Forum » Loža » GPS cestninjenje
GPS cestninjenje
detroit ::
ne najdem nekih informacij o tem, ampak slišim da hočejo uvesti to. Zanima me kakšne so sploh zmožnosti naše borne države da to izpelje. Jst tega absolutno nočem seveda. Da se do kake tete zapelem pa dam 13€ za cestninjenje 15€ za tank. no no
Skero
LuGi ::
Velik, ker bo zaslužek defenitivno visji kot sedaj
Ena izmed novic http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/elekt...
Google - Elektronsko cestninjenje
Ena izmed novic http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/elekt...
Google - Elektronsko cestninjenje
detroit ::
Samo to je nenormalno neki sm slišal 0,1 na km. Whadafak potem se ne bom odpravil na cesto sploh
Skero
St235 ::
Ta način je edini fer, ker dejansko plačaš kolikor obremenjuješ cesto, ne pa neke pavšale pri registraciji in vinjete. 0,1€ je pa mal huda številka, razen če govorimo striktno za avtoceste. pa še tam mi je to visoka številka.
Cena bi morala bit takšna, da se z tem sistemom pobere cc enako denarja kot sedaj, s to razliko da udeleženci dejansko plačajo kolikor vozijo.
Cena bi morala bit takšna, da se z tem sistemom pobere cc enako denarja kot sedaj, s to razliko da udeleženci dejansko plačajo kolikor vozijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
MIHAc27 ::
Ne, vozili se bomo že še, vendar po lokalnih cestah. 0,1 na Km je kar drago. Recimo LJ-KP je bila včasih cestnina 5€. Po tej ceni bi bilo 10€. Tedenska vinjeta je pa 15€
Za ceno letne pa bi naredili 950Km. Poznam nekatere, ki toliko naredijo v enem tednu.
Sam se vozim bolj malo, tako da letna vinjeta po trenutni ceni je max kolikor sem za avtocesto pripravljen plačat. Če jo bodo podražili jo zagotovo ne bom.
Elektronsko cestninjenje po 0,1 na Km pa je tudi nekje max, da ne bi za vsako malenkost raje izbral lokalne ceste.
Ravno po novicah omenjajo Pipistrela. Za 5€ prevozi 700km. Torej 0.007 na Km.
Za ceno letne pa bi naredili 950Km. Poznam nekatere, ki toliko naredijo v enem tednu.
Sam se vozim bolj malo, tako da letna vinjeta po trenutni ceni je max kolikor sem za avtocesto pripravljen plačat. Če jo bodo podražili jo zagotovo ne bom.
Elektronsko cestninjenje po 0,1 na Km pa je tudi nekje max, da ne bi za vsako malenkost raje izbral lokalne ceste.
Ravno po novicah omenjajo Pipistrela. Za 5€ prevozi 700km. Torej 0.007 na Km.
kapitan ::
Od kdaj pa se letalo vozi? Ta cena ni cena uporabe zraka, zračnega koridorja, tako da nima nikakršne zveze. Poleg tega je primerjava cestnega in zračnega prometa zgrešena, vsaj v tem kontekstu.
T0RN4D0 ::
SPet en biznis ko bomo plačali polovico za uporabo satelitov, polovico pa za cestnino.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
joze67 ::
Domnevam, da ne bo cestninjenja GPS, pač pa nekaj, čemur bi lahko rekli ABC+. Po navodilih/direktivah mora biti omogočeno tudi *nediskriminatorno* plačevanje cestnine za neuporabnike (mišljen je sicer tranzit in EU direktiva ščiti predvsem državljane EU, ki niso državljani države, ki kjer se cestnini, tako da je možno kako lokalno presenečenje).
To pa zato, ker je GPS cestninjenje enostavno dražje in po ocenah ponudnikov, ki imajo izkušnje v drugih državah, zahteva cca 2x več cestninjenih cest. Bilo je v igri, dokler je država razmišljala tudi o cestninjenu regionalnih cest (z namenom preprečevanja obvozov), ampak ta razpis tega ne zajema.
To pa zato, ker je GPS cestninjenje enostavno dražje in po ocenah ponudnikov, ki imajo izkušnje v drugih državah, zahteva cca 2x več cestninjenih cest. Bilo je v igri, dokler je država razmišljala tudi o cestninjenu regionalnih cest (z namenom preprečevanja obvozov), ampak ta razpis tega ne zajema.
imagodei ::
0,1 EUR je bistveno predrago. Osebni avtomobili itak hudo malo obremenjujejo cesto, ob enem pa je vsaki normalni državi jasno (da naša to ni, je že splošna razgledanost), da želi čim več prometa spraviti na avtoceste. Kljub višjim hitrostim so AC varnejše. Pri 0,025 EUR/km in manj se mogoče začnejo prave številke. Tovornjake pa kar oglobit.
Lakotnik29> "Ta način je edini fer, ker dejansko plačaš kolikor obremenjuješ cesto, ne pa neke pavšale pri registraciji in vinjete."
Pred časom sva z BigWhaleom zagovarjala še drug, bistveno cenejši in ravno tako fer sistem: Cestnino plačaš pri nakupu goriva, tako kot trošarino. Pri tem bi bilo treba seveda poenotiti običajne državne ceste in AC, ukinit druge oblike pobiranja cestnine in - prebolet dražji bencin na račun tega, da ni treba kupovat vinjet, plačevat GPS cestninjenja, vgrajevat in atestirat naprave...
Lakotnik29> "Ta način je edini fer, ker dejansko plačaš kolikor obremenjuješ cesto, ne pa neke pavšale pri registraciji in vinjete."
Pred časom sva z BigWhaleom zagovarjala še drug, bistveno cenejši in ravno tako fer sistem: Cestnino plačaš pri nakupu goriva, tako kot trošarino. Pri tem bi bilo treba seveda poenotiti običajne državne ceste in AC, ukinit druge oblike pobiranja cestnine in - prebolet dražji bencin na račun tega, da ni treba kupovat vinjet, plačevat GPS cestninjenja, vgrajevat in atestirat naprave...
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Blinkys ::
Ni ravno fer sistem, glede na to, da različni avti naredijo različno št. km na 1L goriva.
T0RN4D0 ::
Po eni strani bolj kot GPS, če ste že tako pikolovski. Avti ki več požrejo (težki, hitri, veliki...) naredijo na cestah tudi več škode.
Sicer pa osebni avti na cesti tko ne delajo bolj ali manj nobene škode. Sploh pa na AC ne. Vinjeta je zakon, nalepka za 50c popolnoma dobro opravlja delo par miljard € vrednega sistema, pa še v vsak avto transponder ki stane toliko kot izdelava nalepk za 200 let...
Sicer pa osebni avti na cesti tko ne delajo bolj ali manj nobene škode. Sploh pa na AC ne. Vinjeta je zakon, nalepka za 50c popolnoma dobro opravlja delo par miljard € vrednega sistema, pa še v vsak avto transponder ki stane toliko kot izdelava nalepk za 200 let...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
telexdell ::
Ni ravno fer sistem, glede na to, da različni avti naredijo različno št. km na 1L goriva.
Če dodamo še ekološki vidik je pa še bolj fer!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
imagodei ::
Ni ravno fer sistem, glede na to, da različni avti naredijo različno št. km na 1L goriva.
Jah, sej v osnovi že to ni fer, da moj stari avto kuri 7,5 l / 100 km, od kolega pa 5,5 l / 100 km.
Ampak, dobr. Tak sistem potem nagrajuje tiste, ki imajo bolj energetsko učinkovite avtomobile, štrafa pa tiste, ki imajo slabše izkoristke, na cestah puščajo več ostankov goriva in odpadnih kemikalij ter tiste, ki bolj onesnažujejo okolje. Tako kot je povedal moj predhodnik pa že privzeto hitrejše, močnejše, težje avtomobile, ki tudi bolj uničujejo cesto.
Ureditev seveda ni idealna. Je pa po drugi strani boljša od uvedbe GPS cestninjenja, kjer je treba postaviti cel sistem, ki se mora seveda v določenem času izplačati in prinašati dobiček (je torej dražji), poleg tega bo pa silil ljudi iz avtocest na običajne ceste. In potem bomo spet ugotavljali od kod tak porast nesreč.
Cestninski prispevek v gorivu pa, ravno nasprotno, sili ljudi na avtoceste. Četudi vozijo hitreje, je to v bistvu bolj ekonomično, kot če se avtoceste izogibajo in na poti prečkajo 2 mesti s semaforji, kjer je treba ustavljat, speljevat, pospeševat, zavirat, prestavljat...
- Hoc est qui sumus -
joze67 ::
Da ne iščem one stare teme - pri nas je za cestninjenje pomemben predvsem izplen tranzita (tovornjaki vse smeri in turisti, ki gredo v lijepo njihovo). Eni in drugi lahko Slovenijo brez težav prevozijo brez postanka na bencinski črpalki.
Če odštejemo spretnost trgovcev (ki si ali pa ne zagotovijo bolj ugodno nabavno ceno), je cena bencina najbolj odvisna od trošarine. In po tem predlogu še cestnine. Oba kosa gresta bolj ali manj neposredno državi. Če bo ta vsota višja, bo država ostala pri tranzitu brez obeh. Torej bo morala prilagoditi trošarino, da bo s konkurenčno ceno vzpodbujala tujce, da plačajo cestnino. Doesn't compute.
Če odštejemo spretnost trgovcev (ki si ali pa ne zagotovijo bolj ugodno nabavno ceno), je cena bencina najbolj odvisna od trošarine. In po tem predlogu še cestnine. Oba kosa gresta bolj ali manj neposredno državi. Če bo ta vsota višja, bo država ostala pri tranzitu brez obeh. Torej bo morala prilagoditi trošarino, da bo s konkurenčno ceno vzpodbujala tujce, da plačajo cestnino. Doesn't compute.
St235 ::
Sam v različni porabi ne vidim problema, več kot kuriš več plačaš, ker dejansko bolj obremenjuješ tako okolje kot cest, ob enem se tem promovira obnovljive vire energije. Se pa strinjam, da bi to pvozročilo predvsem v obmejnih območjih masovno tankanje pri sosedih, enako bi bilo za kamione in turiste.
;-) ::
O elektronskem cestninjenju govorijo za vse ceste ali samo avtoceste ?
Če tudi za lokalne ceste potem me to moti in če bo kakšna skupina šla razbijat parlament z granitnimi kockami sem takoj zraven z prikolico kock. Če pa za avtocesto, pa se ji takoj odpovem in se tudi na morje peljem po magistralki.
Vinjeta je zame najboljše kaj se je lahko naredilo okoli tega, čeprav na moji relaciji ni bilo cestninskih postaj (kjer največ vozim). Tako da me ne moti tudi če se cene vinjete podvojijo.
Če tudi za lokalne ceste potem me to moti in če bo kakšna skupina šla razbijat parlament z granitnimi kockami sem takoj zraven z prikolico kock. Če pa za avtocesto, pa se ji takoj odpovem in se tudi na morje peljem po magistralki.
Vinjeta je zame najboljše kaj se je lahko naredilo okoli tega, čeprav na moji relaciji ni bilo cestninskih postaj (kjer največ vozim). Tako da me ne moti tudi če se cene vinjete podvojijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ;-) ()
St235 ::
Iz novice na slo tech o GPS censtninjenju na Nizozemskem:
Označil sem tri točke ki se meni zdijo pomembne:
Torej rangiranje cest s čimer omejiš tranziten promet po lokalnih cestah, manjše tarife izven rush hour...
Psihološki učinek - definitivno bi drugače gledal na kilometre, če bi ti števček skos štel koliko bo za plačat. Bi blo tako manj kav v portorožu in kremšnit na bledu.
Dejansko bi pri pravilno zastvljenem sistemu večina plača manj, je pa res da bi nekateri plačali drastično več. Bistveno pa je kot sme že napisal, da se skupna masa prispevkov ne spremeni bistveno, ker če bodo to videli samo kot enostaven način za polnit proračunsko luknjo in bo samo rpedstavljalo drastično podražitev za večino prebivalcev potem je druga zgodba.
A zdaj te pa ne moti, da plačaš nadomestilo za uporabo cest enako kot soded ki prevozi 2x več kilometrov?
Tehnološko rešitev za to že imamo in se imenuje GPS. Nizozemska sedaj testira sistem, ki bi vsa vozila v državi opremil z GPS-om in nato lastnikom mesečno izstavljal račune. Cena bi bila odvisna od števila prevoženih kilometrov, ki pa bi bili različno ponderirani glede na porabo goriva, gostoto prometa, uro vožnje, izbiro ceste itn. Na ta način želijo doseči pravičnejši obračun in hkrati odvrniti voznike od uporabe avtomobila, kadar ga ne potrebujejo. Poleg tega bo takšno cestninjenje zajelo tudi vozila na alternativni pogon, ki jih trošarine naftnih derivatov ne prizadenejo.
Zagovorniki novega sistema hvalijo predvsem psihološki učinek, saj bi meter v vozilu, ki podobno kot taksimeter beleži nastale stroške, sproti odvračal ljudi od nepotrebne vožnje. Nasprotniki sistema pa pravijo, da je nameščanje GPS-ov v zasebna vozila in sledenje nedopusten poseg v zasebnost. Res je, da se v na primer v Nemčiji prav z GPS-om meri cestnina na tovorna vozila.
Glavno vprašanje je, koliko bi cestnina znašala. Nizozemska vlada predlaga, da bi se cena oblikovala v razponu med 3 in 30 evrocenti na prevožen kilometer. To bi zagotovilo, da bi 60 do 70 odstotkov voznikov plačevala manj kot doslej.
Označil sem tri točke ki se meni zdijo pomembne:
Torej rangiranje cest s čimer omejiš tranziten promet po lokalnih cestah, manjše tarife izven rush hour...
Psihološki učinek - definitivno bi drugače gledal na kilometre, če bi ti števček skos štel koliko bo za plačat. Bi blo tako manj kav v portorožu in kremšnit na bledu.
Dejansko bi pri pravilno zastvljenem sistemu večina plača manj, je pa res da bi nekateri plačali drastično več. Bistveno pa je kot sme že napisal, da se skupna masa prispevkov ne spremeni bistveno, ker če bodo to videli samo kot enostaven način za polnit proračunsko luknjo in bo samo rpedstavljalo drastično podražitev za večino prebivalcev potem je druga zgodba.
Če tudi za lokalne ceste potem me to moti in če bo kakšna skupina šla razbijat parlament z granitnimi kockami sem takoj zraven z prikolico kock. Če pa za avtocesto, pa se ji takoj odpovem in se tudi na morje peljem po magistralki.
A zdaj te pa ne moti, da plačaš nadomestilo za uporabo cest enako kot soded ki prevozi 2x več kilometrov?
;-) ::
A zdaj te pa ne moti, da plačaš nadomestilo za uporabo cest enako kot soded ki prevozi 2x več kilometrov?
Ne moti me ker dam 1x na leto tistih par € in je mir, sicer nevem kako bi bilo sedaj ampak da še te vsak mesec gnjavi neka položnica tudi ni "fajn" dvomim pa da bo strošek nižji. Sedaj me stane to mesečno pičlih 6,06€. Delam približno 50.000 oz. več letno tak da utegnem nasrkat.
joze67 ::
Če prevozi povprečen voznik 15Mm na leto in ima skoraj 2kccm avto ter zato plača recimo 100 EUR nadomestila, je to 0,6 centa na km. V tem smislu je omenjena cena 0,1 EUR/km 15x več - pravzaprav 16x več, ker to plačaš on top nadomestila.
St235 ::
omenjena cena 0,1€ je potegnjena iz zraka in nima mobene osnove, enako bi lahko blo 1€, ali 0,0000001€. Predvsem pa ne boš plačal pavšala in še po kilometru posebj. to res ne bi imelo smisla.
Osnovna logika bi morala bit, če (številke govorim iz glave) povprečen avto v RS prevozi letno 30.000km za kar plača cc. 100€ letno, torej mora bit kilometer tam nekje okol 0,003€.
:-) Ti bi bil pač na slabšem, sedaj pa tvoje kilometre plačujemo vsi skupaj. Maš srečo da se to ne razve, ker lahko da k tebi na dom kdo prinese kakšno kocko.
Osnovna logika bi morala bit, če (številke govorim iz glave) povprečen avto v RS prevozi letno 30.000km za kar plača cc. 100€ letno, torej mora bit kilometer tam nekje okol 0,003€.
:-) Ti bi bil pač na slabšem, sedaj pa tvoje kilometre plačujemo vsi skupaj. Maš srečo da se to ne razve, ker lahko da k tebi na dom kdo prinese kakšno kocko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
black ice ::
Po mojem mnenju se cestnine oz. t.i. cestni sklad ne bo ukinil. Kot je že nekdo prej rekel - naša država ni normalna. Samo spremenili bodo ime tega 'davka' in uvedli GPS cestninjenje + še kakšna 'ekološka' trošarina na gorivo. Tale 'zelenost' me dela že pošteno zelenega. Pa vas?
mikic007 ::
Je ze bilo veliko povedanega, ampak vsi gledajo samo izkljucno na lasten interes in zato so eni kao za "pravicno" drugi pa se vedno za pavsal. Jaz sem za dodatno trosarino pri bencinu, ki se sploh ne bi opazila. Imas pa tudi ogromno moznost vpliva na to, koliko bos placal in ta moznost je hkrati nekaj, kar bi drzava morala vzpodbujati.
Sam nimam nobenih interesov v nobenem nacinu, ker niti nimam avta in ne vozim po avtocestah. Pa vseeno se bojim, da bodo sle cestnine blazno v nebo, ko se bo uvedlo satelitsko cestninjenje. Najprej bo treba placat izredno drag sistem, nato se avtoceste, ce pa bi se ga ze uvedlo, bi morali vkljuciti tudi navadne ceste (in vse skupaj zmanjsati tako, da v povprecju ne placas veliko vec, kot sedaj). Ob tem bi se moral uvesti nek koeficient glede na rang avta, kot je to sedaj pri pavsalu za regionalne ceste.
Se pa ve, da bomo dobili najdrazji mozen sistem, ki bo vsaj sprva na pol deloval, bil 15x preprlacan in bo do konca odiral uporabnike. Ze videno drugje.
Sam nimam nobenih interesov v nobenem nacinu, ker niti nimam avta in ne vozim po avtocestah. Pa vseeno se bojim, da bodo sle cestnine blazno v nebo, ko se bo uvedlo satelitsko cestninjenje. Najprej bo treba placat izredno drag sistem, nato se avtoceste, ce pa bi se ga ze uvedlo, bi morali vkljuciti tudi navadne ceste (in vse skupaj zmanjsati tako, da v povprecju ne placas veliko vec, kot sedaj). Ob tem bi se moral uvesti nek koeficient glede na rang avta, kot je to sedaj pri pavsalu za regionalne ceste.
Se pa ve, da bomo dobili najdrazji mozen sistem, ki bo vsaj sprva na pol deloval, bil 15x preprlacan in bo do konca odiral uporabnike. Ze videno drugje.
joze67 ::
Zakaj naj bi bil sistem tako hudičevo drag? Že danes ogromno avtomobilov vozi naokoli z navigacijsko napravo, in GPS sistem ni bistveno drugačen od tega. Potrebuješ pač specialno GPS napravo, ki zna po GPRS/UMTS občasno poslati kumulativo prevoženih kilometrov (po tarifah, če to obstaja) in se zna predstaviti, če jo kdo pravilno vpraša, ko pelje mimo (kontrola). To počne danes vsak pametni telefon.
Klasično pobiranje cestnin je bilo dražje (merjeno v deležu pobranega denarja), vinjete pa... če ne drugega, bo za njihovo uporabo morala razpasti EU. No, saj sedaj to ni več tako nepredstavljivo.
Klasično pobiranje cestnin je bilo dražje (merjeno v deležu pobranega denarja), vinjete pa... če ne drugega, bo za njihovo uporabo morala razpasti EU. No, saj sedaj to ni več tako nepredstavljivo.
koyotee ::
A zdaj te pa ne moti, da plačaš nadomestilo za uporabo cest enako kot soded ki prevozi 2x več kilometrov?
Ne moti me ker dam 1x na leto tistih par € in je mir, sicer nevem kako bi bilo sedaj ampak da še te vsak mesec gnjavi neka položnica tudi ni "fajn" dvomim pa da bo strošek nižji. Sedaj me stane to mesečno pičlih 6,06€. Delam približno 50.000 oz. več letno tak da utegnem nasrkat.
a to se pelješ z avtom tut okol hiše pa v posteljo?
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Ukinitev vinjet na ravni EU (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Problemi človeštva | 38349 (33948) | Invictus |
» | Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 54255 (46830) | jalovec09 |
» | Nizozemska testira satelitsko cestninjenje vseh cest (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 45763 (39007) | krneki0001 |
» | Adijo vinjete? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 24326 (20450) | MrBrdo |
» | Trenja: Cestnina na SLO avtocestah (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 14622 (10449) | Pyr0Beast |