjaki tako Grozno-Grozni™, dajmo vso to robo naložit v osebne avtomobile in prepeljimo to robo do želenih destinacij! Potem bo bolje za vse.
5. Vse kar rabimo za to je en kup avtomobilov (ki kurijo bistveno več kot en šlepar), dvakrat toliko voznikov (ker so fure dolge in se morajo menjati, ker mi robo rabimo TAKOJ!enaena) in 5x širše ceste (ker bo promet tako povečan).

Enostavno, ne? Kdo bo prvi?

balocom ::

Od bolgarije pa do večjih krajev lahko robo ali pa kar celoten kamijon pripelješ z vlakom:D, tako da se lahko postopek dostave še malo bolj optimizira...
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Pyr0Beast ::

Ne vem zakaj folk tako moti pravično cestninjenje šleparjev ? ALi jih plačamo direktno preko subvencij ali pa preko 'zastonj' cestnine ali pa ob nakupu izdelkov.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

nekikr ::

Saj nas ne moti. Samo v trenutnem sistemu boš težko naložil 180.000€ letne cestnine šleparjem. Razen, če si hipi, zadet s travo in misliš, da lahko to naredimo po celem svetu? Praktično čez noč...ker druge ni.

roCkY ::

Od kje podatek, da povprečen šlepar naredi za 180000€ stroška na cestah?

techfreak :) ::

roCkY je izjavil:

Od kje podatek, da povprečen šlepar naredi za 180000€ stroška na cestah?

http://slo-tech.com/novice/t479848/p321...

SkipEU ::

Isht je izjavil:

Naj najprej uredijo javne prevoze: popravilo obstoječih železniških povezav, izgradnja novih prog, ki bi omogočale hitrejšo vožnjo vlakov, pogostejši avtobusni in železniški prevozi, pocenitev vseh oblik javnega transporta...


Čemu takšna obsedenost z javnim prevozom? Skoraj noben javni prevoz na svetu ne ustvarja dobička in ga torej plačujejo vsi davkoplačevalci. Hkrati pa, z javnim prevozom si vedno omejen, kdaj smeš od doma in kam. Pri nas pride avtobus 1x na uro, v točno določen kraj (pa še ta je zmeraj prazen) - a zdaj naj vedno čakam točno ta čas, da bom nekam šel?

PaX_MaN ::

Taxi FTW!

SkipEU ::

balocom je izjavil:

Od bolgarije pa do večjih krajev lahko robo ali pa kar celoten kamijon pripelješ z vlakom:D, tako da se lahko postopek dostave še malo bolj optimizira...


Vlak ima fiksno progo, vozni red je fiksen. A je to zate res optimizacija?

O vlakih kot nadomestilo drugim vozilom verjetno sanjajo samo kakšni sanjači, ki nimajo nobenih izkušenj iz realnega sveta, niti si ne predstavljajo osnovnih gospodarskih kategorij.

techfreak :) ::

PaX_MaN je izjavil:

Taxi FTW!

Cenovno se še po mestu ne splača voziti s taxijem, kaj šele če moraš v drug kraj?

SkipEU ::

Gavran je izjavil:

Tole pravičnost bi lahko uvedli že sedaj - en šleper unuči cesto toliko kot 50000 osebnih vozil, da o zastojih in onesnaževanju ne govorim.


In ti boš naenkrat za kilo banan pripravljen dati 20 evrov, a ne? Za televizor 2000 evrov namesto 1000? Posebej v času, ko se ljudem zmeša, če je že nova guma za avto starejša kot 1 leto ali če je tista banana slučajno stala 2 uri na polici.

To uničenje ceste lahko v veliki meri omilimo s kakovostnejšo gradnjo cest. V Nemčiji je veliko več tovornega prometa kot pri nas, pa vozišča avtoceste brez problema držijo 10, 15 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkipEU ()

SkipEU ::

techfreak :) je izjavil:

PaX_MaN je izjavil:

Taxi FTW!

Cenovno se še po mestu ne splača voziti s taxijem, kaj šele če moraš v drug kraj?


Za državo bi bilo ceneje, če bi potnikom izven večjih mest, plačevala taksi kot da plačuje za javni prevoz. Tudi mislim, da bo počasi prišlo do tega, saj so v tujini na podeželju avtobuse že zamenjali majhni kombiji.

Ales ::

Izven večjih mest država plačuje za javni prevoz? Sem mislil, da gre za prosti trg in zasebna podjetja.

V tujini so po moje samo pametnejši pri uporabi ustrezno dimenzioniranih vozil glede na količino potnikov, če so. Čeprav nekako dvomim, da naši ne bi bili sposobni tako osnovnih prijemov optimizacije stroškov.

thramos ::

techfreak :) je izjavil:

Cenovno se še po mestu ne splača voziti s taxijem, kaj šele če moraš v drug kraj?


Cena samega + vzdrževanje lastnega avtomobila, ki še vedno nudi manjše udobje (razen če najameš še voznika), zadostujeta za ohoho voženj s taksijem. In verjetno še za kakšen najem avtomobila za vikend ...

dzinks63 ::

Voziti kamione z tovorom skupaj po železnici je popolnoma odveč. Samo kontejnerski prevoz kateri je že standardiziran. Potem pa kamionski razvoz, kateri dostavi kontejner od železnice pred vrata: tovarne, trgovine, ... Pomorski promet na ta način uspešno teče že kar lep čas in ga ni problem prekopirati na celino v obliki železniškiega prevoza.

WarpedGone ::

In ti boš naenkrat za kilo banan pripravljen dati 20 evrov, a ne? Za televizor 2000 evrov namesto 1000?

Kdo in kako danes plača to banano in TV?
Tisti, ki banane ne poje, niti ne vidi tega TVja.
Zbogom in hvala za vse ribe

šernk ::

WarpedGone je izjavil:

In ti boš naenkrat za kilo banan pripravljen dati 20 evrov, a ne? Za televizor 2000 evrov namesto 1000?

Kdo in kako danes plača to banano in TV?
Tisti, ki banane ne poje, niti ne vidi tega TVja.



danes je banana plačana na način da prevozniki vozijo okoli praktično zastonj. ker če ima nekaj za peljat v RIM in ne dobi povratne vožnje dela le izgubo. to ti bo pa vsak avtoprevoznik lepo povedal, kako težko je danes dobiti v obe smeri furo ob istem času, zato pa firme propadajo in kamioni stojijo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Gandalfar ::

to je problem optimizacije logistike firme. Kaj je kle za debatirat?

nekikr ::

Poberejo preko zbirnika in je problem rešen. Če pa kdaj naredijo nulo in sem pa tja celo minus pa, hej, to je posel, kako pa misliš da gredo te stvari? Vedno samo plus?

Sicer pa danes plačaš v povprečju 2% cene artikla za transport. Če bi se šli direktno pravičnost in bi jim računali 180.000€ letno bi plačal pa nekaj 10%. Zdaj se pa samo odločite, a plačate toliko več na vsakem koraku za vzdrževanje cest, ki jih uničijo tovornjakarji ali pa boste plačali manj in oni dejansko za škodo, ki jo naredijo, pa bo kila banan potem 5€ namesto 1€. Zelo simpl.

marvin42 ::

nekikr: tvoja plača ne bi bila pa nič večja, kaj pa zdaj?
Mostly Harmless

nekikr ::

Seveda ne bi bila. Zakaj pa bi? Stvar je samo v tem, da ali plačaš ogromno raznih cestnin, vinjet, avtocestnega tolarja in ne vem kaj še vse, da pokriješ še škodo, ki jo povzročijo tovornjakarji (ki plačajo samo nek simbolični znesek za uporabo cest) ALI pa plačaš skoraj nič (ker tvoj avto praktično ne uničuje cest), nabiješ pravično dajatev tovornjakarjem (če bi gledali proporcionalno najbrž ne bi bilo 180.000€ letno ampak kvečjemu 100.000) in potem plačaš toliko več za vse kar tovornjakarji prevažajo. Denarja imaš isto, zapravil ga boš isto, samo pravični račun si dobil.

roCkY ::

Kakih 180000€? Cifra nima ne repa ne glave. Takole debato bi pričakoval na kakem "Alterju".

marvin42 ::

nekikr: menda ne misliš, da bi se zaradi tega bencin pocenil? še nikoli se ni, nikoli se ne bo.
Mostly Harmless

Aljaz1980 ::

Za vikend sem gledal dokumentarec, kjer ima EU plane, da večino cestnega transporta preseli na železnice ali morje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Aljaz1980 ()

Pyr0Beast ::

V bistvu lahko potem še ukinemo subvencije kmetom, ker bo njihova hrana dejansko cenejša.

Več pozitivnih stvari.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jan_g ::

nekikr, to pravičništvo se mi zdi malo preveč forsirano.

Ni pravice v zdravstvu, ni pravice pri takih in drugačnih subvencijah, še več, ni pravice pri osnovnih obdavčitvah kot recimo dohodnina (zakaj bi jo jaz moral plačati toliko več kot nekdo drug, storitve od države pa imava enake, oz. zna biti, da on potegne ven dosti več kot jaz) in še marsikje drugje je ni. Pri cestah oz. cestninjenju pa so vsi penasti, kako je potrebno biti pravičen. Dejstvo je, da je zelo težko biti pravičen na vseh področjih, ker to zahteva ogromno vložka v tak in drugačen nadzor (tehnologija, kadri, ...).

Jaz bi bil za evrovinjeto oz. evropski pavšal, ki ga vsak prebivalec eu plača enkrat letno. Kako točno bi bilo izvedeno zbiranje denarja (skupna vreča, ali pa po državah) je stvar debate, ampak user experience je za nekaj nivojev boljši, kot da moraš imeti za eno pot od juga do severa evrope tri vinjete in še dve napravi (gps in mikrovalovi).

nekikr ::

Ja, se strinjam, da je preveč forsirano. In veš, večina teh, ki so za "pravičen" sistem cestninjenja ne bi bila za "pravičen" sistem pri odmeri dohodnine t.j. enotna davčna stopnja za vse. Ker če nekdo zasluži več bo pa ja tudi več plačal - za isto storitev.

Evropski pavšal je pa pomoje utopična zamisel, ker je Evropa samo en skupek držav povezanih z goro birokracije. In če ni skupna država, potem ne boš nikdar dosegel, da se meče v isti koš in pravično deli vsem.

mikic007 ::

Danes sem na rtvslo bral novico o nekih zapletih pri razpisih za elektronsko cedstninjenje. So ze kaksni konkretni podatki o cenah, nacinu, ali se se vedno vse v nekih oblakih dela in bo spet banana scena tik pred zdajci?

Hkrati imam obcutek, da bo del Evrope na tak nacin presel, ostali pa po starem, ker si ne znam predstavljati npr. Italije, da uvede tak sistem.

Drugace so meni vinjete in pavsalna cestnina ob registraciji edino dober nacin, ker kot so ze naketari zgoraj ugotovili, povsod neki pavsali, samo tukaj je potrebno biti pravicen - torej vsi placujte vec.

nekikr ::

Edino dober način ti je, ker plačaš premalo glede na prevožene kilometre (drugače ne bi govoril tega). Tisti, ki pa sedaj plačajo za faktor 4 več kot so prej se pa s tvojim pravičniškim pavšalizmom ne strinjajo. Še več, nekam bi ti ga zatlačili, saj plačujejo tudi tvoje kilometre.

mikic007 ::

Hm, ze nekaj let nimam avta. Nikoli se nisem kupil vinjete. Vozim se vecinoma z javnim prevozom, sedaj pa ne zivim vec v Sloveniji. Pa vseeno se ne morem strinjati, da se uvede nekaksno pravicnisko cestninjenje. Dokler sem zivel v Ljubljani sem bil priviligiran in tako je lahko srati, da se naj pravicno palcuje. Kaj pa tisti, ki brez avta na morejo?

Kot da imas lahko mnenje samo, ce imas v tem lasten interes ...

nekikr ::

Glej, sam sem trenutno na boljšem kot sem bil prej, ko sem plačal pravično, t.j. toliko, kot sem dejansko prevozil. Sedaj, ko plačujem pavšalno sem pa na boljšem. Pa sem vseeno za to, da se cestnina plačuje pravično. Toliko kot prevoziš toliko plačaj, pa čeprav bom moral sam plačevati več. Mnogi so na slabšem zato, da sem jaz na boljšem in tega ne sme biti, če uvajamo nov sistem, ki mora biti pravičnejši od prejšnjega. Pavšalno enako za vse že po definiciji pomeni, da je to najbolj krivična ureditev kar jo lahko imaš.

joze67 ::

Dokler sem zivel v Ljubljani sem bil priviligiran in tako je lahko srati, da se naj pravicno palcuje.

Priviligiran ... v katerem pogledu? Da si živel in delal v istem kraju? Za to ne potrebuješ Ljubljane, pač pa samo službo v svojem kraju.

Življenje v Ljubljani (in sploh v mestu) ima svoje prednsti in svoje slabosti v primerjavi z življenjem v predmestjih (če ta kje so) oziroma na podeželju. Da ni potrebno za vsako figo skočiti v avto je pač ena od prednosti. Da živiš v onesnaženem okolju (zrak, hrup, ...), je pač ena od slabosti. Način cestninjenja ni pravi način za naslavljanje teh razlik.

Če pa je ideja, da je potrebno "reveže", ki brez avta "ne morejo", podpreti, naj to prevzame država - ne pa vsi vozniki (sedaj, če gremo naprej zganjat demagogijo, tudi tisti, ki za minimalca potujejo na delo in nazaj, subvencionirajo štajerske tajkune, da lahko ob koncu dneva skočijo na večerjo na svoje jadrnice v Portorožu)

WarpedGone ::

Lubi jezus,.... js bom plačal 3x več samo zato, da boš ti plačal 10x več.
Čeprav sosed povzroči 10.000x več škode in plača samo 2x več.

Ja, teli podalpski kloaki ni pomoči. Zaradi zagovedanega folka.
Zbogom in hvala za vse ribe

jan_g ::

@nekikr
Prej tudi ni bilo pravično, ker je bil na dosti odsekih odprti sistem in so se ljudje izogibali cestninskim postajam.

nekikr ::

Potem bi pokrili še te odseke in je problem rešen? Ali pa zaradi nekega manjšega procenta takih ljudi VSE ostale obdavčimo višje? Ta pristop je zgrešen. Napako popraviš, ne pa da ostale očrniš.

jan_g ::

Očitno to ni tako preprosto, če je bil odprt sistem na nekaterih odsekih 10 let (mogoče kje še več, se ne spomnim več dobro). Se pravi, da je nekomu 10 let ustrezalo, da se cestnina ne pobira pravično.

nekikr ::

Vprašanje je koliko je bilo tega in ali se stroškovno pokrije uvedba novih cestninskih postaj na tistih mestih. Noben sistem namreč ni idealen, vedno so bile in bodo luknje. In če bi v tem primeru morali iz vreče, kamor mečemo cestninski denar skoraj vsi, vzeti znaten kup denarja, da bi to plačevanje omogočili še nekemu majhnemu procentu ljudi, je to iz vidika ekonomske upravičenosti nesmiselno. Je pa vprašanje seveda, kakšen ta procent je oz. kaj je bil razlog, da tega niso pokrpali.

Tear_DR0P ::

hmm - v 200 postih skorajda nič govora o satelitskem cestninjenju na nizozemskem in morebitnih uspehih ali dosegih, ampak samo šank nabijanje o tem, v kaj je kdo prepričan

sam sem bil precej proti staelitskemu cestninjenju, ker predstavlja vdor v zasebnost posameznikov, ampak v primeru tovornih vozil, ni neke pretirane potrebe po zasebnosti aparature nekega podjetja, tako da moj argument vsaj v primeru tovornih vozil pade v vodo. poleg tega se jim že sedaj meri trajanje in hitrost vožnje, število in trajanje postankov in približno lokacijo (z obveznimi potnimi nalogi), z uvedbo elektronskega/satelitskega cestninjenja za tovornjake, pa tudi ne gre za uvedbo nove naprave, ampak za dopolnitev tahografa.

še vedno pa me zanima kaj se bo zgodilo, ko bo koncesionar za 100% podražil svoje storitve. že sedaj je forum poln zgražanja zaradi uvedbe merilnikov toplotne porabe. ali pa smo sposobni pri cestninjenju poskrbeti, da bomo znotraj EU brez težav menjavali koncesionarja, ki bo pobiral cestnine, si pri tem tržno obračunaval stroške in potem cestnine pravično po nekih smiselnih in javno znanih cenikih posredoval zaslužnim prejemnikom.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

PARTyZAN ::

Forum je poln zgražanja nad toplotnimi delilniki, ker zaradi njih vsi plačajo več. Tu ni neke pretirane logike.

Sam pozdravljam satelitsko cestninjenje predvsem zato, ker pač cest ne uporabljam toliko recimo povprečen voznik. Plačujem pa vseeno enako kot tisti, ki cesto uporabljajo praktično 24/7.

Tear_DR0P ::

Sam pozdravljam satelitsko cestninjenje predvsem zato, ker pač cest ne uporabljam toliko recimo povprečen voznik. Plačujem pa vseeno enako kot tisti, ki cesto uporabljajo praktično 24/7.

in kako veš, da potem ne boš plačeval več? nekoč so sosedje tudi teili, da so delilniki super, ker oni imajo vso zimo zaprta okna inradiatorje, ter sigurno pokurijo manj kot mi tamladi, danes ko morajo plačevati več kot mi, se pa bunijo da so bili nategnjeni
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

PARTyZAN ::

Sem prepričan, da bom plačeval manj in da bodo redni uporabniki AC plačevali več. Meni se zdi fer, tebi ne?

krneki0001 ::

Satelitsko cestninjenje lahko uvedejo, ampak pod pogojem, da umaknejo trošarnino na gorivo, ki je u bistvu sedaj del cestnine in da umaknejo nadomestilo za ceste, ki ga plačaš ob registraciji vozila, ker bom potem plačeval cestnino iz satelitskega cestninjenja.

Če bo gorivo zato za pol cenejše in ob registraciji ne bom plačal 110 evrov kot nadomestnino cestnine, lahko tiste 3 cente plačam na kilometer. To je potem 3 evre na 100km, vendar bom prišparal 4.5 evra na gorivu na teh 100km, tako da bo to cenejše.

V vsakem drugem primeru se bo vladi, ki bo to hotela uvest zgodila ulica.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Tear_DR0P ::

Sem prepričan, da bom plačeval manj in da bodo redni uporabniki AC plačevali več. Meni se zdi fer, tebi ne?

ko takole preprosto rečeš, se mi seveda zdi fer. ampak vprašanje je kakšna bo realizacija, kolikšen bo strošek OBUja, kolikšni bodo stroški odčitavanja, ali boš lahko zamenjal ponudnika, če ti bo trenutni dvignil cene za 100% ali boš moral najprej zamenjat vlado, koliko bo stal sam on board unit (OBU) - pa š precej takšnih vprašanj ni odgovorjenih.

seveda, sam sistem elektronskega cestninjenja je slišati super. vsi plačamo samo toliko kot porabimo. glede na to da nimam avta in sem letos kljub temu že kupil nekaj vinjet, sem prepričan, da je bolj pošteno plačevanje super - se pa sprašujem, če ne bo na koncu dražje - oziroma - kako poskrbeti, da bo elektronsko cestninjenje zares cenejše kot pa plačilo vinjet.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

šernk ::

PARTyZAN je izjavil:

Sem prepričan, da bom plačeval manj in da bodo redni uporabniki AC plačevali več. Meni se zdi fer, tebi ne?



važno da sosedu dve kravi od 10ih crkneta, pa četudi meni crkne edina krava ki jo imam.

ali bom plačeval manj ali več ne vem, najbrž manj ker danes grem na AC kjer je le možnost, z satelitskim se jim bom pa večinoma izogibal, tako kot smo se izogibali pred uvedbo vinjet, propadli gostinci, najbrž že delajo načrte za ponovno odprtje :D
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

St235 ::

Nizozemci nameravajo satelitsko cestninit vse ceste. za kaj ne bi bilo pri nas enako?

Si šel od kopra do Ljubljane po stari cesti: tarifa na luksus x3, povečevanje lokalnega prometa x2 pa bo kmalu konec izogibanja avtocest (tudi za kamione, sam ustrezno povečat faktorje, na lokalnih cestah nima tranzit kaj delat).

PARTyZAN ::

šernk seveda. Nekateri bi pač radi živeli v komunizmu in je vse ostalo "nesramnost do soseda". Kolikor ceste rabiš, toliko boš plačal. Za tvoje krave mi je pa vseeno.

WarpedGone ::

Stroški obratovanja in upravljanja so za večino nedoumljiva kategorija.

Tiskanje vinjet stane 3 milijone EUR letno.
Dam jajca na tnalo če bo satelitsko cestninjenje cenejše od treh milijard LETNO.
To je 1000x večji strošek režije. Kdo drug ga bo plačal, kot uporabniki cest?
Zbogom in hvala za vse ribe

šernk ::

PARTyZAN je izjavil:

šernk seveda. Nekateri bi pač radi živeli v komunizmu in je vse ostalo "nesramnost do soseda". Kolikor ceste rabiš, toliko boš plačal. Za tvoje krave mi je pa vseeno.



kaj pa kaj popusta za tiste, ki nimamo drugih alternativ kot na cesto z lastnim avtom?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
1 2 3
4
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21953374 (45949) jalovec09
»

Nizozemska testira satelitsko cestninjenje vseh cest (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
23144869 (38113) krneki0001
»

GPS cestninjenje

Oddelek: Loža
263319 (2837) koyotee
»

Informacijski pooblaščenec podal mnenje o elektronskem cestninjenju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
8712018 (9240) CaqKa
»

Slovenija 1984 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
18917590 (11756) Pyr0Beast

Več podobnih tem